هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف باندای نامکو (Bandai Namco) و فرامسافتور (FromSoftware) از ساخت و عرضه بازی Elden Ring، وسیع کردن جامعهی طرفداران دو کمپانی است.
عنوان Elden Ring پروژهی بزرگی برای فرامسافتور به عنوان سازنده و ناشر آن، باندای نامکو است. معاون رئیس بخش بازاریابی دیجیتال بخش اروپا باندای نامکو، هروی هوئردت (Hervé Hoerdt)، در مصاحبهای اعلام کرد که هدف از ساخت Elden Ring، جلب هواداران بیشتری نسبت به فرنچایز Dark Souls است.
هوئردت گفت:
سری Dark Souls توانست در کشورهای مختلفی به موفقیت برسد، شاید جهانی نشد، اما چیز زیادی هم از آن کم نداشت. ایدهی پشت Elden Ring جلب نظر گروه بزرگتری از گیمرها است. این بازی، پروژهی بزرگی برای باندای نامکو و همچنین فرامسافتور است. علاوه بر افرادی که در ژاپن روی این عنوان کار میکنند، افراد زیادی در اروپا نیز به توسعهی آن مشغول هستند.
عنوان Elden Ring بسیار جاهطلبانه است و فرامسافتور و باندای نامکو امیدوارند تا بتوانند با آن جامعهی طرفداران خود را وسیعتر کنند. من معتقدم این عنوان افراد بسیاری را راضی خواهد کرد. با این که کار ما تجارت است، اما در تلاش هستیم تا اثری خاص و سرگرمکننده که برای میلیونها نفر لذت بخش باشد، بسازیم.
استفاده کردن از فردی به معروفی جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) برای کمک در ساخت دنیای بازی، نشانهی دیگری از جاهطلبی این دو کمپانی محبوب است.
آقای هوئردت پیرامون تاریخ انتشار این عنوان توضیح داد که:
ما سابقهی عرضه آثار در ماه ژانویه را داریم و برای ما خوب هم بوده است. حس خوبی راجب انتشار یک بازی در کریسمس و یا در اواخر ماه مارچ که همه در حال انتشار عناوین خود هستند، ندارم. اوایل ژانویه، بعد کریسمس و بعد از سال نو میلادی نیز زمان خوبی نیست و در نتیجه اواخر ماه ژانویه بهترین انتخاب ممکن بود.
بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویهی ۲۰۲۲) برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/اس، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اولین تریلر از فیلم ترسناک ملوان زبل با نام Popeye the Slayer Man منتشر شد
نظرات
یعنی امکان ساده تر شدنش هست ، یا امکانات مولتی ،یا تعامل گیمرها باهم ؟!
بازی از چند طریق به سمت مخاطب بیشتر رفته:
1- مهمترین عامل اینه که بر خلاف بازیهای قبلی، قصه از طریق شخصیتها و اتفاقات در لحظه روایت میشه. یعنی مخاطب همیشگی و طرفدار سرسخت فرام سافتور با گشت و گذار در محیط، کلی متن برای درک بیشتر داستان در اختیار داره و بقیه هم میتونن با به خرج دادن حوصله داستان رو مورد اکتشاف قرار بده.
اما برای مخاطب عام شخصیتهایی وجود دارن که به صورت جذابتری راوی داستان باشن، به جای این که حتی داستان اصلی رو هم با متنهای آیتمها متوجه بشین، بیش از گذشته از طریق دیالوگها روایت خواهیم داشت.
نکته مهم دیگه این هستش که برخی اتفاقات مهم سری سولز در گذشته رخ داده بود، حالا گیمر میبایست اتفاقات قبلاََ رخ داده رو از طریق متن بخونه. اما الدن رینگ بازیای هستش که اتفاقات مهم جهان بازی در لحظه و جلوی چشم مخاطب رخ میده.
بنابراین عامل اول و مهم ترین عامل پذیرش بیشتر از سوی مخاطبین روایت مستقیمتر (نه کاملاََ مستقیم) در عین حال پرداختن به طرفداران سرسخت هستش. (کسی که قصد شناخت کامل دنیای اثر رو داشته باشه باید متون رو بخونه.) همچنین باسهای بازی شخصیتهای متفاوت و مستحکمتری دارن. اینطوری حس نمیشه که فقط برای گیمپلی دیزاین شدن، بلکه شخصیتپردازی قویتری به لطف مارتین دارن.
۲- طبق آخرین مصاحبهی کیتائو با مجله فامیتسو بازی در حقیقت آسان نشده، منتهی آزادی عمل افزایش یافته. وقتی کارهای مختلف بتونید برای شکست باسها انجام بدین، آپگریدهای کاراتر بکنید و … این نوع از دسترسی بسیار دلچسب و قابل قبوله. گیمپلی بازی آسان نشده، بلکه بازی هوش گیمری میطلبه برای آسان شدن. همینطور ذکر شده که باسهای جانبی بازی به شدت سخت خواهند بود، باسهایی که جلوی شما برای پایان داستان رو نمیگیرن. (مثل The Demon of Hatred از Sekiro)
تم بازی هم از تیرگی شدید دور شده که به مذاق بیشتر طرفداران خوش میاد.
مطمئناََ چالش همیشگی وجود خواهد داشت و اگر تغییرات رو صحیح اعمال کرده باشن، قدمی رو به جلو هستش. شخصاََ به عنوان یه طرفدار سرسخت عناوین سولز هیچ نگرانی نسبت به آسان شدن یا لذت کمتر گیمپلی ندارم، طبق صحبتهایی که انجام دادن.
احساس میکنم فرامسافتور بدجوری ریسک کرده و یه دو لبهی خطرناکه انتخاب کرده
امیدوارم بترکونه
سلام عزیز
بنظرتون یکم سرعت و ریتم کار بیشتر نشده؟ چون اینم میتونه مؤثر باشه.
سرعت چی؟
فکر کنم منظورش سرعت بازی باشه معمولا دارک سولز که خیلی کنده مخصوصا مبارزه با باس ها کلی طول میکشه
کلا بعد نیاه انگار میازاکی خیلی مبارزات بازیهاشو سریع تر کرد…. اون از دارک سولز سه که باس ها یکم سریع تر بودن مثل باس سایفون و دنسر و اون باس آتشی آخری و علی الخصوص سیستر فرید و اون باس آخر دی ال سی the ragned city… اون از سکیرو که هم باس و هم سیستم مبارزات بازی سریع شده بود.. باس های ایشین هم جوانش و هم پیرش… باس owl و گنیچیرو به شدت سرعت عمل بالایی داشتن… خدایی سر آدم بین بازی گیچ میرفت…
سلام
سرعت گیمپلی دیگه، همونطور که Samul عزیز گفت.
آقای کریمی ، پس نظر شما اینکه با تغییر روایت، داستان گویی ملموس تر و شخصیت پردازی قوی تر برای شخصیت های داخل بازی و همچنین دادن امکانات بیشتر به بازیکن ها برای انجام دادن بازی و یا برطرف کردن مشکل پیش رو ، بازی سعی داره که پلیرهای بیشتری رو جذب کنه ….
خب به نظر من طرفدارهای اصلی بازی که هیچ در هر صورت بازیش رو انجام میدن … برای اونهایی که بازی به شباهت با دارک سولز معروفه ،چی داره بازی ؟ چون اون ها قطعا با این دید به الدن نگاه میکنن ، میشه منتظر گیم پلیی جذاب تر باشیم ؟! (همینطور که یک گوزن به بازی اضافه شده برای سواری ، دانجئون به بازی اضافه شده مثل سری شاهکار زلدا ، جهان باز شده بازی و قابلیت گشت و گذار محدود نداره )اینا به نظر من تاثیر دارن برای جذب پلیر ….
اما برای کسایی که برای شهرت سختی بازی به سمت الدن نمیرن ، چی داره ؟! برای کسایی که گیم پلی یا به طور ساده تر به استفاده از اسلحه سریع تر علاقه دارن چی داره بازی ؟!
به نظر من برای این دسته باید صبر کنیم بازی ریلیز بشه ….
من خودم طاقت ندارم تا یک بهمن … منی که کلا از تمام ساخته های میازاکی فقط دارک سولز یک رو بازی کردم
این سوالات تا زمانی که بازی رلیز نشده یا گیمپلی درست حسابی در دسترس قرار نگیره نمیشه پاسخ داد. با توجه به صحبتهای کسانی که گیمپلی ۱۶ دقیقهای رو دیدن. سیستم مبارزات بسیار شبیه به Dark Souls 3 هستش با یک سری بهبودها و مکانیکهای جدید و رویکردهای تازه مثل حرکت عمودی (به لطف کلید مجزای پرش). تا جایی که میدونم مهمترین مهارت دیزاینرهای فرام سافتور در بخش گیمپلی، اینه که با کوچکترین تغییر در نقاط حساس بزرگترین تحولات رو ایجاد میکنند. مثل حذف سپر در بلادبورن که سیستم مبارزه رو سریعتر کرد و چیزی متفاوت بود. اسب سواری و … بیشتر به دلیل open world شدن به بازی اضافه شده که مسافتهای طولانی رو راحتتر بشه طی کرد. منافاتی با گیمپلی سولز نداره.
هدف اصلی الدن رینگ آزادی عمل در پیشبرد و مبارزات هستش. به نظر میاد دنیای اثر نسبت به عناوین قبلی پویاتر هم شده. به طور مثال چندین نمونه حیوان وجود داره و … تغییراتی که میبینم منافاتی با چیزی که دوستداران سری منتظرش هستند نداره، تا به حال جزئیاتی از بازی نشنیدم که ازش ناامید بشم و بگم این با اهداف همیشگی فرام سافتور منافات داره، گرچه باید بازی بیاد و تجربه بشه، اشتباه از هر استودیویی میتونه رخ بده. امیدوارم بعد از این همه مدت مثل همیشه درخشان ظاهر بشن.
امیدوارم فقط به خاطر این چیزا بازی رو زیاد آسون نکنن
سلام
بنظر نمیاد، فکر نکنم.
سلام
“سری Dark Souls توانست در کشورهای مختلفی به موفقیت برسد، شاید جهانی نشد، اما چیز زیادی هم از آن کم نداشت.”
اذیت نکنید دیگه، حتما منظورش تجاری بوده.
به امید موفقیت این بازی!
خودشون صاف دارن میگن بجای در نظر گرفتن طرفداران همیشگی و قدیمی رفتن سمت عامهپسند شدن که مدت هاست که یه سری منتقدا سال هاست به EA و یوبیسافت بخاطر همین سیاست اعتراض میکنن ولی میبینیم که فرامسافتور و باندای نامکو هم دقیقا همین روندو پیش گرفتن
فرام سافتور بازی f2p ساخته یا سرویس محور؟ یا هر سال بازیهایی مثل cod و ac و fifa و Far Cry منتشر میکنه؟ یا با بازاریابی فیک و دلقکوار به صورت متعدد با فروکردن داخل ذهن، مخاطب رو گول زده مثل ۹۰ درصد آثار دیگه؟
هیچدوم فقط هیترایی مثل این رو سوزونده !
چه ربطی داره؟
اتفاقا بازیای f2p یا سرویس محور قابل درکه عامهپسند شدنشون و ربطی به اونا نداشت مثلا یکی از بازیای که خورده میگرفتن به ea بخاطر عامهپسند شدنش Dead Space 3 بود که نه f2p و نه سرویس محور, فرام سافتور داره دقیقا همون حرکت Visceral Games رو Dead Space 3 رو Elden Ring پیاده میکنه.
امیدوارم به اندازه همون بازی ازش انتقاد بشه تا عدالت بین ناشر ها و استودیو ها رعایت شده باشه.
گفتی ملت و منتقدین اعتراض میکنن توضیح دادم دلیل اعتراضشون چیه: چون بازیهای f2p بیکیفیت میسازن و هر سال کپی پیست بازیهای قبلی رو منتشر میکنن و خریدهای درونبرنامه و Pay to Win دارن. فرام سافتور چنین کاری انجام نمیده. در ضمن Dead Space 3 از نظر ساختاری ایراد داشت و اثر ضعیفی بود نسبت به دو نسخه قبل، مشکلش همهپسندتر شدن نبود بلکه مشکلش داستان افتضاح و گیمپلی فلتش بود، فقط بخشی از ایرادات به ترسناک نبودن اثر بر میگشت. الدن رینگ هم اگر از نظر ساختاری ایراد داشته باشه، چرا که نه منتقدین ازش نمره کم خواهند کرد. EA اخیراََ چیزی جز یک بازیافت کار و زباله ساز نبوده متاسفانه. حالا با استراتژیهای جدید امیدوارم برگرده.
این بازی هم متای بالای ۹۰ میگیره هم اینکه بالای ۲۵ میلیون نسخه میفروشه و بعد از این بازی مطمعنن فرام سافت ور شرکتی در حد و اندازه یوبیسافت و سی دی پراجکت خواهد شد
متای بالای ۹۰ رو احتمالاً میگیره ، ولی فروش ۲۵ ملیون نسخه ای خیلی بعیده و میشه گفت غیرممکنه.
داداش احساس نمیکنی یکم زیاده روی کردی ؟
دارک سولز ۳ با اون عظمت که تازه دنباله بود کلا ۱۰ میلیون فروخت بعد توقع داری این که تازه IP جدید هست بالای ۲۵ میلیون بفروشه !
FromSofrware هم خودش زیر مجموعه یه شرکت دیگست استودیو مستقل نیست
ویچر ۲ هم کمتر ۱۰ میلیون نسخه فروخت ولی ویچر ۳ ۴۰ میلیون نسخه فروخت این هایی که فشاری شدن درکشون میکنم خیلی سخته بخاطر بچه بودنت نتونه شاهکارهای میازاکی رو بازی کنی مجبوری بری farcry 6 بازی فمنیستی با متای دسته چکی ۷۵ بازی کنی هر چند بهشون پیشنهاد میکنم اگه تلاششون رو بکنن بازی های میازاکی برای بچه ها هم قابل انجام هست
این بازی شاهکار میشه امثال این نمیفهمن داش
😂
کسی که میخواد این بازی ها ساده باشن دنبال اصالت این نوع گیم ها نیست
اصالتشون هاردکوره باید سخت باشن و چالش برانگیز نمیشه کل صنعت گیم روی کژوال پیش بره
اما در نهایت اگر ببینن به ضرر میرسن در نهایت مجبور خواهند شد تغیراتی ایجاد کنن امیدوارم فن بیس این سبک روز به روز بیشتر بشن
اگه ضرر کردن خودمون همینجا پول جمع میکنیم واستشون میفرستیم 😁
ویچر ۳ یه اوپن ورلد بود و درضمن سبکش همه پسند بود !
با سولزی که همه نیمرن سمتش و سخت هستش و جزء سلیقه ای ترین بازی های تاریخ هستش زمین تا آسمون فرق میکنه
چرا همش میخوان بگن بازی عامه پسند شده😑
امیدوارم بخاطر پول پرستی و اینا نباشه…
چون میخواهند با همه دوست بشوند🙃
اسپم :
آگهی جدید Naughty Dog اومده که به در دست ساخت بودن چندین پروژه تو استودیو اشاره میکنه و احتمال داره بازی بعدیشون IP جدید باشه !
خب همون لست ریمیک و لست انلاینه حالا احتمالا یه ایپی جدید داشته باشن که بعد از این دوتا شروع کنن فعلا باید ۵ ۶ سالی راحت صبر کرد
لست ریمیک رو از خیلی وقت پیش داشتن میساختن یعنی از سال ۲۰۱۸ پس ربطی به این آگهی نداره
خود ناتی داگ هم تایید کرده داره رو چند تا پروژه کار میکنه مولتی لست هم تایید شد قبلا این مربوط به یه بازی جدیده !!!!
آره فرض کن قراره ۵ ۶ سال دیگه بیاد که نسل تموم شد آخه فاصله بین اومدن لست ۲ و آنچارتد ۴ و بقیه بازی های ناتی داگ اندازه راک استار بوده که این حرف رو میزنی !!!
من که میدونم داری از این خبر چه فشاری میخوری 😋
خیلی کنجکاوم ببینم این داستان که قرار سرراست تر از بلادبورن و دارک سولز باشه آیا بهتر هم خواهد بود یا نه من یکی که خیلی با داستان های مبهم این دو بازی حال کردم تا امروز هم همچنان طرفدار ها دارن تئوری میسازن و این یک نقطه قوت اساسی برای بازی های میازاکیه نباید از بینش ببرن
پ.ن:پنتاگون داشت بمب اتم رو جنگنده های نسل ششم خودش نصب می کرد حداقل پنج تا ویدیو منتشر کرد ….. روزی که موش و گربه بازی باندای نامکو تموم بشه اون روز عید منه
آقا رضایت مارو هم جلب کن برای پلی استیشن ۳بده
انشالله🙃
همین دیروز Sekiro رو واسه بار دوم گرفتم و دارم واقعا لذت میبرم ازش. پدرمو در آورده ولی لذتی که بعد از کشتن یه حریف خیلی سخت بهت میده رو فقط با گاز اول پیترا پپرونی میتونی تجربه کنی. امیدوارم Elden Ring هم به همین چالش برانگیزی باشه.
خیلی دوست دارم بازی بیاد بترکونه ولی بعضیا میگن فرام داره ریسک میکنه من که دقیق نمیدونم چه ریسکی ولی امید وارم موفق باشه
بچه ها به نظرتون پلی استیشن ناو ارزش داره بگیرم رو پلی ۴ ؟
اینجور که صحبت میکنن کار برای استارفیلد عزیزم سخت میشه ها😂
نگران کننده شد😂 (شوخی)
به هرحال اشخاصی در مورد اینکه نمیدونم فرام سافتور میخواد بره سمت انلاین و پول پرستی یا بازیشو اسون کنه و …
من با این موارد کاملا از تهش مخالفم😂
این بازی بنظر من بی شک از بهترینای نسل ۹ هستش. دقت کنید که نمیگم بهترین ۲۰۲۲ بلکه از بهترینای کل نسل ۹.
پیش بینیمو قبلا گفتم ولی دیگه نمیگم چون انگار خیلیا پیش بینیای منو جدی میگیرن و رو اون حساب باز میکنن😂
به هر حال به امید موفقیت این بازی که امیدم لازم نداره چون موفقه
با تشکر
شینجی جون متا پیش بینی بکن دوست دارم😍
باهم دوست باشیم
😀
باهم دوست باشیم حله😂
ولی خداییش این پایینی نمیذاره پیش بینی کنم😂
به نظر میاد خیلی بازیو اسون میکنن و میرن دنبال پول و سود 😂😂😂
میگن محیط بازی دیگه دارک نیست… درست ولی چرا محیط بازی نارنجی به نظر میرسه 😂😂
اگه بخوایم از بعد همه پسندی نگاه کنیم عنوان سکیرو عامه پسند ترین محیط های بازی سولز رو داشت… چون محیط هاش به شدت رنگی بود و به معنای واقعی کلمه دارک نبود…. ۱لبته مبارزاتش خیلی همه پسند نبود و سخت بود
علی الخصوص محیط های خانم پسند صورتی که در قصر سرچشمه می دیدیم…
به نظرم قطعا سکیرو دو رو می بینیم چون طبق یکی از پایان ها ((هشدار اسپویل)) اون دختره گهواره فرزند اژدها میشه و به همراه شینوبی داستانمون راهی غرب میشه تا جاودانگی رو به غرب و به جایی که اومده منتقل کنه…
ولی این مسیر طبیعتا بی خطر نیست و موانع و باس ها و NPC های زیادی و محیط های زیادی در مسیر هستن… پس طبیعتا سکیرو دو هم خواهد بود…
واقعا این پایانش طوریه که خود سازنده اینقدر باز گذاشته که تقریبا تایید کرده که سکیرو دو هم هست…
ولی از حرف امید لنون خیلی تعجب کردم که گفت سکیرو در واقع آزمایش میازاکی برای ساخت الدن رینگ بوده 😕😕
خودش فرزند اژدها نمیشه، بدنش تبدیل به یه گهواره برای روح کورو تبدیل میشه و با ترکیب این دوتا در واقع هردو از بین میرن و حاصل این ترکیب نمودی از خود اژدها هست که شینوبی اونو به غرب برمیگردونه
و البته احتمالا دی ال سی باشه تا یه نسخه جدید
امیدوارم گیم پلی روانی داشته باشه بشه بازی کرد نه سخت نه خیلی اسون،یک گیم پلی امده کنید بیبینیم
اعلام نویسندگی یا حضور مارتین در بازی هم کلا جنبه تجاری داشته و میخواستن که افراد بیشتری بیان بازی کنن ولی هی از سر و تهش مسولیت مارتین زدن معلوم نیست این بشر دقیقا تو کدوم مورد تخصصی کار کرده
شاید رو شخصیت سازی باس ها و npc ها کار کرده
«حس خوبی راجب انتشار یک بازی در کریسمس …» راجب = راجع به !