حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ!

احمد آریا
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

کمتر علاقه‌مندی به سینما را می‌توان پیدا کرد که سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) را تماشا نکرده باشد. سه‌گانه‌ای که قسمت نخست آن، ۲۰ سال قبل و با نام یاران حلقه (The Fellowship of the Ring) منتشر شد.

این فیلم که وقایع آن در دنیای خیالی سرزمین میانی روایت می‌شود، داستان یک هابیت را روایت می‌کند که به همراه چند نفر از دوستانش، تلاش می‌کند تا یک حلقه جادویی که قدرت زیادی دارد را، نابود کند.

دلیل این موضوع این است که سائورون؛ ارباب تاریکی‌ها که خود سازنده این حلقه بوده است، قصد دارد تا با تصاحب مجدد این حلقه یگانه، بر سرزمین میانی حکومت کند. اما این تازه آغاز ماجراجویی چند تن از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما است.

این سه‌گانه که بعدها یک پیش‌درآمد سه قسمتی دیگر نیز از آن ساخته شد، براساس مجموعه رمان‌هایی بسیار محبوب و موفق ساخته شده‌اند که توسط جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien)؛ نویسنده و شاعر فقید بریتانیایی، نوشته شده بود.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
طرحی جالب از تالکین در حال نوشتن کتاب ارباب حلقه‌ها در خانه هابیت‌ها!

سه‌گانه‌ای که در نهایت به یکی از پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین آثار تاریخ هنر هفتم تبدیل شد. در واقع این سه‌گانه، دیدگاه دنیا را نسبت به فیلم‌های ژانر فانتزی تغییر داد و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تاریخ سینما نام برده می‌شود.

لازم به ذکر است که قسمت نخست با نام یاران حلقه در سال ۲۰۰۱، قسمت دوم با نام دو برج (The Two Towers) در سال ۲۰۰۲ و قسمت سوم و پایانی نیز در سال ۲۰۰۳ و با نام بازگشت پادشاه (The Return of the King) منتشر شدند.


شروعی پر پیچ و خم

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها با بودجه عظیم ۲۸۱ میلیون دلاری و به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های تاریخ سینما ساخته شد. اما عوامل سازنده این فیلم، در ابتدا چندان به موفقیت این اثر امید نداشتند.

دلیل این موضوع، عدم محبوبیت ژانر فانتزی بود. در واقع بسیاری از مردم معتقد بودند که ژانر فانتزی تنها مخصوص رمان‌ها می‌باشد و نمی‌شود فیلم و یا سریالی فانتزی ساخت که به مانند یک کتاب، جذابیت داشته باشد.

به همین دلیل بود که تهیه‌کنندگان این فیلم، در ابتدا از پیتر جکسون (Peter Jackson)؛ کارگردان این مجموعه خواسته بودند تا به جای ساخت یک فیلم دو قسمتی، یک فیلم ساخته و تمام داستان را در آن جای دهد!

در واقع تهیه‌کنندگان ابتدایی این اثر، قصد ساخت تنها ۱ فیلم را داشتند تا در صورت شکست فیلم در گیشه، ضرر زیادی نکرده باشند. جکسون نیز معتقد بود که برای ساخت فیلمی که بتواند به خوبی داستان کتاب را بیان کند، این فیلم باید حداقل دو قسمتی باشد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
پیتر جکسون در کنار اورلاندو بلوم در حین ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها.

این کشمکش باعث شده بود تا فیلم‌نامه این اثر بارها مورد بازنویسی قرار گیرد. اما پس از چندین ماه مجادله، سرانجام وظیفه ساخت این فیلم به کمپانی نیو لاین سینما سپرده شد و برخلاف تیم قبلی، تهیه‌کنندگان جدید معتقد بودند که با توجه به وجود سه جلد کتاب، این مجموعه باید به یک سه‌گانه تبدیل شود.

جکسون نیز که دوست داشت تا جای ممکن داستان این رمان‌ها را در فیلم خود قرار دهد، از این موضوع استقبال کرد و پس از نوشتن فیلم‌نامه‌ای مخصوص یک اثر سه‌گانه، ساخت هر سه اثر را با به صورت همزمان، آغاز کرد.


انتخاب بازیگر آراگورن

یکی از اصلی‌ترین موانع ساخت این فیلم، انتخاب بازیگران آن بود و از این بین نقش‌های پرشمار این فیلم، احتمالا سخت‌ترین مورد، انتخاب بازیگر نقش آراگورن بود. عوامل سازنده فیلم به بازیگران زیادی بازی در این نقش را پیشنهاد داده بودند، اما در نهایت با جواب منفی آن‌ها رو به رو شده بودند.

در نهایت اما، بازیگری ایرلندی به نام استوارت تاونسند (Stuart Townsend) به عنوان بازیگر این نقش انتخاب شد. اما طبق گفته تاونسند، پس از چند ماه تمرین و درست چند روز مانده به آغاز فیلم‌برداری، وی از این فیلم کنار گذاشته شد!

جکسون که به دنبال بازیگری بزرگ‌تر برای این نقش بود، علاقه زیادی به انتخاب ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) داشت و در حالی‌که عوامل سازنده به دنبال انتخاب بازیگر دیگری بودند (در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد)، وی با مورتنسن تماس گرفت.

مورتنسن نیز در ابتدا چندان تمایلی به بازی در این فیلم نداشت اما در نهایت و به خاطر اصرار پسرش، در این فیلم بازی کرد. فرزند ۱۱ ساله مورتنسن، علاقه زیادی به رمان‌های ارباب حلقه‌ها داشت و دوست داشت تا پدرش در فیلم این مجموعه، بازی کرده باشد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
تصور بازیگر دیگری جز ویگو مورتنسن در نقش آراگورن، بسیار سخت است. جالب است بدانید که مورتنسن آنقدر با اسب خود در این فیلم خو گرفته بود که در نهایت آن را از صاحبانش خرید و به منزل خود برد!

مورتنسن که در واقعیت توانایی عجیبی در صحبت به چندین زبان زنده دنیا دارد، برای بازی در این فیلم، یک خواسته مهم از جکسون داشت. این‌که فیلم‌نامه فیلم تغییر پیدا کند تا شخصیت آراگورن جملات بیشتری را با زبان الف‌ها بیان کند.

در نهایت نیز این اتفاق رخ داد و ویگو مورتنسن برای بازی در این نقش انتخاب شد. اما در حین ساخت این فیلم، مورتنسن که دوست داشت خودش بدلکاری‌های خود را انجام دهد، بارها دچار مصدومیت‌های شدیدی شد. برای مثال در یکی از سکانس‌ها، وی دو انگشت پای خود را شکست و در سکانسی دیگر، نیمی از یکی از دندان‌های وی شکسته شد!

با وجود سختی‌هایی که مورتنسن کشید، پسرش از بازی وی در این فیلم، بسیار خوشحال شد! به راستی که چند نفر از ما می‌توانیم بگوییم که پدرمان ایفاگر یکی از شخصیت‌های محبوبمان در یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما بوده است؟


صداپیشگی در نقش فرودو، بازی در نقش بیلبو!

ایان هولم (Ian Holm)؛ بازیگر فقید انگلیسی، پیش از این‌که در فیلم ارباب حلقه‌ها در نقش شخصیت دوست داشتنی بیلبو بگینز بازی کرده باشد، سابقه حضور در نقشی دیگر از این مجموعه را داشت.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

داستان به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد. جایی که هولم در یک برنامه رادیویی که مربوط به خواندن کتاب ارباب حلقه‌ها بود، وظیفه صداپیشگی در نقش فرودو را برعهده داشت.

جالب آن‌که جکسون نیز پس از شنیدن بخشی از این برنامه، آنقدر تحت تاثیر کار وی قرار گرفت که تصمیم گرفت تا نقش بیلبو را به این بازیگر پیشنهاد دهد.


قهرمانی که ضدقهرمان شد

کریستوفر لی (Christopher Lee) فقید که به زیباترین شکل ممکن در نقش سارومان در این مجموعه بازی کرده بود، در ابتدا قصد داشت تا در نقش گندالف به بازی در این فیلم بپردازد.

لی علاقه شدیدی به رمان‌های ارباب حلقه‌ها داشت و تا زمان فوت خود، هر سال آن را یکبار می‌خواند. شخصیت محبوب لی، شخصیت گندالف بود و وقتی وی فهمید که پیتر جکسون در حال ساخت فیلمی براساس این رمان است، تصمیم گرفت تا وی را راضی کند تا از وی در این نقش استفاده کند.

البته لی که در زمان ساخت فیلم، ۷۰ و خورده‌ای سال داشت، می‌دانست که احتمالا برای بازی در این نقش، پیر است. به همین علت وی تصمیم گرفت تا در چند قسمت از سریالی به نام ماجراجویی‌های جدید رابین هود (The New Adventures of Robin Hood) بازی کند تا نشان دهد هنوز می‌تواند ایفاگر این نقش باشد!

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
کریستوفر لی، تنها عضو تیم سازندگان این فیلم است که تالکین را از نزدیک دیده است.

کریستوفر لی که می‌خواست مطمئن شود تا این نقش به وی سپرده می‌شود، عکسی از خود در لباس شخصیت جادوگرش در آن سریال را، برای پیتر جکسون فرستاد تا نشان دهد بهترین انتخاب برای بازی در نقش جادوگر دوست داشتنی ارباب حلقه‌ها، وی است!

پس از انجام این کارها، لی آنقدر از به دست آوردن این نقش مطمئن شده بود که وقتی یک بار به صورت اتفاقی با تالکین رو به رو شد، از وی برای بازی در این نقش، اجازه گرفته بود!

با این وجود، جکسون از قبل تصمیم خود را گرفته و سِر ایان مک‌کلن (Sir Ian McKellen) را برای این نقش انتخاب کرده بود. جکسون در نهایت نیز تصمیم گرفت تا به جای نقش گندالف، لی را برای نقش سارومان استخدام کند.


بازیگران معروفی که بازی در این فیلم را رد کردند

همانطور که گفتیم، پیش از ساخت و انتشار این مجموعه، ژانر فانتزی جزو ژانرهای کم اهمیت محسوب می‌شد و فیلم‌های این ژانر معمولا طرفداران زیادی نداشتند. این موضوع باعث شده بود تا بازیگران مطرح سینما نیز، علاقه‌ای به بازی در این گونه فیلم‌ها نداشته باشند.

به همین دلیل است که بازیگران زیادی فرصت بازی در این مجموعه را از دست داده‌اند. اتفاقی که در نهایت باعث پشیمانی آن‌ها شد.

شان کانری (Sean Connery) فقید، یکی از معروف‌ترین افرادی بود که بازی در این فیلم را رد کرد. دلیل این موضوع این بود که وی متوجه داستان آن نشده بود! کانری حتی جلد نخست این کتاب را خوانده بود، اما باز هم متوجه آن نشده بود.

کانری در ابتدا قصد داشت تا با وجود این موضوع، در این فیلم بازی کند اما وقتی فهمید که مدت زمان فیلم‌برداری این فیلم ۱۸ ماه است، پیشنهاد بازی در نقش گندالف را رد کرد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

البته کانری از حقوق پیشنهادی نیز راضی نبود. حقوقی بسیار پایین در کنار ۱۵ درصد از میزان فروش فیلم، به وی پیشنهاد داده شده بود که رقم بسیار ناچیزی برای بازیگری در حد کانری محسوب می‌شد.
مشخصا کانری نمی‌توانست پیش بینی کند که این سه‌گانه در مجموع، نزدیک به ۳ میلیارد دلار فروش خواند کرد و حقوق وی چند صد میلیون دلار خواهد شد!

کریستوفر پلامر (Christopher Plummer)، دیگر بازیگر مطرح و فقید سینما نیز، پیشنهاد بازی در نقش گندالف را رد کرده بود. البته برخلاف کانری، پلامر نه تنها از داستان این فیلم با خبر بود که کتاب ارباب حلقه‌ها، جزو کتب محبوب وی محسوب می‌شد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

مشکل پلامر، مدت زمان فیلم‌برداری این فیلم بود که برای شخصی با سن و سال پلامر، بسیار طولانی بود. این بازیگر مطرح که در زمان ساخته شدن این فیلم ۷۰ ساله بود، گفته بود که دوست داشته تا به جای بازی در این فیلم و قبل از فوت شدن، به چند سفر تفریحی برود!

دنیل دی-لوئیس (Daniel Day-Lewis) نیز یکی دیگر از بازیگران بزرگی بود که جکسون و تیم سازنده برای به خدمت گرفتن وی، تلاش بسیاری کردند و هر بار، با جواب منفی وی مواجه شدند.

این بازیگر که در سال ۲۰۱۷ از بازیگری اعلام بازنشتگی کرد و به سختی بازی در یک نقش را انتخاب می‌کرد، بعدها گفت که پیشنهاد بازی در نقش آراگورن را به این علت رد کرده که هیچ علاقه‌ای به بازی در فیلم‌های بزرگی چون ارباب حلقه‌ها نداشته است.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

نیکلاس کیج (Nicolas Cage)، نیز پیشنهاد بازی در نقش آراگورن را رد کرده بود. کیج که در آن زمان یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما محسوب می‌شد، پیشنهاد بازی در این نقش و البته نقش نئو مجموعه ماتریکس (The Matrix) را رد کرده بود.

دلیل کیج نیز، مدت زمان طولانی ساخت این فیلم‌ها بود. کیج که در آن زمان درگیر یک مشکل خانوادگی شده بود، نمی‌توانست مدت زیادی از کشور خارج شود و به همین دلیل، پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرد.

البته کیج گفته که از این اتفاق خوشحال است چرا که وی علاقه‌ای به دیدن فیلم‌هایی که خود در آن‌ها بازی می‌کند ندارد و چون وی در این فیلم‌ها بازی نکرده، می‌تواند از دیدن آن‌ها به عنوان یک بیننده، لذت ببرد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

به عنوان آخرین نفر، به راسل کرو (Russell Crowe) اشاره می‌کنیم که وی نیز پیشنهاد بازی در نقش آراگورن را رد کرده بود. به کرو نیز پیشنهاد دریافت ۱۰ درصد از فروش این فیلم داده شده بود که کرو که فکر نمی‌کرد این فیلم چنین فروشی را تجربه کند، آن میزان حقوق را کم می‌دانست.

البته کرو بعدها اعتراف کرد که دلیل آن‌که بازی در این نقش را رد کرده، این بوده است که احساس می‌کرده که تهیه‌کنندگان این فیلم، جکسون را مجبور کرده‌اند تا با وی تماس بگیرد.

در واقع کرو فکر می‌کرده که انتخاب جکسون برای این نقش، بازیگر دیگری بوده است و در صورت حضور در این فیلم، باید با کارگردانی کار کند که علاقه‌ای به استخدام وی نداشته است.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

حدسی که درست از آب درآمد و با رد کردن این پیشنهاد توسط کرو، سرانجام جکسون نیز به خواسته خود رسید و توانست ویگو مورتنسن را برای این نقش استخدام کند.

اما مدت زمان فیلم‌برداری فیلم که باعث شد تا بسیاری از بازیگران بزرگ بازی در آن را رد کنند، ۴۳۸ روز بود!
البته این زمان، تنها برای فیلم‌برداری ابتدایی فیلم است که از اکتبر ۱۹۹۹ شروع شد و تا دسامبر ۲۰۰۰ ادامه داشت. اما در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ نیز، چندین بار سکانس‌های مختلف فیلم، مورد بازسازی قرار گرفت تا مدت زمان فیلم‌برداری این فیلم،  یکی از طولانی‌ترین‌های تاریخ سینما باشد.


سکانس‌هایی که قرار بود رخ دهند اما رخ ندادند (اسپویل)

تهیه‌کنندگان ابتدایی ارباب حلقه‌ها، تمام اختیارات را به جکسون داده بودند. با این حال، آن‌ها یک خواسته نه چندان کوچک و البته عجیب از وی داشتند. این‌که در پایان این مجموعه، یکی از ۴ هابیت اصلی این فیلم، باید کشته شود!

آن‌ها معتقد بودند که این کار باعث می‌شود تا تاثیرگذاری فیلم بیشتر شده و تاثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارد. جکسون نیز که به هیچ عنوان قصد نداشت تا چنین کاری بکند، به آن‌ها گفته بود که روی این موضوع فکر خواهد کرد.

اما همانطور که گفتیم، مدتی بعد، کمپانی فیلم‌سازی فیلم تغییر کرد تا جکسون بتواند بدون کشتن هابیت‌های دوست داشتنی این مجموعه، فیلم را به اتمام رسانده و منتشر کند.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

پیش از این اشاره کردیم که سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به صورت همزمان فیلم‌برداری شده بود. با این حال، برخی از سکانس‌های این مجموعه به دلایل مختلف، مجددا ضبط شدند.

یکی از این موارد، به نحوه پایان رابطه فرودو با گالوم مربوط می‌شود. در سکانسی که در ابتدا ضبط شده بود، فرودو در لحظه آخر، گالوم را به درون کوه هلاکت انداخته و وی را به قتل می‌رساند.

جکسون درباره این سکانس گفته است که تیم نویسندگان (شامل جکسون)، در ابتدا فکر می‌کرده‌اند که بینندگان خواهان کشته شدن شخصیت گالوم خواهند بود. اما پس از انتشار این فیلم، جکسون و تیم سازنده متوجه میزان محبوبیت این شخصیت شدند.

به علاوه، آن‌ها متوجه شدند که این کار، فرودو را تبدیل به یک قاتل می‌کند. عملی بسیار ناپسند که برخلاف رمان‌ها بود و تالکین به هیچ عنوان اجازه نمی‌داد تا قهرمان داستانش، مرتکب آن شود. به همین دلیل بود که این سکانس مجددا و با پایانی متفاوت، ضبط شد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

رکورد‌های ارباب حلقه‌ها

اعضای آکادمی اسکار، به هیچ عنوان رابطه خوبی با فیلم‌های ژانر فانتزی ندارند. با این حال سه‌گانه ارباب حلقه‌ها آنقدر فیلم‌های فوق‌العاده‌ای بودند که اعضای آکادمی نتوانستند از آن چشم پوشی کنند.

نتیجه آن شد که قسمت نخست، نامزد ۱۳ جایزه اسکار، قسمت دوم نامزد ۶ جایزه و قسمت سوم، نامزد ۱۱ جایزه اسکار شدند. در واقع و در مجموع، این سه‌گانه نامزد ۳۰ جایزه اسکار شد که بیشتر از هر سه‌گانه دیگری در تاریخ سینما است.

اما شاید جالب‌ترین اتفاق، مربوط به مراسم اسکار سال ۲۰۰۴ می‌شود. همانطور که گفتیم، قسمت نهایی این مجموعه نامزد ۱۱ جایزه اسکار شد و در نهایت و به شکلی باور نکردنی، برنده هر ۱۱ جایزه شد!

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
جکسون در آن سال، برنده ۳ جایزه اسکار شد! بهترین کارگردان، بهترین فیلم‌نامه (مشترک) و بهترین فیلم (به عنوان تهیه کننده).

به جز ارباب حلقه‌ها، دو فیلم بن هور (Ben-Hur) و تایتانیک (Titanic)، تنها فیلم‌های تاریخ هستند که برنده ۱۱ جایزه اسکار شده‌اند.

با این حال، ارباب حلقه‌ها تنها فیلمی است که در تمام بخش‌هایی که نامزد شده است، برنده جایزه می‌شود. این موضوع حتی به یکی از سوژه‌های شوخی آن سال مراسم نیز تبدیل شده بود!

یکی از جالب‌ترین شوخی‌های آن شب، نخستین جمله یکی از تهیه‌کنندگان فیلم تهاجم بربرها (The Barbarian Invasions) بود که وقتی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد، گفت:

خدا رو شکر که ارباب حلقه‌ها توی این بخش نمی‌تونست نامزد بشه!

همچین قسمت سوم این مجموعه، در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شد تا به نخستین اثر ژانر فانتزی تاریخ سینما تبدیل شود که به چنین مهمی دست پیدا می‌کند.
پس از این فیلم نیز، تنها فیلم فانتزی شکل آب (The Shape of Water) محصول سال ۲۰۱۷، موفق شده تا این جایزه را دریافت کند.

همانطور که گفتیم، سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در گیشه نیز به شدت موفق بود. سه قسمت این مجموعه به ترتیب ۸۹۷ میلیون دلار، ۹۴۷ میلیون دلار و ۱.۱۴۶ میلیارد دلار فروش کردند و در مجموع نیز با فروش ۲.۹ میلیارد دلاری، به پرفروش‌ترین سه‌گانه تاریخ سینما تبدیل شدند.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
ارباب حلقه‌ها یکی از معدود آثار تاریخ سینما است که هم در گیشه و هم در فصل جوایز، به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرد.

این مجموعه همچنین دارای چند رکورد گینس نیز می‌باشد. برای مثال، در یکی از سکانس‌های این مجموعه، بیش از ۲۰۰ هزار شخصیت وجود داشتند تا این سکانس به بزرگ‌ترین سکانس مبارزه تاریخ سینما تبدیل شود.


تاثیر سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بر سینما

در طی این مقاله، اشاره کردیم که احتمالا مهم‌ترین تاثیر مجموعه ارباب حلقه‌ها، محبوب شدن ژانر فانتزی بود. محبوبیتی که باعث شد تا تهیه‌کنندگان هالیوود حاضر شوند تا روی آثار این ژانر، سرمایه‌گذاری کنند.

نتیجه، انتشار مجموعه‌های بسیار محبوبی چون دزدان دریایی کارائیب (The Chronicles of Narnia) و سرگذشت نارنیا (Pirates of the Caribbean) بود. مجموعه فیلم‌هایی که اگر ارباب حلقه‌ها به موفقیت نمی‌رسید، احتمالا هرگز ساخته نمی‌شدند.

حتی کتب و سریال بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) نیز تاثیر زیادی از ارباب حلقه‌ها گرفته‌اند و موفقیت این مجموعه فیلم، راه را برای ساخت آثاری چون این سریال محبوب، هموار کرد.

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
جرج آر. آر. مارتین؛ نویسنده رمان بازی تاج‌وتخت گفته است که این مجموعه، الهامات زیادی از ارباب حلقه‌ها گرفته است.

مدت زمان مجموعه ارباب حلقه‌ها

در حالت عادی، تماشای سه فیلم معمولی نیز، زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما این موضوع درباره مجموعه ارباب حلقه‌ها، بیشتر به چشم می‌آید. اما اگر فکر می‌کنید که مدت زمان نسخه معمولی این سه‌گانه بسیار طولانی است، سخت در اشتباهید چرا که یک نسخه بسیار طولانی‌تر از آن نیز وجود دارد!

نسخه سینمایی قسمت پایانی این مجموعه، ۲۰۱ دقیقه است اما نسخه طولانی آن، ۲۶۳ دقیقه می‌باشد! این موضوع شامل حال دو قسمت دیگر نیز می‌شود. در واقع برای تماشای این سه‌گانه در نسخه‌های Extended، حدود نیم روز زمان نیاز دارید چرا که این سه فیلم، ۶۸۱ دقیقه زمان دارند!

با این حال اگر تاکنون این مجموعه فیلم را تماشا نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مناسبت بیستمین سالگرد آن‌ها، به تماشای این سه‌گانه نشسته تا به مدت ۱۲ ساعت، وارد دنیایی جادویی و فراموش نشدنی شده و با چند شخصیت بسیار دوست داشتنی، آشنا شوید.

فیلم ارباب حلقه‌ها

LegolasAmir khanMmadmatrix4221489Behnam.HzhSami 227GidorawhitedaybreakbellEhsanZeroMEYSAMB300Golden pirateAlirezaX_Wolverine_Xdeathwingssam snake 47محمد کرامت‌ فرalinerdRedgurdMehran.BaSpider-Mah04more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا
حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

حقایقی جالب از ارباب حلقه‌ها؛ برترین سه‌گانه تاریخ! - گیمفا