آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا

آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
آیا avengers endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است

با وجود پایان فیلم Avengers: Endgame و صحبت‌های کوین فایگی، به نظر می‌رسد که یک فیلم دیگر از انتقام‌جویان، اجتناب‌ناپذیر است.

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)، ظاهرا داستان انتقام‌جویان را به یک پایان مناسب رساند؛ اما بازگشت آن‌ها در فیلم «انتقام‌جویان ۵» اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» به همراه فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)، برجسته‌ترین فیلم‌ها از سه فاز ابتدایی دنیای سینمایی مارول به شمار می‌روند و یک پایان قطعی برای آن را به ارمغان آوردند.

این سه فاز دنیای سینمایی مارول، در کل به عنوان «حماسه ابدیت» شناخته می‌شوند. این حماسه با فیلم مرد آهنی (Iron Man) شروع شد و داستان‌های خاستگاه کاراکترهای مختلفی را به تصویر کشید که همگی آن‌ها بعدا به انتقام‌جویان پیوستند؛ آن‌ها تلاش کردند تا جلوی تانوس با بازی جاش برولین (Josh Brolin) را بگیرند. تانوس قصد داشت تا تمام سنگ‌های ابدیت را جمع‌آوری کند و با استفاده از آن‌ها، نیمی از جمعیت کهکشان را از بین ببرد.

فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، نشان داد که تانوس در نهایت موفق به انجام این کار خود شده است. او با استفاده از دستکش ابدیت، توانست تا قدرت شش سنگ ابدیت را کنترل نماید و با بشکن خود، نیمی از جمعیت را از بین ببرد. در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی»، باقی‌مانده گروه انتقام‌جویان، با سفر در زمان، تمام سنگ‌های ابدیت را جمع‌آوری کردند و جمعیت از بین رفته را بازگرداندند. با اینکه انتقام‌جویان موفق شدند تا کارهای تانوس را بی‌اثر کنند اما همچنان، این فیلم، خالی از تراژدی نبوده است.

این فیلم، داستان بسیاری از کاراکترهایی که در سه فاز ابتدایی دنیای سینمایی مارول معرفی شده بودند را به پایان رسانده است. علاوه بر این، این فیلم ظاهرا پایانی بر داستان کلی انتقام‌جویان بوده است. با اینکه داستان انتقام‌جویان تا مدتی به همین صورت خواهد بود اما بازگشت دوباره گروه انتقام‌جویان به روی پرده سینماها، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

صحبت‌های کوین فایگی

فیلم avengers endgame

کوین فایگی (Kevin Feige)، مدیر استودیو مارول، در مصاحبه‌های اخیر خود اظهار داشته بود که فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی»، آخرین فیلم انتقام‌جویان خواهد بود. با این حال، دلیلی وجود ندارد که این صحبت‌های او را باور کرد. کوین فایگی اشاره کرده که این فیلم، آخرین باری بوده است که این ابرقهرمانان به عنوان گروه انتقام‌جویان گردهم آمده‌اند و با یک شرور بسیار بزرگ مبارزه کرده‌اند. از همین صحبت‌های کوین فایگی می‌توان برداشت کرد که پنجمین فیلم انتقام‌جویان ساخته نخواهد شد.

کوین فایگی همچنین در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشته است که فیلم «انتقام‎‌جویان: پایان بازی»، پایانی بر یک حماسه ۲۲ فیلمی بوده است. اظهارات او نشان دهنده آن هستند که این فیلم، پایانی بر سه فاز ابتدایی مارول و ابرقهرمانانی است که طرفداران با آن‌ها آشنایی دارند. از همین رو، این امکان وجود دارد که در آینده، طرفداران شاهد یک گروه جدید از انتقام‌جویان باشند. با اینکه هنوز برنامه‌ای برای یک فیلم جدید از انتقام‌جویان وجود ندارد اما این به معنای آن نیست که این فیلم هرگز ساخته نخواهد شد.

پایانی عالی بر فیلم‌های انتقام‌جویان

فیلم avengers endgame

پنجمین فیلم از انتقام‌جویان، با یک مشکل بزرگ روبه‌رو است و آن، به خطر انداختن پایان بسیار خوب فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» است. این فیلم، پایانی عالی برای کاراکترهای مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) و کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانز (Chris Evans) رقم زده است. مرد آهنی، اولین ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و یک قوس داستانی برجسته و جالب توجه در طی این سال‌ها داشته است و در نهایت، خود را فدا کرد تا بتواند جهان را نجات دهد.

کاپیتان آمریکا نیز یک خداحافظی خوب داشته است؛ او سنگ‌های ابدیت را به مکان و زمان قبلی خود بازگرداند و از رخ دادن مشکلات مربوط به سفر در زمان و جهان‌های متفاوت جلوگیری کرد. با این حال، او پس از انجام این کار، به ماشین زمان بازنگشت و در عوض، تصمیم گرفت تا روزهای زندگی خود را به عنوان استیو راجرز سپری کند. پایان این فیلم، این فرصت را به کاپیتان آمریکا داد تا بتواند زندگی‌ای که از دست داده است را زندگی کند.

در این فیلم، هاکای با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) نیز موفق شد تا بار دیگر با خانواده‌اش باشد. بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) نیز جان خودش را فدا کرد تا انتقام‌جویان بتوانند سنگ روح را بدست بیاورند. از همین رو، فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» نه تنها پایانی بر داستان حماسه ابدیت بوده بلکه داستان برخی از کاراکترها را به پایان رسانده است.

هر چند، این پایان بیشتر در مورد انتقام‌جویان اصلی بوده است؛ همچنین بخشی از داستان فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) که پس از فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» اکران شده بود، نیز در مورد کنار آمدن پیتر پارکر با بازی تام هالند (Tom Holland) با مرگ تونی استارک است. از همین رو، می‌توان گفت که فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی»، به جای آنکه پایانی بر انتقام‌جویان باشد، بیشتر در حال تغییر نسل آن‌ها است. این فیلم با اینکه پایان خوبی را برای انتقام‌جویان اصلی رقم می‌زند، یک شروع تازه برای نسل بعدی قدرتمندترین قهرمانان زمین فراهم می‌آورد.

فیلم انتقام‌جویان ۵ اجتناب‌ناپذیر است

فیلم avengers endgame

فیلم «انتقام‌جویان ۵» می‌تواند بدون آنکه لطمه‌ای به پایان فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» وارد کند، ساخته شود و ساخت آن، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. انتقام‌جویان، بزرگترین بخش دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود و بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها این برند خود را رها کنند. مطمئنا، فیلم «انتقام‌جویان ۵» ساخته خواهد شد و فروش بسیار بالایی را بدست خواهد آورد.

علاوه بر این، طرفداران خواهان آن هستند تا مارول، آثار بیشتری از انتقام‌جویان به تصویر بکشد. با اینکه به نظر می‌رسد داستان برای انتقام‌جویان اصلی به پایان رسیده اما مطمئنا، نسل جدیدی از انتقام‌جویان شکل خواهد گرفت و مارول مطمئنا از این فرصت استفاده خواهد کرد تا این نسل جدید از ابرقهرمانان را برای مخاطبان به نمایش بگذارد. فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بیشتر بر محوریت مولتی‌ورس است و فیلم «انتقام‌جویان ۵»، می‌تواند در همین راستا، ابرقهرمانان جدیدی را به مخاطبان و طرفداران معرفی کند.

از جمله فیلم‌های برجسته مارول که بر محوریت مولتی‌ورس هستند، فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» و فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) است. این دو فیلم، کاراکترهای جدیدی را به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌کنند. علاوه بر این، این یک اشتباه بزرگ از سوی کمپانی مارول خواهد بود که زمانی که به اوج خود رسیده‌اند، تولید فیلم‌های انتقام‌جویان را متوقف کنند.

فیلم انتقام‌جویان ۵ چه زمانی ساخته می‌شود؟

فیلم avengers endgame

اولین فیلم انتقام‌جویان چهار سال پس از فیلم «مرد آهنی» روی پرده سینماها اکران شده بود؛ از همین رو، انتظار می‌رود که قبل از اینکه فیلم «انتقام‌جویان ۵» ساخته شود، محتوای مناسبی برای آن پایه‌ریزی شود و کاراکترهای مختلف، در فیلم‌ها و سریال‌های جداگانه معرفی شوند. علاوه بر این، با توجه به اتفاقات پایان فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» انتظار می‌رود که مدت زمان بیشتری طول بکشد تا طرفداران و مخاطبان شاهد فیلم «انتقام‌جویان ۵» روی پرده سینماها باشند.

در حال حاضر، چندین پروژه از دنیای سینمایی مارول قرار است از الان تا اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی به اکران در بیایند. با اینکه تا اواخر سال ۲۰۲۳، حدود چهار سال از اکران فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» می‌گذرد اما بینندگان برای دیدن فیلم بعدی انتقام‌جویان باید بیشتر انتظار بکشند. دنیای سینمایی مارول باید به خوبی پس‌زمینه‌های لازم برای داستان فیلم «انتقام‌جویان ۵» را برنامه‌ریزی کند و قبل از آن، کاراکترها را به خوبی معرفی کند و به بینندگان بشناساند.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت فعلی پیچیده داستان‌های دنیای سینمایی مارول، وضعیت بسیاری از کاراکترها برای حضور در فیلم «انتقام‌جویان ۵» مشخص نیست. با وجود اینکه داستان مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان در داخل قوس کلی دنیای سینمایی مارول جریان دارند اما فیلم «انتقام‌جویان ۵» کار دشواری در پیش دارد چراکه باید وجود خود را برای بینندگان توجیه کند. بینندگان شاهد پایانی قاطعانه در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» بودند و حالا باید دلیلی منطقی برای فیلم «انتقام‌جویان ۵» وجود داشته باشند. نظر شما در مورد فیلم «انتقام‌جویان ۵» چیست؟

منبع: اسکرین رنت

دکتر استرنج🇮🇷Hulk🇮🇷❤GOD OF WAR❤.🗿پدرت🗿 (چاقال کاورزن)جیمGramy kیوهانMEYSAMB300Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا
آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا Avengers: Endgame آخرین فیلم انتقام‌جویان است؟ - گیمفا