بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا

بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense

محمد حسین کریمی
۰۷:۲۸ ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا

به دنبال انتشار پیش‌نمایش‌های وبسایت‌های معتبر پیرامون ۶ ساعت ابتدایی God of War Ragnarok، جزئیات تازه‌ای از این عنوان به اشتراک گذاشته شد.

پشتیبانی تمام عیار از کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن ۵، در به‌روزرسانی آخر God of War 2018 به ارمغان نیامد، اما God of War Ragnarok به شکل منحصر به فردی از دوال‌سنس بهره می‌برد. در یکی از سکانس‌‌های ابتدایی بازی، پلیر باید به وسیلۀ سورتمۀ خود از یک بهمن بگریزد و گویا قابلیت‌های هاپتیک دوال‌سنس به خوبی این صحنۀ سینماتیک را به مخاطب انتقال می‌دهد؛ از لرزش‌های مقطعی ریزش برف گرفته تا رد شدن از کنار اجزای محیط، سانتا مونیکا به دنبال غوطه‌وری هر چه بیشتر است. از سوی دیگر، دریافت (Re-Call) تبر لوایاثان کریتوس، حالا به لطف قابلیت هاپتیک دوال‌سنس بسیار لذت‌بخش شده است و در زمان ارسال دستور دریافت، به تدریج سنگینی نزدیک شدن تبر به کریتوس حس می‌شود. همچنین، دوال‌سنس به اعمال مختلف کریتوس در لحظات سینماتیک نیز واکنش نشان می‌دهد.

سیستم مبارزات نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. قابلیت دویدن، پریدن از یک بلندی و در نهایت وارد کردن یک ضربۀ سنگین به دشمنان وجود دارد که باعث می‌شود آن‌ها را Stun کنید (Death From Above). نگه داشتن دکمۀ مثلث باعث می‌شود تا نوعی قدرت یخی تحت نام Frost Awaken به تبر کریتوس اضافه شود تا ضربه یا پرتاب بعدی سهمگین‌تر باشد. اگر تبر باف شده با Frost Awaken پرتاب شود و به دشمن برخورد کند، یک انفجار یخی رخ می‌دهد. از سوی دیگر، رویکردی مشابه برای Blades of Chaos نیز وجود دارد که با نگه داشتن دکمۀ مثلث قدرتمندتر می‌شوند.

بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا

سپرها نیز از نو طراحی شده‌اند و قابلیت‌های جدیدی دارند. طراح ارشد سیستم مبارزات بازی در مورد دو سپر Dauntless و Stonewall توضیح داد که جذاب به نظر می‌رسند. سپر Dauntless تماماً مخصوص کسانی است که واکنش سریع به ضربات دشمنان دارند. وقتی در بهترین زمان ممکن دفاع (Parry) کنید، سپر به رنگ قرمز در می‌آید و این سیگنالی برای پلیر است که می‌تواند نوعی قدرت ویژه را روانۀ دشمنان کند. از سوی دیگر سپر Stonewall برای کسانی طراحی شده است که قصد دارند یک تانک به تمام معنا باشند. کریتوس با این سپر قابلیت پری کردن و دفاع به موقع را ندارد، اما می‌تواند به صورت دائم آن را بالا بگیرد و از ضربات در امان باشد. هر چه ضربات بیشتری به این سپر وارد شود، قدرت بیشتری در خود ذخیره می‌کند و در حالت «بیشینۀ قدرت» کریتوس با کوباندن سپر روی زمین به دشمنان آسیب می‌رساند.

براک و سیندری همانند بازی قبلی سلاح‌های کریتوس را آپگرید می‌کنند و در عین حال زره‌های جدیدی را در اختیار وی قرار می‌هند. همچنین، اگر فراموش کرده باشید که آیتمی را از روی زمین بردارید، آن آیتم‌ یا آیتم‌های گم شده توسط براک و سیندری به فروشگاه انتقال داده می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را دریافت کنید.

بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) سال جاری برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه خواهد شد. برای مطالعۀ خلاصه‌ای از برخی پیش‌نمایش‌ها و مشاهدۀ تصاویر جدید روی این نشانی کلیک کنید.

𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)DanteAmir RingoCarddragongoldmahdi12345GidoraIX.MEHDISpider-ManDota2یوهان...Eternal...Metallove...Msadeq361mh.pM.MTKurosvahid gamer𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا
بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی God of War Ragnarok؛ از قابلیت‌های جدید تا پشتیبانی از Dualsense - گیمفا