بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 

بازی Minecraft به رکورد تازه‌ای در تعداد پلیرهای فعال دست یافت

رضا مهرعلی
۲۰:۵۲ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 

استودیوی موجانگ، توسعه‌دهنده‌ی بازی پرطرفدار Minecraft (ماینکرافت)، به تازگی آمار جدیدی را از موفقیت این اثر در زمینه‌ی تعداد پلیرهای فعال منتشر کرده است.

طبق جدیدترین آمار، بازی Minecraft ماهانه بیش از ۱۴۱ میلیون کاربر فعال دارد. با رسیدن به این رقم، بازی مذکور توانست رکورد قبلی خود را که در آوریل ۲۰۲۱ یعنی پنج ماه قبل ثبت شده بود و از داشتن ۱۴۰ میلیون پلیر فعال در ماه خبر می‌داد، شکسته و پشت سر بگذارد. استودیوی موجانگ (Mojang) همزمان با اعلام این موفقیت تازه‌ای که Minecraft به آن دست یافته است، آمار مالی مختلفی از این بازی را نیز همراه با اطلاعاتی جالبی از پلیرها به اشتراک گذاشته است.

بر طبق این آمار، بازی Minecraft بیش از ۳۵۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. همچنین در اطلاعات منتشرشده مشاهده می‌کنیم که طی سال ۲۰۲۰، ویدئوهای مرتبط با این بازی در شبکه‌ی یوتیوب موفق شده‌اند ۲۰۱ میلیارد ساعت بازدید را به خود اختصاص دهند.

شکی نیست که Minecraft به پدیده‌ای منحصر به فرد در دنیای بازی‌های ویدئویی مبدل شده است و با انتشار عنوان فرعی Minecraft Dungeons و موفقیتی که به‌روزرسانی Caves & Cliffs به همراه داشت، ظاهرا قرار است به این پیشرفت روزافزون خود ادامه دهد.

۲۴ مهر ماه بود که موجانگ رویداد سالانه‌ی Minecraft Live را برگزار کرد و علاوه‌بر آماری که پیش‌تر به آن‌ها پرداخته شد، از به‌روزرسانی‌ها و محتویات آینده گفت. یکی از مواردی که درباره‌ی آن صحبت شد، به‌روزرسانی The Wild بود که قصد دارد با بهینه‌سازی‌هایی در محیط، گیاهان و جانوران، دستی به سر و روی گیم‌پلی بازی بکشد. در جریان این به‌روزرسانی، مرداب‌های جدید گِل و گیاه چندل، قورباغه‌ها و بچه وزغ‌ها به بازی اضافه خواهند شد. همچنین پلیرها بالاخره قادر خواهند بود صندوقچه‌های خود را روی قایق‌ها قرار دهند. نکته‌ی قابل اشاره‌ی دیگری که وجود دارد این است که با اعلام استودیوی موجانگ، نسخه‌های Bedrock و Java بازی Minecraft به سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس افزوده خواهند شد.

روی هم رفته، مشخص می‌شود که بازی Minecraft قرار نیست به این زودی‌ها میدان را خالی کند. طبق گفته‌ی استودیوی موجانگ، پلیرها بیش از یک میلیارد ساعت را در بخش چندنفره‌ی این بازی سپری کرده‌اند. Minecraft در زمینه‌ی درآمدزایی هم بسیار موفق بوده و بیش از ۳۵۰ میلیون دلار درآمد را عاید سازندگان مشغول در Minecraft Marketplace کرده است. همان‌طور که در ابتدای متن هم گفته شد، محتویات مرتبط با بازی Minecraft سال گذشته بیش از ۲۰۱ میلیارد ساعت بازدید را در شبکه‌ی یوتیوب دریافت کردند تا این بازی به پربازدیدترین تاپیک یوتیوب در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. این آمار هم فوق‌العاده است چراکه سال قبل از آن Minecraft تنها موفق به کسب نیمی از این آمار شده بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 
بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • این بازی فوق العادست، محتوای بازی به شکل شگفت انگیزی زیاده و تا مدت ها می تونه سرگرمتون کنه. تصور اینکه چند سال دیگه نسخه دوم این بازی معرفی بشه و چه موفقیتی می تونه کسب کنه خیلی سخته و قطعا ماینکرفت از اون آیپی هاییه که مایکروسافت باید تمام استفاده رو از این بازی ببره و خیلی بازی های حاشیه ای مثل دانجنز میشه از روی این بازی ساخت.

    • seyed.yousefi گفت:

      بازی ماینکرفت به نظرم نسخه دوم لازم نداره
      همین آپدیتا بازی رو کلا تغییر میدن

      مثلا ۱.۸ که کلا کامبت هارو تغییر داد
      یا یه آپدیتایی که پیلیجر اضافه کردن به بازی
      یا الایترا(وسیله ای برای پرواز)
      یا آپدیت آب که دنیای زیر آبش خیلی فرق کرد طبق گفته ها
      یا مثلا ۱.۱۶ که بُعد ندر(جهنم) رو کلا تغییر داد
      ۱.۱۷ هم که کلی موجود و ایتم و محیط جدید اضافه کرد.

      از چند سال قبل تا الان کلی موجود و ایتم و بایوم و تکسچر و… عوض شده

      همینطوری آپدیت بده دیگه نسخه جدید لازم نداره بنظرم

      • آره اینکه درسته بازی هر سال داره تکمیل تر میشه و من هم گفتم بعد چند سال ولی بازم هر کار کنی بیس بازی همونه و بیس بازی با آپدیت ها تغییر نمی کنه، من بیشتر منظورم دنیای ماینکرفته و بازی های جانبی ای که می تونن از بازی بسازن اما نسخه دوم هم شاید در نسل دهم بیاد و با بنیادی جدید و قابلیت های جدید و کلی ایده جدید جذاب که می تونه توش باشه و دوباره انقلابی به پا کنه.
        درهرصورت احتمالا این بازی ابدی نیست و کم کم بعد چند سال پلیر هاش ریزش می کنن و سازنده ها به فکر نسخه دومش میوفتن و همونطور که گفتم نسخه دوم می تونه با توجه به اینکه بازی جدیده و حتی حداقل سخت افزارش هم قوی تره چیزی فراتر از تصورمون عرضه کنه و استاندارد های ماینکرفت رو چندین پله ارتقا بده. نمونش که همین چند روز پیش به ذهنم رسید ایدهٔ فضایه، درسته خیلییییی جاه طلبانست اما اگر نسخه دوم بشه به فضا هم رفت کلی محتواهای دیگه برای بازیکن ها بوجود میارن که به معنای واقعی پای این بازی پیر بشن.

        • S گفت:

          فکر کنم یبار موجانگ گفت قرار نیست نسخه ۲ رو بسازن
          و اینکه هنوز نسخه ۱ کامل نشده و بهش اسم بتا میزنن

        • seyed.yousefi گفت:

          آره خب هیچ چیز غیر ممکن نیست.ولی به نظرم حداکثرش اینه که آپدیت ها انقدر بزرگتر میشن که خیلی چیزا تو بازی تغییر بکنه.همین ایده فضا و اینا رو فک کنم بعضیا تو تیک تاک و ردیت و اینستا راجبشون حرف میزدن.
          یه چند تا کلیپ دیدم درباره ایده ی آپدیت هایی که طرفدارا داده بودن.بعضیاشون به خیلی جذاب بودن اگه موجانگ کار کنه روی همچین آپدیتایی فوق العاده خوب میشه.
          ولی خب بیسشو بنظرم نمیشه تغییر داد.دلیلشم از نظر من اینه که:چیزی که ماینکرفتو خاص میکنه همین گیمپلی جذاب و گرافیک سادشه.عوض کردن هسته بازی بنظرم یذره بهش شاید آسیب بزنه
          در کل اگرم تغییر بزرگی قرار باشه تو بازی بوجود بیاد حالا حالا نمیاد بنظرم.

          • آره منم موافقم که بازی هنوز خیلی پتانسیل داره و خودم هم بالاتر، زمانش رو نسل دهم حدس زدم ولی بازم بازی های زیادی می تونن از روی ماینکرفت بسازن. مثل لگو که کلی بازی داره میشه برای آیپی ماینکرفت هم همچین کاری کرد یا اصلا بیان یک بازی اوپن ورد با نقشه ثابت و مشخص بسازن تو مایه های ویچر و اسکاریم ولی گرافیک ماینکرفتی و توی بازی پر باشه از مکان ها و ساختمون های عجیب که نمونه هاشو طرفدار ها تو بازی زیاد ساختن و بعدم میشه ایده ها تبادل دیالوگ و سیستم مبارزات بهتر و پیشرفته تر براش طراحی کنن.
            از اینجور بازی ها بنظرم میشه از روی بازی ماینکرفت ساخت و نتیجه کار هم خیلی جذاب بشه.

            • seyed.yousefi گفت:

              دقیقا موافقم.میتونن کلی چیز جدید از ماینکرفت در بیارن.مثل همین ماینکرفت دانجن.ولی لازمش اینه روش کار بشه تا مثل دانجنز ازش کم استقبال نشه.
              ماینکرفت یه استوری مود هم جدا داره ولی اونم استقبال نشد چون کیفیت ساخت اون اصلی رو نداشت.باید یه چیز aaa بزرگ بسازن ازش انصافا پتانسلش خیلی بالاس
              در ضمن لذت بردم از گفتگو باهات🌹

    • Spider man گفت:

      حرفت عالی بود من خودن ماینکرفت پلیر و منم میگم میتونه مایکرو ماینکرفت ۲ رو یسازه

  • daniel lamb گفت:

    چند روز پیش هم رای گیری بود سر mob جدید که من خودم copper golem ترجیح میدادم ولی رای نیوورد

  • Hasan0930 گفت:

    این موجانگ چرا بازی جدید نمیده 😭😭

    بابا ۱۱ ساله که ماینکرفتو دادین و هیچ گیم جدیدی ندادین… پس مایکرو چرا شما رو خرید؟؟؟

بازی Minecraft به رکورد جدیدی دست یافت - گیمفا