رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی

در این مطلب قرار است به معرفی تمام فیلم‌های تاریخ سینما با حضور شخصیت مرد عنکبوتی بپردازیم.

اینکه آیا در آینده فیلمی لایو اکشن بر اساس شخصیت مرد عنکبوتی ساخته می‌شود، سوالی است که پاسخ آن بدون شک بله است. با این وجود، در حال حاضر می‌توان گفت که این شخصیت در دنیای سینما تا یکی دو سال آینده حضور نخواهد داشت. حال، زمان آن است تا نگاهی به گذشته داشته باشیم.

در حدود دو دهه گذشته، شخصیت مرد عنکبوتی در یازده فیلم سینمایی حضور داشته است که برای یک کاراکتر بر اساس کتاب‌های کمیک واقعا قابل توجه است. در همین راستا، قرار است در این مطلب نگاهی به تمام این یازده فیلم سینمایی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

۱۱. فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) و پایان بازی (Endgame)

فیلم انتقام‌جویان جنگ ابدیت avengers infinity war و پایان بازی endgame

اینکه خواسته باشیم تا به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی بپردازیم، باید فیلم‌هایی که او در آن‌ها حضور داشته اما شخصیت اصلی محسوب می‌شده را نیز در نظر بگیریم. با این حال، اصلا جای تعجب ندارد که فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی در آخر این فهرست قرار گرفته‌اند.

با اینکه فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) برای اولین بار مرد عنکبوتی را به درون دنیای سینمایی مارول آورده بود و یک برداشت سرگرم‌کننده و جالب از این شخصیت ارائه کرده بود اما دو فیلم اخیر انتقام‌جویان، با توجه به اتفاقات زیاد جاری در درون خود، زمان کافی برای تمرکز روی شخصیت پیتر پارکر را نداشتند.

۱۰. فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2)

فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2 the amazing spider man 2

فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ در ظاهر بسیار زیبا است. فیلم رنگ و لعاب خوبی دارد و تیم جلوه‌های ویژه فیلم به خوبی می‌دانستند که چطور شخصیت مرد عنکبوتی را شگفت‌انگیز جلوه بدهند. علاوه بر این، لباس مرد عنکبوتی در این فیلم حتی از لباس توبی مگوایر (Tobey Maguire) نیز به کتاب‌های کمیک نزدیک‌تر بوده است. از همین رو، فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ یکی از بهترین مرد عنکبوتی‌های سینما را به نمایش گذاشته است.

با این حال، مایه تاسف است که دیگر موارد فیلم، شگفت‌انگیز نیستند. شخصیت پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) و گوئن استیسی با بازی اما استون (Emma Stone) یک زوج سینمایی جالب توجهی هستند که در درون این فیلم به دام افتاده‌اند، فیلمی که احساس می‌شود در مورد آن‌ها نیست.

همین مورد را نیز در مورد نقش‌آفرینی دین دی‌هان (Dane Dehaan) به عنوان هری آزبورن می‌توان گفت. حضور این سه نفر در کنار برداشت ناپایدار جیمی فاکس (Jamie Foxx) به عنوان الکترو، بیننده را یاد فیلم‌های بلاک‌باستری مضحک دهه نود میلادی همچون فیلم‌های بتمن ساخته جوئل شوماخر (Joel Schumacher) می‌اندازد.

علاوه بر این، فیلم همچنین لایه‌های بیشتری را به داستان خود اضافه می‌کند و برای هر شخصیت درون فیلم، یک داستان پس‌زمینه مرموز ارائه می‌کند؛ همین باعث شده تا این فیلم، اثری بیش از حد اشباع شده باشد. این فیلم یک اشتباه تمام عیار بوده است.

۹. فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (Amazing Spider-Man)

فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز amazing spider man

فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز نیز یک فیلم عالی نیست و باید گفت که یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی است که به ضعیف‌ترین شیوه ممکن فیلمبرداری شده است. با این حال، پیتر پارکر و داستان‌های مرتبط به آن باعث شده تا این موضوع چندان به چشم نیاید. سالی فیلد (Sally Field)، مارتین شین (Martin Sheen) و اما استون به خوبی نقش‌های مکمل را ایفا کرده‌اند.

علاوه بر این، اندرو گارفیلد با استعدادترین شخصی است که تاکنون پیتر پارکر را ایفا نموده است. این بازیگران باعث شدند تا داستان فیلم بهتره جلوه کند و رابطه میان شخصیت‌های اصلی نیز بسیار جالب توجه باشد. با این حال، این بخش‌های مربوط به مرد عنکبوتی بوده که جلوی فیلم را گرفته است.

با وجود اکشن‌های نه چندان خوب و شخصیت شرور بسیار بد، با این حال، برخی از صحنه‌های این فیلم توانستند تا حس جالبی در مورد مرد عنکبوتی را به بیننده انتقال دهند. در یکی از این صحنه‌ها، مرد عنکبوتی سعی دارد تا یک بچه را از درون یک ماشین که در حال سقوط از یک پل است را نجات دهد. این صحنه، واقعا یکی از بهترین صحنه‌های مرد عنکبوتی در تاریخ سینما به شمار می‌رود. با این حال، واقعا جای تاسف است که بقیه فیلم همانند این صحنه عالی نیست.

۸. فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی captain america civil war

در میان طرفداران، فیلم کاپیتان: جنگ داخلی با نظرات متفاوتی روبه‌رو شده بود. با این حال، چه آن را دوست داشته باشید یا نه، این فیلم آغازگر حضور شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول بوده است. در این فیلم، تونی استارک از پیتر پارکر می‌خواهد تا به تیم او در مقابل کاپیتان آمریکا بپیوندد.

همین نیز زمینه را برای حضور پیتر پارکر با بازی تام هالند (Tom Holland) در دنیای سینمایی مارول آماده کرده است. با این حال، صحنه‌های مبارزه در این فیلم هستند که جنبه دیگری از مرد عنکبوتی را به نمایش گذاشته‌اند. او با توجه به ماسکی که روی صورتش دارد، جسور شده و در عین اینکه با دشمنان خودش مبارزه می‌کند، سعی دارد تا سرگرم نیز بشود.

صحنه نبرد در فرودگاه نیز بهترین مثال برای این موضوع به شمار می‌رود. با وجود اینکه همه چیز جدی و خطرناک است اما مرد عنکبوتی سعی دارد تا با تمام این ابرقهرمانان صحبت کند و در عین حال، با آن‌ها مبارزه نماید. او از طرفداران آن‌ها است و خیلی دوست دارد تا در کنار آن‌ها باشد اما از کتک زدن آن‌ها نیز واهمه‌ای ندارد.

۷. فیلم مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)

فیلم مرد عنکبوتی 3 spider man 3

نیمی از فیلم مرد عنکبوتی ۳ در مورد مردی است که باور دارد که بقیه نمی‌توانند همانند او باشند و کارهای او را انجام بدهند، پس او از بقیه بهتر است. در حقیقت، فیلم مرد عنکبوتی ۳ سعی دارد تا به بینندگان یادآور شود که شخصیت قهرمان و مثبت نیز ممکن است گاهی اوقات به فردی بد تبدیل شود.

به همین دلیل، فیلم مرد عنکبوتی ۳ یکی از جالب توجه‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود. متاسفانه، بخش دوم فیلم نتوانسته جالب توجه باشد و بیش از حد اشباع شده است. در این بخش فیلم، ونوم اصلا منطقی نیست و کاراکتر سندمن نیز بسیار خسته‌کننده است. واقعا جای تاسف دارد که این سه‌گانه عالی از سم ریمی (Sam Raimi) با صحنه نبردی بیش از حد کامپیوتری به پایان رسیده است.

۶. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)

فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه spider man far from home

از بین تمام فیلم‌های اصلی مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه”، در پایین رتبه ممکن قرار گرفته است. این فیلم، همانطور که از آن انتظار می‌رفته، یک فیلم بلاک‌باستری شادی‌بخش است. از بین سه فیلم اصلی مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول، این فیلم سعی دارد تا شخصیت مرد عنکبوتی را درگیر برنامه‌های بزرگ‌تر دنیای سینمایی مارول بکند.

همین باعث می‌شود تا شخصیت پیتر پارکر بتواند هویت جدیدی برای خودش به عنوان یک قهرمان و همچنین یک نوجوان بدست بیاورد. نکته قابل توجه در مورد شخصیت پیتر پارکر با بازی تام هالند این است که این شخصیت سرشار از انرژی نوجوانی است و این فیلم اجازه می‌دهد تا این ویژگی او در این فیلم بدرخشد.

۵. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست spider man no way home

فیلم “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست”، به دنبال آن است تا پایانی بسیار تماشایی و هیجان‌انگیز برای سه‌گانه مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول رقم بزند و برای این کار، از شخصیت‌های فیلم‌های قبلی این شخصیت کمک می‌گیرد. مردان عنکبوتی و شخصیت‌های شرور فیلم‌های قبلی در این فیلم حضور دارند.

با وجود توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و همچنین تام هالند در نقش مرد عنکبوتی، این فیلم بیش از حد شلوغ و نامفهوم شده است. البته با وجود تمام این هیاهو، این فیلم همچنین یک جذبه خاصی دارد. مرد عنکبوتی با بازی تام هالند همیشه دوست دارد تا کمک کند و روی این تصمیم خود بسیار پافشاری می‌کند. اینکه او سعی دارد تا به افراد شرور کمک نماید، واقعا جالب توجه است.

۴. فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه spider man homecoming

فیلم “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” با بازی تام هالند، بر خلاف دیگر فیلم‌های مرد عنکبوتی عمل کرده است. در این فیلم، که اولین فیلم این شخصیت در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، پیتر پارکر یک دانش‌آموز دبیرستانی است که در اوقات پس از مدرسه، کارهای خطرناکی انجام می‌دهد. این فیلم به خوبی جنبه نوجوانانه او را به نمایش گذاشته است.

همین نیز باعث شده تا در داستان مرد عنکبوتی، فشار و هیجان تنها از سوی شروران خطرناک نباشد بلکه استرس خود مرد عنکبوتی برای این کار نیز بخشی از فشار و هیجان باشد. کارگردانی این فیلم را جان واتس (Jon Watts) در دست داشته است. این کارگردان توانسته تا انرژی زیادی را به این فیلم وارد کند.

جان واتس موفق شده تا به خوبی و با استفاده از هم‌کلاسی‌های پیتر پارکر، کمدی و طنز را به درون داستان فیلم بیاورد. با اینکه صحنه‌های اکشن این فیلم نسبت به دیگر آثار عنکبوتی ضعیف به نظر می‌رسد اما باید گفت که این صحنه‌ها نسبتا قابل قبول هستند و حضور مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش ولچر نیز بسیار تحسین‌برانگیز بوده است.

۳. فیلم مرد عنکبوتی (Spider-Man)

فیلم مرد عنکبوتی spider man

نکته جالب توجه در مورد فیلم، این است که این فیلم تقریبا از پایه شروع کرده و تلاش بسیاری می‌کند تا کار خود را به نحو احسنت به انجام برساند. این نسخه از مرد عنکبوتی توسط توبی مگوایر (Tobey Maguire) به تصویر کشیده شده است. او پس از مرگ عمو بن متوجه می‌شود که باید کار درست را انجام بدهد.

نقش‌آفرینی ویلم دفو (Willem DeFoe) در نقش نورمن آزبورن فوق‌العاده ترسناک است. باید گفت که شرورهای فیلم‌های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی در مقایسه با دیگر آثار، در سطح بالاتری قرار دارند. این شخصیت‌های شرور، دارای داستانی قانع‌کننده هستند و جنبه کمیک بوکی خود را نیز حفظ کرده‌اند.

صحنه‌های اکشن فیلم سرگرم‌کننده هستند و تنش و هیجان نیز به اندازه کافی و در مواقع لزوم وجود دارند. این فیلم واقعا یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود و بینندگان بسیار زیادی با آن خاطره دارند.

۲. فیلم مرد عنکبوتی ۲ (Spider-Man 2)

فیلم مرد عنکبوتی 2 spider man 2

در فیلم مرد عنکبوتی ۲، هیجان اکتشاف باعث انگیزه دادن به دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا (Alfred Molina) می‌شود. او یک دانشمند باهوش است که آرزو دارد تا روزی با استفاده از علم، دنیایی بهتر شکل بگیرد که در آن، از انرژی تجدیدپذیر استفاده شود. این فیلم نشان می‌دهد چطور پیتر پارکر به مرد عنکبوتی تبدیل می‌شود و به خوبی، حس بودن در جایگاه مرد عنکبوتی را به بیننده انتقال می‌دهد.

مرد عنکبوتی برای مشکلات شهر نیویورک و همچنین کشته شدن پدر دوست صمیمی‌اش سرزنش می‌شود. علاوه بر این، الگوی او یعنی دکتر اختاپوس، زمانی که باید هوشمندانه عمل کند، به فردی دیوانه و شرور تبدیل می‌شود. این‌ها تمام مواردی هستند که روی سر مرد عنکبوتی آوار شده‌اند.

این فیلم اثری جدی در مورد شخصی است که متوجه می‌شود مسئولیتی که به گردن گرفته ممکن است آن طور که فکر می‌کرده نباشد و تا مرز جا زدن زیر بار این مسئولیت پیش می‌رود اما تصمیم می‌گیرد تا این کار را نکند چرا که همچنان به خودش و انجام کار درست ایمان دارد.

۱. انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی spider man into the spider verse

انیمیشن “مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی”، به داستان مایلز مورالز می‌پردازد و مسئله مولتی‌ورس را برای بینندگان مطرح می‌نماید. همین باعث شده تا توجه بینندگان بسیار زیادی به این فیلم جلب شود. این فیلم بار دیگر به ما یادآور شده که انیمیشن ‌سازی آمریکایی‌ها نیز می‌تواند همچنان متمایز و جالب توجه باشد.

این انیمیشن تمام ارزش‌های سنتی مرد عنکبوتی را حفظ می‌کند؛ اینکه یک قهرمان جوان باید فداکاری کردن و مسئولیت زیاد همراه با قدرت را درک نمایند. این انیمیشن از لحاظ بصری و احساسی فوق‌العاده است. این انیمیشن توانسته تا با ترکیب کردن سبک‌های متفاوت و خاص انیمیشن سازی، یک اثر جالب توجه را خلق نماید.

انیمیشن “مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی” تنها یک فیلم مرد عنکبوتی استثنایی به شمار نمی‌رود بلکه یک انیمیشن عالی و فیلمی استثنایی محسوب می‌شود.


در پایان، در این مطلب به معرفی و رتبه‌بندی تمام فیلم‌هایی پرداختیم که در آن‌ها، شخصیت مرد عنکبوتی حضور داشته است. به نظر شما، کدام یک از این فیلم‌ها، بهترین فیلم مرد عنکبوتی تاریخ سینما است؟

منبع: پولیگان

AlirezaAbolfazlMillennium EarlDonatelloکسری نراقیGramy kBlack Knightժ๏ςτ០я នτяคղցҽHaj_Hossein.Corvo😈Sadra_gamer😈marioیوهانֆǟʍʊʀǟɨJin_Kazamasaman

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اریا گفت:

    لیست خوب نیست مجموعه شگفت انگیز از مجوعه مارول(تاهالند) بهتره و حتی مرد عنکبوتی ۳ الان دارم مقایسه میکنم تازه دیدم بازم از مرد عنکبوتی مارول بهتره

    AlirezaDonatellosasutoاریاAbolfazlمتأثر گشتهAtomic Soldier.😈Sadra_gamer😈S Ghost of Spartamore
    • The Red Devil گفت:

      شگفت انگیزا از نو وی هوم بهتره 😐
      شما یه لطفی به سینما کن دیگه فیلم نبین

      kurosh10000RestivenAlireza𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭DonatelloاریاCommander jensenیوهانAtomic Soldier.more
      • kurosh10000 گفت:

        فقط شما کم سن و سالا از نو وی هوم بیشتر خوشتون اومده
        spider man 3توبی بهترین اسپایدرمنه
        شگفت انگیز۲ بعدیش
        منتقد این مقاله, معلومه یا سنت کمه یا تو بچگیت موندی😅😆
        تنها جنبه خوب سریno way home حضور ironmanو این اخریم وجود اسپایدرمنا ارجینال(توبی مگوایر و اندرو گارفیلد)وهمینطور دکتر استرینج وگرنه خود اسپایدرمنش(تام هالند) هیچ جذابیتی به جز چند صحنه نداشته

        Atomic Soldierkurosh10000
        • Restiven گفت:

          جناب بزرگسال
          تو خودت مرد عنکبوتی ۳ رو که بهتر میدونی، قطع به یقین فقط و فقط بخاطر ونوم و لباس سیاه مرد عنکبوتی هست وگرنه غیر از اون چیزی نداشت و قبل از ورود ونوم فیلم واقعا وضع بهتری داشت.
          شگفت انگیز ۲ هم که یه فیلم ضعیف تر از مرد عنکبوتی ۳ بود و پر از ایراد و ضعف شخصیتی و داستانی بود.
          اینو کل طرفدارا و منتقدا گفتن

          وقتی که این دیدگاهو داری همین میشه که میای میگی نو وی هوم هیچ چیز خاصی نداشت و فقط بخاطر دکتر استرنج و ویلین ها و مرد عنکبوتی های قبلیه… کل فیلم دست تام هالند بوده و یکی از بهترین نقش آفرینی هاش تو نقش مرد عنکبوتی رو داشته. حضور توبی و اندرو کلا نیم ساعت بود.
          البته هر کسی یه نظر داره و من حواسم نبود به این نکته
          فقط یه سوال دیگه از نظر شما مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی و مرد عنکبوتی ۲ چجوری هستن ؟!

  • MJKP گفت:

    به نظرم شگفت انگیز دو بهتر از یک بود
    و راهی به خانه نیست بهتر از هوم کامینگ و مرد عنکبوتی ۱ بود

    LeroxAlireza𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭MJKPاریایوهانمتأثر گشتهAtomic Soldier.
  • Sajad Akb گفت:

    نظرات درمورد فیلم “مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲” چه از نظر منتقدین چه بینندگان خوب نیست اما شاید این حقیقت رو ندونید که فیلمی که اکران شد اصلا فیلم اصلی نبوده و دستخوش تغییرات خیلی زیادی شده و داستان کاملا به بیراهه رفته.
    توی این فیلم شخصیت مری جین هم حضور داشته و تمام صحنه های مربوط به این شخصیت رو حذف کردند و حتی در صحنه ای که گوئن میره جلوی خونه پیتر و زن عمو می، مری جین چون همسایه پیتر بوده میبینش و از گوئن میپرسه که چطوری با پسری مثل پیتر قرار میذاره و دوستش داره و گوئن بهش میگه: Date a nerd. یعنی گوئن بهش یه طورایی گفته بوده من رفتم با پیتر قرار بذار و ادامه ماجرا و همچنین صحنه های مربوط به پیتر و گوئن که بالای پل بروکلین هستن در زمان فیلمبرداری اصلی ضبط نشدن و بعدا ضبط شدن. اندینگ و پایان فیلم متفاوت بوده و فیلم دو تا اندینگ دیگه داشته:
    اولی اینکه بابای پیتر میاد پیشش و میگه این همه مدت زیر نظرش داشته و میدونه اون مرد عنکبوتی هست و دومی اینکه پیتر به جای اینکه با دیدن فیلم سخنرانی گوئن دوباره به کار قهرمانی خودش برگرده، یه نامه و یادداشت از گوئن میخونه که قبل از رفتنش به سمت فرودگاه براش نوشته بوده و وقتی اومده بوده دم در خونه داده بوده به زن عمو می.
    فیلم بالای نیم ساعت یا ۴۰ دقیقه Deleted Scenes داره.
    حتی توی صحنه ای که گوئن میمیره، قبل از اینکه بمیره یه چند لحظه سرش رو میاره بالا و به پیتر میگه که به همین کارش ادامه بده و ازش قول میگیره اما پیتر بازم همونطور که به قول پدر گوئن عمل نکرد که گوئن رو از خودش دور نگه داره، به این قول هم عمل نمیکنه و حتی بعد از این صحنه میره تا گابلین (هری) رو بکشه اما اینکارو نمیکنه.
    شما توی این فیلم میبینید که هری دنبال راهی برای درمان خودش از خون مرد عنکبوتی هست اما توی داستان اصلی اون این کار رو فقط برای خودش نمیخواسته بکنه و خون مرد عنکبوتی حلال همه مشکلات میدونسته.
    سونی متاسفانه میخواسته با این فیلم همون طور که از توی تیتراژ پایانی و اواخر فیلم مشخص هست شش خبیث رو معرفی کنه و این قصد رو داشته که فیلمی حتی به اسم “Sinister Six” بسازه و مرد عنکبوتی رو مقابل اونها قرار بده و برای همین این فیلم کلا اندینگش و داستانش عوض شده و به فیلم ضعیفی تبدیل شده. به نظر من شاید اگه داستان اصلی فیلم رو بدون هیچ کم و کاستی میساختند یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی میشد.
    میتونید از لینک زیر جزئیات بیشتری از تغییرات فیلم “مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲” ببینید که چه چیز های حذف شده یا عوض شده:
    https://www.spidey.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%86/798-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%D9%86%D9%83%D8%A8%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-2-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%9F.html

    RestivenAlirezaMãhdīærMJKPMillennium EarlAbolfazlیوهانP.morgan 𔓙متأثر گشتهAtomic Soldiermore
  • RDR2 گفت:

    مردعنکبوتی ۲ رتبه دوم 🤔رو چه حسابی ؟؟؟ بعد مگه انیمیشن فیلم حساب میشه ؟ اگه میشه پس بازی ها هم هستن و مردعنکبوتی ps4 و مردعنکبوتی مایلز مورالز رو اضافه کنید

    اریاRDR2MJKPیوهان😈Sadra_gamer😈.
  • ماشالا ۹۰ درصد بخش سینمای سایت از مارول و اسپایدی تشکیل شده

    AlirezaSpider-Mah04یوهانP.morgan 𔓙
  • نامردی محضه!
    مرد عنکبوتی شگفت انگیز واقعا حقش نیست یکی مونده به آخر باشه
    درضمن مرد عنکبوتی ۳خیلی از چیزی که فک میکنین بهتره نباید اونجا باشه

    اریاkurosh10000AlirezaSpider-Mah04Abolfazlیوهان
  • هوم کامینگ و فار فرام هوم که یه توهین کامل به اسپایدر من هستن >>>>>>>>>> امیزینگ ها

    Sure

    😈Sadra_gamer😈kurosh10000Alireza
    • Restiven گفت:

      به هیچ وجه توهین نیستن…
      پیام کلی سه گانه بازگشت به خانه رو اکثرا متوجه نیستن…
      اینکه اومدن داستان یه مرد عنکبوتی به اصطلاح گیمرا نوب و تازه وارد رو نشون بدن. یه نوجوون ۱۵ ساله که هنوز اونقدری سن نداره که بدونه چجوری از قدرت هاش استفاده کنه یا اینکه مسئولیت پذیر باشه در صورتی که ادعاش میشه که میتونه. بخاطر همینه که تونی بهش تو فیلم اول میگه که هیچ کار خطرناکی نکنه و رو زمین بمونه و مرد عنکبوتی خوب محلشون باشه. اما پیتر بخاطر نوجوون بودنش و حس کنجکاویش و همین طور لباس جدید و پیشرفته ای که داره باعث میشه حرف تونی رو گوش نده و بره کارهایی رو که تونی گفته انجام نده رو انجام میده. و آخر سر خودش رو به تونی نشون میده و نشون میده که لیاقتشو داره و نشون میده برخلاف حرفی که زد بدون لباس هوشمندش میتونه قهرمان باشه و کل پیام فیلم هم همینه.
      فیلم دوم هم درسته داستان ضعیفی داره اما اون هم یه داستانی داره و اینکه مرد عنکبوتی بعد از مرگ تونی چی کار میکنه و آیا لیاقت مرد آهنی بعدی رو داره یا نه ؟! تو فیلم دوم نشون دادهذمیشه هنوز هم پیتر دهنش بوی شیر میده و هنوز هم کله شق بازی در میاره و هنوز معنی درست مسئولیت پذیری رو نمیدونه و به راحتی اشتباه میکنه و گول میستریو رو میخوره. آخر فیلم هم به اشتباهش پی میبره و یه چیز دیگه یاد میگیره و اونم اینه که هیچ وقت راحت به کسی اطمینان نکنه و دوباره یادمیگیره باید مسئولیت پذیر باشه. و آخر سر تو فیلم سوم هم اون اوائل باز هم اشتباهات خودشو تکرار میکنه اما در ادامه میفهمه با این اشتباهاتشه که دردسر درست میکنه در ادامه با اون اتفاقات بد و تلخی که براش میفته و همین طور حضور دو مرد عنکبوتی دیگه، بالاخره معنی واقعی مسئولیت پذیری و قهرمان بودن رو میفهمه و به قول خود هالند از پسر عنکبوتی تبدیل میشه به مرد عنکبوتی. فیلم ها این سه گانه همین یه روند رو دارن و میخوان بلوغ شخصیتی پیتر پارکر رو نشون بدن و کاملا هم خوب نشون میدن هر چند که پر از افت و خیز بودن. و نکته آخر هم مرد عنکبوتی همینجوریه، شوخ طبع، کله شق و کلا فان و بذله گو هست و اون اوائل هم تو کمیکا کاملا نوب بوده و هیچ ربطی به مسخره بازی تام هالند نداره و مرد عنکبوتیش هم از این لحاظ کاملا به کمیک وفاداره. گفتم که کلا هدف این سه گانه چی بوده
      امیدوارم هر کسی که این کامنت رو میخونه متوجه بشه

      Alireza
      • مشکل اینه که مستقل بودن اسپایدر من تو این دو تا فیلم از بین رفت . همه چی به تونی استارک مربوط بود . والچر به تونی استارک مربوط بود . مستریو به تونی استارک مربوط بود . نقش اسپایدر من کاملا کم رنگ بود . تام هالند حقش هست انصافا . تام هالند یه اسپایدر من خوب هست(به عنوان پیتر پارکر بعد از نو وی هوم میتونم قبولش کنم) مشکل بقیه چیزای فیلم هست از همه چیزش . و مهم ترینش فیلمنامه و روایته که باعث شده دو تا فیلم ضعیف باشن واسه من . بازم اندرو گارفیلد رو به عنوان اسپایدر من شوخ طبع از توبی مگوایر و تام هالند خیلی بیشتر قبول دارم . تام هالند هم خوب بود . توبی مگوایر که اصلا شوخ طبعی نداشت . چیزی که به اسپایدر من توهین می‌کنه تو این دو تا فیلم تام هالند نیست بلکه کاریه که نویسنده ها باهاش میکنن و اسپایدر من رو وابسته به استارک نشون میدن

        Alireza
        • Restiven گفت:

          این رو قبول دارم
          یکی از دلایلش حضور مرد عنکبوتی در MCU هست که تا قبل از مرگ تونی کل ام سی یو به استارک وابسته بود البته نه مثل مرد عنکبوتی
          و چون استارک خودشو به پیتر نزدیک کرد و اونو به سمت انتقامجویان کشوند، پیتر هم بهش وابسته شد و تونی هم بهش سرویس دهی کرد و چون اون عموش و حامی خودشو از دست داده بود وابستگی بهش داشت و همینطور به تکنولوژی اون
          تونی هم اونو مثل پسر نداشتش دوست داشت و اونو وارث خودش کرد.
          و چون نویسنده ها اینجوری وابسته به استارک مرد عنکبوتی رو وارد ماجرا کردن، همه چیزیش هم به تونی مربوط می شد چون خودش تازه وارد بود و خیلی وارد درگیری های بزرگ نمی شد. والچر و میستریو هم چون با استارک خصومت داشتن بخاطر مرتبط بودن مرد عنکبوتی با استارک باهاش درگیر شدن. تو فیلم سوم هم که آخر سر درست شد ولی بازم بخاطر خودش با کسی درگیر نشد بلکه بخاطر توبی و اندرو با پنج تا ویلین جنگید ! کلا این وسط پیتر بدبخت هیچ وقت بخاطر خودش با کسی درگیر نشده بود ولی تو درگیری هاش با والچر و میستریو و تو نو وی هوم، آخر سر درگیری هاش شخصی شد. این وابستگی به استارک رو هیچ کس دوست نداشت ولی باهاش کنار اومدن چون شرایط مرد عنکبوتی همینجوری بود. درکل شما کاملا درست میگی

          Millennium Earl
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های مرد عنکبوتی - گیمفا