آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 

آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار دارد؟

معین سلیمانی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 

در نسل هشتم شاهد سقوط و صعود خیلی از کمپانی‌ها بودیم اما سقوط یوبیسافت (Ubisoft) و افت عملکرد آن یکی از غافل گیر کننده‌ترین اتفاقات بود.

آیا یوبیسافت واقعا در حال سقوط است؟

یوبی‌سافت

پیش از بررسی دلیل‌های سقوط و افت عملکرد یوبیسافت باید بودن آن در مسیر اشتباه را ثابت کرد. عده‌ای گمان می‌کنند عناوین یوبی‌سافت آن طور که باید دیده نمی‌شوند و نمرات پایین آن را به مشکلات و خصومت شخصی منتقدین با برند یوبی‌سافت نسبت می‌دهند. در حالی که حقیقت چیز دیگری است، هیچ کسی در هیچ جای دنیا و هیچ منتقد و رسانه‌ای با یوبی‌سافت مشکل شخصی ندارد و اگر همانند EA با این کمپانی برخورد شدید صورت می‌گرفت شاید هیچ وقت این فجایع رخ نمی‌دادند.

باید قبول کنید، وقتی بهترین نمایش یوبی‌سافت در رویداد خود مربوط به بازی‌های آنلاین محور و سرویس یاد گرفتن گیتار است یعنی مشکلی وجود دارد. وقتی شخصیت‌های نمادینی مثل Rayman و Sam Fisher به جای عناوین خود سر از بازی‌هایی مثل Brawlhalla و Rainbow Six Siege در می‌آورند یعنی یک جای کار می‌لنگد.

وقتی شرکتی مانند نینتندو (Nintendo) باید بالای سر یوبی‌سافت باشد تا بتواند یک بازی با کیفیت بسازد یعنی ایرادی بنیادین در مدیریت شرکت وجود دارد، آن هم شرکتی که زمانی اسمش تضمین دهنده‌ی کیفیت عناوینی مثل Splinter Cell یا Beyond Good and Evil بود. حالا باید صد نقد و بررسی مطالعه کنیم تا خیالمان از بابت پولی که برای بازی‌های اخیر یوبیسافت می‌دهیم راحت شود!

تمام این موضوعاتی که مطرح شد یک معنی بیشتر ندارند، یوبی‌سافت در حال سقوط است و نه منتقد مقصر است و نه رسانه‌ای که منتقدین از آن استفاده می‌کنند، کسانی که باید ملامت شوند مدیران حال حاضر یوبیسافت و طرفدارانی هستند که علیه این ایرادات بزرگ کوچک‌ترین شکایتی نمی‌کنند، اما شاید بپرسید که چرا این اتفاق افتاد و چرا یوبیسافت در مسیر نادرستی قرار گرفته است؟

مدیران یوبی‌سافت آیپی‌های خودشان را نمی‌شناسند!

‌یوبی‌سافت

چرا دیگر عنوان جدیدی از Rayman عرضه نمی‌شود؟ چرا بازی جدیدی از سری Splinter Cell نمی‌بینیم؟ چرا نسخه‌های جدید Assassin’s Creed به هر چیزی شباهت دارند به جز بازی‌های واقعی و باکیفیت Assassin’s Creed ؟  دلیل آن کاملا مشخص و مبرهن است، مدیران و سهام داران مطلقا چیزی از جایگاه و فلسفه‌ی آیپی‌های خود نمی‌دانند!

سهام داران یوبیسافت شناخت درستی از Assassin’s Creed ندارند، جذابیت نسخه‌های قدیمی به روایت داستان فرقه و مبارزات آن علیه Templar ها بود نه دوره‌های مختلف تاریخی! حالا یوبی‌سافت در قسمت‌های اخیر فرنچایز با استفاده از اسب بالدار و پتک جادویی به ما درس تاریخ می‌دهد!

شاید بتوان سهام داران و مدیران یوبی‌سافت را به خاطر ایده‌های اشتباه، خلاقیت‌های ابلهانه و جهل به آیپی‌ بخشید، اما عرضه‌ی بازی‌های ناقص و دریافت پول یک عنوان کامل، آن‌ هم با وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای گناهی نابخشودنی است!

اوضاع زمانی وخیم‌تر می‌شود که بسیاری از این پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی گیم پلی بازی تاثیر مستقیم و شدیدی دارند و بازی‌های یوبی‌سافت هم عامدانه طوری طراحی می‌شوند که بستری برای استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، شما در بازی Assassin’s Creed Valhalla دو راه برای پیشروی دارید، یا باید صدها ساعت وقت بگذارید و مراحل کسل کننده را تحمل کنید، یا پول واقعی خرج کنید تا سریع‌تر پیشرفت کنید، یوبی‌سافت بازی خود را پر می‌کند از فعالیت‌های فرعی کسل کننده و خواب آوری که خیلی از مخاطبان فرصت تمام کردن آن‌ها را ندارند و آن “وقت” را در قالب XP booster و آیتم‌های دیگر به ناحق می‌خرد!

فقط کافیست یک نگاه اجمالی به قسمت Shop در بازی‌های Assassin’s Creed Valhalla و Ghost Recon: Breakpoint بیندازید، این حجم از پرداخت‌های درون برنامه‌ای را فقط می‌توان داخل بازی‌های “رایگان” موبایلی پیدا کرد! جهل به هویت و جایگاه آیپی‌ها تنها ایراد سهام داران و مدیران فعلی Ubisoft نیست، آن‌ها حتی نمی‌دانند چگونه باید به مخاطب احترام گذاشت.

شاید Tom Clancy بگرید!

یوبی‌سافت

مرگ Tom Clancy  را می‌توان به جرئت یکی از تلخ‌ترین و ناگوارترین اتفاقات صنعت گیم دانست. بازی The Division آخرین عنوان بود که ایشان داستان آن را نوشت (البته او به دلیل بیماری نتوانست داستان این بازی را کامل به پایان برساند)، اما Ubisoft به هر حال روند توسعه‌ی بازی را به اتمام رساند و این عنوان لوتر-شوتر آنلاین محور عرضه گردید.

یوبی‌سافت یک کمپانی کوچک نیست و Tom Clancy نیز آیپی کوچکی نیست، سبک شوتر تاکتیکال اعتبار خود را مدیون عناوینی است که تحت نام Tom Clancy توسعه یافتند و اگر ایشان نبود شاید هیچ وقت شاهد آثار شاهکاری مانند سری Splinter Cell یا فرنچایز باارزشی مثل Ghost Recon نبودیم، اما افسوس که یوبی‌سافت از ارزش واقعی میراث Tom Clancy با خبر نیست و از نام این نویسنده که داستان‌های قوی و غنی زیادی در کارنامه دارد، سواستفاده کرده و بازی‌های آنلاین محور منتشر می‌کند!

مشکلات یوبی‌سافت ارتباطی به “امکانات” یا “ثروت” ندارد، یوبی‌سافت بازی خوب نمی‌سازد چون نمی‌خواهد و متاسفانه باید بگویم که حق دارد نخواهد. تا وقتی که هیچ برخورد شدیدی با یوبیسافت نمی‌شود چرا باید تغییر رویه دهد؟ EA از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars: Battle Front 2، کوتاه آمد چون منتقدین و مخاطبین علیه او اعتراض‌های شدیدی کردند.

سونی (Sony) از تصمیم خود برای دریافت پول در ازای ارتقای‌ گرافیکی بازی‌های نسل بعدی پشیمان شد چون به او اعتراض شد. مایکروسافت روند توسعه‌ی Halo Infinite را کمی جدی‌تر گرفت چون به او انتقاد‌های شدیدی شد، اما این اتفاق برای یوبیسافت تا به حال رخ نداده است، نسخه‌های اخیر Assassin’s Creed علی‌رغم وجود همه‌ی این ایرادات عملکرد تجاری موفقی داشتند و حتی Odyssey کاندید بهترین بازی سال در زمان خود شد!

آینده یوبی‌سافت چگونه خواهد بود؟

یوبی‌سافت

اما اوضاع همیشه ثابت نمی‌ماند، یوبی‌سافت نمی‌تواند تا ابد به سیاست‌های نادرست خود ادامه دهد، عنوان Rainbow Six Siege پس از کم‌کاری‌های یوبیسافت در حال از دست دادن مخاطبین خود است و این اتفاق برای بازی For Honor نیز افتاده است. تریلر رونمایی از عنوان Ghost Recon: Frontline بیش از ۹ هزار دیسلایک دریافت کرده و بازخورد‌های منتشر شده نسبت به این بازی آنلاین محور تقریبا منفی هستند. بازی Far Cry 6 هم علی‌رغم استفاده از بازیگر هالیوودی و تبلیغات گسترده به متای ۷۵ دست پیدا کرده و میانگین نمره مخاطبین به آن ۴.۷ بوده است.

شاید در جواب به این آمار سعی کنید اعتبار متا و نمره‌ی مخاطبین را زیر سوال ببرید، اما باید همیشه به یاد داشته باشید که هر چقدر نمره‌ دهی برخی سایت‌ها ناعادلانه باشد در هر صورت میانگین نمرات متا و نمره‌ی مخاطبین وضعیت کلی فنی و محبوبیت بازی را نشان می‌دهند و به اندازه‌ی فروش یعنی عملکرد تجاری اهمیت دارند.

در نهایت باید گفت که یوبیسافت تمام موفقیت‌های تجاری اخیر خود را مدیون گذشته‌ و میراثی است که با تمام قدرت دارد آن را تخریب می‌کند. یوبیسافت باید از وقتی بترسد که دیگر اعتباری برای سواستفاده از آن ندارد و اگر به همین روال ادامه دهد این اتفاق در آینده‌ای بسیار نزدیک رخ می‌دهد. متاسفانه مشکلات یوبیسافت از ریشه هستند و برطرف کردن آن‌ها بسیار هزینه بر خواهند بود، اما اگر این ایرادات برطرف نشوند خسارت پس از سقوط کامل این کمپانی جبران ناپذیر خواهد بود.

آیا این مشکلات راه حلی دارند؟

یوبی‌سافت

اما هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست و هیچ قفلی وجود ندارد که قابل باز شدن نباشد، مشکلات حال حاضر یوبی‌سافت راه‌حل‌های مخصوص به خود را دارند، یوبی‌سافت باید از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و فراهم کردن بستر مناسب آن دست بردارد. یوبی‌سافت باید از تکرار فرمول‌های جواب پس داده و منسوخ شده دست بردارد، Far Cry 3 در زمان خود جذاب بود، اما نباید فرمول آن را در سه نسخه‌ی بعدی تکرار کرد، این اشتباه است!

یوبی‌سافت باید از عرضه‌ی Assassin’s Creed دست بردارد و به آن استراحت بدهد، یوبی‌سافت باید کمی به مخاطبین خود گوش دهد! جای شخصیتی مانند Sam Fisher در بازی‌های موبایلی یا تمام آنلاین نیست! Sam Fisher و Splinter Cell به همراه بازی‌هایی مثل Hitman و سری متال گیر هویت سبک مخفی‌کاری را تشکیل دادند و این رفتار با او ظلم به طرفداران و تمامی دوست داران سبک مخفی کاری است!

با این که باید همیشه امیدوار بود، اما یوبی‌سافت در مسیر درستی قرار ندارد، سقوط این کمپانی خوش سابقه نه به نفع سهام داران خواهد نه به نفع گیمر‌ها.

راه اشتباه لزوما به معنی شکست نیست

یوبی‌سافت

موفقیت و شکست جنبه‌های مختلفی دارند، برخی از عناوین که در جلب رضایت منتقدین شکست می‌خورند فروش نسبتا مناسبی را تجربه می‌کنند و بعضی از عناوین که توجه منتقدین را جلب می‌کنند توسط مخاطبین و گیمر‌ها آن طور که باید و شاید تحویل گرفته نمی‌شوند. درباره‌ی پرداخت‌های درون برنامه‌ای نامناسب و مشکلات فنی بازی Assassin’s Creed Valhalla می‌توان ساعت‌ها نوشت، اما موفقیت تجاری این عنوان واقعیتی است که نمی‌توان آن‌ را انکار نمود.

بازی Assassin’s Creed Valhalla پرفروش ترین نسخه‌ی تمام سری بود و یوبی‌سافت با عرضه‌ی این عنوان توانست سال مالی بسیار موفقی را بگذراند. Assassin’s Creed Valhalla به هیچ وجه یک عنوان عالی یا ممتاز به شمار نمی‌رود و در بهترین حالت یک عنوان خوب است آن هم به شرطی که اسم Assassin’s Creed را با خود به یدک نکشد!

یوبی‌سافت چگونه می‌تواند با عناوینی که با کیفیت پایین و محتوای همیشگی اعتبار سری و نام خود را نابود می‌کنند به موفقیت مالی برسد؟ یکی از شگرد‌های یوبی‌سافت استفاده موثر از رسانه‌ها و تبلیغات است. شاید یوبی‌سافت بدترین مراحل فنی و خنده‌دار‌ترین عملکرد را در زمینه‌ی هوش مصنوعی داشته باشد، اما در زمینه‌ی ساخت تریلر‌های سینماتیک و نمایش گیم‌پلی به جرئت می‌توان گفت که بهترین عملکرد را دارد.

یوبی‌سافت چگونه با ساخت بازی‌های تکراری و ضعیف موفق می‌شود؟

یوبیسافت
Rainbow Six Siege، عنوانی که با پشتیبانی تیم توسعه دهنده نجات پیدا کرد و احتمال دارد به دلیل پشتیبانی نامناسب نیز از بین برود

تنها کافیست که بازی‌های اخیر این کمپانی را با تریلر‌هایی که منتشر می‌کند مقایسه کنید، یوبی‌سافت در پنهان کردن نقاط ضعف عناوین خود در تریلر‌ها استادانه عمل می‌کند و در بعضی موارد شاهد نمایش المان‌هایی هستیم که در بازی اصلی وجود ندارند. قابلیت کو-آپ در تریلر گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Unity با آنچه که در بازی اصلی شاهد بودیم کاملا متفاوت بود. در تریلر‌های یوبی‌سافت خبری از باگ‌ها و گرافیک دانگرید شده نیست و اگر بگوییم این کمپانی با تریلر‌های خود طرفداران را گمراه می‌کند اغراق نکرده‌ایم.

اما این تنها شگرد یوبی‌سافت نیست. برخلاف چیزی که برخی از افراد اعتقاد دارند یوبی‌سافت رابطه‌ی بسیار خوبی با رسانه‌ها دارد و از نفوذ خود در رسانه‌هایی مثل Twitch و Youtube بهترین استفاده را می‌کند. تبلیغ فقط به ساخت تریلر نیست و یوبی‌سافت از تولید کنندگان محتوا و رسانه‌ها نیز برای تبلیغ خود بهره می‌برد.

بسیاری از استریمر‌هایی که از عناوینی مانند Rainbow Six Siege تولید محتوا می‌کنند مجبور به تعریف و هواداری از این عنوان هستند تا یوبی‌سافت به آن‌ها اجازه دهد در نشست‌های خبری مربوط به این بازی شرکت کنند یا قبل از دیگران به محتوای فصل‌های جدید این بازی دسترسی داشته باشند. سایت‌هایی که بازی‌های یوبی‌سافت را پیش از عرضه دریافت می‌کنند مجبور به نوشتن نقدی مثبت و تعریف کردن هستند تا بتوانند در آینده به همکاری خود با یوبیسافت ادامه دهند.

یوبی‌سافت
فردی که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از استریمر‌های توئیچ بوده و Get Flanked نام دارد، او با یوبی‌سافت رابطه‌ی نزدیکی داشته و معتقد است که بازی Rainbow Six Siege در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد، در حالی که این عنوان به خاطر مشکلاتی هماند هکر‌ها، متقلبین و عدم پشتیبانی مناسب پلیر‌های بسیاری زیادی را از دست می‌دهد.

Ubisoft تنها کمپانی‌ای نیست که از تولید کنندگان محتوا و برخی از منتقدین و سایت‌های تازه تاسیس سواستفاده می‌کند. بسیاری از کمپانی‌ها در صورت دریافت بازخورد‌های منفی از منتقدین ممکن است دیگر بازی‌های خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و با این کار بقای آن‌ها را در رقابت بین رسانه‌ها به خطر می‌اندازند. اگر بازی‌های Ubisoft به موفقیت تجاری می‌رسند به دلیل کیفیت آن نیست، به خاطر تبلیغات گسترده، نفوذ در رسانه‌ها و سواستفاده از برخی تولید کنندگان محتوا است.

رابطه‌ی یوبی‌سافت با رسانه‌ها و تولید کنندگان محتوا یک رابطه‌ی برد-برد است، تصور کنید که صاحب یک رسانه هستید، همگانی که بازی‌های یوبی‌سافت را پیش از دیگران دریافت کرده و نقد کنید، استقبال بیشتری از شما نسبت به رقبایتان می‌شود. تا زمانی که به نفع یوبی‌سافت (و شاید دیگر شرکت‌ها) تبلیغ کنید، می‌توانید به تولید محتوا و بقا بین دیگر رسانه‌ها ادامه دهید. ناراحت کننده به نظر می‌رسد، اما حقیقت بسیاری از رسانه‌ها و تولید کنندگان محتوا همین است.

فریب دادن طرفداران جدید یا وفاداری به طرفداران قدیمی؟ مسئله این است!

یوبیسافت

یوبی‌سافت در جلب رضایت و توجه‌ی طرفداران قدیمی‌ خود به بدترین شکل ممکن شکست می‌خورد، اما در فریب دادن طرفداران جدید‌تر و گیمر‌های عامه پسند بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. سهام داران یوبی‌سافت از محبوبیت بازی‌های جهان آزاد و نقش آفرینی خبر دارند و همین موضوع باعث می‌شود که عنوان خاصی مانند Assassin’s Creed که زمانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، حالا یک کپی درجه چندم از The Witcher 3 و امثال آن باشد.

اما Assassin’s Creed تنها عنوانی نیست که به این بلا دچار شده است، تقریبا تمامی عناوین یوبی‌سافت شبیه هم شده‌اند! Far Cry 6 از ریشه‌های خود دور شده و به جای این که همانند قسمت‌های سوم و چهارم بر روایت داستان تمرکز کند یک دنیای رنگی با آیتم‌های رنگی‌تر به ما تحویل می‌دهد، Ghost Recon نیز به جای توجه بر المان‌های شوتر تاکتیکال و واقع گرایانه عملا برای خود شهربازی راه انداخته و با سلاح‌های طلایی باید حساب‌ روبات‌های عظیم را برسیم.

با توجه به شرایط حال حاضر، امیدی به برگشت سری Splinter Cell بدون المان نقش آفرینی و سلاح‌های فانتزی نیست. اگر یوبی‌سافت Sam Fisher افسانه‌ای را وادار به پوشیدن لباس خرگوشی و مبارزه با موجودات فضایی کند اصلا تعحب نمی‌کنم، اگر یوبی‌سافت به روال عادی خود ادامه بدهد احتمالا لباس اصلی Sam Fisher را به صورت جداگانه خواهد فروخت!

مسیری که یوبی‌سافت در پیش گرفته است، با استفاده بی رویه از المان نقش آفرینی و الهام (بخوانید کپی کاری) از عناوینی مثل The Witcher 3 شروع شده و به نظر می‌رسد که با بازی‌های رایگان و الهام (باز هم بخوانید کپی کاری) از عناوینی مثل Fortnite و PUBG ادامه یابد. شاید هم این کمپانی به یاد خاطرات خوش گذشته یک عنوان داستان محور بسازد، البته آن‌هم به احتمال خیلی زیاد همانند Immortal Fenyx Rising یک کپی ضعیف از بازی‌های موفق‌تر همانند The Legend of Zelda خواهد بود.

𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔محمد کرامت‌ فرSoheil hkBlack Knightکاپتان استخونی1100damhazerAiden pearceJoElmeysambrecidivistآرینSpider-Mah04PARASITE EVE 2DeadSpaceshadowAshenSam_fisher_47MilidanteAlirezamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟ 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فرید گفت:

    خسته نباشید لذت بردیم
    کاش میشد این آِی پی ها دوباره برگردن
    prince of persia
    splinter cell
    need for speed برگرده به اوج
    driver به نظرم تنها بازی بود که اگه میخواست میتونست با gta رقابت کنه

    ُSinesکاپتان استخونیAmir(PC & PS4)آرینSpider-Mah04kretos god of gameDeadSpaceshadowAlirezaamirammore
  • جواب سوال :نه. خسته نباشید آقای سلیمانی

    1100Amir Hossein006NicKMrHill93shadowAlirezaShougo Makishimaیوهان
  • ALIREZA0111 گفت:

    یوبیسافت تو نسل نهم بسیار بسیار بسیار بدتر از نسل هشتم خواهد بود
    شما تصور کن هنوز نسل نهم شروع نشده یوبیسافت ۱۰ تا بازی انلاین کواپ معرفی کرد
    هنوز کو تا اخر نسل نهم اونم چی خودش تایید کرد با اساسینس کرید وفارکرای بای بای کنید که قراره نسخه های بعدی یه کپی کامل از سبک ار پی جی و نسخه های اودیسی و والهالا باشه
    قراره کل نسل نهم رو اودیسی و والهالا بازی کنیم امیدوارم یوبیسافت سره تمامی این بازیه ای انلاین یه شکست خیلی خیلی بد بخوره حتی حاضرم ورشکست بشه و یه شرکت دیگه ای مثل مایکروسافت یا سونی یا حتی ea بخرنش تا شاید از این گرداب جون سالم به در ببره
    خداییش شما تصور کن این همه بازی انلاین معرفی کرده از نسل قبل هم کلی بازی انلاین در حال اجرا داره مثل رینبو و فورهانر و دیویژن
    ولی بازم سیر نمیشه همش بازی های پوچ و بی کیفیت عرضه میکنه
    متاسفانه اصلی ترین تقصیر برای گیمراس وقتی بازی انلاین گوست ریکون معرفی شد تو یوتیوب به به چه چه میکردن میگفتن به به بازی رایگان اخ جون بازی رایگان
    امیدوارم یه شکست سنگین خیلی سنگین از تمامی بازی های انلاینش بخوره

    1100JoElrecidivistآرینCommander jensenSpider-Mah04masoud pc gamerAshenshadowAlirezamore
  • S گفت:

    خسته نباشید
    ولی من مخالفم. همیشه منتقد ها به صورت خیلی مسخره نمره کمی میدن حتی بازی هایی که با همکاری یوبی سافت ساخته شده باشن نه خودش!
    درسته که یوبی سافت دیگه سعی نمیکنه بازی های شاهکار بسازه ولی کدوم شرکت هست که تو این مدت کم یه بازی aaa کامل و زیبا بسازه؟
    البته قبول داریم اساسین واقعا دیگه خودش نیست و ایکاش اسمشو عوض میکردن ولی اگه یه بازی جدا هم بود میشد بهش گفت یه بازی عالی
    فارکرای کاملا سر جاشه و نمره منتقد ها به شدت مسخرست!
    کلی نو اوری داشتیم و همینطوری یوبی سافت کلی چیز که تو نسخه ۵ حذف کرده بود رو دوباره برگردونده.
    ولی باید امیدوار باشیم که چه چیزی میشه چون که با فارکرای ۶ حس کردم یوبی سافت دوباره داره سعی میکنه به حرف مشتریاش گوش بده

    آرینمتأثر گشتهAshenshadowPaprikaAlirezaDARKSIRENamiramTin Tin𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • SEHSANHS گفت:

      جمله ی اولتو اینطوری نقض کنم که:
      Mario + Rabbids: Kingdom Battle: 85
      rayman legends: 90
      rayman origins: 87
      child of light: 89
      و کلی بازی متا بالای قدیمی دیگه. البته اینا جدیداشن. منتقدام بچه نیستن که یهو بگن یوبیسافت اسباب بازی منو برداشت قهرم باهاش کم میدم. وقتی نمره ها کمن ینی یه دلیلی داره. منتقدارو فاکتور بگیری میرسی به یوزر. یوزر اسکورو چی میگی؟ گیمرام پدر کشتگی دارن؟؟ نکنه همه یهو با یوبیسافت بد شدن و یوبیسافت مظلوم ترین شرکت دنیاست؟؟
      بخش دوم حرفات: کامل و زیبا؟؟؟؟ منظورت کپی پیست کردن نسخه های قبلی و مراحل تکراریه با گرافیک ضعیف؟؟ (گرافیک ضعیف تو اساسینز کرید هست) و در مورد اینکه کدوم شرکتی هست اینطوری باشه باید بگم اینسامونیاک با اینکه یه استدیوئه ولی کلی بازی خوب میسازه تو زمان های کوتاه. و اما یوبیسافت با کلی استدیو فقط بلده کپی پیست تحویل بده.
      بازم رسیدیم به نمره ی منتقد ها که بالا بهت گفتم
      نواوری به معنی برگردوندن چیز حذف شده نیست عزیز. نو اوری ینی یه چیزی که نبودو بیاری تو بازیت.
      حس نکن گوش نداده. اساسینز کرید سرویس محور بس نبود شایعه هس فارکرای بعدیم اینطوریه.

      XERXESُSinesAiden pearceJoElshadowمتأثر گشتهMahyarMsmAshen
    • مخالفت و نظر شما حاصل دیدگاه متفاوتیه که نسبت به این موضوع دارید و من بهش احترام می‌ذارم.
      اما با شما در مورد بازی‌های AAA کامل موافق نیستم، عنوانی که با دو تا دی ال سی داستانش کامل می‌شه رو نمی‌شه یه بازی همه چی تموم و کامل دونست. کمیت بالای عناوین یوبیسافت خوبه، ولی متاسفانه کیفیت فدای اون شده. هر کدوم از عناوین یوبیسافت در گذشته هویت و سبک خاص خودشون رو داشتن و محتوای منحصر به خودشون رو ارائه می‌کردن. ولی الان همه شون تقریبا مثل هم شدن، همشون الان جهان آزادن و المان‌های نقش آفرینی دارن فقط بخاطر این که دسته از عناوین خوب می‌فروشن.
      به فارکرای ۶ اشاره کردید و اون رو با قسمت‌ قبلی مقایسه کردید.. تو قسمت ۵ پرداخت شخصیت‌های منفی و داستان به قدری قوی بود که تقریبا تمامی ارزش‌ها و انگیزه‌های مخاطب در نقش Deputy برای مبارزه علیه Father و خانواده‌اش زیر سوال می‌رفت، هر کدوم از اعضای خانواده‌ی Father روش خاص خودشون رو برای مبارزه با Deputy داشتن و چیزی نمونده که Hope، موفق بشه Deputy را وارد دار و دسته‌ی Father کنه. پرداخت شخصیت‌های منفی فرعی قسمت پنجم به قدری قوی بود که هر کدوم می‌تونستن ویلن بازی اختصاصی خودشون باشن، آیا این اتفاق در فارکرای ۶ می‌افته؟ نه.
      داستان قسمت پنجم با تحویل دادن شخصیت‌های خاکستری و پیچش‌های داستانی می‌تونست مخاطب خودش رو قانع کنه شاید حق با Father باشه و شخصیت منفی اصلی خودش باشه.. در حالی که این اتفاق در قسمت ۶ ام نمی‌افته. از پتانسیل‌های Anton Castillo استفاده‌ی درستی نمی‌شه، شخصیتی که از نظر من چندین برابر Father یا حتی Vass پتانسیل داشت که یه ویلن به یاد موندنی باشه فقط یه جوک اینترنتی باقی می‌مونه و این واقعا جای تاسف داره برای یوبیسافت و فارکرای که در زمینه‌ی پرداخت شخصیت‌های منفی عالی عمل می‌کرد.
      ولی در نهایت حق با شماست.. باید همیشه به آینده امیدوار بود.

      SdamhazerُSines1100Sam_fisher_47
  • T800 گفت:

    درسته یوبیسافت تو سراشیبی سقوطه ولی نویسنده هم تا دلش خواسته بازی های یوبیسافت رو کوبونده

    damhazerBlack Knightآرینمتأثر گشتهNeil.DruckmannAshenshadowAlirezaXbox one s pro gamerT800more
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اگر صرفا نو آوری رو فراموش کنیم فارکرای ۶ حرف نداره من که خیلی خوشم اومده تا الان ، از ساخته قبلی یوبی سافت یعنی والهالا برام جذابتره از فارکرای ۴ و ۵ هم خیلی بهتره ، در مقاله از نامزد شدن اساسینز اودیسه متعجب میشید ولی اودیسه حرف نداشت پس با این منطق اگر بازی یوبی کاندید بشه کار غلط هست ولی اگر بگن خوب نبود و ایراد داشت منطق وجود داره ! والهالا هم خوب بود به نظرم اما اودیسه بهتر بود والهالا یه ۲ یا ۳ تا ایراد داشت که اگر نداشت شاید کاندید هم میشد ، کلا نکات مثبت بازی های یوبی سافت کم نیستند اما جدیدا ندیدن نکات مثبت و بزرگنمایی نکات منفی انگار تبدیل به یک فرهنگ شده ، لطفا از لایک و دیسلایک یک دیوار اطمینان نسازید که دیواری پوشالی هست براحتی میشه یک تیم ضربتی تشکیل داد و امار لایک و دیسلایک رو جا به جا کرد نمونه کوچکش رو مولتی اکانت ها در همین گیمفا نشون دادن ! اما خب بزرگترین انتقادی که بکنم به یوبی سافت اینه که بازی های جدیدش المان ها نقش افرینی رو دارن اما در دمیدن روح یک اثر ناب نقش افرینی در تمام اثارش در نسل ۸ ناموفق عمل کرده چون یوبی سافت هیچوقت نقش افرینی ساز نبوده اینکه صرفا به یک بازی المان های نقش افرینی اضافه کنیم هرگز باعث نمیشه اون اثر یک نقش افرینی خوب و یا یک اکشن ار پی جی درجه ۱ بشه ، یوبی سافت نتونسته npc ها و دنیایی بسازه که مثل بزرگان نقش افرینی درگیر کننده باشه من به یاد ندارم در نسل ۸ یکی از npc های یوبی سافت تو ذهنم مونده باشه ، صرفا یک کپی پست از اثار نقش افرینی جالب نیست مخصوصا برای شرکتی همچون یوبی سافت و در این زمینه ها قطعا از یوبی سافت انتظار نگرشی جدید دارم ، با همه اینا یوبی سافت بازی های بدی نداده نسل ۸ و تونسته خیلی ها رو راضی و خوشحال کنه ندیدن این خودش یک مشکل هست که نباید بهش پر و بال داد این از نظر من اشتباست.

    damhazerG.LNآرینمتأثر گشتهAshenshadowAlirezaDARKSIREN𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Skullmore
  • Alucard64 گفت:

    چرت ترین اساسین دوتا اساسین اخر فاجعه بودن جز فاجعه ترین اساسین انگار ترکیب زلدا بودن تا اساسین

    آرینAshenshadowAlirezaXbox one s pro gamerDARKSIREN𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰XERXESlevineSkull
    • UMK3 گفت:

      Assassin’s odesy واقعا بازی خیلی خوبی بود چطور ازش ایراد می‌گیرد من موندم

      آرینNicKAshenshadowSAlirezaیوهان
      • SEHSANHS گفت:

        ایراداتش: نصف بیشتر مراحل فرعیش تکرارین، گداگونه ایکس پی میده تا لول بزنی با مراحل فرعی پدرت درومده. گرافیکش که یه عقب گرد بزرگ بود. ادم صورتا رو میدید از خنده میمرد. برا دیدن پایان اصلی کلی مرحله که یکی از یکی تکراری تر بودن باید میرفتی. تقریبا کل پایان به یه انتخاب بند بود. دور شدن از ریشه هام میشه گذاشت ولی من تخفیف دادم بهش.

        SiRSiNaAshenshadow
  • farshadx گفت:

    نقدهای فورزا اومدن پوشش بدید
    فعلآ ۹۰ هست نمره با ۲۸ تا نقد

    ُSinesآرینshadowAlirezaیوهان
  • ArmaaeeL گفت:

    Assassin’s Creed Valhalla به هیچ وجه یک عنوان عالی یا ممتاز به شمار نمی‌رود و در بهترین حالت یک عنوان خوب است آن هم به شرطی که اسم Assassin’s Creed را با خود به یدک نکشد!
    ولی منتقد بزرگ دنیای گیم که نقد و بررسی همین گیم رو نوشته توی سایت این اثر رو یک شاهکار میدونه!!!

    AshenshadowAlirezaXERXESXbox one s pro gamer
  • خداییش یوبیسافت تو نسل ۸ خیلی بازیای خوبی منتشر کرد ، درسته با شاهکار بودن فاصله داشتن ولی خب من لذت بردم ازشون.

    Nathanآرین🤘Mohsenj74Commander jensenAshenshadowTang HaoPaprikaAlirezaیوهان
  • koador گفت:

    به لحاظ اینکه جیب مردم رو تیغ بزنه که قطعا در مسیر درستی قرار داره اما به لحاظ تولید محتوای ای که تکراری نباشه و رضایت حداکثری رو در پی داشته باشه خیر
    اگه با یوبیسافت سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ مقایسه کنیم که اصلااااااااا نابود شده

    AshenAlireza
  • MahyarMsm گفت:

    حیف پرینس، حیف ریمن و حیف اسپلینترسل که دست اینه
    من هنوز فارکرای رو بازی نکردم و چیزی دربارش نمیگم اما والهالا با اینکه خوبی هایی داشت ولی یه جاهاییش ازش خسته میشدی! طراحی مراحلشم خسته کننده بود. تازه واچ داگز هم طراحی مراحلش داغون و کلا کپی بود از اساسینز های قبلی برو فلان جا اونجا یه کارایی بکن و اونو بردار و بزن بیرون! تازه شایعه شده اینفینیتی هم قراره از هیتمن الهاماتی بگیره همینطور اسپلینترسل!
    ریمن یکی از بهترین بازی های فانتزیم بود ولی معلوم نیست با سازنده اش چیکار کرد😐

    Black KnightآرینCommander jensenSpider-Mah04shadowAlirezaXERXES
  • مقاله بسیار خوبی بود و جوابش هم اینه
    نه در راهه غلطه 😂

    SiRSiNaAshenAlireza
  • Milidante گفت:

    چه عجب گیمفا هم یه مقاله‌ی درست حسابی در مورد یوبیسافت نوشت و از طرفداری متعصبانه و کورکورانه‌ی مزخرفاتی که تو ده سال اخیر تحویلمون داده دیت برداشت. من چند وقت پیش داشتم برای یه سایت ایرانی که اسمشو نمی برم نقد دی‌ال‌سی پاریس از بازی والهالا رو می‌نوشتم، مدیر سایت بهم گفت نمره بالا بده وگرنه دیگه یوبیسافت برامون بازیاشو نمی‌فرسته. همونجا لفت دادم از دنیای نویسندگی.

    shadowMilidanteآرینfarzaadAshen
  • ممنون بابت مقاله کاملا هم درست بود ولی این مقاله در مورد یوبی سافت نسل هشتم بود که قراره بدتر هم بشه تنها بازی تک نفره یوبی سافت در حال حاضر آواتاره که معلوم نیست موفق میشه یا نه beyond good and evil 2 طبق اعلام خود یوبی سافت تماما آنلاین و احتمالا سرویس محوره ریمیک پرنس آف پرشیا هم که کلا ناامید کننده بود و معلوم نیست عرضه میشه یا نه داره به جای ساخت یک اساسینز اصیل یک نسخه آنلاین سرویس محور میسازه فارکرای هم شایعه شده دارن آنلاین میسازن اسپلیتر سل و ریمن کلا فراموش شدن و با این وضعیت یوبی سافت بهتره ساخته نشن توسعه اون بازی نبردهای دریایی هم معلوم نیست چطور پیش میره خیلی راحت میشه فهمید یوبی سافت تو مسیر اشتباهیه من ترجیح میدم اساسین بعدی در حد همون یونیتی باشه ولی روح اساسین داشته باشه

  • ای بنازم به این ارره نحوه ی موفقیتش طرفداران جدیدی و نوجوانانی که با تجربه ی اورجین و اوودیسی این اثر رو شناختن و علاقه پیدا کردن به تبر و مکانهایی که بویی مکانهای تاریخی زمانه اساسین ها و تمپلارها نبردن ما که از نسخه ی ۲۰۰۷ اساسین ۱ الطایر و اتزیو ادیتوره ادیلنسله شناختیمش و در مسیر یه اساسین ریشه دار پا گذاشتیم و حالا اینم سیاست یوبی

    kretos god of gameآرین
  • بهترین نسخه ی اساسین پر خاطره ترین دورانم اساسین کرید رولیشن. مکاشفات بود با اون مردم ترکیه و برجهاش با محفل برادری هم حال کردم اون زمان

    kretos god of gameآرین
  • مشکلات یوبیسافت به دو دسته تقسیم میشه و این دو دسته داره رو یه خط موازی با هم پیش میره…
    دسته اول کم کاریهای خود یوبیسافت هست تو زمینه ی بالا بردن تنوع عناوینش و استفاده از پتانسیل کامل بازیهاش و دوری از تکرار؛ و همچنین کم کردن مشکلات فنی…
    دسته دوم هم جو و جبهه منفی و بعضا ناعادلانه ای هست که منتقدان گیمرها نسبت به عناوین این شرکت دارن.
    مثلا والهالا از داستان بگیر تا گیم پلی و نحوه مبارزات و شاخه مهارت ها و نحوه ی پیشبرد ماموریت ها و… کاملا نسبت به اودیسه تغییر کرده اما این حرف جا افتاده که این بازی هم تکراریه!! خب دیگه یه عنوان باید چقدر تغییر کنه که تکرار شماره قبلش نباشه!؟!
    البته مشکلات فنی وجود داشت که واقعا خیلی هم مهم نبودن و مثل خیلی از بازیهای دیگه به مرور واسشون آپدیت اومده و بازی هم که خیلی خوب فروخته.

    S🤘Mohsenj74آرینCommander jensen
    • اصلا آدم یه چیزایی در مورد والهالا می‌شنوه که تعجب می‌کنه اینی که اینا بازی کردن والهالا بوده یا اینی که من بازی کردم😑
      اسکیل تری قشنگ زمین تا آسمون فرق کرده با مال اودیسه!
      سیستم لول زنی عوض شده سیستم اکس پی دهی عوض شده ، دیگه تقریبا کلا نیازی به رفتن مراحل فرعی نیست چون بازی تا بیست تا لول بالاتر از پاور فعلی بالانسه!
      مشکلاتی که تو اودیسه بود و تو با لول دو یه آدم لول سه رو عمرا نمیتونستی بزنی😂
      ماموریت های فرعی قشنگ عوض شده و دیگه خبری از اون ماموریتای طولانی خسته کننده با طراحی بد نیست
      یا مثلاً رید اضافه شده به بازی که حکم بندیت کمپ های ویچر رو داره ، ولی چپ میری راست میای بهش گیر میدن که آقا تکراریه😑
      بعد همینا به بندیت کمپ های ویچر اشاره کنی میگن نه برای جمع کردن منابعه اصلا مهم نیست مثلا😑
      تنها ایرادی که من میتونم بگیرم به طراحی مراحل اصلیه که اصلا دوست نداشتم مدلشو تو فارکرای شیش هم همین پیاده سازی شده متاسفانه
      جز اون مشکل دیگه ای نیست و واقعا ۸.۵ حقشه
      منتقدا هم همین نمره رو بهش دادن

      shadowPARASITE EVE 2Xbox one s pro gamerآرین
      • دقیقاً تمام مواردی که گفتی درسته. تازه نحوه ی ارتقاء سلاح ها هم معقول تر شده و مثل اودیسه نیست که با هر بار لول زدن باید کل سلاح ها و زره ها رو عوض میکردی. 😐 مینی گیم قوی و کلی تغییرات مثبت دیگه هم البته هست.
        در مورد نمره هم بنظر من کف نمره ای که میشه به والهالا داد ۸.۸ هست، دلیلم هم عظمت نقشه و وسعت و تعداد بسیار زیاد فعالیت های موجود تو بازی هست.
        فکر کنم تا آخر نسل نهم نهایتا شاید ۵ تا بازی بیان که عظیم تر و پرمحتوا تر از والهالا باشن و نمیشه این رو در نظر نگرفت. من خودم فقط دو روز مشغول گشت و گذار تو همون نقشه ی اول بازی تو نروژ بودم. دیگه نقشه انگلستان و ساختن کمپ اصلی که اقیانوسی از فعالیت هاست…
        البته قبول دارم که ماموریت های بازی عمق ماموریت های الدر اسکرول و فالوت و ویچر رو ندارن، ولی بازم تعدادشون خیلی زیاده و کیفیت مناسبی هم دارن.
        حتی اینم شگفت‌انگیزه که مناطق مختلف والهالا هم با وجود تنوع و وسعت زیاد، کاملا با اودیسه فرق دارن و به آدم حس جدیدی رو میدن!
        بهرحال این جو منفی برای یوبیسافت بوجود اومده که مقداریش رو خودش باعث شده و مقداریش هم بی انصافیه.

        آرین
        • دقیقا سیستم ارتقای سلاح ها منطقی تر شده
          هم اینکه سلاح ها بهتر به بازیباز داده میشه و دیگه خبری از اون سیستم لول مسخره ی اودیسه نیست
          اون وسطاش رو هم قبول دارم کاملا
          ولی درباره ی عمق ماموریت ها ، ببین بازی هدفش عمق دادن به ماموریتا نیست ، اودیسه سعی کرد ولی نتیجه شد یه مشت کوئست الکی طولانی😑
          اینجا میستری های بازی بیشتر میشه گفت نقش چست های زلدا رو دارن تا بخوان شبیه کوئست های ویچر و اسکایریم و فالوت باشن ، خود بازی هم اکشن ادونچره ( من یکی با توجه به وضعیت فعلی یوبیسافت این قضیه رو دوست دارم )
          در مورد آخرشم قبول دارم
          عرضه ی پریمال ، سیندیکیت و یونیتی
          داونگرید وحشتناک واچ داگز و دیویژن
          بازی های ضعیفی مثل بریکپوینت
          در کل بازی ضعیف و به قول معروف ت. زیاد داره یوبیسافت ولی خدایی به قول تو یه بخشیش بی انصافیه

          PARASITE EVE 2آرین
    • آرین گفت:

      سلام
      ایولا! این حرف کاملا درسته!
      هم افت کرده هم بیشتر از اون منفور شده.

      PARASITE EVE 2
  • وفا داری به طرفدان قدیمی😁😁😁

    kretos god of gameآرین
  • farzaad گفت:

    مقاله خوبی بود و به نکات بسیار درستی اشاره کردید اما گویی گیمفا تبدیل به عالم بی‌عمل شده. دقیقا به یاد دارم که رسانه شما به بازی متوسطی مثل Valhalla نمره عجیب ۹.۷ داد و منتقد محترم طوری از بازی تعریف و تمجید می‌کرد که انگار با بزرگ‌ترین شاهکار قرن طرف هستیم. همین تعریف‌ها بود که من رو مجاب کرد این بازی رو تهیه کنم و در تمام مدتی که در حال تجربه اون بودم از نمره‌ای که گیمفا بهش داده بود تعجب می‌کردم.

  • Hidden Sepehr گفت:

    با همه ی احترامات به آقای معین سلیمانی ولی شما فقط دارید هیت میکنید بعد دارید بقیرم به هیت دادن نسبت میدید واقعا جالبه،یوبیسافت که اینقدر میگید بده چطوری بهترین شرکت بازی سازی اروپا تو سال های اخیره؟!تو آمارا هست:)گیم های عالی و شاهکاری داشته تو نسل ٨ چجوری میتونید هیت کنید توی هر سبک و سیاقی،همین که والهارا رو با ویچر حتی مقایسه میکنن این خودش نشون دهنده ی این شاهکار هست،یا اینکه R6 که ٧۵ میلیون پلیر داشته تا الان رو بیاید زیر سوال ببرید با اینکه یکی از بهترین بازی های آنلاین محسوب میشه،اینکه منتقدین چندین سالی هست با یوبیسافت لج کردن رو همه ی عالم و آدم میدونن نمیدونم شما چطور همچین حرفی میزنید قطعا اگر بجز یوبیسافت هر شرکت دیگه ای والهارو میساخت متاش بالای ٩٠ بود،و اینکه از odyssey میاد ایراد میگیرد و تعجب میکنید که چجوری کاندید گوتی شده باید بگم نه تنها کاندید شده بلکه در کنار بازی ای مثل god of war باهم جایزه ی بهترین rpg سال شدن:)و …،شاید آقای سعید آقابابایی تنها کسیه که به حق بازی های یوبیسافت رو تو ایران لاقل نقد کنه،یوبیسافت با والهالا دهنه همرو بست و دیگه منتقدا هم بهش لقب شاهکارو دادن مثل pc gamer ولی شما میاید اینجوری میگید و فقط و فقط هیت میکنید الانم با این وجود جوابی دارید؟!:)

    آرین
    • با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی
      متشکرم که مقاله را با حوصله تا انتها خوندید و نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      یوبیسافت بدون شک گذشته و تاریخ بسیار پرافتخاری داره و همین موضوع باعث می‌شه یه شرکت دوست داشتنی برای خیلی‌ها باشه.
      شما که پیگیر اخبار و آمار هستی احتمالا مطلع هستید که یوبیسافت یکی از منفورترین کمپانی‌های گیم نیز هست و سیاست حال حاضر یوبیسافت توسط خیلی از افراد نقد می‌شه، البته هدف اصلی من تو این مقاله “اعتراض” بوده نه “نقد”.
      نظرشما هم راجب شاهکار بودن آثار یوبیسافت در نسل هشتم محترم هست. احتمالا تعریف من و شما از یه بازی “شاهکار” و “عالی” خیلی متفاوته… یه بازی شاهکار ناقص نیست، یه بازی شاهکار با برچسب قیمت ۶۰ یا ۷۰ دلاری اندازه یه بازی موبایلی نباید پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشه… بگذریم.
      صحبت از مقایسه والهالا و ویچر ۳ کردید، احتمالا اون مقایسه در زمینه‌ی مسائل فنی و گرافیکی بوده و معلومه که والهالا تو این زمینه عملکرد بهتری داره… چرا که ۶ سال بعد از عرضه‌ی ویچر ۳ منتشر شده 🙂
      درمورد بازخورد‌های منتقدین هم صحبت جدیدی ندارم. حرف‌هامو در این باره تو مقاله زدم و شما هم قطعا مطالعه داشتید.
      در مورد اثر Odyssey هم باید بگم که صرفا مثالی بود برای موفقیت‌های یوبیسافت علی رغم سیاست اشتباهش.. و بله واقعا هم تعجب داره.. چرا عنوانی که برای هویت سری خودش احترامی قائل نیست و کیفیت مناسبی هم نداره باید کاندید بازی سال باشه؟
      آمار ۷۵ میلیون پلیر R6 برای روزهای اوج این اثر هست، نه الان که یوبیسافت حتی نصف سیزن‌های قبلی هم محتوا منتشر نمی‌کنه، اگه اشتباه نکرده باشم از سیزن اول سال چهارم تا الان هیچ مپ جدیدی برای این بازی منتشر نشده و فقط چند تا مپ رو زحمت کشیدن بازسازی کردن تحویل دادن. از همون موقع تا به امروز به بازی حتی یک سلاح جدید هم اضافه نشده برای انتشار تاچانکای جدید پلیر‌های این عنوان ۶ ماه بعد از معرفیش صبر کردن… یوبیسافت حتی برای چیتر‌ها و کسانی که با موس و کیبرد در کنسول بازی رو بهم ریختن کاری نمی‌کنه، رینبو سیکس تو کنسول تبدیل به یه بازی غیرقابل تجربه شده و این نظر اکثریته.. خیلی‌هایی که عاشق این بازی بودن همین رو می‌گن. عنوانی که با چنین مشکلات بزرگی رو به رو شده چطور می‌تونه هم رده‌ی بهترین بازی‌های آنلاین باشه؟ بله.. سه سال پیش که بتلفید و کال آف دیوتی تو جنگ جهانی و جنگ ستارگان گیر کرده بودن رینبو یکه تازی می‌کرد، ولی الان با برگشت بتلفیلد و کال آف دیوتی به جنگ‌های مدرن، دیگه خبری از فن بیس وفادار رینبو که اکثر شون طرفدار دو آتیشه‌ی کال آف دیوتی و بتلفیلد بودن نیست. حنی همین Get Flanked که اسمش تو مقاله اومده قبلا از بازی‌های Call of Duty محتوا می‌ساخته.
      در نهایت متشکرم بابت انتقاد سازنده‌ی شما.

      آرین
      • آرین گفت:

        سلام علیکم
        تنها چترهای کره زمین توی رینبو اند، کاد و کانتر و… چیتر ندارن ها! فقط بازی‌های یوبیسافت سمی اند.
        این چه حرفیه برادر! از شما بعیده.
        به هویت احترام قائل نیست؟ شما یه بازی با ۱۰ نسخه بگو که “برای هویتش احترام قائل است.”
        پس حتما گاد ۲۰۱۸ خم احترام قائل نیست یا gta V که اصلا قائل نیست.
        خود شما می‌گی “منفورترین شرکت”
        حتما EA هم “محبوب‌ترین شرکت”
        لابد هیتر این منفور می‌تونه از منفورترین شرکتش صحبت منطقی و نقد کنه.

        XERXES
  • Arno گفت:

    خلاصه مقاله، یوبیسافت باید عناوین یکبار مصرف بیشتری بسازه مگر نه نابود میشه
    یه مقاله دیگه و ارزیابی عملکرد یه ناشر بر اساس نمره بی ارزش متا

    XERXESآرین
  • Amir1 گفت:

    خسته نباشید ولی بنظرم یکم بیش از حد یوبیسافتو کوبوندید درسته که نسل ۸ مثل نسل ۷ نبود و واقعا خیلی بازی های خوب و باکیفیتی داد واقعا کی یادش میره والهالارو پرفروش ترین اساسینز درسته که از ریشه ها فاصله گرفته بود ولی انصافا خیلی خب بود و نمیشه که همیشه انتظار همون بازی رو داشته باشید بنظرم هم اودیسی و هم والهالا که انصافا باید جز ۵ بازی برتر امسال باشه خیلی بازی های خوبین غیر از او برای افتخارم بازی بسیار خوبیه و فور هانر اصلا ابدا بازی بدی نیست هم جذابه و هم زیبا و درجه یک غیر از اون فارکرای هاشم خیلی خوب بود و نکته مثبت نسل۸ یوبیسافت همین بود هم فارکرای۴ خوب بود و هم فارکرای۵ که یه جهش بسیار بزرگی در فارکرای بود وهمه چیزو تغییر داد نوع روایت و نوع گیم پلی که عالی بود و متاسفانه اگه اون جو منفی و داستاناش دورش نبود و کمی مشکلاتش جزی رو رفع میکردن جز ۵ بازی برتر سال ۲۰۱۸ میشد حتی همون بازی بدون تغییر تو ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ جزو ۵ بازی برتر سال میشد و بسیار عالی بود از آمار فروش بازی هم مشخصه پرفروش ترین بازی نسل هشت واگه اشتباه نکم پرفروش ترین بازی تاریخ یوبیسافت بود این فارکرای۵
    فارکرای۶ هم بازی خوبی بود قبول دارم این بازی اصلا درحد فارکرای۵ و ۳ نبود ولی واقعا بازی خوبی بود
    یوبیسافت باید بهتر کنه خودشو ولی اصلا درحال سقوط نیست ولی دیگه تو اون اوجشم نیست ولی میتونه بایک مدیریت خوب بازم خودشو برگردونه به اوج

    آرین
  • Rowhan گفت:

    سلام! اگه این بازی‌ها رو ضعیف می‌دونید،‌ برای PC چه بازی خوبی در سبک RPG سراغ‌دارین؟

    XERXESآرین
  • واقعا اگه یوبی بخواد میتونه شاهکارهای مثل فارکرای ۳، اساسین کرید ۲، ریمن لجندز یا هر یک از این شاهکار های که بچگی ما با آنها گذشت بسازه ولی مدیران‌ شرکت راه اشتباهی در پیش گرفتن

    shadowآرین
  • آرین گفت:

    سلام
    الآن حسابتون رو می‌رسم نامردا!
    جمع کنید این بساط رو، چه مقاله‌….! یه حرف سالم توش پیدا نشد.
    متاش خوبه، فروشش خوبه، هواداران هم راضی اند بعد معلوم نیست مسئله دوستان چیه.
    می‌گه چرا آنلاین و سرویس‌محور می‌سازید، پس همراه یوبی‌سافت تف تو روی ناتی‌داگ و راک‌استار که همین کار رو می‌کنند.
    می‌گه چرا اسپلینترسل نمی‌سازد، خب استراحت داده. مگه نمی‌گید اساسینز رو بده استراحت؟ اسپلینتر هم پشت هم نسخه داد الآن دیگه ایده‌ای نداره برای ساخت، تکراری بده خوبه؟
    اصلا چون مخفی‌کاری یه دوست نداره بده چون فروش نمی‌ره، بقیه هم همین اند، چرا یقه‌ی اونا رو نمی‌گیرید؟
    می‌گه چون تبلیغات دارن فروش می‌رن! آفرین استاد! باریکلا! خب بگو ببینم کدوم بازی بدون تبلیغات فروش می‌ره؟
    جل‌الخالق! به یکی از متنوع‌ترین و بزرگترین بازی‌های نسل می‌گه تکراری! برو اول بازی کن بعد بشین توخالی بگو!
    والهالا پرداخت درون‌برنامه‌ایش کجا بود! چی بازی رو بخریم؟ بدون خریدن به راحتی می‌شه سیر تا پیاز بازی رو رفت بعد آقا می‌گه بدون خریدن بازی‌ای نیست.
    جمع کنید این مسخره‌بازی رو، این همه شرکت ضعف و کاستی دارن و پایین و بالا، چرا. حواستون به اونا نیست؟ چرا فقط جبهه‌تون رو یوبی‌سافته؟ اونقدر که رو آیت هست رو EA نیست بعد برا ما فاز روشنفکری گرفتن ایراد ردیف می‌کنند.

    XERXES
    • آرین گفت:

      تشکر از ادمین
      بعد شما نگاه کن می‌گن چرا آدیسی کاندید goty و بازی سال شده.
      خب برادر شما مگه نمی‌گی دم منتقدها و رسانه‌ها گرم که حق می‌گن، پس چرا با کاندید شدنش مشکل دارید؟ ما الآن نفهمیدیم کاندید شدن آدیسی کجاش بده، برای گیم اواردز بده، برای رسانه، برای نقد، برای کی؟

      XERXES
  • NEON گفت:

    والا من والهالا رو بازی کردیم بازی ( از نظر بنده ) بازی صرفا بازی متوسط بود ( من خودم کل سوراخ سنبه های بازی رو گشتم کلی هم لباس و سلاح پیدا کردم از لباس مخصوص اساسین بگیر تا نیزه اودین و پتک ثور ) بازی فقط ای کاش اسمش رو اساسینز کرید نمیذاشتند اگر اسمش یه چیز دیگه بود قطعا نمره بالاتری می‌گرفت . واچ داگز لیجن هم بازی کردم فاجعه بود ( صد رحمت به نسخه اول و دوم ) ماموریت های فرعیش هم که خسته کننده. امیدوارم یوبی سافت نابود بشه 🙏

    kretos god of game
  • Mahdi Sam گفت:

    بی انصاف نباشن، افت کرده نسبت به نسل هفت قبول ولی در نظر بگیرین که اگه بهترین ناشر نسل هفت نبود جزو سه‌تا بود، چه کیفیت و چه کمیت عالی بود، تو نسل هشت افت کرد ولی باز هم جز ده‌تا ناشر بود، اگه سخت بگیریم جز بیست و پنج‌تا، الان هم روندش رو به رشدی داره، همون ریبوسیکس اگه بهترین شوتر تاکتیکال نسل هشت نبود جزو بهترین‌ها بود در بقیه عناوین هم کمابیش ماجرا همینه

    آرین
آیا یوبیسافت در مسیر درستی قرار گرفته است؟