جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

با ورود جان ویک به دنیای انیمه شاهد رویارویی او با آدمکش‌های نمادینی از این مدیوم پرطرفدار خواهیم بود.

بدون هیچ شک و شبهه‌ای و با قاطعیت هر چه تمام می‌توان گفت که هالیوود در طی یک دهه اخیر هیچ آدمکشی همچون جان ویک را به خود ندیده است تا حدی که می‌تواند حتی در تاریخ ژانر اکشن سینما نیز خودی نشان دهد. کیانو ریوز در قامت این آدمکش انتقام‌جو و غیرقابل توقف به حدی دیوانه‌وار ظاهر شده که عملاً ژانر اکشن را متحول نموده و بعید به نظر می‌رسد که تا مدت‌ها سینمای غرب بتواند رقیبی برای او دست و پا کند.

با این حال در حوزه انیمه اوضاع متفاوت خواهد بود. می‌دانیم که به صورت رسمی تولید پروژه‌ای انیمه محور برگرفته از شخصیت جان ویک در دست تولید بوده و این مسئله خواه ناخواه منجر به رقابت او با برخی از آدمکش‌های نمادین این مدیوم پرطرفدار خواهد شد که همچون هالیوود به راحتی عرصه را برای جان ویک باز نخواهند گذاشت.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ مطلب جالبی رفته و قصد داریم ۱۰ آدمکش حرفه‌ای و مرگبار را به شما معرفی کنیم که در دنیای انیمه می‌توانند جان ویک را حسابی به چالش بکشند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ری سووا در انیمه Buddy Daddies (پدران رفیق)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

ری سوا در انیمه Buddy Daddies تشابهات قابل توجهی با جان ویک دارد؛ آدمکشی در ظاهر آرام، کم حرف، باهوش و مرگبار که برای محافظت از عزیزانش هیچ تهدیدی را تحمل نخواهد نکرد.

شخصیتی که در انیمه Buddy Daddies به همراه دوست خود یعنی کازوکی کوروسو به شکل ناخواسته مجبور می‌شوند تا از دخترکی بسیار کوچک و معصوم نگهداری نمایند که آن‌ها را با خطرات و تهدیدات مختلفی مواجه می‌کند. ری سوا متخصص استفاده از سلاح‌های گرم و سرد مختلفی بوده و در صورت نیاز می‌تواند حمام خونی دیوانه‌وار راه انداخته و اهداف خود را یکی پس از دیگری از پا دربیاورد. علی‌رغم این که جان ویک لااقل عشق را در زندگی تجربه کرده و برای یک برهه کوتاه هم که شده، طعم بازنشستگی را چشیده اما ری سوا تا پیش از رویارویی با دختربچه داستان هیچ اتفاق ارزشمندی را در زندگی تجربه نکرده است.

چیساتو نیشیکیگی در انیمه Lycoris Recoil (لیکوریس ریکویل)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نکته حائز اهمیت انیمه Lycoris Recoil در این است که صرفاً حرفه‌ای‌ترین آدمکش داستان حتماً نباید خشک و ساکت و گوشه گیر بوده باشد و چه بسا بالعکس می‌تواند اجتماعی و دوست داشتنی جلوه نماید.

چیساتو نیشیکیگی علی‌رغم این که در ظاهر از سازمان لیکوریس استفعا داده اما همچنان در خفا مشغول از میان برداشتن اهداف مختلف بوده و در اتفاقی قابل توجه که او را در مقابل شخصی همچون جان ویک قرار می‌دهد، خطر قرمزش می‌باشد که تحت هیچ شرایطی حاضر به کشتن انسان‌ها نخواهد بود؛ مسئله‌ای که او را مجاب کرده تا از گلوله‌های غیرکشنده بهره بگیرد. خط قرمزی که البته به هیچ عنوان توانایی‌ها و حرفه‌ای بودن وی را زیر سوال نخواهد برد؛ زیرا در کثری از ثانیه می‌تواند هر هدفی را خلع سلاح کرده و تهدیدش را خثی نماید.

یوناه مار در انیمه Jormungand (جورموگاند)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

شاید در ظاهر انیمه Jormungand میزبان آدمکشی در قامت یک پسر نوجوان بوده باشد اما به هیچ عنوان جثه کوچک و سن و سال آن را نباید که دست کم گرفت.

یوناه مار از سنین کودکی وارد خط مقدم جنگ شده و با وقایع و تجربیات دلخراش و شوکه‌کننده روبرو شده که سبب گشته تا خلق و خویی بسیار سرد و بی‌روح داشته باشد. پسر نوجوانی که حال به یک آدمکش بسیار مرگبار تبدیل شده که از پس شلیک تیرهایی برمی‌آید که عملاً برای باقی هم‌تایانش به مانند یک رویای غیرقابل باور خواهد بود. آدمش جوان Jormungand از توانایی‌های منحصر به فردی برای حذف اهدافش بهره می‌برد که یکی از آن‌ها انجام شلیک‌های دقیق در حین تحرک با سرعت بالا بوده و چنین ویژگی می‌تواند یوناه را غیرقابل پیش‌بینی جلوه دهد. تقابل مردی با تجربه همچون جان ویک در برابر آدمکشی به ظاهر کم سن و سال ولی مرگبار می‌تواند نبردی تماشایی و جذاب را پدید بیاورد.

آلفارد آل شیا در انیمه Canaan (کانان)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

آلفارد آل شیا را می‌توان ورژن زنانه جان ویک خطاب کرد که در بسیاری از موارد همچون آدمکش نمادین هالیوود ظاهر شده است.

شخصیت همه فن حریف و متوقف نشدنی Canaan آموزش‌های طاقت‌فرسا خود را از سنین کودکی آغاز کرده و با سال‌ها تجربه به آدمکش مرگباری تبدیل شده که تنها صدم ثانیه‌ای غفلت می‌تواند مرگ اهدافش را در پی داشته باشد. به طرز اعجاب انگیزی آلفارد آل شیا توانایی شگفت‌انگیزی در بهره‌گیری همزمان از هنرهای رزمی و استفاده از سلاح گرم و سرد دارد که عملاً هیج نقطه ضعفی برای وی باقی نخواهد گذاشت. چنین قاتل سریع و غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند حریف قدری برای مرد سن و سال‌داری همچون جان ویک محسوب شود.

دوک توگا در انیمه Golgo 13 (گلگو ۱۳)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نزدیک‌ترین آدمکش دنیای انیمه به جان ویک را شاید بتوان به شخصیتی همچون دوک توگا از انیمه Golgo 13 نسبت داد.

شخصیتی با کوله‌باری تجربه ولی ساکت، تنها، متعهد به ماموریت و تسلیم‌ناپذیر که البته برخلاف جان ویک، توانایی چندانی در مبارزه تن به تن نداشته و تنها محدود به استفاده از انواع و اقسام سلاح‌های گرم بوده است تا حدی که عملاً سلاحی همچون M-16 به عنوان نزدیک‌ترن دوست او به شمار می‌رود که همیشه همراهش بوده و سکانس‌های مرگباری را به واسطه آن رقم زده است.

ایرینا یلاویچ از انیمه Assassin Classroom (کلاس آدمکشی)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

در این مقاله و چه بسا دنیای انیمه با انواع و اقسام آدمکش‌های روبرو شدیم که ایرینا جلاویچ را می‌توان متفاوت‌ترین آن‌ها خطاب کرد.

شخصیت زیبا و فریبنده انیمه Assassin Classroom نه ماموری حرفه‌ای بوده و نه توانایی خاصی در استفاده از سلاح‌های سرد و گرم دارد؛ با این حال ذهن او به حدی عجیب کار می‌کند که در کسری از ثانیه می‌تواند تمامی اتفاقات اطرافش را ارزیابی کرده و احتمالات مختلفی را برای وقایع پیش‌رو برنامه ریزی نماید. ایرینا جلاویچ در پوشش معلم زبان مدرسه به حدی ذهن غیرقابل تصوری دارد که به عنوان مثال علی‌رغم تدریس در بحبوحه کلاس اما در مغز خود مشغول برنامه ریزی و تدارک بی‌نقص‌ترین نقشه ممکن برای از بین بردن اهدافش می‌باشد که دستور مرگ آن‌ها صادر شده است. جان ویک برای گذر از صد وی می‌بایست خود را برای چالش‌های ذهنی دیوانه‌واری آماده نماید که قاعدتاً از آموزگار Assassin Classroom آدمکشی شگفت‌انگیز و منحصر به فرد ساخته است.

شارون وینیارد از انیمه Detective Conan (کارآگاه کونان)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

اصولاً در مدیوم‌های مختلف سرگرمی، رئیس جنایت‌کار داستان برخلاف شخصیتی همچون کینگ‌پین از آثار مارول، همیشه در خفا به سر برده و چندان در مقابل مخاطب آفتابی نمی‌شود.

مسئله‌ای که نه تنها در قبال شارون وینارد به هیچ عنوان صدق نمی‌کند، بلکه در قامت رهبر سندیکایی بین‌المللی و بسیار خطرناک در انیمه Detective Conan ابایی از حضور در مقابل عموم مردم نداشته و به عنوان یک رئیس و رهبر، بارها و بارها خود شخصاً انجام ماموریت‌ها را بر عهده گرفته که نتایج زیبان‌باری برای قهرمان داستان یعنی کونان داشته است. مهارت شگفت‌انگیز در تیراندازی، استتار و مبارزات تن به تن از شارون وینارد آدمکشی کابوس‌وار ساخته که به عنوان یک شخصیت مونث می‌تواند آدمکشی در حد و اندازه حتی جان ویک را نیز به چالش بکشد.

ماریول بوکه از انیمه Noir (نوآر)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

تا به الان باید متوجه شده باشید که برخلاف هالیوود، بهترین آدمکش‌های انیمه‌های شرقی محدود به مردان نشده و چه بسا زنان نیز می‌تواند شخصیت‌هایی مرگبار و به یاد ماندنی را بدون نیاز به چنگ انداختن بر ترندهای مبتذل شبکه‌های مجازی امروزی به تصویر کشیده باشند.

ماریول بوکه از انیمه Noir برخلاف ظاهر زیبایی که دارد و می‌تواند مخاطب را به اشتباه دچار نماید اما باید گفت که با یکی از بی‌تفاوت‌ترین آدمکش‌های مدیوم خود از لحاظ اخلاقی طرف هستیم که اهدافش را در قامت پروژه‌های کاری می‌بیند که رسیدگی به آن‌ها به منزله کسب درآمد خواهد بود. مسئله‌ای که دشمنان بسیاری برایش به ارمغان آورده و او بدون توجه به آن‌ها روزگار خود را با کشتن اهدافش سپری می‌کند و عملاً در لحظه زندگی کرده و ترسی از فردا ندارد. برخلاف جان ویک که با وجود قتل‌عام‌های خونین همچنان می‌تواند جنبه وجدان‌داری از خود نشان دهد اما آدمکش انیمه Noir هیچ خطوط قرمزی را برای خود قائل نبوده و چنین ویژگی‌ای از او شخصیتی بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی ساخته است.

زنجی بانبا از انیمه Hakata Tonkotsu Ramens (هاکاتا تونکوتسو رامن)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

اگر که لقب بابا یگا برای جان ویک می‌تواند لرزه بر اندام هر جنبنده‌ای بیندازد پس باید بگوییم که در انیمه هاکاتا تونکوتسو رامن با رقیبی به نام زنجی بانبا مواجه خواهید شد که تحت عنوان “قاتل قاتل‌ها” شناخته می‌شود.

پسر جوان انیمه Hakata Tonkotsu Ramens که ظاهری دست و پا چلفتی برای خود اتخاذ کرده، زمانی که بخواهد روی واقعی خود را به معرض نمایش بگذارد به حدی مرگبار ظاهر خواهد شد که به معنای واقعی کلمه گویی که هیولای انیمه Chainsaw Man در اثری دیگر را رها کرده باشند. کسی که مامور می‌شود تا قاتلین دیگر را از سر راه بردارد، شاید که همان کسی باشد که سازمان های‌تیبل برای نابودی شخص جان ویک نیاز داشته باشد. در هنگام رویارویی تن به تن با زنجی بانبا باید بدانید که سلاح نمادین او یعنی شمشیر کاتانایی انتظارتان را می‌کشد که جان سالم به در بردن از آن امری غیرممکن تلقی می‌شود.

یور فورجر در انیمه Spy × Family (جاسوس x خانواده)

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نوبتی هم که باشد زمان رویارویی با آدمکش دوست داشتنی مجموعه Spy × Family فرا رسیده که این روزها حسابی غوغا به راه انداخته و شاید که محبوبیتی در حد و اندازه جان ویک ولی در مدیوم انیمه را برای خود دست و پا کرده باشد.

تاکنون با ۹ آدمکش حرفه‌ای و مرگبار آشنا شدیم که هر یک شخصیت‌های داستان خود را حسابی به چالش کشیده‌اند. با این حال هیچکدام از آن‌ها شانسی در برابر یور فورجر نخواهند داشت؛ یک منشی معمولی که هویت واقعی وی تحت عنوان شاهزاده تیغ می‌تواند حتی یک حکومت کشوری را نیز به سقوط منجر نماید. آدمکشی سرشار از مهارت‌های شگفت‌انگیز که می‌تواند تک تک حرکات دشمنانش را پیش‌بینی کرده و در زمان مناسبت، مرگی دردناک را برایشان به ارمغان بیاورد. نکته جالب توجه درباره شخصیت یور فورجر در علاقه او نسبت به سلاح‌های نزدیک‌زن می‌باشد که تا حدودی مشابه با جان ویک رفتار کرده است. در مدیوم انیمه امروز او از محبوبیتی غیرقابل تصور بهره می‌برد که ورود جان ویک به این حیطه از دنیای سرگرمی و رقابت با یور فورجر کار چندان آسانی برایش نخواهد بود.


آیا انیمه جان ویک می‌تواند کیفیتی در حد و اندازه فیلم‌های سینمایی آن را ارائه دهد؟ اگر که روزی قرار باشد تا کراس‌اووری بین او با یکی از آدمکش‌های نمادین دنیای انیمه صورت بگیرد، شخصیت مورد نظر شما چه کسی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

محمدDADDY PARTiSANCyrus94LeroxPop_Starژنرال اردک13eautyCambyses The ThirdLove GameSaman_hkmeysambsnowgirlراستین کولهErismrRezafanboy hunterMahdikarma(دازای)یه گیمر سادهbroken from the insidemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا
جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جان ویک در برابر ۱۰ آدمکش نمادین دنیای انیمه - گیمفا