نقدها و نمرات بازی The King of Fighters XV منتشر شدند
از زمان انتشار بازی The King of Fighters در سال ۱۹۹۴، این سری توانسته نظرات مثبت هواداران و منتقدان را کسب کند و به تازگی جدیدترین نسخهی این سری منتشر شده است.
از انتشار آخرین بازی مجموعهی The King of Fighters شش سال میگذرد و پس از مدتها انتظار هواداران، استودیوی اسانکی (SNK) جدیدترین بازی این فرنچایز را با نام The King of Fighters XV منتشر کرده است. در این عنوان گرافیک، سیستم مبارزات ارتقاء پیدا کرده و ۳۹ شخصیت برای انتخاب کردن وجود دارد.
خلاصهی برخی از نقدهای منتشر شده را میتوانید در ادامه مطالعه کنید:
Gamer Escape 9/10
میتوان گفت که نسبت به عناوینی همچون Guilty Gear Strive یا Dragon Ball FighterZ برای کسانی که تجربهای در این ژانر ندارند، جذابیت کمتری دارد. از طرف دیگر لذتبخش بودن، اما دشوار بودن در تسلط کامل بازیهای فایتینگ، یکی از مشخصههای اصلی این ژانر است. با در نظر گرفتن گیمپلی عمیق سری KOF و ترکیب آن با گرافیکی ارتقاء یافته و تغییراتی در سیستم مبارزات که به گیمر آزادی عمل بیشتری میدهد، محصول نهایی از انتظارات نیز، پیشی گرفته است.
Hey Poor Player 9/10
بازی The King of Fighters XV یک نسخهی عالی از فرنچایز فایتینگ اسانکی است. با هوشمندی کامل روی میراث و زمینهی عناوین قبلی ساخته شده، نقاط ضعف آثار قبلی را ارتقاء داده و حتی کمال گراترین طرفداران را نیز، راضی خواهد کرد.
Noisy Pixel 9/10
بازی The King of Fighters XV عالی است و در زمان عرضه نیز بستهای کامل به نظر میرسد. شاید بازآفرینیی در ژانر فایتینگ ایجاد نکرده، اما فرمول گیمپلی منحصر به فرد خود را به کمال رسانده و بهترین لیست شخصیتهای انتخابی تمام سری را دارد. با بخش آنلاین سالم و دقیق، سیستمهای عمیق گیمپلی، نمایش درخشان و سبکگرایانه و موسیقیهای فراموش نشدنی، این عنوان یکی از آثار فایتینگی میشود که در تمام پلتفرمها حاضر خواهد بود. چیزی که در سال ۱۹۹۴ خلق شده، در سال ۲۰۲۲ نو و مهیج بودن خود را حفظ کرده است.
Eurogamer Italy 8/10
بازی The King of Fighters XV یک عنوان فایتینگ عمیق است که برای حرفهای شدن، زمان و کوشش فراوان نیاز دارد، اما رضایتمندی بسیاری به گیمر میدهد. لیست شخصیتها متنوع و بخش تکنیکی نیز خوشنما بود. این بازی یکی از بهترین آثار ژانر فایتینگ در بازار است.
IGN Italia 8/10
یک دنبالهی مناسب برای حماسهی تاریخی این فرنچایز بود. یک بازی فایتینگ مستحکم و لذتبخش است، اما فضا برای ارتقاء وجود دارد.
CGMagazine 8/10
بازی King of Fighters XV هدف داشت تا از انتظارات پیشی بگیرد و توانسته به بسیاری از آنها برسد. هرچند یک ارائهی توخالی باعث از دست رفتن تاجش شده است. هستهی اصلی بازی، یک موتور قدرتمند و فهرست شخصیتهای متنوع است که باعث میشود تا این عنوان برای زمانی طولانی قابل تجربه باشد.
Inverse 6/10
KOF با مقاومت نسبت به افزودن بخش داستانی بزرگ، فشار وارد شده توسط رقبای خود را نادیده می گیرد. حداقل گزینههای بخش انفرادی و دوئلهای آنلاین معمولی نیز چیزی را از نو اختراع نمیکنند. با این حال، طراحی شخصیت قدرتمند، بازی تیمی قابل شناسایی سریع و خطوط داستانی غیر عادی، کم کاری از سوی اسانکی نیست و بیشتر شبیه تمرکز بر حفظ فلسفهی طراحیی است که هواداران همیشه دوست داشتهاند.
بازی The King of Fighters XV در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ (۱۴ فوریه سال ۲۰۲۲) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
نظرات
سلام
بسیار هم عالی، نمره خیلی خوبی ست.
نسخه قبلی بازی، در سال 2016_2017 برای Ps4، Xbox و ویندوز منتشر شد.
این سری رو SNK میسازد.
SNK مخفف SHIN NIHON KIKAKU.
به معنای: New Japan Project
حالا کی میدونه مال کدوم ملیته؟
آفرین، ژاپن!
حالا یکی این سوال من رو جواب بده:
چرا ژاپنیها انقدر فایتینگ میسازند؟
بهمون دلیل که آمریکاییها اینهمه شوتر میندازن! مهم اینه که فایتهای مهم ژاپنی باهم فرق دارن، اما شوترهای مهم آمریکایی شبیه همن
چون هم هزینه اش کمه هم فروشش زیاده
دستگاههای آرکید هنوز هم تو ژاپن محبوبن و بازیهای فایتینگ براشون ساخته میشه . ضمن اینکه تورنمنتهای مختلفی در طول سال برای بازیهای فایتینگ برگزار میشه که با استقبال زیادی هم در سراسر دنیا مواجه میشه . شاید بهتر این باشه که بگیم فایتینگهای ژاپنی مثل استریت فایتر ، تکن ، کینگ آو فایترز به دلیل موفقیت و محبوبیت سالهای سال ادامه پیدا کردن درحالیکه فایتینگهای غربی به غیر از مورتال کمبت نتونستن محبوبیتی برای ادامه انتشار کسب کنن.
سلام
مرسی، تشکر!
تا حالا این سری بازی تجربه نکردم شبیه مورتال کمبت هستش؟
نه ، بیشتر شبیه soul calibur و تا حدودی Tekkenهست ، سبک خاصی داره اما خشن نیست
شبیه استریت فایتره .