بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس

آریا مقدم
۱۰:۳۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا

حدود یک سال پیش، نسل نهم کنسول‌های بازی رسماً آغاز شد. امروز می‌خواهیم ببینیم کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس طی یک سال گذشته چه عملکردی داشته است.

ماه نوامبر سال پیش بود که پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، سرانجام سونی و مایکروسافت کنسول‌های نسل نهمی خود را معرفی و به بازار عرضه کردند. کنسول‌های قدرتمندی که قرار است طی پنج یا شش سال آینده، میزبان بازی‌های ریز و درشت از سازندگان مختلف در کل جهان باشند و تجربه‌ای جدیدتر و بهتر را به گیمرها ارائه دهند.

معمولاً اشکالات عمده و باگ‌های کنسول‌های بازی در همان سال اول مشخص می‌شوند و خریداران می‌توانند یک دید کلی از آینده‌ی کنسول خود به دست بیاورند. ما نیز در تیم گیمفا تصمیم گرفتیم پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی این کنسول‌ها، نگاهی به عملکردشان داشته باشیم و ببینیم که آیا در طی یک سال اخیر، این دو شرکت بزرگ توانسته‌اند دلیلی کافی برای خرید کنسول‌هایشان به گیمرها ارائه بدهند یا خیر؟

در این مقاله قصد داریم به کنسول پرچم‌دار مایکروسافت در نسل نهم، یعنی ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) بپردازیم و ببینیم این کنسول در سال اخیر چه عملکردی را از خود به نمایش گذاشته است.

طبق تخمین متخصصین بازار، تا به حال چیزی حدود ۸ میلیون دستگاه ایکس باکس سری ایکس و اس در کل جهان به فروش رسیده است. طبق گزارش‌ها، میزان تقاضای بازار برای کنسول‌های مایکروسافت بسیار بالا بوده و تعداد اندکی از کسانی که قصد تهیه‌ی این کنسول را داشتند، موفق به خرید آن شده‌اند.

علی‌رغم قیمت جهانی یکسان سری ایکس و نسخه‌ی دیسک‌خور پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس در کشور ما با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد. البته به دلیل کمیاب بودن این کنسول در کشور، قیمت آن هنوز هم زیاد منطقی نیست و امیدواریم طی سال آینده قیمت‌ها کمی متعادل‌تر شوند تا گیمرهای کشور ما نیز بتوانند با خرید این کنسول، از نسل نهم لذت ببرند

همان‌طور که شاهد بودید، طی دو روز گذشته با مقالات «بررسی اولین سال عرضه کنسول پلی استیشن ۵» و «بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس» در خدمت شما عزیزان بودیم. در مقاله‌ی امروز قصد داریم با بررسی اولین سال عرضه‌‌ی کنسول ایکس باکس سری ایکس، عملکرد این کنسول را نیز در طی سال اخیر زیر ذره‌بین قرار دهیم تا بتوانید با مقایسه‌ی این سه سخت‌افزار، در خصوص خرید کنسول مناسب خود تصمیم بگیرید. در ادامه، ایکس باکس سری ایکس را از جهاتی مانند کیفیت بدنه، قدرت سخت‌افزار، سرویس‌ها و بازی‌های منتشر شده‌ و مورد انتظار، مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

کیفیت بدنه

گاهی اوقات وقتی جنسی را می‌خرید، کیفیت بدنه‌ی آن خوب و قابل‌قبول به نظر می‌آید، اما پس از گذشت یک سال مشکلات متعددی برای آن پیش می‌آید. در این بخش می‌خواهیم ببینیم آیا کیفیت بدنه‌ی ایکس باکس سری ایکس، پس از گذشت یک سال همچنان قابل‌قبول است یا خیر.

ایکس باکس سری ایکس، برخلاف برادر کوچک‌تر خود، سری اس، کنسولی بزرگ و جاگیر است؛ اما ظاهر کلاسیک و ساده‌ی آن، باعث می‌شود که بتوانید آن را به راحتی به شکل عمودی یا افقی روی سطح مورد نظر قرار دهید و از آن استفاده کنید. این در حالی است که کنسول رقیب یعنی پلی استیشن ۵، در حالت افقی پایداری کافی را ندارد و گاهی اوقات لق می‌زند. تا به حال گزارش خاصی در مورد آسیب‌پذیری بدنه‌ی این کنسول گزارش نشده و به نظر می‌رسد مایکروسافت در ساخت بدنه‌ی ایکس باکس سری ایکس چیزی کم نگذاشته است.

البته یک مشکل جزئی در این میان وجود دارد و آن هم کیفیت نه‌چندان مناسب درگاه HDMI است. بسیاری از کسانی که طی یک سال اخیر با این کنسول کار کرده‌اند، از کیفیت این درگاه رضایت کافی را ندارند و مشکلاتی از قبیل هرز شدن این درگاه یا جابه‌جا شدن آن، در فروم‌های مختلف مربوط به بازی مورد بحث است.

البته اگر شما نیز مانند من زیاد کنسول خود را جابه‌جا نمی‌کنید، با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. با این وجود، اگر عادت دارید دائماً از کابل HDMI خود برای دستگاه‌های دیگر استفاده کنید یا محل کنسول خود را عوض کنید، بهتر است قبل از خرید این کنسول، از این موضوع خبر داشته باشید. به هر حال امیدواریم مایکروسافت این مشکل جزئی را به زودی در مدل‌های جدیدتر برطرف کند و تجربه‌ی کاربران را در زمینه‌ی کار با این کنسول بهبود ببخشد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد پس از گذشت یک سال، اکثر گیمرها از کنترلر سری ایکس رضایت کامل دارند و مشکل جدی‌ای در مورد کارایی آن گزارش نشده است. گرچه کنترلر نسل نهمی سونی یعنی دوال‌سنس (Dualsense)، کمی در انتقال حس بازی به گیمرها موفق‌تر عمل کرده، اما کنترلر جدید مایکروسافت نیز با پیشرفت‌های اندکی که نسبت به کنترلر نسل قبل داشته، توانسته است طرفداران خود را راضی نگه دارد. یکی از این پیشرفت‌ها، Grip بهتر این کنترلر نسبت به کنترلر نسل قبلی است که مشکل سُر خوردن آن را به حداقل می‌رساند.

یکی از مواردی که پس از عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس، توجه خیلی‌ها را به آن جلب شد، صدای بسیار کم این کنسول بود. علی‌رغم استفاده از یک فن بزرگ در قسمت فوقانی ایکس باکس سری ایکس، این کنسول پس از گذشت یک سال همچنان بی‌سروصدا است. البته باید دید آیا با انتشار بازی‌های نسل جدید و انجام پردازش‌های سنگین، این کنسول همچنان بی‌صدا باقی خواهد ماند یا خیر، اما چیزی که واضح است، این است که پس از گذشت یک سال هیچ شکایتی در این خصوص گزارش نشده است.

روی هم رفته پس از گذشت یک سال، ایکس باکس سری ایکس از نظر کیفیت بدنه کم نیاورده و مشکل خاصی در مورد طراحی یا سیستم خنک‌کنندگی آن وجود ندارد.

قدرت سخت‌افزاری

یکی از مسائلی که پس از معرفی دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ موجب جرقه خوردن جنگ‌های کنسولی شده بود، قدرت سخت‌افزاری بالاتر ایکس باکس سری ایکس بود. در این بخش می‌خواهیم ببینیم عملکرد این کنسول در طی سال اخیر در بخش قدرت سخت‌افزاری چگونه بوده است.

طبق چیزی که همه انتظارش را داشتند، ایکس باکس سری ایکس در طی سال گذشته هیچ مشکلی در اجرای بازی‌های قدیمی و جدید نداشته و تا به امروز تقریباََ تمامی بازی‌ها با نرخ فریم ۶۰ و حتی بالاتر روی این کنسول بدون هیچ مشکلی اجرا شده‌اند.

اگر یک نمایشگر با قابلیت پخش ۴K داشته باشید، می‌توانید بازی‌هایی مانند Forza Horizon 5 یا Halo Infinite را روی این کنسول بدون هیچ مشکلی اجرا کرده و از کیفیت بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. حتی بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator که برای اجرا در بهترین کیفیت، نیازمند رایانه‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند بودند، اکنون به راحتی روی ایکس باکس سری ایکس اجرا می‌شوند. با در نظر گرفتن این که هزینه‌ی بستن یک سیستم گیمینگ خوب، به مراتب بالاتر از خرید این کنسول ۴۹۹ دلاری است، این موضوع یکی از نقاط قوت سری ایکس به حساب می‌آید.

حافظه‌ی SSD ایکس باکس سری ایکس نیز با ظرفیتی حدود یک ترابایت، تا به حال عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. این ظرفیت برای کسانی که معمولاً بازی‌های خود را به شکل دیجیتالی تهیه می‌کنند کافی به نظر می‌رسد، اما در صورت نیاز می‌توانید از کارت‌های حافظه‌ی اکسترنال برای افزایش ظرفیت کنسول خود استفاده کنید. متاسفانه قیمت این حافظه‌ها کمی بالا است. به عنوان مثال برای خرید یک حافظه‌ی یک ترابایتی، چیزی بیش از ۲۰۰ دلار باید خرج کنید. نصب این کارت‌های حافظه بسیار راحت است و به اندازه‌ی حافظه‌ی خود دستگاه سریع عمل می‌کنند.

قابلیت Quick Resume این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به خروج از یک عنوان، بازی دیگر را اجرا کنید و هروقت که مایل بودید بین این دو بازی جابه‌جا کنید. پس از یک سال، این قابلیت همچنان یکی از برگ‌های برنده‌ی کنسول نسل نهمی مایکروسافت به شمار می‌رود و استفاده از آن مانند روزهای اول لذت‌بخش است.

عملکرد سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس در طی سال گذشته فوق‌العاده بوده است؛ اما باید ببینیم با عرضه‌ی بازی‌های جدید و نسل نهمی، آیا این کنسول باز هم در اجرای بازی‌ها همین‌قدر خوب عمل خواهد کرد یا خیر.

بازی‌ها

یک کنسول هر چقدر هم که از نظر سخت‌افزاری و طراحی قوی عمل کند، سرانجام این بازی‌ها و محتویات آن هستند که ارزش خرید را تعیین می‌کنند. لذا بیایید ببینیم ایکس باکس سری ایکس در این زمینه چه عملکردی را از خود بر جای گذاشته است.

متاسفانه همان‌طور که انتظار داشتیم، نیمه‌ی اول سالی که گذشت از نظر بازی‌های منتشر شده، بازه‌ی پرباری برای ایکس باکس نبود. البته این موضوع طی چند روز گذشته، با عرضه‌ی بازی مورد انتظار Forza Horizon 5 و بتای بخش چندنفره‌ی Halo: Infinite تا حد زیادی بهتر شد.

به زودی نیز بخش کمپین Halo Infinite در اختیار طرفداران قرار می‌گیرد تا مایکروسافت این سال میلادی را با انتشار دو عنوان بزرگ به اتمام برساند. علاوه بر این دو بازی، عنوان The Medium نیز که ابتدای امسال به شکل انحصاری زمانی در اختیار کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس/اس قرار گرفت، توانست عملکرد نسبتاََ خوبی از خود بر جای بگذارد.

اما همان‌طور که می‌دانید، از نسل هفتم به این طرف، دیگر مفهومی به نام انحصاری کنسول ایکس باکس وجود ندارد. تمام بازی‌هایی که روی ایکس باکس منتشر می‌شوند، برای PC نیز موجود خواهند شد. این موضوع باعث شده خیلی‌ از گیمرها از خرید این کنسول ناامید شوند، اما واقعیت این است که مایکروسافت برای جبران این موضوع برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیده که بسیاری از این برنامه‌ها قرار است در نسل نهم به شکل کامل عملی شوند.

خرید استودیوی بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت در سال اخیر، یکی از خبرهایی بود که صنعت گیم را تکان داد. مطمئناً اگر عناوین محبوبی مانند سری Elder Scrolls به انحصار مایکروسافت در آیند، خیلی از گیمرها که پول PC را ندارند، به فکر خرید این کنسول خواهند افتاد. علاوه بر این، عناوین مورد انتظاری مانند Stalker 2 و Hellblade II نیز فعلاً در انحصار مایکروسافت هستند و بعید است که در آینده روی پلی استیشن ۵ هم منتشر شوند.

شاید ایکس باکس در حال حاضر انحصاری‌های قدرتمندی مانند پلی استیشن نداشته باشد، اما مایکروسافت از یک طرف با خرید کمپانی‌های بزرگ صنعت گیم و از طرف دیگر با ارائه‌ی سرویس‌هایی مانند گیم پس، در تلاش است تا سری ایکس و اس را به بهترین محل برای تجربه‌ی بازی‌ها تبدیل کند. سرویس‌ها با محتویات هدفمند ترکیب می‌‌شوند تا ایکس باکس علاوه بر کیفیت، محتوای خود را با قیمتی وسوسه‌انگیز ارائه دهد.

سرویس‌ها

همان‌طور که اشاره کردم، مایکروسافت با تدارک دیدن سرویس‌های جذابی مانند گیم پس (Game Pass)، سعی کرده تا حد ممکن هواداران ناامید مایکروسافت را به آغوش این شرکت برگرداند و به نظر می‌رسد که در انجام این کار موفق بوده است.

در راستای سیاست جدید مایکروسافت که قصد دارد شرایط بازی کردن را برای همه ممکن‌ سازد، سرویسی به نام گیم پس در نسل گذشته راه‌اندازی شد. کاربران با پرداخت مبلغی منصفانه‌، به لیست بلندبالایی از آثار قدیمی و جدید دسترسی پیدا می‌کردند و می‌توانستند تا زمان پایان اشتراک خود، از تمامی این بازی‌ها بهره ببرند.

از آن جایی که بازی کردن در برخی نقاط دنیا تفریحی لوکس و پرهزینه به شمار می‌آید، این سرویس مانند هدیه‌ای از جانب مایکروسافت به گیمرها بود که باعث می‌شد افراد بیشتری بتوانند از عناوین روز بهره ببرند. به نظر می‌رسد با موفقیت این سرویس، مایکروسافت روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده و قرار است در نسل نهم شاهد پیشرفت همه‌جانبه‌ی این سرویس باشیم.

در کنار گیم پس، مایکروسافت این اجازه را به کاربران می‌دهد تا با استفاده از قابلیت Backward Compatibility، به ویترینی جذاب از بازی‌های نسل‌های گذشته دسترسی داشته باشند و بتوانند جمع کثیری این عناوین را با کیفیتی بهتر روی کنسول نسل نهمی خود تجربه کنند. از آن‌جایی که بسیاری از بازی‌بازان هنوز هم مشتاق تجربه‌ی عناوین نسل هفتم، ششم و حتی نسل‌های پیش از آن هستند، این سرویس برگ‌برنده‌ی مایکروسافت در سوق دادن گیمرها به سمت خرید این کنسول به شمار می‌رود.

به طور کلی، مایکروسافت با انتشار کنسول ارزان‌قیمت ایکس باکس سری اس و تدارک دیدن سرویس‌های قدرتمندی مانند گیم پس و قابلیت Backward Compatibility، در اقدامی گیمردوستانه(!) قصد دارد هزینه‌های بازی کردن را برای همه به حداقل برساند و این چیزی است که همه‌ی ما به نوعی خواهانش هستیم.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد ایکس باکس سری ایکس در کشور ما هنوز محبوبیت بالایی ندارد. دلیل آن هم این است که کسانی که پول خرید آن را دارند، احتمالاً زورشان به پلی استیشن ۵ هم می‌رسد و آن را ترجیح می‌دهند. کسانی هم که یک کنسول ارزان‌تر می‌خواهند، سری اس را خریداری می‌کنند. این موضوع باعث شده تا خرید ایکس باکس سری ایکس برای خیلی‌ها توجیه منطقی نداشته باشد.

اما این را در نظر بگیرید که هنوز در ابتدای نسل نهم قرار داریم و احتمالاً با رسیدن به میانه‌های نسل، خرید سری ایکس دیگر گزینه‌ای غیرمنطقی جلوه نکند. این کنسول در حال حاضر از نظر قدرت سخت‌افزاری، قوی‌ترین کنسول نسل نهم است و اگر انحصاری‌های ایکس باکس را به پلی استیشن ترجیح می‌دهید، ایکس باکس سری ایکس شاید منطقی‌ترین گزینه‌ برای شما باشد. به‌هیچ‌وجه نمی‌گویم ایکس باکس سری ایکس بخرید، می‌گویم به دلیل تصورات اشتباهی که پیرامون این کنسول وجود دارد، آن را از گزینه‌های روی میز کنار نگذارید!

Omid_FshعلیPC gamer ;)ChiefCameraManTang HaoshadowMEYSAMB300Wild RageSina MorganDARKSIRENRaminalinerdP.morgan 𔓙Little∞Godکاپتان استخونی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • الان سری‌ایکس و‌ پی‌اس۵ چیزی حدود ۷-۸ میلیون تفاوت قیمتشون هست که منی که الان یه پی‌اس۴ و یه سوییچ دارم(یه پی‌سی کار راه انداز)
    با فروش پی‌اس۴ و سوییچ بازم باید چیزی حدود ۱۲-۱۳ تومن برای تهیه پی‌اس۵ بدم که این واقعا غیر عادلانس
    جدا از بحث قیمت
    به نظرم مهمترین موضوع برای انتخاب بین دو کنسول ، عناوین انحصاریش در کنار سرویس‌هاش هستن
    با انحصاری شدن بازی‌های بتسدا ، قدرت ایکس‌باکس بیشتر از قبل شده ولی شما باید ببینید با کدوم عناوین بیشتر ارتباط برقرار میکنید
    از یه طرف استارفیلدو هیلو فورزا فیبل((گیم‌پس))
    از یه طرف گادو هورایزون اسپایدی وولورین((پی‌اس‌نو))
    در آخر امیدوارم هممون به کنسول مورد علاقمون برسیم

    r_dhSTARFIELDArnoعلیPC gamer ;)ChiefCameraManmarioshadowantikamore
  • درود
    امیدوارم زین پس کمپانی مایکروسافت اجازه تولید بازی های بدون هنر را به استودیو های خویش نداده تا کمتر شاهد بازی بی فرم و هنر باشیم.

    ArnoعلیKurosP.morgan 𔓙PC gamer ;)ChiefhalkerO2samanCameraManmore
    • ETERNALMAN گفت:

      سایت همسایه رو به گند کشیدی اومدی اینجا؟ بگذریم ؛ بازگشت آقای آریا مقدم رو تبریک میگم – اگه اشتباه نگم یه مدتی از تیم جدا شده بودن – شخصا به اکس باکس در این نسل به شدت امیدوارم

      علیAli11086RaminKurosPC gamer ;)ChiefalinerdFlawlesssamanآریا مقدمmore
      • antika گفت:

        خب تو ایکس باکس فنی توقع داشتی به سونی امیدوار باشی؟
        @MICROSOFT.xbox one
        یک کامنتی بالاتر برای دوستت رضا جباری نوشتم تو هم بخون محمد رضا ایکس باکس وان

        علیժ๏ςτ០я នτяคղցҽRaminKurosP.morgan 𔓙PC gamer ;)halkerArsialinerd...Eternal...more
        • ETERNALMAN گفت:

          اولا که برو با آکانت اصلیت بیا علی گلزار (علی پاور) ، مردم اینقدر عقل دارن که بفهمن کی آکانت فیک کیه فک نکن کسی نمی فهمه دوما که به تو هیچ ربطی نداره کی چی میگه ، در خصوص کامنت بالایی ت هم باید بگم بهتره خودتو به خواب نزنی و به جای دعوا کردن با بقیه بعد از این همه وقت یه کامنت بدون شعر سرایی و ترول بنویسی آدم دلش خوش باشه پیشرفت کردی از سال ۹۰ تا حالا

          علیRaminP.morgan 𔓙PC gamer ;)Chiefalinerd...Eternal...
          • antika گفت:

            آقای کوله ترین با اکانت شماره ۱۰۰۳۰۳۰۲۱۳۰۲۱ من که خودم گفتم این اکانتمه تو یکی از پست ها
            و گفتم که اکانت های قبلیم رو بن کردن نخوندی؟
            تو دیگه در مورد ترول و خود به خواب زدن صحبت نکن یک نسل کامل اسپنسر سرتون کلاه گذاشت باز میپرستیدش

            samanعلیժ๏ςτ០я នτяคղցҽRaminP.morgan 𔓙PC gamer ;)LadonETERNALMANChief...Eternal...
            • PC gamer ;) گفت:

              فن بوی
              اسپنسر داره گند کاری های مدیر قبای xbox رو جمع میکنه که تا الان بسیییار موفق بوده و احتمال داره این نسل xbox برنده بشه
              از اون طرف هم رقابت تنگاتنگه و نمی تونیم قضاوت کنیم کدوم این نسل میبره
              Ok fan boy?

              SettPC gamer ;)ETERNALMANعلی...Eternal...
              • ETERNALMAN گفت:

                پاسخ خوبی دادی بهش ، دمت گرم

                ...Eternal...PC gamer ;)
              • Sett گفت:

                دوست عزیز اسپنسر فک کنم از ۲۰۰۸ توی ایکس باکس هست
                و دوران گند کاری های قبلی هم جزوی از تیم ایکس باکس بوده
                و فک کنم بدونید توی کمپانیای بزرگ فقط مدیر بخش همه کاره نیست و بخش ایکس باکس یا پلی استیشن با چندین مشاور و اتاق فکر به فعالیتهای کمپانی رو جهت دهی میکنن و اینکه میگید اسپنسر داره گند های قبلیارو جمع میکنه چیز درستی نیست و خود اسپنسر هم یه زیردسته توی ابر کمپانی ماکروسافت
                تنها چیزی که تفاوت داشته توی این دوران تغییر تدریجی سیاست های اونا برای رسیدن به سود عه و مشکلات گیمهای ایکس باکس حتی تو نیمه دوم نسل هشت ربطی به مدیرای قبلی نداره و بیشتر مربوط به مدیریت فنی و کنترل کیفی ضعیف ایکس باکس تو این چند سال بوده.
                اگه جایی اشتباهه و بیشتر میدونید ممنون میشم بگید.

                PC gamer ;)...Eternal...
                • PC gamer ;) گفت:

                  خب برادر گرامی نسل ۸ رو xbox خراب کرد همه دارن میگن ولی نسل ۸ تموم شد و وارد نسل ۹ شدیم تا الان هم عملکرد فوق العاده xbox رو شاهد بودیم
                  هم قیمت کم-هم انحصاری-ظاهر کلاسیک و خوب_و گیم پس دیگه از یک کنسول چه انتظاری دارین؟
                  نکنه انتظار rtx 3090 رو دارین؟

                  PC gamer ;)ETERNALMANSett...Eternal...
              • Sett گفت:

                کامنت بعدیت رو نمیشد ریپلای کرد اینجا میگم.
                چیزایی که میگید چه ربطی به حرف من داشت؟؟اصلا به اینکه ایکس باکس الان گیم داره – نمیدونم نسل رو خوب شروع کرده – یا قیمت خوب و گیمپس داره کاری ندارم و کلا کاری به ایکس باکس و شرایطش نداشتم

                فقط گفتم این فرضیه که اسپنسر داره گند کاری بقیه رو درست میکنه و خودش هیچ نقشی تو این خرابکاریا نداشته غلطه و وضع گذشته ش هم کار یه نفر نبوده

                PC gamer ;)...Eternal...
      • درود رفیق
        منظورتون رو درک نمیکنم ،بیان نظر شخصی هست امیدوارم ناراحت نشید

        علیժ๏ςτ០я នτяคղցҽRaminP.morgan 𔓙PC gamer ;)halkerO2alinerdsaman...Eternal...more
      • ازت متشکرم دوست عزیز. بله، یه مدت نبودم و الان باز در خدمتتونم.

        علیalinerdETERNALMAN
    • Kuros گفت:

      واقعا … خدا کنه جعبه سیاستهای تولید بازیشو تغییر بده ….

      samanعلیժ๏ςτ០я នτяคղցҽ...Eternal...
  • چند ماهی میشه که SX مهمان میز TV من هست و شکل ظاهری کاملا پرجذبه و پر قدرت
    من یکی محاله از کنارش رد بشم و اون نور سبز بالای کنسول رو دید نزنم
    کاملا بیصدا به خصوص در اجرای عناوین پر گرافیکی مثل FH 5
    از اون بازی هاست که مود کوالیتی رو حتی میتونی به پرفورمنس ترجیح بدی
    رفقا کیا تا الان سریز ها رو گرفتن؟؟ یه امار بگیریم ببینم چند نفریم

    Jin sakaiDelamonraOmid_FshPC gamer ;)MR_WilliamعلیP.morgan 𔓙maravessTang HaoChiefmore
  • antika گفت:

    “نیمه‌ی اول سالی که گذشت از نظر بازی‌های منتشر شده، بازه‌ی پرباری برای ایکس باکس نبود”
    جعبه ایکس ۱۰ نوامبر تو بازار اومده
    فورتزا هورایزن ۵ ۵ نوامبر
    یعنی یک سال جعبه ایکس انحصاری نداشته ( میدوم هم که انحصاری زمانی بود بازیش هم متای زرد بود پس هیچی )
    پس نیمه اول سال رو برای من یکی توضیح بده منظور نویسنده چی بود؟
    *****
    “عنوان The Medium نیز که ابتدای امسال به شکل انحصاری زمانی در اختیار کاربران رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس/اس قرار گرفت، توانست عملکرد نسبتاََ خوبی از خود بر جای بگذارد.”
    عملکرد خوب؟ نه تو فروش خوب بود نه تو بهینه سازی نه تو کیفیت با متای زرد ۷۱ و یوزر اسکور ۷۳؟
    خداوکیلی مقاله مینویسید فن بوی بازی رو کنار بزارید ملاحظه این کودکان جعبه فن رو هم نکنید راحت بنویسید سطح سایت پایین نیاد
    ****
    “کنسول رقیب یعنی پلی استیشن ۵، در حالت افقی پایداری کافی را ندارد و گاهی اوقات لق می‌زند”
    من تاحالا همچین موردی از هیچکس نشنیدم به قول ادامه مقالتون در کنسول های آینده رفع میشه
    ****
    “عناوین مورد انتظاری مانند Stalker 2 و Hellblade II نیز فعلاً در انحصار مایکروسافت هستند و بعید است که در آینده روی پلی استیشن ۵ هم منتشر شوند”
    هل بلید که خوب استودیوش رو خریده مشخصه انحصاری کنسولی جعبه و پی سی هستش هیچی
    ولی استالکر انحصاری زمانی هستش مشخصه روی پلی ۵ میاد جناب نویسنده جعبه فن
    ***
    ” اما مایکروسافت از یک طرف با خرید کمپانی‌های بزرگ صنعت گیم و از طرف دیگر با ارائه‌ی سرویس‌هایی مانند گیم پس، در تلاش است تا سری ایکس و اس را به بهترین محل برای تجربه‌ی بازی‌ها تبدیل کند. سرویس‌ها با محتویات هدفمند ترکیب می‌‌شوند تا ایکس باکس علاوه بر کیفیت، محتوای خود را با قیمتی وسوسه‌انگیز ارائه دهد.”
    اما ماکروسافت با محروم کردن بقیه گیمرها از بازی های مولتی پلتفرم ( همون اسپنسری که با انحصاری این چیز ها مخالف بود) و گیم پس میخواد جعبش رو بیشتر بفروشه. گیم پس اگر تو فروش تاثیر داشت ( برای ایرانی ها داره ) ایکس باکس نسل قبل فروشش ۵۰ میلیون نمیشد از سوئیچ که دو سال تو بازار بود عقب بیفته
    ولی آره بازی هایی مثل الدر اسکرول و … بعضی ها رو ترغیب به خرید کنسولش نمیکنه. ولی از اون طرف هم خیلی ها مثل من تنها بازی ای که از بتسدا دوست دارن اویل ویتین هستش . نه دوم خوشم میاد نه الدر اسکرول نه استارفیلد
    اویل ویتین ۱ شاهکار بود ولی ۲ خوب بود نه بیشتر ۳ هم که دیگه زیر دست ماکروسافته احتمالا کارتونی و آنلاین میشه
    ****
    “همان‌طور که اشاره کردم، مایکروسافت با تدارک دیدن سرویس‌های جذابی مانند گیم پس (Game Pass)، سعی کرده تا حد ممکن هواداران ناامید مایکروسافت را به آغوش این شرکت برگرداند و به نظر می‌رسد که در انجام این کار موفق بوده است.”
    یک جوری میگید گیم پس انگار نسل قبل گیم پس نبود. نسل قبل هم گیم پس بود. این نسل هم اگر بتسدا رو نخریده بود جعبه ۱۰ میلیون نمیفروخت با اون همه وعده وعید دروغ اسپنسر و لیست آرزوهای ایکس باکس فن ها هر ای تیری
    همین کارهارو اسپنسر کرد که امثال محمد رضا ایکس باکس وان و کوله ترین و … به مولتی اکانت شدن روی آوردن تا لیست آرزو ها رو با اکانت اصلی ننویسن ضایع بشن
    ****
    “در راستای سیاست جدید مایکروسافت که قصد دارد شرایط بازی کردن را برای همه ممکن‌ سازد،”
    برای همه؟ اومده بتسدا رو خریده چندین آی پی که ۲۰ ۳۰ ساله مولتی پلتفرم بوده رو انحصاری کرده بعد برای همه ممکن ساخته؟
    ***
    “از آن جایی که بازی کردن در برخی نقاط دنیا تفریحی لوکس و پرهزینه به شمار می‌آید،”
    هرجا خرافات باشه به اینکه بقیه دنیا خرید یک کنسول یک سوم فوقش یک دوم حقوق یک ماهشون هستش. حقوق کارگر منظورمه
    *****
    ” از آن‌جایی که بسیاری از بازی‌بازان هنوز هم مشتاق تجربه‌ی عناوین نسل هفتم، ششم و حتی نسل‌های پیش از آن هستند، این سرویس برگ‌برنده‌ی مایکروسافت در سوق دادن گیمرها به سمت خرید این کنسول به شمار می‌رود.”
    خداییش فن بوی بازی از سر و کول مقاله میباره. اگر این گیم پس و این بکوارد برگ برنده بود؟ چرا نسل قبل فروش ایکس باکس به زور وعده وعید و گول زدن چندتا بچه ۵۰ میلیون فروخت؟ ( مثلا اومدن تام رایدر رو برای ایکس باکس سری ایکس بهینه کردن گرافیکش رو بالا بردن بعد طرف بچه سال اومده بود تو همین گیمفا نوشته بود که آره گرافیکش از کامپیوتر هم بیشتره چون قدرتش از پی سی بیشتره 😐 )
    ******
    “در اقدامی گیمردوستانه(!)”
    ماکروسافت اگر گیمردوستانه بود نسل قبل بر خلاف سونی و سوئیچ و پی سی بابت بازی های مجانی مثل فورتنایت تقاضای گلد نمیکرد
    اگر گیمر دوستانه بود اول نسل کینکت اجباری تو پاچه مردم نمیکرد

    ******
    ” این کنسول در حال حاضر از نظر قدرت سخت‌افزاری، قوی‌ترین کنسول نسل نهم است”
    یادش به خیر نسل قبل هم جعبه ایکس اومده بود کوله ترین و محمد رضا ایکس باکس وان هر پستی رو باز میکردی الله اکبر اشهد میگفتن که هیولا و … همه یادشونه آخرش زیر سوئیچ رفت و مثل نسل های قبل سوم شد 🙂
    بوگاتی بدون چرخ
    ******
    “می‌گویم به دلیل تصورات اشتباهی که پیرامون این کنسول وجود دارد،”
    تصورات اشتباه؟ منظورتون اینکه بازی های متای زرد داره؟ کارتونی داره؟ اینکه یک اسپنسر داره هر ای تیری وعده دروغ میده؟ اینکه بازی هاش بیشتر روی آنلاین محوری میچرخه؟ اینکه هنوز یک بازی نداره که بعد از ۱۱ سال نامزد سال بشه؟ تصورات اشتباه اینه؟
    هرچند بعید میدونم این کامنتم تائید بشه ولی خوشحالم نوشتمش 🙂

    Delamonraعلیsam snake 47ժ๏ςτ០я នτяคղցҽO2P.morgan 𔓙Ashen undead the bearerRaminKurosPC gamer ;)more
    • Ladon گفت:

      کای ندارم به حرفات در مورد نویسنده و سایت ولی تو حرفت اینه سونی بهترین کنسول تاریخه و بازی هاش از الان نسل ۹ و برده اصن نسل ۱۰ و ۱۱ هم برده و مایکروسافت چون نسل ۸ خراب کرده تا ابد همینطوری میمونه اونم شرکت به اون بزرگی اگر سونی بهترینه و هیچ کنسولی نه نیتندو نه ایکس باکس بهش نمیرسه چرا انقدر حرف میزنی و طومار مینویسی بشین دسته ات و بگیر دستت بازیتو کن منتظر باش هر ۳ ماه یه بازی انحصاری بده ۷۰ دلار بقیه جامعه گیمینگو بیخیال شو فن بوی بازی تمومی نداره تو این سایت سونی با این همه سر و صداش هشتش گرو نهشه دست به دامن فروش بازی های سوخته اش رو پی سی هست اخر سرم ما پی سی گیمر ها میشینیم میخندیم به دلقک بازی های شما و کنسول دارا این اخرین بار بود جواب فن بوی میدم دیگه دیگه ارزش وقت تلف کردن ندارید دیروز اکانت ساختی تازه معلوم نیست اکانت مولتی کدوم سونی فنی که حتما تو یه اکانتت منطق بازی در میاری تو این یکی حرفای خودتو میزنی جم کنید بابا کاسه کوزتونو

      DelamonraSettعلیP.morgan 𔓙RaminTang HaoChiefکاپتان استخونیhalker...Eternal...
      • ...Eternal... گفت:

        این علی پاوره دیگه، فشاری ترین فن بوی تاریخ سونی، یعنی هیچ بشری فکر نکنم تو بحث توهم توطئه بتونه با این بشر رقابت کنه؟ کلا تو یه سطح دیگست این اصلا و فکر میکنه کل اکس باکس فنای سایت اکانت فیک اونایی هستن که یه زمانی تو بحثای که داشته باهاشون حسابی حالشو گرفتن و این هر شب کابوس اونارو میبینه بعدشم میاد تو بخش کامنتا هر کیو میبینه میگه تو فلانی هستی، یه جور قاطعانه ای هم اینارو میگه که انگاری حرفش رد خور نداره
        همیشه عادت داره رو بلندی وایسه پایین بیا ام نبوده و نیست و نخواهد بود :))

        علی0=1SiRSiNaRaminLadonChiefETERNALMANکاپتان استخونیsaman
      • antika گفت:

        @ Hossein Rahmati
        اولا به حرف هام کار داری دوست مولتی اکانت ایکس باکس فن من. همیشه هم کامنت هات به نفع ایکس باکسه
        در مورد بهتر بودن کنسول سونی هم نیازی به گفتن من نیست چون پرفروشترین کنسول های تاریخ مقام اول و سوم …. همه برای سونیه
        ایکس باکس هم نسل ۸ خراب کرد و اگر پول های ماکروسافت پشتش نبود همون نسل ۶ از دور خارج شده بود مثل سگا و …
        در مورد طومارنویسی هم باید از شما اجازه بگیرم؟ چطور دوستات با مولتی اکانت سونی رو ترول میکنن هیت میکنن تو فاز روغنفکری نداری جوابشون رو بدی؟
        هر سه ماه ۷۰ دلار نمیدم. هکی میریزم ارزون خوب مثل همون گیم پس هکیت
        ” تو این سایت سونی با این همه سر و صداش هشتش گرو نهشه دست به دامن فروش بازی های سوخته اش رو پی سی هست”
        خوبه سونی داره بازی هاش رو روی پی سی میاره تا امثال تو سوزششون کم بشه تو پست های دروغ ۱۳ خوب خودتون رو نشون دادید امثال تو و فرشاد ایکس و …
        درضمن من خودم در درجه اول پی سی فن هستم همیشه هم اول پی سی میخرم بعد پولی موند میرم کنسول پلی استیشن به خاطر انحصاری هاش اگر روی پی سی باشه که مرض ندارم بخرم
        اکانت مولتی کسی نیستم. اکانت هام رو چون ضد جعبتون حرف میزنم بن میکنن مجبورم جدید بسازم
        ولی ضد سونی کسی حرف بزنه یا حتی فحش به کاربر سونی فن بده مشکلی نیست از قدیم همینطور بوده
        “دیروز اکانت ساختی تازه معلوم نیست اکانت مولتی کدوم سونی فنی که حتما تو یه اکانتت منطق بازی در میاری تو این یکی حرفای خودتو میزنی جم کنید بابا کاسه کوزتونو”

        مگه من مثل شما جعبه فن هام؟

        ********

        @siapredator
        باز اکانت جدید ساختی MICROSOFT.xbox one
        مرد باش این حرف ها رو با اکانت خودت بزن
        @محمد حسین کریمی
        به به آقای کریمی فن بوی جعبه و منطقی نمای خودم
        بازی Psychonauts 2 بازی مولتی پلتفرم هستش که روی پلی ۴ و ۵ هستش و قبل از خریده شدنش در حال ساخت بوده و خود سازندش ۲۰ روز بعد از ریلیز شدن بازی گفت بودجمون کم بود نتونستیم زبان های بیشتری اضافه کنیم. خبرش تو گیمفا هستش. و نامزد شدن این بازی هیچ ربطی به مایکروسافت جونتون نداره
        “بقیه پوینت‌‌هایی هم که اشاره شده بهشون ارزش اتلاف وقت رو ندارن و صرفاََ یک سری تصورات ذهنی یک هیتر هستند. ”
        دیدی که همین رو هم جوابت منطقی نبود ولی خب از نظر کسی که فن بوی جعبس نباید انتظار منطق داشت
        چون کسی که منطق داشته باشه با خودش میگه ۸ سال رو یک شرکت سرم کلاه گذاشته پس دیگه سمتش نمیرم ولی ما ایرانی ها کلا عاشق تو سری خوردن و تحقیر شدن هستیم نیازی نیست اشاره کنم که؟
        *******
        @ EhsanZero
        بله همه شرکت ها دنبال سود خودشون هستن ولی حداقل من با یک اکانت از شرکت مورد علاقم دفاع میکنم آقای کوله ترین
        @Hasan0930
        فلایت سیمولاتور که قبلا روی پی سی بود و بازی ای هستش که تو این سایت با هزاران کاربر یک نفر هم تجربه نکرده
        ۱۲ دقیقه انحصاری زمانی بود
        ” جامعه گیمینگ ایران که اخبار گیمینگو دنبال نمی کنن”
        از همین حرفت منطق میباره لامصب
        فلایت سیمولاتور رو توضیح دادم اصلا متاش ۱۰۰۰۰ باشه هیچی
        فورتزا قبوله یک بازی
        هیلو هم با دسته چک فکر میکنم ۸۴ تا ۸۸ بگیره
        من دارم در مورد نسل ۸ صحبت میکنم که نصف بیشتر بازی ها زرد بودن خوبی؟
        “فیل اسپنسر تو مصاحبه هاش نگفته بود مخالف انحصاری هستم گفته بود مخالف جنگ کنسولی هست یعنی طرفدارا هر کنسولی دارن ازش لذت ببرن نه اینکه انحصاری نمی کنیم”
        بله اسپنسر تو مصاحبه میگه با جنگ کنسولی مخالفم بعد میره تیزر میسازه که ۶ ترافلاپس از ۴ بیشتره خودش فن بوی دو عالمه و دو رو مثل فن هاش
        در مورد انحصاری هم چرا گفت ما نمیخوایم گیمرها از بازی های ما محروم بشن درضمن با انحصاری زمانی هم مخالف بود خبرهاش تو گیمفا هست قدیم گفته بود منتهی دو رو هستش
        “استارفیلد هم گفتی بدت میاد نمی دونم بازی که عرضه نشده و حتی گیم پلی ازش پخش نشده چه طوری ازش بدت میاد‌… آدم بعد بازی کردن یا حداقل گیم پلی دیدن میگه فلان بازی منو گرفته یا نه نه قبلش…
        صبح تا شب از دکل استارفیلد بالا میرید گوتیش میکنید این حرف رو به خودتون بزنید من از سبک آر پی جی که دیالوگ انتخاب کنی و … معمولا خوشم نمیاد. هورایزن و سایبرباگ خوب بودن

        “در مورد انحصاری شدن آثار بتسدا خود پلی استیشن دثلوب و گوست وایر توکیو رو انحصاری کرد خوب بود ولی حالا که ایکس باکس کرده بده؟؟؟ ”
        اگر مثل بچه ها میخوای مقلطه کنی بگو بحث نکنیم اوکی؟ دثلوپ و گوست وایر انحصاری زمانی هستن همونجوری که تام رایدر و ۱۲ دقیقه دث دور مدیوم و… شدن
        ما داریم در مورد انحصاری دائم صحبت میکنیم خودت رو به کوچه علی چپ نزن
        دزدان نارگیل چین بازی نینجا تئوری فورتزا ( داستان که نداره باید آنلاین بازی کنی دیگه ) باگ آف زامبی و … همشون بازی های آنلاین و کواپ بودن
        فقط یک گیرز داستانی بود و هیلو و کوانتوم بریک و رایز
        “ناگفته نماند که خود پلی استیشن هم سه بازی آنلاین در دست ساخت داره یکی از پروژه های فراسپایت و بازی استودیوی فایرواک و بازی استودیوی جد ریموند تازه علاوه بر اینا دیگه هم ظاهرا هست…
        بله چون هی سونی رو هیت میکردن بازی آنلاین نداره اون هم داره میزنه تو آنلاین پول توشه سونی هم احتمالا در این نسل مثل ماکروسافت بشه
        @آریا مقدم
        مرسی از جواب مودبانتون <3

        علیHasan09300=1O2P.morgan 𔓙Ashen undead the bearerRaminChief...Eternal...saman
        • Ladon گفت:

          بنده خدا دلیل این که بن ت میکنن فک میکنی به خاطر منطق و اخلاق حسنه اته پس؟ فک کردی دیگه من همیشه حقیقت کنسولو گفتم میتونی بری تو بک گراند فعالیتم ببینی هم راجع به سونی و گفتم و هم مایکروسافت بر خلاف شما ها من طرفدار هیچ کدوم نیستم نه مایکروسافت نه سونی من همه بازی هام کرکیه پی سی گیمرم بعد محتاج هیچ بازی پلی استیشن نبودم چون بازیش کردم هر کدومو شما باید اینو بفهمی که نمیفهمی تو این چند ساله مگ ما نمیدونیم مایکروسافت خراب کرده و سونی خوب داره کار میکنه نه مشکل اینه امثال شما ها با اون منطقتون که فک میکنید چون انحصاری های سونی رو بازی کردید ریشه دوندید از همه چی سر در میارید از مسخره های باری هاتون تو گیم ادواردز که میگین تو سالن مایکروسافته فلانه گیم پس ضربه میزنه به ویدیو گیم سوزش من با بازی های سونی نیست بنده خدا سوزش از شماست که تا دو روز پیش میگفتین انحصاری تمام تا سیاست سونی عوض شد همه تون رنگ عوض کردید و شدین خدای منطق من تا حالا یک ریال بابت بازی ندادم افتخار نمیکنم بهش من مفت بازی میکنم پول برای سیستمم میبندم و علاقه دارم به خرج کردن توش ولی میای میگی جعبه فن اخه 😂 نکنه فک کردی پی سی هم برا مایکروسافته بشینید تا با منطقتون

          SettعلیP.morgan 𔓙...Eternal...Raminکاپتان استخونی
      • O2 گفت:

        ببین پسر جان میگم یه لحظه کاسه کوزتو جمع نکن حرفام که تموم شد جمع کن برو، اولا سونی یا مایکرو هر کدومشون هشت شون گرو نه شون باشه پس احتمالا تو این وسط لاکچری قضیه شدی، شیر واقعی تو هستی دستخوش، بعدم هر کی داره ۷۰ دلار میده بازی میگیره، خدا به تو هم ببخشه که بتونی بگیری انشاالله، دوما پس توی کارشناس گاد رو مثلا آی پی سوخته میدونی چون روی پی سی اومده؟ جایی نگی بهت میخندنااا، حالا ما از خودیم.
        ما پی سی پلیر ها رو هم خوب اومدی خوشتیپ، خودت رو مثلا از دیگران جدا میکنی،ماااااا پی سی پلیرا، اگر اینجوریه که ما هم از وقتی که تازه Dos اومده بود که احتمالا به سن و سالت قد نمیده توی خونه پی سی داشتیم، شاخ غول رو نشکنی یه وقت با مرام، اینجوری فخر نفروش جان من.
        مایکرو این نسل بازی خوب بده کیه که بدش بیاد؟ من سونی فن هم با لذت بازیش میکنم روی پی سی، بازی های سونی رو هم روی پلی استیشن، اما ماااااااااا پی سی پلیر ها رو چه کار کنیم حالا این وسط؟؟؟؟؟؟

        samanعلی0=1RaminAshen undead the beareralinerdاتحادیه ترول هاChief...Eternal...
        • Ladon گفت:

          با مزه ها خودشونو رو میکنن میگن حرف و بزاری و زمین صاحبش بر میداره من گفتم فن بوی سونی دیدی خودتون خودتونو لو میدید لاکچری قضیه چیه واقعا من دلیلم تو این اوضاع اینه اصلا پول بازی ندم بعد به من میگی لاکچری بعد سن گیمینگ منو حساب میکنی بنده خدا من ۲۵ سالمه از بچگی با جنسیس و میکرو بزرگ شدم تو حرف از پی سی نزن تو رو خدا با کامنتت اینم دقیقا یه اکانت مولتی دیگه از منطق بازی هاتون تا دیروز گریه میکردید سر همین پخش ای پی ها الان میگی رو پی سی میزنیم حالشو میبریم خدایی واقعا؟

          SettعلیRamin...Eternal...
          • O2 گفت:

            آره ۲۵ سال هم بد نیست، اما هنوزم سنت به Dos قد نمی ده عمو جون حتی نمیدونی چی هست فکر میکنی اسم گیم هست به من در مورد جنسیس و میکرو میگی؟ من از پی سی حرف نزنم کی بزنه؟ ماااااا پی سی پلیرا حرف بزنن؟ همچین گفتی ماااا پی سی پلیرا به کنسول دارا میخندیم، انگار الان اونی که ایکس باکس داره یا نینتندو داره یا پلی استیشن داره آدم نیست، تا هم کم میارید میگید مولتی اکانت، حالا مثلا بازی های سونی بعد از ۵ سال کفنش برسه دست ماااااا پی سی پلیرا روی استیم چه فرقی به حال پلی استیشن دارها داره؟ اون بازی تا خرخره اسپویل شده، اما اینی که راحت دهنت رو باز میکنی میگی آی پی سوخته جالب نیست، هر وقت یه چیزی میخوای بگی قبلش فکر کن یه کم، سریع مثل بهروز وسوقی نپر وسط با مشت و لگد فکرم نکن همه میگن وااای چه مرد هست.

            علی...Eternal...P.morgan 𔓙
            • Ladon گفت:

              پیغاممو تایید نکردن اولا گیمینگ چه ربطی به سیستم عامل داره اونم داس برای صد سال پیشه بعد مثلا انقدر حالیته تو گیم میای از داس برای من صحبت میکنی روت میشه ؟ میخوای بگی من از سیستم عامل داس دارم بازی میکنم بابا بزرگ ؟ معلومه سرم در نمیاری اخه گیمینگ با همون میکرو و جنسیس شروع شده خدایی سنتم الکی زدی متولد ۶۶ ما ها مثلا باور کنیم من راجع به فن بوی متعصب گفتم وقت زیاد حرومت کردم واقعا ارزش بحث کردنم اخه نداری اگر سنت اونقدر باشه انقدر متعصبی باشی وضعت وخیمه بعد انقدرم ماااا مااا نکن به خودت فقط توهین میکنی میگم مولتی اکانت هستید بهتون برم میخوره ؟ میشینید ۲۰ تا اکانت فقط میسازید جو سایتو بهم بریزید میشی شما بهروز وثوق حتما من میگم جنگ کنسولی و اینا به درد نمیخوره پولش مم تو جیب شما میره تهش پی سی پلیره همه رو بازی میکنه بهت بر خورده اشکال نداره بشین با اون سنت تعصبی شو میگن به سن نیست کلا دو تا ماااااا دیگه هم بگو

              ...Eternal...
              • O2 گفت:

                ببین فردین اون که هی میگفت مااا تو بودی نه من، اینقدر از نظر فکری شیش و هشت میزنی که نفهمیدی بهت تیکه انداختم، اونجایی که گفتی ماا پی سی پلیرا به شما کنسول پلیر ها میخندیم، اصلا شما نمیتونی به کسی بخندی، نهایتش بتونی یه عده رو بخندونی، در ضمن تو رو خدا از پی سی و گیم حرف نزن، کلا بهت اصلا نمیاد بزرگ مرد، Dos پایه و فونداسیون تمام نرم افزارهای امروز هست که متاسفانه شما ازش اطلاع نداشتی، و اینکه تو کی هستی که من سن واقعیم رو نخوام بگم یا مثلا بترسم.
                پ.ن: حتما یه دلیل داشته که تایید نشده پیغامت، احتمالا سطح یه سری از چیزهای فکریت رو باید ارتقا بدی.

                ...Eternal...
                • Ladon گفت:

                  خب تو هم نفهمیدی که من تیکه تو مسخره کردم الکی چرا ادای فهمیده ها رو در میاری مگ من گفتم داس پایه ریز نبوده چه ربطی به بحث گیمینگ داره ببین بحث فن بوی و از کجا به کجا کشوندی اصن چه ربطی داره دونستش به بحث فن بوی و حرف اون دوستمون بعد به من میگی شیش میزنی دیگه ریپلای نمیزنم واقعا حرومه

                  ...Eternal...
                • Ladon گفت:

                  چند بار بخونش راست میگی تو بیشتر میتونی بقیه رو بخندونی😂😂🤣

                  ...Eternal...
    • Yato گفت:

      انصافا دلم نیومد لایک ندم این همه نوشته 🤣 خسته نباشی دلاور

      علی0=1P.morgan 𔓙اتحادیه ترول هاکاپتان استخونیalinerd...Eternal...
    • خوشحالم که با نوشتنش خوشحال شدی ، امیدوارم همیشه خوشحال باشی 🤗

      علیP.morgan 𔓙RaminChiefکاپتان استخونیSiRSiNasamanhalkeralinerd...Eternal...
    • I'm Predator گفت:

      با پایین بابا حالم بهم خورد نارحتی برو پست های سونی اینجا چکار میکنی؟؟ امیدارم مایکروسافت با قدرت مالی عظیمی که داره که سونی حتی تو خواب هم نمیتونه قدرت مالی مایکروسافت رو داشته باشه بتونه استودیوها و ناشرهای بیشتری رو خریداری کنه و در همه این موارد تموم این بازی ها رو انحصاری کنه تا بشتر حال سونی فن ها گرفته بشه و ما نیز بیشتر حال کنیم
      اصلا مقایسه مایکروسافت غول و بزرگترین کمپانی جهان با سرمایه های کلان با شرکتی مثل سونی که فقط تو بخش سرگرمی و گیم میتونه فعالیت کنه و سود ده باشه کار کاملا اشتباهیست

      علیRamin
    • نیمه اول ۲۰۲۱ برای ایکس باکس خوب نبود. ولی بعدش Psychonauts 2 عرضه شد که یکی از کاندیدهای مهم بازی ساله. پس Point اولت کلا نقض میشه که از نوامبر تا نوامبر چیزی نداشته. اواخر تابستون یکی از مهم‌ترین بازی‌های این نسل رو مایکروسافت رلیز کرد.
      بقیه پوینت‌‌هایی هم که اشاره شده بهشون ارزش اتلاف وقت رو ندارن و صرفاََ یک سری تصورات ذهنی یک هیتر هستند.

      SettعلیO2Hasan0930ایمان غلامی مهرآبادیP.morgan 𔓙YatoRaminSiRSiNaTang Haomore
    • EhsanZero گفت:

      تموم شد؟ خیلی خندیدیم
      بنده خدا، تمام کمپانی ها به فکر جیب خودشون هستن که محصولشون رو بخریم، اینجوری که از سونی دفاع میکنی انگار بهت ماهیانه حقوق میدن برای شرکتشون تبلیغ کنی XD یه مقاله که انقدر فشار خوردن نداره.
      خوشحال نباش این متن رو نوشتی، کمبوداتو داری به بقیه نشون میدی دریق از صفر درصد اهمیت برای بقیه.
      فکر اونم تو ازونایی هستی که خودشونو جر میدم که ثابت کنن قرمز بهتره یا آبی، تعصب یک درصد تاثیر نداره تو زندگیت، حالا تو هعی فشار بخور

      LadonعلیP.morgan 𔓙RaminAshen undead the bearerChiefhalkeralinerd...Eternal...
    • Hasan0930 گفت:

      فلایت سیمولیتور ۱۲ مینتس اینا ماه هفتم هشتم کنسول اومدن… پس حرف نویسنده در مورد نیم سال اول درسته…
      ثانیا گیم پس درسته نسل ۸ بود ولی خوب چون اول راه بود هنوز خیلی معروف نشده بود جامعه گیمینگ ایران که اخبار گیمینگو دنبال نمی کنن باید ۵ نسخه از یک فرنچایز بیاد تا تازه بفهمن اومده…

      اما الان گیم پس به محبوبیت بالایی رسیده…

      منظورتون اینکه بازی های متای زرد داره؟

      فلایت سیمولیتور: ۹۰
      فرتزا هرایزن پنج: ۹۲
      هیلو اینفینیت: ۸۹ (( متای مولتی پلیر در open critic )) متای کمپینم باید بیاد…

      اینا نمرات انحصاری های کامل بودن که در نسل نه تا حالا عرضه شدن به غیر کمپین هیلو البته…

      فیل اسپنسر تو مصاحبه هاش نگفته بود مخالف انحصاری هستم گفته بود مخالف جنگ کنسولی هست یعنی طرفدارا هر کنسولی دارن ازش لذت ببرن نه اینکه انحصاری نمی کنیم… منظورش اینه که شما بازیهای انحصاری هر کنسول رو دیدین خوشتون اومد همونو بخرین بعد بشینین ازش لذت ببرین نه اینکه صبح تا شب با هم دعوا کنین…

      استارفیلد هم گفتی بدت میاد نمی دونم بازی که عرضه نشده و حتی گیم پلی ازش پخش نشده چه طوری ازش بدت میاد‌… آدم بعد بازی کردن یا حداقل گیم پلی دیدن میگه فلان بازی منو گرفته یا نه نه قبلش…

      در مورد انحصاری شدن آثار بتسدا خود پلی استیشن دثلوب و گوست وایر توکیو رو انحصاری کرد خوب بود ولی حالا که ایکس باکس کرده بده؟؟؟

      همین استارفیلدو پلی استیشن انحصاری می کرد خوب بود ولی ایکس باکس نه…

      بازی های ایکس باکس فقط سی اف دیوز و گروندد آنلاین محوره بقیه همه یا فقط بخش کمپین دارن مثل استارفیلد و هلبلید دو.. یا علاوه بر بخش کمپین بخش چند نفره هم دارن مثل هیلو فرتزا ردفال کانتربند ((ردفال و کانتربند دقیقا مثل الدن رینگ و دارک سولز هم میشه تک نفره رفت هم چند نفره ولی جفت این بازی ها رو داستانشون کار شده و از داستان قوی برخوردارن))

      فقط زنیمکس انلاین هست که رو یک بازی چند نفره بزرگ کار میکنه‌

      ناگفته نماند که خود پلی استیشن هم سه بازی آنلاین در دست ساخت داره یکی از پروژه های فراسپایت و بازی استودیوی فایرواک و بازی استودیوی جد ریموند تازه علاوه بر اینا دیگه هم ظاهرا هست…

      آقا این بحثا رو ول کن اصلا انقلابی ترین شوتر تاریخ کالاف ونگارد و بتلفیلد ۲۰۴۲ هست 😂😂😂

      علیO2Hasan0930P.morgan 𔓙LadonRaminAshen undead the bearerChiefکاپتان استخونیhalkermore
    • من هم خوشحالم که انقد ریزبینانه متن رو خوندین و این کامنت رو نوشتین، این برای ما خیلی ارزشمنده.
      به شما اطمینان می‌دم که اگر امکانش بود، شخصاً تمام کنسول‌ها موجودهای بازار رو می‌خریدم و روی همه‌شون بازی می‌کردم. هر پلتفرمی یه سری نقاط قوت و یه سری نقاط ضعف داره و این مقالات هم برای موشکافی و تحلیل همین نقاط نوشته میشن و قصدمون طرفداری از یه کنسول و کوبیدن کنسول دیگه نیست. پیشنهاد می‌کنم سری هم به مقاله‌ی مشابهی که برای پلی استیشن ۵ نوشتم بزنید.
      ممنون از نظرتون و موفق باشید.

      علیایمان غلامی مهرآبادیP.morgan 𔓙Chiefکاپتان استخونیETERNALMAN𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰alinerd
    • Chief گفت:

      در یه کلام باید گفت لطفا دهن گرامی رو ببند
      اولنش خیلی مطلب طولانی نوشتی و از متنت شدت فشار روت کاملا واضحه
      از اونجایی که شعور و فهمی هم ندارید(توهین به نویسنده و یه جمع بزرگ از گیمرها) باید بگم بحث باهاتون تف سر بالاس
      امیدوارم به راه راست هدایت نشین بلکه ما بهتون بیشتر بخندیم😉

      samanعلیO2ETERNALMANP.morgan 𔓙RaminAshen undead the bearerکاپتان استخونی...Eternal...
    • اولا که یه خسته نباشید عظیم بهت میگم علی پاور . نوشتن یه متنی به این بلندی که توی هر دو خطش جهت‌گیری و گاف پیدا بشه واقعا شاهکاره . تکریم و تعظیم من رو بپذیر .

      دوم اینکه: خب، اون نکاتی که در مورد متای زرد و اینا گفتی ، فقط نشون میده بعد این همه مدت خام و نپخته ای ، کلی بازی غیرقابل بازی هستن که هر کسی که فلسفه گیم رو فهمیده باشه اصلا بازی حسابشون نمیکنه ، ولی توی متا میرسه به چرت ترین وجه ممکن نمره میزارن زیر بغلش ،[ مدیونی فک کنی death stranding رو میگم ] واسه همین گیمر واقعی متا رو به شصت پاش حساب نمیکنه . نمونه اش همین days gone که این همه کوبیده شد و من به خیلی بازی های دیگه ترجیحش میدم . پس این قسمت رو که کلا شعر گفتی .

      سوم اینکه واسه اطلاعات عمومی ات بگم خیلی وقته اصلا ایران جزو نقشه نیست و هیچ جا نه توی آمار دهی حسابش میکنن نه استانداردیه واسه سنجیدن موفقیت یه کنسول . نسل هشت پر از گیمر جدید بود که آشنایی شون نسبت به ایکس باکس یک دهم درصد هم نبود ، بعد انتظار داشتی توی این بازار برند زده‌ی نسل هشت ، طرف بره دنبال گیم پس ؟ خنده داره حرفت . اما خب ، خوشبختانه الان در زمان حال تشریف داریم ، حالا چی ؟ تو یه چیزو بگو که سونی ضعیف تر از اکس باکس توش عمل نکرده باشه . سخت افزار ؟ سرویس ؟ دسترسی ؟ تعمیر پذیری و میزان خرابی ؟ خوشحال میشم یه سرفه ای بکنی .

      از جناب مقدم هم متشکرم که یه متن گزارش‌گونه و خنثی نوشتن، از بین طرفداری سونی هم ظاهراً فقط تو بودی که فشارت افتاده که خب طبیعیه

      علیETERNALMANRamin...Eternal...
    • Kuros گفت:

      درود به شرفت بهترین کامنت و جوابی بود که میشد داد ….
      ارزش کامنت شما از مقاله بالاتره …
      گیمر واقعی به شما میگن….

      samanکاپتان استخونیعلیLadonO2ETERNALMAN...Eternal...antika
    • Kuros گفت:

      خداوکیل دمت گرم چندبار کامنتتو خوندم بهترین جواب ممکن رو دادید.دقیق مشخص یک گیمر واقعی هستی که صنعت گیم رو دنبال میکنی . استدلال‌هایی که آوردی کاملا درسته و هیچ جواب منطقی براشون نیست(همینطور که تو کامنتها میشه خوند)

      samanکاپتان استخونیعلیLadonO2ETERNALMAN...Eternal...antika
  • Sahand گفت:

    اگه پولم رسید این
    اگه نه که سری اس
    فعلا با یه کنسول نسل هشت سر میکنم ببینم چی میشه

    علیRaminکاپتان استخونیalinerd
  • Ali گفت:

    به نظر من با توجه به شرایط داخل، خرید کنسول تمام دیجیتال در ایران خیلی منطقی نیست!! طرح صیانت رو فراموش نکنید و این نکته رو مدنظر داشته باشید. موضوع دیگر هم امکان سلب دسترسی از داخل ایران به سرورهای سونی و مایکروسافت توسط این شرکت‌ها است.
    اگر پول خرید کنسول رو دارید پیشنهاد میکنم کمی تامل کنید و به نکات بالا توجه کنید. ۳ الی ۴ تومن هزینه بیشتر برای خرید نسخه استاندارد پلی ۵ به توجه به شرایط نامشخص آینده کاملا ارزشش رو داره.
    در کل امیدوارم طرح صیانت یا هرگونه تحریم دسترسی ایرانیان هیچوقت عملی نشه.

    علیKurosChief
    • Kuros گفت:

      دقیقا درست میفرمائید ..برای کشور خودمون خرید کنسول بدون دیسک (نسخه دیجیتال) کاملا اشتباهه.۳ یا ۴ میلیون ارزش اینو نداره بعدا پشیمون میشید.
      البته برای پلی استیشن گفتم وگرنه جعبه کلا خریدش اشتباهه حالا هر نسخه ای باشه بعدا پشیمون میشید همینطور الان اونایی خریدن پشیمونن و رو دستشون باد کرده.

      علیO2...Eternal...P.morgan 𔓙
      • I'm Predator گفت:

        من نمیدونم پرا نظرات بی اهمیت خودتو رو به دیگران تحمیم میدی تا حالا کی از خرید ایکس باکس سری ها پشیمون شده که ما خبر نداریم و اینکه وقتی خودت اینارو نداری چطوری و بر چه اساسی همچین نظرات بچه گانه ای رو اینجاا بر زبان میاری؟

        ...Eternal...
  • Chief گفت:

    خیلی متشکرم از آقای آریا مقدم بخاطر زحماتشون و وقتی که سر این بررسی گذاشتند،شاد موفق باشید🌹

    آریا مقدمعلیP.morgan 𔓙
  • واقعا از لحاظ قدرت سخت افزاری امکانات کیفیت ساخت خدمات سرویس محور و………….حرفی واسه گفتن نزاشته حتی فراتر از ۱۰ از ۱۰ هست امتیاز این کنسول اگه بازی های انحصاری رو در نظر نگیریم من بیشتر از ps5 ترغیب به خریدش شدم
    از لحاظ بازی های انحصاری یه مدت دیگه قطعا می درخشه

    ETERNALMANعلیP.morgan 𔓙antika
  • Kuros گفت:

    بررسی اولین سال عرضه جعبه ایکس یک کلااام : ” افتضاح “….
    انشاالله آینده بهتر شه…

    PC gamer ;)علیO2...Eternal...
    • I'm Predator گفت:

      حالا تو چرا این وسط جوش میزنی تو برو همون پلیستیشنت رو بازی بکن و بذار ماهم با گیم پسمون حال کنیم
      فقط اینو مطمئن هستم که نتیجه تلاش های اخیر مایکروسافت رو چند سال دیگه میبینیم و میبینیم چطور مایکروسافت با قدرت مالی عظیمش که سونی هم در خواب هم نمیتونه همچین قدرت مالی رو متصور بشه مثل غلطک از رو سونی رد میشه آینده بازی و فیلم و سرگرمی ها متعلق به سرویس هایی مثل نتفلیکس، دیزنی پلاس و گیم و پس و این قبیل سرویس هاست

      PC gamer ;)
  • با اینکه فن پلی استیشن هستم
    ولی کنسول های مایکروسافت این نسل واقعا بهتر از نسل قبل هستن
    خودم می‌خوام پلی ۵ بگیرم حتی پولش رو هم تقریبا جور کردم اما هنوز یکم شک دارم که سری ایکس یا پلی ۵
    این گیم پس و قیمت کم ایکس باکس واقعا رو خرید کنسول تاثیر گذاشته 😂

    کاپتان استخونیPC gamer ;)PlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)P.morgan 𔓙
  • Ramin گفت:

    من نسل ۷ xbox 360 داشتم،نسل ۸ ps4 fat ، نسل ۹ ps5 گرفتم اول ، بعد از دو ماه استفاده به دلایلی فروختمش و xbox series x گرفتم.و در هیچ زمینه ای نا امیدم نکرده بعد از هفت ماه . Ps4 رو هم برای تجربه بعضی انحصاری های سونی نگه داشتم.

    PC gamer ;)...Eternal...Ladon
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس - گیمفا