واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

امیرعلی قهرمانی
۱۶:۱۸ ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

مقامات شرکت نتفلیکس (Netflix) از قرارداد بین اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) و مایکروسافت (Microsoft) و تاثیر آن بر آینده‌ی گیمینگ گفتند. 

شرکت‌ها و چهره‌های مختلف در صنعت گیمینگ واکنش‌های متعدد و متفاوتی به خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت داشته‌اند. شرکت نتفلیکس که یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های اشتراکی دنیای سرگرمی است و قصد دارد وارد دنیای گیمینگ شود در این رابطه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

در جلسه‌ی اخیر شرکت نتفلیکس، آقای گرگ پیترز (Greg Peters)، مدیر تولید و منابع انسانی این شرکت درباره‌ی قرارداد بین شرکت اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت (Microsoft) و تاثیر آن بر آینده‌ی دنیای گیمینگ گفت.

طی این جلسه، گرگ پیترز ضمن ابراز هیجان خود نسبت به آینده‌ی این شرکت، به این نکته اشاره کرد که ایده‌ی پشت سرویس گیم پس (Game Pass) همان ایده‌ی اصلی سرویس نتفلیکس است. او در ادامه گفت:

گسترش پی در پی مایکروسافت و ایکس باکس نشان‌دهنده‌ی صحت و عملکرد مثبت ایده‌ی سرویس اشتراکی حتی در دنیای بازی‌هاست.

شرکت نتفلیکس به تازگی وارد حوضه‌ی بازی‌های موبایل شده است و آقای گرگ پیترز در این‌باره گفت که شاهد پیشرفت و گسترش بیشتری در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود. او در این‌باره گفت:

ما مایل خرید و گسترش فرنچایز‌های پرطرفدار کنونی هستیم و فکر می‌کنم همین امسال اخبار جدیدی در این زمینه به گوش مشترکین برسد.

آقای پیترز همچنین به این نکته اشاره کرد که شرکت نتفلیکس قصد دارد لیست‌ بازی‌های موجود در کتابخانه‌ی فعلی را گسترش دهد؛ البته این ایده هنوز در مرحله‌ی آزمایشی بوده و تا بلوغ و تکمیل شدن آن زمان زیادی باقی مانده است.

ایشان در ادامه از اهمیت گسترش و ساخت بازی‌ها و سرگرمی‌های جدیدی گفت:

فکر می‌کنم شرکت نتفلیکس باید جدا از خریدن فرنچایز‌ها و عناوین بزرگ، بتواند آن‌ها را گسترش داده و بهبود ببخشد. این مسئله یک فرصت چند ساله و پیچیده برای شرکت ما خواهد بود.

البته این کاری است که همین الان هم آن را شروع کرده‌ایم. من برای این مسئله بسیار هیجان‌زده‌ام، چرا که ظرفیت استودیوی گیمینگ نتفلیکس با استخدام استعداد‌های جدید، هر روز گسترده‌تر و بهتر از گذشته می‌شود.

به نظر می‌رسد که شرکت نتفلیکس در زمینه‌ی ورود به دنیای بازی‌های رایانه‌ای جدی است و در آینده‌ی نزدیک شاهد انتشار اخبار جدیدی از این شرکت خواهیم بود.

DARKSIRENزمین 52Dream in Red (Playstation T)damhazerآرینMEYSAMB300جیمaliفریدعلیSMahdiM.MT@alistarRaminامیرعلی قهرمانیalinerdکاپتان استخونیBlack KnightAldiamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Black Knight گفت:

    یه جوری هیجان زده شده و میگه آینده گیمینگ انگار بالای ۲۰ ۳۰ ساله تو این صنعت داره فعالیت میکنه !
    همین کم مونده نتفلیکس بیاد ناشر بخره و تو صنعت گیم مانور بده

    Moein MM2گیمرP.morgan 𔓙Skyrim : The Elder Scrolls VNOTHING.Tlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونیتی‌تاپ طلایی
  • «ما مایل خرید و گسترش فرنچایز‌های پرطرفدار کنونی هستیم و فکر می‌کنم همین امسال اخبار جدیدی در این زمینه به گوش مشترکین برسد.»
    .
    نگا نتفلیکس جان طبیعیه که وقتی ببینی داره از ایده سرویس اشتراکیت توی یه صنعت دیگه استفاده میشه و موفق هم هست با خودت بگی وقتی بقیه تونستن چرا خودم اینکارو انجام ندم و همچنین من بشخصه با خرید استودیو هم مخالف نیستم ولی به شرطی که مثل جناب گوگل بعد چندسال اون استودیو ها رو تعطیل نکنی و بری پی کارت. اگر استودیو میخری بجز اون داداشمون که از ea آوردی بازم افراد باتجربه و خبره و دانای این صنعت رو استخدام کن تا بهت بگن با این استودیو ها باید چجوری رفتار کنی و چجوری باعث رشد و پیشرفتشون بشی. اگر قراره اینجوری باشه و باعث پیشرفت اون استودیو ها و تولید بازی های خفن و جالب بشی دمت گرم وگرنه بجز این همون توی صنعت سینما بمونی به نفع همه است.

    Moein MM2گیمرP.morgan 𔓙halkerNOTHING.
  • Amirsadeq گفت:

    اصلا تا گفت جدا از خرید فرنچایزهای پر طرفدار تنم لرزید…

    Moein MM2گیمرP.morgan 𔓙Skyrim : The Elder Scrolls VChiefStar1NOTHING.VENOM ✅☑️✔️
  • alinerd گفت:

    مگه کی هستی که نظر تخصصی درباره صنعت گیم بدی 😑

    Moein MM2P.morgan 𔓙Skyrim : The Elder Scrolls VChiefBlack KnightPC gamer ;)NOTHING.
  • ShinjiMikami گفت:

    بساز ببینیم شما چی میسازی. منتظرتم نتفلیکس

    گیمرSkyrim : The Elder Scrolls Vreza_tportStar1Black KnightPC gamer ;)NOTHING.Tlou part 2 game of the century
  • Hasan0930 گفت:

    گفتن دارن فرنچایزها رو لاینسس می کنن…. یعنی چی 🤔🤔

    بابا بخوای با مایکرو رقابت کنی باید چندسال پشت سر هم فقط رو سرویس ضرر بدی اینقدر نقدینگی بعد در کنار ساخت بازی های بزرگ نه یکی نه دوتا بلکه ده ها ای پی باید بسازی الان تعداد ای پی های تحت مالکیت مایکرو از صدتا بالاتر رفته…

    بعد همه اینا به کنار متاورس که آینده گیمینگه چی؟؟؟ نتفلیکس هیچ تکنولوژی متاورسی نداره… اون طرف مایکرو هفت سال قبل اولین عینک هالولنز ar خودش رو منتشر کرد… به خدا حرفا میزنن ها…

    گیمرNOTHING.
  • الو سونی ، الان تو سال ۱۹۹۸ نیستیم پاشو اون دوران خوش رو اگه یه خرید نکنی از دست میدی ، همه دارن میان تو صحنه نتفلیکس ، آمازون ، گوگل . اپل یکی یکی میان

    Moein MM2Skyrim : The Elder Scrolls VChiefNOTHING.تی‌تاپ طلایی
  • MrHill93 گفت:

    یک لحظه به این فکر کنید هر کدوم از این کمپانی ها سونی و بخرند برای مقابله با مایکروسافت
    امازون اپل نت فلیکس یا حتی تنسنت البته که سونی خودش و نمیفروشه ولی خب بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دیگه هیچ چیزی تو این صنعت بعید نیست

    Axel.7نyasiBlack KnightPC gamer ;)NOTHING.
  • S گفت:

    😟😟😟😟
    حاظرم اپل وارد گیمینگ شه ولی شتفلیکس نه

    Moein MM2گیمرAxel.7Skyrim : The Elder Scrolls VBlack KnightNOTHING.کاپتان استخونی
  • فرید گفت:

    وقتی یه آیپی ریشه دار دست این بیوفته
    اون موقع اس که…

    Skyrim : The Elder Scrolls VPC gamer ;)NOTHING.Sami 227کاپتان استخونی
  • sony.k گفت:

    دقیقا همون چیزی که ازش میترسیدم. اونایی که میگفتن مایکروسافت داره دست نتفلیکس و آمازون و… رو از صنعت گیم قطع میکنه الان جواب بدن. اتفاقا دقیقا مایکروسافت داره واسه این شرکتها دعوتنامه میفرسته، با عوض کردن صنعت گیم و تغییر قواعد بازی به حالتی که شرکتایی مثل نتفلیکس تخصصشونه. وگرنه این شرکتها در حالت عادی هیچوقت جرئت ورود به صنعت گیم رو نداشتن. اونقدر هم قدرتمند نبودن که خودشون به تنهایی بتونن شکل صنعت رو تغییر بدن.

    گیمرP.morgan 𔓙Skyrim : The Elder Scrolls VhalkerChiefPC gamer ;)...Eternal...NOTHING.کاپتان استخونیزمین 52
    • 😂 الان گیم پس رقیبشونه و بنظرت میتونن ازش جلو بزنن؟ اگر حتی بخوان نزدیکش بشن بنظرت مایکروسافت میزاره؟ اینا یا باید کنسول بسازن یا ناشر بشن یا سرویس بیارن که بجز دومی بقیش با رقیب های بزرگی باید دست و پنجه نرم کنن و هرچقدر گیم پس بزرگتر بشه دست نیافتنی تر میشه و این شرکت ها ریسک رقابت باهاش رو نمی کنن. بنظرت چرا به خرید اکتیویژن واکنش نشون دادن؟ کاملا این خرید به ضررشونه، حالا صد بار بگن نه دمش گرم عجب خرید خوبی انجام دادن.

      For honorگیمرP.morgan 𔓙Skyrim : The Elder Scrolls VChiefPC gamer ;)...Eternal...NOTHING.مسافر خسته
      • sony.k گفت:

        بله میتونن. خرید یه شرکت در حد اکتیویژن فک میکنی واسه شرکتایی مثل آمازون و نتفلیکس نشدنیه؟ خب میخرن و با گیم‌پس رقابت میکنن. تازه نتفلیکس این برتری رو داره که میتونه سرویسش رو ترکیب کنه با سرویس فیلمش و در این صورت اتفاقا میتونه خیلی جلو بزنه.
        بله نتفلیکس الان هنوز هیچی نیست تو گیم، ولی موضوع اینه که اگه بحث سرویس استاندارد بشه در گیم، (اگه سونی هم سرویس معرفی کنه اعلام رسمی استاندارد شدن سرویسه) اونوقت نتفلیکس و آمازون خیلی حرف واسه گفتن خواهند داشت. و به نظرم خریدهای بزرگی هم میکنن.

        • من که میگم نمی تونن چون برفرض هم که بخوان ناشر بخرن بزرگترینشون همین اکتیویژن بود و بجز اون یه ناشر دیگه هم بود که اکثرا بازیه موبایلی و شرقی میسازه که فکر نکنم بتونه در حد اکتیویژن تاثیر گذار باشه (تو بحث کنسول و پیسی) و بقیه ناشر ها هم فعلا وضعیت بدی ندارن که بخوان فروخته بشن حالا آینده رو نمی دونم.
          درکل صحبت من این بود که اگر بخوان بیان و سرویس رقیب بسازن اولا که باید سرویسشون رو روی ایکس باکس و ps در دسترس باشه و صرفا پیسی جوابگوشون نیست و بنظرت مایکروسافت و سونی یه سرویس رقیب رو روی کنسولشون تحمل می کنن؟ دوما باید از گیم پس جلو بزنن که همین الانش گیم پس دو قدم ازشون جلو تره در خیلی از موارد و اگر مایکروسافت خطری احساس کنه اقدامات عجیب ازش بعید نیست چون حداقل ۸۰ میلیار سرمایه گذاری کرده که بهترین باشه، نه جزوه بهترین ها!
          ورود این شرکت ها ممکنه ولی نهایتش مثل ea play و یوبیسافت پلاس که یه پولی دربیارن و به عنوان رقیب گیم پس فکر نمی کنم موفق بشن.
          راستی فکر نمی کنم برای گیمر ها فیلم اونقدر مهم باشه، اگر بگیم طرف اشتراک نتفلیکس رو میخره که در کنارش گیم هم شاید بزنه، اوکی ولی اینکه بگیم میخره که در کنارش حوصلش سر رفت فیلم هم ببینه، هعیییی نمی دونم. بالاخره اینم میتونه یه مزیت باشه ولی من همچنان سر حرفم هستم، درضمینه گیمینگ احتمالش پایینه که بتونن با گیم پس رقابت کنن.

          گیمرP.morgan 𔓙benzema
  • آرین گفت:

    سلام
    خب، به نفع راه و روش خودش، یه ماهی‌ای از آب گل‌آلود گرفته.
    در کل بنظرم، نتفلیکس، خطری ست برای سینما و فرهنگ.
    از کیفیت آثارش بگیر و احیانا، حرف‌هایی که دارند.
    تا جای سینما رو گرفتن و غالب کردن خودشون به مردم.

    • reza_tport گفت:

      والا سریالاش رو من دوست دارم

      benzemaآرین
      • آرین گفت:

        سلام
        ما هم دوست داریم مسلما، چه ویچر چه لوسیفر یا هر باقی سریال‌ها.
        یه سریال عالی هم داشتند، ساخته دیوید فینچر، “شکارچی ذهن” یا Mindhunter.
        فیلم “مرد ایرلندی” سلطان رو هم ساختند.
        ولی ذات و سیاست‌شون خرابه.
        چند وقت دیگه، شاید همین سریال‌ها و فیلم‌ها رو هم نسازند.
        بعد الآن انقدر قدرتمند هستند که می‌تونن نه تنها برای سینما، بلکه برای دنیا و فرهنگ آمریکا و دیگر نقاط جهان، خط و مسیر تعیین کنند.

        P.morgan 𔓙reza_tport
        • reza_tport گفت:

          نت فلیکس که هر سری یه سری فمنیست میرن دم شرکتش اعتراض میکنن
          اون دیو چپل که بعد ۱۲ سال سکوتش دوباره استخدام کردن و یه سری کمدین دیگه رو استخدام کردم و کمدینه میگفت این رییسشون اون پیر مرده بهش میگفت ۱۱ سپتامبر اجرا دارین در مورد اون برج های دوقلو جک بگین و جکاتون تهاجمی تر باشه
          شخصا من به کسایی که دست کمدین ها رو باز بزارن احترام میذارم چون در عین حال که رو مشکلات واقعی تمرکز میکنن ما رو میخندونن

          آرین
  • sorena گفت:

    اوضاع خیلی خرابه. ببیند خیلی فرق هست بین ماکروسافت و نتفلیکس. ماکروسافت تا حدی گیمیگ رو میفهمه (نه درحد نینتندو و کم تر از سونی) ولی از بقیه خیلی خیلی بالاتره. اگه برند های معروف و بزرگ بیافته دست امثال این نو کیسه ها، واقعا باید فاتحه اونا رو خوند. فکر کنید راک استار بیافته دست این لاشخورها، هزار مدل رد دد برا موبایل و یخچال و اوجاق گاز با هزار مدل لوت باکس و بتل پس و nft ووو منتشر میکنن و هرچی ابله هست رو می‌کشد سمت این بازی ها. چون اینا هیج بویی از هنر نبردن اینا فقط این چیزا رو به چشم ماشین پول سازی میبینن… خلاصه ی کلام اگه اپل، گوگل و نتفلیکس دستشون به بازی های بزرگ برسه خیلی ببخشید ولی میرینن تو این صنعت. شاید این نسل پایان نسل های طلایی برای ما گیمر های قدیمی باشه…چون شخصا نمیتونم تصویر کنم نتفلیکس برا من the last us یا ویچر بسازه، اپل the elder scrolls بسازه. یه مشت شبه فورت نایت میریزنن تو بازار و انواع و اقسام چرت و پرت هارو توشون می‌فروشند به یه مشت بچه ای که هیچی از گیمینگ نمی‌فهمه و کلا تعریف بازی کردن براشون شده کشتن بی هدف همدیگه. بی خاصیت های چاقی که حتی بلد نیستن یه معمای ساده رو حل کنن.

    P.morgan 𔓙red-eyed Banished KnightMohammad Ali PSIنyasibenzemaمسافر خسته
واکنش نتفلیکس به قرارداد اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت