رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

شهریار شهبازنژاد
۲۱:۳۱ ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

استودیوی رایت گیمز (Riot Games) سازنده‌‌ی League of Legends و Valorant، در نتیجه‌ی پرونده‌ی تبعیض جنسیتی در این شرکت، با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

با توافق بین رایت گیمز و سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا (DFEH)، بخش اجرای استانداردهای کار کالیفرنیا (DLSE) و چندین شاکی خصوصی دیگر، پرونده‌ی تبعیض جنسیتی در رایت گیمز که از سال ۲۰۱۸ میلادی باز شده است، به پایان کار خود رسید. در نتیجه‌ی این توافق، رایت گیمز به پرداخت ۸۰ میلیون دلار به طرفین دعوا و ۲۰ میلیون دیگر برای هزینه‌های دادگاه و پیگیری‌های پرونده، موافقت کرده است.

به بیان دیگر، ۸۰ میلیون دلار پرداختی رایت گیمز به تمام کارمندان خانم پاره وقت یا تمام وقتی داده می‌شود که از نوامبر ۲۰۱۴ در این استودیو فعالیت داشتند و یا دارند. ۲۰ میلیون باقی نیز صرف نماینده‌های قانونی و هزینه‌های ناشی از پرونده خواهد شد. علاوه بر هزینه‌ی پرداختی، رایت گیمز موافقت کرده که تغییراتی بنیادی ایجاد کند و یک شخص ثالث که مورد توافق خود این استودیو و سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا است، بر این تغییرات نظارت کند.

لازم به ذکر است که این توافق هنوز به تاییدیه دادگاه نرسیده و نهایی شدن آن ممکن است چند ماه به طول انجامد.

یکی از سخنگویان رایت گیمز گفت:

سه سال پیش، رایت گیمز در مرکز صنعت بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفت.

با وضعیتی مواجه شدیم که حتی با نیت‌های خوبی که داشتیم، نتوانسته بودیم به ارزش‌هایمان پایبند بمانیم. به عنوان یک شرکت در یک دوراهی قرار گرفتیم. می‌توانستیم موضوعات مطرح شده را تکذیب کنیم یا معذرت خواهی کنیم و مسیرمان را تغییر دهیم. ما تصمیم گرفتیم با انتخاب راه دوم، رایت گیمز بهتری را به وجود آوریم.

سپاسگزار تمام کارکنانی هستیم که فرهنگی را خلق کردند که در آن امکانات برابر، عدالت و پذیرفتن تفاوت‌ها، راه نوآوری و خلق ایده‌های جدید بوده است.

به پیشرفت‌هایی که از سال ۲۰۱۸ میلادی داشتیم، افتخار می‌کنیم، اما مسئولیت اتفاقات گذشته را نیز می‌پذیریم. امیدواریم که این توافق تمام افرادی که تجربه‌ای بد در رایت گیمز داشتند را شامل شود و نیت ما که مسئولیت‌پذیری و عدالت بیشتر در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است را نمایش دهد.

یکی نماینده‌ی قانونی شاکیان خصوصی این پرونده، جینی هریسون (Genie Harrison)، گفت:

امروز، روزی عالی برای کارکنان خانم رایت گیمز و تمام بانوان حاضر در صنعت تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی که لایق محیط کاری بدون تبعیض، اذیت و آزار هستند، بود.

قدردان خودآگاهی و کارهایی که رایت گیمز از سال ۲۰۱۸ برای تبدیل شدن به یک شرکت فراگیر با کارمندان مختلف کرده، هستیم. همچنین از تمایل آن‌ها مبنی بر قبول مسئولیت اعمال گذشته‌ی خود و تعهدشان به آینده‌ای عادلانه برای تمام کارمندان نیز، ممنونیم.

پرونده‌ی مذکور در سال ۲۰۱۸ میلادی و پس از شکایت دو تن از کارمندان خانم این شرکت آغاز شد. در آذرماه سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) رایت گیمز به توافقی با ۱۰ میلیون دلار رسیده بود، اما سازمان مسکن و مشاغل منصفانه‌ی کالیفرنیا وارد پرونده شد و با بیان این که قربانیان باید ۴۰۰ میلیون دلار دریافت کنند، توافق را به هم زد.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۲۱ میلادی، شکایتی از مدیرعامل رایت گیمز، نیکولاس لارنت (Nicolo Laurent) نیز به دلیل اذیت و آزار ثبت شده، اما رایت گیمز اعلام کرده مدرکی مبنی بر درستی این شکایت نیافته است و در نتیجه این شکایت در این توفق حاضر نیست.

Farshidhosseindarkmo70DARKSIRENcrystal skySSina MorganLucciola Ballad.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    ریتو پولدار😎ریتو گولاخ😎دسته چکشو درمیاره بریزو بپاش

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰کوروشDARKSIRENWild RageAmir(PC & PS4)S
  • بابا این چه وضعشه ناموسا از اونور بلیزارد از اینو این خو خدا خونه هاتونو خراب کنه دارین با این کاراتون اسم این گیم های با ارزش رو تو صنعت گیم خراب میکنید وارکرافتو خراب کردین بس نبود ! حالا لول ؟! لعنت !! چرا باید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشه ؟!
    از تبعیض جنسیتی متنفرم

    payman...Eternal...CameraManAtomic SoldierکوروشMohamad4AWild Rage.Dream in Red (Playstation T)
  • Edward123 گفت:

    این گروه های فمینیستی هم راه پول در آوردن رو یاد گرفتن. تا میبینن یه شرکت پیشرفت میکنه سریع میان تا از این پیشرفت سهمی ببرند. نفرت انگیز

    Jonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)FarshidCameraManhosseindarkcrystal skydark lifemo70Atomic Soldier.soheil.exemore
  • crystal sky گفت:

    تمام اینا مسخره بازی و شوئه اگه خیلی ادعای احترام به حقوق زنان دارن چرا مجلس امریکا ۹۰ درصد مرد هستن چرا ۵۰ ۵۰ نمیکنن چون اونجا پای بخور بخور و استعمار کشورها در میونه این حقوق زنان که الان چند ساله بولد کردن که تو هالیوود رسما دیگه شورشو دراوردن همه ش برای جیبشونه اینا کاری نمیکنن که براشون منفعت نداشته باشه

    soheil.exey=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANFarshidCameraManÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔdark life.Sina Morganکوروش
    • soheil.exe گفت:

      حاجی حرفت خیلی چرت بود
      برابری یعنی اینکه هر شخصی با هر جنسیتی هر کاری خواست بتونه بکنه
      نه اینکه نقش زن و مرد تو شغل ها برابر بشه
      خب مرد ها تو سیاست بهترن و بیشتر هم علاقه دارن و اینکه الکی زن بیاری تو کاره سیاسی خودش مرد ستیزی حساب میشه

      soheil.exeFarshidCameraManÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
    • Sina Morgan گفت:

      خود این چیزی که شما داری میگی میشه تبعیض ، یعنی چی ۵۰ ۵۰ کنن. افراد باید براساس صلاحیت و کیفیت کارشون برای شغلی انتخاب بشن ، نه جنسیت و نژاد و مذهب و موارد دیگه. بعد مگه کسی به ریوت گفته نصف کارمندات رو زن کن. حقوق یه عده از افراد کمپانی زیر سوال رفته و ریوت هم غرامت اشتباهات کارمندا و محیط کار خودش رو داده.

      reza_tportsoheil.exeLucciola Ballad
    • Farshid گفت:

      متاسفانه هردوتاون حرفتون اشتباهه و برای همین افکار اشتباه هستش ک الان اوضاع کشور ما اینجور داغون و جامعه و سطح فرهنگ هم داغونه
      اون دوست اولمون که حرفش کلا اشتباه کامله
      دوست دوم به نام سهیل(مرد ها تو سیاست بهترن) کدوم شل مغزی اینو گفته؟شما ی سر بزن آلمان که ببینید رئیس مملکتشون زن بود تا همین امسال و بهترین دوران آلمان هم بود تو سیاست ی سر بزنید فنلاند و نروژ رئیس کشور هاشون و آموزش و پرورهاشون زن هستند خیلی کشورها که زن ها مدیریت میکنند بسیار از کشور هایی که مرد ها حکومت میکنند بهتره و سیاست بهتری دارن ربطی نداره هم زن ها هم مرد ها میتونن وارد سیاست بشن لطفا تو هیچ مورد رو به جنسیت محدود نکنید

      بقیه هم منتظر بودم تو همچین پست هایی که مربوط به زن ها هست میان فمینیست فمینیست میکنن حداقل برید بخونید معنیش چیه و داستانش چیه درضمن زن هارو تو محیط ها آزار اذیت یا مزاحمشون بشن خودتون رو جاشون بزارید حق ندارن از خودشون دفاع کنن؟عجب ملتی داریم

      Lucciola Ballad
  • گوگولی گفت:

    بالاخره مشکل ریوت گیمز حل شد
    اما واقعا چرا کارمندان زن رو مورد اذیت قرار میدن
    این کارها باعث میشه بازی ها بهتر روند توسعشون پیش بره ، اگر کمپانی خواست استدیو رو بخره منصرف نمیشه مثل استدیو QDکه به خاطر محیط کاریش کسی تا حالا زیر بار خریدش نرفته گرچه دلایل دیگری هم وجود دارد و من فقط برای این یک مورد گفتم
    حالا لاقل اکتیویژن هم باید یه تکونی به خودش بده و مشکلاتش رو حل کنه

    CameraMan.
  • سال ۲۰۲۱ ه دیگه. هنوز آدم نشدن یه عده؟ Riot خیلی وقته افراد زیادی اعتراض کردن بهش پس نمیشه گفت فیکن این Report ها.

    بلیزارد/اکتیویژن هم که فاجعه ست. یوبیسافت هم که تعریفی نداره شرایط کارمند هاش

    از ناشرهای بزرگ فقط Bethesda و EA سالم بنظر میرسن (از لحاظ سالم بودن محیط شغلی)

    CameraMan.Sina MorganDARKSIREN
  • Omid گفت:

    کاش میشد ببینیم و یاد بگیریم .فرهنگی که در اون هرگز اشتباهات و ایرادها کتمان و لاپوشانی نمیشه و برعکس ، بدلیل وجود رسانه های آزاد و آزادی بیان به شکلی کاملا روشن و شفاف به اون مشکلات پرداخته میشه و اگر هم کسی یا گروهی بخاطر منافع فردی و گروهی و….بخواد لاپوشانی کنه در عمل بواسطه ازادی و شفافیت رسوا میشه و همین فرهنگ هست که باعث میشه هر روز در زمینه های مختلف اخلاقی و اجتماعی به جامعه ای متعهدتر و سالمتر برسن. دریغ و حسرت برای ما

    .
  • Alucard64 گفت:

    تا نکردنش مثل دنیا فیلم نمی تمرگن

    .
  • فکر کنم انقدر قوانین جنسیتی رو به نفع جنس مونث تایین کردن که عملا با کوچکترین چیزی میشه از این قانون پول درآورد ،خوش به حال خانوماشون ….
    یه کلیپی دیدم ، چه وحشتناک بود ،قوانین واقعا بر ضد مردی دارن

    کلی میگم ، ربطی به این خبرم نداره

    Mohamad4Alevine
رایت گیمز ۱۰۰ میلیون دلار بابت پرونده تبعیض جنسیتی می‌پردازد