آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری

آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری

ابوالفضل مناف زاده
۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری

هم اکنون بیش از یک سال از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ می‌گذرد و در کنار انتشار و معرفی چندین بازی انحصاری برای این کنسول، بازی‌های معرفی نشده‌ای نیز وجود دارند.

بدون هیچ تردیدی سال ۲۰۲۱ اتفاقات بسیار خوبی برای اکوسیستم پلی استیشن رخ داد و در کنار عملکرد عالی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ نیز به روند خوب خود ادامه می‌دهد. برخلاف ادعاهای پیشین جیم رایان (Jim Ryan) مبنی بر اینکه سونی به “نسل‌ها” اعتقاد دارد، همچنان این شرکت به صورت آهسته و پیوسته در حال قدم برداشتن در مسیر منتهی به نسل نهم است و این موضوع با توجه به کمبود موجودی کنسول پلی استیشن ۵ و بازار گسترده‌ی پلی استیشن ۴ کاملاً طبیعی و منطقی به نظر می‌رسد.

البته، اگر در آن زمان ادعای فوق از زبان جیم رایان مطرح نمی‌شد، دیدگاه عام نسبت به این عملکرد سونی همچنان مثبت باقی مانده بود. به هر ترتیب، اکنون و با در نظر گرفتن وخامت شدید اوضاع کمبود قطعات هادی و نیمه هادی، انتقادی بر عملکرد سونی وارد نیست و به طور کلی بهتر است که صحبت‌ها و ادعاهای عمدتاً بی‌پایه و اساس و گاهاً جنجالی جیم رایان را به حساب عدم توانایی وی در مقوله‌ی “فنِ بیان” بگذاریم و به واقعیت‌ها استناد کنیم.

اما واقعیت امر این است که روند پیشرفت و حرکت سونی برای ورود به نسل جدید کاملاً ایده‌آل بوده و بدون هیچ تردیدی در آینده‌ای نزدیک تمرکز تمام و کمال سونی روی پلی استیشن ۵ معطوف خواهد شد. البته، ناگفته نماند که از زمان عرضه‌ی این کنسول تاکنون شاهد انتشار بازی‌های فرست و ترد پارتی با کیفیت متعددی بوده‌ایم و این موضوع با گذر زمان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا خواهد یافت.

دوره‌ی عناوین انحصاری پلی استیشن ۵ با انتشار بازی Demon’s Souls شروع شد که یک نسخه‌ی ریمیک شده‌ی عالی از بازی نسخه‌ی سال ۲۰۰۹ بود. در واقع، اگر این بازی مشکل خاص پسند بودن را نداشت، بدون هیچ تردیدی می‌توانستیم آن را یکی از بازی‌های سیستم سلر پلی استیشن ۵ قلمداد کنیم. این بازی توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) توسعه یافت که بعدتر به عضوی از استودیوهای پلی استیشن تبدیل شد. سپس نوبت به بازی Returnal رسید و دست بر قضا استودیوی توسعه‌دهنده‌ی آن نیز پس از گذشت مدتی کوتاه به جمع استودیوهای پلی استیشن پیوست.

در ماه ژوئن، استودیوی شاخص پلی استیشن یعنی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را منتشر نمود و پس از آن بازی ترد-پارتی و انحصاری زمانی Deathloop برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه شد. از ماه سپتامبر به بعد و نمایش بازی‌های Marvel’s Spider-man 2 و صد البته Marvel’s Wolverine، شاهد سکوت مطلق سونی در مورد عناوین فرست-پارتی پلی استیشن ۵ بوده‌ایم. البته، این موضوع به هیچ وجه نگران کننده نیست، چرا که قطعاً طوفانی پس از این آرامش مطلق در حال شکل گیری است.

چه چیزهایی در مورد بازی‌های پلی استیشن ۵ می‌دانیم؟

بیوم
طولی نخواهد کشید که استودیوی گوریلا گیمز با انتشار نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Horizon، دوباره چشم‌ها و البته قلب‌های گیمرها را تسخیر کند.

حتی با حداقل اطلاعات منتشر شده از سوی سونی می‌توان چنین استنباط کرد که آینده‌ای درخشان در انتظار کنسول پلی استیشن ۵ است. ما به زودی شاهد انتشار بازی مورد انتظاری به نام Horizon: Forbidden West خواهیم بود که با در نظر گرفتن پیش نمایش آن می‌توان ادعا کرد که حتی میان نسلی بودن آن نیز نتوانست تا جلوی پیشرفت بازی (حداقل) از نظر بصری را بگیرد. البته، فراموش نکنیم که نسخه‌ی اول این بازی یعنی Horizon: Zero Dawn نیز همچنان به عنوان یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ قلمداد می‌شود و به زودی می‌توان شاهد هنرنمایی مجدد استودیوی گوریلا گیمز (Guerilla Games) بود.

به جز این بازی، God of War: Ragnarok نیز در راه است و به سادگی می‌توان آن را به عنوان یکی دیگر از بازی‌های مورد انتظار برشمرد. این نسخه دنباله‌ای برای بازی تحسین شده‌ی God of War 2018 محسوب می‌شود و هیچکس نمی‌تواند منکر تاثیر آن بر ثبت شدن آمار فروش چشم‌گیر کنسول‌های پلی استیشن شود. سپس نوبت به استودیوی اینسامنیاک گیمز می‌رسد تا با جادوی خود دو بازی مورد انتظار به نام‌های Marvel’s Wolverine و Marvel’s Spider-Man 2 را به صورت همزمان توسعه دهد.

نگاهی اجمالی به رویدادهای گذشته‌ی پلی استیشن

آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
تغییر سیاست‌های سونی پس از اشتباه استراتژیک این شرکت در معرفی تمامی بازی‌های مورد انتظار خود در طی یک مراسم (E3 2016) شکل گرفت؛ اتفاقی که دست سونی را در رویدادهای E3 2017 و E3 2018 خالی گذاشت تا پلی استیشن به طور کلی با این رویداد خداحافظی کرده و در E3 2019 شرکت نکند.

شایان ذکر است که عمر پلی استیشن ۵ در حال حاضر به یک سال می‌رسد و فاصله‌ی زیادی تا دستیابی به حداکثر خروجی ممکن از سخت افزار آن باقی مانده است. اگرچه عناوین معرفی شده برای این کنسول هیجان‌انگیز هستند، اما می‌توان حدس زد که این تمام ماجرا نیست و شگفتی‌های بسیار بیشتری در انتظار دارندگان پلی استیشن ۵ خواهد بود. در واقع، توسعه‌ی عناوینی مانند The Last of Us 2 و Ghost of Tsushima یک شبه اتفاق نمی‌افتد و برای رسیدن به چنین سطحی از کیفیت در بازی‌ها نیازمند سال‌ها تلاش، بررسی و توسعه خواهید بود. در واقع، اگر قصد دارید تا هنر سونی در ساخت عناوین انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ را مشاهده کنید، باید چند سالی منتظر بمانید.

در نقطه‌ی مقابل، سیاست مخفی‌کاری سونی که بازی‌های مورد انتظار خود را بدون هیچ سر و صدایی توسعه می‌دهد کمی اوضاع را پیچیده می‌کند و کار ما برای حدس زدن این که چه چیزهایی در آینده منتظرمان هستند، سخت خواهد بود. اما این عمل نه تنها تبعات منفی‌ای در پی نخواهد داشت، بلکه از جهاتی جلوی بازاریابی غلط و کاهش اشتیاق مخاطبان را می‌گیرد.

کافی است به رویداد E3 2016 مراجعه کنیم و آن مراسم فراموش نشدنی را به خاطر بیاوریم. در طی رویداد مذکور شرکت سونی به صورت کاملاً غافلگیر کننده‌ای نمایش‌هایی از بازی‌های God of War ،Death Stranding ،Days Gone و Marvel’s Spider-Man را منتشر کرد و به نوعی هرچه در آستین خود مخفی نگه داشته بود را رو کرد. به دنبال این موضوع، رویداد سونی در E3 2017 و E3 2018 به تکرار مکررات و نمایش‌هایی از بازی‌های معرفی شده خلاصه شد.

در نهایت، با انصراف سونی از شرکت در رویداد E3 2019 چنین به نظر رسید که این شرکت از اشتباه خود درس گرفته است و قصد دارد تا طبق برنامه‌ی اختصاصی خود راهش را پیش بگیرد. پس از این واقعه، هیچ کس نمی‌دانست تا چه اتفاقاتی قرار است برای پلی استیشن رخ دهد. در واقع، تنها اطلاعاتی که در آن زمان نسبت به پلی استیشن داشتیم، جزئیاتی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۴ بود و هیچ سرنخی از پلی استیشن ۵ و عناوین در دست توسعه برای آن وجود نداشت. در مجموع، این امر به نفع سونی شد و هیاهو و هیجان پیرامون اتفاقات آینده‌ی این برند در اوج خود باقی ماند.

صبر، خصلتی که طرفداران پلی استیشن باید داشته باشند

آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
انتظار برای شنیدن اخبار بیشتر همیشه دشوار است. اما اگر طرف حساب شما پلی استیشن باشد، حداقل از نتیجه و ثمر این انتظار خود مطمئن خواهید بود.

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره شرکت سونی دست از مخفی‌کاری‌های آزاردهنده‌ی خود برداشت و از کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی کرد. این رویداد نه تنها چهره‌ی جذاب و البته اندازه‌ی عجیبش را به تصویر می‌کشید، بلکه تعداد زیادی از نمایش‌های مختلف از بازی‌های آینده‌ی پلی استیشن را نیز در خود جای داده بود.

پس از عرضه‌ی کنسول پلی استیشن، رویداد دیگری توسط سونی برگزار شد که به انتشار اخبار بیشتر از بازی‌ها و از همه مهم‌تر، رونمایی از بازی God of War: Ragnarok پرداخت. تمامی این جزئیات استراتژی‌های سونی برای آینده را فاش کرد؛ البته تنها یک تا دو سال آینده و نه بیشتر. این راه جدیدی است که سونی در قبال معرفی بازی‌های آتی خود پیش گرفته است و به نظر می‌رسد که با توجه به کیفیت تضمین شده‌ی آن‌ها این روش کاملاً منطقی و ایده‌آل خواهد بود.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، هرمن هالست (Herman Hulst) به عنوان رئیس استودیوهای پلی استیشن تایید کرد که هم اکنون بیش از ۲۵ بازی انحصاری پلی استیشن ۵ در حال توسعه هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تعداد عناوین انحصاری معرفی شده‌ی این کنسول عددی بسیار کمتر از ۲۵ را نشان می‌دهد و این بدان معناست که در سال‌های آینده شگفتی‌های بزرگی برای دارندگان پلی استیشن ۵ وجود خواهد داشت. همانطور که اشاره شد، صبر کردن خصلتی است که طرفداران پلی استیشن باید داشته باشند و شک نکنند که در ازای آن پاداشی عالی در انتظارشان خواهد بود.

JoElCameraMan♕ChiefRaminWe are in a war🏴🏴🏴🏴Ali soulslikeAtomic SoldierTlou part 2 game of the centuryHannaHarm4niiPC gamer ;)blackcityیوهاننyasi𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰...Eternal...PYOUBlack1100more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • O2 گفت:

    منتظر سورپرایز های سونی هستیییم 😎😎😎
    مخصوصا آی پی های جدید ناتی و سانتا 🔥🔥🔥

    CameraManChiefjohn117Amir(PC & PS4)Tin TinAtomic SoldierTlou part 2 game of the century@alistar🤘Mohsenj741100more
  • Mateus گفت:

    دوستان قبل کوبیدن توجه داشته باشین که تمام عناوینی که قراره بیاد ( گاد ، گرن ؛ هورایزن و …. ) همگی جز لاین آپ ۲۰۲۱ بودن و بخاطر تاخیر قراره ۲۰۲۲ بیاد ؛ سونی تا الان هیج لاین آپی برا ۲۰۲۲ معرفی نکرده
    اسپایدی ۲ ( ۲۰۲۳ ) و ولورین ( نامعلوم )

    CameraManChiefDARKSIRENRyderAtomic SoldierBlack KnightTlou part 2 game of the centuryHannaHAmirkhan@alistarmore
  • ALIREZA0111 گفت:

    سونی از نسل گذشته یه درسی گرفت که نباید بازی هارو خیلی زود نشون بدن
    مثلا لست ۲ تو psx2016 معرفی شد ولی تاریخ عرضش شد ۲۰۲۰
    احتمالا سونی فقط قراره بازی هایی که عرضه شون نزدیکه نمایش بدن
    بعد دیدن هلبیلد ۲ اونم تو اوایل نسل خیلی دوس دارم ببینم گرافیک بازی های نسل نهمی تا کجا پیش میره
    سونی اگه یه شوکیس دیگه داشته باشه حداکثر تا سه ماه اول ۲۰۲۲ تنها گیم پلی که میخوام گیم پلی marvel spider man 2 هستش همین که تو نمایش زیره ویدیو نوشته بود in game footage بدون شک گرافیک خیلی خفنی رو میبینیم
    صبر ندارم برای نسل نهم واقعی

    masoud pc gamerAtomic SoldierTlou part 2 game of the century@alistar𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Black KnightیوهاننyasiO2کاپتان استخونیmore
    • Cole Train گفت:

      ALIREZA0111
      دقیقا منم باهات هم نظرم رفیق.سونی دقیقا بازی هایی رو که نزدیک عرضشون هست رو نشون میده مثه وولورین و ریمیک استاروارز کوتور و اسپایدرمن ۲

      CameraManAtomic SoldierALIREZA0111XERXESTlou part 2 game of the centuryیوهان𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Max22
      • Mãhdīær گفت:

        فشار خوردن که تو برنامت نبود دوست عزیز
        نیست مایکروسافت الدر پنج سال دیگرم معرفی کرده بعد شما بیا گل به خودی بزن
        یه تحقیق بکن داداش بعد صحبت کن که ضا،یع نشی

        𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centuryHannaHMax22
        • Cole Train گفت:

          مایکروسافت کلا بازی هایی معرفی کرده شاید این نسلم نیان.کسی مخاطب صحبتش مایکروسافت نبود.فقط خندم گرفت از تحلیل رفیقمون واسه همین این کامنت رو گذاشتم.

          CameraManALIREZA0111𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
        • Chief گفت:

          دوست عزیزی که میفرمایید یکم تحقیق بکن از شما خواهشمندم خود نیز این رویه را پیش بگیرید و با اطلاعات کامل تری سخن بگویید(حال کردید 😅😎)
          الدر بعدی رو مایکروسافت معرفی نکرد خود بتسدا قبل خریده شدن معرفیش کرد💚(مثال های دیگه ای وجود دارند که با کمی مطالعه میتونید پیدا کنید و اونا رو مثال بزنید 🙌)

          CameraMan
      • ALIREZA0111 گفت:

        بین اینایی که گفتی صرفا ولورین زود معرفی شده اسپایدرمن ۲۰۲۳ میاد الانم تقرییبا تو ۲۰۲۲ هستیم
        کوتور اصلا فرست پارتی نیس و صرفا انحصاریه حالا چه زمانی چه کنسولی و تاریخ انتشارش رو سونی معین نمیکنه و معرفیش هم با سونی نبوده چه بخواد به زور نشون بده خوده استودیو اسپایر تصمیم گرفته
        حالا من نمیخوام حرف از مایکروسافت بزنم که ۲ سال پیش هلبلید معرفی کرده هنوز تاریخ انتشار نداره
        حالا اود ..اوتر ورلد ۲ .فیبل..پرفکت دارک ..ایندینیا جونز ..و انحصاری اوالانچ که گفته بودن کواپ چهار نفرس بشین تا اینا منتشر شن

        • Cole Train گفت:

          من عجله ای واسه ی عرضه ی هیچ بازی ای ندارم جفت کنسولارو هم دارم.اگه میبینی سونی چیزی معرفی نمیکنه چون درحال حاضر استودیوهاش چیزی اماده ی تیز کردن هم ندارن.سونی یه دیل با مارول بست سریع معرفی کرد وولورین رو.مشکل اصلی سونی برای معرفی بازی اینه تمام استودیوهای خفنش تازه بازی عرضه کردن و هنوز توی ویش تولید بازی های جدیدشون هستن مثه ناتی داگ ساکرپانچ هوس مارک ووو.اگه میبینی فیبل یا اوتر ورلد یا هل بلید ووو یه تریلی تیزر مایکروسافت نشون داد بخاطر این بود بازی هاش دوسه سالی از پروسه ی ساختشون گذشته و خواست یه چشم انداز از اینده ی محصولاتش به مخاطبای این صنعت بده.شک نکن ناتی داگ قالب بازی بعدیش مشخص بشه با یه تریلر معرفیش میکنه

          CameraMan
          • ALIREZA0111 گفت:

            استودیو های سونی همه شون چند تیمه هستن
            انگار شما یکم از اخبار عقبی حداقل دو تیم شدن هر استودیو ولی مثلا اینسامنیاک ۳ تیمه شده حداقل
            مایلز مورالز رو عرضه کرد شش ماه بعد رچت رو عرضه کرد
            این حرف شما تو نسل هشت سند بود نه الان که همه استودیو ها دارن چند تیمه چند پروژه رو جلو میبرن
            ناتی داگ هم هیچ وقت تا حالا به جز لست ۲ بازی رو زود معرفی نکرده همیشه یک سال قبل عرضه معرفی کرده البته بازم میگم جز لست ۲ که احتمالا کاره سونی بوده
            شما میگی اره از بازی های مایکروسافت دو سه سال از ساختشون میگذره و فقط میخواست چشم اندازی از بازی هاش رو نشون بده تحلیل جالبی بود ولی سونی ولورین رو نشون بده دقت کن فقط ولورین …… میشه معرفی زود هنگام چون بازی دیگه ای نداره و استودیو هاش تازه دارن بازی میسازن XD
            حالا کاری ندارم قبل عرضه گاد ۲۰۱۸ بارلوگ روی پروژه دوم سانتا مونیکا کار میکرد و خودشون هم تایید کردن تو یه مصاحبه شوکیس پلی استیشن یعنی اون بازی ممکنه یک سال بعد گاد عرضه شه شاید دو سال بعد گاد
            دلیل نمیشه چون الان عرضه کرد بازی نداشته باشه اکثر استودیو ها چند تیمه شدن فکرکنم شما بهتره یکم اطلاعات رو ببری بالا ساکر پانچ و گوریلا گیمز و خیلی استودیو های دیگه سونی و استودیو های تازه ای که خریده چند تیمه هستن

            Omidsoltani7
            • Cole Train گفت:

              یادش بخیر ناتی داگ انچارتد ۴ رو با یه تیزر که نقشه بود سال ۲۰۱۳ معرفی کرد عرضه هم ۲۰۱۶ بود.اتفاقا جنابعالی اطلاعاتت ناکامله.من حداقل ۱۵ ساله اخبار گیم رو از فروم های معتبر دنبال میکنم قبلشم تک تک مجله های دمیای بازی ووو رو میخریدم.من اصلا بحثم سر مایکروسافت نیست.مایکروسافت کلا فقط معرفی کرده همه هم ارلی دولوپمنت بودن.شما فرمایش کردی سونی درس گرفته و بازی زود معرفی نمیکنه.این اسمش درس نیست این مارکتینگه که سونی تا ابد همین کارو میکنه مایکرو هم میکنه.نینتندو هم اکثرا اینکارو میکنه.اگه میخوای بگی اطلاعاتت پایینه برو تا یخ معرفی بایونتا ۲ و ۳ و زلدای ۲۰۱۷ و ماریو آدیسی و همین زلدای جدید و تاریخ عرضشون رو ببین بعد نظرتو بهم بگو.از این تحلیلای سیکیم خیاری واسه خودتون نداشته باشین چه سونی چه مایکروسافت بخاطر عرضه ی کنسول مجبورن بازی هاشونودزود معرفی کنن

              CameraMan
    • Ladon گفت:

      هنوزم این کارو میکنه خب الان ولورین تاریخ زده مگ گفته در دست ساخت هست هنوز خود اسپایدر من ۲ سال ۲۰۲۳ خورده دقیق ندادن بازم امکان تاخیر داره عین مایکروسافت که اومد الدر اسکرولز و ایندینا جونز رو تیز کرد معلومم نیس کی بیاد خیلی از این زود معرفی کردن یک اول برای پیدا کردن جذب مخاطب و هایپ قبل بازیه بعدش برای استخدام نیرو استفاده میشه بعد یه چیزی تو باید نشون بدی که شرکت سرمایه گذاری کنه

      CameraManTlou part 2 game of the centuryیوهانMax22
  • 1100 گفت:

    یه Killzone درست و حسابی ، آرزوست … کیلزون ۱ روی ps2 چه عالمی داشت … 🥺☹

    نسخه های بعدی هم *بد* نبودن … ولی لامصب یکی Killzone 1 , یکی Black … اینا اولین شوترایی بودن که سایه سنگین کالاف دیوتی رو تونستن از روی ذهن من بردارن … عجیب خاص بودن 😔

    RyderTlou part 2 game of the centuryHannaHAmir1990یوهانO2S Ghost of SpartaMax22
  • Mãhdīær گفت:

    پی اس نیومد کل ایپی های پنج سال ایندشو رونمایی کنه دلیلی نداره همین الانشم بهترین لانچ رو داشته
    ایکس باکس هم اگر اینکارو کرد به خاطر جو منفی دورش به وجود اومده بود این کار رو کرد تا بگه کلی انحصاری دارم و گرنه اگر مایکرو تو نسل ۸ مثل سونی موفق بود هیچ وقت نمیومد ایپی پنچ سال بعدشو الان معرفی کنه

    HadroTlou part 2 game of the centuryHannaHAmirkhanBlack Knightیوهان...Eternal...mohammad reza gamerنyasiO2more
  • SEHSANHS گفت:

    به نظرم باید یکم از پنهان کاریا کاست. خصوصا بعد خرید بتسدا توسط مایکروسافت و معرفی کلی بازی. اگه همینطور سونی پنهان کاری کنه و مایکروسافت تن تن بازی معرفی کنه از نظر من یه عده رو تحت تاثیر قرار میده و میرن طرف مایکروسافت و ایکس باکس میگیرن.

    ChiefTlou part 2 game of the centuryAmirkhanیوهانMoReKaنyasiO2کاپتان استخونیMax22
  • علی گفت:

    سونی که مطمئن هست برندش مخصوصا الان ک مایکرو داره به خوبی تنور رقابت رو داغ میکنه بیشتر از همیشه باید به سونی مطئن باشیم که کم کاری نمیکنه..

    یوهاننyasiO2کاپتان استخونیMax22
  • ی سوال از کاربر متیوس، تعداد انحصاری‌های پلی استیشن ۴ چندتا بود؟

    Tlou part 2 game of the centuryshir taziyehیوهانMateus
  • به شدت هایپم برای IP های جدید، دوست دارم عنوان های Sci-Fi بیشتری ساخته بشه.

    بنظرم این نسل خیلی بهتر از نسل قبلی میشه، با سخت افزار قوی تر PS5، ایده های خیلی بیشتری رو میشه پیاده کرد. امیدوارم سونی ریسک ش رو بپذیره و سرمایه گزاری کنه روشون مثل Returnal

    HadroTlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74یوهاننyasiO2S Ghost of SpartaMateusکاپتان استخونیMax22more
    • Black Knight گفت:

      عنوان Sci-Fi دوتا شایعه شده یکی از Santa Monica Studio که میگن قراره پروژه دارک ساید که قبل از God of War 2018 داشتن میساختن و کنسل شدش رو احیا کنن که کوری بارلوگ داره روش کار میکنه حتی تو یکی از مصاحبه ها کوری بارلوگ رسما به ساخت یه بازی فضایی اشاره کرده بود !
      شایعه دوم هم مربوط به یکی از چندین پروژه های Firesprite هست که یکیش یه بازی Survivor Horror و Sci-Fi فضایی هستش

      ChiefSکاپتان استخونی@alistarMahyarMsmیوهانshir taziyehMax22
    • Mateus گفت:

      “”به شدت هایپم برای IP های جدید، دوست دارم عنوان های Sci-Fi بیشتری ساخته بشه””
      .
      Cory barlog 😉

      Ladon1100Black Knightکاپتان استخونیMahyarMsmیوهانshir taziyehMax22
  • Hard gamer گفت:

    سونی همیشه آرامش قبل از طوفان بوده 🔥

    O2یوهانS Ghost of Spartaکاپتان استخونیMax22Black Knight
  • S گفت:

    ۲۰۲۲ سال خوبی واسه سونی نیست با این سیاستش
    بازی هایی که ازش دیدم متاسفانه نامید کننده بود فقط امیدوارم گاد خراب نکنه(که اونم شبیه dlc بود)

    PC gamer ;)AlirezabrnDARKSIRENHadroTlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰یوهان...Eternal...mohammad reza gamerنyasimore
  • Sina.ss گفت:

    درست میگه دیگه به نسلها اعتقاد داره نمونش دیمون سولز و ریترنال و رچت اند کلنک که دروازه نسل نهم بودن..منظور ایشون کاملن مشخصه و شما درک درستی ندارید از دنیای کنسولها که به راحتی اینجور صحبت میکنید.مگه هر کنسول چنتا بازی انحصاری داره؟ شما به من بگید؟ هفته ایی یه دونه؟ عزیز بردار قرار نبود بیستا انحصاری ناب و نسل نه سال اول ببینید تا به نسلها اعتقاد پیدا کنید!!!!…روز اول که راگناروک معرفی شد کامنتم موجوده من نوشتم شک نکنید واسه ps4 هم میاد که دوستان عزیز نظرات عجیب دادن چون اشتباه فهمیده بودن صحبت جیم رایان رو.شما هم اصلن فن بیان درستی ندارید با کمال احترام.

    Max22یوهانO2Sina_2081
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اگر نسل ۹ عمرش ۷ سال باشه فک کنم چیزی بین ۲۵ تا ۴۰ ( به صورت تقریبی گفتم ) انحصاری درجه ۱ در سلیقه های مختلف رو شاهد باشیم و البته انحصاری های پلی استیشن بسیار با کیفیت و ثابت شده هستن و این اطمینان طی سالها بدست اومده در کنار اینا عناوین ترد پارتی بزرگی هم قرار میگیرن برای نمونه میشه به نسخه جدید فاینال فانتزی و همچنین سوپرایزی شگفت انگیز مثل ریمیک استاروارز رو اشاره کرد در ضمن پلی استیشن برای عناوین بزرگ و وسوسه کننده مولتی پلتفرم همواره مکانی فوق العاده برای تجربه بوده ، به اینا جذابیت کنسول و دوال سنس هم اضافه کنید و احتمالا عرضه یک سرویس جدید و جذاب برای فن های پلی استیشن و حتی خرید های جذاب که با سیاست های پلی استیشن همسو باشه و البته سوپرایز هایی که قابل پیش بینی نیست ، به نظرم نسل ۹ برای دارندگان پلی استیشن ۵ میتونه یک نسل رویایی بشه البته پلی استیشن این کار هر نسلشه و برای هوادارانش همیشه رویایی بوده و این فن بیس بزرگ و علاقه هواداران به کنسول های پلی استیشن یک شبه و حتی یک نسله اتفاق نیوفتاده ، امیدوارم جیب هامون پر پول و تن هامون سلامت باشه تا در کنار هم لذت ببریم از نسل ۹ …

    shir taziyehTlou part 2 game of the centuryایمان غلامی مهرآبادیMãhdīærBlack KnightیوهاننyasiS Ghost of Spartaکاپتان استخونی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
  • . گفت:

    بنظر من که سونی دستش خالی هست وگرنه دلیلی نداشت انقدر سکوت کنه و حداقل یک CGI از بازیاش مثل ولورین میداد

    ChiefDARKSIRENHadroBlack KnightTlou part 2 game of the centuryMãhdīær🤘Mohsenj74...Eternal...mohammad reza gamerO2more
    • Sina_2081 گفت:

      (بنظر من که سونی دستش خالی هست وگرنه دلیلی نداشت انقدر سکوت کنه)
      چنین جملاتی دوسال پیش هم قبل از معرفی ps5 زیاد زده میشد

      Black Knightکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryیوهانO2𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰🤘Mohsenj74Max22
    • RDR2 گفت:

      فقط همین چند تا که میدونیم از کل بازی های تاریخ ایکس باکس بهتره داداش و اونوقت میگی دست خالی؟؟؟؟شما داری اشتباه میکنی و یا هیچی از معنی دست خالی نمیدونی…هوریزان،گاد،ولورین،اسپایدرمن واقعا همینا واسه ۱۰ تا نسل مایکرو بسه

      ChiefETERNALMANTlou part 2 game of the centuryیوهانO2Mãhdīær𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Max22
      • ETERNALMAN گفت:

        نمی خواستم کامنت بدم ولی «از کل بازی های تاریخ ایکس باکس بهتره؟» پس معلومه اصن یه بازی اکس باکس رو هم پلی ندادی ، کمتر حق بگو مومن ؛ این کسی که داره این حرفو میزنه خودش دست کمی از علی پاور نداره در زمینه فن بوی بازی و مایکرو هیتر بودن ؛ خیالت تخت! اما به فرض اینکه اشتباه گفته باشه (که استثنائا برای رضای خدا این بار باهاش موافقم) ، این دلیلی نمیشه بیای فن بوی بازی کنی ؛ گیم غیر از سینما چیز دیگه ای هم هست! ضمن اینکه لاین آپ ۲۰۲۲ مایکروسافت رو یا ندیدی یا نمی خواستی ببینی – تعصب چیز خوبی نیست ، با منطق شما استارفیلد و الدر ۶ که هنوز هیچی ازشون ندیدیم!! برای ۱۰ نسل سونی کافیه

        Chief𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰کاپتان استخونی
      • Chief گفت:

        اگه واقعا به این چیزی که گفتین (همین چندتا که میدونیم از کل بازی های تاریخ ایکس باکس بهتره) باور دارین بدون شک یه فن متعصب بیش نیستین و دستتون به بازی هاش نخورده (مقدار لایک هاتون هم جالبه🥲)

        ETERNALMAN
  • فقط لست ۳ معرفی شه
    من دیگه هیچی نمیخوام😍😍😍
    پ.ن: لطفا ایموجی ها رو هم برگردونین

    HadroRyder.Tlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74@alistarایمان غلامی مهرآبادیMãhdīærیوهانRDR2more
  • shir taziyeh گفت:

    انتظار سخته لاین اپ ۲۰۲۲ فوق العاده است به طوری که توش گاد او وار که یکی از مهم‌ترین بازی های تاریخ هست حضور داره و همینطور فاینال فانتزی که کیفیتشون ثابت شده است
    از اون طرف هورایزن فوربیدن پست هست که اگه مشکلات برطرف شده باشه در حد گاد پتانسیل داره
    گرن ۷ هست که به احتمال بالا کامبک میزنه و میشه یکی از بهترین ریسینگ شبیه ساز ها ( البته نمیتونم چون هیچ شبیه سازی دیگه متای۹۶ رو نمیگیره )
    فوراسپوکن هست که کلی آدمای کله گنده روش کار میکنن
    لاین اپ ۲۰۲۳ هم بنظرم اینجوریه : اوایل( سه ماه اول ) ۲۰۲۳ اسپایدرمن ۲ میاد و اواخر ( سه ماه آخر ) ولورین میاد و شاید دوتا فرست پارتی دیگه هم بیاد و… بیش از ۲۵(به احتمال بالا ۳۲) بازی که که تا الان ساختشون شروع شده

    Hadro🤘Mohsenj74یوهانAmirkhanO2S Ghost of Spartaکاپتان استخونیMax22
  • آقای مناف زاده خسته نباشید و مقاله خوبی بود فقط تحلیلتون درباره عدم شرکت سونی در مراسم e3 نظرمو جلب کرد چون برای اولین بار بود همچین چیزی می خوندم و قبلا صرفا صحبت های طرفدار ها رو درباره ویو های زیاد مراسم اختصاصی پلی استیشن و هزینه بر بودن e3 و … رو خونده بودم، با این تفاصیر بنظر شما ممکنه سونی سال آینده یا در آینده نزدیک به e3 برگرده؟ یا به همین رویه ادامه خواهد داد؟ نظر خودم فارغ از اینکه چی به نفع شرکت هاست دنبال نفع گیمر ها هستم و میگم توی یک هفته e3 از تمام گوشه و کنار صنعت گیم داره خبر های مثبت و هیجان انگیز میاد، مخصوصا از رقیب سونی ولی نبود سونی شدیدا حس میشه و حتما برای طرفدارهاش هم کار آسونی نخواهد بود و کلی کل کل جالب و باحال در اون برهه میتونه شکل بگیره اما اینجوری اون شور و هیجان رقابتی رو نداره.

    ChiefTlou part 2 game of the centuryshir taziyehیوهانAmirkhanS Ghost of Sparta
    • Mateus گفت:

      سونی هیچوقت به E3 برنمیگرده
      چرا باید کلی پول بده تا اجازه بدن شرکت کنه؟ تازه وقتی آمار بیننده های خودش کلییییییی از E3 بالاتره و میتونه سود بیشتری کنه
      درثانی ، سونی توی گیمزکام و TGA یه نمایش های کوچیکی ارائه میده ؛ اصل کار هم برا رویداد خودشه
      قیاس E3 و رویداد سونی واقعا طنزه ؛ یه نگاه به آمار بندازین متوجه میشین
      حتی حضور مایکروسافت هم در E3 بعدی در هاله ایی از ابهامه

      Black KnightSina_2081MahyarMsm
      • من طبق تحلیلی که داخل مقاله گفته بودن این سوالو پرسیدم چون برام جالب و جدید بود. بشخصه هم فکر نمی کنم تا چند سال آینده مایکروسافت e3 رو ول کنه، حتی یه برنامه ای داشت بنام ایکس باکس اینساید که خیلی وقته قسمت جدیدی ازش نرفته با اینکه پلی استیشن با الگو از اون استیت آف پلی ها رو شروع کرد و داره به پخشش ادامه میده. مایکروسافت فعلا داره از همایش های مختلف به عنوان شوکیس های خودش استفاده میکنه تا بیننده هاشون رو جذب کنه و کسایی که صرفا دنبال نام ایکس باکس نیستن رو به گیم پس و اکوسیستمش بکشونه. ایکس باکس هنوز انقدر مخاطب نداره که بگه خیلی خوب مراسم خودم رو برگزار میکنم و فقط طرفدار های خودم ببیننش برام کافیه بلکه الان دنبال مخاطب حداکثریه و کجا بهتر از e3 و گیمزکام و توکیو گیم شو و گیم آواردز؟

        پ.ن: یه تشکر هم بکنم از آقای مناف زاده که یه گوشه چشمی هم به من ننداخت 🙁 باشه دمتون گرم، اما این رسمش نبود🥲

  • Amirkhan گفت:

    پلی استیشن : آرامش قبل طوفان💙

    ایکس باکس : نسیم سبز 💚

    Hadromahanabediیوهانکاپتان استخونی
  • هر گیمری ، پلی‌استیشنو با عناوین انحصاری باکیفیت و جریان سازش میشناسن
    الان دیگه سونی به اون لولی رسیده که با سکوتش هم هایپ میکنه
    هر چقدر این سکوت بیشتر میشه ، هایپشم بیشتر میشه
    دو نسل اول پلی‌استیشن بیشتر با عناوین انحصاری ترد‌پارتی خودش شناخته میشد
    (مثل متال‌گیر و سایلنت‌هیل و اویل و فاینال‌فانتزی)
    اما استارت تکیه کردن به استدیوهای فرست‌پارتی از تردپارتیا ، برمیگرده به نسل هفتم و پی‌اس۳
    اونجا بودش که ناتی‌داگ اومد سه تا آنچارتد رویایی داد و لست اف آس آخر نسل متولد شد تا دو تا گاد اف وار از سانتا و گوریلیاگیمز کیلزون میساختو ساکرپانچ اینفیمس و مدیا مولکول لیتل‌بیگ‌پلنت
    توو نسل هشتم ظرافت و قدرت بیشتر شد
    دیگه همه میدونستن که عناوین فرست‌پارتی سونی ، مورد انتظار و باکیفیت هستن(حالا توو هر ژانری که میخواد باشه)
    اما نسل نهم و پی‌اس۵
    اگه دقت کنید بار اصلی و نماد پلی‌استیشن روی دوش دو تا استدیو اصلی سونی یعنی ناتی‌داگ و سانتامونیکا بوده همیشه
    اما از اواخر نسل هشتم استارت بزرگ شدن دیگر استدیوهای سونی خورده شد
    اینسومنیاک و بلوپوینت و هاوس‌مارک به خانواده پلی‌استیشن اضافه شدن
    دو سه تا استدیو پشتیبانی خریداری شد ، آخریش همین استدیو والکری که میگن دست راست سانتامونیکا هستش و تخصصش توو طراحی محیط و شخصیتا هستش
    مشخصه که سونی نمیخواد دیگه تمام نگاه‌ها و هایپا فقط مختص ناتی و سانتا باشه
    اینسومنیاک اسپایدرمن و وولورین معرفی میکنه و اینترنت منفجر میشه
    گوریلیاگیمز هورایزون میسازه و‌ یه شو گرافیکی به راه میندازه
    همه منتظر گوست اف سوشیمای۲ ساکرپانچ هستن و همه میدونن که بلوپوینت چه قدرتی توو ریمیک زدن آثار فاخر داره
    و…
    چند استدیو جدید قراره شوتر و آنلاین بسازن و خودشونو به سونی ثابت کنن
    و در کنار همه‌ی این استدیوها ، ناتی‌داگ و سانتامونیکا هم قدرتنمایی همیشگی خودشونو دارن
    سیاست سونی به نظرم فوق‌العاده ژاپنی و هوشمندانه هستش

    ChiefETERNALMANshir taziyehیوهانBlack KnightO2کاپتان استخونیS Ghost of SpartaSina_2081𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • ETERNALMAN گفت:

      با تمام حرفات موافقم به جز یه مورد ، اونم اینکه اتفاقا بیزینس سونی خیلی وقته از مدل ژاپنی فاصله گرفته و به یه نوع بیزینس خاص آمریکن تغییر کرده ، سیاست های جیم رایان خیلی خوب اینو نشون میده – به نوعی از اواخر دوران مدیریت کاز هیرای میتونیم رد این چرخش مدل کسب و کار رو دنبال کنیم – البته طبیعی هم هست ، نمیشه سران بلند پایهٔ یه شرکت چند ملیتی ، آمریکایی باشن ولی تأثیری در مدل کسب و کار ایجاد نشه – به نوعی در کسب و کار کلاسیک ژاپنی ، سود و زیان تابع ارزشهایی هست که یه کسب و کار باهاش تعریف شده ، ولی به عکس در مدل کسب و کار آمریکایی ، ارزش تابع سود هست – این رو عینا در سیاست جدید سونی می بینیم که سیاست هاش داره مشابه شرکت های واقع در Silicon valley میشه – عرضه با فاصله عناوین فرست پارتی برای پی سی و همزمان انتقال تمرکزش از ژاپن به ایالات متحده هم از محکم ترین نشونه های این تحول هست

      کاپتان استخونیMateus
  • FΛИŦΛSY گفت:

    سونی سلطان صنعت گیم♥️انصافا تو هر نسل کلی بازی خوب انحصاری تو همین یکسال ببینید چندتا انحصاری اومد همیشه دست سونی پره از بازیای خوب و دوست داشتنی

    Mãhdīærیوهان𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰🤘Mohsenj74O2کاپتان استخونیWe are in a war🏴🏴🏴🏴Max22
  • Wounds گفت:

    من انتظاری ندارم و فکر نکنم طوفانی هم در کار باشه برای سال بعد God و Horizon و gran به اندازه خفن هستن و پلی استیشن هم خیلی همت کنه رو همین سه تا درست و حسابی مانور بده ….دیگه باید به برنامه های قدم به قدم پلی استیش عادت کنیم برای همین من دیگه انتظار یک رویداد خیلی بزرگ که پر باشه از بازی های AAA. انحصاری ندارم و فکر نکنم تو چند سال آینده هم شاهد همچین چیزی باشیم

    Tlou part 2 game of the centuryMax22یوهانO2We are in a war🏴🏴🏴🏴
  • Black Knight گفت:

    ممنون بابت مقاله جناب مناف زاده
    شخصا سیاست سونی رو میپسندم ولی به شرطی که وقتی رویداد میزاره یه چی مثل ایون رونمایی از PS5 باشه
    رویدادی که سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار کردن رویداد خوبی بود ولی اصلا در حد این همه انتظار نبود
    هر چند اصلی ترین دلیل ضربه خوردن و هیت شدن اون رویداد رو میشه به شایعه های بی پایه اساس و چرت یه سری اینسایدر گذاشت وگرنه بازی هایی مثل ریمیک کوتور و فوراسپوکن و ولورین و اسپایدی ۲ و گاد رگناروک و گرن توریزمو ۷ خیلی جذاب بودن
    الان هم شایعه شده سونی قراره یه ایونت داشته باشه و توش از گیمپلی هاگوارتز لگاسی نمایش داشته باشه که هر چند ممکنه این هم صرفا یه ایونت صرفا تبلیغاتی باشه ولی بعید میدونم دیگه
    ولی به نظرم برای رونمایی از PSVR جدید و سرویس شبیه به گیمپس و بازی های جدیدی که برای بعد از ۲۰۲۲ برنامه داره صد در صد یه رویداد حسابی برگزار میکنه

    ♕Sr_dhیوهان🤘Mohsenj74mohammad reza gamerO2shir taziyehکاپتان استخونیSina_2081more
  • ابن کاری که سونی می‌کنه
    رو تقریبا میتونم با نینتندو مقایسه بکنم
    هر دوتاشون با استراتژی تمام عیار دارن به رقابت ادامه میدن
    ولی این کار سونی که درست ترین تصمیم ممکن هست رو بعضیا درک نمی‌کنند الان مایکروسافت از هرچی که داشته تقریبا رونمایی کرده (به غیر از چند پروژه)
    مایکروسافت مجبور بود این کار رو بکنه
    حتما در نسل بعد مایکرو هم چنین استراتژی در بر خواهد برد
    اما از حق نگذریم چه نسلی بشه برای پلی استیشن این نسل 🔥🔥

    ♕ChiefPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)Sیوهانmohammad reza gamerO2All Aloneکاپتان استخونی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • Ladon گفت:

      چیزی که خودشون گفتن خیلی از بازی های مایکروسافت هنوز معرفی هم نشدن و گفتن این چیزی که شما دیدین از معرفی ها یک چهارم نسل ۹ مایکروسافته تا اخر نسلم خیلی مونده هم سونی هم مایکروسافت من خوشحالم تکونی که مایکروسافت داده خوب بوده نسل ۹ و جذاب تر میکنه رقابتشون میتونه خیلی به نفع گیمر ها باشه نتیجه اش میشه بازی بیشتر برای ما ها

      ♕ChiefPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)کاپتان استخونییوهانMax22
  • god of war گفت:

    درسته
    ۲۰۱۶ ب قول شما سونی هر چی داشت رو استفاده کرد
    ولی این نکته هم باید گفت ک ۲۰۱۶ اوج رقابت نسل ۸ بود
    یعنی زمانی ک طرفتاران یا فن های دو شرکت کنسول های خودشون رو خریدن و باید نظر کسانی ک فن شرکتی نیستن یا ب اصطلاح خاکستری رو جلب کرد
    بی شک برنامه ریزی های دقیق سونی و جیم رایان طوری هست ک در سال حداقل یک انحصاری شاهکار رو داشته باشیم

    ♕ChiefیوهانO2کاپتان استخونی𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Max22Black KnightS Ghost of Sparta
    • Ladon گفت:

      کجا اوج رقابت بود مایکروسافت تو دیوار بود کامل تو نسل ۹ کدوم رقابت اونموقع داشت پایه ریزی گیم پس میکرد بازی نداشت به اون شکل که با سونی رقابت کنه

      ♕Chief
      • god of war گفت:

        خب اقون ماکرو بعد از اون سال بود دیگه
        اول نسل فورزا هیلو ۵ و گرز ۵ خوب بودند
        ولی از اواسط نسل یه جورایی برای نسل جدید برنامه زیری کردند
        کاش نینجا تئوری رو برامون می زاشتن واقعا

        ♕
        • Ladon گفت:

          کلا نسل ۹ نشون دادن سلطه گری میخوان هم سونی هم مایکروسافت تلاشی که دو تا شرکت داشتن برای تصاحب استارفیلد از اونطرف سونی انحصاری کرد بازی های اسکوئر اینکس مث فوراسپوکن و فاینال فانتزی و از اون ور مایکروسافت زنیمکس و یهو با جاش خرید نینجا تئوری حتی استار فیلد و انحصاری کرد بعد نسل ۸ من اوری و گرز ۵ و فورتزا و کاپ هد بازی های خوبش بودن واقعا بازی به اون شکل که تعریف کنه نسل ۸ مایکروسافتو ندیدم ولی الان جذاب شده واقعا خرید دو تا کنسول اصن اجباریه تو این نسل

          ♕ETERNALMANChiefکاپتان استخونی
          • god of war گفت:

            درسته
            ولی الان
            شرایط برای سونی فن ها بد شده
            من با بازی های بستدا فقط سرگرم می شدم
            ولی نینجا تئوری برام خیلی ارزش داشت
            شاهکاری به نام Hellblade رو داشتیم که از دستش دادیم
            واقعا دلم می خواد Hellblade 2 رو تجربه کنم

            Ladon
  • Sina_2081 گفت:

    آقای مناف زاده ، جیم رایان و سونی بارها گفتن به نسلها اعتقاد دارن و با عرضه ۳ عنوان انحصاری نسل نهمی در طول شش ماه کاملا این موضوع رو نشون دادن . پس چه مشکلی در بیان جیم رایان وجود داشت ؟

    ♕
  • یوهان گفت:

    ” کافی است به رویداد E3 ۲۰۱۶ مراجعه کنیم و آن مراسم فراموش نشدنی را به خاطر بیاوریم”
    اون مراسم خدایی عشق بود برخلاف ۹۰ درصد مراسم های کسل کننده دیگه اون یکی واقعا تمام لحظات و بازی های معرفی شده اش فوق العاده بود😎✌

    ♕Max22🤘Mohsenj74
  • RDR2 گفت:

    ۱.تو عکس مقاله باید اسم اینسامنیاک بود تا ناتی داگ
    ۲.برای سال ۲۰۲۱ خیلی ناراحت شدم سونی واقعا داشت ولی نزاشت
    ۳.سال ۲۰۲۲ گوتی بین گاد و هوریزانه و سونی دوباره دست پره
    ۴.و اینو بدونید هر شرکتی هر چقدر کله گنده و با سابقه خوب و بازی شاهکار( حتی راکستار ناتی داگ ) تو سال ۲۰۲۳ بازی عرضه کنه بازم گوتی و پر فروش ترین و پرطرفدار ترین بازی ۲۰۲۳ اسپایدرمن دو میشه و این برای ولورین تو سال ۲۰۲۴ صدق میکنه
    ۵. بنظرم تو سال ۲۰۱۸ با اون همه گیم فوقالعاده یه جای کار می لنگه که گاد اف وار گوتی بشه چون خیلی بازیا ازش سر تر بودن مثل رد دد ۲ و اسپایدرمن و من وقتی شنیدم گاد گوتی شده از این رای ها و متاریک و گوتی این جور چیزا نا امید شدم…..
    و در اخر یه سوال راکستار باید چیکار میکرد که رد دد ۲ گوتی شه ؟؟؟؟ واقعا سونی یه کارایی کرد گه گاد شد چون واقعا حقش نبود

    ♕ChiefPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)Hadroمحمد حسین کریمیBlack KnightXERXESMãhdīær
    • shir taziyeh گفت:

      فن بوی اینسامنیاک ندیده بودم که دیدم

      ♕یوهانMax22
    • Mãhdīær گفت:

      مهم نیست نا امید شدی چون از اسمت معلومه منتظر بودی کدوم گوتی بشه
      اسپایدرمن از گاد سر تر بود؟ok😐
      رد دد ۲ نسخه پیشرفته رد دد۱ بود که همه چیزش حداقل ۹۰ پیشرفت کرده بود ولی گاد از اون زاویه دوربین اومد کرد سوم شخص کل بازیو از دم نا.بود کردن و دوباره ساختن و تبدبل کردنش به یه شاهکار
      ریسکی که سر گاد شد سر هیچ گیمی نشد:)
      سطحت و درکت از خط آخر کامنتت معلومه
      شما دیگه کی هستید یه عده کودک ریختن کامیونیتی رو خراب میکنن😂
      تایید لطفا

      ♕یوهانRyderMax22
    • با کامنتایی که تا الان از شما دیدم متوجه چند مورد شدم
      ۱-فن سر سخت مارول
      ۲-فن سر سخت اینسومنیاک ، اونم بخاطر داشتن امتیاز اسپایدرمن و وولورین
      ۳-اصلا با سانتامونیکا حال نمیکنی
      ۴-بعد از اینسومنیاک طرفدار راکستار و رد دد۲ هستی
      ۵-نظرات تعصبی
      سعی کن تا جایی که قدرتشو داری واقع‌ببن باشی
      ((۱.تو عکس مقاله باید اسم اینسامنیاک بود تا ناتی داگ))
      یعنی واقعا عکس پست انقدر برات مهمه؟؟
      ((و اینو بدونید هر شرکتی هر چقدر کله گنده و با سابقه خوب و بازی شاهکار( حتی راکستار ناتی داگ ) تو سال ۲۰۲۳ بازی عرضه کنه بازم گوتی و پر فروش ترین و پرطرفدار ترین بازی ۲۰۲۳ اسپایدرمن دو میشه و این برای ولورین تو سال ۲۰۲۴ صدق میکنه))
      بعده‌ها از این کامنتت شاید خیلی خجالت زده بشی
      نه بخاطر اینکه بگم اسپایدی بده ، نه اتفاقا
      به نظرم سال ۲۰۱۸ اگه گاد و رد دد۲ نبودن قطعا حق اسپایدی بود که بهترین بازی سال بشه
      اسپایدرمن ۲۰۱۸ اگه با همون کیفیت ۲۰۱۸ توو سال ۲۰۲۱ میومد قطعا بهترین بازی سال میشد
      ((و در اخر یه سوال راکستار باید چیکار میکرد که رد دد ۲ گوتی شه ؟؟؟؟ واقعا سونی یه کارایی کرد گه گاد شد چون واقعا حقش نبود))
      رد دد۲ پرجزییات‌ترین بازی تاریخه بدون شک اما فاقد نوآوری
      یعنی همون رد دد یک گسترش داد و شاخو برگ داد به بهترین شکل ممکن اما گاد همه چیزو خراب کرد و از نو ساخت
      از دوربین بگیر تا همراهی آترئوس تا عوض کردن تم و دنیای بازی در کنار گیمپلی دیوونه کننده و اعتیادآورش که به شدت خوب روی اثر نشسته بود
      جوابایی که به کامنتت دادم فقط مخالفتم با طرز فکرت بود
      امیدوارم از کامنتم نکات مثبتشو بگیری و نکات منفیشو به بزرگی خودت ببخشی

      real♕یوهانSHadroBlack Knightایمان غلامی مهرآبادیMãhdīærMax22
    • اگه به اینه گاد دیگه چه کار میکرد
      زد کل سری رو از نو ساخت همه چی همه چی رو از اول ساخت
      بعد تو میگی بدرد نمیخوره
      ردد مثل نسخه قبل بود و هزاران برابر پیشرفت کرده بود اما نو آوری نداشت
      اما گاد نحوه داستان گویی ، گیم پلی مخصوصا پرتاب لوایتن ، دوربین بدون کات ، گرافیک بشدت بالا ، دنیا جهان باز ، و …
      اسپایدرمن هم چون بازی اول ابرقهرمانی اینسامینیاک بود مشکلاتی داشت
      اما الان قبول دارم بیاد میترکونه

      real♕
    • real گفت:

      تموم شد خیلی تاثیر گزار بود ! بیا پایین بچه سرمون درد گرفت واقعا خسته نشدی اینقدر چرت و پرت نوشتی 😂😂 معلومه فن بوی فیل اسپنسری پس اینجا چی مینویسی به جان خودت تو زندگیت چهار بازی بیشتر نکردی حتی نمیدونی گاد چیه اصلا ارزش وقت تلف کردنم نداری برات توضیح بدم

  • PC gamer ;) گفت:

    این نسل رقابت خیلی جذابه
    این وسط خوش به حال pc گیمر ها میشه که انحصاری های هر دو کنسول میاد براشون 😂😂
    فن بوی ها هم اینجا خودشون رو پ.ا.ر.ه کنن😂😂

    یوهان
  • من توی این نسل نه با کریتوس هایپ میشم نه با مرد عنکبوتی نه با هر نسخه‌ی جدید از لست نه حتی با ایلوی که تو نسل قبل خیلی باهاش حال کردم…امیدوارم یا چنتا آیپی جدید رو کنه سونی یا اینکه بره سراغ آیپی‌های قدیمی خودش مثه رسیستنس و کیلزون…برعکس بیشتر طرفدارا آیپی‌های این چندسال سونی اونقدر منو همراه نکرده هیچ یه خورده دور هم کرده…البته صرفا از سلیقه‌ام صحبت کردم اصلا قصد دهن‌کجی با بقیه‌ی طرفدارا رو نداشتم

    real
آرامش قبل از طوفان؛ پنهان‌کاری سونی در قبال عناوین انحصاری