تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟

تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟

آرش بوالحسنی
۱۴:۴۲ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟

زمان زیادی از عرضه‌ی بازی Far Cry 6 نمی‌گذرد. اما با این حال هواداران موفق به کشف یک سکانس پس از تیتراژ و ارتباطات آن با بازی Far Cry 3 شده‌اند. در ادامه به بررسی این ارتباط و توضیح سکانس مذکور می‌پردازیم.

بازی‌های فرنچایز Far Cry ارتباط چندانی با یک‌دیگر ندارند. به همین سبب متصل بودن مستقیم Far Cry 6 به بازی کلاسیک این فرنچایز یعنی Far Cry 3 کمی تعجب‌برانگیز است. اگر سطحی به قضیه نگاه کنیم، این دو بازی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. Far Cry 3 در جزیره‌ای خیالی به نام Rook Island و در سال ۲۰۱۲ رخ می‌دهد. در حالی که Far Cry 6 در جزیره‌ی خیالی Yara که با الهام از کوبا طراحی شده جریان دارد. به غیر از این مهم که هر دو بازی در یک جزیره جریان دارند، ارتباط روایی معناداری میان این دو وجود ندارد.

تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
اگر موفق به اتمام بازی Far Cry 6 نشده باشید، احتمالا فکر خواهید کرد که ارتباطی میان این بازی و Far Cry 3 وجود ندارد. اما سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6 این طرز تفکر را تغییر خواهد داد.

البته این مهم تنها تا سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6 صدق می‌کند.

تیتراژ بازی پس از خلاص شدن از دست دیکتاتور اصلی Far Cry 6 یعنی Anton Castillo با بازی جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) پخش می‌شود. بازیگر Breaking Bad بدون شک وزن زیادی را به روایت بازی اضافه می‌کند. با این حال برخی از بازی‌بازان معتقدند که این شخصیت در حد و اندازه‌ی بهترین شرورهای سری یعنی Vaas و Jackal نیست. اگر جزو کسانی هستید که حس مشابه‌ای دارد، خبر خوب این است که سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6 به بازگشت احتمالی Vaas اشاره می‌کند.

Vaas در Far Cry 3

نقش Vaas Montenegro در Far Cry 3 تاثیر زیادی روی این فرنچایز داشت. مونولوگ مشهور او درباره‌ی دیوانگی نه تنها تبدیل به مونولوگی نمادین و حتی یک شوخی اینترنتی شد، بلکه Vaas به وسیله‌ی آن تبدیل به استانداردی برای شرورهای فرنچایز Far Cry شد. تمام شخصیت‌های شرور پس از او سعی در تکرار موفقیتش داشتند.

نکته‌ی تحسین‌برانگیز در این مورد این است که Vaas حتی شرور اصلی Far Cry 3 هم نبود. بلکه صرفا با زیردست Hoyt مواجه بودیم. علی‌رغم این مهم، Vaas نه تنها روی باکس‌آرت اصلی بازی بود، بلکه در بازاریابی بازی هم شاهد استفاده‌ی زیاد از او بودیم. این عوامل در کنار مونولوگ مشهور او دست به دست هم دادند تا Vaas تبدیل به گوشه‌ی ماندگاری از صنعت بازی‌های ویدیویی شود.

بازی far cry 3
این تصویری مشهور از یکی از محبوب‌ترین شرورهای تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است. با این حال یوبی‌سافت از زمان انتشار Far Cry 3 علاقه‌ای به بازگشت به این شخصیت نداشته است.

در نهایت به نظر می‌رسید که Vaas در Far Cry 3 توسط Jason Brody به قتل می‌رسد. Jason در حالی که تحت تاثیر مواد مخدر است او را می‌کشد. علی‌رغم این رویداد، برخی از هواداران معتقدند که Vaas در این سکانس صرفا در ذهن Jason وجود داشته است. با این حال در بسته الحاقی Far Cry 3 یا حتی بازی‌های بعدی شاهد حضور دوباره‌ی او نبودیم. در طول سال‌ها توسعه‌دهندگان هم پاسخ واضحی نسبت به این تئوری نداشته‌اند. با این حال Vaas یکی از شخصیت‌های قابل بازی در یکی از بسته‌های الحاقی بازی Far Cry 6 است.

سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6

سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6 شامل گفت‌و‌گویی صوتی میان Juan Cortez، یک مبارز انقلابی، و یک قاچاقچی می‌شود. این دو در ابتدا مشغول صحبت در مورد رویدادهای پایان بازی هستند. با این حال، پس از مدتی مشخص می‌شود که Juan در حال رساندن Viviro، درمان سرطان خیالی بازی، به این قاچاقچی است.

اگر سطحی به این قضیه نگاه کنیم، این سکانس هیچ معنی خاصی ندارد. اما طرفداران قدیمی فرنچایز خیلی زود متوجه خواهند شد که صداپیشه‌ی این قاچاقچی کسی نیست جز Vaas Montenegro مشهور. این رونمایی باعث شده تا بسیاری فکر کنند که بازگشت Vaas به فرنچایز Far Cry چگونه خواهد بود. چرا که به احتمال زیاد این بازگشت ربطی به حضور Vaas در بسته الحاقی Far Cry 6 ندارد. آن بسته الحاقی در جهان Far Cry 6 هم یک بازی ویدیویی خواهد بود.

far cry 6
در سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6 می‌توانیم شاهد گفت‌و‌گویی صوتی میان یکی از شخصیت‌های بازی و صدای Vaas Montenegro باشیم.

با این حال این احتمال وجود دارد که Far Cry 6 در خط زمانی متفاوتی از بازی‌های دیگر فرنچایز جریان داشته باشد. البته همان‌طور که اشاره شد هیچ‌کدام از بازی‌های قبلی سری هم دقیقا به هم متصل نبودند. با این حال اشاراتی از جمله دیالوگ‌های NPCها یا نامه‌های گم‌شده در Far Cry 3 وجود داشت که این عناوین را به هم مرتبط می‌ساخت.

شرایط پسا-آخرالزمانی بازی Far Cry: New Dawn به این معنا است که جریان داشتن یک بازی در جهان مدرن پس از Far Cry 5 غیر ممکن است. البته این اولین باری نیست که یک Far Cry در خط زمانی متفاوتی جریان دارد. Far Cry: Blood Dragon و چندین بسته الحاقی Far Cry 5 هم شرایط مشابه‌ای داشتند.

آینده‌ی فرنچایز

پر واضح است که استفاده از خطوط زمانی مختلف تاثیر بزرگی بر فرنچایز Far Cry خواهد داشت. این به این معنا خواهد بود که Vaas احتمالا تنها شخصیت قدیمی سری نیست که در آینده باز خواهد گشت. توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از خطوط زمانی مختلف برای بازگرداندن سایر شرورهای محبوب مثل Pagan Min یا Joseph Seed هم استفاده کنند.

اخیرا شایعاتی در رابطه با Far Cry 7 در سطح فضای مجازی پخش شده است. این شایعات از تغییر جهت رادیکال سری در آینده خبر می‌دهند. شاید بازگشت Vaas Montenegro بتواند به وسیله‌ی تبلیغاتی یوبی‌سافت برای جذب بازی‌بازان قدیمی تبدیل شود.

بازی far cry
این احتمال وجود دارد که Far Cry بعدی هم مثل Assassin’s Creed به یک بازی سرویس‌محور تبدیل شود. در این صورت می‌توانیم شاهد بررسی خطوط زمانی مختلف و احتمالات جذاب و دیوانه‌وار در قالب فرنچایز Far Cry باشیم.

هم‌چنین می‌توانیم شاهد آزادی بیشتر بسته‌های الحاقی و نسخه‌های بعدی Far Cry به وسیله‌ی استفاده از خطوط زمانی مختلف باشیم. در حال حاضر خود Far Cry: Blood Dragon یکی از محبوب‌ترین بخش‌های فرنچایز Far Cry است. فرنچایز Far Cry در مجموع با بسته‌های الحاقی خود بسیار آزادانه عمل کرده است. یکی از بسته‌های الحاقی Far Cry 6 هم مرتبط با سریال Stranger Things است.

اما این سری می‌تواند حتی مرزها را بیش از این جابه‌جا کند. می‌توانیم در آینده شاهد خروجی‌های متفاوتی از بازی‌های اصلی سری در قالب اسپین‌-آف‌ها باشیم. برای مثال در Far Cry 4 می‌توانیم کنترل Pagan Min را در دست بگیریم یا در Far Cry 3 موفق به متوقف کردن Hoyt نشویم. این جهت جدید می‌تواند منجر به محتوای جدید هیجان‌انگیزی برای طرفداران شود و جوانب جدیدی از شخصیت‌ها را به ما نشان دهد.

بازی Far Cry 6 در حال حاضر روی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، پلتفرم PC، سرویس استریم استدیا و سرویس استریم لونا در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آرتین گفت:

    خوبه،مدونی چرا؟ چون واس خیلی خفنه
    (وجداناً این چه کامنتی بود؟!!⁦=_=⁩)

  • یعنی لعنت

    صحنه ای به این مهمی رو اسپویلم کردید عاشق سری فارکرای بود و مهمترین شوک نسخه ۶رو اسپویل کردید

    یعنی نمیفهمید اینم که مقاله اسپویل دار نزنید یا اگه هم میزنید عکس و اسمش اسپویل نداشته باشه

    قشنگ گند زدید به اشتیاقم

    اینم عمرا تایید بشه

  • S گفت:

    منم احتمال میدیم واس نمرده.
    اولا اونجا که به ما چاقو زد ما باید میمردیم ولی نمردیم
    دوما وقتی واس رو کشتیم آخرین لحظه یه نگاهی به ما می ندازه
    در کل فارکرای ۷ که سرویس محوره امکان نداره همچین چیزی بسازن
    و اینکه شاید مثل قضیه فارکرای ۲ باشه که ویلینش شخصیت اصلی شماره ۱ بود

  • ‌Aladar گفت:

    شاید واقعا قراره واس تو فارکرای بعدی برگرده.

  • Amir1 گفت:

    آاقعا برگشتن واس خیلی خوبه وقطعا خبر بزرگیه اگه جوزف سیدم برگرده چه شود شاید اصلا فارکرای ها به هم ربط دارن شایدم پایان فارکرای ها هم فارکرای نیودانه اگه باشه چه شود و ۱۵ سال دیگه آخرین فارکرای بیاد نه چه شود

  • سلام و خسته نباشید
    چندین ساعت از پست گذشته و نمیدونم نظرم دیده بشه یا نه ولی به هر حال میگمش 🙂
    یعنی مغزم میخواد منفجر بشه با این خبر با توجه به اشاراتی مثل ابروی پسر انتون رییس جمهور توی بازی و این صحنه پس از تیتراژ (که باید بگم شاید خیلی ها متوجه این موضوع نشن چون به قول دیگر دوستان اشاره ریزی بهش میشه) به همراه dlc که سه ویلن خفن سری توش قرار داشتن یه حسی بهم میگه قراره واس برگرده به همراه بقیه شخصیت های منفی مثل جوزف سید و پاگان حالا میتونه مثل خبر سایت باشه و یا شاید هم یوبیسافت به فکر یه سافت ریبوت برای سری باشه مثل call of duty modern warfare جدید.
    در کل امیدوارم هستم نسخه بعدی بازی بازگشت با شکوه برای یوبیسافت باشه درست مثل resident evil 7 یا remake 2 که برای کپکام بود.
    اینو هم بگم
    من به شخصه خیلی خوشحال شدم سینما فارس و گیمفا با هم یکی شده اینطوری بازدید هردو سایت (در قالب یک سایت) بسیار بیشتر میشه و در نتیجه کیفیت کار (که همین حالا هم فوق العاده هستش) بالاتر میره.
    مدیوم سینما و گیم از هم جدا هستن ولی ارتباط هایی باهم دارند و یه فرد که همیشه اخبار گیم رو دنبال میکنه قطعا اخبار سینما رو هم دنبال میکنه (البته همه افراد اینطور نیستند) پس این بهترین کار ممکن هست هر دو وبسایت یکی شدن.

  • کاش یه مقدار روی تیتر و عکساتون فکر کنید
    شاید یه گیمی ۵ ساله ریلیز شده ولی یه بنده خدایی هنوز نتونسته تجربش کنه
    حالا این گیم که تازه ۱ ماهه عرضه شده
    یاد یکی از اکانتای یوتیوب میافتم که مهم ترین اتفاق اون بخش رو به عنوان تیترش میزنه

  • god of war گفت:

    فعلا که مایکل مندو هست و فیلمش هم هست تو یوتیوبه hd 720p در مورد واسه حالا کاری به سریالش ندارم جرو بحث با وکیل و… اگه بی قانونی نباشه قانون هم ارزشی نداره مث فقیر و ثروتمند بله اینطوریه…

تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟
تفسیر سکانس پس از تیتراژ Far Cry 6؛ آیا Vaas باز خواهد گشت؟