5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

۵ بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

آرش بوالحسنی
۱۷:۱۹ ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

با توجه به عرضه‌ی بازی های مختلف و تغییر سلیقه‌ی هواداران، طبیعی است که بازی‌هایی مثل Spider-Man: Shattered Dimensions یا Prey در میان عرضه‌های بزرگ‌تر گم شوند.

برای مقابله با چنین پدیده‌ای، در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به ۵ بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند بپردازیم. این عناوین لیاقت حضور در فهرست برترین‌ها را دارند، اما کم‌تر توسط هواداران مورد توجه قرار می‌گیرند.

Quantum Break

5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

استودیوی رمدی (Remedy) یکی از با ثبات‌ترین توسعه‌دهندگان دنیای بازی‌های ویدیویی است. آن‌ها طی دو دهه‌ی اخیر موفق شده‌اند تا نام خود را به عنوان یکی از خلاق‌ترین استودیوها ثبت کنند. کاتالوگ این استودیو بسیار گسترده و متنوع بوده و تا به امروز کیفیت خود را حفظ کرده است. از Max Payne هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن یاد می‌شود. Control با تحسین مواجه شد. Alan Wake هم به تازگی ریمستر شده و شایعات در مورد ساخت یک دنباله برای آن کم نیستند. با این حال بازی انحصاری رمدی برای ایکس‌باکس وان، Quantum Break، ابدا به اندازه‌ی سایر بازی‌های این استودیو مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

Quantum Break در سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان و PC عرضه شد و واکنش‌های مثبت زیادی را دریافت کرد. روایت بازی علاوه بر کات‌سین‌ها از یک سریال لایو-اکشن برای داستان‌گویی استفاده می‌کرد. این سریال بدون شک جزو نوآوری‌های بازی بود، اما در نهایت باعث به وجود آمدن اختلاف نظر میان هواداران شد. همانند بازی‌های قبلی رمدی، Quantum Break چه در گیم‌پلی و چه در داستان توجه زیادی به جزئیات می‌کند. بازی‌بازان قادر هستند تا با استفاده از قدرت‌های مختلف، جریان زمان را دستکاری کنند.

از نظر فروش، Quantum Break به موفقیت بزرگی تبدیل نشد و فعلا خبری از یک دنباله نیست. البته داستان بازی هم نسبتا به صورت قاطع به پایان می‌رسد و چندان نیازی به یک دنباله حس نمی‌شود. عدم وجود یک دنباله و کامل نبودن برخی از مکانیک‌های بازی، باعث شده تا Quantum Break به محبوبیت سایر آثار این استودیو نرسد، اما اگر به پکیج کلی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که Quantum Break لیاقت عشق بیشتری را دارد.

Spider-Man: Shattered Dimensions

spider man

محبوب‌ترین ابرقهرمان Marvel در بازی‌های ویدیویی زیادی حاضر شده است. بسیاری از Spider-Man 2 برای پلی‌استیشن ۲ و Spider-Man پلی‌استیشن ۴ به عنوان بهترین بازی‌های این شخصیت یاد می‌کنند. با این حال سایر عناوین ساخته شده بر اساس این شخصیت مثل Spider-Man: Shattered Dimensions از یاد رفته‌‌اند.

Spider-Man: Shattered Dimensions توسط استودیوی بی‌ناکس (Beenox) توسعه یافته و در سال ۲۰۱۰ برای تمام پلتفرم‌های اصلی عرضه شد. در این بازی شما کنترل چهار نسخه‌ی مختلف از Spider-Man را به دست می‌گیرید و باید به جنگ با دشمن دیرینه‌ی او یعنی Mysterio بروید. هر Spider-Man ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. The Amazing Spider-Man بیشتر به استفاده از مشت‌ها و تارهایش علاقه دارد، اما Spider-Man Noir راه‌های مخفیانه را ترجیح می‌دهد.

مراحل در Spider-Man: Shattered Dimensions خطی هستند و داستان بازی هم چندان خوب نیست. با این حال گیم‌پلی این بازی شامل تنوعی است که در سایر بازی‌های Spider-Man دیده نمی‌شود. پس از انقضای لایسنس Marvel اکتیویژن (Activision)، این بازی از تمام فروشگاه‌ها حذف شد تا عمر آن به کم‌تر از حد انتظار برسد.

Sleeping Dogs

sleeping dogs

این بازی احتمالا بهترین مثال برای بازی‌های شگفت‌انگیزی است که به هر دلیلی توسط جامعه‌ی بازی‌بازان فراموش شده‌اند. Sleeping Dogs یک بازی جهان-باز بوده که داستان Wei Shen، یک پلیس مخفی را، روایت می‌کند. بسیاری به این بازی برچسب “GTA در هنگ کنگ” را دادند، اما Sleeping Dogs چیزی فراتر از این برچسب‌ها است.

بازی سیستم مبارزات فیزیکی فوق‌العاده‌ای داشته و شما می‌توانید از اشیا و محیط به نفع خود استفاده کنید. هم‌چنین بازی شامل یک سیستم پارکور و گان‌پلی خوبی می‌شود. برخی از جوانب بازی مثل مکانیک‌های رانندگی در مقایسه با آثار راکستار (Rockstar) کمی خام بودند، اما محصول نهایی دست کمی از معرکه نداشت.

با این حال طبق گزارشات مالی اسکوئر انیکس (Square Enix) در سال ۲۰۱۳، این بازی موفق نشد تا به فروش کافی دست پیدا کند. دلیل عدم موفقیت تجاری بازی تا به امروز مشخص نیست. البته می‌توان ناشناخته بودن این آی‌پی جدید و عدم بازاریابی کافی از سوی ناشر را مقصر دانست. برنامه‌هایی برای توسعه‌ی یک دنباله وجود داشت، اما در نهایت با بسته شدن درهای استودیوی United Front Games در سال ۲۰۱۶، آن بازی لغو شد.

Alien: Isolation

بازی

فرنچایز Alien منبع الهام بازی‌های زیادی در طول سال‌ها بوده است. بازی‌هایی که از نظر کیفی طیف گسترده‌ای را شکل می‌دهند. برخی مثل Aliens: Colonial Marines بسیار ناامیدکننده بودند. در حالی که آخرین بازی ساخته شده بر اساس این فرنچایز، Aliens: Fireteam، یک اثر متوسط است. Alien: Isolation به عقیده‌ی بسیاری بهترین اقتباس بازی‌های ویدیویی از شاهکار سال ۱۹۷۹ ریدلی اسکات (Ridley Scott) است.

داستان Alien: Isolation دنبال‌کننده‌ی Amanda Ripley و جست‌و‌جوی او برای یافتن مادر گم‌شده‌اش است. گیم‌پلی بازی بیشتر حول پنهان شدن شما از دست زنومورف مخوف می‌چرخد. هوش مصنوعی دشمنان در Alien: Isolation بسیار پیشرفته بوده و با یادگیری از رویارویی‌های خود با بازی‌باز، رفتارهای جدیدی را تعریف می‌کند.

Alien: Isolation در به تصویر کشیدن جهان Alien هم فوق‌العاده عمل کرده و کارگردانی هنری آن قطعا جزو نقاط قوتش هستند. با این حال بازی تنها یک سال پس از Colonial Marines عرضه شد. پدیده‌ای که می‌تواند فروش کم بازی را توضیح دهد. ناشر بازی یعنی سگا (SEGA) هم در مورد فروش کم آن صحبت کرده است. مسئله‌ای که احتمالا باعث شده Alien: Isolation بیشتر نادیده گرفته شود.

Prey

5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

استودیوی آرکین (Arkane) بدون شک یکی از بهترین بازی‌ساز‌های کنونی است. آن‌ها ارزش و مهارت خود را با توسعه‌ی بازی‌های Dishonored ثابت کرده‌اند. پس از عرضه‌ی Dishonored 2، آرکین خیلی زود و در سال ۲۰۱۷ دست به انتشار Prey زد. Prey دنبال‌کننده‌ی ماجراهای Morgan Yu در یک ایستگاه فضایی متروکه و پر از موجودات بیگانه است. این بازی به خوبی بزرگ‌ترین نقاط قوت آرکین را به نمایش می‌گذارد. جهان Prey پر از جزئیات ریز و درشت بوده و داستان‌گویی محیطی آن عالی است.

بازی‌ همچنین شامل طیف گسترده‌ای از توانایی‌های معرکه می‌شود. تمام مکانیک‌های گیم‌پلی به ساخت گیم‌پلی‌ای درگیرکننده و سیستمیک که طرفداران آرکین عاشق آن هستند کمک می‌کنند. با این حال Prey با مشکلات فنی و باگ‌های زیادی عرضه شد. بسیاری از منتقدان هم به کاستی‌های فنی بازی اشاره کردند. همین مهم باعث شد تا Prey آن طور که باید و شاید به توجه لازم نرسد. اگر از باگ‌ها و گلیچ‌ها بگذریم، به بازی فوق‌العاده‌ای می‌رسیم که کیفیت خود را تا به امروز حفظ کرده است.

تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )AHCAlirezaJin sakaiامینMosimphonyDARKSIRENkanameگلدون گیمفا جهت تزئین سایتmasoud souls gamerPiroozAmir hossine Eshghiyanمتأثر گشتهwitcher_cdprامیرعلی قهرمانیmariomeysambآرینOmid_Fshعلیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند
5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    پسر اولین بار که Prey رو بازی کردم پشمام ریخته بود
    تا به حال هیچ چیز مثل Mimic ها ندیده بودم تو صنعت گیم!!!
    برام جالب بود که چطور یهویی از دید خارج میشدن و به اشکال کوچیک تبدیل میشدن طوری که انگار از اولم اونجا نبودن.
    اون بخش اول بازی هم که میزنی و شیشه اتاقتو میشکنی و میفهمی کل چیزایی که تو یه ربع اول بازی دیدی فقط شبیه سازی بوده قشنگ فکمو تا زمین وا کرد.
    خلاصه سر این بازی خیلی مو ازم ریخت
    هنوزم ایده تغییر شکل میمیک ها برام خیلی جالبه. هیچ وقت مثلش رو تو صنعت گیم به طور فعال ندیده بودم

    DARKSIRENهادی صفائیwitcher_cdprmariomehrab123Commander jensenT800MoReKaAtomic SoldierDream in Red (Playstation T)
    • Good morning Morgan :))

      یکی میمیک ها و یکی GLOO GUN، خیلی خلاقانه بودن. متاسفانه کلی از میمیک ها و اسلحه های جالب بازی بخاطر کمبود وقت و بودجه حذف شده بودن. مثلا قرار بود یه اسلحه که هوش مصنوعی داشت توی بازی باشه و انتخابات و کسایی که میکشی روی شخصیت این اسلحه تاثیر بزاره.

      یا یه سری میمیک بودن که میتونستن شبیه انسان بشن و کرکتر اصلی رو گول بزنن.

      امیدوارم از این ایده ها توی نسخه ی بعدی (بخاطر اون اندینگ خفن، به شدت نیاز به Sequel داره) استفاده بشن

      گلدون گیمفا جهت تزئین سایتMoReKawitcher_cdprmariomehrab123Commander jensenT800Wild Rage
    • Silverhand گفت:

      توسعه‌دهنده.هاش میگفتن میخواستیم گیم‌پلی زنده از بازی بزاریم، ولی چون نمیدونستیم میمیک‌ها تبدیل به چی میشن (تصادفی انجام میشه)، واسه همین بیخیالش شدیم

      گلدون گیمفا جهت تزئین سایتDream in Red (Playstation T)Wild RageMoReKawitcher_cdprCommander jensen
    • دقیقا ، بازی تبدیل به ژانر هارر میشد😂
      یعنی می‌رفتی تو یه منطقه بعد یهو می‌دیدی از پشتت یه میمیک پرید بیرون😂
      مخصوصا اولاش که اون عینکه رو نداری

      گلدون گیمفا جهت تزئین سایتDream in Red (Playstation T)Wild RageMoReKawitcher_cdprآرین
      • MahyarMsm گفت:

        مخصوصا با وجود اون نایتمر😀
        میمیک ها خیلی جالب بود. خودتم میتونستی مثلا تبدیل بشی به یه قوطی بری اونور
        یکی از چیزایی که دوست داشتم جز لول دیزاین معرکه اش همین ایده هاش بود. خیلی قشنگ با ایده های جالب ازاد بودی و المان های rpg بازی محدود نبود و برای انجام کار های مختلف راه های مختلف و باحالی داشت

        Jin sakaiگلدون گیمفا جهت تزئین سایتDream in Red (Playstation T)
        • نه من خیلی با نایتمر ها مشکل نداشتم
          بزرگترین مشکلم با همین میمیک ها و قایم شدنشون و شکلشون بود که تقریبا فوبیای منو فعال میکرد
          چیزی که دوست دارم درباره ی پری اینه که هیچ چیزی تو بازی الکی قرار داده نشده ، از همشون میشه استفاده کرد برای پیدا کردن و حتی ساختن راه های جدید ، جز اون پونصد شیشصد تایی که خود آرکین قرار داده البته😂

          Jin sakaiMahyarMsm
    • Artorias گفت:

      میمیک رو من فقط تو یه بازی میشناسم صندوق های دارک سولز

      saeed rahimiCommander jensen
  • woooooooow گفت:

    Sleeping dogs تقریبا و تا حدود زیادی شبیه سری یاکوزا

    kanameMoReKamarioآرینT800Atomic Soldierwoooooooow
  • ولی واقعا موندم چرا باید بازی فراموش بشه
    این همه زحمت پشت ساختش بوده
    بعد به راحتی از یاد می‌ره مثالش همین کوانتم بریک

    Dream in Red (Playstation T)MoReKaمتأثر گشتهmarioعلیAtomic Soldier
  • Aiden pearce گفت:

    جالبه اسمی از spec ops the line نیاوردید!
    بعضی از این بازی ها دلیلی دارن که موفق نشدن
    مثلا بعد فاجعه alien colonial marines کی فکرشو می‌کرد isolation انقدر موفق بشه؟؟
    خود سازنده ها هم مطمعن نبودن بازی موفق بشه
    اسلیپنگ داگز هم مثل اسپک اپس بخاطر مارکتینگ ضعیفش موفق نشد
    و اینکه نسخه نسل هشتمیش هم با جی تی ای وی عرضه شد
    هیچکس نمیره یه بازی شبیه جی تی ای که ضعیف تر هست رو بجا خود جی تی ای بگیره
    بازی هایی مثل همون spec ops the line
    Rage 1
    Far cry 2
    و sunset overdrive
    هم میتونستن توی لیست باشن
    مقاله جالبی بود ممنون.

    ُSinesDARKSIRENMoReKamario🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉علیSaman_hkT800alinerdP.morgan 𔓙more
    • شما درست میفرمایید بازی spec ops the line یک شاهکار بود و البته آندرریتد ( یعنی خیلی کمتر از حقش بهش توجه شد ) گیم اسپات اومد به بازی ۶۵ داد . (البته گیم اسپات فقط به یه سری بازی ها رو شاهکار میخونه و بهشون نمره بالا میده) نویسنده بازی هم چند سال پیش گفتش که افرادی که روی این بازی کار کرده بودن حاضرن شیشه شکسته بخورند تا اینکه به ساخت نسخه بعدی فکر کنند.

      ُSinesDARKSIRENAiden pearcemarioآرین🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉علیSaman_hkT800Atomic Soldier
    • آرین گفت:

      سلام
      اونو باز گیمرها هواش رو دارن ولی هوای این ۵ تا رو نه.

      Atomic SoldierAiden pearce
  • Amirsadeq گفت:

    Sleeping dogs یکی از بهترین و جذاب ترین بازی‌های زندگیم بود که روی سه پلتفرم مختلف نزدیک به ۷ بار تمومش کردم و همیشه افسوس میخوردم چرا نسخه‌ی دومش ساخته نشد.

    متأثر گشته🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉T800Atomic Soldier
  • ALIREZA0111 گفت:

    جای بلادبورن خالی بود به نظرم مهم ترینه بین اینا

    EhsanZeroDARKSIRENDream in Red (Playstation T)MoReKaexampleآرینMahyarMsmMasuod EnayatiعلیCommander jensenmore
  • عاشق بازی sleeping dogs هستم واقعا خیلی حیف شد استودیو سازندش تعطیل و ادامش ساخته نشد

    ُSinesMoReKaمتأثر گشته🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉MahyarMsmT800Dream in Red (Playstation T)
  • Pery بیشتر شبیه یک ریپ آف از بایوشاک بود و در حد نسخه اصلی نبود
    پرفورمنس داغونی هم رو کنسول ها داشت و دائما پشت لودینگ های بالای چند دقیقه بودی

    حیف از وقتی مایکروسافت بتسدا رو رو خریده نمیشه از گل نازک تر به بازی هاش گفت😂
    هر کی راجب بتسدا بد بگه فن بوی سونیه و تا قبل از این هیچ انتقادی بهشون نمیشد

    DARKSIRENmasoud souls gamer...Eternal...MoReKaمتأثر گشتهwitcher_cdprexamplemehrab123sam snake 47MahyarMsmmore
    • اول اینکه PREY، به عنوان Spritiual Successor سیستم شاک ساخته شده بود و هیچ ارتباطی با نسخه ی ۲۰۰۶ نداره (فقط مرزها ازش بهتره). راجع پرفورمنس هم که روی PC عالی بود و نظری نمیتونم روی کنسول بدم. این عنوان هیچ ربطی به سونی یا مایکروسافت نداره، اگه دوست داری میتونی انتقاد کنی ولی انتقاد درست حسابی :))

      DARKSIREN...Eternal...متأثر گشتهwitcher_cdpr🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉mehrab123علیBlack KnightCommander jensenAmir1990more
    • Aiden pearce گفت:

      Prey ریپ آفی از بایوشاک هست
      ولی جالبه prey یکسال زودتر از بایوشاک عرضه شد
      شما معلومه اومدی فقط هیت بتسدا و مایکرو کنی ارزش نداره بیشتر از این جواب شما رو داد.

      DARKSIRENDream in Red (Playstation T)...Eternal...متأثر گشتهwitcher_cdprعلیAmir1990T800john117
    • داداش پری فقط و فقط بخاطر باگ اینطوری شد بهترین بازی شوتر اول شخص ۲۰۱۷ برام پری بود و خوب اینکه بازی تو فضا سازی و لول دیزاین محشر بود نکته دیگه اینکه (نمی خوام طرفداری کسی رو بکنم ) اما درمورد لست آف اس ۲ بنظرم پر حفره ترین بازی سونی بود و خوب اگه این حرفم دیسلایک بخوره الان بهم انتقاد می کنید چرا از بازی سونی انتقاد می کنی برام دلیل بیار چرا بنظرت پری بده اگه حرفت منطقی نباشه یعنی حتی دست به بازی نزدی و از رو اینکه دیدی مایکرو بتسدا رو خریده یه چیزی در کرد
      لطفا سریع بگو تا سریع جواب بدم

      adams-khersiDream in Red (Playstation T)
    • ...Eternal... گفت:

      یعنی آتیشی که بتسدا به جون امثال تو انداختو باید تو تاریخ بنویسن، خوب سوزونده معلومه که هر جا میرسید حرف ازش می‌زنید و دنبال هیت کردنش هستید، خود سونی فنا تا دیروز که بتسدا زیر مجموعه مایکرو نبودن اسم بازیای بتسدا میومد مثل چی ذوق میکردن تا رفت زیر مجموعه مایکرو شد همه یادشون رفت افتخارات بتسدا رو و بتسدا شد آشغال ساز!
      بذار خیالت رو راحت کنم شاید تا دیروز هر کی از بتسدا انتقاد میکرد میشد فکر کرد سونی فن نیست ولی الان با این وضعیت فعلی تقریبا اکثر افرادی که بتسدا رو هیت میکنن سونی فن بوی هستن نمونش خودت

      Commander jensenDream in Red (Playstation T)
  • john117 گفت:

    prey واقعا خوبه و ارزش تجربه داره.در کل آرکین بازیاش به دل میشینه

    mehrab123علیT800john117Dream in Red (Playstation T)
  • Prey به نظرم اوج خلاقیت استودیو ارکین بود گیم پلی بازی دیوانه کننده بود چیزی مثل اون رو ندیده بودم

    ST.rangermehrab123علیT800Atomic SoldierMr.JDream in Red (Playstation T)
  • *I’ll Come Back For You*
    جمله پایانی جک به بث که امیدهست روزی نسخه دوم رو ببینیم
    همون اوایل انتشار بازیش کردم و از بهترین گرافیک های نسل هست اما خب سم لیک با بودجه سریالش راحت چند اکت دیگه میتونست به گیم پلی بازی اضافه کنه هرچند لول دیزاین تکراری بازی هم گیم پلی رو خسته کننده کرد
    چپتر کتاب خونه اوایل بازی به شدت خاطره انگیزه هم از بعد گرافیک عالی هم فیزیک قوی هم روایت سینماییش
    دوستان حتما تجربش کنن

    MahyarMsmاوسعلیSiRSiNaOmid_FshMateusعلیSaman_hkT800Shougo Makishima
  • همه ی بازی های این لیست رو دوست دارم ولی PREY و Sleeping Dogs حقیقتا توی یه لول دیگه هستن.

    توی سال سنگینی مثل ۲۰۱۷، پری GOTY بود برای من، هرچقدر از Level Design و طراحی مکانیک های بازی تعریف کنم کم گفتم. تالوس وان واقعا واقع گرایانه طراحی شده بود و همه چیز توی اون دنیا قابل باور بود برام، تصمیماتی که توی داستان و گیمپلی هم میشد بگیری خیلی جالب بودن، معدود بازی هایی هستن که بعد از تموم کردنشون سریعا دوباره Playthrough جدیدی شروع کردم و PREY جزو بهترین هاشون بود

    واقعا ناامید کننده ست که این بازی از لحاظ مالی شکست خورد، گیمرهای مدرن بیشتر دنبال شوتر های کژوال هستن تا Immersive Sim های عمیق. Dues ex هم همین اتفاق افتاد براش

    یکی از آرزوهام اینه که آرکین با بودجه ی مایکروسافت PREY 2 رو بسازه،

    ...Eternal...🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉mehrab123MahyarMsmعلیCommander jensenSaman_hkT800
    • بنظرم پری دو با گان پلی دث لوپ و مکانیک های همین ۲۰۱۷ ساخته بشه راحت می‌تونه موفق بشه ، دئوس اکس هم همینطور
      کل مشکلی که تو پری مخصوصا من داشتم گان پلی بازی بود ، مخصوصا اینکه میمیک ها از ما بهتر مخفی کاری میکردن با هوش مصنوعی ابرشاهکارشون و غیر ممکن بود مخفی بمونیم😂
      یه گان پلی بهتر میساختن بازی راحت حلوا حلوا میشد بین بازیبازا
      دئوس اکس هم همینطور

      Dream in Red (Playstation T)
  • Sleeping Dogs یکی از مظلوم ترین بازی های تاریخ نسل ۷ ـه
    همه به اون به چشم کپی جی تی ای نگاه میکردن ولی حتی از اون در بعضی موارد بهتر بود متای ۸۰ واسش خیلی کم بود حقش ۸۳ الی ۸۹ بود سیستم مبارزات اش هنوز که هنوز نو و تازه است، گان پلی بازی در حین مراحل بود که به خودی خود خوب بود، سلاح سرد نقطه قوت اصلی اش هستن، شخصیت پردازی عالی داشت بخصوص آنتاگونیست اش، داستان اش چند وجهی و عالی بود در کل خیلی خوب بود ولی کم بهش دیده شد

    متأثر گشته
  • alispider گفت:

    خیلی خوشحالم که بالاخره یک نفر پیدا شد که از بازی Spider-Man: Shattered Dimensions یاد کنه ! این بازی بدون شک یکی از برترین بازی های اسپایدرمنه و تجربش بشدت لذت بخش بوده و هست. این بازی اولین بازی اسپایدرمن هست که میاد مسئله ی دنیای عنکبوتی رو مطرح میکنه. یعنی نویسنده بازی قبل از اینکه ایده ی دنیای عنکبوتی توی کمیک ها رو مطرح کنه که سال ۲۰۱۸ هم فیلم into the spider-verse از روش ساخته بشه میاد داخل این بازی تستش میکنه و نتیجه خیلی خوبی میگیره.
    درسته داستان بازی خیلی سادست ولی ذوق سازنده ها رو میشه تو بقیه ی جاهای بازی دید. یکی از مهم ترین رکن ها تفاوت اسپایدرمن ها توی گیم پلی هاشونه. یکی رو قدرت تمرکز داره، یکی رو سرعت، یکی رو خشم و دیگری رو مخفی کاری. طراحی مراحل هم به شکل جذابی در اومدن و دائما محیط های متفاوت رو شاهدیم. یکی دیگه از نکات خوب این بازی صداپیشه ها هستن که همشون قبلا جای اسپایدرمن توی کارتون هایی که قبل از این بازی ساخته شده بودن صحبت کردن و نقششون رو تو این گیم خیلی خوب ایفا کردن. حتی بنظرم بین کل بازی های اسپایدرمن این گیم بهترین باس فایت ها رو داشت و خیلی دوست داشتم اینسومنیاک از باس فایت های این گیم برای بازی خودش الگو بگیره. در کل اینکه تو این مقاله اسم از این گیم اومده بود خیلی خوشحالم کرد و خسته نباشید عرض میکنم خدمت نویسنده

    Spider-Mah04Dream in Red (Playstation T)
  • Sleeping Dogs
    یادش بخیر اون زمان که اومده بود رفتم خریدمش
    سیستم مبارزه تن به تن بازیش اون زمان با بتمن یکی بود و خیلی، جالب بود یه سری قابلیت دیگه بود مثل هک کردن سیستم دوربین و…. خیلی جالب بود داستانش هم خوب بود یه نسخه ارتقا یافته هم داشت برای نسل ۸ ابته زیاد تغییر نکرده بود نقشه ای هم داشت خیلی، پر جزعیات بود برا اون زمان شهر پویا بود و رنگ بندی محیط، هم یادمه از خیلی تمیز بود.

    متأثر گشته
  • Big Bad Wolf گفت:

    دوستان کسی بازی کوانتوم بریک رو نصب کرده ؟
    میخوام ببینم حجمش چقدره ؟
    اونا که خودشون رو کنسولشون نصب کردن بگن لطفا

  • sam snake 47 گفت:

    واقعا عاشق کوانتوم بریک بودم ولی حیف که خراب کرد. بازی بیشتر راه رفتن خالی بود تا نبرد. اون همه ایده داشت بازی ولی هی باید راه میرفتی. دو تا نبرد مینداخت جلوت تا میرفتی گرم بشی تموم میشد و باز راه رفتن خالی. مسخره ترین چیز بازی سیستم اپگرید توانایی های کارکتر بود. باید ول میچرخیدی و دنبال اون نورها توی جاهای مخفی نقشه میگشتی. چند تا که پیدا میکردی یه اپگرید باز میشد. یکی نبود تو اون استدیو بهشون بگه حاجی این بازی سبکش اکشن شلوغ پلوغه. بزن و بترکون و حال کن. باید اپگریدش بر اساس xp باشه نه این ایتم های مخفی. این جستجو برای پیدا کردنشون بازی رو از ریتم تندش میندازه و هی ارومش میکنه. واقعا حیف اون همه ایده های زمان . ولی داستان و روایت داستان و گرافیک خفنی داشت

  • آرین گفت:

    سلام
    با این مقاله‌هاتون روح ما رو نوازش می‌کنید آقای بوالحسنی، می‌شه حتی ادامه هم داد با دیئوس ایکس و دووم و…

    kanameDream in Red (Playstation T)
  • آقا Alien و پری واقعا تو یه سطح دیگه هستن پری برام دومین بازی AAA سلا ۲۰۱۷ بعد از برث آف د وایلد بود اصلا طراحی هنریش دیوانه کنندست و از نظر لول دیزاین بنظرم بهترین ساخته ارکین هستش تنها ایرادی باگ و سیستم مبارزاتی بد قلقش بود وگرنه پتانسیل بالایی داشت
    به امید معرفی پری ۲

  • تقریبا ۳ بار کامل تمومش کردم اسلیپینگ داگز رو. واقعا فوق العاده بود . داستان خاص+گیم پلی خفن و نرم+گستردگی مأموریت های فرعی و ….. کاش ادامش ساخته میشد ………
    ولی متاسفانه فکر نکنم به خاطر فروش کمش دیگه ساخته شه

    kanameMasuod Enayati
  • Mr Ezio گفت:

    مافیا۲! داستان خیلی تراژدیک و زیبایی داشت
    گرافیکش خوب بود
    شخصیت پردازی فوق العاده
    دیالوگ های جالب و بامزه فقط اونجاش که جو با یه لحن با مزه میگه میگه (!i told you this is not a tank)
    اون مجلات علمی توی بازی
    ولی چون متاش نسبت به انتطار از سری مافیا پایین بود و نسبت به نسخه بتا کلی چیز حذف شده بود خیلیا فکرکردن بازی خوبی نیست درسته مافیا ۱ نیست اما درنوع خودش بازی فوق العاده ایه

  • فونیکس رایت باید رتبه یک میبود
    چقدر این بازی شگفت انگیزه

  • Communist گفت:

    Spider-Man: Shattered Dimensions اگه پلی ندادید حتما حتما بازی کنید وگرنه یکی از بهترین اسپایدرمن هارو از دست دادید
    چهار تا اسپایدرمن مختلف تو دنیا های مختلف و کلی باس فایت خفن
    اولین بار ۱۰ سال و خورده ای پیش خریدمش فقط بخاطر وجود شخصیت spiderman noire خریدمش و یکی از بهترین های زندگیم شد
    درضمن یکی از باس فایت های بازی ددپول هه

  • AHC گفت:

    Pery و quantum break وقتی بازی کردم واقعا از نظر داستانی لذت بردم و دوست داشتم نسخه ادامه ای داشته باشن ولی انگار خوب فروش نداشتن

5 بازی شگفت‌انگیز که دائما نادیده گرفته می‌شوند