معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

سری فیلم‌های هری پاتر با حال و هوای منحصر به فرد جادویی‌اش می‌تواند دوست داران ژانر فانتزی را حسابی به وجد بیاورد.

سری فیلم‌های فانتزی و جادویی هری پاتر که اقتباسی از رمان‌های به یاد ماندنی جی. کی. رولینگ محسوب می‌شوند، به حدی اعجاب‌انگیز و منحصر به فرد هستند که نه تنها هیچگاه تماشای آن‌ها خسته‌کننده و تکراری جلوه نمی‌کند، بلکه تحت هیچ شرایطی نمی‌توان رقیب و همانندی برای آن پیدا کرد. از روایت خیر و شر میان جادوگرانش گرفته تا مدرسه هاگوارتز و شخصیت‌هایش، این فیلم‌ها از حال و هوای خاصی بهره برده‌اند که حتی اگر طرفدار ژانر فانتزی نباشید نیز نمی‌تواند جذابیت آن را نادیده بگیرید.

اگرچه که نمی‌توان همانندی برای این فرنچایز به زبان آورد اما با این حال سینمای هالیوود مملو از فیلم‌های جادو محور عجیب و غریب می‌باشد که تماشای آن‌ها می‌تواند دوست داران هری پاتر را حسابی سرگرم کرده و چه بسا تجربیاتی به یاد ماندنی را برایشان به ارمغان بیاورد. آثاری که هر یک تعریف منحصر به فردی از جادو ارائه کرده و روایتی جذاب را رقم زده است.

در مقاله امروز به سراغ معرفی ۱۵ فیلم جذاب و سرگرم‌کننده با المان‌ها و ایده‌های جادو محور رفته‌ایم که اگر که خود را جزوی از پاترهدها به شمار می‌آورید، تماشای هر یک از این آثار را به شما توصیه می‌نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم The Sorcerer’s Apprentice (شاگرد جادوگر) محصول سال ۲۰۱۰

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

شاید که در دهه ۲۰۱۰ میلادی نیکلاس کیج از دوران اوج خود فاصله قابل توجهی گرفته بود اما با این حال نمی‌توان برخی از آثار سرگرم‌کننده وی را نادیده گرفت. یکی از این آثار ساخته جان ترتل‌تاب به نام The Sorcerer’s Apprentice بوده است.

در دوره و زمانی که کمپانی دیزنی عادت به ساخت فیلم‌های نوین و جذابی داشت که چه بسا ریسک پذیر به شمار می‌رفتند، سر و کله این فیلم جادو محور پیدا شد که تماشای آن هنوز هم می‌تواند از جذابیت کافی برخوردار باشد. اثری حول محور جادوگری قدرتمند و چند صد ساله به نام بالتازار که در جست و جوی جانشین برحق مرلین با پسری به نام دیوید استاتلر آشنا شده که همکاری جذابی را برای توقف شرارت‌های مورگانا آغاز می‌کنند. The Sorcerer’s Apprentice با بهره‌گیری از یکی از نقش آفرینی‌های متفاوت نیکلاس کیج اگر که بتوانید کلیشه‌هایش را نادیده بگیرید، پاترهدها را ناامید نخواهد کرد.

فیلم Seventh Son (هفتمین پسر) محصول سال ۲۰۱۴

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

فیلم Seventh Son ساخته سرگئی بودروف از آن دست فیلم‌های پرهزینه و جاه‌طلبانه هالیوود به شمار می‌رود که شاید بازگشت بودجه‌ای نداشته باشد اما دلیل نمی‌شود که مفهوم “سرگرم‌کنندگی‌اش” را نادیده بگیریم.

در حالی که امروزه برخی از فیلم‌های به شدت غیرقابل تحمل با فروشی سرسام‌آور در گیشه مواجه می‌شوند، عجیب است که اثری همچون Seventh Son یک شکست تجاری تمام و کمال لقب گرفته است. اثری اقتباسی از رمان جوزف دلانی حول محور رابطه شاگرد و استادی که ناخواسته مجبور می‌شوند تا برای تقابل با اهریمنی ویرانگر، ماجراجویی حماسی را آغاز نمایند که مملو از سحر و جادو و زد و خوردهای هیجان‌انگیز می‌باشد. Seventh Son همچنین از برخی از بازیگران مشهور و مطرح هالیوود نظیر بن بارنز، جف بریجز، جولیان مور و آلیسیا ویکاندر بهره می‌برد که حضور آن‌ها در کنار یکدیگر حتی با وجود کلیشه‌هایی که به معرض نمایش می‌گذارد، می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای تماشایش به شمار رود.

فیلم Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief (پسری جکسون و المپ‌نشینان: دزد آذرخش) محصول سال ۲۰۱۰

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

برای تماشای Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief دلیلی از این قانع‌کننده‌تر که توسط کارگردان فیلم‌های هری پاتر یعنی کریس کلمبوس ساخته شده است؟

در حالی که اقتباس تلویزیونی از رمان‌های ریک ریوردن اخیراً حسابی در سرویس استریم دیزنی پلاس غوغا به پا کرده اما باید جانب حق را رعایت کرد و اشاره‌ای به فیلم Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief داشته باشیم که دنیای مدرن را با اساطیر یونان ترکیب کرده و نتیجه لذت بخشی را به ارمغان آورده است. اثری حول محور یک نوجوان به نام پرسی جکسون که حقیقت زندگی خود را متوجه شده و درمی‌یابد که فرزند خدای دریا یعنی پوسایدون بوده و وظیفه دارد تا آذرخش زئوس را پیدا نماید. پرسی جکسونی که به مانند هری پاتر با سختی و مشکلات متعددی در زندگی دست و پنجه نرم کرده و به شکلی ناخواسته قدم در مسیری می‌گذارد که هیچ راه بازگشتی نداشته و او را با خطرات مرگباری مواجه می‌کند.

فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) محصول سال ۲۰۱۶

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

در دوره و زمانه‌ای که دنیای سینمایی مارول با وجود تمام کلیشه‌هایش، برای مخاطبین خود ارزش قائل بود و ابرقهرمانانی تماشایی را به تصویر می‌کشید، سر و کله جادوگر نمادین دنیای کمیک در فیلم Doctor Strange پیدا شد تا جنبه دیده نشده‌ای از جادو را به تصویر بکشد.

ساخته اسکات دریکسون پس از گذشت ۸ سال هنوز هم نقطه اوج مسائل جادویی دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که بندیکت کامبربچ را به نحو احسنت در قامت جادوگر قدرتمندی به تصویر کشیده که ناخواسته با مسائل ماورایی دست و پنجه نرم می‌کند. باید گفت که MCU تنها فرنچایزی در قرن بیست و یکم به شمار می‌رود که در حوزه تاثیرات فرهنگی از سری فیلم‌های هری پاتر پیشی گرفته و شاید که اگر دنباله فیلم Doctor Strange توسط خود شخص اسکات دریکسون کارگردانی می‌شد، با روایت تیره و تاریک‌تری طرف بودیم که مفهوم جادو را به مانند امروز در دنیای سینمایی مارول، احمقانه جلوه نکرده باشد.

فیلم Upside-Down Magic (جادوی وارونه) محصول سال ۲۰۲۰

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

کمپانی دیزنی برای تکمیل سرویس استریم خود دست به ساخت پروژه‌های مختلفی می‌زند که هر از چند گاهی می‌توان فیلم‌های جذابی را در میان آن‌ها پیدا کرد. یکی از این فیلم‌ها Upside-Down Magic نام دارد.

اثری که طرفداران نوجوان هری پاتر را قطعاً ناامید نخواهد کرد، حول محور ۲ دوست به نام‌های نوری و رینا جریان دارد که به ترتیب از توانایی تبدیل شدن به حیوانات و کنترل آتش برخوردار هستند. نوجوانانی که پیدا شدن سر و کله یک موجود اهریمنی دوستی‌شان را در معرض خطر قرار داده و می‌بایست تا بهره‌گیری از قدرت‌های جادوی‌شان، دنیا را از شر شرارت‌هایش پاک نمایند. با توجه به سکانس پس از تیتراژ Upside-Down Magic زمزمه‌های ساخت دنباله آن مطرح شده که اهمیت تماشای آن را بیش از پیش افزایش داده است.

فیلم Mr. Magorium’s Wonder Emporium (فروشگاه عجیب آقای مگوریوم) محصول سال ۲۰۰۷

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

یکی از دوست داشتنی‌ترین المان‌های هری پاتر به دهکده هاگزمید مربوط می‌شود که مملو از وسایل و آیتم‌های جادویی و عجیب و غریب می‌باشد که آرزوی هر پاترهدی، قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های آنجا می‌باشد.

فیلم Mr. Magorium’s Wonder Emporium می‌تواند نامه‌ای عاشقانه برای کسانی باشد که شیفته وسایل جادویی نهفته در دهکده هاگزمید هستند. اثری با نقش آفرینی داستین هافمن و ناتالی پورتمن که یک مغازه اسباب بازی فروشی جادویی را به تصویر می‌کشد که صاحب آنجا به نام آقای مگوریم درصدد واگذاری‌اش بوده و به طبع چنین مسئله سبب گشته تا عنصر جادو در این فروشگاه به مرور کم‌رنگ شود. Mr. Magorium’s Wonder Emporium یک فیلم خانوادگی سرگرم‌کننده و لذت بخش محسوب می‌شود که شاید چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد اما تماشای آن می‌تواند حس و حالی خوب و رویارویی برایتان به یادگذار بگذارد.

فیلم Stardust (غبار ستاره) محصول سال ۲۰۰۷

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

زمانی که نام Stardust ساخته متیو وان به میان می‌آید، با یکی از دست کم گرفته شده‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم طرف هستیم که مملو از المان‌های فانتزی و جادویی می‌باشد.

اثری واقع در یک دنیای تماماً جادویی که روایت‌گر ماجراجویی پسری به نام تریستان می‌باشد که برای پیدا کردن یک ستاره سقوط کرده از آسمان و بازگرداندن آن برای معشوقه‌اش، درگیر ماجراجویی‌های پرفراز و نشیب شده و وقایعی هیجان‌انگیز را تجربه می‌کند. Stardust با گروه بازیگران خیره‌کنننده‌ای همچون رابرت دنیرو، چارلی کاکس، میشل فایفر و مارک استرانگ ترکیبی از المان‌های جادویی، فانتزی، عاشقانه و اکشن است که پس از گذشت ۱۷ سال می‌توان ارزش‌های آن را گرامی داشت.

فیلم The House with a Clock in Its Walls (خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش) محصول سال ۲۰۱۸

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

زمانی که پای کارگردان اثری همچون Thanksgiving و فیلم‌نامه نویس سریال The Boys یعنی الی راث و اریک کریپک در میان باشد، باید منتظر سلسله‌ای از اتفاقات دیوانه‌وار و غیرقابل پیش‌بینی باشیم.

اسامی نام برده شده را به یاد آوردیم تا به سراغ فیلمی سراسر هیجان و فانتزی به نام The House with a Clock in Its Walls با حضور بازیگرانی نظیر جک بلک و کیت بلانشت برویم. فیلمی با المان‌های ترسناک که حول محور پسر یتیمی به نام لوئیس جریان داشته که به عمارت عمویش می‌رود تا باقی عمر خود را در کنار وی سپری نماید. عمویی که در اصل یک جنگجو جادویی بوده که وظیفه دارد تا از جهان در برابر آخرالزمان محافظت نماید. The House with a Clock in Its Walls اثری به معنای واقعی کلمه دیوانه‌وار می‌باشد که به راحتی می‌تواند شما برای مدت زمانی حدود ۲ ساعت سرگرم کرده تا حدی که گذر زمان را به هیچ عنوان احساس ننمایید.

فیلم The Kid Who Would Be King (پسری که شاه خواهد شد) محصول سال ۲۰۱۹

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

فیلم The Kid Who Would Be King ساخته جو کرنیش یک جواهر نایاب و ارزشمند در سینمای امروز به شمار می‌رود که آنطور که می‌بایست تحویل گرفته نشده است.

در این فیلم با پسر نوجوانی آشنا می‌شویم که شمشیر افسانه‌ای اکس‌کالیبور را پیدا کرده و در حالی که خود را شاه آرتور داستان‌های افسانه‌ای تصور می‌کند، دوستانش را گرد یکدیگر جمع کرده تا شوالیه‌های میز گرد را تجسم نماید و به جنگ با موجودات افسانه‌ای پلیدی برود که دنیا را مورد تهدید قرار داده‌اند. از همین خلاصه داستان می‌توان متوجه ایده‌های عجیب و غریب فیلم The Kid Who Would Be King شد که به طرز ناامید کننده‌ای توسط دوست داران ژانر فانتزی و المان‌های جادویی نادیده گرفته شده و خطاب به آن‌ها تنها می‌توان گفت که هیچگاه یک کتاب را از روی جلد قضاوت نکنید.

فیلم Matilda (ماتیلدا) محصول سال ۱۹۹۶

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

دنی دویتو هنرمند مورد احترام هالیوود در یکی از تجربه‌های کارگردانی خود فیلم Matilda با اقتباس از رمان به همین نام را برای عاشقان فیلم‌های جادو محور به ارمغان آورده است.

اثری حول محور دختر نوجوان و باهوشی به نام ماتیلدا که شرایط مدرسه و خانه، زندگی را برایش غیرقابل تحمل جلوه کرده تا این که به قدرت‌های سایکوکینسیس (دورجنبی) دست پیدا کرده و کسانی که مورد آزار و اذیت قرارش می‌دادند را حسابی گوش‌مالی می‌دهد. Matilda در عین روایت سرگرم‌کننده‌ای که به تصویر می‌کشد، نیم‌نگاهی به غرایز انسانی داشته و نشان می‌دهد که چگونه کسانی که تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند، در صورت برخورداری از شرایط مساعد می‌توانند اقدامات متقابلی انجام دهند که چه بسا زندگی خود و اطرافیانشان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

فیلم The Craft (حیله) محصول سال ۱۹۹۶

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

پیش از آغاز به کار سری فیلم‌های هری پاتر در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، اندرو فلمینگ با بهره‌گیری از المان‌های مشابه رمان‌های جی. کی. رولینگ فیلم The Craft را به ارمغان آورد که پیشنهادی ویژه برای پاترهدها محسوب می‌شود.

در این فیلم با دختری به نام سارا آشنا می‌شویم که اگرچه قدرت‌های جادویی خود را همیشه از دید بقیه پنهان کرده اما ورودش به مدرسه او را با هم‌کلاسی‌هایی آشنا می‌کنند که از قدرت‌های مشابه وی بهره می‌برند. هم‌کلاسی‌هایی که دوستی آن‌ها موجب بهره‌گیری از جادو و طلسم‌های عجیب و غریبی می‌شود که با اتفاقاتی تیره و تاریک گره می‌خورد. حال و هوای تاریکی که فیلم The Craft ارائه می‌دهد، همان چیزیست که فرنچایز هری پاتر به مرور از فیلم سوم به بعد از آن بهره گرفتند و همین مسئله می‌تواند دوست داران جنبه‌های تاریک دنیای جی. کی. رولینگ را حسابی به وجد بیاورد.

فیلم Bedknobs and Broomsticks (تختخواب اسرارآمیز) محصول سال ۱۹۷۱

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

پس از معرفی چندین و چند فیلم تماشایی از ۳ دهه گذشته، بد نیست تا به دوران کلاسیک هالیوود رفته و تلفیق محسور کننده از لایو اکشن و انیمیشن را در فیلم موزیکال Bedknobs and Broomsticks شاهد باشیم.

یکی از آثار کلاسیک دیزنی که در بستری از جنگ جهانی دوم جریان داشته و پس از آن که سربازان آلمان نازی به سواحل بریتانیا حمله‌ور می‌شوند، ۳ کودک از سر ناچار به پیش یک پیرزن جادوگر رفته تا در عمارت وی زندگی نمایند. پیرزنی که کودکان را به سمت یک ماجراجویی خطیر و مرگبار سوق داده و اتفاقاتی جذاب و به یاد ماندنی را به ارمغان می‌آورد. Bedknobs and Broomsticks در عین این که هواداران هری پاتر را شگفت‌زده خواهد کرد، مملو از المان‌ها و ویژگی‌های خاطره‌انگیزی است که امروزه کمپانی‌هایی نظیر دیزنی در ارائه آن‌ها با مشکلاتی گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند.

فیلم Teen Witch (جادوگر جوان) محصول سال ۱۹۸۹

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

فیلم Teen Witch ترکیبی از المان‌های نوستالژی دهه ۱۹۸۰ میلادی می‌باشد: از ظاهر و مدل موهای شخصیت‌ها گرفته تا رفتارها و علایق و فرهنگ مردمانی که آرزوی هر کسی زیستن در آن دوران پرشور و منحصر به فرد می‌باشد.

این فیلم ما را با جادوگر جوانی به نام لوئیس آشنا می‌کند که عشقی وصف‌ نشدنی نسبت به هم‌کلاسی پسر خود داشته و برای بدست آوردن وی دست به انجام کارهای دیوانه‌واری می‌زند که نشات گرفته از قدرت‌هایش می‌باشد. اگر که درام سری فیلم‌های هری پاتر و رابطه بین شخصیت‌هایش، کل کل‌ها و خرابکاری‌هایشان برای شما جلوه جذابی داشته، پس تماشای فیلم Teen Witch را به شما توصیه می‌نماییم.

فیلم Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب) محصول سال ۲۰۱۶

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

نوبتی هم که باشد باید به سراغ ساخته جادو محور تیم برتون به نام Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children برویم که جزوی از آثار ارزشمند ولی نادیده گرفته شده سینمای هالیوود به شمار می‌رود.

فیلمی با حضور تماشایی اوا گرین حول محور عمارتی که مکانی برای زندگی آرامش بخش کودکان و نوجوانانی به شمار می‌رود که از قدرت‌های جادویی و ماورایی بهره می‌برند. افرادی که شاید جامعه آن‌ها را طرد کرده باشد اما در کنار دوشیزه آلما لی‌فای پرگرین می‌توانند خود واقعی‌شان را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای بروز دهند. البته که آرامش آن‌ها دوام چندانی نداشته و با پیدا شدن سر و کله موجوداتی اهریمنی، آن‌ها مجبور می‌شوند تا از قدرت‌هایشان برای بقای خود بهره گرفته و جنگی نابرابر را رقم بزنند. چه جزوی از طرفداران هری پاتر باشید و چه نباشید، فیلم Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children اثری به شدت جذاب و سرگرم‌کننده به شمار می‌رود که المان‌های همیشگی تیم برتون را در خود جای داده است.

فیلم Escape to Witch Mountain (فرار به کوهستان جادو) محصول سال ۱۹۷۵

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به فیلم شماره یک این مقاله یعنی Escape to Witch Mountain ساخته جان هاف که از جادو برای روایت پاکی کودکان و نوجوانانی که در شرایط سختی مجبور به زندگی هستند، بهره گرفته است.

این فیلم کلاسیک حول محور خواهر و برادری یتیم به نام‌های تیا و تونی جریان دارد که اگرچه از قدرت‌های جادویی برخوردار هستند اما معصومیت آن‌ها مانع از به کارگیری این قدرت‌ها می‌شود و زمانی زندگی آن‌ها غیرقابل تحمل جلوه می‌کند که سر و کله یک مولتی میلیونر خبیث پیدا شده که از کودکان برای تحقق اهداف پلید خود سوء استفاده می‌کند. Escape to Witch Mountain گزینه‌ای ایده‌آل برای پاترهدها و دوست‌داران سری فیلم‌های هری پاتر به شمار می‌رود که روایت متفاوتی از مقوله جادو را به تصویر کشیده و داستانی ساده ولی در عین حال سرگرم‌کننده را پدید می‌آورد که می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن شما نقش ببندد.


به نظر شما چه ویژگی‌هایی سبب تمایز سری فیلم‌های هری پاتر با باقی آثار جادو محور سینما و تلویزیون شده است؟ آیا سریال تلویزیونی هری پاتر می‌تواند موفقیت‌های فیلم‌ها را تکرار نماید؟ فیلم دیگری را سراغ دارید که پاترهدها را سرگرم نماید؟

منبع: کولایدر

جاویدمMoonfanboy hunterܢ̣ࡅ࡙ܝ̇‌ࡅ߭ܚࡍ ܩࡍ߭کسری نراقیDARKSIRENKingsbountyX_Wolverine_Xmrᚱ.ᚻجان قماربازA.Off人Acker益man人Porfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا
معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۱۵ فیلم جذاب و دیدنی برای دوست داران هری پاتر - گیمفا