سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد

سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه‌دهندگان مستقل بهبود دهد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۰۷ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
سونی

اینطور که به نظر می‌رسد، سونی (Sony) قصد دارد تا روابط خود را با توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌های ویدیویی بهبود بخشد و فرصت‌های تازه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دهد.

در ماه ژوئیه، تعدادی از ناشران و توسعه‌دهندگان مستقل بازی‌های ویدیویی به طور علنی از سونی به دلیل رد کردن درخواست‌های آنان برای دیده شدن و مورد حمایت قرار گرفتن شکایت کردند. علی‌رغم این که سونی در آن زمان به طور علنی هیچ اظهار نظر رسمی در مورد این شکایات ارائه نکرد و بیانیه‌ی خاصی در این زمینه منتشر نشد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت بی سر و صدا به حرف‌های توسعه‌دهندگان گوش داده است و اخیراً برای بهبود روابط خود با توسعه دهندگان بازی‌های مستقل اقداماتی را آغاز کرده است.

گزارش جدیدی از رسانه‌ی آی جی ان (IGN) منتشر شده که به خوبی نشان می‌دهد سونی در اوایل سال جاری به درخواست‌های توسعه‌دهندگان مستقل گوش داده است. با اینکه آن‌ها مستقیماً به تمام نظرات و پیشنهادات ارائه شده نپرداختند، اما تصمیم گرفته‌اند تا روی بهبود سه زمینه‌ی اصلی برای توسعه‌ی روابط خود با استودیوهای مستقل تمرکز کنند.

هدف اول و مهم‌ترین اولویت حال حاضر آن‌ها این است که اساساً ارتباطات با توسعه‌دهندگان مستقل را بهبود بخشند و در عین حال قصد دارند تا میزان پیچیدگی و فرآیندهای سخت و متعدد لازم برای انتشار یک بازی روی پلتفرم پلی استیشن را به حداقل برسانند.

دومین اولویت، بهبود فروش و افزایش تبلیغات برای بازی‌های مستقل روی سرویس‌های پلی استیشن است. در حقیقت، یکی از مشکلات توسعه‌دهندگان مستقل با پلی استیشن، عدم فروش راضی کننده‌ی عناوین آن‌ها بوده است و به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا این معضل را حل کند.

سونی

در نهایت، هدف آخر سونی بهبود و مدرنیزه کردن سیستم عیب یابی است تا بدین شکل بتواند مشکلاتی را که در حین توسعه‌ی یک بازی ویدیویی رخ می‌دهند را به راحتی با سازندگان به اشتراک بگذارند و آن‌ها نیز بتوانند خطاهای رخ داده را با سرعت بیشتری نسبت به قبل رفع نمایند.

مطمئنا تمامی این‌ها اهداف خوبی هستند، اما باید دید که در نهایت به آن‌ها عمل می‌شود یا خیر. البته، به نظر می‌رسد سونی به شدت مصمم است تا تمامی این اهداف را انجام دهد. آی جی ان با تعدادی از توسعه‌‌دهندگان مستقل صحبت کرده است و خوشبختانه به نظر می‌رسد فشار ناشی از گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات مختلف، برنامه‌های سونی را تسریع کرده است.

واضح بود که مدیران اصلی و سیاست گذاران کمپانی سونی برای مدت طولانی در تلاش بودند تا بسیاری از ایده‌هایی را که توسعه‌دهندگان مستقل در بحث‌های اولیه از ما درخواست کرده بودند، اجرا کنند. به نظر می‌رسد که پس از انتشار این دست مقالات، مدیران سونی تصمیم گرفتند تا تغییرات را سرعت ببخشند و همین مورد باعث شد تا شاهد ایجاد تغییرات گسترده در سیاست‌های سونی در ارتباط با استودیوهای مستقل باشیم.

این سخنان را دیوید لوگان (David Logan)، مدیر اجرایی آکوپورا گیمز (Akupara Games)، در مورد تغییراتی که قبلاً در سونی دیده است، می‌گوید. به گفته‌ی وی، ارتباطات سونی با سازندگان مستقل در حال حاضر به شدت بهبود یافته است و فرآیندهای داخلی این کمپانی در حال پیشرفت هستند.

درست است که هنوز هم راه زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد سونی در دسترسی به هر سه هدف خود به شدت مصم است و آرام و پیوسته در حال پیشرفت است. البته، لازم به ذکر است که برخی از توسعه‌دهندگان گفته‌اند که هنوز هم راضی نیستند و سونی باید تلاش بیشتری کند تا رضایت آنان را بدست بیاورد.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که چگونه خواهد شد و سونی در سیاست‌های خود در رابطه با استودیوهای مستقل چه تغییراتی پدید خواهد آورد.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این راطه چیست؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

Jonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)M.MTPiroozChiefMEYSAMB300نyasiO2alinerdMax22Tlou part 2 game of the centuryBlack Knight1100S Ghost of SpartaAmin_The_Gamer@alistarTang HaoSTin TinAmirhossein80Sina_2081more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • والا هر بازی ایندی مهمی که روی ایکس باکس اومده روی پلی استیشن هم اومده مثل دس دور و کاپ هد و … امثال اوری رو هم که کارگردانش میخواد ماکروسافت دوست بشریت که شعار میده ما میخوایم بازی هامون رو همه بازی کنن اجازه نمیده
    الان میان میگن چرا ماکروسافت باید بازی ها مثلا انحصاریش رو ( اوری دیگه انحصاری نیست ) روی پلی استیشن بده وقتی که سونی بازی هاش رو نمیده
    دوست عزیز فن بوی من. بله سونی نمیده ولی سونی نمیاد به دروغ شعار بده که ما میخوایم بازی هامون رو همه پلتفرم ها بدیم. این تناقض و دو رویی ماکرو جونته. درضمن ماکرو بیاد مثلا گیرزش هیلوش و … روی کنسول سونی بده اگرسونی گفت من اجاره نمیدم بعد بیاد تو بوق کرنا کنه که آره من اومدم بدم سونی نزاشت اینجوری سونی روهم خراب کنه خوبه؟
    بعد شما که تا دیروز و امروز میگفتید کسی کنسول رو به خاطر انحصاریش نمیخره. همه سایت هم شاهدن. پس چرا ماکروسافت رفت بتسدا رو خرید؟ شما میگید گیم پس عالیه خداس کافیه همه به خاطر گیم پس و ۲ ترافلافل بیشتر کنسول میخرن. پس نیازی به خرید بتسدا نبود. عیب نداره حالا خریده بیاد بازی هاش رو روی پلی استیشن بده دیگه سودش هم بیشتر میشه چرا نمیده؟ به خدا با این حجم دو رویی و دروغ و مولتی اکانت و دیسلاک از این ماکروسافت دفاع میکنید نه صدای شمارو میشنوه نه براش مهمید نه چیزی بهتون میرسه فقط برام سواله خودتون از خودتون بدتون نمیاد؟
    الان هم میان من رو به مولتی اکانت بودن متهم میکنن =)) از کریمی جونتون سوال کنید من با چندتا اکانت کامنت میزارم ایشون بیان بگن . من هر اکانتی میسازم بن میشه مجبور میشم یکی جدید میسازم به اینکه خدارو شکر همیشه هم کامنتام کلا مثبت نداره یا ۱ ۲ داره حرفم رو هم مستقیم رک راست بدون دو رویی دارم میزنم پس چرا باید اکانت دوم داشته باشم؟ مگر مثل شماها باشم با اکانت اصلیم سالی یک بار مثلا یک کامنت بی طرفانه بدم بعد با مولتی هام بایم ترول کنم ( قابل توجه آقای کوله ترین محمدرضا ایکس باکس وان رضا جباری فرشاد ایکس و … ) والا به خدا به هرچی قبول دارید جبهه شما تو این سایت خوب باشه یا بد هییییییییییییییییچ تاثیری تو زندگیتون نداره اینقدر دو رو نباشید بعد شاکی باشید از زندگیتون

    PiroozErfan.TavakoliChiefDARKSIRENfarshadxArsired-eyed Banished KnightsasutoMEYSAMB300نyasimore
    • فقط یه جواب بدم به اون جملتون

      مایکروسافت هیچ وقت نگفته ما مخوایم بازی هامون تو پلتفرم ها بیشتری بدیم

      گفته مخوایم بازی هامون در دسترس افراد بیشتری بذاریم.

      که انجام هم داده
      با سری اس کژوال پلیرها
      با کلاد گیم رو گوشی و تو سفر امکان پذیره یا حتی کسی بدون خرید کنسول می‌ره کلاد بازی می‌کنه (البته که این بیشتر آینده نگرانست نه الان)
      و پی سی هم که بازار بزرگیه

      مایکروسافت هیچوقت قرار نبوده بازی هاش رو همه پلتفرم ها بده

      در مورد اونا هم که میگن کسی کنسول رو بخاطر انحصاری هاش نمیخره برو بگو بهشون که پس برن کنسول امپراتور بخرن
      والا

      PiroozErfan.TavakoliDARKSIRENSett...Eternal...نyasiکاپتان استخونیAmirkhanalinerdMax22more
    • . گفت:

      عه مگه رضا هنوز تو سایت هست؟

      Max22Tlou part 2 game of the century
    • ETERNALMAN گفت:

      اینقدر آکانت نساز علی گلزار ، هزینه داره برات

      SettLucciola Ballad...Eternal...Max22Tlou part 2 game of the centuryXERXESsaman
    • MahyarMsm گفت:

      علی جان
      زندگی و فرصت هایی که در اختیار داری ارزشش خیلی زیاده.
      ثانیه به ثانیه اش طلاس ولی تو داری با این چرت و پرت ها میگذرونی
      به ولله ارزش نداره. بس کن

      ChiefArsired-eyed Banished KnightLucciola Balladنyasi...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryBlack Knight
    • farshadx گفت:

      اومدن با فروش خیلی فرق داره
      این شعاری که میگی رو یادم نمیاد و اگر هم به قول تو بگیم گفته همون اسپنسر هم گفته دوست داره گیم پس و بازیهاش رو برای همه پلتفرمها منتشر کنه☑
      سونی نمیگه ما میخوایم ۱۰۰ ها میلیون نفر بازیهامون رو انجام بدن؟! پس اینو کی گفته؟!☑
      دیگه چجوری باید بگه میخواد گیم پس و بازیهاش رو برای ps و نینتندو بده؟!☑
      دقیقآ افرادی که کنسول برای انحصاری میگیرن ۲۰ میلیون نمیشن (تو اکوسیستم سونی) اگر غیر از اینه بگو ما هم بدونیم از ۱۱۰ میلیون کنسول نسل ۸ ۹۰ میلیون بازیهای انحصاری بازی نکردن و نمیکنن☑
      شما اینقدر از سونی دفاع میکنی چی بهت میرسه؟! صدای شمارو میشنوه؟! براش مهم هستین؟! جواب نه☑
      حالا من ازت سوال میکنم
      تو که اینقدر بهت فشار اومده از انحصاری های ماکرو چرا هنوز هر چی میشه انحصاری انحصاری میکنی؟!
      چرا نمیگی سونی شروع کنه بازی انحصاریش رو بده به ماکرو؟! چرا باید ماکرو بده؟!
      کل حرفت اینه ماکرو نباید بازی انحصاری داشته باشه اما سونی باید داشته باشه
      اقای پاور لس این سیاه نمایی هایی که میکنی نگه دار برا خودت من چند ساله تو گیمفا هستم
      کاملآ شناختمت تو ادمی هستی نسل ۸ گیمر شدی خودت هکی میزنی ولی به pc بازها میگی دزد
      تو تمام بحثی که میکنی فقط میگی انحصاری تاحالا ندیدم از یدونه بازی غیر انحصاری تعریف کنی
      کل عمرت دنبال این بودی که بگی اسباب بازیت از بقیه بهتره
      دقیقآ حرف خودت به خودت
      “”والا به خدا به هرچی قبول دارید جبهه شما تو این سایت خوب باشه یا بد هییییییییییییییییچ تاثیری تو زندگیتون نداره اینقدر دو رو نباشید بعد شاکی باشید از زندگیتون””
      خلاصه که “”یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران””

      Erfan.TavakoliFel lordETERNALMANVisible 6-tigh manLucciola Ballad...Eternal...کاپتان استخونیTang Hao
    • ALFAR3D گفت:

      هیچوقت کارگردان اوری نگفت مایکی نمیزاره بازیهامونو رو بقیه پلتفرما بدیم…رویه نینتندو که دادن…اگر میخواست نمیزاشت بده…
      اره میگیم چرا سونی نمیده…خوبه همون کارگردان اوری گفت مایکی بخواد بقیه نمیخوان…
      بعدم مگه نبود گفتن گیم پس رو میخواستن بدن واسه پلی سونی اجازه نمیداد…؟بعدشم سونی دو رو نیست؟امده میگه ما به نسل ها اعتقاد داریم بعد میبینی بازیاش کراس جن هستن…روشون برچسب فقط رو پلی استیشن میزنه بعد یهو سر از پیسی در میاره…تو خودت فن بوی تر از همه ای به همه هم برچسب فن بویی میزنی…
      خب کسی کنسول رو به خاطر انحصاری نمیخره…الان یکسال بود ایکس باکس بازی نداشت…چطوری اون همه فروخت…حالا هم انحصاری هاش داره میاد هی میگی چرا اینارو برای پلی استیشن نمیده…تو خودت نهایت دو رویی هستی…
      بتسدا رو خرید که چهارتا بازی داشته باشه تو گیمپس…مایکی همیشه مشکل کمبود استدیو داشت حالا هم رفعش کرده…کمپانی رو خریده بعد بیاد رو پلی استیشن هم بازیاشو بده؟چرا سونی اینکارو نمیکنه؟مایکی خب برای نینتندو هم بازیشو داد…برادریشو ثابت کرد چرا بقیه اینکارو نمیکنن….
      در مورد دفاع از مایکی حالا تو از سونی دفاع میکنی صداتو میشنوه یا چیزی بهت میرسه که اینجوری ده تا اکانت میسازی و تو این سایت خودتو میکشی تا کامنت بزاری…؟
      بعدم بنت میکنن مجبور میشی یکی دیگه بسازی…مگه مجبوری؟چرا مجبوری؟تفنگ گذاشتن رو سرت؟کامنتات هم برای این مثبت نداره چون حرفات جفنگه…تو خودت یاد بگیر دو رو نباش بعد به بقیه انگ بزن…

      Erfan.TavakoliChieffarshadx
    • Chief گفت:

      دوست عزیز گرامی
      خواستم جوابتون رو بدم که خیلی طولانی بود وقتی رسیدم به این متن که نوشته بودید«من هر اکانتی میسازم بن میشه» فهمیدم وقت تلف کردنه🤣

  • آخه نباید غیر از این باشه
    چند ماه پیش که اون مقاله‌ در مورد اعتراض ایندی‌سازا رو میخوندم پیش خودم گفتم مگه میشه سونی که معروفه به طلا ساختن از خاکستر ، بیاد با استدیوهای کوچیک بی‌محلی و کم‌لطفی کنه!
    مگه میشه یوشیدا این اجازرو بده
    الانم مطمئن هستم پشت این رسیدگی سریع ، شخص یوشیدا قرار داره که رییس بخش بازی‌های ایندی و مستقل پلی‌استیشن هست
    پلی‌استیشن از قدیم سه رکن کلی برای آثارش در نظر گرفته بود
    ۱-بازی‌های پرهزینه‌ی سینمایی و بلاک‌باستری
    ۲-بازی‌های خاصی که مشابهشو هیچ‌جا پیدا نمیکنید
    ۳-بازی‌های ایندی باکیفیت با سوژه‌های جذاب
    هر وقت سونی به یکی از این گروه‌ها بی‌مهری کنه ، قطعا خیلی زود متوجه ضررهای جبران‌ناپذیرش میشه

    DARKSIRENSettexampleنyasialinerdMax22Tlou part 2 game of the centuryBlack KnightAmir(PC & PS4)Ellie terminatormore
    • “بازی‌های ایندی باکیفیت با سوژه‌های جذاب”
      مساله کیفیت بازیای ایندیه. ما فقط یه تعداد بازی خوب رو این طرف اون طرف می بینیم. ولی ده برابر اینا بازیای متوسط و ضعیف میاد بیرون. اینجور که به نظر میاد سونی هوا ورش داشته، کار رو برای دسته دوم سخت کرده.

      Commander jensen
  • Mateus گفت:

    به نظرم سونی یکی از بهترین کار هایی که میتونه بکنه ساخت پروژه های بیشتری مثل china hero project در کشور های پتانسیل دار مثل فنلاند و لهستانه و از طرفی میتونه آثار این پروژه هارو برای سرویسش بیاره ؛ از اون طرف سازنده ها دیده میشن ؛ کلا یه معامله ۲ سر برد هست
    منتهی باید دید که سونی چقدر بودجه اختصاص میده ؛ خود china hero project بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خرج داشته ؛ پروژه ژاپن هم که اسمش یادم رفته ۱۵۰ میلیون خرج داشت

    G.LNSettalinerdMax22Black KnightTlou part 2 game of the centuryعشق پژوکاپتان استخونیS
  • خیلی هم خوب. با این وضع افتضاحی که کمپانی ها و استودیوهای بزرگ دارن (اکتیویژن بلیزارد/یوبیسافت/ EA) جالب میشه اگه سونی به سازنده های مستقل/ایندی بودجه و شرایط خلق یه عنوان خوب رو بده یا حداقل برای پورت کردن یا تبلیغات کمک شون کنه.

    اینطوری شاهکارایی مثل Hollow Knight , Disco Elysium و Hades بیشتر میشن 😍

    ChiefDARKSIRENG.LNنyasiMax22alinerdBlack KnightXERXESMahyarMsmAmirhossein80more
  • خیلی خوبه که کمک میکنه تا مشکلاتی که تو ساخت بازی های مستقل وجود داره، به سرعت برطرف بشه و حمایتی که از سازنده های مستقل میکنه، باعث میشه بیشتر از قبل سونی نیاز پیدا کنن…
    خیلی خوبه که مثلن یه بازی به جای اینکه ۵ سال واس ساختش وقت گزاشته بشه، این زمان به ۳ سال کاهش پیدا کنه😀
    در کل خیلی از سونی راضیم

    G.LNexampleنyasiMax22alinerdTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manعشق پژوکاپتان استخونی
  • “”قصد دارند تا میزان پیچیدگی و فرآیندهای سخت و متعدد لازم برای انتشار یک بازی روی پلتفرم پلی استیشن را به حداقل برسانند””
    این تصمیم برای بازی‌ساز های مستقل و تیم های کم عضو و نسبتا محدود تو کشورمون که اغلب بخاطر سختگیری های بنیاد ملی میترسن تا ایده هاشونو به نمایش بزارن اتفاق فوق العاده ای میتونه باشه و باعث پیشرفتشون بشه…
    واقعا خوشحال شدم…
    دمتون گرم ^_^

    SettMax22alinerdTlou part 2 game of the century1100Ellie terminatorعشق پژوکاپتان استخونی
  • سونی روز ب روز داره پیشرفت میکنه
    تنها چیزی ک نیاز داره یه سرویس خفن مثل گیم پسه
    ( توجه داشته باشید ک سونی فن بیس عظیمی داره و اگه یه سرویس خفن اوکی کنه نسبت ب بقیه زودتر موفق میشه )

    عشق پژوSettO2Max22alinerdTlou part 2 game of the centuryEllie terminator@alistarکاپتان استخونیS
    • ببخشید بارها بحث شده ولی بازم

      انتظاراتون واقعا شخصا از سرویس گیم پس مانند سونی چیه؟!

      چون من فکر میکنم قطعا اون چیزی نیست که تو ذهن بعضی کاربران شکل گرفته … انتظاراتون واقعا بگید منطقی نه از رو احساسات بگید دوست دارید (کاملا نظر شخصی خودتون) چجوری باشه

      Erfan.TavakoliTlou part 2 game of the centuryPYOU
      • سونی دنباله روی نینتندوئه. نینتندو اومده از بازیای قدیمیش استفاده کرده و یه به اصطلاح premium tier به نینتندو آنلاین اضافه کرده. سونی هم یه گنجینه بزرگ از بازیای قدیمی داره و احتمالا همین کارو می کنه که بدم نیست.اگه گهگاهی بازیای نسبتا به روز ps5 رو هم بهش اضافه کنن میشه بهش گفت خوب.
        در کنارش بحث قیمتم هست. گیم پس اگر نبود قطعا این سرویس خیلی گرون می بود، ولی الان که هست امیدوارم تو سه نسخه ۵، ۱۰ و ۱۵ دلاری عرضه بشه.

        عشق پژوSett
      • دوست عزیز اینجا بین مایکرو و سونی تفاوت هست
        مایکرو داره کلی خرج گیم پس میکنه که گیمرا برن سمت کنسولش و عضو ثابت گیم پس شن
        ولی سونی این کارارو قبلا انجام داده و فن بیسشو جمع کرده و الان اگه یه سرویس خفن راه بندازه خیلی زود تر از بقیه موفق میشه و به سود میرسه
        من ب این دلیله ک میگم سونی اولاش یه خرجی بکنه ولی جواب میده ۱۰۰ درصد

        • من به اونا کاری ندارم

          شما گفتی گیم پس سونی من میگم سازوکارش از نظر شما چجوری باید باشه یه نظرخواهی ساده بود قرار نبود مقایسه با گیم پس اکس باکس صورت بگیره

          • داداش گل دارم میگم یه چیزی مثل گیم پس باشه
            یعنی خودت متوجه نمیشی؟
            باید اونم توضیح بدم؟
            یه سرویس که پلاس هم داشته باشه مثل گیم پس التیمیت
            بازی های انحصاری روز عرضه توش نباشن ولی بعد ۳ ۴ ماه بیان
            بازی های انحصاری قدیمی هم همه باشن
            و بازی های مولتیش هم خفن باشه ( اگه مثل گیم پس بعضی از بازی های خوب مولتی هم روز اول انتشار بیان ک چه بهتر)
            غیر از این باشه میشه همون ps now ک همین الانم در دسترسه

  • Hardcore baz گفت:

    آقا اینجوری هم نمیشه که هرکی خواست یه بازی بسازه بگه سونی بیا بازی مارو نشون بده، بنظرم ولی خوبه اگه سونی باز همکاری زیادی با استودیو های ایندی داشته باشه و نمونه هایی مثل کنا رو داشته باشیم .

    Max22Ellie terminatorS
  • Sina_2081 گفت:

    من میگم تبلیغات سونی برخی اوقات بده . همین موضع رو اگه خودشون طی یک بیانیه اعلام کنن ، هم برای سازنده‌ها و هم برای مخاطبین و هم برای برند پلی استیشن بهتر بود تا اینکه IGN از طرف خودش یه گزارش بنویسه . این ارتباط با مخاطب رو ایکس باکس خیلی بهتر انجام میده . منی که سالهاست با پلی‌استیشن بودم مشکلی ندارم چون با این کارها آشنایی دارم ، اما گیمینگ خیلی بزرگ شده این روزها

    Settنyasiکاپتان استخونیMax22Tlou part 2 game of the century
  • سونی عمرا بیاد مستقلا رو از دست بده معلوم بود زود مشکلات رفع می‌کنه

    شرکتی که به هدف خودش تو گیمینگ پایبنده و خیل عظیم آثار بزرگ رو ارایه داده قطعا مستقلا که میشه گفت روح گیمینگ هستن رو ول نمکنه

    Settکاپتان استخونیMax22alinerdTlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74
  • سونی سابقش کم نیست تو این قضیه
    مثال بارزش نمک و پناهگاه که انحصاری پلی هم هست

    ...Eternal...Tang HaoنyasiMax22alinerdTlou part 2 game of the centuryXERXES
  • الان هم همینطوره دیگه کلی بازیه ایندی درجه یک داره میسازه یا بهتر بگیم همکاری می‌کنه
    ولی جای بهتر شدن هم داره

    Max22alinerd
  • . گفت:

    نوش دارو بعد از مرگ سهراب😹
    به جای اینکارا Japan studio رو نمیبستی

    Settexampleکاپتان استخونیO2Max22alinerdTlou part 2 game of the centuryBlack KnightSina_2081
  • example گفت:

    با توجه به ایجاد سرویسی مشابه گیم پس روی پلی استیشن نیاز مبرمی به این بهبود رابطه داره تا بتونه مثل مایکرو سرویسش رو از بازی های کوچکتر و چند بازی بزرگ قدیمی و جدید پر کنه
    به نظرم این بهبود رابطه بیشتر به این دلیل باشه

    کاپتان استخونیMax22alinerdBlack Knight
  • 1100 گفت:

    عالی مینوازد 🗿✌

    خیلی از بازیای ایندی خوب ، آندرریتد و گمنامن متاسفانه 😑🤦‍♂️ … بخش اصلی مشکلاتشون هم بخاطر بودجه کم برای تکمیل ایده هاشون و همچنین بحث تبلیغاته … امیدوارم این حرکتای اخیر سونی و مایکرو ، نهایتا باعث یه بهبود اساسی شرایط تیمای مستقل بشه 👌

    کاپتان استخونیMax22Black KnightalinerdTlou part 2 game of the centuryEllie terminator
  • Black Knight گفت:

    به نظرم باید فعالیت و حمایت خودش رو همونطور که تو کشور هایی مثل ژاپن و چین تو بازار بازی های مستقل زیاد کرده بیشتر بکنه چون اینطوری در بلند مدت خیلی به کارش میاد و حتی به درد سرویس جدیدش هم میخوره

    Sina_2081کاپتان استخونی
سونی می‌خواهد روابط خود را با توسعه دهندگان مستقل بهبود دهد