آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا

آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟

علی محمدپناه
۲۲:۱۷ ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
فیلم موربیوس morbius

تریلر جدید فیلم Morbius سرنخ‌های متناقضی در مورد ارتباط این فیلم با دنیای سینمایی مارول ارائه کرده است.

دنیای سینمایی مرد عنکبوتی کمپانی سونی قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی گسترده‌تر شود. فیلم موربیوس (Morbius) با بازی جرد لتو (Jared Leto) در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. به تازگی تریلری برای این فیلم منتشر شده است. از همین رو، طرفداران بسیار مشتاق هستند تا بدانند که فیلم موربیوس چگونه به فیلم‌های مرد عنکبوتی مرتبط می‌شود؟ آیا این فیلم در درون دنیای سینمایی مارول است؟

در دومین تریلر منتشر شده برای فیلم موربیوس، اشاره‌های مخفی به مرد عنکبوتی شده است اما آیا این فیلم واقعا در درون دنیای سینمایی مارول قرار دارد یا از آن جدا است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این اشاره‌های مخفی بپردازیم.

ونوم

فیلم موربیوس morbius

در این تریلر منتشر شده برای فیلم موربیوس، دو اشاره به ونوم صورت می‌گیرد. در اولین اشاره، دو کاراگاه در حال صحبت در مورد اتفاقی در سانفراسیسکو هستند که باعث شروع داستان فیلم ونوم (Venom) شده بود. در پایان تریلر نیز، شخصیت مایکل موربیوس، به کنایه و آرام می‌گوید که نام او، ونوم است.

با توجه به صحنه پساتیتراژ فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) که در آن، ادی راک با بازی تام هاردی (Tom Hardy) به درون دنیای سینمایی مارول منتقل شد و همچنین حضور شخصیت آدریان تومز یا ولچر با بازی مایکل کیتون (Michael Keaton) در فیلم موربیوس و یک نقاشی دیواری از مرد عنکبوتی، می‌توان نتیجه گرفت که فیلم موربیوس، در درون دنیای سینمایی مارول قرار دارد. با این حال، موارد دیگری وجود دارند که خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.

برج اسکارپ

فیلم موربیوس morbius

تریلر تازه منتشر شده برای فیلم موربیوس، یکی از ساختمان‌ها و مکان‌های بسیار مهم در دنیای مارول و شهر نیویورک را به تصویر کشیده است. برج اسکارپ در فیلم‌های مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) و همچنین نسخه مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) به تصویر کشیده شده است.

با این حال، تاکنون نه این برج و نه مالک آن یعنی نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا نکرده است. هر چند، در تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) تصویری از بمب‌های مخصوص گابلین دیده شده بود.

علاوه بر این، گزارش‌های زیادی صورت گرفته که ویلم دفو (Willem Dafoe) قرار است نقشش به عنوان گرین گابلین از سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی (Sam Raimi) را در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، بازآفرینی کند. در هر صورت، تریلر فیلم موربیوس ثابت کرده که نورمن آزبورن و شرکتش در درون دنیای این فیلم قرار دارد.

روزنامه دیلی بیوگل

فیلم موربیوس morbius

در این تریلر، تصویری از روزنامه دیلی بیوگل دیده می‌شود که خودش، ارتباطی میان فیلم موربیوس و دو فیلم ونوم را رقم می‌زند. در فیلم ونوم، روزنامه دیلی بیوگل به عنوان یک روزنامه بسیار بزرگ آمریکایی نشان داده شده است که لوگوی آن بسیار شبیه به لوگوی آن در فیلم‌های مرد عنکبوتی نسخه توبی مگوایر بوده است.

همین خودش حاکی از آن است که فیلم موربیوس در دنیای سینمایی مارول قرار ندارد. در صحنه پساتیتراژ فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home) مشخص شد که دیلی بیوگل، یک روزنامه نیست و در حقیقت، یک برنامه اینترنتی است که با مجری‌گری جی جونا جیمسون با بازی جی کی سایمونز (J.K. Simmons) است.

بلک کت و راینو

فیلم موربیوس morbius

تصویر روزنامه دیلی بیوگل، شامل اشاره‌های پنهان دیگری نیز است. در تیترهای این روزنامه می‌توان نام کاراکترهای بلک کت و راینو را مشاهده کرد. این به معنای آن است که این دو کاراکتر نیز در این دنیا وجود دارند و توانستند تا شهرتی برای خود بدست بیاورند.

باید توجه داشت که شخصیت راینو در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2) با بازی پاول جیاماتی (Paul Giamatti) به نمایش در آمده بود. کاراکتر بلک کت نیز قرار بود تا در کنار کاراکتر سیلور سیبل در فیلم سیلور و بلک (Silver and Black) حضور پیدا کند.

این پروژه مسیر توسعه را طی نکرد و لغو شد. این احتمال وجود دارد که فیلم موربیوس، آماده‌سازی‌های لازم برای ساخت یک فیلم مستقل از کاراکتر بلک کت را در دنیای سینمایی سونی فراهم کند.

آزمایشگاه‌های هورایزن

فیلم موربیوس morbius

آزمایشگاه‌های هورایزن، یک سازمان مهم در داستان‌های مرد عنکبوتی است. این سازمان تاکنون در هیچ کدام از فیلم‌های مرد عنکبوتی وجود نداشته است و فیلم موربیوس، اولین فیلم خواهد بود. در این تریلر، تصویری از ساختمان آزمایشگاه‌های هورایزن دیده می‌شود.

هورایزن یک موسسه تحقیقاتی فوق مدرن است که توسط دانشمندی به نام مکس مودل اداره می‌شود. در کتاب‌های کمیک، کارمندان این موسسه از جمله باهوش‌ترین افراد هستند و در برخی مواقع، پیتر پارکر و خود مایکل موربیوس، در این موسسه کار کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که آزمایشگاه‌های هورایزن در تبدیل شدن مایکل موربیوس به خون‌آشام نقشی مهم داشته باشد.

با اینکه آزمایشگاه‌های هورایزن تاکنون در هیچ کدام از فیلم‌های اکشن زنده مارول وجود نداشته است اما یک نسخه از آن در انیمیشن سریالی مرد عنکبوتی مارول وجود داشته است.

گرافیتی مرد عنکبوتی

فیلم موربیوس morbius

همانند اولین تریلر، این تریلر تازه نیز یک گرافیتی از مرد عنکبوتی را نشان می‌دهد. بر روی این گرافیتی، عبارت “قاتل” نوشته شده است که ظاهرا، اشاره به این موضوع دارد که فیلم موربیوس، در درون دنیای سنیمایی مارول در جریان است. در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home)، هویت پیتر پارکر با بازی تام هالند (Tom Holland) فاش شد و برای او به دلیل قتل میستریو یا کوئنتین بک پاپوش دوخته شد.

با این حال، همانطور که قبل‌تر گفتیم، وجود روزنامه دیلی بیوگل نشان می‌دهد که فیلم موربیوس در درون دنیای سینمایی مارول نیست. علاوه بر این، این گرافیتی با لباس مرد عنکبوتی نسخه توبی مگوایر است. آیا این بدان معنا است که فیلم موربیوس در دنیای مرد عنکبوتی نسخه توبی مگوایر قرار دارد؟

مایکل کیتون

فیلم موربیوس morbius

همانند تریلر اول، این تریلر تازه برای فیلم موربیوس نیز بازگشت مایکل کیتون در نقش ولچر را به تصویر می‌کشد. کیتون احتمالا نقشش به عنوان آدریان تومز یا ولچر را از دنیای سینمایی مارول و فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، در این فیلم بازآفرینی خواهد کرد. البته باید توجه داشت که نقش او در این فیلم هنوز مشخص یا تایید نشده است.

حضور کیتون در این نقش و در این فیلم، ثابت می‌کند که فیلم موربیوس در دنیای سینمایی مارول قرار دارد. با این حال، این صحنه به جای پاسخ دادن به سوالات، سوالات بیشتری را ایجاد می‌کند. این صحنه در بیرون زندان یا ایستگاه پلیس رخ می‌دهد و پلیس‌ها در حالی که مایکل موربیوس را به داخل می‌برند، پلیس‌های دیگری در حال خارج کردن ولچر هستند.

ارتباط شخصیت ولچر با موربیوس در این فیلم چه خواهد بود؟ آیا مایکل کیتون نقش همان شخصیت از دنیای مارول را در این فیلم بازی می‌کند یا این شخصیت با وجود داشتن نامی مشابه، با آن متفاوت خواهد بود؟ با توجه به صحنه پس از تیتراژ فیلم ونوم ۲، این ممکن است نتیجه شکل‌گیری مولتی‌ورس و ارتباط بین دو دنیای مختلف باشد.

امیدوار هستیم که پس از اکران فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، تمام این موضوعات و ارتباط بین دنیای سینمایی مارول و دنیای سینمایی سونی معقول‌تر به نظر برسد.

DARKSIRENCorvomeysambMosimphony

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا
آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا فیلم Morbius در دنیای سینمایی مارول است یا خیر؟ - گیمفا