جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 

جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد

احسان شریعت
۲۳:۴۱ ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
بیوم

عنوان Horizon Forbidden West در حال نزدیک شدن به زمان انتشار خود است، در همین راستا گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بار دیگر پیشرفت‌های این بازی می‌پردازد.

بسیاری از این موارد از طریق پست جدید منتشر شده در وبلاگ پلی‌استیشن، ارائه شده است. این پست عمیقاً به بخش نبردها، سختی‌های آن و راه‌های مختلفی که Forbidden West نسبت به بازی اول بهبودیافته، می پردازد.

اکثر این بهبودها به این واقعیت ساده و واضح خلاصه می‌شوند که Aloy این بار شخصیت بسیار چابک‌تری است؛ به گفته‌ی سازندگان، این چابکی نشان دهنده‌ی رشد او از تمام تجربیاتی است که در Horizon Zero Dawn و بسته‌ی الحاقی آن یعنی The Frozen Wilds، داشته است. ابزارهایی مانند Shieldwing، Pullcaster و توانایی Aloy در بالا رفتن آزادانه از دیوارها و سطوح، او را در طول مبارزه بسیار زیرک‌تر می‌کند، که در انیمیشن‌های بهبود یافته در بازی نیز منعکس می‌شوند. چارلز پرین (Charles Perain)، طراح بخش مبارزات بازی، در این باره می‌گوید:

پلیرهایی که مدتی را صرف تکمیل مهارت‌های رزمی خود می‌کنند، راه‌های کارآمد و خلاقانه‌تری را برای از بین بردن دشمنان خود پیدا خواهند کرد. ما می‌خواستیم سبک‌های مختلف بازی را در نظر بگیریم و واقعاً روی آزادی انتخاب تمرکز کنیم. از طریق سلاح‌ها و لباس‌های جدید، که می‌توان آن‌ها را در یک میز کار ارتقا داد، پلیرها می‌توانند تاکتیک‌های خود را تطبیق دهند. در نهایت، ما می‌خواستیم دشمنان چالش‌برانگیزی طراحی کنیم که پلیرها را تشویق به استفاده از تمام توانایی‌ها و مهارت‌های خود کنند.

در ادامه، ریچارد اود (Richard Oud)، کارگردان انیمیشن گیم‌پلی Horizon Forbidden West، درباره‌ی پیشرفت Aloy و انیمیشن‌های بازی افزود:

Aloy تجربه‌ی زیادی به دست آورده است و این باید در انیمیشن‌هایش نشان داده شود. هدف ما این بود که نشان دهیم Aloy راحت‌تر از محیط اطراف عبور می‌کند، البته این موضوع باید بدون این که از این واقعیت غافل شویم که او یک انسان است اجرا شود، بنابراین همه چیز همیشه برای او عالی پیش نمی‌رود. مکانیک Grapple مثال خوبی برای این موضوع است: او چابک‌تر و باهوش‌تر است، اما در عین حال وقتی او در شیب‌های تندتری قرار می‌گیرد، شاهد چالش‌های فیزیکی بیشتری خواهیم بود.

هر کلاس از انسان یا ماشین‌ها حول یک عملکرد گیم‌پلی واضح طراحی شده است که تیم انیمیشن از طریق اقدامات، وضعیت و حرکت به پلیر منتقل می‌کند. ما به حرکات و رفتارهای قابل خواندنی تکیه می‌کنیم که پلیر توانایی تشخصیشان را دارد، بنابراین شما می‌توانید حرکت دشمن را پیش‌بینی کنید یا به آن واکنش نشان دهید. ما با زمان‌بندی آن حرکات بازی می‌کنیم تا نه تنها پنجره‌هایی از فرصت‌ها برای ضربه زدن، مسدود کردن یا دویدن پلیر ایجاد کنیم، بلکه برخی از ویژگی‌های شخصیتی را در خود انیمیشن‌ها نشان دهیم.

جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 

این پیشرفت‌ها به سایر جنبه‌های نبرد نیز وارد می‌شوند. به عنوان مثال، مخفی کاری، که یکی از عناصر ضعیف‌ در Horizon Zero Dawn بود، به طرق مختلف در دنباله‌ی خود بهبود یافته است. چنان که آرین بی (Arjen Beij)، برنامه نویس اصلی هوش مصنوعی، می‌گوید:

ما سعی می کنیم وضعیت دشمنان را از طریق رفتار، حالت ایستادن و صداگذاری نشان دهیم. دوره‌ی قبل از شناسایی شما، با نزدیک شدن دشمن به شما انجام می‌شود. دشمنان مزاحمت‌هایی مانند فرود آمدن یک تیر از تیرکمان در نزدیک آ‌ن‌ها یا دستگاهی که بی سر و صدا نابود کرده‌اید را بررسی خواهند کرد.

شما همچنین می‌توانید با خارج شدن از میدان دید دشمن به طور مخفیانه از جنگ فرار کنید. وقتی دشمنان متوجه می‌شوند که شما در جایی که انتظار داشتند نیستید، شروع به جستجو می‌کنند. دشمنان انسانی تیم می‌شوند و شما را به صورت گروهی جستجو می‌کنند، در این موارد رهبر تیم دستور می‌دهد و کار را هماهنگ می‌کند. از طریق انیمیشن و صحبت‌های وابسته به شرایط، پلیر نشانه‌های زیادی برای تشخیص حرکت بعدی خود خواهد داشت.

به طور کلی هوش مصنوعی دشمن در مناطق دیگر نیز بهبود یافته است، به عنوان مثال ماشین‌های دشمن در هنگام حمله به Aloy توانایی بسیار بیشتری برای عبور از زمین‌های ناهموار دارند. همچنین برخی از ماشین‌های آبی-خاکی، که تعداد کمی از آن‌‎ها در بازی وجود دارد، می‌توانند در آب شیرجه بزنند و Aloy را تعقیب کنند یا از این روش برای رهایی از یک نبرد استفاده کنند. آرین بی در این باره ادامه داد:

می‌خواستیم دشمنان با بهبود سیالیت و تداوم حرکت، مانند ایجاد توانایی بیشتر دشمنان (و همراهان) برای عبور از زمین‌های ناهموار، احساس واقعی بودن بیشتری داشته باشند. هوش مصنوعی در Horizon Zero Dawn قبلاً از برخی تغییرات پویای زمین پشتیبانی می‌کرد، اما ما می‌خواستیم با اضافه کردن پریدن و صعود به عنوان بخشی سیستمی از رفتار آن‌ها، این را بیشتر جلو ببریم. همان طور که شما در حال انجام بازی هستید، هوش مصنوعی به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده از میانبرها خواهد بود، جایی که قبلاً یک مسیر انحرافی دست و پا گیر بود.

مثال دیگر این است که ماشین‌های بیشتری اکنون قادر به شنا هستند و توانایی غواصی و تعقیب Aloy را در زیر آب دارند. دشمنان آبی-خاکی همچنین می‌توانند از پرش برای ورود و خروج از آب استفاده کنند، بنابراین اگر شما بدشانس باشید آن‌ها این کار را با یک حمله ترکیب می‌کنند.

به طور کلی، توسعه دهندگان می‌گویند که انتخاب پلیر در مبارزات Horizon Forbidden West بسیار بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، به این معنی که پلیرها می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند با یک موقعیت مبارزه بر اساس سبک بازی ترجیحی خود برخورد کنند. در همین راستا چارلز پرین اظهار کرد:

راه های زیادی برای مقابله موثر با یک دشمن در Forbidden West وجود دارد. نحوه‌ی انتخاب یک پلیر برای انجام این کار تأثیر واقعی بر طول مدت مبارزه، خطرات موجود و هزینه‌ی منابع دارد. برخی از پلیرها ترجیح می‌دهند دشمنان را پنهانی از بین ببرند، در حالی که برخی دیگر از تمرکز برای تجزیه و تحلیل حریفان خود استفاده می‌کنند و بهترین تاکتیک‌ها را برای از بین بردن آن‌ها پیدا می‌کنند.

سونی
سونی به لطف بلاک‌باسترهای سینمایی و با کیفیتی مثل Horizon: Zero Dawn و God of War توانست در نسل هشتم سرافراز باشد.

همراه با پیشرفت‌های انیمیشن، ارتقاهایی در طراحی صدا ایجاد شده، که به گفته‌ی سازندگان، جنبه‌ی دیگری است که به تجربه‌ی مبارزات در بازی کمک می‌کند. پینار تمیز (Pinar Temiz)، طراح ارشد بخش صدای بازی، در این باره می‎‌گوید:

ماشین‌ها دارای نشانه‌های صوتی منحصر به‌ فردی هستند که به پلیر کمک می‌کنند تا بین یک حمله‌ی نزدیک یا یک حمله‌ی دور تمایز قائل شود. حملات نزدیک با صدای مشخصی که در لحظه‌ی برخورد ایجاد می‌شود، منتقل می‌شوند، در حالی که حملات دور از طریق صداهای شارژ ویژه‌ی سلاح یا صداهای شلیک منتقل می‌شوند. در برخوردهایی که شامل چندین ماشین در اطراف پلیر است، این نشانه‌های صوتی به جلب توجه پلیرها به سمت نزدیک‌ترین مهاجم یا منبع خطر کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به موقع پاسخ دهند.

توسعه‌دهندگان همچنین تاکید می‌کنند که Aloy در Forbidden West با بسیاری از دشمنان ماشینی مهیب که هر کدام دارای قدرت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود هستند، برخورد خواهد کرد. به طوری که برنامه نویس اصلی بازی در این باره ادعا می‌کند:

ما امیدواریم که پلیرها در مبارزه با این دشمنان لذت زیادی ببرند. ماشین‌ها می‌توانند دشمنان قدرتمندی باشند که هرکدام دارای سرعت و حملات منحصر به فرد خود هستند، با این حال باید این امکان برای پلیرها وجود داشته باشد که کنترل موقعیت را در دست بگیرند و با استفاده از تاکتیک‌های مختلف پیروز شوند. مبارزات نزدیک ارتقاء قابل توجهی یافته است و در ترکیب با سیستم Resonator Blast به شما این امکان را می‌دهد که حرکات بسیار چشمگیری را در کنار هم قرار دهید.

مشابه ماشین‌ها، دشمنان انسانی نیز در انواع مختلف، تهدید بسیار بزرگتری خواهند بود. چنان که ریچارد اود در این باره اضافه می‌کند:

ما رفتارهای مختلفی را برای کلاس‌های خاص بررسی می‌کنیم، زیرا این کار به ما چیزهای زیادی را در مورد نوع انتخاب‌هایی که برای هر شخصیت انجام می‌دهیم، ارائه می‌دهد. برای مثال، در کلاس Champion، مهم بود که شخصیت با اعتماد به نفس و با تجربه شناخته شود. بنابراین، بازیگر ما برای شبیه‌سازی حرکات باید با آرامش حرکت می‌کرد و به دنبال شکاف هایی در دفاع حریف می‌گشت و در حالی که تماس چشمی خود را از دست نمی‌داد و مدام در حال نزدیک شدن بود، به اطراف می‌چرخید.

کلاس Rebel Soldier بسیار شبیه کفتار رفتار می‌کند، که این رفتار منجر به شخصیتی جنجالی و همه‌کاره با حرکات غیرقابل کنترل و ناخوشایند زیادی می‌شوند. وضعیت بدن آن‌ها خمیده است و از دیدگاه رفتاری، ما آن‎‌ها را در گروه‌های شلوغ، پرخاشگر و در تعداد کمتر، مردد می‌دانیم. آن‌ها همیشه دقیقاً از منظر جنگی و هوش مصنوعی اینگونه رفتار نمی‌کنند، اما این رفتار به تیم درک بهتری از شخصیت‌ها داد و به ما کمک کرد تا انتخاب های خود را در ژست، حملات جنگی و هویت آن‌ها تعریف کنیم.

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ (۱۸ فوریه ۲۰۲۲) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

در پایان می‌توانید تعدادی گیف جدید که مبارزات این بازی را در عمل به نمایش می‌گذارند را مشاهده کنید:

M.MTAmirkhanNobodyKurosH.SONYSami 227PlayStation Studios PS5Tang HaoBlack KnightSTARFIELDAmirhossein80Lucciola Balladshir taziyehPARASITE EVE 2DARKSIRENSina_2081Visible 6-tigh manfarzaadکاپتان استخونیHard gamermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 
جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    به به
    بی صبرانه منتظر بازگشت دلبرمون Aloy عزیز هستم
    نسخه ی یک شخصیت پردازی قوی و داستان فوقالاده ایی داشت
    فقط گرافیک تقریبا همون کیلزون شدو بود
    ایا الان می تونیم متای بالای ۹۰ رو متصور باشیم؟

    ProphetMax22SettگیمرPC gamer ;)KurosPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)PlayStation Studios PS5کاپتان استخونیTlou part 2 game of the centurymore
  • ShinjiMikami گفت:

    Rpg فنم و دوست دارم نظرمو راجب هرایزن که جهان بازی داره و سبکشم با سلیقم مطابقت داره بگم که زیاد نگفتم😅
    برای من یک بازی جهان باز باید این سه تا مورد رو داشته باشه اول از همه محیط بازی، دوم جزئیات، سوم تنوع.
    داستان و شخصیت پردازی و گرافیک و موسیقی هم که مهم هستن و باید سطح مطلوبی داشته باشن( اینا دیگه بایدم مطلوب باشن) ولی سه موردی که گفتم باعث میشه بازی درجه یک بشه برای من.
    .
    در مورد جهان بازی باید بگم هرایزن فربیدن وست واقعا عالی و بی نظیره. شاهد پیشرفت چشمگیری در هرایزن ۲ نسبت به هرایزن قبلی هستیم. جنگل تو در تو و شلوغ و از همههههه مهم تر زیر دریا که تا به حال هیچ بازی جهان بازی چنین طراحی زیبا و عالی از زیر دریا نداشته.👌🏻
    .
    در مورد جزئیات بازی که مربوط میشه به جهان و مراحل بازی، باید بازی بیاد بیرون و بعد قضاوت کنیم ولی فکر نمیکنم کم بذارن براش. مراحل بازی باید متنوع و هیجان انگیز باشن. بنظرم که هرایزن ۲ در این قسمت نسبت به نسخه قبلی بهتر عمل میکنه چون معلومه کلا.
    .
    در مورد تنوع هم باید گفت در بین انمی های بازی تنوع به صورت واضح دیده میشه ولی در مورد سلاح های بازی اینطور نیست و شاهد تغییر کمی هستیم. البته باید بازی رو تجربه کنیم تا بفهمیم. شاید تنوع در تیرکمون ها و نیزه و پوشش رو داشته باشیم. سازندگان هم تاکید کردن پس اینطور باید باشه.
    .
    داستان و شخصیت پردازی و موسیقی و گرافیک بازی هم علاوه بر اینکه سطح مطلوب رو دارن و پیشرفت کردن بلکه خیلی بهتر تر هم هستن.
    .
    من از طرف سونی برای ۲۰۲۲ به هرایزن فربیدن وست حتی بیشتر از گاد امید دارم. چون شاهد پیشرفت خیلی خوبی هستیم. متای هرایزن ۲ به احتمال خیلی زیاد بالا ۹۰ رو میزنه.
    حتی اگه بپرسن مورد انتظار ترین بازیت بعد از استارفیلد در سال ۲۰۲۲ چیه؟ میگم هرایزن. حتی موفق ترین بازی هم بعد استارفیلد هرایزنه

    SettSTlou part 2 game of the centuryAmirkhanr_dhBlack KnightEllie terminatorFlawless.Visible 6-tigh manmore
  • . گفت:

    پیشرفت اینو با پیشرفت گاد رگناروک مقایسه کنید تا بفهمید چرا گاد جدید یک dlc بیشتر نیست
    این بازی حکم آنچارتد ۲ رو داره که از همه لحاظ نسبت به نسخه قبلی خودش پیشرفت داشته و به راحتی متاش بالای ۹۳ میشه و بیشترین پتانسیل برای گوتی ۲۰۲۲ رو داره

    Prophetحاج عرفان
  • STARFIELD گفت:

    فقط میتونم بگم دسخوش،نازه نفست گوریلا گیمز

    حاج عرفانMax22SettFlawlessکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century.Visible 6-tigh manDream in Red (Playstation T)Ellie terminatormore
  • middle age گفت:

    اقا هایپمون رو برد بالا اون ماموته خیلی خفنه یاد ارباب حلقه ها افتادم .انگاری ماموته هم تحت تسلط یه گروه انسانی هست چون عین فیلم ارباب حلقه ها جا واسه تیراندازا داره.
    اسپویل
    .
    بچه ها بنظرتون سایلنس ویلن بازی میشه باتوجه به اخر بازی میگم بازم هیدس قراره ماشین ها رو تسخیر کنه!؟

    Max22کاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manMR.Aalinerd
  • . گفت:

    وای خدا خیلی قشنگ بود این گیم پلی ها مال نسخه ps5 هستش؟ خداکنه نسخه پلی فورش همینجوری باشه…… داستان کیلوچنده تو این جهانی که تو تریلرا هست فقط باید گشتو گذار کنی من که طاقت نمیارم با داستان برم جلو

    حاج عرفانMax22Flawlessکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manalinerdshir taziyeh
  • middle age گفت:

    این پیشرفت‌ها به سایر جنبه‌های نبرد نیز وارد می‌شوند. به عنوان مثال، مخفی کاری، که یکی از عناصر ضعیف‌ در Horizon Zero Dawn بود
    .
    با این جمله مخالفم حداقل تا اواسط بازی .بخاطر لول پایین باید مخفی کاری کنی تا پبشرفت کنی ولی بعد از اینکه لولت بالای ۳۰میشه اره دیگه مخفی کاری‌معنی نداره

    حاج عرفانMax22.کاپتان استخونیAtomic SoldierTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manalinerd
  • این بازی اوپن ورد و میان نسلیه گرافیکش و جزئیاتش و انیمیشن هاش و فیزیکش و … این هستش
    هیلو نفتی هم سند باکس ( نه اوپن ورد ) و میان نسلیه گرافیکش و جزئیاتش و انیمیشن هاش و فیزیکش هم اون 🙂
    الان میان بهونه سبک و اول شخص بودن و سوم شخص بودن رو میکنن یا با مولتی هاشون دیسلاک میدن یا اون گروه تلگرامشون به سرکده ای اکسل استون جمع میشن یک حمله اتمی میکنن بهم
    ولی گاهی باید حقیقت رو قبول کنیم هرچند تلخ باشه
    راستی متای هیلو ۵۰۰ میلیون دلاری با وجود دسته چک ها و نمرات کیلوییش آخرش ۸۶ شد 🙁
    این همه خرج کنی پول بدی آخرش هم نتونی ۹۰ بگیری خیلی حرفه خداییش. عیب نداره ماکروسافت پول میده حداقل سال دیگه نامزد سال میشه و طلسم یازده ساله نامزد نشدن بازی های ماکروسافت در گوتی شکسته میشه ( البته تا سال دیگه میشه ۱۲ سال )
    البته گوتی و این چیز ها مهم نیست ولی اگر مثلا ساکونات که هیچ ربطی به ماکروسافت نداره جمعه گوتی بشه مهم میشه
    بیگ وینر هم مهم نیست باز اگر دث لوپ که هیچ ربطی به ماکروسافت نداره بشه باز مهم میشه 🙂
    حالا این بازی ها میان میرن کامنت من و شما هم هیچ تاثیری در متای و جوایز و افتخارات این بازی ها نداره ولی حداقل مرد باشید با یک اکانت نظر بدید یک رو باشید
    اگر میبینید اکانت های من عوض میشه چون یک بنده خدا بن میکنه مجبورم یکی جدید بسازم به اینکه میتونید از همون بنده خدا سوال کنید بگید من با چندتا اکانت دارم کامنت میزارم

    halkerMax22FlawlessPlayStation Studios PS5samanAmirkhanO2Tlou part 2 game of the centuryOmidsoltani7Visible 6-tigh manmore
    • https://imgurl.ir/uploads/r138968_Untitled-2.jpg
      https://imgurl.ir/uploads/c844487_Untitled-1.jpg
      ۷

      halkerMax22PlayStation Studios PS5samanAmirkhanO2Tlou part 2 game of the centuryDream in Red (Playstation T)Ellie terminatorred-eyed Banished Knightmore
      • Nietj گفت:

        بدبخت فشاری :))) رو نگا اینقدر بد فشار خورده راه افتاده هر پست با اکانت فیک متای بالای گیم های مایکروسافت رو میزاره گل به خودی میزنه

        جای این همه فشار خوردن برو بشین یکم بازی کن تو بخوای نخوای مایکروسافت قراره بالا ۸۰ متای بازیاش باشه منبعد داش گلم بتسدا به تنهایی اینو تضمین میکنه

        Iran_gamerMax22samanEllie terminatorAtomic SoldierO2Tlou part 2 game of the century
    • Ryder گفت:

      اوکی منم میام با فورتزا مقایسشون میکنم و همشون دربرابر اون یه زبالن
      خودتم میدونی که هیچ شوتری بهش نمیرسه که ازش بالا بری دست به دامن سبکای متفرقه میشی
      حالا بتلفیلد با متای ۶۹انتظار شما را میکشد

      حاج عرفانMax22FlawlessO2اربابTlou part 2 game of the centuryBlack KnightNietj(HIDEO KOJIMA (HASAN KAHRAMANSTARFIELDmore
      • shir taziyeh گفت:

        از چه لحاظ زباله ان ؟؟
        انیمیشن ؟
        تکسچر ؟
        نورپردازی؟؟
        پوشش گیاهی؟؟
        من اولین کامنتم گفتم فورتزا درگرافیک ترین بازی عرضه شده است ، اما تا زمان هورایزن

        Prophetحاج عرفانMax22FlawlessTlou part 2 game of the centuryEllie terminatorVisible 6-tigh manAtomic Soldier
        • Ryder گفت:

          منظور این اگه بخوایم بازیارو خارج از ژانرشون مقایسه کنیم همیشه سیمیولیترا گرافیک بیشتری دارن و به خاطر سبکشونه
          طرف مقایسه خارج از عرف کرده،پس منم میتونم
          حالا خوبه همون پرچمدار گرافیکی شوترا از هیلو داغون تره تو گرافیک

          اربابMax22Ellie terminatorTlou part 2 game of the century
          • shir taziyeh گفت:

            درست میگید سیمولیترا بخاطر این گرافیک خوبی دارن مثل فلایت سیمولتر که از نقشه گوگل ارث برداشته بودن و کار خاصی نکرده بودن برا گرافیک
            و اینکه مقایسه خیلی اشتباهه فورتزا اومده دوربین گذاشته تو مناطق مکزیک و اون رو تو موتور گرافیکی ساخته اما گوریلا دنیای اخر الزمانی اوپن ورد ار پی جی رو خلق کرده با کلی مرحله و مبارزات و آن پی سی با این حال وقتی مقایسه میکنی
            از لحاظ نور پردازی و پوشش گیاهی و انیمیشن هورایزن جلوتره
            در زمینه تکسچر مساوی هستند
            در مورد هیلو هم که کاملا درسته هیلو از ونگارد و ۲۰۴۲ جلوتره

            ProphetMax22Ellie terminatorTlou part 2 game of the century
            • ALFAR3D گفت:

              “درست میگید سیمولیترا بخاطر این گرافیک خوبی دارن مثل فلایت سیمولتر که از نقشه گوگل ارث برداشته بودن و کار خاصی نکرده بودن برا گرافیک”
              کار خاصی نکرده؟باو یه خورده احترام قائل بشید واسه سازنده از نقشه گوگل برای چیزای دیگه استفاده میکنه تکسچراشو که از گوگل نمیگیره که…اگر اینجوری بود خیلی از بازی ها میتونستن همین کارو کنن…
              فورتزا اومده دوربین گذاشته عکس گرفته درست…ولی اینجوری نیست که هورایزن هم محیطاش بر اساس دنیای واقعیه اونا هم عکس گرفتن بر اساس محیط تغییرش دادن…همچینم خلق نکرده همونم از همون تکنیک فورزا استفاده کردن…

              ProphetTlou part 2 game of the century
              • shir taziyeh گفت:

                ببین بازی مثل فلایت یه پروسه خاصی داره هیچ موتوری نمیتونیزهمچین تکسچری رو خلق کنه تو صنعت گیم همه ی اینا با یه سری مهندسی های خاص انجام میشه
                میشه بگی دنیای هورایزن چه شباهتی با دنیای واقعی داره ؟؟ که دوربین بزارن؟

                Prophet
        • . گفت:

          بنظرم گرافیک جفتشون تقریبا یکسانه (با توجه به تریلرا) منهای پوشش گیاهی که خب بنظرم فورزا اندکی ضعیف تره ینی تا جایی که من میدونم هیچ استودیویی توان پوشش گیاهیش مثل گوریلا نیست

          Max22shir taziyehEllie terminatorAtomic SoldierO2Tlou part 2 game of the century
    • بیا پایین کسی حوصله این بچه بازیا رو نداره

      ProphetRezaMax22r_dhO2Tlou part 2 game of the centuryXbox one s pro gamerEllie terminator
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به به 🤩🤩🤩 بی صبرانه منتظریم معلومه که گوریلا رو سیستم مبارزات بازی حسابی برنامه ریزی کرده از گرافیک و کاوش در دنیای بازی هم که نمیشه گذشت، انیمیشن ها زیر اب فوق العاده بود و در یک کلام این بازی میخواد بدجوری بترکونه
    .
    .
    ممنون اقای احسان شریعت بابت ترجمه و این پست هایپ کننده 🌹😁

    حاج عرفانMax22Flawlessshir taziyehکاپتان استخونیO2Tlou part 2 game of the century.Visible 6-tigh manAtomic Soldiermore
  • اون قسمت که در مورد هوش مصنوعی گفته،خیلی شبیه دلست دوعه. حالا فکرشو بکن این اوپن ورده
    چقد این گیمه جادووییه!!😍
    ینی میشه یه ps5 جور کرد و اینو روش پلی داد؟!!
    ای خدای بزرگ مگه ما چه گناهی به درگاهت مرتکب شدیم که حتی باید ساده ترین سرگرمی هارو به سختی به دست بیاریم.

    حاج عرفانMax22FlawlessEllie terminatorکاپتان استخونیAmirkhanO2Tlou part 2 game of the century.Visible 6-tigh manmore
  • ALIREZA0111 گفت:

    برگام
    این بازی قراره خیلی فوق العاده بشه به شدت مورد انتظارمه

    حاج عرفانMax22کاپتان استخونیVisible 6-tigh manEllie terminatoralinerd
  • G.LN گفت:

    عجب چیزی شده بازی😍😍
    هم اینکه مخفی کاری رو بهبود دادن
    هم نبردهای تن به تن بهبود پیدا کرده.

    حاج عرفانMax22Nietjکاپتان استخونیAmirkhanTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manEllie terminatorshir taziyehalinerdmore
  • دو تا چیز در هنگام تجربه این بازی از واجباته …
    اول تلویزیون واقعا با کیفیت اگر پولدارین ۴k
    دوم هدست خود کنسول تا صداگذاری رو با پوست و استخون لمس کنین ….

    من مطمئنم بازیه خوبی از آب درمیاد ،اما آندرریتده ،حتی از همین الان ، خداییش با اون نمایش مورد انتظار عده قلیلی از گیمرهاست و مورد دوم اینکه بازاریابی بشدت عجیب الدن رینگ قطعا به دیده شدن اولیه این بازی ضربه میزنه

    حاج عرفانMax22Flawlessکاپتان استخونیVisible 6-tigh manshir taziyehalinerd
  • Amirkhan گفت:

    عجب گرافیکی 🤩
    فقط ویدئو دومی رو نگاه کنید 😍⁦😮

    Max22.Visible 6-tigh manSTARFIELDDream in Red (Playstation T)MR.Ashir taziyehalinerdAtomic Soldier🤘Mohsenj74
  • Kuros گفت:

    یا خدا به این میگن بازی نه مستر چیپس … این دیگه چه شاهکاریه !!. خدایی سونی کاری میکنه بقیه بازی ها برات جوک بشن …
    وقتی مستر چیپس متاش میشه ۸۰ خدایی متای همچین شاهکاری زیر ۱۰۰ بشه نامردیه فقط گرافیکش ۱۰۰ هست.
    گیمفا اگه به مستر چیپس ۸ میدین باید این شاهکار ۱۰۰ بشه…
    سونی سلطان صنعت گیم …
    بخدا پشم ها آدم میریزه این دیگه چه شاهکاریه ….
    وقتی ترسی از شاهکار بودن بازیشون ندارن پشت هم تریلر و گیم پلی میزارن …

    ProphethalkerTlou part 2 game of the centuryMax22SKurossamanalinerdکاپتان استخونیr_dhmore
  • Kuros گفت:

    فوق العاده است فوق العاده … یا خدا از این همه کیفیت و گرافیک … سونی مخواد این نسل دیگه بترکونه حتی بیشتر از نسل های قبل .‌‌.. عجب شاهکاری …خدا عمری بده این شاهکارو بازی کنیم نقدش هم به قلم سعید آقا بابایی ببینیم …

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manEllie terminatorفرهاد
  • Kuros گفت:

    سونی سلطان صنعت گیم… هورایزن سلطان بازی های جهان باز و ماجراجویی …

    ProphetSiRSiNaMax22SCommander jensenNietjBlack KnightFlawlessKurosAtomic Soldiermore
    • بازی خیلی خوبیه ولی …. سلطان بازی های جهان باز : Skyrim – Witcher 3 و Red Dead Redemption 2 هست

      RezaSiRSiNaMax22SCommander jensenBlack KnightFlawlessKurosنyasiO2more
    • Nietj گفت:

      باشه بای 🙂 ویچر = مارو دور ننداز
      اسکایریم = مارو دور ننداز
      هورایزن = ممنون که مارو دور ننداختی با متایی که به ۹۰ هم نرسیده شدم سلطان ولی بقیه با متا بالا ۹۰ سلطان نیستن

      SiRSiNaMax22SCommander jensenBlack KnightKurosنمسیس ( Fury edition)Ellie terminatorO2Atomic Soldiermore
      • چرا ملت به کامنت من حمله کردن من که نگفتم هورایزن بده تازه ازش تعریف هم کردم.
        بعدش خب مگه دروغ که skyrim و Red Dead 2 و Witcher 3 از هورایزن بهترن

        ProphetMax22نyasiSCommander jensenKurosEllie terminatorنمسیس ( Fury edition)Tlou part 2 game of the century
      • G.LN گفت:

        امتیاز متا برای بازیهای مایکی مهم نیست اما هر کی یه بازی از سونی مثال بزنه که متاش کمتر از ۹۰ شد ملاک شده دی😉
        اگه به متا باشه یه نگاه به امتیاز هیلو نسخه pc بندازید تا ۸۳ یا ۸۲ رو ببینید.
        این بازی ها جای خود اما مطمئنم هورایزن فوربیدن وست یکی از بهترینها میشه
        قصدم ترول کردن هیلو نیست چونکه امتیاز ۸۷ برای یه بازی (روی XSX) اصلا کم نیست و یه بازی فوق العاده رو نشون میده.

        Commander jensenMax22KurosEllie terminatorTlou part 2 game of the century
        • Nietj گفت:

          اون نسخه ای که تعداد نقداش کمه حساب نیست مقلطه نکن داش اینطوری نمیتونی چیزی رو ثابت کنی ضمن اینکه اصلا برای من مهم نیست متای بازی های مایکرو چی میشه فن بوی مایکروسافت نیستم من فقط فن بازی هام
          و بله بخوام با حرف خودت جلو برم امتیاز رو بیخیال چطور فکر کردی یه بازی مثل هورایزن در حد بازی های جهان باز دیگست ؟؟؟ به دور از تعصب بخوای منطقی بحث کنی هورایزن با بازی هایی مثل رد دد ویچر اسکایریم و امثالهم قابل مقایسه نیست اصن
          حالا منم نمیخوام بگم هورایزن بده و …. خودم بازی کردم نسخه اولش رو ولی اسم شاهکار نمیزارم روش حالا شما هر نظری داری واسه خودت محترمه ولی قرار نیست مثل یه فکت ارائه بدی بنویسی سلطان بازی های جهان باز بیشتر خنده داره تا حقیقت

          Ellie terminatorMax22Atomic SoldierKuros
          • G.LN گفت:

            کی گفته سلطان بازیهای جهان باز….
            مغلطه اینه به اسم متا بیایید یه بازی رو هیت بزنید پس اگه اینطوره بزار دقیقتر بگم
            فعلا هرایزن با ۱۱۵ نقد ۸۹ ه ولی هیلو با ۷۵ نقد ۸۶
            یکی از بهترین بازی ها بوده که انجامش دادم کسی چیزی رو مقایسه نمیکنه.

            Ellie terminatorCommander jensen
            • Nietj گفت:

              کی بازی رو هیت کرده برادر من 😐 دارم میگم بازی در مقابل بازی های جهان باز دگ انچنان مطرح نیست نه اینکه کلا بازی مطرحی نباشه ….
              اصلا بحث من سر هیلو هم نبود شما بیخودی کشوندی به هیلو
              هیلو به عنوان گیم اصلی پلتفرم ایکس باکس باید بالا ۹۰ متا میداشت که نشد اما خب بازم متای عالی ای گرفت
              تمام بحث من در جواب به اون ترول بود شماها بیخودی ریپلای زدین بحث رو کش دادین

              Ellie terminator
      • shir taziyeh گفت:

        داداش بعد به من میگی با تعصب و ترول کامنت میزارم ؟؟
        اگه به متا ئه این بازی متاش با ۱۰۰ نقد ۸۹ هست
        و نسخه ۲ به احتمال بالا بره رو ۹۴ و شانسش برا گوتی از گاد او وار که ردد رو زده زمین هم بیشتره
        ردد هم که سلطان جهان بازه

        Max22نyasiAtomic SoldierKurosEllie terminator
        • Nietj گفت:

          تو که متعصبی شکی توش نیست داش …. اینو همه میدونن فن بویی
          بله متاش ۸۹ عه شده سلطان جهان باز ؟؟ والا من این حرفو بزنم خودم خندم میگیره نسخه اولش هم شاهکار نبود الکی یه مشت فن بوی متعصب روش اسم شاهکار گذاشتن ….من بازیش کردم درسته بازی عالیه ولی شاهکار نیست حالا شما چون فن بویی اینقدر به خودت بگو تا باورت بشه ….مث همون تعدادی که به بازی های تاریخ مصرف گذشته یوبیسافت میگن شاهکار تفاوتی با اونا نداری دوست عزیز

          من راجب نسخه دوم صحبتی نکردم از نسخه اول صحبت میکردم و نگفتمم قراره خراب کنه

          ProphetTlou part 2 game of the centuryMax22SAtomic SoldierKurosEllie terminator
          • shir taziyeh گفت:

            تو اون یکی پست گفتم یه نمونه از ترول و هیت من رو نشون بده جوابی ندادی
            من فن پلی استیشنم
            من هم نگفتم شده سلطان شما داری به تمسخر میگیری متای بازی رو
            ۸۹ الان برا بیشتر بازی های کله گنده شده ارزو
            من هم تو کامنتم اسمی از شاهکار بودن بازی نبردم
            و خودم تو بحث با فرمانده کاملا قبول داشتم که مشکلاتی داره
            این بازی فقط شاید از نظر مراحل فرعی شبیه اونا باشه از دیگر معیار ها ۱۰۰ ها پله جلوتره میتونم تا صبح دلیل بیارم
            و مقایسه این با بازی های یوبیسافت عین مقایسه
            زباله و طلا هست
            منم منظورم از نسخه دوم این بود که به احتمال خیلی بالا مشکلات رو حل کرده و شانسش از گاد که ردد خورد هم بیشتره و من بنظرم ۲۰۲۲ رقیب اصلیش تا اینجای کار الدن رینگ هست

            Tlou part 2 game of the centuryMax22Ellie terminator
            • Nietj گفت:

              گاد رد دد رو خورد ؟؟ 😀
              از همین حرفت میشه فهمید وضعیت چیه داش دگ ادامه نمیدم

              RezaProphetTlou part 2 game of the centuryEllie terminator
              • shir taziyeh گفت:

                داداش عذر میخوام فکر میکردم گاد برده گوتی ۲۰۱۸ رو اما الان رفتن دیدم ردد برده 🗿🗿🗿
                نمیتونی بحث کنی بگو نمیتونم لازم به اینکار نیست
                مگه گاد نبرد گوتی رو؟ ردد هم همچین بی نقص نبود کیلو کیلو مشکل داشت که تا فردا میتونم برات دلیل بیارم

                Tlou part 2 game of the century
                • Nietj گفت:

                  داداش !! اون برد گاد روی رد دد واسه شما ها یه عقده شده !!! که یکسره بهش اشاره میکنین چون بیشتر مواقع در مقابل گوتی هاتون بازی های شاخی نبودن جز همین یکی توی مواقع دگ هم که گوتی ها رو باخت داده بیشتر سونی از چی داری صحبت میکنی ۲۰۱۳ باخت .. ۲۰۱۴ باخت …۲۰۱۵ باخت حالا یه ۲۰۱۸ برنده شده اینقدر عقده گشایی نداره که 😀
                  رد دد رو من یادمه بازی شاهکار بود کیلو کیلو مشکل ؟؟ معلومه خیلی اون زمان اعصابت رو خورد کردن سر بازی سال که هنوز از یادت نرفته بازی شاهکار خالصه شاید نقص های کوچیکی داشته باشه ولی متایی داده به تنهایی دهن همه رو میبنده حالا تو هرجور دوست داری دروغ به خودت بگو تا روزت بگذره ولی حقیقت اینطوریاست که رو دست رد دد مخصوصا جهان باز وجود نداره تو سبک خودش

                  RezaSiRSiNaTlou part 2 game of the century
                • Reza گفت:

                  سلام دوست من.میتونی لطف کنی چند مورد از مشکلات واقعی رد دد رو برام بگی؟

              • shir taziyeh گفت:

                دیگه نمیشد ریپلای کرد اینجا ریپلای کردم
                داداش ردد برا من خیلی لذت بخش بود ون من کلا سعی میکنم از همه بازیی لذت ببرم
                اما چند تا مشکل مثل کند بودن بازی و یکنواخت بودن گیم پلی و سیستم انر بازی مشکل هستن
                شما عاشق ردد هستی و من خیلی بد گفتم امید وارم ناراحت نشده باشی
                و درسته تو اوپن ورد بازی رو دست ردد نیست من بحثم سر متای هورایزن بود، کاری باردد نداشتم فقط گیم اواردز رو یادآوری کردم

                متای هورایزن شده ۸۹ درسته که از اسکایریم و ویچر پایین تر شده اما از کل بازی های کله گنده که عرضه میشه متاش بیشتره و بازی یه ایپی جدید از استودیو شوتر ساز بوده و به احتمال بالا نسخه بعدی میره بالا ۹۰ اگه این چیزایی که نشون دادن واقعی باشه ۹۴ رو میگیره

                Nietj
              • SiRSiNa گفت:

                عالی مینوازی سلطان 🌷👑👑
                خواستم بگم ادامه بده تا از هانس زیمر بودنت لذت ببریم👍👏

    • ShinjiMikami گفت:

      داداش داری اشتب میری سلطان ماجراجویی ها توی جهان بازهای تاریخی و کهن خلاصه میشه.، با محوریت موجودات باستانی و اژدهایان و غول ها. نمی تونی چون گرافیک بالا و نسل بعدی دیدی بگی حالا این میتونه سُلطان باشه نه، هممون می دونیم که الدر اسکرولز چه جایگاه و منصبی داره توی سبک جهان باز و نقش آفرینی RPG.

      Max22Kurosنمسیس ( Fury edition)Ellie terminatorنyasiAtomic SoldierTlou part 2 game of the century
    • Reza گفت:

      با اینکه ارزش نداره وقتمو صرف یه بچه بکنم ولی باید بهت یچیزی بگم.اولا اگه واقعا ته دلت باور داشتی سونی سلطان گیمه این موضوعو همه جا جارررر نمیزدی.دوما هورایزن سلطان جهان باز؟ واقعا ؟ اگه همین بازی ساخته مایکروسافت بود الان شبو روز داشتی میکوبیدیش خودتم اینو خوب میدونی.در ضمن اینو هم به تو میگم هم به همه کاربرای گیمفا که سلطان بازی‌های جهان باز و ماندگار ترینشون تا هزار سال دیگم که بگذره gta san andreas هست( با اینکه عاشق رد دد و ویچرم هستم) این بازی ۱۷ سال پیش ساخته شده ولی هنوزم تو سال ۲۰۲۱ خیلی از گیمرای سراسر دنیا هر روز بازیش میکنن و اصلا تکراری نشده.اتمسفر گانگستری که این بازی داشت و اون حس و حالی که از آمریکای دهه ۹۰ میلادی بهت منتقل می‌کرد حتی از اکثر فیلمای دهه نود هالیوود هم قوی‌تر بود. شخصیت پردازیش حاضرم قسم بخورم از ۹۰ درصد بازیای امروز قوی‌تر بود ولی متاسفانه کسی زیاد به این نکته دقت نمیکنه.گیم پلیش هم که دیگه نیازی به گفتن نداره .فقط دوست دارم ببینم کدام یک از انحصاری های شما ( حتی شاهکارتریناشون) تا ۱۷ سال دیگه ینی مثلا سال ۲۰۳۸ ۲۰۳۹ تو صنعت گیم دووم میاره (البته اسم بازیا ماندگار میمونه ولی من منظورم خود بازی هست که بعد این همه سال ارزش بازی کردن داشته باشه و هنوزم خیلی از گیمرا حاضر نباشن بازیو کنار بزارن) وقتی میگن عیار بعضی بازیارو زمان مشخص میکنه(نه جوایز) دقیقا بزرگترین مصداقش gta sa هست.البته به نظرم رد دد دقیقا مثل sa هست و هیچوقت قدیمی نمیشه وسلام.

  • Kuros گفت:

    فقط گیفت سوم رو نگاه کنید حالت چهره الوی وقتی ی ابزار رو میچسبونه به نیزش … شاهکاااااااارررررررررر… همین حالت چهره به اندازه کل بازیهای جعبه می ارزه ….
    انشاالله برای پیسی هم بیاد ….

    halkerMax22KurosO2Tlou part 2 game of the centuryAmirkhanDream in Red (Playstation T)
  • خیلی انیمیشنا نرم تر شدن نسبت به نسخه قبل ولی من دوست داشتم این بازی کاملا نسل نهمی میبود که نهایت گرافیکو ببینیم با اینکه خودم هنوز ps5 ندارم و اینکه کاش محیط های متنوع نسبت به قبل داشته باشه و همچنین مراحل فرعی بهتر و هم چنین مبارزه با انسان هاشم کاش واقعی تر و چالشی تر باشه، داستانشم یه مقدار دارک باشه به نظرم جالب میشه چون یه تمایزی با تم نسخه قبل پیدا میکنه

    Max22FlawlessTlou part 2 game of the centuryMR.A
  • ابرشاهکار میشه این بازی متاش صد در صد ۹۲ ۹۳ اینا میشه گاد اف وار هم بین ۹۵ تا ۹۷ میگیره معلومه که یک بهبود نوآورانه هر دو بازی هستند الدن رینگ هم بین ۹۲ تا ۹۴ میگیره بازی راکستدی هم بین ۸۸ تا ۹۲ میگیره و سال ۲۰۱۱ تکرار میشه گاتهام نایت و دایینگ لایت هم بین ۸۲ تا ۸۵ متاشونه استارفیلد هم بین ۸۹تا ۹۲ میگیره باتوجه به جاه طلبانه بودنش زلدا هم بین ۹۵ تا ۹۷ میگیره گرن توریسمو هم بین ۸۵ تا ۸۸ متاشه سیفو هم دور و بر ۸۰ یا یکم بالاتر یا کمتر میشه دی ال سی و انحصاری های زمانی رو نگفتم باید ببینیم باز چه بازی هایی به این لیست اضافه می شوند

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manArt Pro : are you a calm and a resonable personEllie terminatorShinjiMikami
    • ببخشید نمی خوام باعث دعوا بشم و البته می دونم نظر شخصیت است ولی یعنی گاد آف وار ۹۵ تا ۹۷ و بازی استارفیلد با توجه به خاص بودن و نوآوریش و جاه طلبی ۸۹ تا ۹۲ 😑
      اگه به این باشه که دیگه اصلا دور پیشرفت برای صنعت رو باید خط کشید
      گاد متاش بلا میشه ولی نه دیگه در این حد این متا حتی برای بازی هایی که صنعت رو تغییر دادن مثل ردد و زلدا قفله
      حالا من نمی خوام نظر شخصیت رو قبول نکنم ولی خدایی اگه این فن بوی بودن نیست پس چه کوفتیه ها !!!؟
      صرفا برای اینکه ثابت کنم ایکس باکس ندارم و فن بوی نیستم :
      https://s4.uupload.ir/files/img_۲۰۲۱۱۲۰۷_۰۹۳۳۱۱_۱۵dm.jpg
      خدایی بس کنید دیگه این مسخره بازی ها چیه در میارین خجالت بکشید یه مشت خرس گنده مثل بچه ۷ ساله افتادید به جون هم

      Max22FlawlessArt Pro : are you a calm and a resonable personنمسیس ( Fury edition)Tlou part 2 game of the centuryAmirkhanVisible 6-tigh manSina MorganMR.Ashir taziyehmore
  • آرین گفت:

    سلام
    این پست باید بترکونه چون خودش بترکان هست!
    مرسی که مصاحبه رو کامل پوشش دادید و اینقدر جامع بود، معمولا بیشتر از دو پاراگراف و دیالوگ نمی‌شدند.
    بعد هم جزئیات بازی از همون اول زیاد بود، حالا بیشتر هم هست.
    اقلیم و آب‌وهوای بازی حالا پویاتره و جهان اون وسیعتر و متنوع‌تر.
    دشمنان بیشتر و بهتر اند، دنیای زیرآب هم اضافه شده.
    اما با این وجود اینها مشکلات بازی اول نبود، مشکل بازی اول مثل عنوان گوست‌آف‌‌سوشیما، پویا نبودن و زنده نبودن جهان بازی بود و مأموریت‌ها و دیزاین‌ها یوبی‌سافت.
    بازی بقدری ساده و سطحی بود که من برای اولین و آخرین بار در تاریخ شخصی‌ام، یک بازی رو پلات کردم.
    بازی عملا ظرافت و عمق بیشتری احتیاج داره، باید رو این مسائل مانور بدهند.

    Max22SKurosTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manMR.Ashir taziyehنyasi𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Hard gamermore
  • Sett گفت:

    از اون بازیاس که یا خیلی خوشت میاد ازش و عاشقش میشی یا وسطش خسته میشی و میگی خدایا کی تموم میشه
    من چون زیرو داون رو شخصا رو حالت very hard بازی کردمش دچار حالت دوم شدم
    (سر یه روبات بود شبیه گودزیلا بود که درون و لیزر داشت و یه پکیچ کامل از چیزای وحشتناک بود فک کنم ۷-۸ بار مردم و با ذکر ……….. حذفش کردم که بعد ۲ ماه ایزی رفتمش ولی خب نچسبید)

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryBlack KnightSTARFIELDShinjiMikami
  • بی صبرانه منتظرشم
    نسخه اول ک واقعا دلچسب و بی‌نظیر بود

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manEllie terminatorshir taziyehLucciola BalladAtomic Soldier🤘Mohsenj74
  • Hard gamer گفت:

    این گیم مرز های اوپن ورلد بودن رو جا به جا میکنه 😍

    NietjMax22KurosEllie terminatorAtomic Soldier
  • نسخه ی اول عنوان خوبی بود ولی بنظرم Forbidden west پتانسیل اینو داره که شاهکار بشه. گیمپلی و گرافیک که به شدت پیشرفت کردن. فقط امیدوارم داستان/کرکترها و اپن ورلد بازی بهتر طراحی شده باشن

    NietjKurosکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryBlack KnightVisible 6-tigh manMR.AنyasiHard gamerAtomic Soldiermore
  • ammar_iraqi گفت:

    به به قدرت موتور گرافیکی دسیما درps5
    این بازی تا آخر نسل ۹ یکی از بالاترین کیفیت گرافیکی رو داره.
    امیدوارم گوریلا گیمز یک ip جدید هم در حال ساخت داشته باشه.

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryEllie terminator
  • یکیشون گفت اگه یه تیر نزدیکی دشمنان بیفته ممکنه متوجه بشن!!… واو !!
    نوید یه هوش مصنوعی خارق العاده رو میده…

    Max22KurosTlou part 2 game of the centuryshir taziyehEllie terminatorMR.AAtomic Soldier🤘Mohsenj74Hard gamer
  • خدایی عاشق این بازی شدم
    نمی دونم چرا هایپم برای این بازی کم بود ؟ ( شاید برای گاد بود )
    ولی واقعا الان به قدرت گوریلا و هورایزن و گرافیک شگفت انگیز اش پی بردم
    و خوب موتور دسیما عجب موتور خفنیه ها !
    درکل به امید موفقیت این عنوان

    Max22KurosVisible 6-tigh manنمسیس ( Fury edition)Atomic SoldierHard gamerFanresidentevil
  • وضعیت خوب بود تا اینکه ویدیوی یکی مونده به آخر رو دیدم و با اسفنج ها مواجه شدم…

    SettMax22SKurosاربابTlou part 2 game of the centuryBlack KnightAtomic Soldier
    • اگه منظورت گیف ۳۷ ثانیه ای هستش، باید بگم که منم دقیقا اون قسمت که بالونه منفجر میشه، یجوری شدم.
      اِیلوی فقط یه تکونی خورد ولی چیزی توی صورتش حس نکردم.
      توی کل گیف ها فقط همین قسمت تو ذوقم زد متاسفانه که چیز آنچنان مهمی نیستش که بخواد به تجربه جهان بازِ گیمرا لطمه بزنه.

      Kuros
      • جز اون بیشتر منظورم هوش مصنوعی بود
        ببین اول ویدیو که بیرون علف ها بود ، انمی هم داشت همینور رو نگاه میکرد ولی باز ندیدش ، حالا میزاریم بر حسب اینکه خواستن بازی یکم یوزر فریندلی تر بشه
        بعدش برا انمی دوم چیکار کرد ؟
        دوید سمتش و انمی مثل ماست وایساد که بیاد تیک داونش کنه ، خب این خیلی مسخرست دیگه!
        آخرین بار یه همچین چیزی تو اساسین های اولیه دیدم که از جلو میدویدن اساسینیت میکردن😂
        بعد همه چی خوب بود تا همین بالونه که گفتی
        از قیافه ی بی احساس و فلت الوی بگذریم ، موقع ترکیدن بالون چی شد؟
        اون موجی که ساخت باعث شد الوی تعادلش رو از دست بده بیفته
        بعدش جفت پا رو زمین فرود اومد بجای اینکه پرت شه!
        شاید من خیلی دارم سخت میگیرم و انتظاراتم ازش بالاست
        نمی‌دونم والا

        Tlou part 2 game of the centuryارباب
    • S گفت:

      همشون یجوری بودن
      خیلی مصنوعی

      Ellie terminatorTlou part 2 game of the century
  • Nathan گفت:

    « شما همچنین می‌توانید با خارج شدن از میدان دید دشمن به طور مخفیانه از جنگ فرار کنید. وقتی دشمنان متوجه می‌شوند که شما در جایی که انتظار داشتند نیستید، شروع به جستجو می‌کنند. دشمنان انسانی تیم می‌شوند و شما را به صورت گروهی جستجو می‌کنند، در این موارد رهبر تیم دستور می‌دهد و کار را هماهنگ می‌کند. از طریق انیمیشن و صحبت‌های وابسته به شرایط، پلیر نشانه‌های زیادی برای تشخیص حرکت بعدی خود خواهد داشت. »
    با این یکی خیلی کیف کردم
    گیم پلی بازی خیلی عمق بیشتری پیدا کرده تازه این چیزیه ک تو تریلر ها دیده میشه وقتی خودت کنترلر رو دستت بگیری و استراتژی رو خودت انتخاب کنی و اون فایت رو پیش ببری چی میشه
    آقا من یک نمره دیگه ب حدسم اضافه میکنم
    الان حدسم ۹۴ هستش

    Max22KurosEllie terminatorTlou part 2 game of the centuryshir taziyehMR.A
  • فرهاد گفت:

    واااااای فقط ویدیو یکی مونده به اخر ببینید پشمامممم

    Max22Kurosاربابshir taziyeh
  • واو حال کردم دم گوریلا گرم خیلی تمیز دراورده

    Max22Black KnightKurosEllie terminatorTlou part 2 game of the centuryshir taziyeh
  • فرهاد گفت:

    متای زیر ۹۸ بدن چرته این شاهکار همون ۱۰۰ هم باشه کسی نمیتونه اعتراض کنه

    SettMax22Kurosshir taziyehNathanTlou part 2 game of the centuryaliboostaniAtomic Soldier
  • ShinjiMikami گفت:

    بازی بشدت پرکیفیت و بینظیره، الآن بی پروا میگم تنها رقیب جدی و محکم الدن رینگ برای گوتی ۲۰۲۲ همین Horizon Forbidden West هست. با دیدن چنتا از صحنات و نوآوری در سیستم مبارزه و پرش خودم بهش رسیدم که چقدر پتانسیل داره این بازی.. 👌👌💎

    Max22FlawlessKurosshir taziyehEllie terminator
  • shir taziyeh گفت:

    خیلی منتظر این پست بودم فکر میکردم صبح میاد انگار دیر شده ولی به هر حال
    این بازی خیلی دست کم گرفته میشه و بنظرم این بازی تمام مشکلات رو برطرف کرده و یه شاهکار ساخته و شاید حتی گوتی هم بگیره سال بعد
    بازی انگار جزییات بالایی داره پوشش گیاهیش خیلی زندست انیمیشن ها چند پله بهتر شدن
    مبارزات خیلی عالییی شده
    به گفته خودشون هوش مصنوعی قوی شده
    فقط مونده سیستم دیالوگ و مراحل فرعی بازی کار کنن
    از لحاظ فنی در بالاترین ممکن قرار داره – جهان پویا – سیستم اب و هوای پویا -حیات وحش زنده رباتی و جانوری – صدا گزاری
    فکر کنم دسیما الان یه غول بی سر و دم هست که یکمی دیگه بزرگش کنن ناتی داگ انجین و ریج انجین ( موتور پیشرفته راکستار ) رو هم میقوله
    این میان نسلی باشه ، تماما نسل نهمی و اخر نسلی چی میشههههههه؟؟؟

    Max22Atomic SoldierEllie terminatorنyasiکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century
  • RDR2 گفت:

    سونی همه شخصیت هاشو داره اسپایدرمن میکنه اون از انچارتد این از هوریزان خدا وکیلی خیلی از فینیشر های بالا تو اسپایدرمن هم هست و به درو دیوار تناب پرت کردن هم که هیچی ولی کلا باحال شده مخصوصا گرافیک و اون چتر که پرواز میکنه

    Max22Ellie terminator
  • Sami 227 گفت:

    در یک کلام فوق العاده بود
    مبارک طرفداراش

    Max22shir taziyeh
  • به به چه گرافیکی !!!
    موندم چجوری رو پلی ۴ میخواد اجرا بشه
    خدا کنه خوب بهینه بشه بتونیم بازیش کنیم رو پلی ۴

    Max22
  • Leon گفت:

    سلام دوستان.عذرخواهم که در این پست درمورد بازی دیگه میخوام صحبت کنم.اما احتمال دادم بد نیست رفقایی که هم عقیده هستن این نظر رو بدونن.درمورد بازی شاهکار دث استرندینگ همین بس که واقعا فکر نمیکردم بازی بیاد و بتونه توی سن ۳۱ سالگی نظرم رو جلب کنه.با توجه به اینکه رشته بنده سینما هست و از بچگی با پلی استیشن و سگا و نینتندو و آتاری خاطره دارم.به نظرم خیلی به بازی کم لطفی شده و اگه از شروع کند و خسته کنندش صرف نظر کنیم که به نظرم اونهم لازمه تا فضا و اتفاقات رو خوب بشناسیم اما از اپیزود ۳ به بعد ریتم بازی خوب میشه و قدرت استاد کوجیما بار دیگه نمایان میشه.بازی تعادل مناسبی بین گیم پلی و سناریو برقرار کرده و انقدری بجا از کات سین استفاده شده که هیچ اضافه گویی حس نمیشه.البته باید حتما انگلیسیتون خوب باشه چون تمام دیالوگها مهمه و به درک بازی کمک میکنه.موضوع بشدت مهم و پر جزییاتی داره و از لحاظ فنی تقریبا هیچ انتقادی بهش نمیشه وارد کرد چه از لحاظ گرافیک فنی و هنری تا موسیقی و صداگذاری و فیزیک و هرچیزی که فکرش رو بکنید.البته تحلیل بنده از نسخه کامپیوتر بازی هستش.به نظرم دوستانی که تا الان تجربه نکردن این محصول فوق العاده استاد کوجیما و سونی دوست داشتنی رو حتما توی برنامه هاشون بذارن و به بازی و کارگردان وقت بدن تا کم کم محو هنرنمایی کوجیما پروداکشنز بشن…

    Ellie terminatorCommander jensen
  • Black Knight گفت:

    پسر گوریلا چیکار کرده
    خیلی براش هایپم

    Max22alinerdکاپتان استخونی
  • S گفت:

    با دیدن گیف ها نامید شدم
    چرا تو گیف اول پرید رو ربات ربات مثل سنگ ایستاده بود یه جا حتی یدونه پارتیکل هم در نیومد😐
    یا حتی وقتی میخواست شیرجه بزنه تو اب یدفعه انیمیشنش کات میشد😐😐
    فقط من این حسو داشتم که همه چی مصنوعی طور بنظر میرسید؟

  • Reza گفت:

    سلام دوستان من رضا هستم امروز برای اولین بار عضو گیمفا شدم هر چند دو سه ساله که مقالات گیمفا رو میخونم امیدوارم دوستان خوبی بشیم و تبادل نظرات مفیدی با هم انجام بدیم امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید

    SiRSiNaS
  • Kuros گفت:

    خوشم میاد انحصاری های سونی به خط میکنن و فشار میدن و رد میشن …
    تو رو خدا کامنتها جعبه فن ها رو بخونید (با در نظر گرفتن اون همه بازی مسخره ای که دارن) : الوی وقتی میپره به دوربین نگاه نمیکنه … پوست الوی تو فلان گیفت تیره شد… گیفت رو ببینید وقتی بمب منفجر شد دشمن لبخند نزد … گیاها وقتی باد اومد به دوربین نگاه نکردن و ….
    خدایی ایرادات و پیام هاشون بخونید بعد برید پست مستر چیپسم نگاه کنید …. خوب انحصاری ها فشار میدن ….

جزئیات جدیدی از پیشرفت‌های Horizon Forbidden West منتشر شد