نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت

امیرحسین رنجبر
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

آیا بازگشت یکی از بزرگ‌ترین شوترها، به انتظارات ما پاسخ می‌دهد؟ آیا ۳۴۳i در ماموریت خود موفق بوده است؟ در نقد Halo Infinite به جواب این سوالات خواهیم پرداخت.

بعد از شش سال انتظار، استودیو ۳۴۳i نسخه جدید سری بازی‌های محبوب Halo را عرضه کرده است. عنوان Halo Infinite با حواشی زیادی قبل و بعد از انتشار خود روبرو شد؛ اما این باعث نشد تا طرفداران کم‌تر از گذشته منتظر این بازی باشند. حالا مسترچیف دوباره بازگشته و وارد ماجراجویی جدیدی شده است. آیا بازگشت یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای شوتر اول‌شخص در صنعت گیم، به خوبی به انتظارات ما پاسخ می‌دهد؟ آیا ۳۴۳i توانسته میراث Bungie را دوباره زنده کند؟ در نقد و بررسی بازی Halo Infinite به جواب این سوالات خواهیم پرداخت. با گیمفا و ادامه این مقاله همراه باشید…

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
آیا بازی Halo Infinite به خوبی به انتظارات طرفداران پاسخ داده است؟

یکی از دلایل نفرت و منفور شدن Halo 5: Guardians در میان طرفداران، عدم پاسخگویی به نیاز بازیکنان در شنیدن داستانی جذاب و رو به جلو بود. فرنچایز Halo نه تنها همیشه بخش چندنفره سرگرم‌کننده و جذابی داشته است، بلکه داستان، همیشه یکی از نقاط قوت اصلی این سری بوده است. استودیو Bungie با ساخت سه‌گانه Halo، یک قصه‌‌ بسیار گسترده و عظیم را وارد صنعت گیم کرد. داستانی که در اوج سادگی و وفاداری به گیم‌پلی، شنیدنی و پر فراز و نشیب بود. Halo 5 تنها نسخه‌ای از سری Halo بود که از این وظیفه سربلند بیرون نیامد. نه تنها داستانش پر از ایرادات مختلف بود، بلکه به قول‌های سازندگان در نمایش‌های بازی هم عمل نکرد.

استودیو ۳۴۳i صحنه‌هایی را در تریلرهای داستانی Halo 5 نشان می‌داد که قرار نبود شبیهش را در کمپین ببینیم. مجموعه زیادی از مشکلات باعث شد تا Halo 5 با اختلاف لقب ناامید‌کننده‌ترین کمپین فرنچایز را از آن خود کند. طرفداران از این‌که ۳۴۳i روز به روز از ریشه‌های Bungie دور می‌شد راضی نبودند. نتیجه اعتراضات گسترده و فیدبک‌های فراوان، ساخت یک نسخه جدید از Halo تحت نام Halo Infinite بود. سازندگان قول بازگشت به ریشه‌ها را به بازیکنان دادند و به همین دلیل، وقت و نیروی زیادی را برای توسعه آن گذاشتند.

اولین ماموریت مهم، ساخت یک Engine اختصاصی و جدید برای نسخه بعدی Halo بود. ۳۴۳i با چند سال وقت گذاشتن، موتور گرافیکی SlipSpace Engine را توسعه داد و اولین بنچمارک آن را در تریلر معرفی بازی Halo Infinite به رخ کشید. راستش را بخواهید، تریلرهای Halo Infinite در همه چیز به جز گرافیک، انتظار طرفداران را بالاتر بردند. داستان بازی Halo Infinite، اولین بار در تریلر Discover Hope به نمایش در آمد. قدرت اثرگذاری این تریلر تا حدی زیاد بود که هواداران را یک بار دیگر برای داستان Halo هایپ کرد. همه می‌دانستیم که ۳۴۳i به دنبال جبران است و همین موضوع، اطمینان خاطری را در مورد کمپین بازی به ما اعطا می‌کرد.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

حال سوال نهایی اینجاست؛ آیا بخش داستانی Halo Infinite انتطارات را به خوبی پاسخ می‌دهد؟ پاسخ این سوال مثبت است. استودیو ۳۴۳i این‌بار به جای روایت داستانی شلوغ و پر از کاراکتر مانند Halo 5، یک داستان شخصی و منحصر به فرد را از مسترچیف روایت می‌کند. تعداد کاراکترها اندک است و همین موضوع به ۳۴۳i برای شخصیت‌پردازی بهتر آن‌ها کمک کرده است. همانطور که در تریلرهای بازی متوجه شدید، شخصیت‌های مسترچیف، Echo 216 و The Weapon، کاراکترهای اصلی بازی را در جناح مثبت تشکیل می‌دهند. از طرفی بازی یک آنتاگونیست مرکزی به نام Escharum دارد و شخصیت‌های منفی دیگری نیز در طول داستان به بازیکن معرفی می‌شوند.

بهتر است اول از شخصیت اصلی داستان و سری Halo، یعنی مسترچیف شروع کنیم. مسترچیف در بازی Halo Infinite، یکی از بهترین نسخه‌های اسپارتان دوست‌ داشتنی در تاریخ این فرنچایز است. این‌بار با پخته‌ترین و کامل‌ترین مسترچیف سری روبرو هستیم؛ سربازی که تجربه‌ی بالای او در نقطه به نقطه حرکاتش قابل لمس است و کاملا حرفه‌ای با مشکلات برخورد می‌کند. نه تنها با پخته‌ترین مسترچیف روبرو هستیم، بلکه یکی از احساسی‌ترین نسخه‌های او را نیز مشاهده می‌کنیم. وقایع Halo 4 و Halo 5: Guardians زمینه‌ساز این احساسات را فراهم می‌کنند.

دیالوگ‌های او متناسب با شرایط بازی در بهترین حالت خود بیان می‌شوند. اگر با خشک بودن شخصیت‌ها مشکل دارید بحثی متفاوت است؛ اما مسترچیف در Halo Infinite، با اختلاف یکی از بهترین کاراکترهای جدی چند سال اخیر را به نمایش می‌گذارد. هر چقدر در بازی Halo 5 فرصت کمی برای ارتباط گرفتن با او داشتیم، در داستان Halo Infinite در تک تک لحظات با مسترچیف هم‌ذات‌پنداری می‌کنیم. حتی اگر هیچ‌کدام از نسخه‌های قبلی Halo را تجربه نکرده باشید، می‌توانید به راحتی با مسترچیف ارتباط برقرار کنید و احساسات او را درک کنید.

صحبت از نسخه‌های قبلی Halo شد. یکی از اساسی‌ترین معماهای ذهنی گیمرها، این بود که آیا بدون تجربه نسخه‌های قبلی این سری، می‌توان داستان Halo Infinite را متوجه شد؟ پاسخ این معما ضد و نقیض است. استودیو ۳۴۳i به خوبی هنگام فلش‌بک‌ها و اشاره‌ها به نسخه‌های قبلی، تمام اقشار گیمرها را متوجه داستان می‌کند. درست است که هنگام تجربه بازی، چیزی را از داستان از دست نمی‌دهید؛ اما کماکان لذت اصلی بخش داستانی متعلق به بازیکنان قدیمی فرنچایز است. بازی جزئیات ریز را به خوبی توضیح می‌دهد اما در شرح جزئیات کلی به خوبی عمل نمی‌کند.

به عنوان مثال ممکن است تا پایان داستان هرگز در خصوص هویت و سرگذشت Forerunners و Covenant آگاه نشوید. اصطلاحات زیادی در داستان بازی به کار می‌رود که ندانستن آن لذت فهمیدن نکات داستانی را از بین می‌برد. درست است که Halo Infinite یک دنباله یا Sequel برای نسخه‌های قبلی به حساب می‌آید؛ اما سازندگان قول دادند که این نسخه، یک ریبوت معنوی برای سری خواهد بود. با توجه به تجربه‌ای که در بخش داستانی داشتم، تجربه Halo Infinite را بدون بازی کردن نسخه‌های قبلی پیشنهاد نمی‌کنم.

خوشبختانه به لطف سرویس گیم‌پس، تمام نسخه‌های قبلی Halo به راحتی در دسترس هستند. اگر وقت تجربه نسخه‌های قبلی را ندارید، پیشنهاد می‌کنم خلاصه کل سری و جهان Halo را در اینترنت بخوانید و ویدئوهای مربوط به آن را تماشا کنید. حالا فرض می‌کنیم حداقل دو عنوان Halo 4 و Halo 5 را تجربه کرده‌اید و به سراغ Infinite رفتید. اگر از بازیکنان قدیمی باشید، بدون شک Halo Infinite یکی از بهترین کمپین‌های دهه‌ی اخیر این سری را برای شما آماده کرده است.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
مسترچیف در بازی Halo Infinite، بهترین شخصیت پردازی این کاراکتر را در بین نسخه‌های مختلف Halo دارد.

در خصوص شخصیت‌پردازی خوب چیف صحبت کردیم؛ چنین سناریویی برای شخصیت‌های دیگر نیز برقرار است. شخصیت The Pilot یا Echo 216 یکی از اندک خلبانان باقی‌مانده از سازمان UNSC است. او به طور ناگهانی مسترچیف را به صورت معلق در فضا پیدا می‌کند و از این‌جا ماجراجویی اصلی شما شروع می‌شود. اگر روی شخصیت‌پردازی Echo 216 تمرکز کنید، متوجه قوس‌های شخصیتی جذاب و قابل لمس او می‌شوید. او سربازی ناامید است که هرگز به بازگشت قدرت UNSC و نجات انسان‌ها امید ندارد.

مسترچیف شخصیتی است که دائما سعی می‌کند امید را در دل وی زنده نگه دارد. مسترچیف و The Pilot، مکمل جذابی برای یکدیگر هستند و برای اولین بار در سری Halo، سازندگان داستان منحصر به فردی را برای یک سرباز عادی UNSC تدارک دیده‌اند.

از طرفی The Weapon نقش جایگزین Cortana را در بازی Halo Infinite ایفا می‌کند. در حالی که همه از او انتظار یک کپی ناقص از هوش مصنوعی Cortana را داشتند، The Weapon کاراکتر خاص خود را دارد که با اختلاف وی را نسبت به Cortana متمایز می‌کند. او شخصیتی ساده‌تر و بامزه‌تر از هوش مصنوعی قبلی مسترچیف دارد. تقریبا تمام لحظات بامزه و خنده‌دار Halo Infinite به وسیله همین هوش مصنوعی رقم می‌خورد. هرچند هرچه به اواخر بازی نزدیک‌تر می‌شوید، این جملات و دیالوگ‌های خنده‌دار کمی کلیشه‌ای می‌شوند، اما کماکان در تغییر حس خشک بازی موفق ظاهر می‌شوند.

صحبت‌های دو طرفه بین چیف و The Weapon لحظاتی شنیدنی را رقم می‌زنند؛ مثلا هنگامی که The Weapon از مسترچیف سوالات واضح می‌پرسد و چیف هم به اشکال جالبی به او پاسخ می‌دهد. The Weapon هرگز سعی نمی‌کند که جایگزین Cortana باشد، او در تلاش است که خودش باشد. درک احساس متقابل و تاثیرگذار مسترچیف به The Weapon یکی از چیزهایی است که اگر نسخه‌های قبلی Halo را تجربه نکرده باشید سخت با آن ارتباط برقرار می‌کنید.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
شخصیت The Pilot به یکی از بهترین شخصیت‌های فرنچایز Halo بدل شده است.

بازی Halo Infinite در زمینه ارائه آنتاگونیست‌های تاثیرگذار، ترسناک و چالش‌برانگیز نیز موفق ظاهر می‌شود. شخصیت Escharum به خوبی حس یک آنتاگونیست یا شخصیت منفی مهم را در داستان القا می‌کند. خصوصا اگر کاست‌های صوتی بازی را پیدا کرده و به آن‌ها گوش دهید، بهتر با اعماق شخصیتی این ضد قهرمان ارتباط برقرار می‌کنید. داستان بازی سورپرایزها و توئیست‌های مهمی را در دل خود جای داده است. همین‌قدر بدانید که Escharum تنها چالش شما برای رسیدن به اهدافتان نیست.

یکی از تفاوت‌های داستانی Halo Infinite با نسخه‌های قبلی، هویت‌پذیری خاص هرکدام از الیت‌ها، بروت‌ها و دشمنان بازی است. حالا هرکدام از موجودات فضایی مقابل شما، نسخه‌های بهتر، قوی‌تر و پیشرفته‌تری از خود دارند که تحت قالب الیت ماب یا باس‌فایت سر راه شما قرار می‌گیرند. هرچند مختصر و کم‌اثر، اما بازی تلاش می‌کند برای هرکدام از باس‌های بازی، قصه‌ای کوتاه روایت کند. شخصا از حیف شدن پتانسیل برخی از این شخصیت‌های فرعی ناراحت شدم. به عنوان مثال Rdomnai که در تریلرهای بازی به عنوان یک قاتل اسپارتان معرفی شد، تنها حضور کوتاهی در بازی دارد و شخصیتش به طور کامل حیف می‌شود.

روایت در بازی Halo Infinite به دو صورت انجام می‌گیرد؛ یکی جریان مستقیم داستان و دیگری صداهایی که در سرتاسر نقشه بازی پیدا می‌کنید. ماموریت‌های فرعی بازی با اینکه داستانی برای گفتن ندارند، اما گاها کاست‌های مهمی را در دل منطقه خود جای داده‌اند. شیوه روایی در بازی Halo Infinite، بیشترین شباهت را با شیوه داستان‌گویی سه‌گانه Bungie دارد. دیالوگ‌های ناگهانی در حین گیم‌پلی، استفاده حداقلی از کات‌سین‌های طولانی و شخصیت‌های کم اما تاثیرگذار، از جمله ویژگی‌های این شیوه روایی هستند.

گرافیک بازی در گیم‌پلی و کات‌سین‌ها تفاوتی با هم ندارد و به عبارتی ۳۴۳i یک تجربه One-Cut را ارائه کرده است. تنها نکته تعجب برانگیز بازی برای من، لودینگ‌های طولانی و عجیبی است که گاها بین انتقال محیط در ماموریت‌های اصلی اتفاق می‌افتد؛ مشابه لودینگ‌هایی که در بازی‌های نسل هفتم می‌‌دیدیم! داستان‌گویی محیطی نیز وظیفه خود را به خوبی در Halo Infinite انجام می‌دهد. محیط بازی تاثیر مثبتی در ادراک و ارتباط شما با داستان دارد.

هر چقدر مقدمه بازی جذاب، سریع و فوق‌العاده است، پایان‌بندی بازی می‌تواند طرفداران را به دو دسته تقسیم کند. پایان Halo Infinite به نوبه خود، پرونده بخش لایه‌ای داستان را می‌بندد؛ اما پرونده بخش زیرین و اصلی داستان را ناتمام می‌گذارد. هرچند شخصا مشکلی با این پایان‌بندی نداشتم؛ اما نرسیدن به تمام سوال‌ها برای کسانی که شش سال برای شنیدن داستان جدید Halo صبر کردند، می‌تواند اذیت‌کننده باشد. آینده جذابی برای فرنچایز Halo برنامه‌ریزی شده است و امیدوارم ادامه‌ی داستان Halo Infinite نه به صورت DLC، بلکه به صورت یک بازی تماما نسل بعدی به نمایش گذاشته شود.

حتما خبر ثبت دامنه‌ی جدیدی از Halo تحت نام Halo: The Endless را شنیده‌اید. این پروژه هرچه که هست، بسته الحاقی یا بازی کامل، ادامه‌ی داستان جذاب Halo Infinite خواهد بود. در کل ۳۴۳i به خوبی با نوشتن یک داستان کلاسیک، خلوت و جذاب، سری Halo را در زمینه روایت سربلند کرده است. داستان Halo Infinite تمام خاطرات بد شما در خصوص بازی Halo 5 را پاک می‌کند و شروع جدیدی را برای سری رقم می‌زند. حالا آینده Halo از هر زمانی جذاب‌تر است.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
بازی Halo Infinite یکی از بهترین تجربه‌های داستانی امسال را ارائه می‌دهد.

از داستان که گذر کنیم، باید به گرافیک Halo Infinite نگاهی داشته باشیم. بازی Halo با اختلاف محبوب‌ترین ip حال حاضر مایکروسافت به حساب می‌آید. طبیعتا انتظارات از بازی‌ای که قرار بود همراه با عرضه کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت منتشر شود، بالا بوده است. بازی Halo Infinite به عنوان یک بازی انحصاری، باید قدرت محصولات مایکروسافت را به رخ می‌کشید. بازی Halo Infinite در زمینه بصری، یکی از متناقض‌ترین و عجیب‌ترین تجربه‌هایی بود که تا به امروز داشته‌ام. اوضاع از جایی عجیب می‌شود که گرافیک بصری Halo Infinite، در برخی صحنه‌ها شاهکار و در بعضی صحنه‌ها، ناامید‌کننده‌ است.

داستان بازی در محیطی بسته شروع می‌شود و شما را به مدت دو ساعت در این محیط بسته همراهی می‌کند. در ابتدای بازی، شما گمان می‌کنید که ۳۴۳i به قول‌های خود عمل کرده و در حال تجربه یکی از بهترین تجربه‌های گرافیکی سال هستید. قدرت نورپردازی، سایه‌زنی، کیفیت تکسچرها و جزئیات به طرز باورنکردنی‌ای در مقدمه بازی بالا است. به محض اینکه وارد محیط سندباکس و طبیعت زتا هیلو می‌شوید، کلمه چرا، تنها چیزی است که در ذهنتان پرسیده می‌شود. محیط باز Halo Infinite با اختلاف سطح پایین‌تری نسبت به عناوین جهان‌باز دیگری چون Far Cry 6 دارد.

با اینکه نورپردازی و سایه‌زنی کماکان وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما کارگردانی هنری بازی در محیط‌های باز، چنگی به دل نمی‌زند. حتی بازی گاها با مشکلاتی چون دیر لود شدن بافت‌ها یا تکسچرها مواجه می‌شود که هنگام گشت‌زنی در محیط، بازیکن را آزار می‌دهد. کماکان تاکید می‌کنم که کارگردانی هنری، جلوه‌های بصری، نورپردازی و کیفیت بافت‌ها در محیط‌های بسته و ماموریت‌های اصلی Halo Infinite، شاهکار است. هرچند گرافیک بصری بازی در محیط باز هم لطمه زیادی به تجربه من در بازی نزد؛ اما برای پرچم‌دار کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، امری نابخشودنی است.

بازی از بعد فنی عملکرد موفقی دارد. در طول تجربه چند ساعته‌ای که در کمپین Halo Infinite داشتم، تنها با دو الی سه باگ عجیب روبرو شدم. یکی از این باگ‌ها، توقف و ثابت شدن دشمنان حین مبارزه است، به طوری که حضور شما را در مقابل خود احساس نمی‌کنند. دیگری ناپدید شدن سلاح‌هایی بود که در طول بازی به زمین می‌انداختم که بیشتر در اوایل بازی با آن روبرو می‌شدم.

در طول تجربه‌ای که در حالت Performance Mode داشتم، در هیچ شرایطی افت فریمی را تجربه نکردم. متاسفانه بازی Halo Infinite در هر دو کنسول Xbox Series S و Xbox Series X، با افت رزولوشن در محیط‌های باز روبرو می‌شود که چندان جالب نیست. بازی روی Quality Mode با افت رزولوشن مواجه نیست و فریم ثابت ۳۰ را به بازیکن ارائه می‌دهد.

مشکلات رزولوشن و عملکرد بصری ضعیف بازی در محیط‌های باز، بدون شک به موتور گرافیکی بازی مربوط می‌شود. همانطور که در گزارش جیسون شرایر دیدیم، سازندگان ۳۴۳i در برهه‌ای به طور کامل از انجین اختصاصی خود ناامید شده بودند و قصد داشتند پروژه را به Unreal Engine منتقل کنند. چیز واضح این است که دیگر بهانه‌ای برای پروژه بعدی ۳۴۳i قابل قبول نیست و باید موتور گرافیکی خود را برای کنسول‌های نسل بعد بهینه کنند.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

از اینجا به بعد با هنرنمایی واقعی ۳۴۳i در بازی Halo Infinite آشنا می‌شویم. گیم‌پلی بازی Halo Infinite استانداردی در سبک شوترهای اول‌شخص است که با اختلاف می‌تواند امضای خود را در این سبک ثبت کند. با بازی کردن Halo Infinite، نه تنها به معنای واقعی کلمه حس سرگرمی را درون خود پیدا می‌کنید، بلکه عطش بازی کردنش را هیچ‌وقت از دست نمی‌دهید. مکانیک‌های جدید بازی، گان‌پلی، محیط سندباکس و هوش‌ مصنوعی دشمنان، همه در کنار هم این تجربه دل‌نشین را فراهم کرده‌اند.

مکانیزم‌های جدیدی برای اولین بار به Halo اضافه شد که تاثیرات مثبتی در روند گیم‌پلی داشت. مهم‌ترین آن‌ها Grappling Hook است که مانند یک انقلاب در سری Halo عمل می‌کند. این آیتم دوست داشتنی هم سیستم مبارزات بازی را جذاب‌تر کرده و هم در اکتشاف محیط جهان باز Halo Infinite به شما کمک می‌کند. با استفاده از این آیتم، می‌توانید به دشمنان شوک الکتریکی بدهید، آیتم‌های انفجاری را به سمت خود بکشید، هنگام مبارزات به سرعت جابجا شوید و خود را سمت موجودات فضایی بکشانید. علاوه بر این‌ها، با Grappling Hook می‌توانید به هر مکانی در نقشه جابجا شوید و محدودیت‌ها از سر راه شما برداشته می‌شود.

یا این حال Grappling Hook، تنها وسیله جدید بازی نیست. با استفاده از یکی از آیتم‌های مسترچیف، می‌توانید الیت‌ها و دشمنان نامرئی را در محیط شناسایی کنید. با استفاده از یک ابزار دیگر، سپری محافظ در مقابل خود قرار می‌دهید. به طور کلی وسایل جدید مسترچیف به خوبی تاثیرات مثبتی در گیم‌پلی می‌گذارند و ارزش تکرار بازی را بالا می‌برند. به کمک سیستم درخت مهارت خطی بازی، می‌توانید ابزارهای خود را ارتقا دهید و ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کنید. واحد مورد نیاز برای ارتقای این وسایل، Spartan Core‌هایی است که در محیط بازی پخش شده است.

من نتوانستم با این سیستم ارتقای شخصیت ارتباط برقرار کنم. بازی می‌توانست بابت کشتن دشمن‌ها به شما XP بدهد و به این ترتیب مسترچیف ابزارهای خود را ارتقا دهد. این عدم وجود پاداش در انجام مراحل فرعی و کشتن دشمنان، بعد از مدتی نبرد با موجودات فضایی را بی‌ارزش می‌کند. اگر بازی یک تجربه خطی بود، پاداش کشتن دشمن‌ها ادامه‌ی محتوای داستانی بود. حالا که بازی یک تجربه سندباکس با ماموریت‌های فرعی است، شاید بهتر بود سازندگان بابت کشتن دشمن‌ها و مبارزه با آن‌ها، پاداش بهتری را برای بازیکن در نظر می‌گرفتند.

مشکل دیگری که با استفاده از ابزارها عجین شده است، رابط کاربری ضعیف بازی است. برای اینکه بتوانید ابزار دفاعی خود را در حین مبارزات جابجا کنید، باید دو بار با D-Padهای دسته این‌کار را انجام دهید. زدن D-Pad راست و در ادامه پیدا کردن ابزار مدنظر و زدن D-Pad بعدی، وقت زیادی را تلف می‌کند و می‌تواند در درجه‌ سختی‌های بالا دردسرساز باشد.

استودیو ۳۴۳i می‌توانست با استفاده از سیستم دایره‌ای برای انتخاب وسایل، این مشکل را حل کند اما ترجیح داده راه سخت‌تر و پیچیده‌تر را انتخاب کند. بعضی وقت‌ها آن‌قدر در مبارزات بازی غرق می‌شوید که حتی برای عوض کردن ابزار خود اهمیتی قائل نمی‌شوید؛ همین می‌شود که دوتا از این سه ابزارها، ارزش خود را در گیم‌پلی از دست می‌دهند.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

گان‌پلی بازی برخلاف تصورات، بی‌نظیر است و حس شلیک گلوله و برخورد آن با دشمن، به خوبی در دسته و گیم‌پلی به گیمر منتقل می‌شود. بازی Halo Infinite متنوع‌ترین لیست سلاح‌ها در عناوین Halo را به خود اختصاص می‌دهد. سلاح‌ها در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام از آن‌ها، قابلیت‌ها و ارزش منحصر به فرد خود را دارند. به لطف تنوع در طراحی دشمنان، بازیکن مجبور می‌شود که در موقعیت‌های مختلف، همه سلاح‌های بازی را تست کند و این مهم، لذت تجربه بازی را دوچندان می‌کند.

هوش مصنوعی دشمنان از دیگر مواردی است که باید بابت کیفیت آن، ایستاده برای ۳۴۳i دست زد! سری Halo همیشه در این زمینه پرچم‌دار بوده است و این‌بار بهتر از قبل، قدرت خود را به رخ می‌کشد. تمامی دشمن‌های بازی هوش مصنوعی منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال Grunt‌، موجودی کم‌احتیاط با ضریب هوشی پایین است، برای همین بیشتر در تیر راس شما قرار دارد. از طرفی Brute، موجودی با قدرت زیاد است و از تقابل فیزیکی با مسترچیف هراسی ندارد. گونه Elite یا سانگ‌هایلی، باهوش‌ترین مبارزین Banished به حساب می‌آیند و نسبت به تمام حرکات شما Aggressive عمل می‌کنند.

حتی دشمنان شما متناسب با شرایط مبارزه، دیالوگ‌هایی می‌گویند که هوش از سر شما می‌پرانند! به عنوان مثال اگر مخفی شوید، Bruteها شما را را تهدید به قتل می‌کنند و Gruntها به ترس و لرز به دنبال شما می‌گردند. در کل سازندگان باید از Halo Infinite در زمینه طراحی هوش مصنوعی درس بگیرند.

صحبت از دشمنان شد. تنوع دشمنان در چه سطحی قرار دارد؟ خوشبختانه به دلیل تقسیم‌بندی دشمنان در سه دسته معمولی، الیت و باس، شاهد متنوع‌ترین طراحی دشمن در سری Halo هستیم. در بازی هفت گونه اصلی از موجودات فضایی حاضر هستند که هرکدام از آن‌ها تقسیم بندی می‌شوند. برای هرکدام از این گونه‌‌ها، چهار الی پنج طراحی لباس، زره و سلاح انجام شده تا حس تکرار به حداقل برسد. باس‌فایت‌های بازی هم از تنوع خوبی برخوردارند؛ منتهی طراحی شیوه مبارزات آن‌ها بعد از مدتی تکراری می‌شود ولی تاثیر منفی‌ای در بازی نمی‌گذارد.

تنوع طراحی محیط‌ها و دانجن‌های بازی نیز در طول مراحل اصلی و فرعی، به وضوح قابل تشخیص است. طراحی این محیط‌ها گاها به قدری حیرت‌انگیز و متناسب با مکانیک‌های بازی است که واقعا سازندگان را در این مورد تحسین می‌کنید. اصلی‌ترین تغییر بازی Halo Infinite سیستم مبارزات نیست و تبدیل شدن آن به یک بازی سندباکس و جهان‌باز است. آیا سازندگان در ارائه تجربه‌ای سرگرم‌کننده در این محیط موفق شدند؟ می‌توانیم جواب این سوال را بله در نظر بگیریم.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
تنوع محیطی بازی قابل تحسین است.

ماموریت‌های فرعی بازی از تنوع خوبی برخوردارند و محتوایی ۲۰ الی ۲۵ ساعته را به شما ارائه می‌دهند. این ماموریت‌های فرعی به تصاحب پایگاه دشمن‌ها، نجات سربازهای UNSC و شکار مبارزین منتخب The Banished خلاصه می‌شوند. تنوع آن‌ها مطلوب است اما همانطور که گفتم به دلیل سیستم پاداش‌دهی ضعیف بازی، هدف انجام دادن آن‌ها پس از مدتی پوچ و بیهوده می‌شود. وسعت جهان بازی بالا است و به دلیل آیتم‌های مخفی درون محیط، ارزش اکتشاف نیز بالا می‌رود.

محیط سندباکس بازی Halo Infinite با اینکه گاها کیفیت بصری خوبی ندارد، اما حس زنده بودن خود را به خوبی منتقل می‌کند. این حس زنده بودن به لطف دشمن‌های پخش شده در محیط، فیزیک خوب وسایل نقلیه و قابل اکتشاف بودن تمام محیط‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهد.

در کل اگر به دنبال تجربه یک شوتر اول‌شخص متفاوت و باکیفیت می‌گردید، Halo Infinite برای شماست تا حس خود را راضی کنید. بازی Halo Infinite درست مانند عناوینی چون Doom Eternal، حس خاص خود را دارد؛ اما وجه اشتراک هر دو بازی، حس سرگرم‌کنندگی بی‌نظیر آن‌ها است. در بازی Halo Infinite سرگرم می‌شوید و بعید است که از این سرگرمی خسته بشوید. چیزی نزدیک به ۲۰ الی ۳۰ ساعت محتوای اصلی و فرعی برای شما طراحی شده تا در جهان زتا هیلو غرق شوید. بنده با جرئت می‌توانم ادعا کنم که Halo Infinite بهترین گیم‌پلی کل سری Halo را در اختیار دارد.

استودیو ۳۴۳i در طراحی صداگذاری و موسیقی بازی به معنای واقعی کلمه شاهکار کرده است. صداگذاری حس پویایی بی‌نظیری را حین تجربه بازی به بازیکن ارائه می‌دهد. هر کار در محیط صدای مخصوص به خود را دارد. پریدن شما روی سطوح مختلف، برخورد شما با دشمنان، صدای شلیک‌ گلوله‌ها و صدای انفجار با بهترین کیفیت صداگذاری شده‌اند. حتی صداگذاری دشمنان و شخصیت‌های اصلی بازی در بالاترین درجه کیفیت قرار دارند.

از صداگذاران خوبی در بازی استفاده شده که کاملا با طراحی شخصیت‌ها تطابق دارند. موسیقی بازی مکمل اصلی ارتباط گرفتن شما با داستان به حساب می‌آید. نوازندگان و نویسندگان بازی کاملا می‌دانند که در کجا باید از موسیقی‌های آرام و احساسی استفاده کرده و کجا باید موسیقی را سریع و اکشن کنند. استودیو ۳۴۳i پیش‌تر استعداد خود را در طراحی موسیقی نشان داده بود و در Halo Infinite، یک‌بار دیگر هنر خود را به رخ می‌کشد.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
ساعت‌ها تجربه سرگرم‌کننده در بازی Halo Infinite انتظار شما را می‌کشد.

همانطور که می‌دانید بخش داستانی، تنها محتوای قابل تجربه بازی Halo Infinite به حساب نمی‌آید. سازندگان بازی مذکور، یک ماه قبل از انتشار کمپین، بخش چندنفره رایگان را در اختیار بازیکنان قرار دادند. این بخش چندنفره از همان ابتدا با استقبال خوبی از سمت رسانه‌ها مواجه شد و بازخوردهای مثبتی از سوی گیمرها دریافت کرد. بازی در کل دارای سه بخش کلی برای تجربه حالت چندنفره است. بخش Quick Play ،Big Team Battle و Bot Bootcamp از جمله این حالت‌ها هستند.

نکته اولی که در همین ابتدا توی ذوق می‌زند، عدم توانایی بازیکن در انتخاب مود و نقشه برای بازی کردن است. بازی برای شما انتخاب می‌کند که چه حالتی را در چه نقشه‌ای تجربه کنید که واقعا مورد جالبی نیست. بخش مولتی‌پلیر بازی ۴ حالت قابل بازی دارد. Slayer، Capture the Flag، Stronghold و Skull از جمله این حالت‌ها هستند. بخش چندنفره بازی Halo Infinite همچنین شامل ۱۰ نقشه با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد است.

هرچند این مقدار نقشه در زمان عرضه تعداد خوبی به نظر می‌رسد، اما ۳۴۳i باید در گذشت زمان به تعداد این نقشه‌ها اضافه کند. در حالت Quick Play، شما وارد تیم‌های ۴ تا ۵ نفره می‌شوید و در مقابل حریف قرار می‌گیرید. در حالت Capture The Flag، باید سه بار پرچم دشمن را تصاحب کنید و به پایگاه اصلی خود بیاورید. Slayer همان Team Deathmatch است و تیمی که بیشترین Kill را بگیرد برنده خواهد بود. حالت Stronghold به تصاحب و دفاع از سه نقطه B ،A و C خلاصه می‌شود. تجربه هرکدام از این حالت‌ها لذت خاص خود را دارد و به ندرت تکراری می‌شوند.

طراحی خوب نقشه‌ها به علاوه تعداد مناسب بازیکنان، تجربه‌ای استاندارد را در مسابقات چندنفره به ارمغان می‌آورند. در قسمت Big Team Battle شما در تیم‌های ۱۲ نفره در نقشه‌هایی بزرگ‌تر به مبارزه می‌پردازید که تجربه این حالت هم سرگرم‌کننده و جذاب است. در حالت Bot Bootcamp با بات‌ها مبارزه می‌کنید تا توانایی شما برای مبارزه با بازیکنان واقعی بیشتر شود. حالت Ranked Match نیز بخشی است که بازیکنان می‌توانند سریع‌تر لول یا سطح خود را در بازی ارتقا دهند. هرچند سرورهای این بخش مشکلات زیادی دارد و به ندرت می‌توان به سرورهای آن متصل شد.

اصلی‌ترین پاشنه‌آشیل بخش چندنفره Halo Infinite، سیستم بتل‌پس و پاداش‌دهی آن است. اگر بتل پس Halo Infinite را با قیمت ۱۰ دلار خریداری نکنید، عملا بازی هیچ پاداشی بابت پیش‌روی به شما نمی‌دهد. البته نکته مثبت بتل پس Halo Infinite، عدم انقضای آن بعد از مدتی کوتاه است. برای همین با یک بار خرید بتل پس، تا ابد در همه فصل‌ها صاحب آن خواهید بود. با این وجود، سیستم بتل‌پس هم به شما حق انتخاب در پاداش‌هایتان نمی‌دهد و یک سیستم خطی برای همه بازیکنان تدارک دیده است. علاوه بر این‌ها، XP به کندی کسب می‌شود و باید ساعت‌ها بازی کنید تا سطح شما یک الی دو لول ارتقا پیدا کند!

چالش‌های بازی برای کسب XP بیشتر هم کیفیت خوبی ندارند و از مشکلات دیگر بخش چندنفره Halo Infinite است. بخش‌ چندنفره بازی Halo Infinite با رعایت یک سری قوانین خاص، می‌توانست به تجربه‌ای بی‌نقص تبدیل شود اما تجربه آن به جز حس سرگرمی، فایده دیگری ندارد (مگر آن‌که روزی چندین ساعت را به تجربه بازی اختصاص دهید).

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
بخش چندنفره بازی Halo Infinite با وجود مشکلاتش، کماکان سرگرم‌کننده است.

در نهایت بازی Halo Infinite همان چیزی است که بازیکنان سال‌ها از ۳۴۳i درخواست می‌کردند. تجربه‌ای دلنشین با داستانی شنیدنی و گیم‌پلی‌ای فوق‌العاده سرگرم‌کننده که آبروی Halo را دوباره بازگردانده است. فرقی نمی‌کند طرفدار بازی‌های FPS باشید یا نه، تجربه Halo Infinite قطعا شما را سرگرم خواهد کرد. تجربه آخرین ساخته استودیو ۳۴۳i به تمام دارندگان Xbox و PC پیشنهاد می‌شود. شاید اگر اندک مشکلات بخش کمپین و ایرادات حالت چندنفره نبود، می‌توانستیم Halo Infinite را اثری بی‌نقص خطاب کنیم. در نهایت امر، واضح است که Halo Infinite بدون شک، یکی از بهترین تجربه‌های شوتر اول‌شخص چند سال اخیر است.

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

Masoud1994درخت خورده شده توسط کربیOrinBabayagaMaster ChiefKhafiTahaicLu Buانسانپیشنرو𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988Mmdred-eyed Banished KnightParhamBaBa WossGG.Spider-ManLone wolfJin sakaimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • “داستان می تواند برای کسانی که نسخه های قبلی را تجربه نکردند گنگ باشد؟” وات! خب ادامه ی داستانه، کسی که اسکیپ میکنه قاعدتا یه سری چیزها رو متوجه نمیشه. مثل Fallout یا Elder Scrolls نیست که DIRECT SEQUEL نباشن.

    بنظرم سیستم Battlepass و کمبود mode ها و مپ های مولتی پلیر بنظرم مهم ترین مشکلشه.

    Khafiدرخت خورده شده توسط کربیTahaicانسانassassinاز پیروان bloodyblade.RedMmdMmfb🏴BaBa Wossfarhadqpmore
  • I'm Predator گفت:

    واقعا چه نقد بی کیفیتی برای کم نمره دادن به این بازی چه استدلال مسخره ای مطرح شده اومدید گفتین کسی که سری های قبلی رو بازی نکرده باشه از داستان این بازی سر در نخواهد آورد یا گیج خواهد شد خب معموله وقتی یک سری بازی داستانشون بهم مرتبطه و وقتی یکی از قسمت های رو بازی نکنی خب کل داستان برات گنگ میشه!
    در کل من دارم الان بازیش میکنم و فقط میتونم بگم بسیار عالیه و جذابه

    TahaicfarhadqpSpider-Manپدر بزرگ دانته و ویرجیلLone wolfGidoraعلیDARKSIRENmasoud pc gamerAmir1990more
  • داستان می تواند برای کسانی که نسخه های قبلی را تجربه نکردند گنگ باشد

    lol

    Lone wolfMemorialعلیO2masoud pc gamerAmir1990EhsanZeroFarshidSkyrim : The Elder Scrolls VMax22more
  • به عنوان مثال ممکن است تا پایان داستان هرگز در خصوص هویت و سرگذشت Forerunners و Covenant آگاه نشوید. اصطلاحات زیادی در داستان بازی به کار می‌رود که ندانستن آن لذت فهمیدن نکات داستانی را از بین می‌برد. درست است که Halo Infinite یک دنباله یا Sequel برای نسخه‌های قبلی به حساب می‌آید؛ اما سازندگان قول دادند که این نسخه، یک ریبوت معنوی برای سری خواهد بود. با توجه به تجربه‌ای که در بخش داستانی داشتم، تجربه Halo Infinite را بدون بازی کردن نسخه‌های قبلی پیشنهاد نمی‌کنم.

    انسانred-eyed Banished KnightLone wolf47MemorialIliyaعلیDARKSIRENalinerdFanresidentevilmore
    • onepunkman گفت:

      در خصوص هویت و سرگذشت فوررانر ها و کاونانت؟ اقای رنجبر ادیولاگ های بازی رو برای کی قرار داده بودن؟ هرچند که کلا تو بازی هیلو درمورد گذشته کاونانت هرچی هم میدونستیم به کمک ترمینال ها و ایستراگ ها بود و ی حالت تئوریکی داشتن و فوررانر ها تازه تو هیلو ۴ به طور ناقص و فوق العاده بدی روایت میکنه مثلا لایبرین میخواد تو ۱ دقیقه همه چیو از گذشته دایداکت و پروموفین توضیح بده و بله این همون بازی ایی هست که شما بهش ۱۰ دادید پس بدونید هنوز هم که هنوزه گذشته اون ها در هاله ایی از ابهامه و بازی تو تایم لاین های بعدتر شاید توضیح کافی و کامل رو بده
      هرچی اصطلاحات بوده رو توضیح داده مثلا وپن همش اوایل سوال میکنه و درمورد چیزای های مختلف و مخصوصا بنیشد، شما اگه اصطلاحی رو متوجه نشدید و وپن چیزی نگفت یا بازی تا اخرش چیزی درمورد اش نگفت یا ادیولاگ ها چیز خاصی نگفتن خیالتون راحت ی اصطلاح جدیدن مثلا واقعا نژاد اندلس کیه و چیه ان، اون نژاد بدتر از فلاد و… کی هستن؟ ما هم نمیدونیم بازی میخواد بفهمه که چین، وقتی که مثلا ی چیزی مسترچیف میپرسه و از وپن سوال میکنه چیه و وپن میگه نمیدونم یعنی نمیدونید! مسترچیفم نمیدونه ی چیز جدیده، وپن شما ایید جدیدید نمیدونید داستان درمورد چیه، کوندور رو نمیدونید چیه؟ پایلوت بهشون اشاره میکنه، مانیتور نمیدونید چیه؟ خودشونو معرفی میکنن، اکثرا هرچی بعدشم اصطلاح شنیدید ی اسم جدیده که انتخاب کردن و فهمیدن و معرفی کردن
      بازی هرچی نیاز بوده انجام داده، هرچی برای روایت داستان لازم بود انجام داده، بنیشد، مانیتور، هیلو و… شما هرچیزی رو که باید بدونید رو فهمیدید مگه اینکه به صحبت هاشون گوش نداده باشید و محتوا رو تو دنیای بازی دنبال نکرده باشید

      علیKiaSami 227
    • Iliya گفت:

      با توجه به حرفی که زدن آره ایرادتون منطقیه

      Octane💚
  • shir taziyeh گفت:

    ممنون از نویسنده
    من هنوز بازی نکردمش و خودم نقدی ندارم
    اما امید وارم همه لذت برده باشن
    الان همه به نویسنده حمله میکنن
    نمره متا هم همینه

    علیKiaمحمد کرامت‌ فرO2farzaadalinerdMoReKa𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰BlackMax22more
  • گیم سنتر که سونی فن ترین سایت ایرانه به بازی ۹.۵ داد 🤔

    البته نمره بدی ندادین و به نظر من نظر شخصی شماست و قابل احترامه …

    مثل نظر شخصی خودم که دوست داشتم کمپین ۳۰ ساعت باشه …..

    TahaiconepunkmanPC gamer ;)Sami 227CameraManFanresidentevilO2aliboostaniMax22Commander jensenmore
    • shir taziyeh گفت:

      تا زمانی که اون هایزنبرگ تو اون سایت حضور داره نقدشون برای هربازی چه هیلو چه رچت چه لست چه گوست چه گاد برای من پشیزی ارزش نداره
      چه سونی فن باشه چه مایکرو فن
      البته من نظری راجب هیلو ندارم چون بازی نکردم حالا نمره ای که اقای رنجبر داده تقریبا همون نمره متاست نمیدونم چرا حمله میکنن

      Toxic lifeعلیPC gamer ;)Amir1990Tlou part 2 game of the century
      • عزیز شما قبل از اینکه کلا درباره نقد آقای رنجبر نظر بدی و زیر کامنت اکثر بچه ها کامنت بزاری و دفاع بکنی ، یکبار برای رفع ابهام خودت بازی رو انجام بده و تجربه کن …. بعد بیا بگو آقای رنجبر درست گفته یا اشتباه گفته …

        در مورد امیر گیم شو ، به نظر من به فاصله دو تا کهکشان راه شیری و اندرومدا با هایزنبرگ فاصله داره از نظر فن بویی ، شما بگو چجوری یک نفر که بازی رو اصلا انجام نداده میتونه هیت کنه و بگه آشغاله بعد بیاد ازش واکترو بسازه و دقیقا لذت ببره ، بعد هم باز بگه آشغاله ….

        خداییش یک نمونه بیار هایزنبرگ در مورد بازی قبل از ریلیز شدنش بگه این بازی آشغاله و امثالش ….

        من حدود ۱۰ تا ۱۵ تا ویدئو از هایزنبرگ دیدم ، تا به حال توهین و غیره به سونی و بازیهاش ندیدم ، اگر قبلا بوده روشنم کنین …. اما امیرگیم شو ، تو اکثر ویدئوهاش در حال تیکه انداختنه ، درست مثل فشاریهای محترم این سایت از هر دو جهت ، فرقی هم نداره

        علیPC gamer ;)KiaAmir1990CameraManFanresidentevilTlou part 2 game of the century
        • shir taziyeh گفت:

          اگه برید کامنتای من رو بخونید اینارو نوشتم :
          کاری به نقد ندارم
          من هنوز بازی نکردم
          نظری ندارم
          برید ریپلای من به کاربر رینگان رو بخونید
          منم میدونم هایزنبرگ کلا خبر نگاره و رسمی هست نمیاد عین اون سیبیلو هیت کنه اما همیشه تیکه مینداخته تو توییتر به لست
          برید شوکیس سونی واکنشش رو ببینید که با اون دوتا دلقک ( آریا و کوروش ) که هیچ ربطی به گیم نداشتن رو اورده و اینطوریه که آریا گرن ۷ رو هیت میکنه و میگه زیر سایه ی فورتزا ست و هایزنبرگ تایید میکنه در حالی که گرن توریسمو اولین ریسینگ شبیه ساز کنسول بوده و متای ۹۶ داره و ۸۰ ملیون نسخه فروش داره چطور بره زیر سایه ی فورتزا ؟
          امیر گیم شو حرفش هیچ اهمیتی نداره
          اما هایزنبرگ خبرنگار هست هست
          استریمر با کلی مخاطب رو داره
          یه آدم رسمی هست
          نقدش تو سایت گیم سنتر ثبت میشه !
          شما برید توییترش رو ببینید بعضی وقتا تیکه میندازه
          از لحاظ کیفیت محتوا هم امیر گیم شو خوبه بخاطر واکتروهاش که ترجمه میکنه و تمام محتوای چنلش گیمه نه ولاگ و غیره ، فقط تو پادکستاش چرت و پرت میگه
          هایزنبرگ بدرد گیم نمیخوره و باید بره عین آریا و کوروش و دلقک ها امثالهم ولاگ بسازه .

          ArminAmir1990CameraManFanresidentevilTlou part 2 game of the century
          • Chief گفت:

            با سلام خدمت اقا یا خانوم شیر(عجب اسم پشم ریزونی 😂)
            درباره حضور اریا و کوروش باهاتون موافقم واقعا اطلاعات کافی ندارن بنظرم ولی گفتن دلقک به دو تا از شخصیت های پیشرو گیم تو ایران بنظرم شایسته نیست
            درباره حرف آریا نمیخوام ازش دفاع کنم ولی اون زمانی که گرن توریسمو حکومت میکرد گذشته یا اون زمانی که نید فور اسپید همه رو عاشق خودش میکرد گذشته هیچ حکومتی تا ابد قدرتمند نمیمونه و الان دوره حکومت فورزا هستش این حرف نه تنها حرف اریا بلکه حرف خیلی هاست چه بسا گرن توریسمو برگرده اما همه میدونیم خیلی وقتی فرنچایز های قدیمی ریسینگ(گرن توریسمو و نید فور اسپید و….) دیگه اون کیفیت سابق رو ارائه ندادن تو چند سال اخیر و این فورزا بود که نسخه به نسخه بهتر شد🔥
            فروش سری گرن توریسمو هم فوق‌العاده بوده و کسی منکرش نیس ولی حرف از کیفیت نسخه های فعلی هستش نه فروش(فورزا پنج حدود یک و نیم میلیون پیش فروش نسخه صد دلاری داشته که این خودش فوق العاده هستش)

            علیAmir1990CameraManFanresidentevilshir taziyeh
    • حالا فرض کن گیمفا به این بازی ۱۰۰۰ بده؟ اولا چی به تو میرسه؟ دوما نمره کیلویی هیلو از ۸۷ بالای ۹۰ میشه؟

      Toxic lifeIliyaعلیDARKSIRENAmir1990samanCameraManFanresidentevilMarioman...Eternal...more
  • Mãhdīær گفت:

    نمره خوبیه ولی هیلو ۵ که بیشتر شد
    برای یه پرچمدار به نظرم اصلا مناسب نیست

    ایسگاه ۵MemorialعلیDARKSIRENCameraManO2FanresidentevilMariomanEhsanZeroAli11086more
  • Yato گفت:

    نقدتان عالی بود ، کمپین رو هنوز فرصت نکردم بازی کنم برای همین نظری خاصی دربارش ندارم ولی با نقد مولتی کاملا موافقم این ۲تا مشکلی خیلی تو ذوق میزنن ، امیدوارم هرچه زودتر درستش کنند ، کاش به oddball هم اشاره میکردیم بهترین مود گیمه

    IliyaCameraManChiefTlou part 2 game of the centuryNietjنyasiP.morgan 𔓙Black
  • داستان می تواند برای کسانی که نسخه های قبلی را تجربه نکردند گنگ باشد ؟ به مولا سونیفاعه :/ کل انتقادات منفیتون این بود که بخش آنلاین بازی خوب نیست+چندتا انتقاد بی کیفیت دیگه :/ گرافیکش تو ذوق میزند ؟ :/ فانوسا ؟ یعنی در حدی که تو ذوق بزند ؟ :/
    کلا نقد خیلی خوبی بود موفق باشید ://////////////////////////////////////

    علیSami 227DARKSIRENAmir1990CameraManFanresidentevilEhsanZeroTlou part 2 game of the century
  • hamidgrio گفت:

    با کلیت نقد موافقم ولی به نظرم ی جوری بازی و نقد کردید که طرفداران تعصبی ناراحت نشن یا بهشون بر نخوره ی جوری محافظه کارانه بود. راجب گرافیک بازی واقعا عجیبه اوایل بازی که تو محیطهای بسته بازی جریان داره گرافیک جذاب و چشم نوازه ولی وقتی وارد محیط سند باکس بازی میشید به شدت افت میکنه و ی جورایی انگار هنوز کامل نشده و به نظر من بیش از حد ضعیفه مخصوصا برای هیلو در مورد داستان باید بگم داستان خوبه و روند داستانی جذابه در مورد گیمپلی خب خیلی عالیه ولب واقعا تکراری میشه و همش روندی ثابت داره که تو ذوق میزنه در مورد تنوع صلاح ها باید بگم که تنوع بالایی داره ولی بیشتر صلاح ها واقعا تو روند بازی کارآمد نیستن و فقط به این درد میخورن که شما مثلا اگه ی وقت مهمات تموم کردید ی لحظه ازشون استفاده کیند و تمام در مورد موسیقی و صداگذاری عالی کار شده. هوش مصنوعی دشمنان عالیه و هم تیمی ها ی خرده گیج میزنن که برای همین نمیشه گفت خیییلی عالیه. محیط بازی به نظرم بسیار تکراریه و جزئیات کمی داره. در کل من زمانی که بخش چندنفره و بازی کردم توقعم از بازی بشدت بالا رفت ولی وقتی بازی و تجربه کردم نسبت به انتظارم پایین تر بود دلیل اصلیشم طراحی و گرافیک بشدت پایین محیط جنگلی بازیه. چون شما بیشترین زمان و تو این محیط سپری میکنید و بسیار تو ذوق میزنه حتی تو بخش مولتی هم محیط های جنگلی خوب طراحی نشدن و کلا بافت گیاهی مشکل داره. درکل باید بگم که هیلو اینفینیت بازی خوبیه و ارزش تجربه کردن و ۲۰۰ درصد داره ولی خب ی جورایی نقص هم داره ای کاش بیشتر روش کار میشد. نمره خودم ۸.۱

    علیDARKSIRENMax22Kia𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰BlackTlou part 2 game of the century
  • خسته نباشید آقای رنجبر 🌷
    در مورد نقد و بررسی شما چند نکته وجود داره که لازم میدونم بهشون بپردازم
    نکته اول : گفتید که داستان برای کسانی که نسخه های قبلی رو تجربه نکردن ممکنه گنگ باشه درسته که فردی که نسخه های ۴ و ۵ رو تجربه نکرده داستان ممکنه براش گنگ باشه ولی Halo infinite ادامه داستان های سری قبل رو روایت میکنه و نمیشه به خاطر این قضیه ازش نمره کم کرد.
    نکته دوم : گفتید گرافیک هنری بازی توی محیط باز توی ذوق میزنه و منطقیه چون این بازی برای xbox one هم عرضه شده پس باید به یه توازن گرافیکی میرسیدن و من شخصا ترجیح می دادم که بازی رو برای کنسول های نسل نهم و Xbox One X عرضه می کردن تا شاهد همچین افت گرافیکی و افت کیفیت بافت در برخی از محیط نباشیم
    و نکته آخر : بهتر بود نمره کمپین و بخش مولتی پلیر رو جداگانه میدادید
    فکر کنم یه تومار شد به هر حال امیدوارم به نظر من توجه کنید

    علیonepunkmanDARKSIRENsamanCameraManEhsanZeroTlou part 2 game of the centuryنyasiKiaP.morgan 𔓙more
  • Kia گفت:

    آقای رنجبره نمرش مهم نیست اهمیت ندین اینبار به سایتهای بزرگ استناد نکردن

    CameraManAtomic SoldierEhsanZeroSkyrim : The Elder Scrolls VO2𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centuryMax22
    • MahyarMsm گفت:

      چقدر اقای رنجبر شمارو خوب فشاری میکنه‌🤗
      البته من بودم به خاطر اون نکته که شاید کسایی که نسخه های قبل رو بازی نکرده باشن براشون داستان گنگ باشه نمره کم نمیکردم

      علیCameraManAtomic Soldier...Eternal...SiRSiNaSkyrim : The Elder Scrolls VO2𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰KiaTlou part 2 game of the centurymore
    • Kia گفت:

      اکانتهای من با اینو لطفا بزارین ببینم کی مولتیه

      IliyaعلیCameraMan...Eternal...Tlou part 2 game of the century
    • Chief گفت:

      سلام خدمت جناب پی سی مستر
      مشخصه که سری هیلو براتون اهمیت زیادی داره و امیدوارم نهایت لذت رو ازش ببرید ولی فکر میکنم دیگه از راهی که بودیم داریم منصرف میشیم چون توهین به یه شخص بخاطر یه بازی بنظرم کار درستی نیس
      اقای رنجبر زحمت کشیدن بازی رو تجربه کردن و برامون نقد کردن ولی این حمله شما زیاده روی هستش(هرچند نظر ها متفاوته و من هم انتظار نمره بالاتری داشتم ولی ایشون ترجیح دادن نمره ۸.۵ رو بدن به یکی از محبوب ترین بازی های شخص بنده بدن💚)
      اقای رنجبر منتقد یکی از سایت های خوب ایران تو حوضه گیمینگ هستش و زحماتشون قابل تقدیره
      (نمیخوام ادای منتقی هارو در بیارم خود من بعضی اوقات خیلی بد عصبی میشم و کنترل خودمو از دست میدم)
      هدف دنیای گیم لذت بردن ازش هست و توهین بهم دیگه بی انصافی هستش
      در نهایت زنده باد هیلو و حاجی مستر چیف😉💚🔥

      Sami 227CameraManFanresidentevil
  • Black گفت:

    از سونی فا انتظاری جز ۸.۵ نمیره
    خوب شد شما رو تو متاکریتیک به رسمیت نمیشناسن 😒

    IliyaعلیonepunkmanMariomanDARKSIRENCameraManFanresidentevilAtomic SoldierEhsanZeroSkyrim : The Elder Scrolls Vmore
  • Kuros گفت:

    ۸.۵ خیلی زیاده !!!!!! چه خبره !!!
    چرا آقای بابایی یا آقای کریمی نقد نمیکنن !!!؟
    این جور بازی ها رو آقای کریمی یا بابایی لطفا خودتون نقد کنید تا طرفداری سونی و ماکروسافت روی نمره تاثیر نزاره !!

    MemorialعلیDARKSIRENCameraManFanresidentevilChiefEhsanZeroSiRSiNaSkyrim : The Elder Scrolls VTlou part 2 game of the centurymore
  • Kuros گفت:

    بالاترین نمره که میشه داد اونم بخاطر پرچمدار جعبه هست و اون حواشی رو داشت ۸ .. البته میگم حقش نیست ولی اگه کسی مخواد بخاطر شرایط بهش ارفاق کنه ۸… بالای ۸ واقعا ظلم به بقیه بازیهاست….

    TahaicMemorialIliyaعلیPC gamer ;)DARKSIRENalinerdsamanCameraManFanresidentevilmore
  • Sami 227 گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای رنجبر بابت نقد❤❤❤
    بعد از ۱۵ سال گیم زدن بلاخره یک بازی جایگاه ایول ۴ رو از تو دلم ربود برخلاف متا که انتظارم رو بر آورده نکرد خود بازی و تجربش خیلی بیشتر از انتظارم در اومد و جادوی در تجربش نهفته است که بعد از ایول ۴ هیچ وقت در هیچ بازی دیگه ای تجربه نکرده بودم.
    بابت نمره شما باید بگم این نظر شماست و قابل احترامه شاد و سرفراز باشید

    علیFanresidentevilChiefEhsanZeroAliShadow2003shir taziyehTlou part 2 game of the centuryMax22
    • AliShadow2003 گفت:

      بعد از خوندن کامنت‌ها، بالاخره یه نفر مودبانه نظرش رو در مورد نقد بازی گفت.
      همه به جون هم افتادن دارن همدیگه رو تیکه پاره میکنن…..LOL

      Armin EzatiعلیFanresidentevilChiefSami 227Tlou part 2 game of the century
      • Chief گفت:

        سلام دوست عزیز
        باهاتون موافقم واقعا این جو از دشمنی رو اگه خودم نمیدیدم قبول نمی کردم (هیچ یک از دو طرف به هم دیگه رحم نمیکنن که هیچ هردو طرف به صورت مشترک به منتقد هم توهین میکنن!!)
        وضعیت جوریه سر اینجور پست ها اول باید یک کیلو تخمه بخری و بعد بیای بشینی به تماشای جنگ ستارگان (شما بخونید جنگ منتقدان در ایران) و در کنار لذت تأسف خورد🙌

        علیSami 227
  • برخلاف نظر دوستان بنظرم نقد عالی بود!
    شاید از معدود نقدای خوب اخیر گیمفا
    قشنگ گیم پلی و لول دیزاین بازی رو شکافتید
    دستخوش

    TahaicIliyaعلیTang HaoLadonFanresidentevilمحمد حسین کریمیSArmin EzatiTlou part 2 game of the centurymore
  • Kuros گفت:

    ۳۴۳i با چند سال وقت گذاشتن، موتور گرافیکی SlipSpace Engine را توسعه داد و اولین بنچمارک آن را در تریلر معرفی بازی Halo Infinite به رخ کشید…

    به رخ کشید رو خوب اومدید 🤣😂

    TahaicعلیDARKSIRENCameraManFanresidentevil...Eternal...EhsanZeroO2Tlou part 2 game of the centuryWild Ragemore
    • ☆WKNWS☆ گفت:

      بنچمارک SlipSpace فقط اونجا که دیجیتال فاندری گفت تکسچرهاش بینظیره.

      TahaicعلیsamanCameraManFanresidentevilTlou part 2 game of the centuryMax22
    • I'm Predator گفت:

      تو برو فیلم های سینمایی کوتاه سونی رو بازی کن چکار به بازی های ایکس باکس داری!!! سونی که کلا همه چیز رو تو پوب میبینه آپدیت گرافیکی بازی هارو که کلا باید پول بدی و چیزی که سونی همش میبینه پول، پول و پول
      سونی فن ها باید برای بازی استالکر ۷۰ دلار پول بدن من رایگان این بازی رو رایگان انجام میدم در ضمن برید هر بازی سونی خدا تومن پول بدید ماهم رایگان همه ای بازی ها رو انجام میدیم خخخخخخخخخخ
      من نمیدونم مایکروسافت بزرگترین شرکت جهان با دریایی از پول نمیاد این سونی که تنها هنری که ازش باقی مونده یعنی گیم رو از بیخ و بن نمیخره تا دیگه شاهد سونی فن هایی که رو اعصاب آدم راه میرن نباشیم

      علیPC gamer ;)CameraMan.O2Tlou part 2 game of the centuryMax22shir taziyehنyasi☆WKNWS☆
    • Amirkhan گفت:

      داداش یکی از این مشکلات ، توسعه بازی بهمراه توسعه موتور بود . اگر توسعه موتور تموم میشد بعد رو بازی کار میکردن ، چیز دیگه می دیدیم . چون تکنولوژی موتور فوق العاده است

      TahaicعلیDARKSIRENFanresidentevilLadonTlou part 2 game of the century
  • nima_nz09 گفت:

    من تجربش نکردم اما از نقدا میتونیم بفهمیم بازی خیلی
    خوبیه

    nima_nz09P.morgan 𔓙
  • ☆WKNWS☆ گفت:

    مثل اینکه متاش دوباره ۸۷ شده.

    علیsaman
  • Communist گفت:

    اگه بازی رو روی کنسول های نسل هشتمی بازی کردید که هیچی خیلی تعریفی نیس ولی واقعا روی سریز اکس رو حالت کوالیتی بازی عملکرد فوق‌العاده ای داره…شما فک کن فورکی ۶۰ فریم با بالاترین گرافیک بازی اجرا میشه من هرچی شات از بازی دیدم رو این حالت عالی بوده چه محیط باز و چه بسته
    یکی هم اینکه داستان بازی برای کسانی که هیلو های قبلی رو پلی ندادن گنگه خب الان شما لست ۱ رو تموم نکرده باشی حتی با اینکه داستان خیلی ساده ای داشت شما نمیدونید دقیقا چه اتفاقی افتاده اگه فقط لست ۲ رو بازی کرده باشید
    البته این یه مثال بود و هیچی ربطی نداشت ولی هیچ بازی ای شما نمیتونید انتظار داشته باشید که نسخه های قبلی رو نزده باشید ولی بگیرید داستانو مگه اینکه داستان خیلی کشکی باشه و اصلا بی اهمیت باشه یا کلا داستان نسخه قبلی با بعدی فرق داشته باشه
    الان حاظرم قسم بخورم ۹۵ درصد کسایی که رد دد ۲ رو پلی دادن و انقد از شاخش بالا میرن قبل اومدن رد دد ۲ اصلا نمیدونستن همچین گیمی وجود داشته که یهو نسخه دوم اومده
    امیدوارم نقد رو ادیت کنید و اینارو ایراد نگیرید

    علیCameraManEhsanZero☆WKNWS☆Tlou part 2 game of the century
  • داستان گنگه برا کسایی ک قسمت قبل رو بازی نکردند؟ اول که بازی داستان قبل رو ادامه میده نمیشه که از اول اونارو باز تعریف کنه بعدم تا حد ممکنه هوش مصنوعیه اطلاعات داستان قبل رو از مسترچیف میپرسه ایراد عجیبی گرفتید گرافیک هم غیر چمن باقیش خوبه

    علیDARKSIRENFanresidentevilCameraManEhsanZeroO2Tlou part 2 game of the centuryMax22☆WKNWS☆
  • Not fanboy گفت:

    من که با یک قسمت واکترو دیدن دیگه نه میل به دیدنش داشتم نه دوستدارم تجربه کنم بنظرم اغراق زیاد در‌این نقد بود،گفتین محیط ایتم مخفی داره میخوام بدون بجز لول اپ شخصیت چ کاری میشه کرد که ایتم های مخفی زیادی داشته باشه و محیط جهان باز،ایا ایتم برای ابگریت سلاح داره ایا ابگریت وسیله نقلیه داره خیر تنها بر رو خودت میتوانی تغییر ایجاد کنی خب همون مد قدیم خطی میذاشتی چه کار جهان باز تو خالی،زمانی که روی زره وقت میذاشتی من تغییری نمیدیدم سه مرحله زره قوی کردی اما هنوز با یک گلوله نصف جونت میرفت من پیشرفتی در زره نمیدیدم و یا کشتن دشمنان فایده نداشت فقط برای وقت تلف کردن.ماموریتهای جانبی هم در حد وقت پر کردن یا برو سرباز ازاد کن که نقش انچنانی در همراهی ندارن و یا کشتن باس فایت که جوایز ارزشمندی بدست نمیاوری،بازی ساده که بیخود اسم ایکس باکس ماکروسافت یدک میکشه،فروزا هورازین بهترین عمل کرد در ایکس باکس داشت و بیشرفت که به چشم میامد

    TahaicعلیSami 227DARKSIRENCameraMan...Eternal...EhsanZeroTlou part 2 game of the century
  • برای بار آخر: سازندگان ۳۴۳i طی مصاحبه‌های مختلف Halo Infinite را ریبوت معنوی سری خطاب کردند و بارها متذکر شدند که تمام بازیکنان از داستان این بازی لذت خواهند برد.
    اگه قرار بود دنباله مستقیم باشه اسمش می‌شد Halo 6، حتما دلیلی داره که پسوندش عوض شده.
    سازنده‌ها نتونستن به قولشون عمل کنند و پلیر جدید نهایتا میتونه نصف لذت کسی که نسخه‌های قبلی رو تجربه کرده احساس کنه.
    اگه ۳۴۳i همچین قولی نمی‌داد منم دلیلی نداشتم که به این مشکل اشاره کنم. نکته مهم بعدی هم اینه که این ایراد به طور مستقیم و میانگین فقط ۰.۱ از نمره نهایی بازی کم کرده 🙂 پس ایرادات دیگه خیلی کلیدی‌تر هست.
    وظیفم نبود بیام توضیح بدم، برای کسایی گفتم که ۴۰۰۰ کلمه نقد رو اسکیپ می‌کنند و فقط بخش آخرش رو می‌خونند.

    TahaicTang HaoCameraManFanresidentevilChiefO2P.morgan 𔓙Armin Ezati𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the centurymore
  • Ryder گفت:

    رو دستش نیست شوتر اول شخص:)
    مایکرو همین سال اولی خودشو پادشاه ریسینگ و شوتر معرفی کرد

    علی...Eternal...EhsanZero
  • Nathan گفت:

    سلام خدمت جناب رنجبر خسته نباشید
    بنده این عنوان را تجربه نکردم اما با توجه به نقدی که در متن انجام شده نمره مناسبی ( از نظر بنده ) کسب کرده
    موفق باشید ✋

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • Sahand گفت:

    هه
    باشه
    به اینم نمره کم بدید
    حق این بازیم بخورید
    ولی
    منتظر ۲۰۲۲ باشید
    وقتی استارفیلد بیاد ، حتی خود خدا هم نمیتونه نمرشو کم کنه
    ، چه برسه به نویسنده فنبویی مثل شما
    راستی ، نمره ی اون سنگه که اون گوشه دیر لود شد رو کم نکردی ، اونم کم کن نمره رو بکن ۷

    IliyaMariomanamir.hossein.bO2Tlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Skyrim : The Elder Scrolls V
  • برید نقد بازی سنتر رو ببینید
    دقیقا حرف های من رو درباره هیلو اینفینیت می‌گفت
    بازی از نظر داستان گویی خیلی شبیه گاد ۲۰۱۸ شده
    و اما از اون طرف گیم پلی بازی خیلی سریع تر و روان تر شده
    من خودم فعلا هیلو ۳ رو تموم کردم و الان هیلو ۴ رو بازی میکنم
    بشدت خفنه این گیم حتی هیلو ۴ هم خیلی خوبه نمی‌دونم چرا بهش ایراد میگیرن

    Tahaicred-eyed Banished KnightIliyaعلیPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)PC gamer ;)Skyrim : The Elder Scrolls VXboss Series 5FanresidentevilSami 227more
  • خواهشا نقد و بررسی بازی های ایکس رو به کسیه دیگه ای بدید این اقا اگه گیمر بودید بازی رو کامل انجام میداد همچین نمره ای نمی داد

    Tahaicred-eyed Banished KnightSami 227Skyrim : The Elder Scrolls VCameraManO2Tlou part 2 game of the centuryKia
  • Farshid گفت:

    نمره منصفانه و خوبی دادید اقای رنجبر به حرف فن بوی ها گوش ندید نقد هم خوب بود و ممنون
    من بازی رو بازی کردم و نمره ۸۰ بهش میدم با تشکر

    TahaicLucciola BalladعلیMariomanSkyrim : The Elder Scrolls VXboss Series 5CameraManKiaO2
  • sorena گفت:

    تو نکات منفی فقط عدم وجود انتخاب حالت بازی رو قبول دارم. اتفاقا یکی از نکات قابل توجه بازی تو همین محیط های باز بازی هست که درکنار زیبایی خاص خودش، گرافیک عالیی هم از بازی به نمایش میزاره، من نمیدونم چه انتظاری از بازی داشیتن ولی چیزی که الان هست اصلا ایرادی نداره، نباید فراموش کرد که هیلو هیچ وقت یه گرافیک واقع گرایانه نداشته و بیشتر به دنیای رنگارنگ و پر جزئیاتش معروف بوده. شما که انقدر نسخه های قبل برات مهم هست، چرا اینو نکته منفی زدی.
    باتمام احترام این نقد اصلا منصفانه نیست.

    Tahaicred-eyed Banished KnightعلیSami 227Commander jensen...Eternal...Tlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونی
  • اوفففف چه دعواییه 😁 منکه با نمره مشکلی ندارم چون بالاخره نظر سایتا و منتقدای مختلف فرق داره و سه تا سایتی که نقداشون رو دیدم اکثرا توی نکات مثبت اشتراک داشتن و توی یکسری نکات منفی هم مثل بتل پس بازی اشتراک داشتن ولی هرکدوم یکسری نکات منفی دیگه هم به چشمشون اومده که نمره های متفاوتی دادن، تعداد زیادی از سایت های متاکرتیک هم به بازی ۸ دادن درنتیجه این نمره هم با توجه به تجربه منتقد جای شکایت زیادی نداره.
    برای من همین که میبینم توی یوتیوب و سایت های مختلف از مولتیش به عنوان بهترین مولتیه سال و از کمپینش به عنوان بهترین کمپین ۳۴۳ یاد میشه راضیم و همین یعنی تاخیر جواب داده و ۳۴۳ در مسیر درستی قرار داره و داره کم کم به پختگی لازم میرسه.

    Tahaicred-eyed Banished KnightعلیSO2Tang Hao1100CameraManFanresidentevilChiefmore
  • Chief گفت:

    ممنون از اقای رنجبر بخاطر نقدشون🙌🌹

    سری هیلو و مستر چیف کبیر عشق بنده محسوب میشن و از ۳۴۳ هم بخاطر ساخت این بازی ممنونم و امیدوارم به پیشرفتشون ادامه بدن و نتیجه بگیرن🙌💚

    Sami 227
  • آرین گفت:

    سلام
    الآن که دیدم، تعداد منفی‌ها از مثبت‌هاش بیشتره.
    نقد خیلی خوبی بود، دست نویسنده طلا! خیلی. کامل و جامع بود، خیلی دقیق.
    دوستان نورپردازی بازی هنوز به درجه عالی نرسیده، خصوصا تو تصاویر می‌تونید به اسلحه‌های دقت کنید.

    TahaicArmin Ezati
  • بانمره کاری ندارم چون نظر شخصی هست خودم که خیلی باهاش حال کردم چه مولتی وچه کمپین فوق‌العاده بودگان پلی عالی گرافیک خیلی خوبه بهترین مولتیم داره ۳۴۳تونست یک هیلو خوب مثل۴ بده وخیلی خوشحالم

    Tahaicعلی
  • Raw گفت:

    چند روز پیش تمومش کردم به نظرم همین ۸/۵ خوبه براش
    بزرگترین مشکل بازی برای من ویلن داستان بود که دیالوگ هاش در حد شخصیت منفی برنامه کودک های صبح جمعه بود و هر دفعه هم حرفای تکراری میزد
    انگیزه های بعضی از شخصیت ها هم برام قابل فهم نبود نمیخوام اسپویل کنم ولی یکی از شخصیت های اصلی یک دفعه از نسخه قبل تا این نسخه خیلی سریع اهدافش تغییر میکنه و علت این تغییر هم خیلی برای من روشن نبود
    باس فایت های بازی هم به جز اخرین باس باقیشون در طول بازی چند بار تکرار میشدن و فقط محیط‌ تغییر میکرد و حرکات همون حرکت های دشمن های معمولی بود با جون بیشتر
    بهینه سازی بازی اونطوری که توقع میرفت نبود و باید بهتر از این حرفا باشه و سر محیط های باز افت فریم داشتم با اینکه نباید افت فریم داشته باشم طبق مشخصات سیستم مورد نیاز بازی
    مراحل فرعی بازی اکثرا تکراری هستن ولی چون بازی کوتاهه این موضوع اذیت کننده نیست و تا بخواد به ورطه تکرار بیفته بازی تموم میشه
    پایان بندی خوبی داشت ولی توقع داشتم با این همه حرف از خطرناک بودن شرایط و احتمال مرگ مستر چیف حداقل یکم داستان پیچش بیشتری داشته باشه و دقیقا در نقطه ای که داستان داشت جون میگرفت بازی تموم نمیشد
    گیم پلی بازی هم عالیه به نظرم بهترین گیم پلی کل سری هستش و شخصیت مستر چیف و weapon هم خیلی خوب از آب در اومدن و دیالوگ ها و شوخی هاشون جذابه ولی اون خلبانه شخصیت متوسطیه و در حد این دوتا نیست
    بخش مولتی هم عالیه و مشکلاتش داره آروم آروم رفع میشه

    TahaicS
  • saman گفت:

    من که دارم با بازی عشق میکنم😂
    به مراتب از ۴ و ۵ بهتره.
    امیدوارم این سری همینطور رو به جلو حرکت کنه….

    Tahaicred-eyed Banished KnightSTlou part 2 game of the century
  • آقا به هم رحم کنید رفقا این چه وضعیتیه کامنتا داره ؟ مثلاً بازی میکنید که لذت ببرید اگه بازیو دوست دارین نیازی نیست توجهی به نقد سایت های دیگه داشته باشین باور کنید با توهین فقط لذت بازی کردن از بین میره نه به سونی چیزی میرسه نه به مایکروسافت

    TahaicMemorialSTlou part 2 game of the centurymortezaCommander jensen
  • morteza گفت:

    نمرش خوب شده
    تبریک به همه هوادارای این فرانچایز بزرگ

    red-eyed Banished Knight
  • Alireza گفت:

    تبریک به گیمفای عزیز…
    تونست با بهترین منطق ها نمره بازی رو در حد مورد نظرش بکشه پایین

    TahaicSahandO2Tlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • Dr.Ali گفت:

    سلام.
    ممنون از آقای رنجبر بابت زحمتی که برای نوشتن نقد کشیدن.
    دو سه روزی هست دارم روی PC بازی می کنم. گان پلی بازی خیلی خوبه. یه جاهایی منو یاد Borderlands میندازه. گرافیک بازی معمولی هست. نه اینکه بد باشه ولی خیلی هم خوب نیست. طراحی کاراکتر ها و انیمیشن ها هم خیلی خوب نیست. در کل بنظر من بازی سرگرم کننده ای هست ولی از یه عنوان انحصاری با این همه تعریف و تمجید انتظار بالاتری داشتم. نمره من به بازی تا الان ۸ تا ۸/۵ هست.

    Tahaicred-eyed Banished KnightSahand
  • خیلی ارفاق کردن به این بازی همون ۷ تا ۷.۵ زیادشه

    گرافیک افتضاحش نه درسطح ۲۰۲۱ هستش بلکه در حد ویچر ۳ که مال ۸سال پیشه از اون هم عقبتر در حالی که این بازی نماد جعبه هستش خیلی خنده داره بعد یه عده بازیهای یوبیسافت مسخره میکنن

    اگه این بازی یوبیسافت یا سایر شرکت ها میساختن اشغال با متا ۶۰ بود

    چقدر مسخره شده بازیهای متا بالا

    Tahaic
  • Masoud گفت:

    من چون ۱۰ سالی از دنیای گیم دور بودم تازه این بازی رو پلی دادم
    واقعا میتونم بگم بازی یعتی این
    واقعا خیلی لذت بردم ازش
    گیم پلی عالی
    داستان عالی
    شخصیت پردازی عالی
    واقعا بی نظیر بود بازی

    Tahaic
نقد و بررسی بازی Halo Infinite؛ به کران بی‌نهایت - گیمفا