رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
مجموعه هری پاتر

در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر از بدترین به بهترین بپردازیم.

از زمان عرضه آخرین کتاب هری پاتر (Harry Potter) حدود سیزده سال می‌گذرد. حدود نه سال نیز از زمان اکران آخرین فیلم مجموعه هری پاتر روی پرده سینماها گذشته است. با این حال، این مجموعه همچنان همانند گذشته قدرتمند است. آثار مربوط به هری پاتر را می‌توان در همه جا مشاهده کرد و طول عمر این مجموعه واقعا نادر است. این ماندگاری ناشی از کیفیت داستان و دنیایی است که توسط جی کی رولینگ (J.K. Rowling) خلق شده است.

با این حال، هری پاتر با کتاب‌ها پایان نیافته است. مطمئنا، هر کتابی که به این شهرت و محبوبیت دست پیدا کند، به سرعت فیلم‌سازان هالیوودی را به خود جذب خواهد کرد. اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر پس از حدود یک سال از انتشار چهارمین کتاب آن روی پرده سینماها اکران شده است.

نکته جالب توجه دیگر این است که مجموعه فیلم‌های هری پاتر موفق شده تا کیفیتی مشابه کتاب‌ها داشته باشد، کیفیتی که به ندرت در اقتباس‌ها از کتاب‌های بزرگ حفظ می‌شود. علاوه بر این، مجموعه فیلم‌های هری پاتر موفق شده تا کیفیت لازم را در تمام هشت فیلم خود حفظ کند.

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان harry potter and the prisoner of azkaban

فیلم‌های هری پاتر، آنچه که خوانندگان کتاب‌ها برای سال‌ها در ذهن خود ایجاد کرده بودند را روی پرده سینماها آورده‌اند. این فیلم‌ها موفق شدند تا همانند رمان‌ها، رشد و نمو پیدا کنند. کارگردانی این مجموعه فیلم را چهار کارگردان مختلف در دست داشته است. آن‌ها توانستند تا بدون نابود کردن داستان، کاراکترها یا پیوستگی میان فیلم‌ها، تنوع جالب توجهی به این مجموعه فیلم بدهند.

اینکه هیچ فیلم کاملا بدی در این مجموعه فیلم دیده نمی‌شود، واقعا یک دستاورد بسیار بزرگ و خارق‌العاده است. مجموعه فیلم‌های هری پاتر همانند یک دهه قبل، همچنان مجموعه فیلم محبوبی به شمار می‌رود. از همین رو، در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های این مجموعه بپردازیم.

۸. فیلم هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets)

فیلم هری پاتر و تالار اسرار harry potter and the chamber of secrets

فیلم “هری پاتر و تالار اسرار” دارای مدت زمان ۱۶۱ دقیقه است که طولانی‌ترین فیلم مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شمار می‌رود. این فیلم بسیار تلاش کرده تا تمام موارد موجود در کتاب را در درون خود جای دهد. کارگردانی فیلم را کریس کلمبوس (Chris Columbus) در دست داشته است.

او توانسته تا دنیای زیبایی که در فیلم اول خلق کرده را در این دنباله، گسترش دهد. این فیلم، دنباله‌ای تاریک‌تر و سنگین‌تر نسبت به فیلم اول به شمار می‌رود. با اینکه این فیلم اثر بدی به شمار نمی‌رود اما یکی از پر زحمت‌ترین فیلم‌های این مجموعه بوده است.

این فیلم مدت زمانی بیش از حد دارد و مکان‌های زیادی را به تصویر کشیده است، با این وجود، موارد بسیاری در فیلم هستند که می‌توان آن‌ها را دوست داشت و از آن‌ها لذت برد. کارگردان توانسته تا درک نسبتا خوبی از کاراکتر دابی داشته باشد. کارگردان در این فیلم، کاراکتر دابی را در مرز میان سرگرم‌کننده و آزاردهنده بودن به تصویر کشیده است که باعث شکل‌گیری یک کاراکتر کامپیوتری برجسته و دوست‌داشتنی شده است.

کریس کلمبوس همچنین موفق شده تا به خوبی گذشته تاریک هاگوارتز را در این فیلم به تصویر بکشد. در هر صورت، فیلم “هری پاتر و تالار اسرار” با اینکه اثری لذت‌بخش است اما همانند دیگر آثار این مجموعه، نتوانسته تا درخشان باشد.

۷. فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش اول (Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1)

7 فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ بخش اول harry potter and the deathly hallows part 1

این فیلم تنها نیمی از داستان را به تصویر کشیده است و از همین رو، دشوار است تا در مورد آن قضاوت کرد. این فیلم بر اساس آخرین کتاب هری پاتر است و بسیاری از خوانندگان کتاب‌ها نسبت به بخش‌های ابتدایی این کتاب رضایت نداشتند، از همین رو، خود را آماده یک فیلم نسبتا کند از این بخش‌ها کرده بودند.

تماشای نیمه ابتدایی فیلم “هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش اول” نسبتا جالب توجه است اما نیمه دوم فیلم نتوانسته تا جریان خود را حفظ کند. بخشی از آن به دلیل این است که این فیلم، سه شخصیت اصلی داستان را در سفری بی‌جهت به تصویر کشیده است و آن‌ها را در حال ستیز با یکدیگر به نمایش در آورده است.

با این حال، این فیلم را می‌توان زمینه‌سازی برای فیلم بعدی دانست. هر چند، تماشای یک فیلم که هدفش زمینه‌سازی برای اتفاقات پیش‌رو است، یکنواخت و کسل‌کننده است. همین تمرکز فیلم برای زمینه‌سازی، بزرگ‌ترین مشکل این فیلم محسوب می‌شود.

این زمینه‌سازی ضروری بوده و کارگردان دیوید ییتس (David Yates) و فیلم‌نامه نویس استیو کلاوز (Steve Kloves) تا حد امکان سعی در کنترل آن داشتند اما آن‌ها باید در این فیلم تمام زمینه‌سازی‌های لازم را انجام می‌دادند تا بتوانند به داستانی پر هیجان در فیلم بعدی دست پیدا کنند.

این فیلم به عنوان یک بخش از داستانی بزرگ‌تر، بسیار عالی است اما از لحاظ یک فیلم مستقل نتوانسته تا با معیارهای عالی این مجموعه رقابت کند. هر چند، فیلم “هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش اول” خالی از لحظات و صحنه‌های درخشان و عالی نیست.

۶. فیلم هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire)

فیلم هری پاتر و جام آتش harry potter and the goblet of fire

با رمان جام آتش بوده که رمان‌های جی کی رولینگ قدم به دنیای بزرگسالی گذاشته‌اند. کارگردان مایک نیول (Mike Newell) نیز سعی داشته تا در فیلم “هری پاتر و جام آتش” دنیایی بزرگ‌تر از هاگوارتز را به تصویر بکشد. در این فیلم بوده که شخصیت ولدمورت برای اولین بار در این مجموعه فیلم حضور پیدا کرده است.

با این حال، کارگردان علاوه بر این کارهای دشوار، به دوران بلوغ کاراکترها و همچنین رابطه‌های عاشقانه آن‌ها پرداخته است. او توانسته تا این موضوعات را به خوبی در کنترل خودش به اجرا در بیاورد. مقیاس فیلم اندکی سنگین است و سرعت داستان آن، گاهی اوقات نامتناسب است اما جریانات احساسی به خوبی توانستند تا بخش سوم فیلم را کنترل کنند.

رمان جام آتش، بدون شک بهترین رمان هری پاتر به شمار می‌رود اما بهترین بودن آن به معنای آن نیست که فیلم آن نیز بهترین فیلم مجموعه فیلم‌های هری پاتر است. کارگردان مایک نیول نتوانسته تا همانند دیگر آثار این مجموعه، یک داستان منسجم را در این فیلم به نمایش بگذارد.

۵. فیلم هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone)

فیلم هری پاتر و سنگ جادو harry potter and the sorcerer's Stone)

با اینکه این فیلم همانند دیگر آثار این مجموعه فیلم، پر زرق‌ و برق، لطیف و چشمگیر نیست اما باید گفت که به طور خارق‌العاده‌ای، پایه‌گذار این مجموعه فیلم بوده است. فیلم “هری پاتر و سنگ جادو” توانسته تا سنگ بنایی بگذارد تا دیگر آثار بتوانند روی آن رشد کنند. کارگردانی این اثر را کریس کلمبوس در دست داشته است.

این کارگردان نه تنها موفق شده تا بازیگران شگفت‌انگیزی را برای این فیلم گردهم بیاورد بلکه توانسته تا دنیای جادویی ساخته شده توسط جی کی رولینگ را به زیبایی در این فیلم به تصویر بکشد. با اینکه این فیلم، روشن‌ترین و سبک‌ترین فیلم در میان تمام آثار مجموعه هری پاتر به شمار می‌رود اما همچنان فیلمی شگفت‌انگیز است.

کریس کلمبوس توانسته تا یک دوستی قابل توجه و دوست‌داشتنی میان سه شخصیت اصلی فیلم شکل دهد و پایانی را بسازد که در آن، هر سه نفر آن‌ها لحظات درخشان خود را بدست بیاورند.

۴. فیلم هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter and the Order of the Phoenix)

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس harry potter and the order of the phoenix

فیلم “هری پاتر و محفل ققنوس” اولین تجربه کارگردانی دیوید ییتس در مجموعه فیلم‌های هری پاتر محسوب می‌شود. این فیلم، تنها فیلم از این مجموعه به شمار می‌رود که استیو کلاوز نویسندگی فیلم‌نامه آن را در دست نداشته است. در عوض، نویسندگی فیلم‌نامه این فیلم را مایکل گولدنبرگ (Michael Goldenberg) بر عهده داشته است.

این فیلم، احتمالا یکی از بزرگسالانه‌ترین فیلم‌های این مجموعه محسوب می‌شود و دیوید ییتس توانسته تا با استفاده از نقش‌آفرینی ایملدا استنتون (Imelda Staunton) در نقش دولورس آمبریج، به موضوعات قدرت و فساد بپردازد. این کاراکتر، یک شخصیت نفرت‌انگیز و خوفناک بوده است.

از همان ابتدای فیلم “هری پاتر و محفل ققنوس” می‌توان حس کرد که دیوید ییتس قرار است فیلمی نسبتا متفاوت را برای بینندگان به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، بازگشت شخصیت سیریوس بلک با بازی گری اولدمن (Gary Oldman)، تاثیری احساسی بر قوس داستانی شخصیت هری داشته است.

دیوید ییتس به خوبی توانسته تا در این فیلم، کاراکترها، مکان‌ها و موضوعات را در کنترل خود بگیرد و از همین رو بوده که او فیلم‌های بعدی این مجموعه را کارگردانی کرده است.

۳. فیلم هری پاتر و شاهزاده دو رگه (Harry Potter and the Half-Blood Prince)

3 فیلم هری پاتر و شاهزاده دو رگه harry potter and the half blood prince

در فیلم “هری پاتر و شاهزاده دو رگه”، دیوید ییتس به برخی از تاریک‌ترین و روشن‌ترین مسائل دنیای هری پاتر می‌پردازد. این فیلم، دومین فیلم دیوید ییتس در این مجموعه بوده است. این فیلم را می‌توان سرگرم‌کننده‌ترین فیلم مجموعه هری پاتر دانست و دیوید ییتس در این فیلم اندکی وارد قلمروی کمدی عاشقانه می‌شود.

در طی این لحظات طنز، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe)، اما واتسون (Emma Watson) و روپرت گرینت (Rupert Grint) توانستند تا مهارت‌های کمدی خود را به نمایش در بیاورند. با این حال، این فیلم در کنار این لحظات شاد، به موضوعات تیره‌ای نیز پرداخته است. همین باعث شکل‌گیری یک تعادل شگفت‌انگیز در این فیلم شده است.

از همین رو، فیلم “هری پاتر و شاهزاده دو رگه” تاثیرگذارترین اثر این مجموعه است. از لحاظ مسائل فنی نیز باید گفت که فیلمبرداری این فیلم واقعا خارق‌العاده بوده است. این فیلم، بهترین فیلمبرداری این مجموعه را داشته است. موسیقی متن ساخته نیکولاس هوپر (Nicholas Hooper) نیز در برجسته شدن این فیلم بی تاثیر نبوده است.

۲. فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش دوم (Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2)

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ بخش دوم harry potter and the deathly hallows part 2

فیلم “هری پاتر و یادگاران مرگ – بخش دوم” را می‌توان نتیجه زمینه‌سازی‌های صورت گرفته در فیلم بخش اول دانست. کارگردان دیوید ییتس در این فیلم وظیفه یافته تا یکی از محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینما را به پایان برساند. او تصمیم گرفته تا این پایان بزرگ را در مکانی رقم بزند که همه چیز از آنجا شروع شده است یعنی هاگوارتز.

این فیلم بر روی کاراکترهای اصلی خود تکیه کرده است، کاراکترهایی که سال‌های زیاد، بینندگان آن‌ها را تماشا کردند و دوست داشتند. دیوید ییتس به خوبی توانسته تا از این احساسات بهره بگیرد. این کارگردان همچنین موفق شده تا سرنوشت کاراکترها را به خوبی به نمایش در بیاورد.

ممکن بوده این فیلم به شیوه‌های بسیار زیادی به بی‌راهه کشیده شود اما تیم خلاق سازنده این فیلم توانسته تا یک اثر بسیار عالی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر خلق نماید. این فیلم نه تنها یک اثر رضایت‌بخش محسوب می‌شود بلکه اثری عالی است که توانسته پایانی بر یکی از برجسته‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینما رقم بزند.

۱. فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان harry potter and the prisoner of azkaban

نباید از اهمیت فیلم “هری پاتر و زندانی آزکابان” برای این مجموعه فیلم غافل شد. این فیلم توانسته تا یک فرمول و مسیر خلاقانه ایجاد کند که فیلم‌های پس از آن، از آن بهره گرفته‌اند. سازندگان این فیلم تصمیم گرفتند تا به جای آنکه تمام موارد کتاب‌ها را به درون فیلم بیاورند، فقط مواردی که به مربوط به قوس داستانی هری پاتر هستند را به نمایش بگذارند.

این یکی از قانون‌هایی است که در فیلم‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این کار همچنین یک آزادی به سازندگان داده تا بیشتر خلاقیت به خرج بدهند. کارگردانی این فیلم را آلفونسو کوارون (Alfonso Cuaron) در دست داشته است. او ظاهر و حس فیلم‌های هری پاتر را بدون آنکه موارد ساخته شده در دو فیلم ابتدایی را حذف کند، تغییر داده است.

آلفونسو کوارون در این فیلم، همچنین توانسته تا عمق بیشتری به کاراکترها بدهد. فیلمبرداری مایکل سرسین (Michael Seresin) در این فیلم نیز سبب شده تا تمام فریم‌های به نمایش درآمده در این فیلم، همانند یک نقاشی جلوه کنند. علاوه بر این، در این فیلم بوده که سرانجام سه بازیگر اصلی مجموعه توانستند تا به خوبی در این نقش‌ها جا بگیرند. در هر صورت، فیلم “هری پاتر و زندانی آزکابان” نقطه اوج مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شمار می‌رود.


در پایان، مجموعه فیلم‌های هری پاتر موفق شدند تا همانند کتاب‌های هری پاتر نوشته جی کی رولینگ، محبوب، با کیفیت و برجسته باشند. مجموعه فیلم‌های هری پاتر را می‌توان یکی از متنوع‌ترین، رضایت‌بخش‌ترین و بهترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینما دانست. نظر شما در مورد این مجموعه فیلم چیست؟

منبع: کولایدر

Mehdi Nitaیوهانکسری نراقیDARKSIRENdamhazerAshen undead the bearerSalinerdPayaCastJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بنظر من سری هری پاتر داستان درسته حسابی ندارع وقتی اثری که داستان نداره فرم نداره اثری که فرم نداره هنر نیست

    دشمن سیب زمینیDarth nihilusSkywalkerPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)گندهDARKSIRENSkyrim : The Elder Scrolls VdamhazerDeleted accountmasoud pc gamermore
    • MahyarMsm گفت:

      بنظر شخص شما سری هری پاتر داستان درست و حسابی نداره وقتی اثری که داستان نداره فرم نداره اثری که فرم نداره هنر نیست و شما که اینجوری فکر میکنی دکتر لازمی برادر
      با این نظرت کشتی مارو!! به خاطر خودتم شده یه وقت دکتر بگیر.

      Darth nihilusSkywalkerPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)یوهانDARKSIRENSkyrim : The Elder Scrolls V
    • دوست عزیز با احترام بهت اما فرم ربطی به قصه نداره…قصه محتواست؛ فرم از محتوا جداست…مثال (از اونجا که اسمت آلفرد هیچکاکه) فیلم دردسر هری ساخته‌ی هیچکاک آن‌چنان داستان میخ‌کوب‌کننده‌ای نداره و پیرنگ قصه‌اش هم می‌لنگه اما فیلم فرا-شاهکاره و اصلا بنظرم هرکی بخواد تعریف از گروتسک بده باید بیاد سراغ این فیلم. همین وضع رو داره فیلم مردی که همه‌چیز را می دانست اونم از هیچکاک (نسخه‌ی جیمز استوارت). مثال بهتر سمفونی شماره سه برامس. رقص مجار شمار چهار برامس. دریاچه قوی چایکوفسکی. چهار فصل ویوالدی. بذرپاش ون‌گوک. دختری با گوشواره ورمیر. همه‌ی اینا بدون محتوان اما دارای فرم هستند. ضمن این‌که درباب نظریات هنر نمیشه گفت حرف اول و آخر با فرمالیسم یا نئوفرمالیسمه که شما میگی فرم نداره

      یوهان
    • G.LN گفت:

      داستان وفرم نداره؟!!!
      فکر کنم تا یه مدتی پرفروش ترین رمان چند جلدی بود

      یوهان
    • G.LN گفت:

      بنظرم جام آتش اوله
      نقدی که به دو نسخه اول داشتن بازی بد اما واتسون و همچنین بازیگری آلن ریکمن بخاطر طرز صحبت کردنشون بود.ظ(همچنین بخصوص نسخه اولش بخاطر اینکه انگار میخواستن خیلی به کتاب نزدیک بشه و بدون نوآوری و پیچشهای داستانی خاص مدیوم سینما بود، در واقع این دوتا بخصوص نسخه اول بعضی از قسمتهای کتابو حذف کرده بود و بعضیاشو دقیقا عین رمان به عنوان فیلنامه اما به طور ناقص درآورده بودن. چیزیکه نسخه ششم فیلم هم همین نقدها اما هجوآمیزتر بهش وارد(چونکه حتی خود رمان روایت آرام داره و بیشتر روی شخصیتها تمرکز داشتن بهمین خاطر فیلم بصورت عجولانه خواسته بود این صحنه ها رو بچپونه تو فیلم اما متاسفانه تاثیر منفی داشت و همین باعث شد نقدهای منفی زیادی داشته باشه.)

      یوهان
    • sam snake 47 گفت:

      فراستی کی بودی تو؟!!! حتما میخای بگی مقوا بود فیلمش یا کلا داستانش کارخونه مقواسازی بود😅😅😅😅😅

    • تموم شد ، خیلی تاثیر گذار بود
      کسی که میگه هری پاتر داستان نداره
      یعنی خودش زندگی ای بدون فرم داره 🤣

      سم ناشناخته
  • alinerd گفت:

    یادگاران مرگ ۱ رتبه هفته اونوقت شاهزاده دورگه رتبه ۳؟؟؟عجیبه
    ولی با این حال ممنون بابت مقاله،با رتبه اول و دوم هم موافقم

    Skyrim : The Elder Scrolls VSpider-Mah04Commander jensenیوهان
  • Uncle kojima گفت:

    هر چند هری پاتر هیچ نسخه بدی یا متوسطی نداره ولی خودم به شخصه با این نسخه بیشتر حال کردم🗿

    ۱.(Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

    ۲.(Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1)

    ۳.(Harry Potter and the Order of the Phoenix)

    ۴.(Harry Potter and the Chamber of Secrets)

    ۵.Harry Potter and the Half-Blood Prince)

    ۶.(Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2)

    Uncle kojimaCommander jensenیوهان
  • مقاله بسیار خوبی بود
    واقعا موافقم هری پاتر و زندانی ازباکان بهترین بود
    داستانش خیلی خوب بود و از هر نظر بهتر از بقیه بود

    PlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)یوهان
  • راستش من به جزء فیلم اول با باقی فیلم ها حال نکردم …
    چون از کتاب برداشت دیگه ایی داشتم …. اما بازی ردکلیف رو واقعا دوست داشتم …. از گرانجرم متنفرم

    یه ایرادی که قطعا میشه به هری پاتر از لحاظ داستانی گرفت اینکه ، هیچ حادثه ایی رو هری نقشی توش نداشت ، همیشه شانس هری بود که به حوادث دور و برش غالب بود به جزء در بازی کوئیدیچ ….. هری مثل پدرش بود ، استعداد خاصی نداشت ، استعداد اکتسابی نداشت ، با ضربه لرد ولدمورت قدرت گرفت و دیگر هیچ …
    این خیلی اذیتم میکرد تو داستان ، همیشه منتظر بودم ،خود هری کاری کنه ،جنمی نشون بده ، اما همیشه در حال کسب کمکهای اطرافیانش بود و مخصوصا شخصیت پراستعداد هرمیون هم به این زجر اضافه میکرد …..

    یوهانMonkey D. Trip
  • ۱- philosopher’s stone
    ۲ – chambers of secrets
    ۷ – azkaban
    ۷ – goblet of fire
    ۷ – harry 5
    ۷ – blood

    یوهان
  • G.LN گفت:

    بنظرم جام آتش اوله
    نقدی که به دو نسخه اول داشتن بازی بد اما واتسون و همچنین بازیگری آلن ریکمن بخاطر طرز صحبت کردنشون بود.ظ(همچنین بخصوص نسخه اولش بخاطر اینکه انگار میخواستن خیلی به کتاب نزدیک بشه و بدون نوآوری و پیچشهای داستانی خاص مدیوم سینما بود، در واقع این دوتا بخصوص نسخه اول بعضی از قسمتهای کتابو حذف کرده بود و بعضیاشو دقیقا عین رمان به عنوان فیلنامه اما به طور ناقص درآورده بودن. چیزیکه نسخه ششم فیلم هم همین نقدها اما هجوآمیزتر بهش وارد(چونکه حتی خود رمان روایت آرام داره و بیشتر روی شخصیتها تمرکز داشتن بهمین خاطر فیلم بصورت عجولانه خواسته بود این صحنه ها رو بچپونه تو فیلم اما متاسفانه تاثیر منفی داشت و همین باعث شد نقدهای منفی زیادی داشته باشه.)

    یوهان
  • هر سال یک مقاله با همین تیتر میبینیم :/
    متاسفانه باید بگم سری فیلم های هری پاتر به شدت سریع پیش میرفت و همین باعث شده بود به شدت از ارزش فیلم کم بشه
    خیلی قسمت های کتابو حذف کرده بودن که واقعا اگه تو فیلم میبود میشد به فیلمهاش لقب شاهکارو داد
    ولی در حال حاضر دلیلی نمیبینم که یک نفری که کتابشو خونده بره فیلمششو ببینه چون فیلم به شکل اعجاب انگیزی ناقصه و همین باعث بوجود اومدن باگ های داستانی وحشتناکی شده.

    یوهان
  • خودم شخصا یک و دو رو بیشتر دوست داشتم
    بنظرم فیلم ها هر نسخه که میرفت جلو بدتر می شد

    Darth nihilus
رتبه‌بندی تمام فیلم‌های هری پاتر - گیمفا