ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا

ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)

آریا مقدم
۱۶:۲۷ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا

در تاریخ بازی‌های ویدیویی، شاهد بازی‌های مورد انتظار بسیاری بوده‌ایم که ضعیف‌تر از توقع همگان ظاهر شدند. در این مقاله به بررسی این بازی‌ها پرداخته‌ایم.

در صنعت بازی، پدیده‌ای وجود دارد به نام «Overhyped Games». اصولاً Overhyped به بازی‌هایی گفته می‌شود که قبل از انتشار، انتظارات همه از آن‌ها بسیار بالاست. این انتظارات می‌توانند به‌ خاطر تبلیغات گسترده، اعتبار شرکت سازنده یا موفقیت نسخه‌های قبلی باشند. وقتی انتظارات از یک عنوان تا این حد بالا می‌رود، طبیعتاً خطاهای احتمالی در روند عرضه‌ی بازی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته و بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

در طول تاریخ، شاهد بازی‌های Overhyped زیادی بوده‌ایم که ضعیف‌تر از تبلیغات خود ظاهر شده‌اند. در برخی موارد، این بازی‌ها با اینکه در حد انتظارات ظاهر نشده‌اند، اما هم‌چنان می‌توان از آن‌ها به عنوان بازی‌های خوب و خوش‌ساخت یاد کرد. اما در برخی موارد دیگر، این عناوین آن‌قدر ضعیف ظاهر شده‌اند که حتی خود سازندگان از عرضه‌ی آن‌ها پشیمان شده و به شکلی رسمی از هواداران عذرخواهی کرده‌اند! مطمئنم این پدیده برای شما نیز بسیار ملموس است!

کسی نمی‌تواند انکار کند که این پدیده، هم برای سازندگان و هم برای گیمرها پدیده‌ای بسیار ناخوشایند است. تصور کنید چندین هفته، ماه یا حتی سال، منتظر عرضه‌ی بازی موردعلاقه‌ی خود هستید و نتیجه‌ی کار یک بازی معمولی و در برخی اوقات یک بازی ضعیف است. گاهی اوقات نیز بازی از نظر داستان، گرافیک و گیم‌پلی هیچ مشکلی ندارد، اما آن‌قدر باگ دارد که باید چند ماه تا رفع کامل آن‌ها صبر کنید. در برخی موارد دیگر هم سازندگان آن‌قدر بازی را تغییر داده‌اند که دیگر هیچ شباهتی به نسخه‌های پیشین ندارد و با چشمان خود می‌بینید که فرنچایز موردعلاقه‌تان به یک عنوان سطحی و تجاری تبدیل شده است.

در مقاله‌ی امروز، قصد داریم به این پدیده‌ی شوم (!) پرداخته و ناامیدکننده‌ترین بازی‌های موردانتظار یا Overhyped تاریخ را مورد بررسی قرار دهیم. باید در ابتدای کار اشاره کنم که این بازی‌ها لزوماً عناوین بد یا ضعیفی نیستند و در برخی از موارد می‌توان به عنوان بازی‌هایی خوب از آن‌ها یاد کرد، اما باز هم هنگام عرضه، باعث ناامیدی هواداران و اهالی صنعت بازی شده‌اند.

این مقاله بیشتر از یک قسمت خواهد داشت، بنابراین اگر بازی‌های مورد نظر خود را در این لیست مشاهده نکردید، در قسمت‌های آینده منتظر آن‌ها باشید. همچنین مانند همیشه از شما می‌خواهیم بازی‌هایی که فکر می‌کنید مناسب این لیست هستند را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خب دیگر، بدون اتلاف وقت برویم سراغ بازی‌های این لیست. این شما و این ناامیدکننده‌ترین بازی‌های موردانتظار تاریخ!

Watch Dogs

وقتی حرف از تریلرهای گران‌قیمت و تبلیغات پر زرق‌ و برق به میان می‌آید، اکثرمان یاد یوبیسافت و بازی‌هایش می‌افتیم. یوبیسافت خیلی خوب بلد است بازی‌هایش را تبلیغ کند و از آن‌جایی که بسیاری از بازی‌های محبوب تاریخ توسط این کمپانی ساخته شده‌اند، همیشه انتظارات از این شرکت بالا است. اما در سال‌های اخیر، بسیاری از بازی‌های این شرکت نتوانسته‌اند در حد تبلیغات قبل از عرضه‌ ظاهر شوند. یکی از این آثار Watch Dogs بود.

قبل از ذکر نکات منفی، باید بگویم که Watch Dogs به هیچ‌وجه بازی بدی نیست و این موضوع را از فروش بالا و متای ۸۰ این عنوان می‌توان فهمید. اما چیزی که یوبیسافت در تریلرهای قبل از عرضه‌ی بازی نشانمان داده بود، در حدی عالی بودند که همه فکر می‌کردند یک رقیب جدی برای سری GTA در راه است. همه‌چیزِ این بازی در تریلرهای نمایش‌ داده‌شده بی‌نقص بود. از گرافیک مثال‌زدنی آن گرفته تا جذابیت هک کردن چراغ‌های راهنمایی و صحنه‌های تعقیب و گریز، همه و همه به قدری خوب بودند که انتظار یک شاهکار را داشتیم.

متاسفانه پس از انتشار بازی، نه از آن گرافیک خفن خبری بود و نه از گیم‌پلی فوق‌العاده جذابی که همه انتظارش را داشتند. مکانیزم هک کردن در بازی به فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه ختم می‌شد و اگر داستان خوب بازی را نیز از آن حذف می‌کردند، با یک عنوان کاملاً معمولی طرف بودیم.

پس از عرضه‌ی بازی، خیل عظیمی از گیمرها به یوبیسافت حمله کرده و به این شرکت القابی مانند شیاد و کلاه‌بردار را نسبت دادند. گرچه به نظرم این رفتارها کمی زیاده‌روی بودند، چون Watch Dogs واقعاً بازی ضعیفی نبود، اما بدون شک می‌توان به آن لقب Overhyped را نسبت داد.

Fallout 76

برخلاف مورد بالا، Fallout 76 یک فاجعه‌ی تمام‌عیار محسوب می‌شد. انتظارات از این بازی به طرز عجیبی بالا بود. در هر صورت وقتی نام استودیوی بتسدا پشت یک بازی می‌آید، همه انتظار یک محصول درجه یک را دارند. وقتی این عنوان معرفی شد، همه خوشحال بودند که می‌توانند دنیای Fallout را در یک محیط آنلاین نیز تجربه کنند. انتظارات از این بازی به شدت بالا بود و همه انتظار یک بازی بسیار خوش‌ساخت و قوی را داشتند. البته هر کسی که Fallout 3 ،Fallout 4 یا Fallout : New Vegas را بازی کرده باشد، حق دارد که فکر کند هر عنوانی که نام Fallout روی آن گذاشته شود، قرار است لذت‌بخش و جذاب باشد.

متاسفانه با عرضه‌ی Fallout 76، همه‌ی این امیدها به ناامیدی تبدیل شدند. Fallout 76 یک عنوان ضعیف با کلی باگ و ایراد بود که نه توانست طرفداران قدیمی را راضی نگه دارد و نه پیش منتقدین بازی شانس زیادی داشت. این بازی با انبوهی از نمره‌های ۳، ۴ و ۵ روبرو شد و متای آن نیز فراتر از ۵۲ نرفت. عده‌ی زیادی از این بازی به عنوان ضعیف‌ترین اثر تاریخ بتسدا یاد کردند و عده‌ای دیگر آن را یک فاجعه‌ی غیرقابل بازگشت نامیدند.

البته این‌که عملکرد یک بازی آنلاین در روزهای ابتدایی خیلی خوب نباشد، اتفاقی قابل‌ درک و قابل توجیه است، اما Fallout 76 تقریباً در تمامی سطوح ممکن ایراد داشت و اکنون پس از گذشت چیزی حدود ۳.۵ سال، تعداد قابل‌توجهی از این مشکلات هنوز به طور کامل حل نشده‌اند. واقعاً حیف شد که Fallout 76 نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند و دنیای Fallout را محبوب‌تر از پیش سازد. با این وجود، پس از گذشت ۳ سال شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم که باعث شده‌اند برخی گیمرها به این بازی جذب شوند.

Anthem

شرکت BioWare، یکی از مشهورترین استودیوهای حوزه‌ی ژانر نقش‌آفرینی است که با عناوینی مانند Mass Effect و Dragon Age در کارنامه‌ی خود، محبوبیت زیادی بین گیمرهای سراسر جهان دارد. طبیعتاً وقتی چنین شرکتی از جدیدترین پروژه‌ی خود رونمایی می‌کند، همه به وجد می‌آیند و به یاد خاطرات خوبشان، برای بازی هیجان‌زده می‌شوند.

Anthem عنوانی بود که قربانی تبلیغات غیرواقعی و انتظارات بالای گیمرها شد. این بازی در مراسم E3 2017 معرفی و در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ منتشر شد. به محض انتشار بازی، اعتراضات گسترده‌ای از گیمرهای سراسر جهان به این بازی وارد شد و متای ۵۹ این عنوان نیز مهر تاییدی بر کیفیت نه‌چندان بالای آن بود. Anthem مشکلات بسیاری داشت و نتوانسته بود انتظارات بالای هواداران را برطرف کند.

از آن‌جایی که ناشر این بازی EA بود، ابتدا همه به این کمپانی حمله کردند و سیاست‌های پول‌پرستانه‌ی این شرکت را دلیل شکست بازی دانستند. اما حقیقت این بود که کارکنان BioWare تا مراسم E3 2017 دقیقاً نمی‌دانستند که روی چه عنوانی کار می‌کنند! طبیعتاً اطلاع نداشتن از جزئیات یک پروژه می‌تواند باعث عدم هماهنگی در روند ساخت آن شود و این اتفاق دقیقاً در مورد Anthem رخ داد. نتیجه‌ی نهایی یک بازی ناقص و پر از ایراد بود که فاصله‌ی زیادی با تریلرهای قبل از انتشار بازی داشت.

پس از بازخوردهای منفی، سازندگان با آپدیت‌های فراوان سعی کردند این مشکلات را تا حدی حل کنند، اما متاسفانه Anthem هیچ‌گاه مانند Dragon Age یا Mass Effect نتوانست اعتبار سازنده را دوچندان کند.

The Order 1886

The Order 1886 از اولین بازی‌های انحصاری سونی در نسل هشتم بود که همه انتظارات زیادی از آن داشتند. چند عامل دست به دست یکدیگر دادند تا این بازی از همان لحظه‌ی معرفی در لیست انتظار بسیاری از گیمرها در سراسر جهان جای بگیرد. اول این‌که The Order 1886 یک عنوان انحصاری سونی بود و از آن‌جایی که در اکثر اوقات انحصاری‌های سونی کیفیت بسیار بالایی دارند، همه انتظار داشتند تا این عنوان نیز جزو یکی از این بازی‌ها باشد. عامل دیگر تریلرهای بسیار باکیفیت و منحصربه‌فرد این عنوان بود که باعث می‌شد همه خودشان را برای یک عنوان بی‌نظیر آماده کنند.

سرانجام The Order 1886 منتشر و با نارضایتی بسیاری از گیمرها مواجه شد. واقعیت این است که عنوان مذکور، اصلاً بازی بد یا ضعیفی نیست، اما دو مشکل عمده دارد؛ اولی کوتاهی بیش از حد کمپین بازی و دومی عدم نوآوری در طراحی مراحل آن است. از آن‌جایی که The Order 1886 بخش چندنفره نداشت، کمپین ۵ یا ۶ ساعته‌ی آن، قیمت ۶۰ دلاری‌اش را توجیه نمی‌کرد. وقتی هم که بحث پول مطرح می‌شود، آرام کردن مخاطبان عصبانی کار خیلی راحتی نیست، به خصوص وقتی که در همان سال‌ عنوانی مانند The Witcher 3 منتشر شد که در قبال ۶۰ دلار، چندین و چند ساعت محتوای باکیفیت در اختیار مخاطب قرار می‌داد.

البته The Order 1886 در بسیاری از زمینه‌ها مانند گرافیک فنی، بی‌نقص عمل کرد و هنوز هم می‌توان آن را جزو زیباترین بازی‌های نسل هشتم دانست، اما کوتاهی کمپین، ضعیف‌ بودن پایان‌بندی داستان و عدم وجود نوآوری در طراحی مراحل آن، باعث شدند تا این بازی فاصله‌ی زیادی با انتظارات گیمرها داشته باشد.

Assassins’ Creed Unity

فکر کنم همگی این مورد را خوب به خاطر داریم. Assassins’ Creed Unity قرار بود یکی از بهترین عناوین فرنچایز Assassins’ Creed باشد. داستان بازی در زمان انقلاب کبیر فرانسه رخ می‌داد و همه‌چیز مهیا بود که Unity به یک شاهکار تبدیل شود. متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه Unity سریعاً به یک عنوان ناامیدکننده و پر از باگ بدل گشت.

این روزها خیلی‌ها یوبیسافت را به خاطر باگ‌های فراوان بازی‌هایش می‌شناسند. با این‌که این قضیه در مورد بازی‌های قبل از Unity نیز مطرح بود، اما این عنوان بود که تا حد زیادی بر این قضیه صحه گذاشت و خیلی‌ها را نسبت به محصولات آینده‌ی این شرکت بدبین کرد. مشکل Unity در داستان یا گیم‌پلی‌اش نبود، بلکه در پرفورمنس یا عملکرد بسیار ضعیف بود. Unity روی پلتفرم‌های مختلف با مشکلات عدیده‌ای از جمله افت فریم، باگ، گلیچ و لود نشدن بافت‌های اشیاء دست و پنجه نرم می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا نکات مثبت بازی مانند داستان تاثیرگذار و گرافیک زیبای آن نیز نادیده گرفته شوند.

یکی دیگر از دلایلی که این بازی خیلی‌ها را ناامید کرد، انتشار آن پس از عنوان Assassins’ Creed: Black Flag بود که هنوز هم از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سری یاد می‌شود.

اکثر ما با سری Assassins’ Creed آن‌قدر خاطره‌ی خوب داریم که چند عنوان متوسط و ضعیف نمی‌توانند به آن خاطرات ضربه‌ای بزنند، اما اگر بخواهیم واقعیت را بگوییم، Unity واقعاً ناامیدکننده بود.

No Man’s Sky

اگر فقط زمان حال را در نظر بگیریم، No Man’s Sky یکی از بهترین بازی‌های آنلاین موجود در صنعت بازی است که هر سال چند هزار نفر به مخاطبین آن اضافه می‌شود. اما این بازی در بدوِ عرضه با اعتراضات تندی از سوی گیمرها همراه شد. این اعتراضات در نوع خود بی‌سابقه بودند و خبر آن همه‌جا پیچیده بود. علت این اعتراضات انتظارات فوق‌العاده بالا از این عنوان بود که سازندگان نتوانسته بودند آن‌ها را برآورده کنند.

قبل از عرضه‌ی بازی، سازندگان در هر فرصتی که گیرشان می‌آمد از جهان بسیار وسیع این بازی و منحصربه‌فرد بودن سیاره‌های موجود در آن حرف می‌زدند. آن‌ها ادعا داشتند که تا به حال چنین عنوانی ساخته نشده و No Man’s Sky قرار است یک بازی کاملاً متفاوت باشد. متاسفانه پس از عرضه‌ی بازی خبری از این چیزها نبود و No Man’s Sky یک عنوان معمولی با یک گیم‌پلی تکراری بود که پس از چند ساعت جذابیت‌های خود را از دست می‌داد.

اما شرکت سازنده‌، Hello Games، طی سال‌های پس از عرضه، آن‌قدر برای بهبود این بازی تلاش کرد که اکنون همه از این بازی به عنوان یکی از برترین عناوین آنلاین حال حاضر یاد می‌کنند. این نشان می‌دهد که اگر تیم بازی‌سازی به کار خود ایمان داشته باشند، می‌توانند انبوهی از نظرات منفی را به نظرات مثبت تبدیل کنند. کاش بقیه‌ی شرکت‌ها هم از Hello Games یاد بگیرند!

Mass Effect Andromeda

از کجا شروع کنم؟ Mass Effect Andromeda واقعاً بد بود! پس از این‌ که BioWare اعلام کرد Mass Effect 3 پایان سه‌گانه‌ی Mass Effect خواهد بود؛ همه‌ی هواداران غمگین و ناراحت بودند و نمی‌خواستند با فرنچایز موردعلاقه‌ی خود خداحافظی کنند. در این میان، Andromeda دوباره هواداران را به وجد آورد. تریلرهای به نمایش در آمده از این بازی، نوید یک عنوان جذاب و نفس‌گیر را می‌دادند و همه خودشان را برای شاهکار جدیدی از سوی BioWare آماده کرده بودند.

زمان عرضه‌ی بازی فرا رسید و Andromeda منتشر شد. دیری نگذشت که شاهد انتقادهای افرادی بودیم که در انتظار بازی نشسته بودند.

Mass Effect Andromeda هیچ شباهتی به تریلرهای زیبای قبل از انتشارش نداشت و پر از باگ و گلیچ بود. اشکالات این بازی در حدی بودند که تصور می‌شد سازندگان آن را نیمه‌کاره رها کرده و روانه‌ی بازار کرده بودند. البته داستان و گیم‌پلی بازی تا حدی توانستند این بازی را از سقوط کامل نجات دهند، اما سیل انتقادات کوبنده‌ی گیمرها پایانی نداشت.

Andromeda نیز مانند بسیاری دیگر از بازی‌های شکست‌خورده‌ی جهان، از انتظارات بالای مخاطبان و عدم برنامه‌ریزی تیم سازنده برای عرضه‌‌ی صحیح بازی ضربه خورد و در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های موردانتظار تاریخ ما جای گرفت.


قسمت اول از این مقاله را در همین‌جا خاتمه می‌دهیم. در قسمت بعدی این مقاله دوست دارید نام کدام بازی‌ها را ببینید؟ به نظر شما ناامیدکننده‌ترین بازی‌های موردانتظار تاریخ کدام‌ها هستند؟ مانند همیشه در بخش نظرات منتظر شما هستم.

…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Moein MM2امیرعلی قربان‌پورAlirezaAssassinAmirbold🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉KurosDARKSIRENah1372Grandmaster HasashiGame is lifealinerdM.MTRezaOmenArmin-AMZETERNALMANGramy kalish82علیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا
ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ramin گفت:

    برا من واچ داگز ناامید کننده ترین بازی بود که گرفتم
    نامرتبط: به نظرتون فوربیدن وست رو الان که بازی ریلیز میشه رو ps4 تجربه کنم؟ یعنی تفاوت دو نسخه خیلی زیاده که لذت تجربه اش رو خیلی کم کنه رو ps4؟

    Moein MM2AlirezaJin sakaialish82Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077علیTlou part 2 game of the centurySpider-Man
  • Arno گفت:

    ” Assassins’ Creed Unity قرار بود یکی از بهترین عناوین فرنچایز Assassins’ Creed باشد”

    به نظرم همین الان هم یکی از بهترین عناوین نه تنها فرنچایز Assassins’ Creed بلکه یکی از بهترین اکشن ادونچر تاریخ هست، از داستان زیبای آرنو و الیز تا ماموریت های متنوع و چالشی و موسیقی های متن فوق‌العاده و گرافیک چشم نواز همه چی فوق‌العاده بود تو این عنوان فقط یه سری باگ های زمان انتشار براش دردسر درست کردن اونم اگه یه تاخیر ۳ ماهه میزد درست میشد که متاسفانه این کارو نکرد و متای بازی خراب شد.

    mohsenmjMoein MM2god of warAlirezaمتأثر گشتهah1372Squatlatexامیر حسینRyderAmir(PC & PS4)more
  • moj45taba گفت:

    از بین لیست بازی های the order و watch dogs و ac unity درسته تو زمان انتشارشون ناامید کننده بودن ولی من خودم بشخصه بازیاشون رو دوست داشتم ولی نمیشه منکر این شد که شرکت های بازیسازی چه پتانسیل‌های خوبی رو با هایپ کردن بیش از اندازه هدر دادن حیف واقعا

    mohsenmjMoein MM2unknownمتأثر گشتهGrandmaster HasashiRebel2292Amir(PC & PS4)alish82Paprikamariomore
  • Star1 گفت:

    آخه چه ربطی به Battlefield V داره مقاله که عکسشو میزارید؟

    شاید عجیب باشه ولی حقیقتا دوست دارم برا تمام عناوینی که نام بردید یه نسخه جدید عرضه بشه چون همشونو دوست داشتم

    Moein MM2AlirezaK1DARKSIRENGrandmaster HasashiSquatlatexalish82علیTlou part 2 game of the centuryJin sakaimore
  • Jin sakai گفت:

    Assassin’s creed Valhalla رو یادتون رفت😐
    یه تجربه بیخود و چرت پر از باگ و گرافیک داغون از همون ایده ی وایکینگ ها فهمیدم قراره مضخرف باشه

    EhsanMoein MM2Alirezaمتأثر گشتهmasoud pc gamerK1DARKSIRENSquatlatexامیر حسین( ;) A.a.s87( pc gamermore
  • sorena گفت:

    ACU خوب بود فقط باگ زیاد داشت که بعدا درست شد، من ازش خوشم اومد، نزدیک ترین تجربه به نسخه های اصلی بازی بود.
    آندرومدا هم الان خوب شده فکر میکنم الان ارزش تجربه کردن رو داره، درسته ابدا درحد سه گانه اصلی نیست ولی تجربه بدی هم ابدا نیست،بخصوص اگه ریمستر سه گانه رو تجربه کردین یه سر بهش بزنین.
    The Order 1886 هم چیز خاصی نداره به لحاظ گرافیکی خیلی خوبه ولی جز اون چیز دیگه ای نداره و یه گیرز کلون شکسته اس.
    FALLOUT 76 و Anthem هم تجربه نکردم فقط یه چیزایی تو یوتیوب دیدم و به نظرم اونام ارزش وقت گذاشتن ندارن. تا اینجای داستان بایوور خیلی خیلی حیف شده! امیدوارم روزای اوجش رو دوباره ببینیم. ME4 و DA4 باید موفق بشن وگرنه دیگه کار این استودیو تمام شده اس.

    Moein MM2متأثر گشتهZ.GAMER.FAKEalish82علیJin sakaiTlou part 2 game of the centuryPcfan arashجیمexamplemore
  • سایبرپانک جاش خالیه بازی که ۷ ۸ سال روش بودن بعد همش افت فریم داره واقعا که

    mohsenmjMoein MM2Alirezaمتأثر گشته( ;) A.a.s87( pc gamerDream in Red (Playstation T)Amir(PC & PS4)alish82Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077علیmore
  • سلام

    آقا انصافا دیگه این ۱۰ از ناامید کننده ترین بازی ها قدیمی شده
    ۲۰ تا مقاله مشابه رو‌ تو همین سایت راجب ناامید کننده ترین بازی ها دیدم
    همشون هم بازی های لیستش همین واچ داگز و فالوت و انتم و… بود

    Moein MM2🗿YasinSLI🗿Alirezaمتأثر گشتهArnoMengoDream in Red (Playstation T)Amir(PC & PS4)aliboostaniTᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077more
  • Ali گفت:

    من که با هیچکدومش موافق نیستم

    AlirezaDARKSIREN( ;) A.a.s87( pc gamerAmir(PC & PS4)MrHill93علیGamefanDream in Red (Playstation T)Jin sakaiآنچه بر اصفهان گذشت
  • سایبرپانک؟
    همخ برای اون انتظار میکشیدیم که وضعش اینطور شد
    البته یونیتی الان با آپدیت هایی که داره واقعا لذت بخشه من حدودا ۳ سال پیش بازی کردم و تا جایی که یادم میاد داستان بازی واقعا زیبا بود

    Moein MM2Jin sakaiمتأثر گشتهآنچه بر اصفهان گذشتDream in Red (Playstation T)Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077
  • Dr.Ali گفت:

    من بشخصه با بازی واچ داگز حال کردم. مشکل این بازی بیشتر بخاطر مقایسه شدنش با سری GTA بود که باعث شد فن های متعصب به این بازی حمله ور بشند و بهش نمره پایین بدن. دشمنی همیشگی گیمرها با شرکت یوبیسافت هم مزید بر علت شد. بازی برای من نوآورانه بود و گرافیک قابل قبولی هم داشت نسبت به زمان خودش.

    در مورد یونیتی هم بنظر من بازی خوبی بود و اتمسفر بازی هم واقعا خوب بود. من بازی را با کارت گرافیک GTX 760 2GB اجرا کردم که مقداری کم میاورد. با اینحال خیلی برام باگ نداشت و بعدا که با کارت GTX 980 4GB و آپدیتهاش بازی کردم برام بازی جذابی شد.

    Jin sakaiمتأثر گشتهP.morgan 𔓙𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077
  • Watch Dogs
    The Order 1886
    Assassin’s Creed Unity
    این ۳ تا عناوین ضعیفی نبودن ؛ اوردر ۱۸۸۶ رو همیشه اشاره می کنن چون کوتاهه و قیمتش بالاس. خب کوتاه بودن که مشکل نیست! الان کمپین کالاف چند ساعته که هر سال گیمرا ۶۰ دلار میدن براش؟ از همین اوردر کوتاه تر و کم محتوا تره!
    بازیای یوبیسافتم که یه مدت بعد از انتشار با آپدیتا درست میشن.

    Jin sakaimasoud pc gamerDARKSIRENGrandmaster HasashiGravity_RushSمطالب طنز( ;) A.a.s87( pc gamerTᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077MahyarMsm
  • PS6.2027 گفت:

    چرا این لیست فقط مربوط به بازیهای نسل ۸ به بعده بهتره تیتر میزدین نامیدکننده ترین بازی های نسل ۸ نه تاریخ اگه قرار باشه کلی حساب کنیم باید از نسل اول شروع کنید تا برسه به نسل هشتم

    Jin sakai( ;) A.a.s87( pc gamerTᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077
  • MEDIUM گفت:

    به نظرم به order 1886 خیلی ارفاق کردید…
    این بازی جزو اولین بازیهایی بود که رو ps4 تموم کردم و باید بگم به غیر از گرافیک عالی ، بازی هیچ چیز مثبتی نداشت
    گیم پلی بازی واقعا چیز خاصی نبود و در بعضی اوقات حتی یک افتضاح به تمام معنا میشد (نمونش قسمت مخفی کاری)
    داستان بازی هم همین طور … اتفاق ها و تصمیماتی توش وجود داشت که در بهتیرن حالت میشه گفت احمقانه بود… و واقعا که چقدر حیف-
    راستی Mass Effect Andromeda چقدر بد هستش ارزش بازی کردن رو داره یا نه؟ ( راستش انقدر وقت ندارم که برای یه بازی معمولی بذارم )

    mohsenmjTHE SAINT SNAKEGravity_RushPcfan arashمطالب طنز( ;) A.a.s87( pc gamer
    • Ryder گفت:

      از لحاظ گیمپلی و گانپلی بازی رو میشه بهترین ژانر خودش حساب کرد
      باگاش فیکس شده ولی چهره ها و انیمیشنای مبارزات و راه رفتن قطعا تو تجربت تاثیر منفی میذارن
      گرافیکم واقعا عالیه
      فچ کوئست تا دلت بخواد داره ولی اوضاعش از اینکویزیشن بهتره
      داستانم خوبه ولی به سه گانه نمیرسه
      نمیشه گفت باگا باعث شدن متاش پایین بشه مثل یونیتی ولی گیمپلیش خیلی خیلی لذت بخشه

      Jin sakaiMEDIUM
  • Mengo گفت:

    با Assassin’s Creed Unity اصلا موافق نیستم
    اون بازی درسته باگ زیاد داشت ولی فارغ از اون هیچ مشکلی نداشت و تمامی انتقاداتش به خاطر باگ هاش بودن نه اینکه بازی کلا بازی بدی باشه و در حد انتظارات نباشه

    mohsenmjJin sakaiSNicK
  • NicK گفت:

    Ac یونیتی قربانی باگهاش شد ولی در همون زمان من ازش لذت بردم بشدت خوب بود این بازی(الان باگهای بسیاری رفع شده)
    در ضمن در مورد این بازی ناحقی شده یطورایی شما به داستان به اون زیبایی توجه نکردید فقط به باگها توجه کردید

    ( ;) A.a.s87( pc gamer
  • Omid گفت:

    بنظر من بازی the Order 1886 واقعا بازی خوبی بود اما جدای از مساله کوتاه بودن اون(که بنظرم اینهم هرگز به خودی خود یک ایراد نیست مگر در مقایسه با قیمت بازی) فکر میکنم یکی از اصلی ترین ایراداتش اون کات سین های طولانی و سینمایی بودند که هر بار هم مجبور بودید تمام اون رو تحمل کنید و اون زمان که قابلیت skip رو هم نداشت.

    mohsenmjPcfan arash
  • چیزی که هست اینه که بایوور همیشه کمبود زمان داشته برای همه ی پروژه هاش
    از مس افکت یک که قشنگ کمبود زمان مشخصه تا مس افکت سه که همه چیز راش شدست و همین دو بازی آخر
    اندرومدا و انتم
    جفت بازی میخواستن به یه چیز گنده دست پیدا کنن ولی نیمه کاره موندن و این کارو خراب کرد
    رو اندرومدا یکم بیشتر کار میکردن میشد از همون کرکتر ها یه داستان اکی و قابل قبول برای سری و حتی کرکتر هارو در آورد چون گیم پلی واقعا هیچ ایرادی نداشت ، ایراد های بازی گرافیکی ( مضحک ترین فایت تاریخ گروگان ها😑) و تا حد کمتری داستانی بود
    انتم هم در حد همون سنگ بزرگ موند😂

    Jin sakaiSalinerdDream in Red (Playstation T)Tᗴᗰᑭᒪᗩᖇ2077
  • Omid گفت:

    دوستان با پوزش یه سوال غیر مرتبط :
    بنظرتون در میان سه نسخه اخیر assasins creed کدوم یکی بهترینه ؟ ادیسه ؛ اریجین یا والهالا ؟ حداقل بین اساسینزهای هفت هشت سال اخیر؟

    Jin sakai
  • Mãhdīær گفت:

    از تو این لیست دلم بسیار برای د اوردور سوخت .
    خیلی بازی خوبی خیلی ناراحت شدم ولی اینقدر نتایجش بد شد دست یه شرکتی مث ناتی داگ بود راحت بالا ۹۲ میشد

    mohsenmjmasoud pc gamerP.morgan 𔓙مطالب طنز( ;) A.a.s87( pc gamer𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Commander jensen
  • A Slash گفت:

    سلام.
    بنظرم یه مقدار از مقالات تاپ تن ای که همه جا میشه پیدا کرد کم کنید،و به جاش وقتتون رو سر مقالات تحلیلی تر و تخصصی تر بذارید.مثال بخوام بزنم مقاله مقایسه دیمن سولز ریمیک و اورجینال واقعا خوب بود‌.ولی مقالات تاپ تن تکراری ان و گزینه ها هم ۹۰ درصد اوقات یجورن.

    DARKSIRENalinerdStar1Commander jensen
  • Vito Scaletta گفت:

    برای من هیچی از مافیا ۳ ناامید کننده تر نبود

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • برای من Cyberpunk 2077 ناامیدکننده ترین بازی تاریخ بود. نه بخاطر اینکه بازی بدی بود، بخاطر اینکه اون چیزی که انتظارشو داشتم نبود. عنوان ریلیز شده با Marketing فرق داشت و اون RPG که میتونست باشه نشد. آخر شد یه اکشن ادونچر خوب . میتونست مثل ِDragon age origins و ّFallout New Vegas و Deus Ex Human Revelution رویایی باشه ولی نشد

    بعدی Anthem میتونه باشه. بعد از افتضاح Andromeda انتظار داشتم تیم اصلی Bioware باز یه شاهکار بده بیرون. حتی با اینکه تمام انلاین بودن و لایو سرویس بودنش ناراحتم کرده بود.

    واچ داگز هم باعث شد دیگه هیچوقت به تریلرهای یوبیسافت اعتماد نکنم. اون چیزی که گرفتیم بد نبود ولی واچ داگزی که نمایش دادن رو حتی توی عنوان های بعدی هم ندیدیم متاسفانه

    فالوت ۷۶ هم به عنوان یه فالوت فن زیاد علاقه ای بهش نداشتم واسه همین خیلی تاثیری روم نداشت ولی خیلی ناراحت کننده بود و اعتبار ۲۵ ساله ی بتسدا رو خدشه دار کرد. امیدوارم استارفیلد تمامی این Doubt ها رو از ذهن مردم حذف کنه

    masoud pc gamerP.morgan 𔓙DARKSIRENSalinerdRyder
  • ALIREZA0111 گفت:

    اساسینز کرید یونیتی هنوزم بهترین اساسینز برای منه نزدیک ترین و بهترین تجربه به نسبت شماره های ۲ ۳ و ۴ بود فقط مشکلات فنی زمینش زد ولی بعد سیندیکیت عملا اساسین مرد و یه مشت چرندیات به بازی اضافه شد
    کاش اساسینز کرید برگرده به دوران یونیتی با اون پارکور خفن و عالیش
    خداییش مقایسه اساسینز کرید های ۱ ۲ رو توی یوتیوب با ۳ نسخه اخر ببینید…بازی های ۲۰ سال پیش پارکورشون خیلی خیلی بهتره حالا نسخه یونیتی به کنار که بهترین بود تو پارکور
    حیف این همه پتانسیل که دست یوبیسافت افتاده واچ داگز هم همینطور بود

  • حق گو گفت:

    سلام اگ کسی No Man’s Sky رو بازی کرده لطفا از تجربش بگه که کلا سبک بازی چطوریه؟ ایا لذت بخشه؟ ارزش خرید داره؟

  • بازی ناامید کننده فقط RE6
    چقدر ما واسه این بازی هایپ بودیم چقدر انتظارشو کشیدیم
    البته بازم خیلی بازی خوبی بود ولی
    هیچ وقت فراموش نمیکنم از اون گیم پلی و اتمسفر و گرافیک تر و تمییز RE5 بازی یهو چطور شد اصلا…. تو بازی رفت

  • alinerd گفت:

    آندرومدا،آندرومدا و آندرومدا )))):
    حیف….

  • arselan گفت:

    هیچ کدوم از بازیها به اندازه resident evil 3 remake من رو نا امید نکرد…

  • Mass Effect Andromeda به عنوان یک Mass Effect بد بود ولی به صورت کلی بازی بدی نبود!! سیستم مبارزه اش فوق العاده پیاده سازی شده بود.

    Dream in Red (Playstation T)
  • TekkenGod گفت:

    the order برای من ناامید کننده نبود . دقیقا مشابه تریلرهای پخش شده بود و از بازیش هم لذت بردم . تنها افسوسی که در پایان بازی خوردم کوتاه بودن گیمپلی بازی بود و امیدوار بودم نسخه دومی با گیمپلی طولانی تر رو شاهد باشیم . باگهای یونیتی هم حداقل برای من از ویچر ۳ کمتر بود . برای من دیویژن ناامیدی بزرگتری بود .

    mohsenmjmasoud pc gamer
  • Masoud گفت:

    کلا من با نظر شما مخالفم ، یک نمونه فالوت ۷۶ درسته باگ ز یاد داشت ، سرورهاش مشکل داشت ، ولی همین اثر ناامید کننده میتونه ساعتها شما و دوستانتون رو سرگرم کنه ، رسالت و عیار یک بازی همین مورده ، گیم پلی درگیر کننده و سرگرم کننده ، در این مورد ایرادی به گیم وارد نیست .

    mohsenmjMasoud
  • Kuros گفت:

    خداوکیلی کی از بازی the order 1886 نا امید شده ؟!؟! چی این بازی بد بوده !!!! من نمیدونم اینایی از the order ایراد میگیرن اگه خوشون بازی بسازن چی میسازن !! طرف دو خط کد نمیتونه بنویسه ی طراحی بلد نیست به بازی گیر میده….
    جالب تر توی لیستی که بازی anthem با اون افتضاحات هست the order هم گذاشتن ….
    فقط کمی تفکر پلیز ….

    mohsenmjTHE SAINT SNAKEDream in Red (Playstation T)متأثر گشتهmasoud pc gamerMasoud
    • Masoud گفت:

      احسنت به این نظررررررر ، درود ، چون چنتا باگ داره پس گیم داغونی حساب میشه

    • می‌گم تو هم که کد زدن بلد نیستی،
      پس دیگه نیا به فورتزا و هیلو گیر بده

      • Kuros گفت:

        چی دوست داری برات بزنم ؟
        سی شارپ جاوا سی پلاس پلاس سی پی اچ پی جاوا اسکریپت ری اکت زامارین زمل و asp.net و ….
        ۱۲ ساله دارم کار میکنم آموزش هم دارم …
        نرم افزار ثبت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان رو نوشتم …
        نرم افزار ثبت حواله سردخانه های کشور رو نوشتم …چندین نرم افزار کاربردی تو بازار دارم(یا خودم نوشتم یا تو تیم بودم)
        چندین لوگو مثل فرش حافظ و …. چند تبلیغ درست کردم …
        خیلی سعی کردم شرکت ی پروژه گیم راه اندازی کنه ولی متاسفانه نشد …
        البته هنوز خیلی مونده تا خودمو برنامه نویس بدونم ولی بلاخره باید خرج زندگی رو در آورد…
        کاری داشتی در خدمتم لینک پیج برات بفرستم ؟

      • Kuros گفت:

        در ضمن من گیری به بازی ندادم مخصوصا دیگه چرت باشه …
        فورتزا گفتم عالیه رو پیسی بازی کنید …
        مستر چیپسم فقط ی نصحیت بود که گفتم حیفه وقتتون رو بزارید براش به جاش برید کالاف و بتلفیلد بازی کنید اگه شوتر اول شخص دوست دارید …

  • SOLID گفت:

    برای لیست بعد
    سایپر ۲۰۷۷ ( این یکی حتما باید در این لیست می بود تا حدی که عدد ۲۰۷۷ و ۷۶ یک میم شده در دنیا گیم )
    لست ۲ ( این یکی نظر شخصی هستد این بازی عالی و بی نقص هستد در صورتی که داستان بازی رو در نظر نگیریم خود با وجود نسخه اول خیلی توقع بالاتری در داستان سرایی داشتم تا یک شکست )
    cod vanguard ( فکر نکنم به توضیح ضرورت نباشه داستان خیلی کوتاه و محتوا خیلی ضعیف مولتی پلیر )
    mgs5 ( در کل کوجیما این نسل رو زد به جاده خاکی مراحل فوق العاده حوصله بر و کپی پست شخصیت پردازی خیلی عجیب و مضخرف venom . فقط ۲ دقیقه دیالوگ در حالی که شخصیت ها مثل آسلات ۷ ساعت دیالوگ دارند! . کوایت فقط به منظور فن سرویس درست شده از لحاظ شخصیت پردازی به تار موی بقیه شخصیت ها زن این سری نمی رسه . نبود کاتسین طولانی در حالی که همه این سری به کاتسین طولانی و جالب می شناسد و چرا اصلا بازی باید جهان باز باشه ? )
    death standing ( فقط تلف وقت با پیاده روی مضخرف و شخصیت اصلی که فوق العاده بد )

  • SOLID گفت:

    برای لیست بعد
    سایپر ۲۰۷۷ ( این یکی حتما باید در این لیست می بود تا حدی که عدد ۲۰۷۷ و ۷۶ یک میم شده در دنیا گیم )
    لست ۲ ( این یکی نظر شخصی هستد این بازی عالی و بی نقص هستد در صورتی که داستان بازی رو در نظر نگیریم خود با وجود نسخه اول خیلی توقع بالاتری در داستان سرایی داشتم تا یک شکست )
    cod vanguard ( فکر نکنم به توضیح ضرورت نباشه داستان خیلی کوتاه و محتوا خیلی ضعیف مولتی پلیر )
    mgs5 ( در کل کوجیما این نسل رو زد به جاده خاکی مراحل فوق العاده حوصله بر و کپی پست شخصیت پردازی خیلی عجیب و مضخرف venom . فقط ۲ دقیقه دیالوگ در حالی که شخصیت ها مثل آسلات ۷ ساعت دیالوگ دارند! . کوایت فقط به منظور فن سرویس درست شده از لحاظ شخصیت پردازی به تار موی بقیه شخصیت ها زن این سری نمی رسه . نبود کاتسین طولانی در حالی که همه این سری به کاتسین طولانی و جالب می شناسد و چرا اصلا بازی باید جهان باز باشه ? )
    death standing ( فقط تلف وقت با پیاده روی مضخرف و شخصیت اصلی که فوق العاده بد )
    نسخه ریبوت dmc ( این یکی که اصلا نیاز به گفتن نیست بازی نزدیک بود یک سری محبوب کپکام رو به کشتن بده به خصوص سازندگان این نسخه نینجا تئوری توقع خیلی بالا می رفت ولی در نهایت چیزی که شد شخصیت پردازی موسیقی و داستان فوق العاده مضخرف تنها چیزی که می شد گفت خوبه گیم پلی بازی اونم در مقایسه با dmc4 حرفی برای گفتن نداشت )

  • Alpha گفت:

    No man’s skyزمانی که من خریدم مثل فاجعه بود یادم نمیاد دقیقا چند سال پیش بود ولی اولین باری ای بود که خریدم رو پی اس فور حسابی ناامید شدم😐😂

  • واچ داگز رو به خاطر کنسول های نسل ۷ مجبور شدن دانگرید کنن

  • واچ داگز بهترین عنوان جهان بازیه که تو عمرم بازی کردم

  • Ehsan گفت:

    یونیتی به قدری فاجعه بود که یوبیسافت برای اینکه کسی شکایت نکنه بازی و دی ال سی دد کینگز رو رایگان داد و با آپدیت یکمی باگ هاشو جمع کرد

ناامیدکننده‌ترین بازی‌های مورد انتظار تاریخ (قسمت اول)گیمفا