بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس

امیرحسین رنجبر
۱۷:۳۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا

در این مقاله قصد داریم کنسول نسل نهمی و ارزان‌قیمت مایکروسافت تحت نام ایکس باکس سری اس را بعد از یک سال بررسی کنیم. با گیمفا و ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

تقریباََ یک سال از عرضه جهانی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس تحت نام‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌گذرد. همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت این بار سیاست متفاوتی را نسبت به عرضه کنسول‌ نسل هشتمی خود به کار گرفته است. به جای ساخت و عرضه‌ی یک کنسول، تصمیم بر این شد که مایکروسافت دو کنسول قدرتمند و متفاوت را برای گیمرها تولید کند. در این مقاله قصد داریم کنسول نسل نهمی و ارزان‌قیمت مایکروسافت تحت نام Xbox Series S را بعد از یک سال بررسی کنیم.

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
آیا کنسول Xbox Series S ارزش خرید دارد؟ در این مقاله به جواب سوال خود خواهید رسید.

کنسول اصلی و محوری مایکروسافت برای نسل نهم، Xbox Series X نام دارد که با سخت‌افزار بسیار قدرتمند و قیمت ۵۰۰ دلاری خود، به پیشنهادی وسوسه‌انگیر برای گیمرها بدل گشته است. معرفی Xbox Series S حدود یک سال پس از معرفی Xbox Series X انجام گرفت و مایکروسافت طی اقدامی غافل‌گیر‌کننده، از دومین کنسول نسل نهمی خود نیز رونمایی کرد. این کنسول با پرچمدار مایکروسافت یعنی Series X چیزی حدود ۲۰۰ دلار اختلاف قیمت داشت و بازیکنان تنها با پرداخت ۳۰۰ دلار، می‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند.

با این حال سخت‌افزار آن به مراتب از سخت‌افزار Xbox Series X و حتی PS5 ضعیف‌تر بود. از همان روز معرفی، طرفداران به دو دسته تقسیم شدند. دسته‌ای عرضه‌ی این کنسول را موجب عقب ماندن نسل نهم و پسرفت در طراحی بازی‌های چندپلتفرمی می‌دانستند. دسته‌ای دیگر بابت چنین قیمت جذابی برای یک کنسول نسل نهمی خوشحال بودند و این اقدام مایکروسافت را تحسین می‌کردند. با گذشت زمان، برخی سازندگان (تکرار می‌کنم تنها “برخی” از سازندگان)، نگرانی‌های خود درخصوص سخت‌افزار این کنسول را ابراز کردند.

بهتر است همین ابتدای کار نگاهی کوتاه به سخت‌افزار داخلی این کنسول بیندازیم. Xbox Series S از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای AMD Zen 2 3.6 GHz استفاده می‌کند. از نکات قوت قابل تحسین این کنسول که توسط دیجیتال فاندری هم ستایش شد، تشابه نسبی CPU این کنسول، با پلتفرم قدرتمند مایکروسافت یعنی Xbox Series X است. اما تفاوت عمده میان کنسول‌های مایکروسافت در قدرت ‌GPU داخلی آن‌ها خلاصه می‌شود.

کنسول Xbox Series S از کارت گرافیک AMD RDNA 2 20 CUs استفاده می‌کند که قدرت پردازشی ۴ ترافلاپسی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. این درحالی است که کنسول Xbox Series X از قدرت پردازشی ۱۲ ترافلاپسی استفاده می‌کند و تفاوت عمده‌ای با کنسول ۳۰۰ دلاری مایکروسافت دارد.

البته توجه داشته باشید که عدد ترافلاپس همواره نشان دهنده‌ی قدرت یک کنسول نیست و دیدیم که ‌سونی با کنسول ۱.۸ ترافلاپسی PS4، چه عناوین زیبایی با بار پردازشی بالا تحویل مخاطب خود می‌داد. همچنین قدرت پردازش کارت گرافیک Xbox Series S در مقایسه با PS5 که ۱۰ ترافلاپس را در اختیار GPU می‌دهد، اختلاف قابل توجهی دارد.

دیگر تفاوت Xbox Series S با کنسول ۵۰۰ دلاری مایکروسافت، به میزان حافظه Ram مربوط می‌شود. سخت‌افزار Series S دارای ۱۰ گیگابایت رم G‌DDR6 است که ۲ گیگابایت آن در اختیار سیستم عامل و تنها ۸ گیگابایت آن در اختیار بازی‌ها قرار می‌گیرد. این یکی دیگر از مواردی است که بازیکنان را درخصوص نحوه‌ی اجرای بازی‌های این کنسول، نگران می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این کنسول با محصول گران‌قیمت‌تر مایکروسافت، عدم ارائه دیسک درایو است. شما تنها می‌توانید به صورت دیجیتالی از بازی‌های کنسول Xbox Series S استفاده کنید و امکان استفاده از دیسک برای این کنسول وجود ندارد. این کنسول همانند برادر بزرگ‌تر خود Series X از HDMI‌های ۲.۱ پشتیبانی می‌کند که قابلیت بهره‌مندی از ۱۲۰ فریم را برای مانیتور‌های ۱۲۰Hz فراهم می‌کند. یکی دیگر از اجزای داخلی نگران‌کننده‌ی این کنسول، هارد SSD آن است. کنسول Xbox Series S دارای حافظه داخلی نسل چهار NVME SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت بوده که البته از سرعت مشابه‌ای با سرعت SSD کنسول Xbox Series X برخوردار است.

همچنین شما می‌توانید با خرید SSD‌های اکسترنال و اتصال آن به کنسول، حافظه کنسول خود را افزایش دهید. چنین عملی برای هاردهای HDD هم قابل انجام است که در ادامه‌ی مقاله بیشتر آن را بررسی می‌کنیم. تا اینجا فهمیدید که کنسول Xbox Series S به مراتب از کنسول‌هایی چون Xbox Series X و PS5 از قدرت گرافیکی کم‌تری برخوردار است. البته نباید از این کنسول انتظار قدرتی مشابه داشت. در هر صورت، شما کمتر هزینه می‌کنید.

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
آیا می‌توانید با ۳۰۰ دلار کامپیوتری ببندید که عناوین نسل نهمی را حتی به صورت متوسط اجرا کند؟

توجه داشته باشید که تمام بررسی‌های این مقاله با در نظر گرفتن قیمت ۳۰۰ دلاری این کنسول انجام می‌شود تا قضاوت منصفانه‌ای صورت بگیرد. حتی در این مقاله قصد نمره دادن به ارزش خرید را نداریم. تنها این کنسول را بررسی کرده و نتیجه‌گیری می‌کنیم که آیا خرید آن در ایران منطقی است یا خیر.

بهتر است قبل از بررسی قدرت‌های داخلی این کنسول در پردازش بازی‌ها و نقاوت قوت نرم‌افزاری آن، نگاهی به ظاهر Xbox Series S بیندازیم. به جرئت می‌توان Xbox Series S را انقلابی در جرم و ابعاد کنسول‌های خانگی توصیف کرد. همان‌طور که در کمپین تبلیغاتی Xbox Series S مشخص بود، این کوچک‌ترین کنسولی است که تا به امروز توسط Microsoft ساخته شده است. تا وقتی این محصول را از نزدیک تماشا نکنید، نمی‌توانید باور کنید که XSS چقدر کوچک است. از طرفی، شما می‌توانید کنسول خود را به هر دو صورت عمودی و افقی روی سطح صاف قرار دهید.

پایه‌های ریزی برای قرار دادن در هر دو شکل روی کنسول طراحی شده است تا خطر افتادن آن را کاهش دهد. به لطف ابعاد کوچک این کنسول، در هر دو صورت افقی یا عمودی، فضای زیادی از سطح را اشغال نمی‌کند. ابعاد این کنسول، ۶۵ × ۱۵۱ × ۲۷۵ میلی‌متر است. کنسول Xbox Series S نه تنها کوچک‌ است، بلکه جرم کمی هم دارد. جرم این کنسول چیزی نزدیک ۲ کیلوگرم است و به راحتی با یک دست و بدون اعمال فشار جا به جا می‌شود. حتماََ به یاد دارید که کنسول Xbox One چقدر سنگین بود و گیمرها را اذیت می‌کرد؛ سبکی و کوچکی Xbox Series S تمام خاطرات بد شما از آن کنسول را پاک می‌کند.

این کنسول از شبکه‌ی بی‌سیم، بلوتوث و درگاه شبکه پشتیبانی می‌کند. پشت این کنسول، یک درگاه کارت حافظه یا Expansion Card قرار دارد که از آن برای اتصال SSD اکسترنال استفاده می‌شود. سه درگاه USB، یکی در جلو و دوتا در پشت کنسول قرار گرفته است. ماکسیموم خروجی تصویری که از این کنسول دریافت می‌شود، ۱۴۴۰p است؛ هرچند در ادامه اشاره می‌کنم که تعداد کثیری از بازی‌ها برای رسیدن به این رزولوشن شکست می‌خورند. هنگامی که Xbox Series S را خریداری می‌کنید، یک دسته، دو باطری قلمی، کابل HDMI و کابل برق درون جعبه قرار دارد. هرچند ارتباطی با بررسی ما ندارد؛ اما نمی‌توان به بسته‌بندی شیک و زیبای مایکروسافت برای جعبه Xbox Series S اشاره نکرد.

سری اس
کنسول Xbox Series S کوچک‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید!

اولین نکته‌ای که بعد از روشن کردن کنسول توجه شما را جلب می‌کند، صدای به شدت کم فن‌های کنسول است. هنگامی که هنوز وارد هیچ بازی‌ای نشدید، عملا هیچ صدایی از کنسول Xbox Series S شنیده نمی‌شود. با اجرا کردن بازی‌های سنگین، تنها مقدار کمی صدای فن‌ها بیشتر می‌شود و سکوت مطلق این کنسول هنگام کار کردن، شما را حیرت‌زده می‌کند.

تنها مکانی که در کنسول Xbox Series S احساس گرمی می‌کنید، روی محفظه دایره‌ای و سیاه‌‌رنگ کنسول است که وظیفه خروج هوای گرم را برعهده دارد. فن کنسول Xbox Series S دقیقاََ زیر این محفظه سیاه‌رنگ قرار دارد که دمای بالای این نقطه را توجیه می‌کند. بعد از اجرا کردن بازی‌های مختلف روی این کنسول، هرگز با خطای افزایش دما یا خاموشی ناگهانی به دلیل گرم‌ شدن مواجه نشدم. هیچ اتصالی ناگهانی در قطعات کنسول مشاهده نکردم؛ البته حواستان باشد که به دلیل سوراخ‌های متعدد بالای این کنسول، از ریختن قطرات به داخل آن جلوگیری کنید.

با این که رنگ اصلی این کنسول سفید است، اما کم‌تر کثیفی و آلودگی را به سمت خود جذب می‌کند. عملا می‌توان رابط کاربری کنسول Xbox Series S را همان UI کنسول Xbox One خطاب کرد. البته که این UI، مشکلات و باگ‌های زیادی ندارد اما با مقایسه این مورد در کنسول‌های PS4 و PS5، می‌شد از Xbox انتظار تغییراتی بیشتر داشت؛ با این وجود، کماکان مشکل خاصی در این امر مشاهده نمی‌شود.

از ویژگی‌های جذابی که Microsoft روی آن مانور می‌داد، قابلیت Quick Resume است. Quick Resume به شما قابلیت اجرای چندین بازی را به صورت همزمان می‌دهد. به لطف فناوری SSD، انتقال بین این بازی‌ها نیز زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. لازم به ذکر است که تمام بازی‌های Xbox Series ‌X/S از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند‌؛ خصوصا بازی‌هایی که با Backward Compatibility اجرا می‌شوند. هرچند Microsoft در تلاش است لیست بازی‌های پشتیبانی‌کننده را بزرگ‌تر کند.

صحبت از قابلیت Backward شد. درست همانند نسل قبل، شما می‌توانید تمام بازی‌های Xbox One و برخی از بازی‌های Xbox 360 و Xbox Original را روی کنسول خود بازی کنید. در واقع با خرید یک کنسول نسل نهمی Xbox Series، به چهار نسل از کنسول‌های Xbox دسترسی خواهید داشت. درواقع چهار کنسول در یک کنسول. این قابلیت از آن جهت ارزشمند است که کنسول رقیب یعنی PS5، تنها از لیست بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند.

کنسول Xbox Series S با شعار ارائه‌ی رزولوشن ۱۴۴۰p در بازی‌ها با نرخ فریم ۶۰ وارد بازار شد. آیا Microsoft توانسته به قول خود عمل کند؟ در ادامه مقاله، بررسی کوتاهی درخصوص نحوه اجرای بازی‌های بزرگ روی کنسول Xbox Series S انجام خواهیم داد. کنسول Xbox Series S همانند دیگر کنسول‌های نسل نهمی، از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) پشتیبانی می‌کند. سازنده‌ها با توجه به وقت و توانایی خود، علاوه بر ابعاد بازی‌ها، تصمیم می‌گیرند که آیا از این فناوری در بازی‌های Series S استفاده کنند یا خیر. به دلیل دیر رسیدن کیت‌های ساخت کنسول‌های Xbox به دست سازندگان، شاهد عملکرد و راندمانی ضعیف از Xbox Series S در اوایل نسل نهم بودیم.

به عنوان مثال پوشش گیاهی کم در بازی‌هایی چون AC Valhalla و COD BO Cold War، به وضوح قابل تشخیص بود. رزولوشن ۱۰۸۰p داینامیک از دیگر نقاط ضعف Xbox Series S در اجرای عناوین میان‌نسلی اول سال بود. هرچه جلوتر رفتیم، عملکرد کنسول‌های نسل نهمی Xbox در اجرای بازی‌ها بهتر و بهتر شد. به عنوان مثال بازی‌های Hitman 3 و Resident Evil Village به زیبایی هرچه تمام‌تر روی این کنسول اجرا می‌شدند. عنوان RE Village حتی از فناوری Ray-Tracing روی این کنسول برخوردار بود؛ هرچند فریم بازی را تا ۳۰ کاهش می‌داد.

بازی Outriders به صورت ۶۰ فریم روی این کنسول اجرا می‌شد. The Medium به دلیل پردازش دو جهان به صورت همزمان، نه تنها روی Xbox Series S، بلکه روی Xbox Series X هم عملکرد خوبی به نمایش نگذاشت. افت رزولوشن از مهم‌ترین ایرادات The Medium در کنسول‌های نسل نهمی Xbox و خصوصا Xbox Series S بود. به لطف پچ‌های نسل نهمی و قابلیت‌ FPS Boost، بازی‌های زیادی روی Xbox Series S به صورت ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند. بازی‌هایی مانند A Plague Tale Innocence ،Battlefield 4 ،Dirt 5 و Gears 5 از جمله این عناوین هستند.

با توجه به قیمت ۳۰۰ دلاری این کنسول، می‌توان عملکرد Xbox Series S در اجرای بازی‌ها را “قابل قبول” توصیف کرد. هرچند لازم به ذکر است که Microsoft نتوانست تمام و کمال به قول خود در اجرای بازی‌ها به صورت ۱۴۴۰p عمل کند. پوشش گیاهی کم، رزولوشن پویا و افت فریم، کماکان در بازی‌های مختلف قابل لمس است. باید دید این کنسول با شروع انتشار بازی‌های تماما نسل نهمی چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت. پر واضح است که Xbox Series S فعلاََ با توجه به قیمت خود عملکرد قابل قبولی ارائه داده است؛ آیا این عملکرد در آینده افت خواهد کرد؟ زمان مشخص می‌کند.

ایکس باکس
قرار دادن قیمت و عملکرد Xbox Series S روی کفه‌های ترازو، ارزش خرید این کنسول را بالاتر می‌برد.

اما نقاط ضعف اصلی کنسول Xbox Series S در اجرای بازی‌ها نیست. مهم‌ترین نکته منفی این کنسول، حافظه‌ی کم SSD آن است. هرچند SSD با قدرت خود، سرعت لودینگ‌ها را کاهش داده است؛ اما نصب سه بازی با حجم ۱۰۰ گیگابایت کافی است تا هارد این کنسول پر شود. در حال حاضر، بازی Forza Horizon 5 چیزی نزدیک به یک سوم فضای SSD کنسول من را به خود اختصاص داده است. در ادامه احتمالاََ Halo Infinite نیز حجمی مشابه را طلب خواهد کرد.

برای رفع این مشکل دو راه دارید. می‌توانید با خرید یک هارد SSD اکسترنال، تمام بازی‌های جدید را بدون نیاز به انتقال روی کنسول خود تجربه کنید‌ یا با خرید HDD اکسترنال، تنها به آرشیو کردن دیتای بازی‌ها روی آن بپردازید. شما برای اجرای بازی‌های جدید، حتما باید آن‌ها را روی SSD اجرا کنید. هرچند کماکان می‌توان برخی بازی‌های مستقل یا بازی‌های Backward را روی HDD اجرا کرد. فضای کم این کنسول حتی برای کژوال‌پلیرهایی که بازی‌های آنلاین بازی می‌کنند مشکل‌ساز است.

با توجه به قیمت بالای SSD در ایران، خرید آن را برای کنسولتان پیشنهاد نمی‌کنم. شما می‌توانید با خرید HDD اکسترنال با حافظه‌ی یک یا دو ترابایت، از شر مشکل کمبود حافظه خلاص شوید. خوشبختانه انتقال دیتا از SSD به HDD یا بالعکس سرعت بالایی دارد و می‌توانید در کمترین زمان، بازی‌ها را میان دو منبع حافظه خود جابجا کنید.

چیزی که خرید کنسول Xbox Series S را اقتصادی‌تر می‌کند، سرویس گیم‌پس است. در واقع شما می‌توانید با ۳۰۰ دلار و خرید یک گیم‌پس، وارد نسل نهم شوید. عناوین انحصاری مایکروسافت در روز عرضه روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس قرار می‌گیرند؛ همین مورد ارزش سرویس گیم‌پس را بیشتر می‌کند. با این حال، فقدان بازی‌های انحصاری به خوبی در سال اول این کنسول حس می‌شد. مایکروسافت باید با کمک ۲۳ استودیوی خود، بازی‌های بیشتری را برای کنسول نسل نهمی خود بسازد.

کنترلر Xbox Series S تنها تفاوت‌های کوچکی با کنترلرهای نسل قبل ایکس باکس دارد و به صورت کلی، از فرمول ساخت کنترلر Xbox One استفاده کرده است. طراحی کنترلر این‌بار تماما سفید است و قسمت سیاه‌رنگ بالایی کنترلر Xbox One S را در اختیار ندارد. در پشت کنترلر، در قسمتی که کف دست‌ها روی آن قرار می‌گیرد، سطوح زبری طراحی شده تا از لیز خوردن آن روی دست جلوگیری کند. این سطوح ریز و زبر دور آنالوگ‌ها و تریگرها نیز وجود دارند. مایکروسافت این‌بار از D-Pad‌های سری کنترلرهای الیت برای ساخت کنترلرهای Xbox Series استفاده کرده است.

با این وجود، ارگونومی کنترلرهای ایکس باکس کماکان زبان‌زد است و بازی کردن با آن‌ها به شدت لذت‌بخش و آسان است. همانند نسل قبل، ایکس باکس به خوبی آرمیچرهای لرزشی درون کنترلر و تریگرها را طراحی کرده است. با وجود این که مشخصا انتقال حس‌ها به خوبی DualSense نیست، اما حس خاص و منحصر به فردی را هنگام بازی کردن به گیمر منتقل می‌کند.

یک دکمه Share به ناحیه وسط کنترلر اضافه شده است که باید اعتراف کنم کار من را در گرفتن اسکرین‌شات و کلیپ راحت‌تر کرده است. همچنین برای اتصال کنترلر به کنسول، این‌بار از درگاه‌های USB Type C استفاده شده است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این کنترلر، عدم استفاده از باتری‌های داخلی است. متاسفانه به دنبال سنت‌های غیرقابل دفاع مایکروسافت، این کنترلرها کماکان از باتری قلمی استفاده می‌کنند. این عمل زمانی خوب بود که مایکروسافت باتری‌های قابل شارژ مخصوصی را هنگام فروش، درون جعبه قرار می‌داد. با انجام ندادن این کار، شما مجبور به هزینه‌ی اضافه و خرید باتری قابل شارژ هستید.

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
عدم وجود باتری شارژی درون جعبه، کماکان اصلی‌ترین نقطه ضعف دسته کنسول Xbox به حساب می‌آید.

آیا من خرید کنسول Xbox Series S را به شما پیشنهاد می‌کنم؟ از آنجایی که در ابتدای مقاله اشاره کردم قضاوتی برای انتخاب بین Xbox Series و PS5 انجام نخواهم داد، تنها از دو کنسول نسل نهمی Xbox برای مقایسه و نتیجه‌گیری مثال می‌زنم. اگر از توان مالی خوبی برخوردار هستید و دوست دارید بالاترین کیفیت و فریم را از بازی‌ها دریافت کنید، Xbox Series X باید انتخاب اول شما باشد. اگر به دنبال کنسولی اقتصادی و در عین حال ورود به نسل نهم با کم‌ترین هزینه هستید و بیشتر بازی‌های آنلاین تجربه می‌کنید، کنسول Xbox Series S برای شما ساخته شده است.

با توجه به این که کنسول Xbox Series S تا به امروز مشکل بزرگی در اجرای بازی‌ها نداشته است، می‌توان آن را حتی به برخی از هاردکور گیمرها نیز پیشنهاد کرد. این کنسول در ایران با قیمت ۹ میلیون تومان فروخته می‌شود و تقریبا ۳ الی ۴ میلیون از PS4 ارزان‌تر است! همه چیز به آینده بستگی دارد، اما مشخص است که Xbox Series S باید تا انتهای نسل توان اجرایی خود را در بازی‌ها حفظ کند. اگر موفق به چنین کاری نشد، مطمئن نیستم که می‌توانم خرید آن را به گیمرها پیشنهاد دهم یا خیر. به هر حال، همه چیز به توان مالی شما و هزینه‌ای که می‌کنید بستگی دارد. انتخاب شما کدام کنسول Xbox است؟

Atomic SoldiermuhehsamiعلیLittle∞GodWild RagePlayStation Studios PS5MEYSAMB300Tang HaoalinerdMahyarMsm...Eternal...FlawlessSina MorganmarioETERNALMANAhmad_bkکاپتان استخونیSOmid_Fshmohammad reza gamermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • S گفت:

    من خودم ایکس باکس ندارم ولی ایکاش دسته ها یه قابلیت شارژ کردن هم جدا میزاشتن

    Masuod EnayatiAtomic SoldiershadowLittle∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centurymarioMEYSAMB300alinerdP.morgan 𔓙
  • مقاله خوب و منصفانه ای بود، خسته نباشید.

    Atomic SoldierRaminAmir(PC & PS4)علیLittle∞GodTlou part 2 game of the centurymarioSTang Haoalinerdmore
  • همون طور که XBOX ONE فت و پایه با اون سخت افزار قدیمی و ضعیف کماکان تا ۲۰۲۱ داره براش بازی میاد و تا چند روز دیگه میزبان هیلو اینفینیت هست عملا هیچ نگرانی بابت سریز اس نیست و به راحتی تا پایان نسل ساپورت میشه
    من زمانی که سریز اکس گرفتم سریز اس تا ۸/۵۰۰ قیمت داشت الانم که سریز اکس تا ۲۲ رفته بازم سریز اس به ۹ تومن گیر میاد
    به نظر من کاملا به نسبت قیمتش ارزشمنده به عنوان کنسول نسل نه هم از PS4 و هم ONE X و PRO ارزان تره و خیلی ارزشمند تر چون نسل ۹ رو ساپورت میکنه
    سریز اکس ۲۲ تومنی و PS5 دیگه الان تقریبا ۲۸ تومنی در مقابل سریز اس ۹ تومنی
    نبرد بزرگی در بازار ایران دارن و قیمتش پتانسیل داره که کنسول پر فروش بازار ایران بشه

    انسانGGChiefRaminshadowsamanMoReKawhitedaybreakbellAmir(PC & PS4)علیmore
  • تا الان بازی هایی که برای سری اس اومدن گرافیک خیلی قوی نداشتن تا این کنسول رو محک بزنن باید ببینیم این کنسول در اجرا بازی هایی مثل استارفیلد یا جی تی ای جدید و……….چگونه عمل میکنه. به نظر من اگه بتونید سری ایکس بگیرید خیالتون بابت اجرا بازی راحت میشه یا میتونید فعلا یه سری اس بخرید وقتی کنسول های میان نسلی اومدن اقدام به خرید سری ایکس کنید.

    انسانmarioAtomic SoldierChiefRaminshadowMoReKaعلیhalkerPlayStation Studios PS5more
    • Sina_2081 گفت:

      دوستانی که نگران ساپورت سری اس هستن ، مطمئن باشید تمام بازیهای نسل رو اجرا میکنه اما اصل وجود این کنسول اشتباهه . مثلا فرض کنید سازنده استارفیلد میخواد بازی رو با کیفیت ۱۰۰ اجرا کنه (اعداد صرفا برای فهم مسئله هستن) ، برای اجرا کردن بازی با کیفیت ۱۰۰ روی سری ایکس و pc که قدرت کافی رو دارن مشکلی نیست اما سری اس توانایی اجرا مناسب اون رو نخواهد داشت . به همین دلیل سازنده مجبوره بازی رو با کیفیت کمتر از ۱۰۰ بسازه تا همه بتونن به خوبی اون رو اجرا کنن . به همین دلیل با پیشرفت نسل ، ممکنه تفاوت کیفیت انحصاریهای دو طرف بیشتر نمایان بشه . کیفیت ساختی که مثال زدم صرفا منظورم رزلوشن نیست و روی موارد زیادی مثل گستردگی بازی ، کیفیت بافتها و … تاثیر میذاره . اگه توانایی‌ش رو دارید قطعا سری ایکس انتخاب عالی هست

      Masuod EnayatiHasan0930ChiefRaminshadowMoReKawhitedaybreakbellKurosعلیLittle∞Godmore
      • Sina_2081 گفت:

        تمام مواردی که گفتم برای بازیهای بزرگی هست که میخوان بهترین کیفیت رو ارائه بدن . مگه نه بازیهای دیگه تکلیفشون روشنه که مشکلی نخواهند داشت . خلاصه که سری اس برای کاربر عالیه اما برای پیشرفت گیمینگ قطعا خیر

        Masuod EnayatiAtomic SoldierHasan0930RaminshadowMoReKaKurosعلیLittle∞Godکاپتان استخونیmore
      • بررسی به این شکل یکم غیر حرفه‌ایه. قضیه‌ای به نام Scaling وجود داره که بیشتر حول رزولوشن میچرخه. بیشتر این اختلاف ۸ ترافلاپسی بین سری اس و ایکس صرف خروجی ۴K یا ۴k داینامیک روی ایکس باکس سری ایکس میشه. سازنده‌ها روی سری اس اگر به مشکلی بر بخورن بیشتر مربوط به رزولوشن و نرخ فریم میشه تا مشکلات مربوط به “عقب نگه داشتن سایر کنسول‌ها” یا “جلوگیری از پیشرفت گیمینگ”. در حقیقت دو عامل اصلی پیشرفت در ساختار و دیزاین بازی‌ها در این نسل cpu و ssd هستش نه قدرت گرافیکی. هر دوی این عوامل در سری اس مشابه هستش با سایر کنسول های نسل نهم دقیقاََ مایکروسافت از این موضوع آگاهی داشته که این همه خرج CPU سری اس کرده. بنابراین شاید در آینده رزولوشن بازی‌ها روی سری اس تا ۹۰۰p افت کنه یا کمی بیشتر، شاید بافت‌های روی سری اس بدتر باشن و شاید ری تریسینگ پشتیبانی نشه ولی هیچکدوم این موارد به نظر من تاثیری روی کیفیت بازی های مایکروسافت نخواهد داشت که بخاطر سری اس نتونن به پیشرفت‌های مد نظرشون برسن. به طور کلی کلمه‌ی Scaling جواب مسئله‌ای هستش که مطرح کردید و این که رزولوشن اصلی‌ترین عاملی محسوب میشه که قدرت گرافیکی می‌طلبه. اگر چنین اختلاف فاحشی بین کنسول‌های مایکروسافت در نسل نهم وجود داره برای این که مایکروسافت انتظار نداره بازی‌ها روی سری اس ۴k اجرا بشن، و تفاوت بین قدرتی که برای اجرای ۴K نیاز داریم تا ۱۰۸۰p خیلی بیشتر از چیزیه که گیمرها اصولاََ فکر می‌کنند. برای ما فقط دو کلمه است و در حقیقت امر قدرتی که می‌طلبن خیلی تفاوت داره.

        انسانHasan0930CommunistAtomic SoldierChiefRaminNathanshadowMoReKawhitedaybreakbellmore
      • حرفت اشتباهه پلیلش هم ساده ست
        از قدیم سازنده ها بازی رو طوری میساختن که روس کامپیوتر معمولی یا حد ضعیف هم اجرا بشه و این داستان اصلا لطمه ای به پیشرفت بازی ها نزد. از طرفی ماکروسافت که اصلا انحصاری کنسولی نمیسازه و همیشه کامپیوتر رو هم در نظر داره پس داستان اپتیمایز کردن همیشه براش هست، صرفا روی سری اس با کیفیت کمتری تجربه میکنی

        انسانmarioChiefRaminshadowLittle∞God
  • TekkenGod گفت:

    کسی میدونه دلیل اینکه این کنسول بر خلاف سری اکس و پی اس فایو با قیمت واقعی در بازار داره به فروش میرسه چیه ؟ مشکل کمبود تراشه فقط برای اون دو تاست یعنی ؟ یا دلیلش پایین بودن تقاضا برای این کنسوله ؟

    marioAtomic SoldierRaminshadowعلیLittle∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryalinerd
  • Ryder گفت:

    بنظر منم دوستان عجله ای برا خرید نکن و سعی کنن پول بیشتر برا سریز اکس جمع کنن،بازی فول نسل نهمی خاصی هم که فعلا براش نیومده که بگن وای عقب موندیم
    از نظر بازیا واقعا باید به مایکرو تبریک گفت
    فعلا دوبازیش بیشترین متای سالو گرفتن(سایکوناتس هم میشه حساب کرد در کنار فلایت و فورتزا )و بزودی هیلو هم بهشون اضافه میشه
    بیشترین نامزدی گیم آواردز رو گرفتن
    از ۱۲ بازی برتر اوپن کریتیک ۴تاشون برا مایکروه بدون احتساب هیلو
    از هر نظر سال ۲۰۲۱،سال مایکرو بعد از مدت ها بود

    Hasan0930CommunistChiefshadowwhitedaybreakbellعلیکاپتان استخونیmarioalinerd
  • Conor گفت:

    بیشتر برا بازیا انلاین خوبه؟؟ چ توصیفی بود!! شما دارین ۹ تومن میدین ینی حتی کمتر از پی اس فور نسل هشت!! کجا با این قیمت کنسول نسل نه میدن بهتون بعد با این پول میخابد بازی های رو حالت ۴k و در حد سری ایکس اجرا کنید؟ نسبت ب قیمتش عالیه معلومه ک نسبت ب ps5 xbsx کیفیت کمتری داره ولی همچنان خوبه و بازی هارو رو کیفیت خوبی میاره. انتفاد الکی همش!! اگ مشکلی دارید برید پی اس فور نسل هشت با چن تومن گرون تر و کیفیت ب مراتب پایین تر بخرید حال کنید. بخدا اگ سونی همچین کنسولی میداد همه تحسینش میکردن

    denimRaminshadowwhitedaybreakbellکارمند خستهعلیmarioSkyrim : The Elder Scrolls VFlawlessTlou part 2 game of the centurymore
  • mario گفت:

    من به شدت بازی های نینتندو رو دوست دارم
    برای این شخص آیا سری اس مناسب هستش؟

    پ ن:دستتون درد نکنه بابت این مقاله عالی

    RaminshadowعلیLittle∞Godکاپتان استخونیmarioTlou part 2 game of the centuryalinerdTang Haoshir taziyehmore
    • کنسول بسیار مناسبیه مخصوصا برای طرفداران نینتندو که عاشق بازی‌ها با اولیت خلاقیت هستند. گیم پس معدن Indieهای بی‌نظیره و در آینده هم همکاری‌های بیشتری مایکروسافت با این سازندگان انجام خواهد داد مطمئنا. از طرفی این کنسول در برابر بازی های ایندی کم نخواهد آورد. از نظر اقتصادی هم چه به لطف گیم پس چه بخاطر قیمتش به صرفه‌اس. به نظرم طرفداران نینتندو بهترین گزینه براشون همین سری اس هستش بعد از سوییچ.

      Atomic SoldierChiefRaminshadowKurosکارمند خستهعلیETERNALMANLittle∞GodSiRSiNamore
    • shir taziyeh گفت:

      ماریو داداش ببین تو میگی بازی های نیتندو رو دوست داری یعنی بیشتر بازی های پلتفرمر حال میکنی
      اکس باکس که توش بازیایی مثل سایکونات هست که واقعا خیلی خوبن ( تو psهم هست ) و بازیای پلتفرمر دیگه ای هم میاد
      چند تا نکته
      شما اگه ps یا xboxبگیری به بازیایی مثل رچت اند کلنک و سایکونات و the gunk( اگه درست نوشته باشم ) و …. دست پیدا میکنی
      اما اگه نیتندو بخری هم بازیای پلتفرمر بیشتری داری هم این بازیا بهترین پلتفرمر های تاریخن مثل شاهکار ماریو اودیسی از اون طرف زلدا هم هست که شاهکاره
      یعنی تو با نیتندو هم کمیت رو داری هم کیفیت
      یه بحث دیگه هم وجود داره که ایناست
      بحث بازیای دیگه ، مثلا شاید تو دوست داشته باشی استارفیلد یا گاد او وار یا هربازی دیگه ای رو بازی کنی اون بحثش جداست
      یه بحث هم هست که سری اس خیلی قیمت عالی داره
      جدا از بازیای خوبی که سالانه میاد رو سری اس بازیای خیلی هیجان انگیز اکس باکس هم بدست میاری و گیم پس هم هست
      با این ها باید تصمیم بگیری
      و بنظرم من برای شما مناسبه .

      Atomic SoldierRaminshadowP.morgan 𔓙Little∞Godکاپتان استخونیmarioAli11086
    • mario گفت:

      دست همگی درد نکنه
      ممنون
      من راستش فقظ از بازی های بدون خشونت و بازی های گشت و گذاری مثل no mans sky خوشم میاد
      ممنون

      Masuod EnayatiAtomic SoldierChiefshadowmarioP.morgan 𔓙shir taziyehعلیLittle∞Godکاپتان استخونی
    • برخلاف سونی ماکروسافت دست کاربر رو برای نسب امولاتور روی کنسول باز گذاشته یعنی میتونی بازی های قدیمی نینتندو هم روش اجرا کنی

      Masuod EnayatiChiefRaminکاپتان استخونیmario
  • Amo Hamed گفت:

    امیدوارم سهامداران مایکروسافت و سونی که بخشی اعظمیشون در گیمفا حضور دارن ؛ دعوا هارو کنار بزارن و برای کنسول محبوبشون آرزوی موفقیت کنند
    به عنوان کسی که با پلی استیشن نسل هارو طی کردم ؛ ایکس باکس این نسل مسیر خوبی رو طی کرده ! و تقابل دو کنسول این نسل قطعا دیدنی هست و به نفع همه گیمر ها

    Masuod EnayatiShougo MakishimaChiefRaminshadowعلیLittle∞God🤘Mohsenj74کاپتان استخونیmariomore
  • MahyarMsm گفت:

    بسیار ممنون اقای رنجبر، خسته نباشید
    کنسول به صرفه ای هست مخصوصا برای ما که مشکلات اقتصادی باعث شده جلوی فعالیت و پیشرفت توی این صنعت رو ازمون بگیره
    اگه بتونه تا اخر نسل ادامه بده و توی اجرای بازی ها عملکرد خوبی داشته باشه ( البته نسبت به حرفای خودشون و تا جایی که میتونه) گزینه خوبیه اگه نخوای به هر دلیلی زیاد خرج نکنی و تازه گیم پس هم هست که عالیه. من میخوام اول یه ps5 تهیه کنم و بعدا برای اینکه از عناوین اکس باکس و انحصاری هاش جا نمونم xss رو تهیه میکنم. مشکلی که هست حجمشه که خودتون اشاره کردید ولی خب ما پول کمتری میدیم پس قطعا یکسری محدودیت هایی ایجاد میشه برامون
    در کل گزینه خوبی هست
    راستی اقای رنجبر این چندمین مقاله شما از اکس باکسه حواسمون هست ها D:

    RaminshadowP.morgan 𔓙علی🤘Mohsenj74کاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryAli11086
  • عزیزان گیمر ،کسایی که میخوان ببینن این کنسول تا الان چطور عمل کرده به نظر من تو یوتیوب تحقیق کنن …
    یک کانال هست ،۳ کنسول نسل نهمی رو فقط در اجرای بازی ها تست میکنه یعنی برای هر کنسول بازی که اومده روش رو میخره و به مدت ۱۵ ربع کامل تست میکنه البته صحنه های مختلفشم میذاره ….

    اسم کانال برای سری اس …the xbox tester هستش ،یه یارو تپل مپل حتی الدن رینگ رو هم رو سری اس تست کرد و جواب بسیار خوبی گرفت ..

    آقا من نظرم تا اینجا در مورد سری اس کاملا مثبت بوده ،مخصوصا اینکه کیفیت خوبی رو هم پوشش میده که باور کنین اصلا به چشم نمیاد …. ولی بازم خودتون تحقیق کنین …

    در مورد به روزترین بازی های ایکس باکسم که سری اس فعلا عالی عمل کرده …. حتما برای تحقیقاتتون به اون کانال سر بزنین عالیه

    marioMasuod Enayati.ChiefRaminshadowMICROSOFT.xbox oneکارمند خستهSiRSiNaکاپتان استخونیmore
  • blackcity گفت:

    اوایل نسل نه بخاطر اینکه پول خرید ps5 نداشتم سری اس خریدم
    فقط یه کلمه این کنسول شاهکاره (البته باید ۲ تا مورد رو برای این کنسول فاکتور بگیرید اول اینکه این کسنول قرار نیست ۴k اجرا کنه براتون ، دوم زیاد روی ray tracing ش حساب باز نکنید)
    هیچ صدایی نداره ، وزنش در حد یه دستگاه کارتخوانه ، خیلی زیبا و شیکه و چند نسل رو پشتیبانی میکنه
    من کنسول سونی رو بیشتر دوست دارم و چندماه بعد فروختم ps5 خریدم
    ولی به هیچ عنوان از خریدش پشیمون نشدم
    سرویس گیم پس ماکروسافت خیلی جالب بود و مدیوم هم روش بازی کردم که البته من باگ و افت فریم احساس نکردم
    تنها بدیش باطریی بودن کنترولشه که هر باطریش قشنگ ۵۰ ساعت جواب میده
    درکل برای کسانی که ۸ الی ۹ تومن میخوان هزینه کنند کنسول عالیه و اصلا روی خریدش شک نکنید
    اگر میتونید حدودا ۱۵ تومن بیشتر هزینه کنید خوب طبعا برید ps5 بخرید بهتره
    کلا وقتی از دسته ps5 و هدفون ۳dش استفاده کنید لذت بازی رو براتون چنیدن برابر میکنه

    Atomic Soldiershadowکارمند خستهعلیETERNALMANPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)Little∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century
  • من یه زمان خیلی تو فکر خریدن ایکس باکس سری اس یا ایکس بودم
    اگه نتونم پلی ۵ بگیرم سری ایکس میگیرم با حداقل اس
    ولی اگه حافظه سری اس کم نبود بی تردید سری اس گزینه خیلی خیلی بهتری بود

    PlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)RaminshadowMr.JLittle∞GodTlou part 2 game of the century
  • Ninja theorey گفت:

    بیشتر افرادی که میشناسم فقط فیفا بازی میکنند که همه اینها همین کنسول تهیه کردند.در ضمن این دستگاه تمام بازیهای گذشته براحتی اجرا میکنه

    RaminMr.Jکارمند خستهLittle∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century
  • انصافا قیمتش به طور عجیبی پایینه. با پول کمتر از یک پی اس ۴ وارد نسل ۹ میشی :/

    ChiefRaminshadowMr.JP.morgan 𔓙علیLittle∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century
  • خسته نباشید آقای رنجبر نقد و بررسی بسیار خوبی بود. کنسول سری S واقعا به صرف هست چون قیمتش ۹ میلیون تومان هست الان با این پول فوقش میشه یه کارت گرافیک GTX 1050 ti خرید که قدرت خیلی پایین تری نسبت به GPU ایکس باکس سری S داره. شاید من هم PC خودم رو فروختم رفتم این کنسول رو خریدم.😅

    ChiefRaminAtomic SoldiershadowMr.JP.morgan 𔓙Little∞Godکاپتان استخونیTlou part 2 game of the centuryBarani
  • Little∞God گفت:

    باسلام

    نقد و بررسی عالی بود خسته نباشید

    کنسول سریز اس کنسول خوبی هستش واقعا طبق تجربه ام

    گرما توسط فن بالا بسیار خوب تهویه میشه

    بعدش همممم آهان اینم بگم خیلی واقعا کوچولوعه و فسقلی و باحاله

    بعد نسبت به یک سیستم ۱۵ میلیونی با گرافیک ۱۰۳۰ که دیدم
    این کنسول بینظیره با این قیمت مخصوصا که ریترسینگ هم که داره و اینا

    و بنظر من اگه مثل من مانیتور معمولی دارید که ۶۰ هرتز باشه و ۱۰۸۰p باشه اینو بخرید و لذت ببرید

    مخصوصا اگه هزینه نمیخواید بکنید

    و اینکه این کنسول هزینه پایین بهترین عملکرد رو بهتون هدیه میکنه

    SSkyrim : The Elder Scrolls VChiefRaminshadow🤘Mohsenj74Mr.JP.morgan 𔓙
  • این کنسول قطعا تا آخر نسل رو ساپورت میکنه ولی من خودم براش یه دوره ی ۳ ساله در نظر گرفتم و بعدش عوضش میکنم، احتمالا تا دو سال دیگه هم مدل جدیدترشون میاد که شاید اونو بگیرم، اما تا اینجای کار واقعا عالیه طبیعتا اگه پول داشتم پلی استیشن میخریدم ولی کجای این دنیا میتونی با ۳۰۰ دلار سیستم به این خوبی بخری؟!
    سری اس بعلاوه گیم پس چیزیه که تا نداشته باشی نمیفهمی چقدر حال میده، لازم نیست هر بازی‌رو کلی پول بدی سا ببری مغازه برات بازی بریزن
    بعلاوه اینکه میتونی کاملا قانونی امولاتور بزنی روش و بازی های نینتندو و سونی قدیمی رو هم بازی کنی
    جدید ترین بازی ها مثل فارکرای۶ و فروزا هورایزن و الدن رینگ بسیار محک خوبی هستن برای مقایسه که مشخص میکنه کنسول به اندازه کافی قدرت داره.

    Mr.JRaminshadowLittle∞God
  • god of war گفت:

    چون اقای نویسنده گفتند اسم و مقایسه ایی با پلی استیشن نداریم من هم اسم سونی رو نمی برم
    ولی باید قبول کنیم این کنسول فقط ۲۰۰ دلار با کنسول های پایه تفاوت دارد ک برای خارجی ها می شع ۳ تا بازی
    احساس می کنم این کنسول رو بیشتر برای کشور هایی مثل ما ساختن ک ۲۰۰ دلار پول زیادیه
    اکنون بازی ها ب خوبی بهینه هستند ولی از جزئیات بازی زده می شع و این خیلی روی تجربه ی بازی باز تاثیر بد می زاره مخصوصا وقتی گیمر تریلر های بازی رو می بینه و با بازی خودش مقایسه می کنه
    من جمله ک در اینده حتما دارندگان این کنسول ب مشکل می خورن چرا ک هنوز در اول نسل ۹ تفاوت زیادی بین نسخه های کنسول پایه با سری اس هست
    حتی سایبرپانک ک یک عنوان نسل ۸ هست رو هم با فریم ۳۰ اجرا می کنه

    Mr.JRaminshadow
  • mohsen گفت:

    با سلام و با اجازه ی دوستان اهل فن
    یک برسی تخصصی میخوام از قدرت این کنسول داشته باشم
    خیلی ها میگن این کنسول تا آخر نسل دووم نمیاره، اما من میگم میاره به چند دلیل
    یکی اینکه هدف این کنسول بیشتر رزولیشن فول اچ دی هست و همینطور ک میدونید رزولیشن ۴کی چهار برابر فول اچ دی پیکسل بیشتری برای رندر داره. (فول اچ دی ۲ میلیون پیکسل و ۴کی ۸ میلیون پیکسل هست)

    طبق برسی های دیجیتال فاندری تفاوت فریم بازی ها توی رزولیشن ۴کی و فول اچ دی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افت پیدا میکنه
    اگه ما میانگین رو ۲۵۰ درصد یا همون ۲ونیم برابر بگیریم، سری اس با ۴ ترافلاپس قدرت بر روی رزولیشن فول اچ دی، مثل کنسول پی اس ۵ میمونه توی رزولیشن ۴کی با ۱۰ ترافلاپس قدرت
    پس قطعا اگه یک بازی روی پی اس ۵ با ۴کی و ۳۰ فریم اجرا بشه، روی این کنسول هم میتونه با همون گرافیک و فول اچ دی اجرا بشه

    در آخر نسل بدترین حالت ممکن این کنسول این هست ک بازی ها رو فول اچ دی و بدون ری تریسینگ اجرا کنه
    البته ریتریسینگ بسیار سنگین هست و حتی روی گرافیک ۳۰۸۰ هم با روشن شدن ری تریسینگ شاهد افت ۴۰ تا ۶۰ درصد فریم بازی ها هستیم
    و حتی شاید در آخر نسل هم حتی بیشتر شرکت ها بیخیال ریتریسینگ روی بازی هاشون بشن
    در کل بخصوص برای ما ایرانی ها بهترین گزینه هست. یکی اینکه ارزونترین کنسول هست، یکی اینکه با گیم پس میتونی کلی بازی جدید و قدیم رو تجربه کنی و اینکه ۹۰ درصد ما ایرانی ها تلویزیون فول اچ دی داریم و با این اوضاع خیلی شانس خرید تلویزیون ۴کی کمتر شده
    و مطمئن باشید تا آخر نسل جوابگو هست

    RaminshadowP.morgan 𔓙mohsenکارمند خستهLittle∞God
  • Kuros گفت:

    قیمتش واقعا عالیه از پلی استیشن ۴ دست دومم ارزون تره .
    کسی به گیم پس علاقه داشته باشه در کنار ps5 بهترین گزینه هست.
    کلا ماکروسافت اینو برای کسانی ساخته که ps5 دارن و میخوان از سرویس گیم پس استفاده کنن.
    الان ی pc با مشخصات سری s بخوای ببندی خیلی گرونتر میشه و بازیها رو با کیفیت سری s اجرا نمیکنه

    Little∞God
  • NicK گفت:

    من به شخصه وجود باتری قلمی روی کنترل ایکس باکس نقطه ضعف نمیدونم ولی خب نقطه قوت هم نمیدونم چون تو سال ۲۰۲۱ دیگه واقعا باتری شارژی نداشتن زیاد جالب باشه ولی من به شخصه ۴ ساله ایکس باگس دارم و با باتری شارژی قلمی ۵۰ تومنی چهارساله دارم حال میکنم بلافاصله که یه باتریم تموم میشه جابجا میکنم و اونو میزارم شارژ و سسره بازی میکنم
    در مورد کنسول سری اس هم باید بگم که واقعا کنسول عجیب غریبیه(از نوع خیلی خیلی خوبش)به شخصه به این کنسول علاقه دارم طراحی کوچولو موچولو در عین حال قدرت زیاد و قیمت نسبتا خوب (برای یه ایرانی) گیم پس هم که هست.بنظرم در حال حاضر بهترین انتخابه با وجود این قیمتای مزخرف.

    Little∞GodRamin
  • Ps4 داشتم که پول لازم بودم فروختمش الان ۸ ماه بدون گیم عذاب می کشم من خودم ps5 میخواستم بخرم ولی بودجه نمی رسه ولی این سری اس گزینه خوبیه بخرمش تا ۳ یا ۴ سال باش سر کنم در مورد کیفیتش هم برام اصلا مهم نیست چون قیمتش از کنسولای نسل ۸ هم کمتره و کیفیت بهتری هم داره منی که وقتی پلی ۴ فروختم گفتم وان اس بخرم انحصاریای ایکس باکس هم تجربه کنم تا پول پلی ۵ جور شه ولی الان یک گزینه بهتر و با کیفیت تر پیش رومه این بخرم تا ۳یا ۴ سال دیگه خانمم بهم قول داده اگه به استخدام اموزش پرورش در بیاد واسم پلی ۵ میخره

  • Ramin گفت:

    Fun fact :
    در حال حاضر xbox series s توانایی اجرای ۶۰ بازی را به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه دارد و این تعداد برای کنسول ps5 با قیمت ۳ برابری سری اس فقط ۲۰ بازی می باشد.
    پس به هیچ وجه این موضوع که آیا سری اس تا آخر نسل دووم میاره یا نه مطرح نیست
    لیست بازی های ۱۲۰ fps روی هر سه کنسول:
    https://www.techradar.com/news/ps5-and-xbox-series-x-games-with-120fps-support
    -در خصوص باطری دسته ؛ من خودم هفت سال ps4 داشتم و هنوز هم دارم(برای تجربه بازی های شاهکار انحصاری سونی تا جایی که رو ps4 ساپورت بشن) و سری “ایکس” گرفتم این نسل.باطری شارژی گرفتم و خیلی راضی هستم مثلا در حالی که روزی دو سه بار دسته ps4 رو شارژ می کردم باطری قلمی شارژی حتی تا ۵ روز هم نیاز به شارژ نداره
    -در خصوص حافظه کم سری اس؛به نظرم با وجود ساپورت اجرای بازی های نسل قبل روی هارد اسکترنال و سرعت بالای انتقال بازی ها بین دو هارد اصلا مشکلی نیست.به عنوان مثال یک بازی صد گیگی رو در عرض ۸ دقیقه میشه انتقال داد(تست شده) در عین حال تعداد زیادی بازی که برای سری اس و ایکس اوپتیمایز شدند هم از روی هارد اکسترنال اجرا می شن

  • Communist گفت:

    والا من کنترلر اکس باکس دارم با دو جفت باطری شارژی
    این تموم بشه اونیکی رو میزارم اون تموم بشه این یکی
    جالب اینجاس الان ۸ ساله این باطری هارو دارم و از عملکردشون چیزی کم نشده نمیدونم چطور نقطه ضعف محسوب میشه
    تازه خودتون میتونید لیتیوم یونی هایی رو که مایکروسافت خودش میفروشه بخرید

  • Carddragon گفت:

    ممنون از بررسی خوبتون. من قصد خرید ps4 داشتم اما با دو میلیون کمتر نسبت به مدل اسلیم ۵۰۰گیگ ایکس باکس خریدم و خیلی راضیم از این انتخاب. با سرویس گیم پس به حدود ۵۰۰ بازی دسترسی دارم. که بینشون بازیای خیلی خوبی هست و این کنسول کوچک و جمع و جور به شکل عجیبی قدرتمند و خاصه. گرچه قبلا هم ps4 داشتم و بهترین بازی های انحصاری سونی هم تجربه کردم اما با سرویس گیم پس اگر فرصتشو داشته باشید راحت هفته ای یک بازی رو تجربه میکنید.

    BaraniRamin
  • denim گفت:

    من خودم سری اس و دارم واقعا راضیم ازش

    Barani
بررسی اولین سال عرضه کنسول ایکس باکس سری اس - گیمفا