سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا

سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم

سهند خانمحمدی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های این مدت بازی Elden Ring است. این عنوان مورد انتظار به دست هیدتاکا میازاکی ساخته شده و یک عنوان جدید به سبک سری سولز است. چیزی که باعث می‌شود الدن رینگ با دیگر بازی‌های سولز متفاوت باشد حضور جورج آر آر مارتین به عنوان یکی از نویسندگان است. به گفته خود مارتین بیشتر نقش او در زمینه طراحی دنیا و داستان این بازی بوده که با توجه به تجربه او در زمینه داستان سرایی با یک بازی قوی روبرو خواهیم بود.

Fromsoftware با ساخت دیمن سولز سبک جدیدی را در زمینه بازی‌ها پایه گذاری کرد. این شرکت اثبات کرد که بازی‌های دشوار هنوز خواهان بسیاری داشته و در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا آن را بهبود بخشد. با هر بازی گیم‌پلی این سری بازی بهبود یافته تا در دارک سولز ۳ به بهترین نحو خود رسید. سپس با بازی سکیرو بود که این شرکت تلاش کرد سبک جدیدی از مبارزه را امتحان کند. در آن شما به جای فرار از دشمن، به مبارزه با او ترغیب می‌شدید. به نوعی این حالت جدید مبارزه بیشتر شما را به درگیری و Parry ضربات دشمن تشویق می‌کرد.

حال میازاکی تجربه بسیاری در زمینه این سبک بازی دارد. الدن رینگ دیگر یک آزمایش نیست و آن را می‌توان کامل‌ترین بازی در این سبک دانست. اما چرا؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا هر آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم را به شما ارائه دهیم.

داستان بازی Elden Ring؛ عجیب مثل همیشه

داستان الدن رینگ نیز مانند بسیاری از بازی‌های سری سولز پیچیده اما جالب است. داستان در دنیای The Lands Between قرار دارد. کرکتر شما Tarnished (کم ارزش) است. این کرکتر را خودتان می‌سازید. تقریباً وضعیت ساخت این شخصیت مانند سری سولز است و شما به هرگونه که دوست دارید می‌توانید شخصیت خود را طراحی کنید. این دنیا در شرایط بعد از جنگ خدایان قرار داشته و به طور کلی نابود شده است. این اتفاق هم به دلیل از بین رفتن Elden Ring است.

حال در این دنیایی که پر از موجودات عجیب و غیر طبیعی است، شما باید بگردید و قطعات الدن رینگ را پیدا کنید تا ثبات را به این دنیا بازگردانید. هر قسمت از این حلقه در دست یکی از باس‌های بازی قرار دارد. شما با شکست دادن هر باس می‌توانید تکه‌ها را بدست آورده و این حلقه را کامل کنید.

بازی elden ring
تصویری از یکی از باس‌های موجود در این بازی

در این دنیا تعدادی زندان وجود دارد که بخشی از داستان نیز در این زندان‌ها قرار دارد و بخشی مهم از داستان بازی هم هستند. چالش اصلی شما نیز در همین زندان‌ها است و جزئیات بسیاری را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید.

مانند دیگر بازی‌های سری سولز ارائه داستان الدن رینگ نیز بیشتر با محیط غنی آن است. به اینگونه که شما باید در آن بگردید و خودتان ماجرا را کشف کنید و کسی برای شما داستان را توضیح نخواهد داد. آزادی عمل شما در این بازی بسیار زیاد بوده و باس‌ها نیز ترتیب ندارند. به این معنا که شما می‌توانید با هرکدام که دوست دارید شروع کرده و به هرگونه که علاقه دارید بازی را پیش ببرید.

البته لازم به ذکر است که در الدن رینگ یک راهنما وجود دارد که مسیر را به شما می‌گوید اما شما می‎‌‌توانید به آن عمل نکرده و مسیر خود را طی کنید.

گیم‌پلی بازی Elden Ring؛ آزادی عمل بسیار

الدن رینگ یک بازی جهان باز و نقش آفرینی است. همین دو مورد باعث می‌شوند تا آزادی عمل شما بسیار زیاد باشد. همینطور اینکه نسبت به قبل شما راحت‌تر می‌توانید سلاح‌های خودتان را عوض کنید و نیازی به مهارت‌های خاص نیست. به این معنا که اگر در میانه راه شما احساس کردید با تیر و کمان راحت‌تر هستید، می‌توانید آن را برداشته و شمشیر خود را کنار بگذارید.

میازاکی از بازی سکیرو سبک مبارزه جدیدی را به سری بازی‌هایش اضافه کرد. به این معنا که شما می‌توانید درگیر شده و دیگر نیازی به فرار مداوم از دشمنان ندارید. در الدن رینگ نیز وضعیت به همین گونه است و شما هم می‌توانید درگیر شوید و هم می‌توانید به سبک سری سولز بازی کنید.

یکی دیگر از عناصر موجود در سکیرو که در الدن رینگ نیز وجود دارد حالت Stealth است. شما با آن می‌توانید بسیار آرام مراحل را طی کرده و کلاً بازی را به یک سبک متفاوت طی کنید. البته با استفاده از این حالت کار شما راحت نشده و به نوعی هر سبک بازی‌ای سختی خودش را دارد.

بازی elden ring
مبارزه روی اسب را در این بازی مشاهده می‌کنید.

حالت‌ کوآپ نیز در این بازی وجود داشته تا بتوانید با دوستان خود آن را به پیش ببرید. دقیقاً مانند سری سولز می‌توانید باهم به مبارزه رفته و باس‌ها را شکست بدهید. حالت کوآپ تا ۴ نفر را پشتیبانی خواهد کرد اما تنها حالت بخش چند نفره این بازی کوآپ نیست.

در الدن رینگ شما می‌توانید با افراد دیگر نیز مبارزه کنید. به نوعی حالت PvP بازگشته و شما می‌توانید افراد دیگر را به چالش بکشید. یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سری سولز همین مبارزه علیه افراد دیگر بود که در الدن رینگ نیز بازگشته است. بخش Blood Stains نیز بازگشته که شما در آن می‌توانید بازی دیگران را ببینید و به اشتباهات آن‌ها بخندید!

یکی از نکات به شدت مهم گیم‌پلی این بازی قابلیت Summon است. یعنی شما می‌توانید تعدادی شخصیت در محیط این بازی پیدا کنید که در صورت نیاز آن‌ها به شما کمک خواهند کرد. در بازی‌های قبلی این شخصیت‌ها بیشتر اطراف باس‌ها حضور داشتند. اینطور که به نظر می‌رسد ماجرای Summon در الدن رینگ بسیار گسترده‌تر بوده و پیچیده‌تر است. طبق گفته‌های میازاکی برخی از این شخصیت‌ها مانند دشمن همراه شما هستند و باید با دقت آن‌ها را انتخاب کنید.

بازی elden ring
تصویری از یکی دیگر از دشمنان موجود در Elden Ring

به دلیل گستردگی دنیای الدن رینگ، شما قابلیت استفاده از یک اسب را خواهید داشت. این مورد بسیار مهم است به دلیل اینکه به طور کلی یک سبک جدید از مبارزه را به این سبک معرفی خواهد کرد. از طرفی دیگر طی مسافت در این بازی خسته کننده نخواهد بود. البته در الدن رینگ سیستم Fast Travel نیز وجود دارد ولی باید مکان‌های آن را باز کنید.

مانند سری دارک سولز در این بازی نیز Bonfireها حضور دارند. شما از آن‌ها می‌توانید برای Fast Travel و ذخیره بازی استفاده کنید. طبق همان چیزی که در دارک سولز وجود داشت شما اگر بمیرید نیز از آخرین Bonfire‌ای که یافته‌اید بازی را شروع خواهید کرد.

دنیای بازی Elden Ring؛ بسیار گسترده

دنیای الدن رینگ را می‌توان بزرگ‌ترین دنیای بازی‌های Fromsoftware دانست. این دنیا پر از جزئیات بسیار زیبا بوده و طراحی بسیار دقیقی دارد. از طرفی در طراحی این دنیا مارتین نیز نقش بسیاری داشته که باعث می‌شود جذاب‌تر بشود. شما در جای جای این محیط نکات ریزی در مورد داستان پیدا خواهید کرد که شما را به گشت و گذار در آن ترغیب خواهد کرد.

دنیای بازی Elden Ring از ۶ منطقه درست شده است. هر منطقه باس مخصوص به همراه زندان مخصوص خود را خواهد داشت. ترتیب طی کردن این مناطق نیز به دست خود کاربر است. به این حالت که بازی الدن رینگ به شما راه پیشنهادی را ارائه می‌دهد اما شما می‌توانید راه متفاوتی را طی کنید. توجه داشته باشید که ترجیحاً با راه پیشنهادی بروید تا بتوانید در جریان ماجرای این بازی به طور کامل قرار بگیرید.

بازی elden ring
تصویر درخت بزرگ و معروف موجود در دنیای الدن رینگ

در الدن رینگ سیستم زمانی به همراه آب و هوا وجود دارد. به این معنا که شما در یک بازه‌ی زمانی خاص گیر نکرده‌اید. شما اگر بگردید هم روز و هم شب را تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال گشت و گذار در دنیای Elden Ring باشید، می‌توانید همه شرایط را تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

در الدن رینگ یک مکان نیز وجود دارد که شما در آن می‌توانید اسلحه و ابزار خود را ارتقاء داده و وسایل جدید بخرید. این منطقه در ابتدای کار در دسترس شما نیست و باید در بازی به پیش بروید. حالت آن تقریباً چیزی مثل Hunter’s Dream بلاد بورن است.

بازی elden ring
یکی از زندان‌های موجود در دنیای الدن رینگ

در دنیای الدن رینگ تعداد بسیاری موجودات عجیب وجود دارند. برخی از این موجودات دشمن شما هستند و برخی اصلاً کاری به شما ندارند. شما می‌توانید با تمام شخصیت‌های این بازی مبارزه کنید اما حتماً قبل از درگیری سطح توانایی خودتان را در نظر بگیرید. همینطور اینکه اکثراً شما در الدن رینگ با دشمنانی مواجه خواهید شد که از یک گنج نگهبانی می‌کنند. اگر می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. چونکه اکثراً در این گنج‌ها آیتم‌های بسیار خوبی قرار دارند که تجربه بازی را برای شما کمی راحت‌تر می‌کنند.

اگر شما فکر می‌کنید که در دنیای بزرگ این بازی گم خواهید شد نگران نباشید. به دلیل اینکه در Elden Ring یک نقشه کامل از این دنیا قرار خواهد داشت. با اینکار شما هرگز گم نخواهید شد و پیچیدگی بازی‌های قبلی نیز در آن وجود نخواهد داشت.

تریلرهای بازی Elden Ring

تا الان تریلرهای زیادی از الدن رینگ منتشر نشده است. به طور کلی دو تریلر اصلی از این بازی منتشر شده که تریلر اول برای معرفی آن در سال ۲۰۱۹ در مراسم E3 پخش شد. تریلر دوم نیز چندی پیش در مراسم Summer Game Fest، قبل از E3، به طرفداران نشان داده شد.

تریلر اول چیز خاصی را به مخاطبان نشان نداد. این تریلر صرفاً یک معرفی بود. تریلر دوم چیزی بود که اطلاعات بسیاری از این بازی منتشر کرد. از اطلاعات گیم‌پلی تا محیط بازی همگی در تریلر دوم نمایش داده شدند. البته بسیاری از این اطلاعات نیز در ۱۵ دقیقه گیم‌پلی‌ای که به منتقدان نشان داده شد بدست آمد.

به طور کلی Fromsoftware تلاش بسیاری کرده تا تجربه این بازی را تا حدی مخفی نگه دارد. با اینکار هیجان تجربه این بازی همچنان باقی است. پس برای بررسی و دیدگاه دقیق از این بازی شما باید تا زمان عرضه آن صبر کنید.

تاریخ عرضه بازی Elden Ring

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده الدن رینگ قرار است در ۱ بهمن سال ۱۴۰۰ ( ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی) منتشر شود. الدن رینگ برای کنسول‌های نسل ۹ و ۸ به همراه پی‌سی عرضه خواهد شد. اینکه این بازی برای کنسول‌های نسل ۸ عرضه می‌شود، نشان دهنده بهینه بودن آن است. همینطور اینکه امیدواریم مانند سایبرپانک نباشد و تجربه خوبی را از آن در کنسول‌های نسل ۸ شاهد باشیم.

جمع بندی

سری سولز یکی از سبک‌های مهم را در دنیای گیم پایه گذاری کرد. این سری بازی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که حتی تعدادی بازی به نام Souls Like داریم. درست است که الدن رینگ نام سری سولز را ندارد و نمی‌توانیم به آن دارک سولز ۴ بگوییم اما با این وجود تقریباً تمام المان‌هایی که یک بازی سولز دارد در الدن رینگ نیز وجود دارد.

از طرفی علاوه بر ویژگی‌های سری سولز، بازی Elden Ring مواردی را دارد که آن را بسیار از دیگر موارد این سری متفاوت می‌سازد. بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ و حتی نسل ۹ الدن رینگ است. بازی‌ای که می‌تواند ایرادات سری سولز را از بین برده و سرانجام افراد زیادی را به این سبک بازی علاقه‌مند کند.

The last Elden ring

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا
سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سیر تا پیاز آنچه در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم - گیمفا