بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟

پست گیمفا
۰۲:۰۲ ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا

استخراج بیت کوین نقشی اساسی در شبکه بیت کوین ایفا می‌کند. برای مالکیت مستقیم بیت کوین دو راه بیشتر وجود ندارد، یا با خرید bitcoin یا با استخراج می‌توان مالک بیت‌کوین شد. ماینرها به عنوان ستون فقرات کل شبکه بیت کوین عمل می‌کنند و امنیت شبکه را حفظ می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند که هیچکس نمی‌تواند امنیت سیستم را به خطر بیاندازد. افزایش پذیرش بیت‌کوین و رشد آن روز به روز باعث سودآوری استخراج این ارز دیجیتال نیز شده‌است. هر چند در روزهای اول با یک تلفن همراه و کامپیوتر شخصی ساده امکان استخراج به راحتی وجود داشت ولی امروز با افزایش سختی شبکه و رقابت شدید بر سر استخراج بیت کوین، دستگاه‌ها و ابزارهای مدرن‌تری توسط شرکت‌ها وارد صحنه استخراج شده‌اند در ادامه درباره سخت افزار استخراج بیت‌‎کوین و بهترین دستگاه ماینر بیت‌کوین بحث خواهیم کرد. 

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

نتایج تحقیقات و بازخورد شرکت‌های استخراج بیت کوین، درباره برترین دستگاه‌های استخراج ای‌سیک (ASIC) بیت‌کوین بیانگر این است که دستگاه بیت‌مین‌آنت ماینر اس۱۹پرو در حال حاضر بهترین سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین موجود در بازار است. همچنین ماینر آوالون ۷۴۱ مقرون‌به‌‌صرفه‌ترین ماینر و آنت‌ماینر بیت‌مین‌اس۱۹ایکس‌پی قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین ماینر موجود در دنیا می‌باشد. با این حال انتخاب بهترین ماینر موجود یک پدیده نسبی است و در واقع می‌توان گفت بهترین ماینر برای هر کس ماینری است که ضمن پایین‌بودن استهلاک دستگاه، سریع‌ترین بازگشت سرمایه را رقم بزند.

سخت افزار ماینینگ چیست؟

ماینرهای ASIC (مدار مجتمع ویژه)، که بیشتر با نام ماینرهای ای‌سیک شناخته می‌شوند، ریزتراشه‌های تخصصی هستند که با هدف خاص استخراج بیت‌کوین طراحی شده‌اند. ASICهای طراحی شده برای استخراج بیت‌کوین اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شدند و با سرعت بالایی توسعه پیدا کردند. ای‌سیک‌ها مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به ریگ‌های استخراج FPGA یا پردازنده‌‎های گرافیکی (GPU) دارند.

با توسعه روز افزون ارزهای دیجیتال و پذیرش عمومی بیت‌کوین و همچنین افزایش صرافی رمز ارز و به تبع آن افزایش سختی بیت کوین، شرکت‌های معتبری مانند بیت‌مین، کنان و میکرو بی‌تی دستگاه‌های نوین و پیشرفته‌‍تری را عرضه کردند. 

 نگاهی به محبوب‌ترین ماینرهای بیت کوین

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا

بیت‌مین انت‌ماینر اس۱۹ ایکس‌پی (xp 19Bitmain Antminer S)

این دستگاه جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین ماینر موجود در دنیاست. بیت‌کوین و تمام ارزهای الگوریتم هش-۲۵۶ را می‌توان با آن استخراج کرد. دارای نرخ هش فوق العاده ۱۴۰ ترا هش بر ثانیه (۱۴۰TH/s) با راندمان انرژی ۲۱.۵ ژول بر ترا هش (۲۱.۵J/TH) است. این ماینر در سال ۲۰۲۲ ماینرهای شرکت بیت‌مین را رهبری می‌کند. در مقایسه با سایر دستگاه‌های موجود در این لیست، مطمئناً اقتصادی‌ترین و کارآمدترین دستگاه ماینینگ موجود در بازار در حال حاضر است. این دستگاه تازه عرضه‌شده و نمی‌توان سودآوری آن را دقیقا برآورد نمود.

بیت مین آنت ماینر اس ۱۹ پرو (Pro 19 Bitmain Antminer S)

آنت‌‍ماینر سری ۱۹ شرکت بیت‌مین بهترین ماینر ای‌سیک، با نرخ هش چشمگیر ۱۰۰ ترا هش بر ثانیه و نسبت بازده انرژی بالای ۲۹.۵ ژول بر ترا هش (J/TH)، این دستگاه سودآورترین گزینه برای استخراج بیت‌کوین و الگوریتم هش-۲۵۶ که با تراشه‌های ۵ نانومتری نسل آینده ساخته شده است. با این ماینر سودآوری روزانه حدود ۱۲ دلار با هزینه برق ۰.۱ دلار در هر کیلووات را دارید. بنابراین با ۷.۸ دلار مصرف برق در روز می‌توانید ۳۷ دلار درآمد داشته باشید.

واتس ماینر ام‌سی‌اس‌تو پلاس (WhatsMiner Ms30++)

دستگاه واتس ماینر ام‌‎اس ۳۰، با نرخ هش ۱۰۷ تا ۱۱۷ ترا هش بر ثانیه و با بازده انرژی ۳۱ ژول بر ترا هش، یکی از معدود ماینرهای برتر بیت کوین ASIC است که می‌تواند به این رتبه بازدهی برسد. تجارب نشان می‌دهد که راندمان انرژی، مصرف انرژی و نرخ هش در هنگام استفاده از دستگاه حاشیه نوسان بالایی ندارد. از الگوریتم هش-۲۵۶ استفاده می‌کند و می‌توان در استخراج بیت‌کوین و بیش از ۱۰ ارز دیجیتال دیگر استفاده کرد، این دستگاه محصول شرکت میکروبی‌تی (MicroBT) است.

اوالون ماینر ۱۲۴۶ (۱۲۴۶AVALONminer)

ماینر اوالون ۱۲۴۶ توسط شرکت کنان (Canaan) ، تولید می شود. شما می توانید بیت کوین و سایر سکه های الگوریتم هش ۲۵۶ را با این ماینر استخراج کنید، این دستگاه با طراحی یکپارچه ساخته شده است که قابلیت اطمینان بالایی را تضمین می‌کند. با نرخ هش ریت ۹۰ ترا هش بر ثانیه و بازدهی انرژی ۳۸ ژول بر ترا هش، این دستگاه؛ همچنین دارای فن های اصلی ۱۲۰۳۸ خنک کننده مقاوم در برابر درجه حرارت بالا برای خنک سازی بهتر است. این ماینر، دارای یک عملکرد هشدار خودکار است تا در صورت نقص عملکرد دستگاه به شما هشدار دهد، که نرخ هش دستکاری شود، و به طور خودکار خاموش می شود. این دستگاه همچنین دارای یک تراشه داخلی است، که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند نرخ هش را تجزیه و تحلیل می‌کند و نوسانات نرخ هش را تشخیص می‌دهد.

واتس ماینر ام ۳۲ – ۶۲ تی (۳۲WhatsMiner M)

 این دستگاه نیز برای استخراج ارزهای دیجیتال الگوریتم هش ۲۵۶ استفاده می شود، در ۱ آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد، این دستگاه می‌تواند بیت کوین، بیت کوین کش و ۸ ارز دیگر را استخراج کند. با نرخ هش ۶۸ ترا هش بر ثانیه و بهره‌وری انرژی ۵۴ ژول بر ترا هش، می‌توان انتظار حدود ۱۰.۴ دلار سود روزانه را داشته باشد. با این حال نرخ این سود، به هزینه انرژی در محل استخراج شما بستگی دارد.

آوالون ماینر ۱۱۶۶ پرو (Pro 1166AvalonMiner )

این دستگاه با نرخ هش ۸۱ ترا هش بر ثانیه برای استخراج بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین SV و سایر ارزهای دیجیتال ۲۵۶ SHA- استفاده می‌‎شود. این دستگاه که در آگوست ۲۰۲۰ منتشر شد، در مقایسه با اکثر دستگاه‌های موجود در این فهرست، نرخ هش و مصرف انرژی بسیار بالایی دارد. با این حال همچنان ماینر بیت‌کوین ASIC محبوبی محسوب می‌شود، زیرا توسط شرکت کنان (Canaan)، شرکت پیشرو در ارائه سخت افزار استخراج و یکی از شرکت‌های ملی فناوری پیشرفته چین تولید شده است. اندازه این دستگاه ۱۶ نانومتر است و بازده انرژی ۴۲ ژول بر ترا هش آن به این معنی است که تا به امروز هنوز یک سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین ASIC سودآور است. همچنین دارای چهار فن است که به عنوان خنک‌کننده استفاده می‌شود.

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا

سخن پایانی 

دستگاه‌‎هایی که به آن‌ها اشاره شد، براساس تحقیقات و تجارب شرکتهای ماینینگ بهترین یا برترین ماینرهای ASIC هستند که می‎توان برای استخراج بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال الگوریتم هش-۲۵۶  استفاده کرد. با این حال سودآوری اولین فاکتوری است که باید در هنگام جستجوی ماینرمدار مجتمع یا‌ ای‌سیک در نظر گرفت. همچنین اطمینان از نرخ هش، بازده انرژی و پتانسیل‌های خنک‌کننده دستگاه نیز خیلی مهم است.

توصیه پایانی این است ماینری خریداری کنیم که بتوان سایر ارزهای دیجیتال را نیز با آن استخراج کرد. موارد لیست شده همگی از این ویژگی برخورداراند. همچنین بسیاری از موارد موجود در لیست را می‌توان برای استخراج مسکونی نیز استفاده کرد اما بهترین گزینه‌های استخراج صنعتی ماینرهای بیت‌مین هستند.

MariomanAMIR WAZOWSKISpider-Man1100meysambZahragamer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا
بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین دستگاه ماینر بیت کوین چیست؟ - گیمفا