رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا

رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
بهترین فیلم و سریال های مارول در سال 2021

استودیو مارول، غیبت خود در سال ۲۰۲۰ را با انتشار ۴ فیلم و ۵ سریال در سال ۲۰۲۱ میلادی جبران کرده است.

در سال ۲۰۲۰، استودیو مارول به دلیل تاخیرهای ناشی از ویروس کرونا، هیچ فیلمی روی پرده سینماها اکران نکرده بود. با این حال، این استودیو در سال ۲۰۲۱، با عرضه ۹ فیلم و سریال، سال پرباری را برای خود رقم زده است.

سال ۲۰۲۱ میلادی، آغاز فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و با سریال وانداویژن (WandaVision) شروع شده بود. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)، آخرین فیلم این دنیای سینمایی در سال جاری میلادی بوده است که در حال تبدیل شدن به بزرگترین فیلم سال ۲۰۲۱ است.

در سال ۲۰۲۱، استودیو مارول علاوه بر اکران چهار فیلم سینمایی، اقدام به پخش پنج سریال روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس کرده است. این سریال‌ها که از جمله اولین ماجراجویی‌های مارول در دنیای سریال به شمار می‌روند، شروعی قدرتمندانه داشته‌اند و توانسته‌اند تا تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزند.

دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی به طور قابل توجهی گسترش یافته بود و تعداد پروژه‌های این استودیو به ۳۲ عدد رسیده است. استودیو مارول به دنبال آن است تا سال ۲۰۲۲ میلادی را نیز قوی‌تر شروع کند. در سال ۲۰۲۲، سه فیلم سینمایی، چهار سریال و دو قسمت ویژه پخش خواهند شد. در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی به آثاری که در سال ۲۰۲۱ پخش شدند، داشته باشیم.

۹. فیلم اترنالز (Eternals)

فیلم اترنالز eternals

فیلم اترنالز در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی روی پرده سینماها اکران گردید و توانست تا مخاطبان را با گروهی از ده ابرقهرمان جاویدان آشنا کند که برای هزاران سال روی سیاره زمین حضور داشتند. متاسفانه، فیلم اترنالز موفق نشده تا به پتانسیل کامل خود دست پیدا کند و منتقدان نظرات خوبی نسبت به این فیلم نداشتند.

این فیلم، بیست و ششمین فیلم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و امتیاز بسیار پایینی در وب سایت راتن تومیتوز بدست آورده است که کمترین امتیاز در میان تمام آثار مارول تا به امروز بوده است. با وجود حضور کارگردان برنده جایزه اسکار کلویی ژائو (Chloe Zhao) روی صندلی کارگردانی این فیلم، انتظارات از آن بسیار زیاد بوده است اما این فیلم موفق نشده تا به خوبی داستان خود را به نمایش در بیاورد.

۸. سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر (What If)

سریال انیمیشنی what if

سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر، اولین ورود دنیای سینمایی مارول به دنیای انیمیشن محسوب می‌شود. این سریال، یک اثر مجموعه‌ای به شمار می‌رود که به بازگویی داستان‌هایی می‌پردازد که پرداختن به آن‌ها به صورت لایو اکشن مشکل است. این سریال به بحث مولتی ورس می‌پردازد و لحظات کلیدی دنیای سینمایی مارول را در دنیاهای موازی دنبال می‌کند.

با این حال، نبود تهدیدی جدی باعث شده تا این سریال انیمیشنی، پروژه‌ای غیر ضروری به نظر برسد. این سریال انیمیشنی، روایت دنیای سینمایی مارول را به جلو حرکت نمی‌دهد و به شاخه‌های زیادی می‌پردازد که بیننده را گیج می‌کند. در هر حال، داستان منحصربه‌فرد و همچنین معرفی شخصیت واچر با صداپیشگی جفری رایت (Jeffery Wright)، این سریال انیمیشنی را لذت‌بخش کرده است.

۷. فیلم بیوه سیاه (Black Widow)

فیلم بیوه سیاه black widow

فیلم بیوه سیاه، اولین فیلم سینمایی مارول پس از وقفه‌ای دو ساله بوده است. اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) پس از ایفای نقش ناتاشا رومانوف برای بیش از یازده سال، سرانجام در فیلم مستقل خود حضور پیدا کرده است. این فیلم، یک داستان خانواده محور غیرمنتظره دارد که داستان ناتاشا پس از اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) را نشان می‌دهد.

فیلم بیوه سیاه، نقاط برجسته جالب توجهی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رابطه میان ناتاشا و یلنا با بازی فلورنس پیو (Florence Pugh) و حضور دیوید هاربر (David Harbour) در نقش رد گاردین اشاره کرد. با این وجود، اتفاقات رخ داده برای ناتاشا در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) و پایان قابل پیش‌بینی این داستان، باعث شده تا این فیلم نتواند به پتانسیل اصلی خود دست پیدا کند.

۶. سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon And The Winter Soldier)

سریال the falcon and the winter soldier

سریال فالکون و سرباز زمستانی به اتفاقات پایانی فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی می‌پردازد که در آن، استیو راجرز با بازی کریس ایوانز (Chris Evans) تصمیم گرفت تا سپر و عنوان خود را به سم ویلسون یا فالکون با بازی آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) بدهد. این سریال شش قسمتی، کشمکش سم برای پذیرفتن یا نپذیرفتن این مسئولیت را نشان می‌دهد.

این سریال که دومین سریال دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، در درون تم جاسوسی و اکشن محور خود، توانسته تا مسائل مربوط به نژادپرستی و همچنین وضعیت اجتماعی جامعه را جای دهد. با این حال، پیچش داستانی در این سریال قابل پیش‌بینی بوده و همچنین نبود شخصیت شروری شایسته، مانع موفقیت آن شده است.

۵. سریال هاکای (Hawkeye)

سریال hawkeye

شخصیت هاکای، آخرین انتقام‌جو به شمار می‌رود که یک پروژه به او اختصاص داده شده است. سریال هاکای، فرصتی به کلینت بارتون با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) برای درخشش می‌دهد. سریال هاکای دارای تم کریسمسی است و یک داستان منسجم و متعادل را بازگو می‌کند. این سریال علاوه بر کلینت بارتون، به کیت بیشاپ با بازی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) نیز پرداخته است.

با اینکه سریال هاکای، بهترین پروژه مارول به شمار نمی‌رود اما توانسته تا داستان خوبی را به دنیای سینمایی مارول بیاورد. این سریال همچنین موفق شده تا یک کاراکتر شرور را وارد این دنیای سینمایی کند و داستان جالب توجهی برای شخصیت کیت بیشاپ ارائه نماید.

۴. سریال لوکی (Loki)

سریال لوکی loki

سریال لوکی، اولین پروژه دنیای سینمایی مارول پیرامون یک شخصیت شرور است. این سریال، مسائل مولتی ورس و وریانت (نسخه‌ای متفاوت از یک فرد) را وارد دنیای سینمایی مارول کرده است که مسائلی هستند که در دیگر آثار فاز چهارم مارول و به خصوص فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تام هیدلستون (Tom Hiddleston) نقش لوکی را برای بیش از ده سال است که در اختیار دارد و توانسته تا در این سریال، جنبه‌های جدیدی از این شخصیت را برای بینندگان به نمایش بگذارد. این سریال همچنین به معرفی کاراکتر کانگ فاتح با بازی جاناتان میجرز (Jonathan Majors) پرداخته است.

این شخصیت شرور احتمالا تهدیدی بزرگ همانند تانوس خواهد بود. سریال لوکی موفق شده تا در شش قسمت خود، داستانی عاشقانه را با مسئله سفر در زمان ترکیب نماید که بسیار جالب توجه و جذاب شده است. ساخت فصل دوم سریال لوکی تایید شده و ادامه داستان فصل اول را در پیش خواهد گرفت.

۳. سریال وانداویژن (Wandavision)

سریال wandavision

احتمالا خلاقانه‌ترین پروژه دنیای سینمایی مارول تا به امروز، سریال وانداویژن است. این سریال آغازگر فاز چهارم بوده و برداشت پیچیده‌ای از ژانر سیتکام کلاسیک داشته است. بینندگان در این سریال شاهد مشکلات و کشمکش‌های واندا ماکسیموف با بازی الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) بوده‌اند.

سریال وانداویژن به شیوه‌ای جالب توجه توانسته تا داستان فقدان و عزادار بودن واندا ماکسیموف پس از اتفاقاتی که برای ویژن افتاده است را بازگو نماید. از جمله برجسته‌ترین نکات در مورد این سریال، توسعه شخصیتی کاراکتر واندا بوده است. این سریال به این شخصیت زمان کافی را داده تا ارتباط بیشتری با بینندگان برقرار کند.

سریال وانداویژن از چندین ژانر مختلف برای بازگو کردن داستان جالب خود بهره می‌گیرد و همین باعث شده تا این سریال، بهترین و خلاقانه‌ترین سریال دنیای سینمایی مارول تا به اینجا باشد. واندا قرار است در فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی حضور داشته باشد.

۲. فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بهترین پیتر پارکر های تاریخ

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، جدیدترین همکاری مارول و سونی بوده است. این فیلم، آخرین فیلم مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی محسوب می‎‌گردد. در این فیلم، پیتر پارکر با بازی تام هالند (Tom Holland) باید با دشمنانی از دنیاهای دیگر و فیلم‌های قبلی مرد عنکبوتی مبارزه کند.

فیلم جدید مرد عنکبوتی به مسئله مولتی ورس می‌پردازد و دارای لحظات فن سرویس زیادی است، با این حال، موفق شده تا یک داستان احساسی و صمیمانه را برای شخصیت مرد عنکبوتی به نمایش در بیاورد. این فیلم نسبت به آثار قبلی مرد عنکبوتی، امتیاز بسیار بالاتری از منتقدان گرفته است.

پایان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، پایانی مناسب برای پایان دادن به سه‌گانه مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی بوده است. این فیلم همچنین آغازگر سه‌گانه‌ای تازه با بازی تام هالند است. این فیلم در حال تبدیل شدن به پر فروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ و احتمالا یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ است.

۱. فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang Chi And The Legend Of The Ten Rings)

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه shang chi and the legend of the ten rings

در جایگاه نخست این فهرست، فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه قرار گرفته است. قبل از این فیلم، تنها افراد کمی که کتاب‌های کمیک را خوانده بودند، با شخصیت شانگ چی آشنایی داشتند اما این فیلم موفق شده تا بهترین جنبه‌های این شخصیت را به مخاطبان بسیار زیادی نشان دهد. نقش‌آفرینی سیمو لیو (Simu Liu) و تونی لیانگ (Tony Leung) واقعا تحسین‌برانگیز بودند.

این فیلم با موضوعاتی همچون میراث و انتظارات والدین دست و پنجه نرم می‌کند و در نهایت، بینندگان را با کاراکترهای جدیدی آشنا می‌کند. در عین حال، این اثر مسئله پیچیده ماندلورین در فیلم مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) را حل می‌کند.

با اینکه بخش پایانی این فیلم همانند بیشتر فیلم‌های مارول، پر از نبردهای ساخته شده با جلوه‌های کامپیوتری است اما جلوه‌های خیره‌کننده این فیلم به همراه مبارزات دقیق باعث شده تا این اثر، بالاتر از استاندارد مارول قرار بگیرد. با اینکه سریال وانداویژن، خلاقانه‌ترین سریال مارول به شمار می‌رود و فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، یک رویداد حماسی محسوب می‌گردد اما فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه، کامل‌ترین پروژه مارول در سال ۲۰۲۱ است.

این فیلم در عین ارائه یک داستان شخصی و قانع‌کننده، موفق شده تا بینندگان را با چندین کاراکتر جدید و جذاب آشنا کند. همه این موارد باعث شده تا این فیلم، بهترین اثر مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی باشد.


کمپانی مارول در سال ۲۰۲۱ میلادی، آثار مختلفی از بلاک‌باسترهای بزرگ تا سریال‌های کوچک را ارائه داده و می‌توان گفت که سال ۲۰۲۱، متنوع‌ترین سال دنیای سینمایی مارول تا به اینجا بوده است. سریال‌های مارول در دیزنی پلاس، یک سبک از داستان‌سرایی را نشان دادند که برای پرداختن به برخی از جنبه‌های این دنیا و کاراکترهای آن، واقعا ضروری است. در هر صورت، سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به سال‌های گذشته، بیشترین محتوا را برای علاقه‌مندان به دنیای سینمایی مارول داشته است. کمپانی مارول قصد دارد تا این روند را در سال ۲۰۲۲ میلادی ادامه دهد.

منبع: اسکرین رنت

DARKSIRENیوهانDream in Red (Playstation T)متأثر گشتهCommunistBlack KnightCameraManժ๏ςτ០я នτяคղցҽLoki

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا
رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های مارول در سال ۲۰۲۱ - گیمفا