میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

ابوالفضل چمنی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

سبک FPS به واقع از پرطرفدارترین و پول‌سازترین ژانرها در بین تمامی بازی‌ها محسوب می‌گردد که امروزه پرچم‌دار بی‌چون و چرای آن با اختلاف سری Call Of Duty می‌باشد.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

در تمامی محصولات و صنایع همیشه دو صفت از جایگاه بالاتری در بین مخاطبین و عموم جامعه برخوردارند، کسانی که در این زمینه‌ها اولین باشند و کسانی که بهترین باشند.

سری بازی‌های Call Of Duty را قطعاً نمی‌توان در دسته‌ی اولین‌ها قرار داد اما با همان قاطعیت می‌توان آن را بهترین در ژانر خود نامید که گواه این مدعا چیزی نیست جز فروش بالاتر این محصول با وجود رقبایی به مراتب قدیمی‌تر و البته توانمند.

اگر بخواهیم ژانر FPS را به دو بخش تقسیم کنیم می‌توان عناوینی همچون DOOM و سایر بازی‌های مشابه را در دسته‌ی Classic Shooter یا Old School FPS قرار داد و برخی از ایشان همچون COD را در دسته‌ی عناوین Modern Shooter یا Tactical FPS تقسیم‌بندی نمود. یکی از تفاوت‌ها در این دو سبک تعداد حمل سلاح‌ها و نحوه‌ی تعامل گیمر با این سلاح‌ها می‌باشد.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

در این مقاله مجال آن نیست تا مخاطب را با تاریخچه‌ی این ژانر و زیرشاخه‌های آن آشنا کنم زیرا تمامی حرف این مقاله حول و حوش سری COD علی‌الخصوص Modern Warfare 2018 و تغییراتی که ایجاد کرد می‌باشد.

سری COD با توجه به قدمت و تجاربی که در این ژانر دارد یکی از باارزش‌ترین عناوین تمامی دوران می‌باشد که توانسته است تا با زیرکی، هوشیاری و همچنین وارد کردن برخی از المان‌ها، خود را تا به امروز در صدر بهترین‌ها نگه داشته و همچنان در این مسیر باقدرت در حال حرکت است.

همیشه برای فرار از تکرار در این صنعت، سازنده بایستی چاره‌ای اساسی برای محصول نهایی خود بیاندیشد تا مخاطب را بتواند مجاب به تجربه‌ی اثر خود و در نهایت تقبل هزینه‌ی آن کند، در غیر اینصورت، این اثر به مانند برخی از آثار به موزه‌ی تاریخ بازی‌های ویدیویی راه خواهد یافت و در همان‌جا نیز آرام خواهد گرفت که نمونه‌هایی از این دست نیز کم نیستند.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
سری نام‌آشنا و البته فراموش شده‌ی مدال افتخار

تغییر در سری بازی‌های COD در نسل هفتم با سه‌گانه‌ی Modern Warfare شروع گردید و در نهایت در نسل هشتم نیز این سری بار دیگر نام COD را دچار تغییراتی شگرف کرد. Modern Warfare 2019 تقریباً از هر حیث که بخواهیم به آن نگاه کنیم (به غیر از داستان‌) دچار تغییراتی کوچک در مقیاسی بزرگ گردید که به جهت هر چه بهتر کردن این سری برآمد.

call of duty

موتورهای بازی‌سازی حرف اول و آخر را در کیفیت نهایی یک محصول می‌زنند

در ابتدا همه چیز به یکی از موتورهای بازی‌سازی اختصاصی Activision برمی‌گردد. Modern Warfare 2019 به مخاطبین و سایر سازندگان نشان داد که یک موتور ارتقاء‌یافته و به‌روز، چقدر می‌تواند در بهبود روند توسعه‌ی یک عنوان تأثیر‌گذار باشد.

ارتقاء موتور نورپردازی جدید، بهبود فیزیک اشیاء و موتور صداگذاری ارتقاء‌یافته در کنار پشتیبانی از کتابخانه‌ی DirectX 12 و Dolby Atmos تنها بخشی از تغییرات این موتور بازی‌سازی است که مخاطب تأثیرات آن را به وضوح در عنوان Modern Warfare 2019 دیده است.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

در روند توسعه‌ی این عنوان علاوه بر خالق این مجموعه (Infinity Ward)، چهار شرکت دیگر که تمامی آن‌ها زیرمجموعه‌ی شرکت بزرگ Activision محسوب می‌شوند نقش داشتند که هر یک وظیفه‌ی توسعه‌ی یک یا چند بخش از این عنوان را برعهده داشت.

همیشه یکی از ایراداتی که جامعه‌ی مخاطبین COD و سایر گیمرها، علی‌الخصوص طرفداران سری بازی‌های Battlefield (که به نوعی رقیب مستقیم آن نیز محسوب می‌شود) به این سری وارد می‌کردند، وجود تکنیک‌های بصری تاریخ مصرف گذشته برای به نمایش گذاشتن بافت‌ها، سوژه‌ها، نورپردازی و … بود. در حالی که رقیب دیرینه‌ی این سری از لحاظ به نمایش گذاشتن این تکنیک‌ها، یک سر و گردن بالاتر از تمامی عناوین COD قرار داشت.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

با عرضه‌ی COD Modern Warfare 2019 و تجربه‌ی آن برای گیمرها، به یکباره همه چیز برای مخاطبین تغییر کرد. این عنوان در تک‌تک شاخصه‌های سری عناوین COD حس منحصر به فرد بودن را به مخاطب خود منتقل می‌کرد. Activision آمده بود تا با عرضه‌ی Modern Warfare یک بار دیگر توانایی استودیوهای خود را به رخ رقبایش بکشد. آن‌ها به خوبی می‌دانستند که COD نیاز به تغییراتی اساسی و به نوعی یک خانه‌تکانی دارد.

صداگذاری؛ حرف اول و آخر در بین تمامی عناوین Tactical FPS

بازطراحی صدای اجسام و سلاح‌ها در کنار اضافه شدن گفتگوهای گاه‌و‌بیگاه منحصر به شخصیت شما در حین نبرد با سایر گیمرها یکی از مواردی بود که موتور بازی‌سازی جدید برای توسعه‌دهنده‌گانش به ارمغان آورده بود. به واقع صداگذاری در این اثر از هر حیث در بالاترین جایگاه خود قرار داشت که تنه به تنه‌ی رقیب دیرینه‌ی خود می‌زد و در اکثر موارد می‌توانست به راحتی او را به چالش بکشد و از میدان بیرون کند.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
همیشه کیفیت صداگذاری را در صحنه‌های شلوغ تصور می‌کردیم اما Modern Warfare 2019 روی دیگر سکه را به ما نشان داد. بخش پنجم: Clean House

پیاده‌سازی تکنیک‌های بصری؛ همه چیز تمام

تکنیک‌های بصری در این بازی به بالاترین سطح از یک عنوان FPS رسیده بود که تقریباً کمتر عنوان FPS دیگری توانایی رقابت با آن را داشت. از نورپردازی محیط‌های مختلف و سایه‌زنی آن‌ها گرفته تا کیفیت بافت‌های منحصر به فرد تک‌تک سلاح‌ها، حس جدیدی را برای مخاطبین این سری به ارمغان می‌آورد. لذت در دست گرفتن یک سلاح فارغ از نوع آن و ترغیب گیمر به استفاده‌ از تک‌تک آن‌ها یکی از مزایای موتور بازی‌سازی جدید این عنوان بود.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
تمامی بهبود‌های بصری در بازی فارغ از تکنیک‌های مختلفی چون RTX به گیمر ارایه می‌شد

حالا انیمیشن تعاملات در بازی نیز به طور کلی دستخوش تغییرات شگرفی شده بود. گیمر در بازی می‌توانست تا در هر لحظه با سلاح خود یک تعامل بصری داشته باشد که بسته به نوع آن سلاح، این تعامل در قالب انیمیشن‌های مختلف به او نمایش داده می‌شد.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
انیمیشن‌های بازی در برخی موارد حتی نوع گلوله را به گیمر نشان می‌دادند

انیمیشن تعویض خشاب‌ها و جای‌گذاری گلوله‌ها نیز دستخوش تغییرات شگرفی شده بود و گیمر می‌توانست با المان‌های Shooter تعامل بهتری داشته باشد و ارتباط نزدیک‌تری را با بازی برقرار نماید.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
انیمیشن‌های منحصربه‌فرد تعویض خشاب در عنوان Modern Warfare معنای دیگری به بازی می‌بخشید

تکنیک جدید دویدن با حدأکثر توان و در زمانی محدود، برای اولین بار در این عنوان پا به عرصه‌ی ظهور گذاشت. چیزی که ما در بازی آن را Tactical Sprint می‌نامیم. نه تنها این قابلیت جدید، حس غوطه‌وری بیشتر گیمر در بازی را به ارمغان می‌آورد بلکه با توجه به موتور صداگذاری جدید IW 8 گیمر قادر بود تا صدای متفاوتی را در حین دویدن سریع نسبت به سایر فعالیت‌ها بشنود.

Tactical Sprint به گیمر این اجازه را می‌داد تا از فضای سرعتی و Arcadeگونه‌ی عنوان Modern Warfare 2019 نهایت استفاده را ببرد حال آن‌که Gameplay نیز دستخوش تغییراتی شده بود.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
قابلیت Tactical Sprint به گیمر این اجازه را می‌داد تا برای مدتی محدود با حدأکثر سرعت، شروع به دویدن کند

استفاده از سوژه‌ای با نام Armor Plate برخلاف شیوه‌های مرسوم در سایر عناوین Battle-Royal حسی به مراتب زیباتر و بهتر را به گیمر در بازی منتقل می‌کرد. نه تنها به لحاظ بصری، انیمیشن جای‌گذاری این سوژه به زیبایی هر چه تمام اجرا می‌شد، بلکه Gameplay نیز متأثر از آن و زمانی که گیمر برای استفاده از آن می‌گذاشت، دچار تغییر شده بود.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
استفاده از Armor Plateها تغییری کوچک اما کارآمد بود که برای اولین بار در تمامی سری پیاده شده بود

زن و مرد، سیاه و سفید، فرقی ندارد، همه در کنار هم

وجود Special Operation‌های متنوع با لباس‌های مختلف حس تنوع‌طلبی گیمر را به خوبی پوشش می‌داد. برای اولین بار در این عنوان شما دسترسی به بیشترین تعداد سرباز با انواع لباس‌ها برای هر یک از آن‌ها را داشتید که از این حیث نیز این عنوان در دسته‌ی عناوین هم‌ژانر خود بی‌رقیب بود.

گیمر اکنون می‌توانست به سربازان بیشتری دسترسی داشته باشد تا هیجان و تجربه‌ی هر بار بازی برای او حس تازه‌ای باشد.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
برای اولین بار در تمامی دوران، عنوان Modern Warfare از حیث تنوع بخشیدن به سربازان بی‌نظیر ظاهر شد
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میتوانید لباس سرباز خود را به دلخواه عوض کنید و از بازی لذت بیشتری ببرید

موتور بازی‌سازی IW 8 این امکان را به سازندگان می‌داد تا بتوانند فیزیک سلاح‌ها و اشیاء در بازی را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کرده تا گیمر بتواند حس در دست گرفتن یک سلاح، بسته به نوع آن را داشته باشد.

حس ناب مبارزات با فیزیک خارق‌العاده‌ی سلاح‌ها

شما می‌توانستید تا به راحتی احساس کار با سلاح‌های با برد متوسط را از یکدیگر به بهترین وجه ممکن تمییز داده و این مهم برای سایر کلاس‌ها نیز صادق بود.

فیزیک سلاح‌ها و سایر اجسام و اشیاء در این عنوان به واقع از نو بنا شده بود تا بتواند به گیمر، وزن و آن حس ناب در دست گرفتن و شلیک کردن با یک سلاح را طوری منتقل نماید که نظیرش را نه تا قبل از آن و نه حتی بعد از آن نیز نمی‌شود به راحتی یافت.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
حس ناب تجربه و کار با هر سلاح و در هر سطحی را Modern Warfare 2019 به اوج خود رسانده بود

موتور بازی‌سازی جدید، این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذاشت تا بتوانند آن‌چه را که تا آن زمان نمی‌توانستند در بازی به خوبی پیاده نمایند، به زیبایی هر چه تمام اجرا کنند. یکی از این موارد قابلیت گسترده و باکیفیت متعلقات جانبی سلاح‌ها بود، که تا آن زمان نظیرش را در سری عناوین COD حتی سه‌گانه‌ی Modern Warfare نیز ندیده بودیم.

هر آن‌چه را که در دست دارید، به هر روش شخصی‌سازی کنید

یکی از تفریحات گیمرها در این بازی کم و زیاد کردن این متعلقات (Attachments) به سلاح مورد علاقه‌ی خود بود، تا بتوانند به تجربه‌ی دلخواه خود در بازی دست یابند و یا به تجربه‌های جدیدی در مبارزات با سایر گیمرها برسند.

گیمر در این عنوان برای اولین بار به بیش از ۶۰ عدد Attachments برای هر سلاح در هر کلاسی دسترسی داشت.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
Attachmentهای سلاح‌ها در این عنوان به معنای واقعی کلمه، بی‌رقیب بود، جایی که گیمر در سایر عناوین حسرت تنوع آن را می‌خورد

یکی دیگر از خیل قابلیت‌هایی که ما در Modern Warfare 2019 با آن آشنا شدیم، قابلیت کاربردی و به شدت تأثیرگذار Mount کردن بود. گیمر می‌توانست با استفاده از این قابلیت، دقت و تمرکز بالاتری برای مقابله با دشمنان در بازی داشته باشد.

قابلیت Mounting صرفاً محدود به برخی از عناوین نام‌آشنای آن دوران بود و تصور اجرایی شدن آن در یک عنوان Arcade همچون سری عناوین COD را بیهوده نشان می‌داد، جایی که گیمر باید مدام در حال حرکت، حمله و فرار می‌بود.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
قابلیت Mount کردن برای اولین بار در سری عناوین COD پیاده‌سازی گردید

موش و گربه بازی

قابلیت دیگری که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن نوشت و بحث و تبادل نظر کرد، قابلیت Breach یا نفوذ می‌باشد. گیمر در بازی می‌توانست با استفاده از این قابلیت و عبور از برخی درب‌ها در بازی به محیط‌های جدیدی وارد شده و یا حتی نتیجه‌ی یک رقابت را به نفع خود تغییر دهد. این قابلیت در کنار نفوذ گلوله‌ها و عبور آن‌ها از سوژه‌هایی که از چوب یا مواد مشابه دیگر تشکیل شده بود، به راحتی توانست تا نظر خیل عظیمی از گیمرها را به خود جلب نماید.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
تقریباً تمامی درب‌ها در بازی از قابلیت Breach کردن بهره می‌برند

Modern Warfare 2019 توانست تا با اعمال تغییراتی کوچک، تجربه‌ای شگرف را برای مخاطبین خود به ارمغان بیاورد اما مهم‌تر از آن یک Call Of Duty بماند.

وجود برخی از قابلیت‌های متنوع در نحوه‌ی مبارزات در بازی با رقبا، خود گویای تلاش دوچندان سازندگان این اثر برای بازی بود.

GUNS, GUNS, GUNS

از انواع مبارزاتی چون Gun Fight و Ground War گرفته تا بخش محبوب و بی‌رقیب Warzone همگی در جهت تزریق ایده‌هایی بود که تا آن زمان یا وجود نداشت و یا اگر داشت به خوبی به مخاطب ارائه نشده بود.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
Gun Fight به راحتی می‌تواند سطح آدرنالین خون شما را بالا ببرد

Finish HIM

شما در این بازی برای اولین بار می‌توانستید تا فرمی از حرکات را بر روی حریفان خود پیاده نمایید و قدرت، توانایی و برتری خود در مبارزه را به رخ آن‌ها بکشید.

اجرای Finishing Moves یا همان حرکات تمام‌کننده علاوه بر ایجاد تنوع در مبارزات بازی، تسلط شما را در نحوه‌ی اجرای آن‌ها به رخ سایر گیمرها می‌کشید. این قابلیت‌ها برای اولین بار در یک عنوان Tactical FPS، به خوبی و زیبایی هر چه تمام پیاده می‌شدند.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
هر سرباز از قابلیت Finishing Move منحصر به فرد در بازی برخوردار بود

COD MW 2019: Loot Boxes! Get out of My Sight

شاید تصورش برای خیل عظیمی از گیمرها سخت باشد که در یک بازی سرویس‌محور خبری از لوت‌باکس نباشد اما کسی چه می‌داند که در سر مدیران رده بالای Activision چه می‌گذشت. هر چه که بود دیگر در عنوان COD MW 2019 خبری از لوت‌باکس‌های آزاردهنده نبود و گیمرها با خیال راحت‌تری می‌توانستند تا به خریدهای درون‌برنامه‌ای بپردازند.

حذف لوت‌باکس از خریدهای درون‌برنامه‌ای بعدها و با عرضه‌ی عنوان COD BO CW 2020 ادامه یافت تا مخاطبین بدانند دیگر Activision علاقه‌ای به این‌گونه کسب درآمد ندارد.

مواردی که بنده در این مقاله به آن‌ها اشاره نمودم تنها بخشی از تغییراتی بود که Modern Warfare 2019 آن را برای مخاطب خود به ارمغان آورده است.

گیمرهای زیادی معتقدند تنها توسعه‌دهنده‌ای که می‌تواند مجدداً این ژانر را یک تکان اساسی بدهد فقط Infinity Ward است و بس.

امروزه تقریباً در برخی از سایر آثار ما شاهد تغییر رویه‌ی آن‌ها و استفاده از المان‌هایی هستیم که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار به بهترین وجه به گیمر نمایش داده شد.

موفقیت این عنوان و تلاش ستودنی تیم‌های Activision در جهت خلق این اثر منجر به فروش بیش از ۳۰ میلیون نسخه‌ای و سود نزدیک به دو میلیارد دلار فقط در سال عرضه‌ی آن بود. با این وجود این اثر هنوز و با گذشت قریب به دو سال از زمان عرضه برای ناشر خود، درآمدزایی می‌کند.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
بخش QC استودیوی Infinity Ward

نامزدی این عنوان در مراسم‌های بزرگی چون ۲۰۱۹ Golden Joystick Awards و The Game Awards 2019 و ۲۳rd Annual D.I.C.E. Awards در زمینه‌های مختلف از قبیل Game of the Year و Best Action Game و Best Multiplayer Game و همچنین کسب جایزه‌ی Best Audio Design در مراسم The Game Awards 2019 خود گواه این ادعای بنده است.

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
خالق سری عناوین Modern Warfare امروزه با داشتن چهار استودیو و نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو، یکی از باارزش‌ترین استودیوهای بازی‌سازی محسوب می‌شود

طعنه‌ به رقبایی که امروز صحنه را به روشی دیگر خالی کرده‌اند

همیشه یادمان خواهد ماند در روزهایی که سایر عناوین نام‌آشنا و بزرگ این صنعت به طرق مختلف و بهانه‌های مختلف از کیفیت و کمیت اثر خود در روز عرضه‌ی آن می‌کاهند، و جرأت ریسک‌پذیری به شدت پایینی دارند، Modern Warfare 2019 شامل تمامی بخش‌های مختلف در یک بازی و در یک زمان همراه با تغییراتی ریز و درشت بود که برخی از آن‌ها هرگز تا آن زمان اجرایی نشده بود. با تمام این اوصاف سازندگان به فاصله‌ی کمتر از پنج ماه از زمان انتشار آن، دست به عرضه‌ی Warzone به صورت عمومی و کاملاً رایگان برای تمامی گیمرها زدند.

در نهایت، مقاله‌ی خود را با بیتی از شهریار شعر و ادب سرزمینم در توصیف این اثر به پایان می‌رسانم که فرموده‌اند:

*** دگران خوشگل یک عضو و تو سر تا پا خوب ***

*** آن‌چه خوبان همه دارند، تو تنها داری ***

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

Old fashion GAMERuntitled gamer1100آرینفرید.Old blacksmithmeysambShahabGAME-SOLDIERMahyarMsmP.morgan 𔓙mohammad reza gamerFanresidentevil

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام و درود خدمت آقای چمنی عزیز میدونید که شوتر های تاکتیکال امروزه از اهمیت زیادی بر خوردارند اما خوب بنظرم دیگه دارن کم کم تکراری میشن و خوب الان شوتر های اولد اسکول و یا همون فست پیس ها با سری شاهکار ولفنشتاین و ریبوت سری بازی دووم بازگشت قابل تو جهی داشتن می خواستم بدونم شما به عنوان یه گیمر و صد البته یک منتقد بازی های سالیانه و تقریبا بدون تغییر رو مناسب سری کال آف دیوتی می دونید و اینکه آیا از شوتر های فست پیس خوشتون میاد یا خیر

    untitled gamerآرین
    • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
      از حسن نظرتان بسیار خرسندم. در مورد تکراری شدن عناوین Tactical Shooter بایستی عنوان کرد که این فرم از عناوین FPS به قدری گسترده و متنوع هستند که تقریباً برای هر سلیقه‌ای و در هر ژانری یک یا چند عنوان حضور دارند. با این حال اگر بخواهم در مورد روند تکراری شدن سری عناوین COD با شما سخن بگویم بایستی عنوان کرد که سری عناوین COD امروزه در سه شاخه‌ی مجزا با Gameplay متفاوت برای مخاطبین خود عرضه می‌شود که حتی برخی از این عناوین، طرفداران منحصربه‌خود را دارند و روند عرضه‌ی سالانه‌ی این سری صرفاً تنها تشابه آن‌ها در یدک کشیدن نام COD می‌باشد.
      در نهایت به عنوان یک Old School Gamer خدمتتان عرض می‌کنم که مگر می‌شود وقتی با عناوین Classic FPS بزرگ شده‌ایم آن‌ها را فراموش کنیم؟
      قطعاً برای حضور این عناوین و تلاش برای دیده شدن در این صنعت، ارزش و جایگاه بالایی قائلم.
      همیشه و در همه حال پیروز و پایدار باشید.

      untitled gamerآرینCommander jensen
  • با سلام و درود خدمت آقای چمنی عزیز
    ممنون از شما بابت نوشتن این مقاله خواندنی
    واقعا نسخه Call of duty MW2019 میشه گفت ی انقلاب تو سبک شوتر-اول شخص بود!
    هم از لحاظ گرافیک بصری زیبا، فیزیک اسلحه ها و گیم پلی بسیار روانش
    و اینکه بخش Warzoneرو ب بهترین نحو ممکن پیاده‌سازی کردن
    باید ایستاده برای استودیوی با استعداد Infinity دست زد و مورد تشویق قرارشون داد
    بی صبرانه منتظر نسخه دوم MW هستم
    ی ریبوت بسیار زیبا و جذاب!

    untitled gamer1100P.morgan 𔓙آرینCommander jensen
  • MahyarMsm گفت:

    ممنون اقای چمنی عزیز
    مقاله مفیدی بود
    مدرن وار فیر ۲۰۱۸ و دووم اترنال در نسل قبل بهترین شوتر هایی بود که تجربه کردم. به نظرم اینفینیتی وارد تمیز ترین کالاف هارو ساخته
    مراحل مدرن وار فیر واقعا تمیز تر و جذاب تر بودن. به عنوان مثال مرحله wolf’s den خیلی جذاب بود یا اون مرحله که ولف فرار میکنه. اون هم خیلی جذاب بود مخصوصا اونجا که که باید از طریق دوربین به یه شخصی میگفتیم کجا بره
    این دو مرحله فوق العاده بودن
    فکر کنم یه ماه قبل خبر دادن که یه شعبه جدید در تگزاس تاسیس کردن و به نظر میاد دارن روی MW بعدی کار میکنن.
    البته تجربه WWII هم در نسل هشتم برام لذت بخش بود. اسلج‌همر‌گیمز کارش در مبارزات شلوغ و هیجان انگیز تر خیلی خوبه

    untitled gamer1100P.morgan 𔓙آرین
  • Mateus گفت:

    درود بر جناب چمنی نازنین ؛ مثل همیشه عالی بود
    بارها هم گفتم ؛ مدرن وارفر ۲۰۱۹ برای من برترین شوتر نسل بود
    از هر نظر پرچم دار بود ؛ هایپ برای نسخه بعدی به شدت بالاست
    و اینفینیتی وارد هم صاحب بهترین سگانه شوتر تکتیکال تاریخه
    قاعدتا دل ما هوادارای قدیمی مثل سیر و سرکه می جوشه 😅

    untitled gamer1100آرینFanresidentevil
  • MasterDriver گفت:

    سلام خدت همه رفقا بعد از سال ها برگشتیم بیت آخر اشاره ب شخص خاصی داشت

    P.morgan 𔓙آرین
  • فرید گفت:

    یاد اون میمه افتادم
    ۱:یه پست درباره کود منتشر شده!!!
    ۲:تیتر اول سایت قرار گرفته !!!!!!!!!!
    ۳: آقای چمنی نوشته یعنی پر و پیمونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ۴:سه چهار متر مطلب از کود نوشته پس حال می کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!doom !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    خسته نباشید آقای چمنی بابت نوشتن این مطلب
    از آنجایی که درباره این ستون صنعت گیم مطلب نوشتید باید بگم
    خیلی خیلی خیلی حال کردم

    1100P.morgan 𔓙آرین
  • مقاله بسیار بسیار خوبی بود
    من خودم مدرن وارفیر رو به هر شوتر دیگه ترجیح میدم
    دقیق نمیدونم چرا 😅

    untitled gamerآرین
  • آرین گفت:

    سلام
    اینفینیتی وارد استاد مسلم کال‌اف‌دیوتی سازی ست!
    حتی دو تا بازی قبلی این سازنده هم عناوین خوب و خوش‌ساخت بودند، چه گوست چه اینفینیت وارفیر.
    گوست گرافیک هنری و طراحی و آرت استایل دارک و زیبایی داشت.
    و داستانش کاملا جاافتاده و غنی بود، امیدوارم بعدها ادامه بدهند.
    اینفینیت وارفیر هم داستان حماسی‌ای داشت و به راحتی ما رو تحت تأثیر قرار می‌داد.
    همیشه اینفینیتی وارد جنگ‌ها و درگیری‌ها و دو جناح و جبهه جنگ رو به خوبی ترسیم می‌کنه و گیمر همیشه متوجه ست که کیست و برای چه کسی یا چیزی با چه کس یا چیز دیگری مبارزه می‌کند و وارد جنگ می‌شود.
    خانه اصلی و محفل مراحل مخفی‌کاری سری، بازی‌های اینفینیتی وارد هست و فقط این سازنده ست که مراحل مخفی‌کاری رو در سری جای داده. (بجز بلک‌آپس ۱ و مرحله‌ پایانی با رزناف)
    بنظرم در حق اینفینیتی وارد کم‌لطفی شد و سه تا بازی اونها بعد از مدرن‌وارفیر ۲ یعنی مدرن ۳ و گوست و اینفینیتی هر سه بازی‌های خوب و خوب‌تر بودند که ویژگی‌های بارزشون طراحی‌های خوب، داستان‌های خوب و مراحل جذاب و هیجان‌انگیز هست.
    تشکر از نویسنده عزیز و توجه‌شون به بازی‌های شوتر، انشاءالله بعدی دووم باشه.
    خسته نباشید!

    1100P.morgan 𔓙MahyarMsmایمان غلامی مهرآبادیMateus
  • morteza گفت:

    خیلی ممنون از مقاله
    من دووم اترنال رو بهترین شوتر تاریخ میدونم البته که تاثیر بزرگی که این بازی در ژانر شوتر اول شخص گذاشته غیر قابل کتمانه

    آرین
  • درود به جناب چمنیِ گل
    بسیار از خوندن مقاله لذت بردم خسته‌نباشید🌻.

    آرین
  • ALFAR3D گفت:

    یه مقاله لایق بازی…البته هر چقدر مقاله واسه این بازی منتظر بشه کمه…به نظرم اندر ریته و واقعا شوتینگ اول شخص رو چن پله برد جلو…الان شده یه الگو و استاندارد برای بقیه شوترا…حتی رزیدنت ۸ هم یه چیزایی ازش الهام گرفته دیگه چه برسه به بتلفیلد …اصلا دست کم نگریدید بازی رو…

  • mbox گفت:

    سلام و درود
    قطعا مدرن وار فیر بهترین کاد نسل هشت بود و شاید بار ارفاق بهترین شوتر تاکتیکال نظامی اگر بخواییم اورال مولتی و کمپین رو در نظر بگیریم
    در مورد سایر شوتر ها اول شخص تو سبک های دیگه قطعا هیلو ۵ ازش بهتره با اینکه چهار سال قدیمی تره
    از اون ور دووم اترنال رو داریم که درسته مولتی ضعیفی داره ولی اگر فقط بحث کمپین باشه بازم از مدرن خیلی جلوتره
    نهایتا وولفشتاین فارکرای و حتی مترو پیشرفته تر از کال اف دیوتی با گرافیگ و گیم پلی متوسط به نظر میرسند.
    حتی اگر بیشتر بحث رو باز کنیم تایتان فال و بخش های شوتر اورواچ هم باز بالاتر از مدرن وار فار یا هر کال اف دیوتی نسل هشتی قرار میگیرن
    اون فروش بالا هم که گفتید بیشتر بخاطر ژانرش هست که خوب قطعا ژانر نظامی با یه دستان تقریبا رئال مثل حمله به یه کشور مثل عراق و افغانستان خیالی خیلی بیشتر توسط گیمرهای کژوال دنبال میشه تا داستان سرد مترو یا استوری لاین طولانی و سای فای هیلو که باید بخاطر فهمیدنش شش تا کتاب هم بخونن.
    در کل ولی بهترین کال اف دیوتی نسل هشت رو به شخصه همین مدرن وار فار میدونم .

    mbox
میراث Call Of Duty Modern Warfare 2019 در ژانر FPS مدرن