تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا

تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد

پست گیمفا
۰۱:۲۴ ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
جزیره کیش

کیش یک جزیره مرجانی شنی در خلیج فارس است که تقریباً ۱۸ کیلومتر با مرز جنوبی سرزمین اصلی ایران فاصله دارد. کیش به جزیره زیبای قشم نیز نزدیک است. به ویژه کیش و قشم در منطقه آزاد تجاری کشور قرار دارند.
راهنمای سفر به کیش تمامی اطلاعات مورد نیاز شما از فاصله پروازی بین جزیره کیش و تهران گرفته تا خوشمزه ترین غذاهای محلی که باید در کیش امتحان کنید را در اختیار شما قرار می دهد. این جزیره دارای صخره های مرجانی رنگی زیبا و منحصر به فرد است که نه تنها آن را به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل می کند، بلکه مکانی عالی برای غواصی نیز می باشد. همراه ما باشید برای سفر با تور کیش

کارهایی که در کیش باید انجام داد

شهر باستانی حریره
در حالی که سواحل و مراکز خرید باشکوه جزیره کیش در بین گردشگران شناخته شده است و در راهنمای سفر کیش به آن اشاره شده است، این جزیره دارای جاذبه های کلاسیک و تاریخی نیز می باشد. شهر باستانی حریره یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری قدیمی کیش است.

خرابه های حریره که در مرکز جزیره کیش قرار دارد، ادعا می شود که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و تقریباً ۳ کیلومتر مربع را شامل می شود. کاخی با کاشی کاری های دوره ایلخانی (۱۲۵۶-۱۳۵۳)، حمام عمومی و تأسیسات صنعتی از ویرانه های باقی مانده از حریره است.

بناهای چند طبقه این شهر، مورخان تصور می کنند، در یک زلزله ویران شده اند. باستان شناسان حدس می زنند که قدمت بنای حریره به زمانی بین اواخر ساسانی و اوایل دوره اسلامی باز می گردد. آنها ادعا نمی کنند که تاریخ را به طور قطعی می دانند، اما آنچه می دانند این است که حریره در زمان سلجوقیان و عطاوکان فارس شهر بسیار محبوب و مشهوری بوده است.

تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
شهر باستانی حریره

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیرزمینی دارای ۳ قنات و ۲۷۴ حلقه چاه و همچنین مکان های تفریحی و امکاناتی برای تماشای کانال قدیمی جزیره کیش است. برخی از این چاه ها کاملا دست نخورده هستند، در حالی که برخی دیگر برای بهبود تهویه مطبوع و روشنایی به شکل مخروطی در آمده اند.

قنات زیرزمینی کاریز به زبان ساده باستانی است. از آنجایی که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و در آن زمان آب خالصی برای جمعیت جزایر تامین می‌کرد. اکنون این شهر به یک کلان شهر زیرزمینی فوق العاده با طرحی به وسعت ۱۰۰۰۰ متر مربع تبدیل شده است.

کاریز کیش نام جدید این مجموعه است. کاریز اکنون عصر جدیدی را برای همه دوستداران طبیعت گشوده است و به آنها امکان می دهد بزرگترین نمایشگاه صخره های جهان را از نزدیک و شخصی کشف کنند.

مهندسان علاوه بر دیوارهای مرجانی سنتی اطراف قنات، تونل ها را با سیمان و سنگ تقویت کرده اند تا قلمروی زیرزمینی ایجاد کنند.

روستای صفین

شهر تاریخی سفین قدیم که در بخش شمالی جزیره کیش قرار دارد، قدیمی‌ترین روستایی است که از دوران کیش قدیم باقی مانده است و دارای ساخت و سازهای سنتی محلی متمایز است. مردم بومی جزیره در حال حاضر در این شهرک ساکن هستند.

تا ۴۰ سال پیش، صید مروارید منبع اصلی درآمد جمعیت بومی جزیره، به ویژه ساکنان قدیمی سفین بود. تنوع صدف‌های اطراف جزیره، مهارت‌های استثنایی غواصان جزیره کیش در استخراج صدف از دریا و شهرت جهانی مروارید در اطراف جزیره کیش، همگی به رونق تجارت جزیره کیش کمک کردند.

در راهنمای سفر کیش به این نکته اشاره شده است که مردم این روستا همچنان به زبان عربی صحبت می کنند، هرچند که بیشتر آنها می توانند فارسی را بفهمند و صحبت کنند. این روستای قدیمی جایگاه ویژه ای در راهنمای سفر به کیش دارد چرا که به خوبی می توان شیوه سنتی زندگی در بین مردم این روستا را مشاهده کرد.

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش در دنیای جذاب سرسره‌ها و زمین‌های بازی آبی، عصر جدیدی را آغاز می‌کند. دارای جدیدترین وسایل سواری در ایران و اولین پارک آبی در خاورمیانه است که دارای تجهیزات استاندارد آمریکای شمالی است.

تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
پارک آبی کیش

قسمت غذایی راهنمای سفر کیش: در کیش چه بخوریم

غذاها و رستوران ها

در راهنمای سفر به کیش متوجه می شوید که اکثر ساکنان بومی جزیره کیش عرب های جنوب کشورمان هستند. دقیقاً به همین دلیل است که غذاهای عربی جزو اصیل ترین و محبوب ترین غذاهای این جزیره است.

سمک مشوی نیز یک غذای پرطرفدار عربی است که مهم ترین ماده آن ماهی خوشمزه خلیج فارس است. ماهی این غذا بسته به نوع سفارش شما به صورت سرخ شده یا کبابی است که در ترکیب بی نظیری از ادویه های تند عربی طعم فوق العاده ای دارد.

مارگوگ یکی دیگر از غذاهای محلی کیش است که باید در رستوران های محلی کیش امتحان کنید. مارگوش یا مرغق غذای لذیذی است که در آن از انواع سبزیجات تازه و گوشت استفاده می شود. مواد لازم شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص است که جداگانه پخته و سپس با هم ترکیب می شوند.

این خورش سنتی یکی از خوشمزه ترین غذاهای جزیره است. از دیگر غذاهای معروف کیش می توان به هاریسه (نوعی حلیم)، مزروبه و غالیه ماهی اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

ماه های ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، مه، اکتبر، نوامبر و دسامبر بهترین آب و هوای کلی جزیره کیش هستند.

می، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر گرم ترین ماه های سال هستند. اما در این موقع از سال تور کیش تابستان برگزار می شود.

بهمن، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه های خشک جزیره کیش هستند.

ماه های می، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر بهترین ماه ها برای شنا هستند.

اگر در زمان ورود شما هوا بارانی و طوفانی باشد کشتی ها نمی توانند به بندر کیش حرکت کنند. باید صبر کنید تا دوباره هوا روشن شود. گاهی ممکن است تا روز بعد طول بکشد. در نتیجه پیش از سفر به جزیره کیش، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید.

سخن پایانی:

در آخر بازدید از کشتی یونانی و بسیاری از دیدنی های کیش را از دست ندهید.

با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

O2Espressoscorpionesharvey bent

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا
تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تور کیش و کارهایی که میتوان انجام داد - گیمفا