هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است

هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است

شهریار شهبازنژاد
۲۳:۰۶ ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است

هدف باندای نامکو (Bandai Namco) و فرام‌سافتور (FromSoftware) از ساخت و عرضه بازی Elden Ring، وسیع کردن جامعه‌ی طرفداران دو کمپانی است.

عنوان Elden Ring پروژه‌ی بزرگی برای فرام‌سافتور به عنوان سازنده و ناشر آن، باندای نامکو است. معاون رئیس بخش بازاریابی دیجیتال بخش اروپا باندای نامکو، هروی هوئردت (Hervé Hoerdt)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هدف از ساخت Elden Ring، جلب هواداران بیشتری نسبت به فرنچایز Dark Souls است.

هوئردت گفت:

سری Dark Souls توانست در کشورهای مختلفی به موفقیت برسد، شاید جهانی نشد، اما چیز زیادی هم از آن کم نداشت. ایده‌ی پشت Elden Ring جلب نظر گروه بزرگتری از گیمرها است. این بازی، پروژه‌ی بزرگی برای باندای نامکو و همچنین فرام‌سافتور است. علاوه بر افرادی که در ژاپن روی این عنوان کار می‌کنند، افراد زیادی در اروپا نیز به توسعه‌ی آن مشغول هستند.

عنوان Elden Ring بسیار جاه‌طلبانه‌ است و فرام‌سافتور و باندای نامکو امیدوارند تا بتوانند با آن جامعه‌ی طرفداران خود را وسیع‌تر کنند. من معتقدم این عنوان افراد بسیاری را راضی خواهد کرد. با این که کار ما تجارت است، اما در تلاش هستیم تا اثری خاص و سرگرم‌کننده که برای میلیون‌ها نفر لذت بخش باشد، بسازیم.

استفاده کردن از فردی به معروفی جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) برای کمک در ساخت دنیای بازی، نشانه‌ی دیگری از جاه‌طلبی این دو کمپانی محبوب است.

آقای هوئردت پیرامون تاریخ انتشار این عنوان توضیح داد که:

ما سابقه‌ی عرضه آثار در ماه ژانویه را داریم و برای ما خوب هم بوده است. حس خوبی راجب انتشار یک بازی در کریسمس و یا در اواخر ماه مارچ که همه در حال انتشار عناوین خود هستند، ندارم. اوایل ژانویه، بعد کریسمس و بعد از سال نو میلادی نیز زمان خوبی نیست و در نتیجه اواخر ماه ژانویه بهترین انتخاب ممکن بود.

بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲) برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است
هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یعنی امکان ساده تر شدنش هست ، یا امکانات مولتی ،یا تعامل گیمرها باهم ؟!

    • بازی از چند طریق به سمت مخاطب بیشتر رفته:
      ۱- مهم‌ترین عامل اینه که بر خلاف بازی‌های قبلی، قصه از طریق شخصیت‌ها و اتفاقات در لحظه روایت میشه. یعنی مخاطب همیشگی و طرفدار سرسخت فرام سافتور با گشت و گذار در محیط، کلی متن برای درک بیشتر داستان در اختیار داره و بقیه هم میتونن با به خرج دادن حوصله داستان رو مورد اکتشاف قرار بده.
      اما برای مخاطب عام شخصیت‌هایی وجود دارن که به صورت جذاب‌تری راوی داستان باشن، به جای این که حتی داستان اصلی رو هم با متن‌های آیتم‌ها متوجه بشین، بیش از گذشته از طریق دیالوگ‎‌ها روایت خواهیم داشت.
      نکته مهم دیگه این هستش که برخی اتفاقات مهم سری سولز در گذشته رخ داده بود، حالا گیمر میبایست اتفاقات قبلاََ رخ داده رو از طریق متن بخونه. اما الدن رینگ بازی‌ای هستش که اتفاقات مهم جهان بازی در لحظه و جلوی چشم مخاطب رخ میده.
      بنابراین عامل اول و مهم ترین عامل پذیرش بیشتر از سوی مخاطبین روایت مستقیم‌تر (نه کاملاََ مستقیم) در عین حال پرداختن به طرفداران سرسخت هستش. (کسی که قصد شناخت کامل دنیای اثر رو داشته باشه باید متون رو بخونه.) همچنین باس‌های بازی شخصیت‌های متفاوت و مستحکم‌تری دارن. اینطوری حس نمیشه که فقط برای گیمپلی دیزاین شدن، بلکه شخصیت‌پردازی قوی‌تری به لطف مارتین دارن.

      ۲- طبق آخرین مصاحبه‌ی کیتائو با مجله فامیتسو بازی در حقیقت آسان نشده، منتهی آزادی عمل افزایش یافته. وقتی کار‌های مختلف بتونید برای شکست باس‌ها انجام بدین، آپگریدهای کاراتر بکنید و … این نوع از دسترسی بسیار دلچسب و قابل قبوله. گیمپلی بازی آسان نشده، بلکه بازی هوش گیمری میطلبه برای آسان شدن. همینطور ذکر شده که باس‌های جانبی بازی به شدت سخت خواهند بود، باسهایی که جلوی شما برای پایان داستان رو نمیگیرن. (مثل The Demon of Hatred از Sekiro)

      تم بازی هم از تیرگی شدید دور شده که به مذاق بیشتر طرفداران خوش میاد.

      مطمئناََ چالش همیشگی وجود خواهد داشت و اگر تغییرات رو صحیح اعمال کرده باشن، قدمی رو به جلو هستش. شخصاََ به عنوان یه طرفدار سرسخت عناوین سولز هیچ نگرانی نسبت به آسان شدن یا لذت کمتر گیمپلی ندارم، طبق صحبت‌هایی که انجام دادن.

      • احساس میکنم فرام‌سافتور بدجوری ریسک کرده و یه دو لبه‌ی خطرناکه انتخاب کرده
        امیدوارم بترکونه

      • آرین گفت:

        سلام عزیز
        بنظرتون یکم سرعت و ریتم کار بیشتر نشده؟ چون اینم می‌تونه مؤثر باشه.

      • آقای کریمی ، پس نظر شما اینکه با تغییر روایت، داستان گویی ملموس تر و شخصیت پردازی قوی تر برای شخصیت های داخل بازی و همچنین دادن امکانات بیشتر به بازیکن ها برای انجام دادن بازی و یا برطرف کردن مشکل پیش رو ، بازی سعی داره که پلیرهای بیشتری رو جذب کنه ….

        خب به نظر من طرفدارهای اصلی بازی که هیچ در هر صورت بازیش رو انجام میدن … برای اونهایی که بازی به شباهت با دارک سولز معروفه ،چی داره بازی ؟ چون اون ها قطعا با این دید به الدن نگاه میکنن ، میشه منتظر گیم پلیی جذاب تر باشیم ؟! (همینطور که یک گوزن به بازی اضافه شده برای سواری ، دانجئون به بازی اضافه شده مثل سری شاهکار زلدا ، جهان باز شده بازی و قابلیت گشت و گذار محدود نداره )اینا به نظر من تاثیر دارن برای جذب پلیر ….
        اما برای کسایی که برای شهرت سختی بازی به سمت الدن نمیرن ، چی داره ؟! برای کسایی که گیم پلی یا به طور ساده تر به استفاده از اسلحه سریع تر علاقه دارن چی داره بازی ؟!

        به نظر من برای این دسته باید صبر کنیم بازی ریلیز بشه ….

        من خودم طاقت ندارم تا یک بهمن … منی که کلا از تمام ساخته های میازاکی فقط دارک سولز یک رو بازی کردم

        • این سوالات تا زمانی که بازی رلیز نشده یا گیمپلی درست حسابی در دسترس قرار نگیره نمیشه پاسخ داد. با توجه به صحبت‌های کسانی که گیمپلی ۱۶ دقیقه‌ای رو دیدن. سیستم مبارزات بسیار شبیه به Dark Souls 3 هستش با یک سری بهبودها و مکانیک‌های جدید و رویکردهای تازه مثل حرکت‌ عمودی (به لطف کلید مجزای پرش). تا جایی که میدونم مهم‌ترین مهارت دیزاینرهای فرام سافتور در بخش گیمپلی، اینه که با کوچکترین تغییر در نقاط حساس بزرگ‌ترین تحولات رو ایجاد می‌کنند. مثل حذف سپر در بلادبورن که سیستم مبارزه رو سریعتر کرد و چیزی متفاوت بود. اسب سواری و … بیشتر به دلیل open world شدن به بازی اضافه شده که مسافت‌های طولانی رو راحت‌تر بشه طی کرد. منافاتی با گیمپلی سولز نداره.
          هدف اصلی الدن رینگ آزادی عمل در پیش‌برد و مبارزات هستش. به نظر میاد دنیای اثر نسبت به عناوین قبلی پویاتر هم شده. به طور مثال چندین نمونه حیوان وجود داره و … تغییراتی که میبینم منافاتی با چیزی که دوستداران سری منتظرش هستند نداره، تا به حال جزئیاتی از بازی نشنیدم که ازش ناامید بشم و بگم این با اهداف همیشگی فرام سافتور منافات داره، گرچه باید بازی بیاد و تجربه بشه، اشتباه از هر استودیویی میتونه رخ بده. امیدوارم بعد از این همه مدت مثل همیشه درخشان ظاهر بشن.

  • Black Knight گفت:

    امیدوارم فقط به خاطر این چیزا بازی رو زیاد آسون نکنن

  • آرین گفت:

    سلام
    “سری Dark Souls توانست در کشورهای مختلفی به موفقیت برسد، شاید جهانی نشد، اما چیز زیادی هم از آن کم نداشت.”
    اذیت نکنید دیگه، حتما منظورش تجاری بوده.
    به امید موفقیت این بازی!

  • Star1 گفت:

    خودشون صاف دارن میگن بجای در نظر گرفتن طرفداران همیشگی و قدیمی رفتن سمت عامه‌پسند شدن که مدت هاست که یه سری منتقدا سال هاست به EA و یوبیسافت بخاطر همین سیاست اعتراض میکنن ولی میبینیم که فرام‌سافتور و باندای نامکو هم دقیقا همین روندو پیش گرفتن

    • فرام سافتور بازی f2p ساخته یا سرویس محور؟ یا هر سال بازی‌هایی مثل cod و ac و fifa و Far Cry منتشر می‌کنه؟ یا با بازاریابی فیک و دلقک‌وار به صورت متعدد با فروکردن داخل ذهن، مخاطب رو گول زده مثل ۹۰ درصد آثار دیگه؟

      • Black Knight گفت:

        هیچدوم فقط هیترایی مثل این رو سوزونده !

      • Star1 گفت:

        چه ربطی داره؟
        اتفاقا بازیای f2p یا سرویس محور قابل درکه عامه‌پسند شدنشون و ربطی به اونا نداشت مثلا یکی از بازیای که خورده میگرفتن به ea بخاطر عامه‌پسند شدنش Dead Space 3 بود که نه f2p و نه سرویس محور, فرام سافتور داره دقیقا همون حرکت Visceral Games رو Dead Space 3 رو Elden Ring پیاده میکنه.
        امیدوارم به اندازه همون بازی ازش انتقاد بشه تا عدالت بین ناشر ها و استودیو ها رعایت شده باشه.

        • گفتی ملت و منتقدین اعتراض میکنن توضیح دادم دلیل اعتراضشون چیه: چون بازی‌های f2p بی‌کیفیت میسازن و هر سال کپی پیست بازی‌های قبلی رو منتشر میکنن و خریدهای درون‌برنامه و Pay to Win دارن. فرام سافتور چنین کاری انجام نمیده. در ضمن Dead Space 3 از نظر ساختاری ایراد داشت و اثر ضعیفی بود نسبت به دو نسخه قبل، مشکلش همه‌پسندتر شدن نبود بلکه مشکلش داستان افتضاح و گیمپلی فلتش بود، فقط بخشی از ایرادات به ترسناک نبودن اثر بر می‌گشت. الدن رینگ هم اگر از نظر ساختاری ایراد داشته باشه، چرا که نه منتقدین ازش نمره کم خواهند کرد. EA اخیراََ چیزی جز یک بازیافت کار و زباله ساز نبوده متاسفانه. حالا با استراتژی‌های جدید امیدوارم برگرده.

  • ALI_BABA گفت:

    این بازی هم متای بالای ۹۰ میگیره هم اینکه بالای ۲۵ میلیون نسخه میفروشه و بعد از این بازی مطمعنن فرام سافت ور شرکتی در حد و اندازه یوبیسافت و سی دی پراجکت خواهد شد

  • S گفت:

    چرا همش میخوان بگن بازی عامه پسند شده😑
    امیدوارم بخاطر پول پرستی و اینا نباشه…

  • Black Knight گفت:

    اسپم :
    آگهی جدید Naughty Dog اومده که به در دست ساخت بودن چندین پروژه تو استودیو اشاره میکنه و احتمال داره بازی بعدیشون IP جدید باشه !

    • HALO گفت:

      خب همون لست ریمیک و لست انلاینه حالا احتمالا یه ایپی جدید داشته باشن که بعد از این دوتا شروع کنن فعلا باید ۵ ۶ سالی راحت صبر کرد

      • Black Knight گفت:

        لست ریمیک رو از خیلی وقت پیش داشتن میساختن یعنی از سال ۲۰۱۸ پس ربطی به این آگهی نداره
        خود ناتی داگ هم تایید کرده داره رو چند تا پروژه کار میکنه مولتی لست هم تایید شد قبلا این مربوط به یه بازی جدیده !!!!
        آره فرض کن قراره ۵ ۶ سال دیگه بیاد که نسل تموم شد آخه فاصله بین اومدن لست ۲ و آنچارتد ۴ و بقیه بازی های ناتی داگ اندازه راک استار بوده که این حرف رو میزنی !!!
        من که میدونم داری از این خبر چه فشاری میخوری 😋

  • Wounds گفت:

    خیلی کنجکاوم ببینم این داستان که قرار سرراست تر از بلادبورن و دارک سولز باشه آیا بهتر هم خواهد بود یا نه من یکی که خیلی با داستان های مبهم این دو بازی حال کردم تا امروز هم همچنان طرفدار ها دارن تئوری میسازن و این یک نقطه قوت اساسی برای بازی های میازاکیه نباید از بینش ببرن

    پ.ن:پنتاگون داشت بمب اتم رو جنگنده های نسل ششم خودش نصب می کرد حداقل پنج تا ویدیو منتشر کرد ….. روزی که موش و گربه بازی باندای نامکو تموم بشه اون روز عید منه

  • حمید گفت:

    آقا رضایت مارو هم جلب کن برای پلی استیشن ۳بده

  • Amir_Liberty گفت:

    همین دیروز Sekiro رو واسه بار دوم گرفتم و دارم واقعا لذت میبرم ازش. پدرمو در آورده ولی لذتی که بعد از کشتن یه حریف خیلی سخت بهت میده رو فقط با گاز اول پیترا پپرونی میتونی تجربه کنی. امیدوارم Elden Ring هم به همین چالش برانگیزی باشه‌.

  • Gamer 207 گفت:

    خیلی دوست دارم بازی بیاد بترکونه ولی بعضیا میگن فرام داره ریسک می‌کنه من که دقیق نمیدونم چه ریسکی ولی امید وارم موفق باشه

  • Gamer 207 گفت:

    بچه ها به نظرتون پلی استیشن ناو ارزش داره بگیرم رو پلی ۴ ؟

  • ShinjiMikami گفت:

    اینجور که صحبت میکنن کار برای استارفیلد عزیزم سخت میشه ها😂
    نگران کننده شد😂 (شوخی)
    به هرحال اشخاصی در مورد اینکه نمیدونم فرام سافتور میخواد بره سمت انلاین و پول پرستی یا بازیشو اسون کنه و …
    من با این موارد کاملا از تهش مخالفم😂
    این بازی بنظر من بی شک از بهترینای نسل ۹ هستش. دقت کنید که نمیگم بهترین ۲۰۲۲ بلکه از بهترینای کل نسل ۹.
    پیش بینیمو قبلا گفتم ولی دیگه نمیگم چون انگار خیلیا پیش بینیای منو جدی میگیرن و رو اون حساب باز میکنن😂
    به هر حال به امید موفقیت این بازی که امیدم لازم نداره چون موفقه
    با تشکر

  • به نظر میاد خیلی بازیو اسون میکنن و میرن دنبال پول و سود 😂😂😂

  • Hasan0930 گفت:

    میگن محیط بازی دیگه دارک نیست… درست ولی چرا محیط بازی نارنجی به نظر میرسه 😂😂

    اگه بخوایم از بعد همه پسندی نگاه کنیم عنوان سکیرو عامه پسند ترین محیط های بازی سولز رو داشت… چون محیط هاش به شدت رنگی بود و به معنای واقعی کلمه دارک نبود…. ۱لبته مبارزاتش خیلی همه پسند نبود و سخت بود

    علی الخصوص محیط های خانم پسند صورتی که در قصر سرچشمه می دیدیم…

    به نظرم قطعا سکیرو دو رو می بینیم چون طبق یکی از پایان ها ((هشدار اسپویل)) اون دختره گهواره فرزند اژدها میشه و به همراه شینوبی داستانمون راهی غرب میشه تا جاودانگی رو به غرب و به جایی که اومده منتقل کنه…

    ولی این مسیر طبیعتا بی خطر نیست و موانع و باس ها و NPC های زیادی و محیط های زیادی در مسیر هستن… پس طبیعتا سکیرو دو هم خواهد بود…
    واقعا این پایانش طوریه که خود سازنده اینقدر باز گذاشته که تقریبا تایید کرده که سکیرو دو هم هست…

    ولی از حرف امید لنون خیلی تعجب کردم که گفت سکیرو در واقع آزمایش میازاکی برای ساخت الدن رینگ بوده 😕😕

    • Mahdi Sam گفت:

      خودش فرزند ‌اژدها نمیشه، بدنش تبدیل به یه گهواره برای روح کورو تبدیل میشه و با ترکیب این دوتا در واقع هردو از بین میرن و حاصل این ترکیب نمودی از خود اژدها هست که شینوبی اونو به غرب برمی‌گردونه
      و البته احتمالا دی ال سی باشه تا یه نسخه جدید

  • Good look گفت:

    امیدوارم گیم پلی روانی داشته باشه بشه بازی کرد نه سخت نه خیلی اسون،یک گیم پلی امده کنید بیبینیم

  • اعلام نویسندگی یا حضور مارتین در بازی هم کلا جنبه تجاری داشته و میخواستن که افراد بیشتری بیان بازی کنن ولی هی از سر و تهش مسولیت مارتین زدن معلوم نیست این بشر دقیقا تو کدوم مورد تخصصی کار کرده

  • sauron گفت:

    «حس خوبی راجب انتشار یک بازی در کریسمس …» راجب = راجع به !

هدف بازی Elden Ring جلب طرفداران بیشتر است