بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد

بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد

نصیر فرزان
۱۳:۰۸ ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد

به نظر می‌رسد که عنوان Elden Ring از استودیوی FromSoftware، بالاتر از Call of Duty: Modern Warfare ll به پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد شد.

بازی Call of Duty، یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. مجموع فروش این بازی تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا یوده است. انتظار می‌رود که شرکت اکتیویزن (Activision)، یک سال موفق دیگر را سپری کند چرا که ادامه یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های Call of Duty، امسال منتشر خواهد شد. نسخه‌های Modern Warfare، همواره جزو برترین‌ بازی‌های دنیای Call of Duty و سبک شوتر محسوب شده‌اند‌. از سال ۲۰۰۹، همواره یکی از بازی‌های Call of Duty به پرفروش‌ترین عنوان سال تبدیل شده است. این اتفاق فقط در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۳ رخ نداده، چرا که ساخته‌های انقلابی استودیوی راک‌استار (Rockstar)، یعنی Grand theft Auto V و Red Dead Redemption 2 در این سال‌ها عرضه شدند.

در شرایط عادی وقتی صحبت از فروش بازی‌ها می‌شود، تولیدات راک‌استار گوی سبقت را از همه‌ی رقبا می‌ربایند اما به نظر می‌رسد که امسال یک بازی دیگر، جای Call of Duty را به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال خواهد گرفت. بر اساس گزارشی که به تازه‌گی توسط گروه ‌ان‌پی‌دی (NPD Group) منتشر شده، پیش‌بینی شده است که بازی Elden Ring بالاتر از Call of Duty: Modern Warfare ll، به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۲ انتخاب خواهد شد. بر طبق این گزارش، بازی‌هایی نظیر God of War Ragnarok که در نوامبر امسال عرضه خواهد شد، در کنار Gotham knights و LEGO Stars Wars: The Skywalker Saga نیز در فهرست ۱۰ عنوان پرفروش سال جای خواهند داشت. در حال حاضر، ساخته جدید استودیوی فرام‌سافتور (Fromsoftware) در صدر جدول پرفروش‌ترین عناوین سال قرار دارد اما در ادامه سال، چندین بازی بزرگ دیگر نیز منتشر خواهند شد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای شد اما نکته اساسی این است که این بازی، در بازه‌ی زمانی یک ساله موفق به چنین فروشی شد و انتشار آن با همه‌گیر شدن بیماری کووید ۱۹ همزمان شده بود؛ موضوعی که باعث شد تا همه به ماندن در خانه و تجربه بازی‌های رایانه‌ای روی بیاورند. این‌که دنباله‌ی عنوان Modern Warfare 2019 قادر خواهد بود تا فروش بازی قبلی را تکرار کند یا خیر، تا کنون مشخص نیست اما طرفداران، اشتیاق بسیاری برای تجربه‌ی جدیدترین نسخه از فرنچایز محبوب Call of Duty از خود نشان داده‌اند. طبق گفته کسانی که موفق به تجربه کوتاه Modern Warfare ll شده‌اند، این بازی یک عنوان ویژه در فرنچایز Call of Duty خواهد بود و پتانسیل این را دارد تا به یکی از برترین بازی‌های این مجموعه تبدیل شود.

Moein MM2Sony corporationDARKSIRENامیر حسین...meysamb77Jin sakaiexampleKurosKratos...Visible 6-tigh manBabayagaPARASITE EVE 2🤘Mohsenj74ShinjiMikamiافسر جنگ نرم سونیAlbertAshen undead the bearermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بعید بنظر نمیرسه ولی ما هنوز بازیای زیادی داریم که ممکنه رکوردش رو بکشنه(چون هیچی تو این دنیا غیر ممکن نیست) دلیل اصلیش گاد هست ولی چون روی پلی استیشن میاد ممکنه که نتونه رکورد رو بشکونه کالاف و فیفا ممکنه رکورد بزنن ولی حالا امیدوارم هرکی هرچقدر که تلاش کرده همونقدر ثمره کارش رو ببینه

    Moein MM2Sony corporationah1372KurosKratosHaj_Hosseinjohn117ShinjiMikamiاتزیو آدیتورهجیم
  • حقشه نوش جونش…احتمالا بهترین بازی سالم بگیره البته اگ گاد اف وار بزاره…کلا امسال گاد و الدن مبارزه ی جالبی خواهند داشت بر سر کسب افتخارات

    Moein MM2GHOST_SHADOWSony corporationDARKSIRENmoein...punisher...77arshia.ya.moah1372Jin sakaimore
  • Espresso گفت:

    امیدوارم اگه ادامه ای برای این بازی ساخته بشه (حتی دی ال سی) مشکلات بازی مثل کمبود تنوع دشمنان و محیط ها حل بشه، و انقدر هم به گرایند کردن وابسته نباشه
    یکمم محتوای کلی بازی بیشتر بشه که اینطوری واقعا یه ابر شاهکار میشه

    Moein MM2Sony corporationGod Of Lossah1372Jin sakaimasoud pc gamerRoozbehFocusاتزیو آدیتورهWoundsیوهانmore
    • Wounds گفت:

      الدن رینگ در زمینه تنوع دشمن ها و محیط ها فوق العاده هست….تنها مشکل الدن رینگ تکراری بودن باس فایت های فرعی بودکه اینم ممکنه رو تجربه یک نفر اثر بزاره یا نه برای من که مشکلی در تجربه بازی ایجاد نکرد

      Moein MM2Sony corporationarshia.ya.moah1372
    • Omid گفت:

      بسیار عالی گفتید.‌متاسفانه این بازی بشدت دچار کمبود چالش و دشمنان سرسخت و متنوع میشه؛ بخصوص وقتیکه کاراکتر و سلاح مورد استفاده لول اپ و اپگرید بشن اونوقت همون اندک دشمنان عمومی موجود در دنیای بازی هم تبدیل به یک جوک میشن…مناطق بشدت وسیع اما متاسفانه عمدتا خالی با موجودات تکراری و ضعیف. و بهمین دلیله که الدن رینگ در میان بازیهای فرام سافتور پایین ترین میزان ارزش تکرار رو داره. این رو بعنوان کسی میگم‌که با اثار فرام سافتور زندگی کرده و در واقع دنیای گیمینگ برام چیزی جز اثار این استودیوی دوست داشتنی نیست.

      Moein MM2GHOST_SHADOWSony corporationah1372Espresso
      • God Of Loss گفت:

        اولادش بازی جهان باز شده بنابر این باید دشمنان زیادی در بازی وجود داشته باشه حالا دنیای به این بزرگی و زیاد شدن منطقه ها و مکان های مخفی در بازی که اکر بخوان هر کجا یک دشمن و یک باس فایت متفاوت بزارن فک میکنم یه شیش هفت سالی باید وقت میذاشتن تا برای تو محتویات متفاوت قرار بدن و اگر نسبت به دارک سولز این بازی مقایسه کنیم بله اسون تر شده برای اینکه همه بازی کنن پلاتش بسیار راحت بود به طوری که من تو یه هفته اول پلاتش کردم بلاد برن برام دو هفته نصفی بود و این اجازه رو به بازی باز میده که راحت تر از دارک سولز ها فارم کنه و سریع لول اپ کنه که این یه میونبره و دلخواه هست برای کسانی که بازی براشون سخته مناسبه ولی من خودم بشدت ناراحت شدم از این کار چون سولزبورن یعنی سختی که هرکسی بازی نتونه بکنه و نقد الکی نده حالا دنیا و مسافت که بازی کن می تونه طی کنه در طول بازی چهار پنج برابر دارک سولز ۳ هست و تنوع انمی حداقل سه برابر دارک سلز سه و بسیار انمی ها جذاب و متفاوت هستن و باس های تکراری باید بگم در همه بازی های میازاکی هستند و این مشکل نیست یکی از خصوصیات بازی هست مثل گاد او وار ها که تقریبا تنوع انمی بسیار کمی داره ولی دلیل بر بد بودن نیست و خواهشا نقد الکی نکنید.

        Moein MM2ShinjiMikamiSony corporationEspresso
  • منطقیه

    بازی بزرگ و متا بالا روی همه پلتفرما هم اومده نسل قبل و نسل حاضر بهش دسترسی دارن

    Moein MM277arshia.ya.momajidamShinjiMikami.جیم
  • ALI_BABA گفت:

    یک همچین بازی نسبتا کم خرجی تونسته تو‌ کمتر از یکسال موفق به فروش ۲۰ میلیون نسخه ای بشه بازی های گردن کلفت زیادی رو میشناسم که اینکار رو تو ۴ سال انجام دادن
    تازه اونم بالای نصفش با تخفیف های بالای ۷۰ درصد ولی الدن ۲۰ میلیون ۶۰ دلار فروخته حالا الدن رینگ تو ۴ سال خدا می‌دونه فروشش به چه عددی برسه

    Moein MM2Sony corporation77امیررضا ایزدپناهmajidamShinjiMikamiجیم
    • Omid گفت:

      بیست میلیون؟؟؟؟؟ بر چه اساسی میگید بیست میلیون؟ این بازی تا یکماه قبل چیزی در حدود ۱۴ میلیون نسخه فروخته بود که البته در دوران اوج فروش رخ داده بود. خیلی بعیده که عدد بیست میلیون درست باشه

      GHOST_SHADOWShinjiMikami
  • phantom گفت:

    من که بعد دو سه روز پلی دادن بیخیال شدم چون اعصاب میخواست ولی تو سبک خودش پرطرفداره و معلومه استدیو سازنده واسه بازی زحمت کشیده…کاش یه امارم بدن که از کل فروشش چند درصد پلیرا بازیو تموم کردن D:

    Moein MM2Sony corporation77ah1372john117majidamShinjiMikamiجیم
    • Omid گفت:

      سخت لج دربیار؟؟؟؟؟!!!! کاملا مشخصه که شما اثار قبلی فرام سافتور رو تجربه نکردی وگرنه صحبت از الدن رینگ و سختی بیشتر شبیه یک جوکه

      Moein MM2Sony corporationDARKSIRENShinjiMikami
      • الدن رینگ از بازی های قبلی فرام سافتور به مراتب سخت تره، اما یه اگرچه محکم داره اونم اینه که: اگرچه دستتو باز میذاره برای آسان تر کردن باس ها و در بازی های قبلی هم همینکار رو میکرد و ما summon نمیکردیم. دارک سولز و بلادبورن کجا از الدن رینگ سخت تر هستند؟ این فوق‌العاده غیر قابل درکه که کسی فرض کنه بازی های قبلی سخت تر بودن. الگوی حملات باس‌ها پیچیده‌تره و punish های عجیبی دارن. حملات delay های عجیب غریب دارن و … موضوع اینه که overlevel بشی بله داخل dark souls 3 هم اُورلول بشی بازی مثل assassin’s creed آسون میشه. به هیچ وجه الدن رینگ بازی آسونی نیست. شاید به غیر از سکیرو که باید عادت کنی به سیستمش، از بقیه بازی های فرام سافتور سخت تره، اما چون جهان آزاده، هر کس با توجه به رویکردی که پیش گرفته با درجه سختی مختلفی روبه‌رو میشه. اگر بازی رو شروع کنی ریز به ریز caveها مورد اکتشاف قرار بدی و لول آپ کنی بله بازی آسون میشه اما اگر اکتشاف و خط اصلی رو ترکیبی بری به هیچ وجه قابل قبول نیست که بازی اسونه. چطوری کسی که نرمال بازی کرده باشه میتونه بگه الدن بیست، راداگون، مالنیا، رادان، گادفری مورگات و موگ و dragonlord و maliketh و. goskin duo یا duo valiant gargoyle یا حتی دشمنان ساده ای مثل عقاب‌ها یا باس fallen star… آسونن؟ چیزی که شما میگی نظر مخالف ۹۰ درصد فن بیسه و فن بیس بازی (دقت کنید مخاطب عام بازی نه) از سختی بیش از حد بعضاً صحبت میکنه، این نشون میده شما به شکلی متفاوت و شبیه دور اول من بازی رو تجربه کردی که اکتشاف ذره به ذره قبل از main path هست. با وجود این اکتشاف، همچنان بلادبورن و سه گانه سولز به مراتب الگوهای حمله کمتر و باس ها و دشمنان راحت تری دارن. نمیتونم درک کنم کسی فکر کنه بلادبورن از الدن رینگ سخت تره.

        بنابراین، از نظر مکانیکی و ساختاری، Elden Ring سخت ترین نقش آفرینی فرام سافتوره، تا جایی که سختی بیش از حد برخی باس‌ها بابت دیزاین بدشونه به سادگی، اما کافیه یه tear داشته باشی و بار اول همه باس ها رو شکست بدی. کافیه سوء استفاده کنی از holeهای بازی، بله ناگهان بازی آسون میشه. اما مسئله‌ای که هست اینه که همه بازی های فرام سافتور این holeها و فارم کردن ها و سامن کردن ها رو داشتن و super ez میشدن، مخصوصا که باس ها عقب مانده ترن نسبت به الدن رینگ از برخی مباحث. اگر مسئله این راه های ساده سازیه، که باید منتقد به بازی های قبلی هم باشید، اگر مسئله خود باس ها از نظر ساختاره که مثل روز روشنه باس های الدن رینگ پیچیده تر، سمج‌تر و سخت تر هستند. من با فکت صحبت میکنم در مورد ساختار:

        ۱- الدن رینگ سرعت ضربات کمتر از Dark Souls 3 هست، اما باس های زیادی هستند که سریع تر از دارک سولز ۳ان. به عبارتی شما کندتر و باس ها سریع ترن!
        ۲- ضربات ۷۰ درصد باس ها delayهای اعصاب خرد کن داره.
        ۳- هر بار که heal میکنی، auto attack میکنن باس های بازی و حتی برخی enemy ها.
        ۴- باس ها بر خلاف بازی های قبلی فرام سافتور محدودیت استامینا ندارن و مثل بولدوزر پشت هم ضربه میزنن.

        باز هم میگم بازی کلی قابلیت در اختیار شما قرار میده و گیمرها نباید ازشون ممانعت کنن، نباید بگن که این تجربه واقعی نیست. همه چیز طراحی شده تا شما لذت ببری، اما نسخه‌های قبلی هم همینطور بودن و کلی راه برای فوق آسون کردن بازی بود. اگر قراره از این راه ها و overlevel شدن استفاده کرد بله همه این باس ها اسون میشن کافیه tear بزنید. اما اگر نرمال تجربه بشه، بازی فوق‌العاده سخت خواهد بود. کامیونیتی هیچوقت به اسون شدن بازی ایراد نگرفته و اصلا مسئله popular و معروفی نیست که الدن رینگ آسون شده.

        من شخصا بازی خودم رو تجربه میکنم، و هیچ مشکلی ندارم با این که کاربری دیگه با استفاده از قابلیت ها بازی رو super ez کرده. پوینت همینه که هر کس playthrough خودش رو داره.

        Moein MM2Parsa_Tahoori_RadShinjiMikamiSony corporationred-eyed Banished KnightDARKSIRENArmin Ezati77
  • حقشه ..سالها طول میکشه بازی به این عظمت و کیفیت تکرار بشه…شاید فقط خود میازاکی بتونه تکرارش کنه

    Moein MM2Sony corporation30KASsOctane💚...BabayagaEspressomajidamShinjiMikamiphantommore
  • A,,sh گفت:

    همین امروز گیمو خریدم ببینم میازاکی اینبار چه شاهکاری ساخته و اینکه ایا میتونه جای سکیرو رو بعنوان بهترین سولز بگیره یا نه

    Moein MM2Sony corporation
  • جیم گفت:

    هر کدام پر فروش تر بشه برام فرقی نداره
    ولی اگر الدن پر فروش ترین بازی سال بشه بهتره
    اینجوری تبلیغاتی میشه برای بازی های تک‌نفره و با کیفیت
    از طرفی اکتیویژن هم یه تکون اساسی به خودش میده

    Moein MM2Sony corporation77arshia.ya.moShinjiMikami
  • god of war گفت:

    الدن رینگ یه شاهکار بی نظیر هست و تا حالا همچنین تاثیری هیچ گیمی روی من نزاشته
    چون از دنیای گیم سیر شدم چرا ک وقتی می خوای توی وقت ازادت از مشکلات فرار کنی و ب دنیای گیم روی بیاری اعصابتو خرد و خاکشیر می کنه

    GHOST_SHADOWSony corporationarshia.ya.mo
  • خوب با توجه به زمان عرضه این احتمال قوت هم میگیره . به هر حال خیلی وقته بازی اومده و تا پایان سال هم فروشش ادامه داره .
    اسپم : دوستان . دارم روی یک شعری کار میکنم میخواستم حمایت و نظر شما رو هم داشته باشم . به زبان انگلیسی دارم مینویسم که بین المللی بشه . شروع میکنیم . به نام خدا .
    میگه : you .. . خوب ، فعلا تا همین جاش رو نوشتم . یکم کوتاهه ولی حداقل مخاطب رو مشخص میکنه (داره میشه شما . یعنی مخاطب شمایید) . لطفا نظرات رو بدید ولی خواهشا کپی نکنید . نزارین حق هیچ هنرمندی ضایع شه . هنرمند همونقدری که اثارش قوی هست ، شکننده است .
    یا حق

    Moein MM2Sony corporation77god of war
  • برای من سخت بود. خیلی سخت بود. خود عذاب بود. ولی مطمئنم طرفداراش لذت بردن 💙

    GHOST_SHADOWSony corporationgod of war
  • majidam گفت:

    یک بازی بسیار ضعیف از هر لحاظ وقت گیر و کم کحتوا اما خوب با پارتی و نفوذی که داشتن نمره ی بالایی گرفتن وو این سبب شد ار پی جی بازهایی که سالها طعم بازی ار پی جی نچشیدن و با عطش این بازیا مواجه بودن خریدن چون هایپ بازی به شدت بالا بود حتی من ماه ها براش انتظار کشیدم و این هایپ بالای بازی و نمره اش مطمئنم خیلیا را گول زده

    Moein MM2GHOST_SHADOWomidShinjiMikamiRoozbehFocus
    • omid گفت:

      کامنتای قبلیتو یه نگاهی انداختم قبلنم از بحثایی که با اقای کریمی داشتی یه اشنایی باهات داشتم یه سوالی واسم پیش اومده که دقیقا مشکلت چیه از چی اینقد داری میسوزی ادم که اینقد فشاری نمیشه قشنگ از هر ۱۰ تا کامنتی که گذاشتی شاید یکیشو بشه گفت ازش نفرتو فشار نمیباره امیدوارم واقعا تو دنیای واقعی اینجوری نباشی چون خیلی ضرر میکنی

      Moein MM2GHOST_SHADOWShinjiMikami
    • ShinjiMikami گفت:

      من مطمئنم که شما سابقه ی زیادی در ویدئوگیم نداری و چنین ادعا میکنید که آثاره سولز هم تجربه کردید که خوب کاملا مشخص و واضحه که رفتید یا نه، از طرفی این واقعا مسخرست که شما از یک آیپی جدید که هنوز اونو ندیدی تا قبل از انتشار انتظار داشتی که اونو به بهترین شکل ممکن بسازن و میازاکی خودش باور داره همونطوری که میخاست بازی رو خلق کرده بعد شما میگی اونطوری که باید نساختش؟! ببین دوست عزیز شما هاردکور پلیر نیستی و همینطور با خصلت آثاره فرام سافتور هم چندان آشنایی نداری و خو نگرفتی درواقع از استودیویی انتظار دارید بازیشون رو با گرافیک فنی و تکسچرد و کاراکتر غیره صامت خلق کنن که اصلا تو اولویت کاریشون نیست و اونها فقط در یک شرایط و زمانبندی مناسب ریسک تغییر دهیِ موتورگرافیکی و رویه بازی سازی رو به جون میخرن اونم وقتی که چند آیپی رو با ایده ها و المان های تازه بخان ایجاد کنن البته الدن رینگ اصلا آیپی ای نبود که اونا بخاطرش انجین رو بخان تغییر بدن یا حتی ارتقا چون به راحتی با استفاده کردن از مکانیک ها و بیلد آثاره قبلی بازی رو هم بهتر و هم زودتر از حد تصور ساختن شاید تا حدودی لازم بود که بخاطرش انجین و ارتقا بدن و الدن از گرافیک بهتری برخوردار بشه اما چون پروژه های در دست توسعه شون رو باهم میبرن جلو و تمرکزشون فقط روی یک آیپی نیست مجبورن تا جایی که میشه هم سرعت و هم کیفیت رو حفظ کنن.. الان اگر الدن رینگ قرار بود از مواردی که شما میگی بهرمند میبود و از
      انجین بهتری هم برای ساختش استفاده میکردن شاید تا یکی دوسال دیگه هم منتشر نمیشد و ازون طرف بازی بعدی شون که قراره سال بعد بیاد هم ممکن بود لغو بشه یا خیلی دیرتر تکمیل شه

  • Nothing گفت:

    گر صبر کنی گاد از الدن حلوا سازد🗿👌🏻

    Moein MM2GHOST_SHADOWShinjiMikamiRoozbehFocus
  • NlGHTCRAWLER گفت:

    مدت‌ها بود که هیچ گیمی اینچنین من را درگیر نکرد. حقیقتا تجربه‌ی همچین شاهکاری از لذت بخش‌ترین‌ تجربه‌ها بوده. اون دنیای ژرف و پر جزییات بازی، گیمپلی و تنوع نحوه‌ی پلی دادن، کرکتر‌های پرتعداد که عموما هر کدوم هم داستانی جدا و متفاوت داشتند. موسیقی‌های بازی و باس‌های بینظیری مانند loord of blood, dragon placidusax, malenia balde of miquella و… هر چقدر بگم کم گفتم و حقیقتا هر چقدر این بازی بیشتر فروش داشته باشه من بیشتر خوشحال میشم. من فکر می‌کردم نهایت اثر فاخری که قراره از میازاکی ببینم بلادبورن هستش اما خب با الدن رینگ رسما بهم گفت بشین سر جات بچه و حرف نزن :)))

    Moein MM2Sony corporation77محمد حسین کریمیRoozbehFocusmajidam
  • Kuros گفت:

    احتمالا نه ۱۰۰ درصد ….
    چقدر این بازی شاهکاره هرچه بیشتر بازی کنی بیشتر لذت میبری … لحظه به لحظه و جا به جای این بازی شاهکاره …

    GHOST_SHADOWSony corporationRoozbehFocusmajidam
  • هر شرکتی جای فرام سافت بود شهر زیر زمینی نوکورا به عنوان یه دی ال سی جدا عرضه میکرد جای تعجب داره بعضی ها میگن ارزش ۶۰ دلاره نداره ولی برای من بازی با ارزشیه که اگه ۱۲۰ دلار هم بود میخریدمش

    GHOST_SHADOWmajidam
بازی Elden Ring احتمالاً پرفروش‌ترین عنوان سال ۲۰۲۲ خواهد شد