بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس

مهدی رضایی
۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

بسیاری از افراد فکر می‌کنند بازی‌های ژاپنی با سبک‌های خاصشان جایی در پلتفرم آمریکایی ایکس باکس ندارند. این مقاله خلاف آن را به شما اثبات می‌کند.

“مگر Xbox هم بازی ژاپنی دارد؟” این نقل قولی است که به وفور توسط افراد ناآگاه از وضعیت کنسول‌های نسل نهم می‌شنویم. افرادی که فکر می‌کنند بازی‌های ژاپنی یا حداقل عناوینی از سازندگان این کشور که سبک‌های خاصی چون JRPG یا Novel/Adventure دارند، اصلا در سری ایکس/اس پیدا نمی‌شوند. این افکار کاملا اشتباه هستند و با خواندن این مقاله خواهید فهمید که اگرچه ایکس باکس به اندازه‌ی پلی استیشن ۵ در زمینه‌ی بازی‌های ژاپنی غنی نیست؛ اما عناوین ژاپنی خاص بسیار باکیفیتی برای این کنسول در دسترس هستند.

در ادامه‌ تعدادی از بازی‌های باکیفیت ژاپنی را همراه با پاره‌ای از توضیحات ارائه می‌دهیم. در انتخاب عناوین سعی شده است بیشتر بازی‌هایی در لیست باشند که سبک خاصی دارند و مسلما بازی‌های معروف و محبوبی چون Resident Evil و DMC در لیست دیده نمی‌شوند.

Scarlet Nexus

بازی‌های ژاپنی برای xbox

از بین عناوین این مقاله، شاید بازی‌ای که بیشترین کلیشه را به خود اختصاص داده باشد، بازی ساخته شده توسط Bandai Namco باشد. این بازی که در گیم‌ پس هم همچنان در دسترس است، داستان یک گروه مبارز را روایت می‌کند که سرزمینشان توسط ربات‌های غول‌پیکر و تررویست‌ها اشغال شده و شما و گروهتان باید در مقابل آن‌ها بایستید. چیپ‌هایی مخصوص در ذهن گروه شما توسط سازمان تعبیه شده که باعث ایجاد توانایی‌های خاصی برای مبارزه می‌شوند. همین عنصر داستانی، تنوع گیم‌پلی را به شدت زیاد کرده است.

با استفاده از این چیپ، می‌توانید اشیاء را با قدرت ذهنی حرکت دهید، وسایل را پرتاب کنید یا ذهن دشمن را به هم بریزید. یکی دیگر از المان‌های کلیشه‌ای، فراموشی گذشته توسط شخصیت اصلی است؛ به طوری که حتی خانواده‌ی خود را درست نمی‌شناسد. این عنصر باعث شده شما بتوانید در نقش کاراکتر زن اصلی داستان نیز بازی کنید. او در گذشته‌ی پروتاگونیست نقش مهمی داشته و باز هم کلیشه‌ای دیگر باعث تنوع در بازی شده است.استفاده‌ی درست از کلیشه‌‌ها چیزی است که باعث موفقیت Scarlet Nexus می‌شود.

گیم‌پلی بازی یک Action-JRPG بسیار سریع است که شباهت‌هایی هم به Code Vein دارد. دشمنان غول‌پیکر و همکاری تیمی در سرتاسر بازی دیده می‌شود. درخت مهارت بازی بسیار گسترده است و بدون شک این عنوان یکی از اعتیادآورترین بازی‌های لیست ما محسوب می‌شود.

Edge Of Eternity

edge of eternity

این عنوان الهامات زیادی از بازی‌های نقش‌آفرینی غربی داشته و همین باعث می‌شود یک شروع‌ خوب برای افرادی باشد که قصد دارند ژانر JRPG را امتحان کنند. اگر از طرفداران قدیمی این سبک هستید، این بازی کمی شما را آزار خواهد داد. با این حال، اگر می‌خواهید به تازگی این سبک لذت‌بخش را شروع کنید؛ تجربه‌ی این بازی گزینه‌ی بسیار خوبی است. مبارزات بازی نوبتی است اما نوآوری‌های خوبی در آن دیده می‌شود؛ به عنوان مثال شما می‌توانید جایگاه شخصیت‌ها را در حین مبارزه و نوبت خود تغییر دهید و از جادوهای مختلف به صورت ترکیبی بهره ببرید.

داستان بازی یک روایت حماسی دارد و با آن که شخصیت‌های اصلی بازی سن کمی دارند؛ اما اصلا با یک داستان شاد مواجه نیستیم! بار اندوه داستان بسیار بالا است و حتی این احتمال وجود دارد که شما را در اواسط بازی تحت تاثیر قرار بدهد. برخلاف بسیاری از بازی‌های ژاپنی، این عنوان جهانی آزاد دارد و اصلا خطی دنبال نمی‌شود. هرچند ماموریت‌های فرعی جای کار بیشتری داشتند؛ اما جهان باز بودن بازی حس جست‌وجو را در شما زنده می‌کند و حداقل با گشت و گذار در جهان بازی می‌توانید شخصیت خود را سریع‌تر آپگرید کنید.

بازی Edge Of Eternity نیز مانند Scarlet Nexus و بسیاری دیگر از بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس گیم پس در دسترس است.

Tales Of Arise

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

سری بازی‌های Tales of بسیار گسترده هستند و اگر بخواهیم توضیحات کاملی در مورد آن‌ها و ارتباطشان با یکدیگر بدهیم، نیاز به یک مقاله‌ی طولانی و کامل است. بعضی از عناوین این فرنچایز برای ایکس باکس در دسترس نیستند، اما یکی از بهترین آن‌ها، Tales of Arise، برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس عرضه شده‌ است. این بازی به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرد و حتی توانست نامزد دریافت بهترین جایزه‌ی سال بسیاری از مجلات و مراسم‌ها مانند Bafta Game Awards و Game Awards شود.

داستان این بازی نقش‌آفرینی شرقی، در مورد یک برده است که به کل خاطراتش را فراموش کرده و به طور عجیبی هر کس که سر راهش قرار می‌گیرد زندگی‌اش مختل شده و آسیب‌‌های زیادی می‌بیند! دست تقدیر این برده را با گروهی صلح‌طلب همراه می‌کند و شانسی به او داده می‌شود تا بتواند با سرنوشت شوم خود روبه‌رو شود و همچنین دنیا را از یک خطر بزرگ نجات دهد.

داستان بازی پیچ و خم‌های زیادی دارد، شخصیت‌پردازی افراد بسیار دقیق است و هرکس هدف خاص خودش را دنبال می‌کند. شخصیت‌ها شباهت زیادی به انسان‌های واقعی دارند و نفع شخصی در داستان بازی نقش بسیار مهمی دارد. گیم‌پلی بازی اصلا پیچیده نیست و شما با یک نقش‌آفرینی شرقی و اکشن سر و کار خواهید داشت و بعد از چند ساعت تقریبا تمام مکانیزم آن را یاد خواهید گرفت. مانند Scarlet Nexus، همکاری تیمی و ارتباط مناسب با شخصیت‌ها کلید موفقیت در مبارزات است.

Nier Automata

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

بازی Nier Automata حتی در میان مخاطبین غربی نیز محبوب و پرطرفدار است. این عنوان یکی از تاثیرگذارترین و بهترین بازی‌های ژاپنی نقش‌آفرینی و هک اند اسلش در چند سال اخیر به شمار می‌رود و فارغ از علاقه‌تان به بازی‌های ژاپنی، این اثر را بدون شک باید روی هر پلتفرمی که هستید تجربه کنید. داستان، گیم‌پلی، گرافیک و موسیقی در بازی در بالاترین سطح خود قرار دارد و تقریبا چیزی نیست که از یک بازی نقش‌آفرینی توقع داشته باشید و این بازی شما را ناامید کند.

بازی روایت یک گروه به نام Yorha را روایت می‌کند که بعد از اتفاقات نسخه‌ی Replicant تنها امید نجات زمین محسوب می‌شوند. این ربات‌های هوشمند به صورت گروهی به زمین سفر کرده و ماموریت‌هایی را جهت از بین بردن ماشین‌ها انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند ریشه‌ی این گروه و خالقانشان را پیدا کرده و زمین را از نابودی نجات دهند. با این حال، آنقدر اتفاقات عجیبی حین بازی رخ می‌دهند که این روایت پیچ و خم‌های بسیاری پیدا می‌کند و داستان از حالتی کلیشه‌ای به یک عمق خوب دست پیدا می‌کند.

گیم‌پلی بازی بسیار سریع و البته کمی هم دشوار است! سیستم سیو آن نیز اصلا به شما آسان نمی‌گیرد و خبری از ذخیره‌ی خودکار نیست. تنوع دشمنان در بازی چندان زیاد نیست، اما در عوض محیط‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و چشمتان اصلا از دیدن مناظر زیبا و گرافیک خیره‌کننده‌ی بازی خسته نمی‌شود. حتی اگر به هیچ یک از این عوامل توجه نکنید، موسیقی بی‌نظیر بازی به تنهایی شما را تا انتها پای خود می‌نشاند.

Dragon Quest X|S

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

این فرنچایز از نظر نسخه‌های مختلف، قدمت و ارتباط داستانی شباهت زیادی به سری Final Fantasy دارد. ما با یک فرنچایز قدیمی و با اصالت طرف هستیم که هر نسخه داستان خودش را دارد، اگرچه محیط و پس‌زمینۀ روایی مشترکی وجود دارد. با این حال، Dragon Quest داستان نوجوانانه‌تری دارد و چندان مثل سری Final Fantasy، خود را جدی نمی‌گیرد.

مبارازت بازی حالت Easy To Learn Hard To Master دارد و بسیار لذت‌بخش است. درخت مهارت‌ها و امکان جست‌وجو در جهان بزرگ بازی در کنار المان‌های خاصی چون اژدهاسواری، این بازی را واقعا تبدیل به یک عنوان خاص می‌کند که تا آن را تجربه نکنید، آن را درک نمی‌کنید. این عنوان یکی از زیباترین کیفیت‌های بصری را نیز در میان بازی‌های لیست ما دارد. Dragon Quest X|S نیز روی ایکس باکس گیم موجود است؛ اگر مشترک این سرویس هستید، می‌توانید همین حالا آن را دانلود کنید.

Dragon Ball Xenoverse 2

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

تمام عناوین این مجموعه به جز این بازی، آثاری مبارزه‌ای هستند که نوآوری خاصی هم ندارند. با این حال، این بازی کمی متفاوت از دیگر Dragon Ball ها عمل می‌کند. در این بازی مبارزه‌ای، شخصی‌سازی فقط به لباس و مو خلاصه نمی‌شود؛ بلکه همه‌چیز در بازی از مبارزات گرفته تا حرکات شما حین بازی و حتی داستان آن را باید شخصی‌سازی کنید و خودتان را در بازی تعریف کنید.

شما باید حرکات اصلی و جزئی شخصیت خود را در بازی تعریف کنید، او را بسازید و حتی پیش‌زمینه‌های داستانی برایش مشخص کنید. این ویژگی‌ها سبب شده‌اند حتی اگر طرفدار بازی‌های مبارزه‌ای به خصوص بازی‌های ژاپنی نباشید، باز هم برای تجربه‌ی آن ترغیب شوید و چند ساعتی آن را امتحان کنید. این بازی هنوز آپدیت‌های زیادی را دریافت می‌کند و یکی از بهترین بازی‌های ژاپنی در زمینه‌ی عناوین سرویس‌محور با پشتیبانی زیاد است.

بازی Dragon Ball Xenoverse 2 نیز در Xbox Game pass قرار دارد.

Yakuza: Like A Dragon

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

بازی Yakuza: Like A Dragon تا به حال دو بار وارد سرویس گیم‌پس شده و هم‌اکنون که این مقاله را می‌خوانید نیز از طریق گیم پس قابل دانلود است. این بازی یکی از بهترین عناوین ژاپنی ایکس باکس محسوب می‌شود و اگر تا به حال این سری را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید با این بازی کار خود را آغاز کنید. این نسخه تقریبا هر عنصری که در سری بوده را چند پله ارتقا داده و تبدیل به یکی از بهترین عناوین سبک خودش شده است.

عمده‌ی گیم‌پلی بازی را مبارزات تشکیل می‌دهد؛ اما داستان حماسی بازی قطعا وارد قلب و روح شما خواهد شد و بعد از اتمام آن به دنبال تجربه‌ی دیگر نسخه‌ها خواهید بود. فقط کافی است مقدمۀ این بازی و عنوان Yakuza Kiwami را مشاهده کنید تا به عمق زیبا بودن داستان و گیم‌پلی این دو بازی پی ببرید. همانند بسیاری از بازی‌های ژاپنی، دوبله‌ی انگلیسی آن نیز بسیار خوب است و مجبور نخواهید بود برای انتقال حس بازی، زبان ژاپنی را برای تجربه انتخاب کنید؛ چیزی که در سری بازی‌های Persona نیز دیده بودیم.

Lost Odyssey

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

بیش از ۱۵ سال از انتشار این بازی می‌گذرد، اما همچنان یکی از بهترین آثار ژاپنی ساخته‌ شده در تاریخ به شمار می‌رود. به لطف قابلیت بکوارد، می‌توانید این بازی را خریداری کرده و آن را روی ایکس باکس سری ایکس/اس تجربه کنید. به شما اطمینان می‌دهم، بیشت از انتظارتان از بازی لذت خواهید برد.

Lost Odyssey یکی از برترین و تاثیرگذارترین بازی‌های نقش‌آفرینی‌ای است که می‌توانید تجربه کنید. داستان بازی آن‌قدر زیباست که شما را کاملا درگیر خود می‌کند و تا همیشه آن را به خاطر خواهید سپرد. به محض تجربه‌ی بازی، گرافیک قدیمی و مبارزات تاریخ‌مصرف گذشته به حاشیه می‌روند و شما غرق در داستان و گیم‌پلی خاص و فوق‌العاده‌ی بازی می‌شوید. این بازی را تجربه کنید تا متوجه شوید چرا بازی‌های ژاپنی تا این حد محبوب هستند.

Cris Tales

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

این عنوان یکی از خاص‌ترین بازی‌های لیست ما است. شما در نقشه یک دختر نوجوان قرار خواهید گرفت که باید جهان را نجات دهد. با این حال، این کار متفاوت از مبارزات با سلاح انجام می‌شود و به جای آن باید زمان را عقب و جلو کنید و در خطوط زمانی مختلف، کارهای خاصی انجام دهید و اثر آن را در جهان موازی بازی ببینید. تاثیرات کارها و تصمیمات شما به وضوح روی داستان و گیم‌پلی تاثیر می‌گذارند و این چیزی است که سازندگان برای آن لایق تشویق و تحسین هستند.

عنوان Cris Tales، سبک گرافیکی بسیار خاصی نیز دارد و ترکیبی از بازی‌های سل‌شید و یک بوم نقاشی به حساب می‌آید. شخصیت‌ها در بازی بسیار دوست‌داشتنی هستند و اصلا از بازی و محیط‌هایی که دائما در حال دگرگونی هستند، خسته نمی‌شوید. با این حال این بازی نسبت به دیگر بازی‌های لیست ما محتویات کمتری دارد و می‌توانید آن را در حدود ۲۰ ساعت به اتمام برسانید.

این بازی نیز از طریق Xbox Gamepass قابل دانلود است.

Danganronpa Trigger Happy Havoc / Danganronpa 2 / Zero Escape /AI: Somnium Files

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

این چهار بازی ساخته‌ی Spike Chunsoft به دلیل شباهت زیاد با یکدیگر، در قالب یک تیتر آورده شده‌اند. این استودیوی ژاپنی به دلیل قرارداد احتمالی‌ای که با مایکروسافت بسته است، به تدریج در حال آوردن تمام بازی‌های خود روی گیم‌پس است. تا به حال این ۴ بازی از این استودیو وارد گیم‌پس شده که همگی نیز کیفیت بسیار خوبی در داستان و گیم‌پلی دارند.

سری Danganronpa داستان ۱۶ دانش‌آموز را روایت می‌کند که در یک مدرسه به نام Hope’s Peak Academy و یک جزیره به نام Jabberwack Island گیر افتاده‌اند و باید با انجام یک بازی مرگ و زندگی، خود را از این محیط‌ها نجات دهند. به تدریج با پیشرفت در بازی متوجه توطئه‌های بسیاری می‌شوید و پیچش‌های داستانی متعدد شما را غافلگیر خواهند کرد. نقطه‎‌ی اوج گیم‌پلی بازی، دادگاه‌ها هستند که باید با جمع‌آوری مدارک، با حرف‌های دانش‌آموزان موافقت یا مخالفت کنید و دادگاه را به سمت نظر درست در مورد یافتن قاتل حقیقی پرونده پیش ببرید. به احتمال فراوان، نسخه‌ی سوم بازی، Danganronpa V3 Killing Harmony نیز به زودی به سرویس گیم‌پس اضافه شود.

سری Zero Escape مربوط به اتاق‌های فرار است. شما در یک سری اتاق حبس می‌شوید و باید با کمک گروه خود راه فرار را پیدا کنید. این سری بازی که شامل دو نسخه می‌شود، گیم‌پلی دشواری دارد و واقعا شما را به فکر وادار می‌کند. در کنار گیم‌پلی چالش‌برانگیز، داستان بازی به خوبی در میان فرارها روایت می‌شود و بازی از داستان قوی و گرافیک خوبی بهره‌مند است.

در نهایت به بازی زیبای Ai: Somnium Files می‌رسیم که یک داستان کاملا جنایی و کاراگاهی را روایت می‌کند. در این عنوان شما در نقش یک کاراگاه در پی یافتن قاتلی هستید که نزدیکان شما را به قتل می‌رساند. گیم‌پلی بازی شامل پیدا کردن سرنخ، رفتن به گذشته با تکنولوژی Ai و صحبت با شخصیت‌ها می‌شود. نقطه‌ی عطف بازی صداگذاری بی‌بدیل آن است. صداگذاری کاراکترها آنقدر خوب است که حتی اگر حوصله‌ی شنیدن صحبت‌ها را نداشته باشید، به دلیل صدای خاصشان تا انتها پای صحبت‌ها می‌نشینید. به خصوص صدای شخصیت اصلی بازی، دانته، که شباهت زیادی به صدای جیسون استاتهام دارد.


مقاله‌ی بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس در این جا به پایان می‌رسد. با این حال، عناوین خوب و باکیفیت دیگری نیز از کشور ژاپن برای این کنسول در دسترس هستند؛ بازی‌هایی چون Code Vein ،Monster Hunter ،Ace Attorney ،Tohou: Luna Nights ،Dark Souls و … اما سعی بر این بود که خاص‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

Moein MM2DARKSIRENRaminS.mAlishzRezaGtxامینکاکاسنگیعلی...Chris redfieldEspressoامیر حسینmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا
بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی‌های ژاپنی برای ایکس باکس سری ایکس/اس - گیمفا