بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

فرنچایز هری پاتر پر از دوئل‌های جادویی و شگفت‌انگیز است که این مجموعه فیلم‌ها را جذاب‌تر و مهیج‌تر کرده‌اند.

دنیای جادویی هری پاتر با طلسم‌ها، نفرین‌ها، افسون‌ها و معجون‌ها تعریف می‌شود. جی کی رولینگ پیچیده‌ترین افسانه‌ها را در دنیای جادوگران بافته و دوئل‌ها بخش اصلی این داستان‌ها هستند. جادوگران زن و مرد از چوب دستی، هوش و کلمات خودشان برای مبارزه با یکدیگر استفاده می‌کنند تا چه در هنگام تمرین و چه در موقعیت‌های واقعی از خودشان محافظت کنند. هری مرتباً در دوئل‌های مختلف شرکت می‌کرد چراکه او دشمنان بسیار زیادی در این فرنچایز داشت.

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را برجسته کرده‌اند. برخی از آن‌ها با حضور دو جنگجوی ماهر بودند که با جادوی الهام‌بخش جلوی دیگر را می‌گرفتند و این در حالی است که دیگر موارد نیز شامل نبردها و تقابل‌های طولانی مدت بوده است. برخی از دوئل‌ها ممکن است به تراژدی ختم شده باشند اما به‌یادماندنی بودند چراکه جنبه متفاوتی از یک شخصیت را به نمایش گذاشتند. در ادامه همراه با ما باشید تا با بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر آشنا شوید.

۱۰. گیلدروی لاکهارت در برابر سوروس اسنیپ

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

قبل از اینکه دانش‌آموزان هاگوارتز بتوانند در میان خودشان و با یکدیگر دوئل کنند، باید ابتدا این کار را از معلمان خودشان یاد می‌گرفتند. اسنیپ و لاکهارت از بین تمامی اساتید هاگوارتز انتخاب شدند تا نشان دهند که دوئل چیست و تماشای این نبرد نیز بسیار سرگرم‌کننده بوده است. کاملاً مشخص بود که لاکهارت استعدادی ندارد و در این دوئل نیز این موضوع توسط اسنیپ ثابت شد.

تنها چیزی که لازم بود، یک Expelliarmus ساده برای اسنیپ بود تا گیلدروی لاکهارت را از پا در بیاورد، کسی که اصلاً طلسمی برای اعمال روی استاد معجون‌ها نداشت. دفاع در برابر پرفسور هنرهای تاریک تماماً تلاشی بی‌فایده بود و این دوئل نیز بار دیگر این موضوع را ثابت کند.

۹. هری پاتر در برابر دراکو مالفوی

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

مفهوم دوئل‌های جادویی در سال دوم به دانش‌آموزان هاگوارتز و طرفداران معرفی شد و بدیهی است که اسنیپ و لاکهارت برای نمایش دوئل به دانش‌آموزان هاگوارتز، دو دشمن را برای این دوئل انتخاب کردند. چیزی که باید یک نمایش دوستانه می‌بود، به دوئلی جدی تبدیل شد چراکه دراکو قوانین را زیر پا گذاشت و او اول به هری حمله کرد.

هری که جادوگری جوان و توانا بود، توانست با طلسم Rictusempra پاسخ مناسبی به او بدهد اما دراکو بار دیگر تصمیم گرفت تا از بدترین طلسم یعنی Serpensortia برای مقابله با طلسم بی‌ضرر هری استفاده کند. هری در نهایت با مار به زبان پارسلتونگ صحبت کرد و باعث شد که دوستان دراکو علیه او شوند. طرفداران در هر صورت علاقه چندانی به شخصیت دراکو نداشتند و رفتار او در این دوئل بی‌رحمانه نیز سبب شد تا این بی‌علاقگی به نفرت تبدیل شود.

۸. هری پاتر در برابر دراکو مالفوی

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

این رویارویی بیشتر از دوئل ساده و از قبل برنامه‌ریزی شده بود و در واقع، دوئلی خودجوش بود که بینندگان را به خودش جلب کرد. اتفاق غیرمنتظره‌ای در سرویس بهداشتی هاگوارتز رخ داد، جایی که هری پاتر، دراکو مالفوی پریشان را تعقیب کرد و متقاعد شد که او یک دختر اسلیترین را طلسم کرده است. در اینجا هری برای اولین بار از جادوی سیاه استفاده کرد که البته ناآگاهانه بود.

هری طلسم Sectumsempra را به سمت سال ششمی اسلیترین پرتاب کرد که باعث شد بلافاصله به زمین بیفتد. بریدگی‌های عمیقی در بدن مالفوی ظاهر شد و خون شروع به تراوش کرد، آن هم در حالی که او روی زمین دراز کشیده و رو به مرگ بود. این دوئل عواقبی بسیار واقعی و خطرناکی داشت و اگر به‌خاطر مداخله به‌موقع اسنیپ نبود، مالفوی ممکن بود بمیرد. این باعث شد که این دوئل واقعی‌تر از بقیه احساس شود.

۷. هری پاتر در برابر اسنیپ

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

برای سال‌ها، هری به دوستانش گفته بود که نباید به سوروس اسنیپ اعتماد کرد. هیچ کس به حرف هری گوش نکرد اما او مجبور شد تا خیانت اسنیپ را با چشمان خودش در پایان فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince شاهد باشد. هری مجبور بود که با درماندگی شاهد کشته شدن دامبلدور توسط اسنیپ در برج نجوم باشد اما او نمی‌توانست اجازه بدهد که استاد معجون‌ها از زیر بار جنایت‌هایش فرار کند.

هری که در عذاب و غم مرگ دامبلدور بوده، همه طلسم‌ها را به سمت اسنیپ می‌اندازد که شامل Sectumsempra می‌شود. اسنیپ که به همان اندازه هری باتجربه بود، همه طلسم‌های بد هری را کنار زد و به طرز وحشتناکی نشان داد که او شاهزاده دورگه است. این یکی از پر سر و صداترین نبردهای هری پاتر بود و هری را خسته و ناامید کرد.

۶. گلدن تریو در برابر وزارت سحر و جادو

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

گلدن تریو در اوج جنگ جادوگران دوم، زمانی که آن‌ها ناخواسته‌ترین افراد در دنیای بریتانیا بودند، با جسارت وارد وزارت جادوی بریتانیا شدند. ورود این سه نفر به داخل وزارتخانه حتی با لباس مبدل نیز شجاعت بسیار زیادی را لازم داشت، کاری که آن‌ها برای محافظت از گردن‌بند سالازار اسلیترین در برابر دلوریس آمبریج انجام دادند.

این سه نفر موفق شدند تا این گردن‌بند را به دست بیاورند اما ذات خوب آن‌ها همچنین باعث شد تا آن‌ها متولدین ماگل‌ها را از کمیسیون ثبت‌نام ماگل‌ها نجات بدهند. این همراه با مأموریت آن‌ها برای به دست آوردن چشم آلاستور مودی، باعث شد تا آن‌ها با مرگ خواران و دمنتورها مبارزه کنند اما آن‌ها با کمک به موقع پاترونوس و وردهای دفاعی پیروز شدند. این دوئلی بسیار مهیج بود.

۵. هری پاتر در برابر ولدمورت

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

لرد ولدمورت در قسمت چهارم هری پاتر به شیوه‌ای بسیار وحشتناک بازگشت؛ او سدریک دیگوری را به قتل رساند، شکل جسمانی او را به خودش گرفت و با هری به طور جدی برخورد کرد. او از اینکه چرا هنوز نتوانسته هری را لمس کند، گیج شده بود و به هری دستور داد تا چوب دستی خودش را بردارد و با او مبارزه کند.

در شعله‌هایی قرمز و سبز، ولدمورت و هری در قبرستان دوئل کردند و ورمتیل و مرگ خواران نیز شاهد این دوئل بودند. بدون شک این مبارزه‌ای نابرابر بوده اما اتفاق شگفت‌انگیزی در این دوئل رخ داد. تمام افرادی که ولدمورت کشته بود از جمله پدر و مادر هری، به او ظاهر شدند و ولدمورت را درگیر کردند تا او به پورتکی برسد. هری بار دیگر به‌خاطر خوبی‌هایش پیروز شد.

۴. مینروا مک‌گونگال در برابر سوروس اسنیپ

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

به ندرت دوئلی میان دو استاد هاگوارتز رخ می‌دهد اما شرایط در سال آخر هری پاتر باعث شد تا مینروا مک‌گونگال برای محافظت از دانش‌آموزانش با قوی‌ترین جادوها به اسنیپ حمله کند. دیدن اینکه این پروفسور Transfiguration با جان خودش از هری دفاع می‌کند، دلگرم‌کننده بود و خشونتی که او با اسنیپ دوئل کرد نیز بسیار قابل توجه بود.

حتی اسنیپ هم نمی‌توانست از پس حرکات او بربیاید چراکه می‌توانست او چقدر می‌تواند قدرتمند باشد. اسنیپ از پنجره فرار کرد اما نه قبل از اینکه به طور مخفیانه تعدادی دیگر از مرگ خواران را خلع سلاح کند. این دوئل از بسیاری از جهات لایه لایه بود چراکه اسنیپ در واقع مأموری دوگانه بود و همین نیز سبب شده بود تا این دوئل بسیار لذت‌بخش‌تر باشد.

۳. مالی ویزلی در برابر بلاتریکس لسترنج

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

بدون شک این دوئل یکی از مورد انتظارترین نبردها بود، نبردی که در آن، بلاتریکس لسترنج در آن شکست می‌خورد. بلاتریکس سرسخت‌ترین پیروی ولدمورت به شمار می‌رود که دنیای جادوگری را برای مدتی طولانی به وحشت انداخته بود و از جمله کارهای او می‌توان به کشتن سیریوس بلک اشاره کرد. وقتی بلاتریکس سعی کرد که به جینی صدمه بزند، مالی ویزلی جلوی او ایستادگی کرد.

بلاتریکس وقتی متوجه شد که مالی واقعاً در هنر دوئل چقدر مهارت دارد، تمام شجاعت و غرورش ناپدید شد. برای اولین بار، طرفداران شاهد مبارزه مالی بودند و قدرت جادویی خارق‌العاده او را شاهد بودند. هیچ کس دیگری جز مالی ویزلی قادر به شکست بلاتریکس نبوده است.

۲. هری پاتر در برابر ولدمورت

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

نبرد نهایی مورد انتظار میان هری و ولدمورت به همان اندازه انفجاری بود که طرفداران انتظارش را داشتند. هری قبلاً با ولدمورت مقابله کرده بود و به ارباب تاریکی اجازه داده بود تا او را بکشد اما این اتفاق رخ نداد. هری به زندگی بازگشت و ولدمورت و پیروانش را شوکه کرد. پس از اینکه نویل، ناگینی را کشت، این دو برای دوئلی نهایی و حماسی به مصاف یکدیگر رفتند.

این اثر سینمایی نسخه‌ای بسیار دراماتیک و از نظر بصری بسیار بزرگ از این دوئل را داشت چراکه هری و ولدمورت در اطراف محوطه هاگوارتز پرواز می‌کردند و در مقابل یکدیگر ظاهر می‌شدند و نشان دادند که چقدر آن‌ها شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند، در حالی که کاملاً متفاوت با هم هستند. آخرین دوئل نبردی کلاسیک و رودررو بود، جایی که نفرین کشتار ولدمورت با طلسم خلع سلاح هری برخورد کرد. ولدمورت بدون هورکراکس‌هایش ضعیف بود و از چوب‌دستی‌ای استفاده می‌کرد که متعلق به خودش نبود؛ او دوئل را باخت و برای همیشه شکست خورد.

۱. آلبوس دامبلدور در برابر ولدمورت

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر

درخشان‌ترین مبارزه در مجموعه هری پاتر دوئل میان ولدمورت و دامبلدور در پایان نبرد Department of Mysteries بوده است. ولدمورت به شکلی بی‌رحمانه به ذهن هری حمله کرد اما وقتی که او شخصاً به وزارتخانه رسید، این دامبلدور بود که به شکلی هیجان‌انگیز به نبرد با او رفت.

ولدمورت و دامبلدور با آتش، آب و شیشه با یکدیگر جنگیدند و از عناصر مختلف برای حمله و دفاع به روش‌هایی استفاده کردند که کمتر جادوگری قادر به انجام آن‌ها است. هیچ کس دیگری همتایی واقعی برای ولدمورت نبود و دامبلدور در این دوئل واقعاً ثابت کرد که او بزرگترین و بی‌باک‌ترین جادوگر روی زمین است.


در این مطلب به معرفی بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر پرداختیم که شامل نبردهایی بسیار جذاب و مهیج است.

منبع: cbr

❤GOD OF WAR❤یه گیمر سادهKhafiBLACK GOKUNimaSaeidAlifzAshen undead the bearersmdHaj_Hossein

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا
بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین دوئل‌ها در دنیای هری پاتر - گیمفا