فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا

فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ میلادی بر خلاف چند سال اخیر مملو از فیلم‌های تماشایی و بلاک‌باستری است که مطمئنا توجه بینندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

چند سال اخیر بسیار غیرمعمول بوده است و هالیوود نیز همانند دیگر صنایع مجبور بود تا خودش را با اوضاع وفق بدهد. از همین رو، فیلم‌های بلاک‌باستری اکثر با تاخیر روبه‌رو می‌شدند تا در دوره کرونا روی پرده سینماها اکران نشوند. برخی از آن‌ها نیز همچون فیلم تل‌ماسه (Dune) به صورت همزمان روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین پخش شدند و در نتیجه فروش چندانی بدست نیاورند.

با این حال، با فروکش کردن اوضاع کرونا، فیلم‌های برجسته و مهم بیشتری روی پرده سینماها اکران شدند که از جمله آن‌ها می‌توانند به فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) اشاره کرد که توانست فروش بسیار زیادی در گیشه داشته باشد.

جدا از فیلم‌های خارق‌العاده‌ای که در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران می‌شوند، آثار بلاک‌باستری و مورد انتظاری نیز برای اکران در سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شدند. در ادامه به معرفی مورد انتظارترین فیلم‌های سال آینده می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

  • کارگردان: جی سی چندور (J.C. Chandor)
  • تاریخ اکران: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ (جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱)
فیلم kraven the hunter

شخصیت کریون شکارچی از جمله دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی به شمار می‌رود که در ابتدا قرار بود در فیلم‌های مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) معرفی شود اما هرگز این اتفاق رخ نداد. حالا سونی قرار است فیلمی سینمایی بر اساس این شخصیت بسازد. آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) که قبلا نقش کوئیک سیلور را در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) بازی کرده، این نقش را در این فیلم بازی خواهد کرد.

فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man And The Wasp: Quantumania)

  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • تاریخ اکران: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ (جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱)
فیلم ant man and the wasp quantumania

فیلم «انت‌من و واسپ: کوانتومانیا» سومین فیلم از این مجموعه به شمار می‌رود و بار دیگر ترکیبی از کاراکترهای جدید و قدیم را معرفی خواهد کرد. فیلم‌نامه فیلم را نویسنده سریال انیمیشنی ریک و مورتی (Rick and Morty) یعنی جف لاونس (Jeff Loveness) نوشته است و کارگردان دو فیلم قبلی یعنی پیتون رید سکان کارگردانی فیلم را در دست دارد.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به پل راد (Paul Rudd)، اونجلین لیلی (Michelle Pfeiffer)، مایکل داگلاس (Michael Douglas)، میشل فایفر (Evangeline Lilly) اشاره کرد. جاناتان میجرز (Jonathan Majors) نیز نقش کنگ فاتح را بازآفرینی خواهد کرد و بیل موری (Bill Murray) نیز نقش شروری نامشخص را بازی می‌کند.

فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

  • کارگردان: جان فرانسیس دیلی (John Francis Daley) و جاناتان گلدشتاین (Jonathan Goldstein)
  • تاریخ اکران: ۳ مارس ۲۰۲۳ (جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱)
کریس پاین dungeons & dragons

این فیلم بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام ساخته خواهد شد و بازیگرانی برجسته و مشهور در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کریس پاین (Chris Pine)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، هیو گرنت (Hugh Grant)، سوفیا لیلیس (Sophia Lillis)، جاستیس اسمیت (Justice Smith)، رگی ژان پیج (Regé-Jean Page) و تعدادی دیگر اشاره کرد.

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)

  • کارگردان: جیمز وان (James Wan)
  • تاریخ اکران: ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱)
فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده aquaman and the lost kingdom

جیمز وان بار دیگر سکان کارگردانی فیلم دیگری از «آکوامن» را برعهده دارد. جیسون موموآ (Jason Momoa) نیز همانند فیلم قبلی نقش اصلی این فیلم را بازی خواهد کرد. در کنار او نیز امبر هرد (Amber Heard) در نقش مرا، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش اوشن مستر و یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) در نقش بلک مانتا حضور دارند.

فیلم جان ویک ۴ (John Wick: Chapter 4)

  • کارگردان: چاد استاهلسکی (Chad Stahelski)
  • تاریخ اکران: ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲)
فیلم john wick 4

سرانجام پس از دو سال تاخیر، فیلم بلاک‌باستری و اکشن «جان ویک ۴» با بازی کیانو ریوز (Keanu Reeves) و کارگردانی چاد استاهلسکی روی پرده سینماها اکران می‌شود. اطلاعات زیادی از داستان و موضوع فیلم در دست نیست و تنها مشخص است که او می‌خواهد با اعضای های‌تیبل مقابله کند و مطمئنا با آدمکش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد.

فیلم نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • تاریخ اکران: ۵ مه ۲۰۲۳ (جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲)
فیلم guardians of the galaxy 3

جیمز گان پس از خروج از دنیای سینمایی مارول، به سراغ دنیای سینمایی دی‌سی و ساخت فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) رفت و موفقیت خوبی بدست آورد. حالا او به دنیای مارول بازگشته تا سه‌گانه «نگهبانان کهکشان» را کامل کند.

در این فیلم بار دیگر بازیگران قبلی این مجموعه شامل کریس پرت (Chris Pratt)، زوئی سالدانا (Zoe Saldana)، بردلی کوپر (Bradley Cooper)، دیو باتیستا (Dave Bautista)، کارن گیلان (Karen Gillan)، پوم کلمنتیوف (Pom Klmentieff) و الیزابت دبیکی (Elizabeth Debicki) حضور دارند. ویل پولتر (Will Poulter) در نقش آدام وارلاک در این فیلم نقش‌افرینی می‌کند.

فیلم  سریع ۱۰ (Fast X)

  • کارگردان: لوئیس لتریر (Louis Leterrier)
  • تاریخ اکران: ۱۹ مه ۲۰۲۳ (جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲)
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا

فیلم «سریع ۱۰» اولین بخش از پایان مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» به شمار می‌رود. این فیلم به همراه فیلم یازدهم، داستان این مجموعه فیلم را برای همیشه به پایان خواهند رساند. از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به وین دیزل (Vin Diesel)، میشل رودریگز، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)، سونگ کانگ (Sung Kang)، لوداکریس (Ludacris)، شارلیز ترون (Charlize Theron) و ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel) اشاره کرد.

بازیگران جدیدی نیز در این فیلم حضور خواهند داشت که شامل جیسون موموآ، بری لارسون (Brie Larson) و آلن ریچسون (Alan Ritchson) است.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

  • کارگردان: جواکیم دوس سانتوس (Joaquim Dos Santos)
  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن ۲۰۲۳ (جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲)
انیمیشن spider verse 3

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) به هنگام اکران خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تحسین منتقدان و بینندگان را برانگیخت. دنباله این فیلم قرار بود در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران شود اما در نهایت به سال ۲۰۲۳ موکول شد.

در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» شمیک مور (Shameik Moore) بار دیگر صداپیشگی شخصیت مایلز مورالز را در دست دارد و هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) نیز صداپیشه نقش گوئن استیسی خواهد بود.

از جمله دیگر صداپیشگان این انیمیشن نیز می‌توان به اسکار آیزاک (Oscar Isaac) در نقش مرد عنکبوتی ۲۰۹۹، ایسا رای (Issa Rae) در نقش جسیکا درو یا اسپایدروومن و جیک جانسون (Jake Johnson) در نقش پیتر پارکر اشاره کرد.

فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

  • کارگردان: استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr)
  • تاریخ اکران: ۹ ژوئن ۲۰۲۳ (جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲)
transformers rise of the beasts

به دنبال فیلم بامبلی (Bumblebee) که داستان خود را در دهه هشتاد میلادی روایت کرد، فرنچایز «تبدیل‌شوندگان» بار دیگر به عقب باز می‌گردد و فیلم جدید این مجموعه در دهه نود میلادی روایت خواهد شد. فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» به جنگ سه جانبه بین فرقه‌های مختلف تبدیل شوندگان خواهد پرداخت.

کارگردانی فیلم را استیون کیپل جونیور برعهده دارد که قبلا فیلم کرید ۲ (Creed II) را کارگردانی کرده است. پیتر کولن (Peter Cullen) بار دیگر صداپیشه آپتیموس پرایم است و از دیگر بازیگران فیلم می‌توان آنتونی راموس (Anthony Ramos)، ران پرلمن (Ron Perlman) و دومینیک فیشبک (Dominique Fishback) را نام برد.

فیلم فلش (The Flash)

  • کارگردان: اندی موسکیتی (Andy Muschietti)
  • تاریخ اکران: ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ (جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲)
فیلم the flash

پس از تاخیرهای فراوان سرانجام فیلم «فلش» در سال آینده میلادی روی پرده سینماها اکران می‌شود. در این فیلم ازرا میلر (Ezra Miller) بار دیگر نقشش به عنوان فلش را بازآفرینی می‌کند که چهارمین حضورش در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود.

این فیلم همچنین به معرفی دو بتمن نیز می‌پردازد که توسط بن افلک (Ben Affleck) و مایکل کیتون (Michael Keaton) به تصویر کشیده می‌شوند. از همین رو، طرفداران به شدت منتظر این فیلم هستند تا سرانجام شاهد مولتی‌ورس در دنیای دی‌سی باشند.

فیلم ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)

  • کارگردان: جیمز منگولد (James Mangold)
  • تاریخ اکران: ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲)
فیلم ایندیانا جونز ۵ indiana jones 5

فیلم «ایندیانا جونز ۵» اولین فیلم این مجموعه به شمار می‌رود که کارگردانی آن را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست ندارد. به جای او، جیمز منگولد که سابقه کارگردانی فیلم لوگان (Logan) را در کارنامه دارد، روی صندلی کارگردانی نشسته است.

هریسون فورد (Harrison Ford) نیز در هشتاد سالگی خود بار دیگر نقش این شخصیت برجسته و نمادین را بازآفرینی می‌کند که احتمالا آخرین حضورش در این نقش خواهد بود. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان آنتونیو باندراس (Antonio Banderas)، مس میکلسن (Mads Mikkelsen)، فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge)، شانته رنه ویلسون (Shaunette Renée Wilson)، توبی جونز (Toby Jones) و بوید هولبروک (Boyd Holbrook) را نام برد.

فیلم مادام وب (Madame Web)

  • کارگردان: اس جی کلارکسون (S.J. Clarkson)
  • تاریخ اکران: ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲)
داکوتا جانسون حضور در نقش مادام وب

حدود یک ماه پس از اکران انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی – بخش اول»، کمپانی سونی یکی از پروژه‌های لایو اکشن خود از دنیای سینمایی مرد عنکبوتی را روی پرده سینماها اکران می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد فیلم «مادام وب» در دست نیست اما این فیلم با بازی داکوتا جانسون (Dakota Johnson) در نقش اصلی است و سیدنی سوئینی (Sydney Sweeney) نیز در آن نقشی نامشخص را بازی می‌کند.

فیلم ماموریت غیرممکن – روزشمار مرگ بخش اول (Mission: Impossible – Dead Reckoning, Part One)

  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie)
  • تاریخ اکران: ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲)
فیلم mission impossible 7

سرانجام پس از مدت‌ها تاخیر، هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» در سال آینده میلادی روی پرده سینماها اکران می‌شود و هشتمین فیلم نیز در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌گردد. بار دیگر کریستوفر مک‌کوری کارگردانی این فیلم‌ها را در دست دارد.

فیلم ماموریت غیرممکن – فال‌اوت (Mission: Impossible – Fallout) به دلیل بدلکاری‌های خیره‌کننده تام کروز (Tom Cruise) بسیار مورد توجه گرفت و مطمئنا این دو فیلم جدید نیز همین گونه خواهد بود.

از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، سایمون پگ (Simon Pegg)، وینگ ریمز (Ving Rhames)، ونسا کربی (Vanessa Kirby)، هنری چرنی (Henry Czerny)، هیلی اتول (Hayley Atwell)، پوم کلمنتیوف (Pom Klementieff)، شیا ویگام (Shea Whigham) و ایسای مورالز (Esai Morales) اشاره کرد.

فیلم روزولت (Roosevelt)

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
  • تاریخ اکران: ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲)
فیلم روزولت roosevelt

تئودور روزولت، سی و دومین رئیس جمهور آمریکا است و مارتین اسکورسیزی قرار است داستان زندگی او را به تصویر بکشد. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) قرار است نقش اصلی فیلم را بازی کند. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این پروژه در دست نیست.

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲)
فیلم oppenheimer

فیلم «اوپنهایمر» اثری بیوگرافی ساخته کریستوفر نولان در مورد پدر بمب اتم یعنی جی رابرت اوپنهایمر است و نقش اصلی فیلم را کیلین مورفی (Cillian Murphy) بازی می‌کند. بازیگران برجسته و بزرگی به این فیلم پیوسته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به امیلی بلانت (Emily Blunt)، مت دیمون (Matt Damon)، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr)، فلورنس پیو (Florence Pugh)، رامی ملک (Rami Malek)، کنت برانا (Kenneth Branagh) و … اشاره کرد.

فیلم باربی (Barbie)

  • کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)
  • تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲)
فیلم barbie

گرتا گرویگ کارگردانی برجسته و شناخته‌شده است که در سال‌های اخیر فیلم‎‌هایی جذاب و جالب‌توجهی را ساخته شده است. حالا او قرار است داستان مشهورترین عروسک دنیا را روایت کند. نقش اصلی این فیلم را مارگو رابی (Margot Robbie) بازی می‌کند و در کنار او نیز رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) حضور دارد.

فیلم مارول‌ها (The Marvels)

  • کارگردان: نیا داکوستا (Nia DaCosta)
  • تاریخ اکران: ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲)
فیلم مارول‌ها the marvels

کمپانی مارول قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی پنج فیلم سینمایی روی پرده سینماها اکران کند که شامل فیلم «مارول‌ها» می‌شود که دنباله‌ای برای فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) است. در این فیلم بری لارسون (Brie Larson) بار دیگر نقش اصلی را بازی می‌کند و ستاره سریال خانم مارول (Ms. Marvel) یعنی ایمان ولانی (Iman Vellani) نیز در این فیلم حضور دارد. تیونا پریس (Teyonah Parris) و ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تل‌ماسه ۲ (Dune: Part Two)

  • کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)
  • تاریخ اکران: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲)
شباهت‌های فیلم dune با سه‌گانه ماتریکس

در سال گذشته میلادی فیلم »تل‌ماسه» مورد استقبال زیادی قرار گرفت و همین سبب شد تا کمپانی وارنر دستور ساخت دنباله آن را بدهد. در این فیلم جدید، دنی ویلنوو بار دیگر سکان کارگردانی فیلم را در دست دارد و تیموتی شالامی (Timothee Chalamet) نقشش را بازآفرینی خواهد کرد. برخلاف فیلم قبلی، زندیا (Zendaya) نقش پررنگ‌تری در این فیلم خواهد داشت. ربکا فرگوسن و استلن اسکورشگارد (Stellan Skarsgård) نیز نقش‌های خود را بازآفرینی می‌کنند.

فیلم وانکا (Wonka)

  • کارگردان: پل کینگ (Paul King)
  • تاریخ اکران: ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ (جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲)
فیلم وانکا wonka

کارگردان پل کینگ قرار است فیلم «وانکا» را کارگردانی کند که داستانی خاستگاه برای شخصیت مشهور ویلی وانکا به شمار می‌رود و تیموتی شالامی قرار است این نقش را به تصویر بکشد. اولیویا کولمن (Olivia Colman)، سالی هاوکینز (Sally Hawkins)، روآن اتکینسون (Rowan Atkinson) و کیگان مایکل کی (Keegan-Michael Key) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

فیلم جنگ ستارگان: اسکادران سرکش (Star Wars: Rogue Squadron)

  • کارگردان: پتی جنکینز (Patty Jenkins)
  • تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (جمعه ۱ دی ۱۴۰۲)
فیلم star wars rogue squadron

کارگردان فیلم واندر وومن (Wonder Woman) یعنی پتی جنکینز سکان‌دار کارگردانی فیلم جدیدی از فرنچایز جنگ ستارگان است. فیلم‌نامه فیلم تکمیل شده و این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شود. در حال حاضر اطلاعات زیادی از این پروژه در دست نیست.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: راتن تومیتوز – اسکرین رنت

CorvoDARKSIREN🇮🇷Hulk🇮🇷علیfarshidnavidphoenixLonesome guy@alistarAdaاتزیو آدیتورهmeysambEMPEROR NIMA SHAMSdamhazer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ - گیمفا