آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از unbreakable تا cloverfield

در این آخر هفته قرار است به معرفی یک فیلم هیولایی ترسناک،‌ اثری هیجان‌انگیز و سریالی انیمیشنی برجسته و جذاب بپردازیم.

امروزه، آثار ابرقهرمانی، بخش اعظمی از دنیای سینما را در بر گرفته است و همیشه، فیلم‌ها و سریال‌های جدیدی از دنیای ابرقهرمانی برای مخاطبان عرضه می‌شوند. اکثر این آثار نیز متعلق به دو کمپانی بزرگ دی‌سی و مارول هستند؛ هر چند که برخی آثاری نیز بر اساس کتاب‌های کمیک دیگری ساخته می‌شوند. با این حال، آثار ابرقهرمانی که کاملا اوریجینال باشند، بسیار اندک هستند اما وجود دارند. فیلم آسیب‌ناپذیر (Unbreakable) نیز از جمله همین آثار محسوب می‌شود.

یکی از ژانرهای سینما، ژانر «ویدیوی پیداشده» نام دارد؛ در این آثار، کل داستان یا بخش‌هایی از آن توسط ویدیوهایی که توسط کاراکترها ضبط می‌شوند، روایت می‌شود. آثار برجسته و قابل‌توجهی به این شیوه ساخته شده‌اند اما اغلب آن‌ها آثاری ترسناک هستند. فیلم کلاورفیلد (Cloverfield) نیز از همین روش تبعیت کرده است.

در ادامه این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، قرار است به معرفی سریال انیمیشنی عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death & Robots) بپردازیم. این سریال انیمیشنی، به صورت مجموعه‌ای است و داستان‌های کوتاه و مختلفی را در ژانر علمی-تخیلی و وحشت روایت می‌کند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم آسیب‌ناپذیر (Unbreakable)

  • کارگردان: ام نایت شیالامان
  • بازیگران: ساموئل ال جکسون، بروس ویلیس و رابین رایت
  • محصول سال: ۲۰۰۰
فیلم آسیب‌ناپذیر unbreakable

فیلم «آسیب‌ناپذیر»، اثری در ژانر هیجانی و ابرقهرمانی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۰ میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. ام نایت شیالامان (M. Night Shyamalan) علاوه بر اینکه وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده داشته، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را نیز انجام داده است. فیلم «شکست‌ناپذیر»، اولین فیلم از سه‌گانه‌ای جذاب محسوب می‌شود.

در فیلم «آسیب‌ناپذیر»، بروس ویلیس (Bruce Willis) نقش ماموری حفاظتی به نام دیوید دان را بازی می‌کند که بدون هیچ گونه صدمه‌ای از تصادف قطار جان سالم به در می‎‌برد؛ همین اتفاق منجر به آن می‌شود تا او به این باور دست پیدا کند که قدرت‌های فرابشری دارد. دیوید دان در مسیر خود برای پیدا کردن حقیقت، با مالک یک فروشگاه کتاب‌های کمیک به نام الیجا پرایس با بازی ساموئل ال جکسون (Samuel L. Jackson) روبه‌رو می‌شود.

ام نایت شیالامان، فیلم‌نامه و داستان این فیلم را به گونه‌‌ای نوشته است که شبیه به داستان‌های کمیک بوکی باشد؛ در حقیقت، فیلم «آسیب‌ناپذیر»، روایتگر داستانی اوریجینال برای شخصیت ابرقهرمان به شمار می‌رود. دو فیلم بعدی این سه‌گانه نیز تقابل شخصیت ابرقهرمان و شرور را به نمایش گذاشته‌اند.

فیلم «آسیب‌ناپذیر» به هنگام اکران خود روی پرده سینماها، با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و توجه افراد زیادی را جلب کرد. این اثر، نسخه واقع‌گرایانه‌تری از آثار ابرقهرمانی به شمار می‌رود و از جمله بهترین آثار ام نایت شیالامان محسوب می‌شود. علاوه بر این،‌ این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی است.

دو فیلم دیگر این سه‌گانه تحت عنوان شکافته (Split) در سال ۲۰۱۷ میلادی و فیلم شیشه (Glass) در سال ۲۰۱۹ میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمدند؛ داستان جذاب و فوق‌العاده این سه فیلم، در نوع خود بی‌نظیر است و یک سه‌گانه عالی در ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌رود.

فیلم «آسیب‌ناپذیر»، اثری سرشار از تعلیق و هیجان است. این اثر به آرامی شما را درگیر داستان خود می‌کند و تا پایان داستان، شما را با خود می‌کشاند و وارد پیچش‌ها و چرخش‌های غیرمنتظره‌ای می‌کند. جدای از این موارد، این اثر به خوبی توانسته تا تعلیق را با وحشت در تعادل نگه دارد. در پایان، اگر به دنبال تماشای اثری پر از هیجان برای آخر هفته هستید، پس در تماشای فیلم «آسیب‌ناپذیر» تردید نکنید.

فیلم کلاورفیلد (Cloverfield)

  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: لیزی کاپلان، مایکل استال دیوید و تی جی میلر
  • محصول سال: ۲۰۰۸
فیلم کلاورفیلد cloverfield

فیلم «کلاورفیلد»، اثری در ژانر هیولایی، وحشت و زیرژانر «ویدیوی پیداشده» به شمار می‌رود. درو گودارد (Drew Goddard) فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است و مت ریوز (Matt Reeves) کارگردان آن بوده است. جی جی آبرامز (J. J. Abrams) نیز که از جمله فیلم‌سازان برجسته به شمار می‌رود، تهیه‌کننده فیلم است.

شش جوان ساکن شهر نیویورک، در حال برگزاری یک جشن خداحافظی هستند اما هیولایی بزرگ و چندین هیولای کوچک به این شهر حمله‌ور می‌شوند و حالا آن‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند تا از دست این موجود بگریزند. بازیگران این فیلم شامل مایکل استال دیوید (Michael Stahl-David)، لیزی کاپلان (Lizzy Caplan)، تی جی میلر (T.J. Miller)، مایک وگل (Mike Vogel)، جسیکا لوکاس (Jessica Lucas) و اودت یوستمن (Odette Yustman) است.

فیلم «کلاورفیلد» از نظر مالی بسیار موفق بوده است. این فیلم با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده بود و توانست تا در گیشه سینماها به فروش ۱۷۲ میلیون دلاری دست پیدا کند. این فیلم، اولین فیلم از سه‌گانه‌ای به همین نام محسوب می‌شود. دو فیلم دیگر این سه‌گانه تحت عنوان فیلم شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد (۱۰ Cloverfield Lane) در سال ۲۰۱۶ و فیلم پارادوکس کلاورفیلد (The Cloverfield Paradox) در سال ۲۰۱۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بودند.

فیلم «کلاورفیلد» را می‌توان فرزند فیلم پروژه جادوگر بلر (Blair Witch Project) و فیلم گودزیلا (Godzilla) دانست. این اثر جذاب و تماشایی سرشار از لحظات ترسناک است که شما را به وحشت خواهد انداخت. جدای از این، سبک فیلم‌سازی آن بسیار هوشمندانه بوده است و کارگردان مت ریوز توانسته تا به خوبی موقعیت‌های مختلفی از داستان را به نمایش در بیاورد.

فیلم «کلاورفیلد» جدای از اینکه اثری برجسته در ژانر وحشت به شمار می‌رود، در ژانر هیولایی نیز عالی است؛ این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های هیولایی به شمار می‌رود که سرشار از تنش و هیجان است. مت ریوز، کارگردانی برجسته است و این اثر نیز همین موضوع را ثابت می‌کند. استفاده از دوربین یکی از کاراکترها برای روایت کردن داستان،‌ حرکتی هوشمندانه بوده است که جذابیت فیلم را بیشتر کرده است. هر چند که تکان‌های دوربین در ابتدا ممکن است اندکی بیننده را آزار بدهد.

سریال انیمیشنی عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death & Robots)

  • خالق: تیم میلر و دیوید فینچر
  • محصول: نتفلیکس
  • تاریخ پخش: از سال ۲۰۱۹
سریال انیمیشنی عشق مرگ و ربات‌ها love death & robots

سریال انیمیشنی «عشق، مرگ و ربات‌ها»، اثری به صورت مجموعه‌ای است که داستان‌های کوتاهی از ژانرهای مختلف را به تصویر می‌کشد. این سریال انیمیشنی بزرگسالانه، بیشتر داستان‌های خود را در ژانر علمی-تخیلی و وحشت روایت می‌کند. اولین فصل از سریال انیمیشنی «عشق، مرگ و ربات‌ها» در سال ۲۰۱۹ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده بود.

خالقان سریال انیمیشنی «عشق،‌ مرگ و ربات‌ها»، تیم میلر (Tim Miller) و دیوید فینچر (David Fincher) هستند. با این حال، ساخت هر کدام از قسمت‌های این سریال انیمیشنی را گروه متفاوتی از کشورهای مختلف در دست داشته‌اند و همین سبب شده تا قسمت‌ها، کاملا با یکدیگر متفاوت باشند.

اولین فصل از سریال انیمیشنی «عشق، مرگ و ربات‌ها» شامل ۱۸ قسمت بود که هر کدام از قسمت‌ها بین ۶ تا ۱۸ دقیقه زمان داشتند. فصل اول سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان روبه‌رو شده بود و همین نیز سبب شد تا نتفلیکس، آن را برای فصل دوم تمدید کند. فصل دوم سریال انیمیشنی «عشق، مرگ و ربات‌ها» نیز هشت قسمت داشت که در سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه شدند. فصل سوم سریال نیز قرار است هشت قسمت داشته باشد و در تاریخ ۲۰ ماه مه سال ۲۰۲۲ (جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) روی سرویس نتفلیکس عرضه خواهد شد.

قرار گرفتن خشونت در کنار کمدی و اندکی احساسات، سبب شده است تا این سریال انیمیشنی جالب توجه باشد. به تصویر کشیده شدن صحنه‌هایی سایبرپانک و علمی-تخیلی از نکات جذاب این انیمیشن به شمار می‌روند که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. پس اگر به دنبال تماشای سریالی انیمیشنی با موضوعات مختلف در ژانرهای مختلف هستید، پس در تماشای این سریال انیمیشنی جذاب و فوق‌العاده تردید نکنید.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، به معرفی فیلم ابرقهرمانی و هیجانی «آسیب‌ناپذیر»، فیلم ترسناک و هیولایی «کلاورفیلد» و سریال انیمیشنی ترسناک و علمی-تخیلی «عشق، مرگ و ربات‌ها» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

داناRezag1meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Unbreakable تا Cloverfield - گیمفا