آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا

در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Shutter Island، فیلم The Martian و فیلم Dredd بپردازیم.

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) یکی از کارگردانان برجسته دنیای سینما به شمار می‌رود. این کارگردان، برای سال‌ها است که در حال ساخت فیلم‌هایی برجسته و متمایز است. او که از جمله برجسته‌ترین کارگردانان به شمار می‌رود، کارنامه درخشانی دارد. یکی از آثار کارنامه هنری وی، فیلم جزیره شاتر (Shutter Island) است. در ادامه، به معرفی این فیلم خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از فیلم‌هایی که این هفته به معرفی آن خواهیم پرداخت، اثری دیگر از دهه ۲۰۱۰ میلادی است. این فیلم، فیلم درد (Dredd) است. این اثر، یک فیلم اکشن و علمی-تخیلی است که توانست توجه مخاطبان این ژانر را به خود جذب کند.

به عنوان سومین اثر این مطلب نیز به سراغ فیلم مریخی (The Martian) رفته‌ایم. این فیلم نیز محصولی از دهه ۲۰۱۰ میلادی است. این اثر به هنگام اکران خود، با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود و توانست تا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)

فیلم جزیره شاتر shutter island

مارتین اسکورسیزی، سکان کارگردانی فیلم «جزیره شاتر» را بر عهده داشته است. او بر اساس فیلم‌نامه‌ای نوشتن لیتا کالوگریدیس (Laeta Kalogridis) این فیلم را ساخته است. هر چند، خود فیلم‌نامه این اثر نیز بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است.

فیلم «جزیره شاتر»، اثری روانشناختی،‌ هیجانی و نئو نوآر به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) نقش یک مارشال آمریکایی به نام ادوارد دنیلز ملقب به تدی را به تصویر می‌کشد. یکی از بیماران مرکز روانپزشکی در جزیره شاتر گم می‌شود و ادوارد دنیلز مسئولیت این پرونده را برعهده می‌گیرد.

مارک رافلو (Mark Ruffalo) نیز نقش همکار این مارشال آمریکایی را بازی می‌کند. بن کینگزلی (Ben Kingsley) نیز در این فیلم، نقش مدیر این مرکز روانپزشکی را به تصویر می‌کشد. نقش همسر ادوارد دنیلز را میشل ویلیامز (Michelle Williams) بازی کرده است.

فیلم «جزیره شاتر» ممکن است جزو برترین آثار ساخته شده توسط مارتین اسکورسیزی محسوب نشود اما یک اثر سرشار از هیجان و تعلیق است که در هر لحظه، بیننده را به هیجان در می‌آورد و شوکه می‌کند. این فیلم را می‌توان از جمله آثار برجسته سال ۲۰۱۰ میلادی دانست.

کسی که برای اولین بار فیلم «جزیره شاتر» را تماشا کند، مسلما شوکه خواهد شد و از این همه هیجان و تعلیق،‌ به وجد خواهد آمد. از همین رو، برای درک کامل این اثر، لازم است تا چندین مرتبه آن را تماشا کرد. ساختار و روند داستانی این فیلم، واقعا جذاب و تماشایی است. مارتین اسکورسیزی بدون هیچ گونه نقص و مشکلی، این داستان را به یک اثر جذاب تبدیل کرده است و کارگردانی او بدون نقص است.

در کل، اگر به دنبال تماشای یک اثر سرشار از هیجان و پیچش‌های غیرمنتظره هستید، حتما فیلم «جزیره شاتر» را تماشا کنید. ممکن است این فیلم برای برخی از بینندگان عجیب به نظر برسد اما مطمئنا، داستان تامل‌برانگیز این فیلم، شما را تا مدت‌ها به فکر فرو خواهد برد؛ علاوه بر این، لذت و شوق تماشای این اثر جذاب، در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

فیلم درد (Dredd)

فیلم درد dredd

فیلم «درد» در سال ۲۰۱۲ میلادی روی پرده سینماها به اکران در آمد. کارگردانی این اثر را پیت تراویس (Pete Travis) در دست داشته بود. نویسنده و کارگردان سرشناس ژانر علمی-تخیلی یعنی الکس گارلند (Alex Garland) نیز عهده‌دار نوشتن فیلم‌نامه این فیلم بوده است.

فیلم «درد»، اثری علمی-تخیلی و اکشن بر محوریت کتاب‌های کمیک است. در این فیلم، کارل اربن (Karl Urban) نقش جاج درد را بازی می‌کند. جاج یا قاضی، مجریان قانون هستند؛ آن‌ها در یک سرزمین آخرالزمانی و در یک کلان‌شهر به نام مگا سیتی وان، وظایف قاضی، هیئت منصفه و جلاد را به طور همزمان برعهده دارند. جاج درد به همراه همکار جدید خود به نام جاج اندرسون با بازی اولیویا ترلبی (Olivia Thirlby) وظیفه یافته‌اند تا قانون را در یک ساختمان ۲۰۰ طبقه اجرا کنند. در این ساختمان بزرگ و وسیع، یک دلال مواد مخدر به نام ماما با بازی لینا هدی (Lena Headey) همه کاره است.

فیلم «درد» موفق شده تا به خوبی، آن روحیه و ماهیت خشن کتاب‌های کمیک را بازسازی کند. این فیلم، سرشار از خشونت وحشتناک، جلوه‌های ویژه چشمگیر و همچنین طنزی جالب‌توجه است که همگی آن‌ها، باعث شده تا این فیلم، یک اثر جذاب و تماشایی باشد.

کارل اربن به خوبی توانسته تا نقش شخصیت اصلی را به تصویر بکشد. با اینکه چهره شخصیت اصلی به تصویر کشیده نمی‌شود اما در هر صورت، کارل اربن در نقش‌آفرینی این نقش واقعا عالی عمل کرده است. صدای جذاب کارل اربن، حس خوبی به شخصیت اصلی فیلم داده است.

با این حال، در کنار نقش‌آفرینی جذاب و تماشایی کارل اربن، اولیویا ترلبی نیز توانسته تا در نقش جاج اندرسون، خوب ظاهر شود و بار احساسی فیلم را به دوش بکشد. او به خوبی توانسته تا ماهیت خشن وظایف جاج اندرسون را در کنار اخلاقیات او به نمایش در بیاورد.

در هر صورت، فیلم «درد»، یک اثر اکشن جذاب است که عناصر علمی-تخیلی موجود در آن، جذابیت آن را دو چندان کرده است. تماشای این فیلم، مطمئنا هیجان زیادی را به شما منتقل خواهد کرد، پس در دیدن این فیلم، تردید نکنید.

فیلم مریخی (The Martian)

فیلم مریخی the martian

ریدلی اسکات (Ridley Scott) از جمله کارگردانان برجسته سینما به شمار می‌رود. او در طی کارنامه هنری خود، آثار بسیار موفقی را خلق کرده است. از ژانر تاریخی گرفته تا ژانر علمی-تخیلی، ریدلی اسکات، فیلم‌هایی را ساخته است که همچنان در بین مخاطبان طرفداران دارند و برخی از آن‌ها از جمله برترین آثار سینما محسوب می‌شوند.

یکی از آثار برجسته ریدلی اسکات که در سال‌های اخیرا به اکران درآمده، فیلم «مریخی» است. این فیلم علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۱۵ میلادی است و در آن، مت دیمون (Matt Damon) نقش اصلی را به تصویر می‌کشد. این فیلم، بر اساس رمانی به همین نام نوشته اندی ویر (Andy Weir) است و وظیفه نوشتن فیلم‌نامه اقتباسی فیلم را نیز درو گودارد (Drew Goddard) در دست داشته است.

فیلم «مریخی»، داستان یک فضانورد را روایت می‌کند که در سیاره مریخ جا گذاشته شده است. او اکنون تنها است و باید بر روی این سیاره بیگانه برای بقاء تلاش کند. در همین حین نیز ناسا تلاش دارد تا او را نجات دهد و به سیاره زمین بازگرداند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند می‌توان به جسیکا چستین (Jessica Chastain)، جف دنیلز (Jeff Daniels)، کریستن ویگ (Kristen Wiig) و تعداد دیگری اشاره کرد.

فیلم «مریخی» علاوه بر اینکه یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ریدلی اسکات به شمار می‌رود بلکه یکی از ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۵ میلادی محسوب می‌شود. این فیلم در مراسم‌های جوایز فیلم مختلفی از جمله مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه شده بود.

فیلم «مریخی» اثری هوشمندانه، سرشار از هیجان و در عین حال، بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌دار است. این فیلم، به خوبی به کتاب وفادار باقی مانده است. علاوه بر این، مت دیمون توانسته تا یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده از خود در این فیلم به جای بگذارد و ریدلی اسکات نیز بار دیگر توانایی خود به عنوان یک کارگردان برجسته را ثابت کرده است.

این فیلم را می‌توان اولین فیلم جذاب، دیدنی و اصیل در مورد سیاره مریخ دانست. این فیلم، اولین فیلمی است که رویکردی واقع‌گرایانه دارد و به مشکلات و موانع پیش‌ روی بشریت برای رسیدن و کاوش در سیاره مریخ می‌پردازد. این فیلم بر خلاف بسیاری از فیلم‌های مرتبط با مریخ، عناصر فانتزی را در داستان دخیل نمی‌کند و داستانی ترسناک و در مورد بیگانگان ندارد.


در این سری از مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، به سراغ سه فیلم از دهه ۲۰۱۰ میلادی رفتیم. فیلم «جزیره شاتر»، فیلم «درد» و فیلم «مریخی» از جمله فیلم‌های برجسته این دهه به شمار می‌روند که باید آن‌ها را تماشا کرد. آخر هفته خوبی داشته باشید.

matrix4221489Mr.jalilpouralinerdLonesome guy🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Shutter Island تا The Martian - گیمفا