راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد

راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد

علیرضا کریم‌خان زند
۱۰:۴۷ ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد

به تازگی مشخص شد که کمپانی راکستار گیمز (Rockstar Games) لینک سایت رسمی بازی رها شده‌ی Agent را به صفحه‌ی اصلی سایت راکستار تغییر مسیر داده است.

با گذشت زمان امیدی که پس از معرفی بازی Agent به عرضه‌ی آن داشتیم کمتر و کمتر می‌شود. امروز طرفداران راکستار و کسانی که بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز به توسعه‌ی Agent امید داشتند، متوجه شدند که راکستار گیمز سایت رسمی این بازی را بسته و لینک مربوط به آن هم‌اکنون به سایت رسمی این کمپانی تغییر مسیر می‌دهد.

بازی Agent در سال ۲۰۰۹ و در مراسم E3 در سبک thriller و جاسوسی در دوره‌ی جنگ سرد (۱۹۴۷ تا ۱۹۹۱ میلادی) معرفی شد. در این رونمایی، تنها از حضور بازی در دوره‌ی جنگ سرد پرده برداری شد و اطلاعات چندانی دستگیرمان نشد.

علاوه بر ناپدید شدن سایت Agent، این بازی از بخش بازی‌های سایت راکستار گیمز نیز حذف شده و به نظر می‌رسد که پروژه‌ی Agent به طور رسمی برای این کمپانی رها شده به حساب می‌آید. طی سال‌ها با وجود این‌که سازندگان بازی خبرهایی از توسعه‌ی این عنوان می‌دادند، اما هیچ گزارش پر سر و صدایی از توسعه‌ی آن منتشر نشد. با وجود سکوتی که راکستار گیمز درباره‌ی این بازی داشت، ولی این شرکت تا سال ۲۰۱۸ علامت تجاری آن را حفظ کرد.

تیم راکستار نورث (Rockstar North) به طور رسمی توسعه‌ی بازی Agent را بر عهده داشت. استودیوی مذکور این اثر را علاوه بر داشتن جو جنگ سرد دهه‌ی ۷۰ میلادی، به عنوان «سفری پارانوئید به دنیای ضداطلاعات، جاسوسی و قتل‌های سیاسی» توصیف کرده بود.

در حال حاضر همه منتظر دیدن قدم‌های بعدی راکستار گیمز هستند. این‌طور که به نظر می‌رسد فعلا تمرکز این شرکت بر نسخه‌ی نسل جدید Grand Theft Auto 5 برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس | اس و همچنین Grand Theft Auto Remastered Trilogy گذاشته شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Joel Miller گفت:

    تیر خلاصی رو زد آخر راکستار برعکس بقیه سازنده ها استاد تو ذوق زدنه تا میای امیدوار بشی نا امیدت میکنه

    • تعریف شما از ناامیدی احتمالاً از اون چیزی ک بعضی‌ها در ذهن دارن متفاوته D:

      • Joel Miller گفت:

        سلام آقای ملکی عزیز نه منظورم از ناامیدی این بود که بعضی بازی ها با یک تیزر و تریلر کوتاه چندین سال تو دل گیمرا جا باز میکنن آدم دلش رو خوش میکنه بعد سازنده بازی میاد کاری میکنه که نا امید میشیم که دیگه این بازی قرار نیست ساخته بشه حالا علنا اعلام نکرده ولی طبق شواهد احتمالش زیاده که کنسل شده الان ما منتظر حتی شده یه خبر کوچیک از بازی هایی مثل
        Project Awakening/
        Deep Down
        الان حضور ذهن ندارم بقیه بازی ها دیگه رو نام ببرم دوستان میدونن که این دوبازی چقدر جذاب بودن که با یه تریلر تو دل ما جا خوش کردن واقعا همچین بازی هایی حیفه ساخته نشن امیدوارم به زودی خبری جدید ازشون بشنویم

  • Aiden pearce گفت:

    خیلی دوست دارم دوباره بسازنش
    Agent و eight days جزو بازی هایی بودن که اگه ساخته میشدن پلی استیشن ۳ فروشش بالای ۱۰۰ میلیون میشد.

  • Adler گفت:

    خدا کنه دوباره بسازتش ببینم اگه بیاد برای همه میاد دیگه ؟

  • Amirsadeq گفت:

    راکستار کثیف ترین و پول پرست ترین استودیو از نسل هشت تا الان

    • NEON گفت:

      نه خب اینطوری هم نیست . خب آخه مجبور بودن چون کارکنان راکستار برای عکس برداری به مصر رفتند اما بازداشت شدن راکستار هم مجبور شد بازیو کنسل کنه .

    • SAMIAPEX گفت:

      بیا پایین بچه سرمون درد گرفت

    • امیرصادق داداش حرفتو اصلا قبول ندارم
      ببین قبول دارم راکستار خیلی خیلی کم کار شده اما کثیف و پول پرست؟!
      کثیفو که اصلا بیخیال
      اما پول پرست
      خب شما یه نگاه به ایی‌ای یا اکتیویژن یا یوبیسافت بنداز
      همشون هر سال به ترتیب فیفا کال اف و اساسین میدن ، در مورد کیفیتش هیچ حرفی نمیزنم چون هممون میدونیم چی هستن
      من کاری به نسل هفت ندارم اما نسل هشتشونو ببین
      همشون کپی همدیگه با یکم تغییر و تعویض تم هستن
      راکستار اومد یه جی‌تی‌ای ساخت که دنیای گیمو متحول کرد و یه رد دد۲ ساخت که همرو انگشت به دهن گذاشت
      خب معلومه وقتی خواهان داره ازش پشتیبانی میکنه و در کنارش نسخه‌ی بعدو توسعه میده
      راکستار اسمو رسمش براش برعکس کمپانی‌هایی که گفتم خیلی مهمه ، در کنارش خیلی کمال‌گرا هستش و پدر سبک جهان‌آزاد هستش و کمپانی دیگه‌ای توو خوابشم نمیبینه که یه روز به فرمول راکستار توو این ژانر برسه
      آقا بازی باکیفیت زمان میخواد
      میتونه هر سال جی‌تی‌ای بده و بلایی که سر اساسین اومد سرش بیاد اما دیدگاه راکستار چیز دیگ‌های هستش
      زمانی که جی‌تی‌ای و رد دد بعدی بیاد بازم متوجه میشی

      • اگرچه من ترجیح میدم راکستار هر نسل حداقل سه بازی بده که مکانیک های گیمپلی نوآورانه با روایت جذاب داشته باشن و اهمیتی به عظمت جهان بازی یا واقع‌گرایی نمیدم، اما اکثریت با این موضوع مشکل ندارن که هشت سالی یک بازی از راکستار عرضه بشه. اما هیچکس نمیتونه منکر این موضوع بشه که راکستار به سمت پول پرستی رفته.
        عرضه یک بازی روی سه نسل هیچ توجیهی جز پول پرستی و شیردوشی نداره. ریمستر سه‌گانه هم همینطور مخصوصا اگر بدون تغییر زیاد باشه. از طرفی GTA Online بیش از ظرفیت ازش بهره بردن. به راحتی با همون متریال همیشگی کار می‌کنن و از فن بیس پول به جیب میزنن. از طرفی قدرت ریسک راکستار به شدت پایین اومده، عدم ساخت پروژه‌های جدید یعنی راکستار حاضر به هیچ گونه ریسکی نیست.

        موضوع دوم: این که پروژه‌ای با استانداردهای راکستار زمان میبره صحیح، منتهی با توجه به صحبت‌های خیلی منابع مث شرایر راکستار به تازگی تازه مراحل ساخت رو آغاز کرده. جدا از حرف منابع، این که می‌بینید gta vi اینقدر دیر عرضه میشه صرفا به این دلیل نیست که شاهکار قصد دارن بسازن و ساخت شاهکار طول میکشه، بلکه دلیل اصلی اینه که بخش عظیمی از زمان خودشون رو صرف RDR Online و GTA Online کردن. من مشکلی با اولی ندارم به مدت مناسب پشتیبانی شد و به استاندارد gta online نرسید، اما gta online بیش از حد ازش پول کشیدن بیرون. این که دوباره روی نسخه نسل نهمی کار می‌کنن و این که قصد دارن بازی بعدی رو طبق شایعات به سمت آنلاین و رویکردی شبیه تکامل نقشه Fortnite ببرن نشان از تغییر سیاست و رفتن به سمت پول پرستی داره. این که پروسه طولانی GTA VI رو صرفا به دلیل وسواس راکستار و ساختن یک شاهکار توجیه کنیم، صرفا یک بهانه‌اس. بخش عمده‌ای از این شرکت برای مدت‌ها تمرکزشون gta online بود تا نهایت بهره رو از متریال ثابت ببرن. به نظر من این اصلا صحیح نیست، شرکت‌ها باید مدام در حال ایده‌پردازی و ساخت پروژه‌های تازه باشن، مخصوصا شرکت‌هایی مثل راکستار که منابع و استعداد دارن. چند سالی میشه شرکت‌های محبوب نسل‌های گذشته رویه‌ای منفی پیش گرفتن، حساب راکستار رو از دیدگاه پول پرستی نمیشه از بقیه جدا کرد.
        در ضمن راکستار مجبور نیست حتما پروژه‌ای عظیم خلق کنه، کلی ایده وجود داره که میتونن عملی کنن، حتما جهان یک بازی نباید به عظمت rdr و gta باشه، Side Projectهایی میتونن انجام بدن که خطی باشن مثل مکس پین یا سندباکس باشن مثل Bully. صرفا دنیای عظیم به معنای کیفیت نیست و منتقدین هم یک بازی خطی یا سندباکس از راکستار رو نمیکوبن چون دنیای باز یا عظیم نیست. عظیم بودن نقشه یک بازی ربطی به کیفیت نداره. این که راکستار چنین ریسکی رو متحمل نمیشه کافیه که بگم محبوبیتشو پیش من حداقل از دست داده. مشخصه که یه سری چیزا تغییر پیدا کرده در راکستار به دنبال خروج بعضی از قدیمی‌ها.
        این موضوع هم باید مطرح کنم، GTA VI پروژه‌ی شک برانگیزی هستش، از زمان عرضه‌ی rdr 2 افراد زیادی از این تیم جدا شدن که طبق گزارش‌ها دقیقا به دلیل رویکرد آنلاین محور ترک کردن این شرکت رو. به طور ۱۰۰ درصد انتظار پروژه‌های همیشگی رو نداشته باشید.

        • با تمام حرفاتون موافقم جز قسمت اولش
          موضوع مکانیک و گیمپلی تاریخ مصرف گذشته راکستار موافق و مخالف زیاد داره اما موضوع عظمت و جزییات توو بازی‌هاش زبانزد هستش
          منم مثل شما دوست دارم راکستار نسل نهم یه جی‌تی‌ای یه رد دد یه مکس‌پین یه ال‌ای‌نویر بده اما وقتی میبینیم وجود یه جی‌تی‌ای یا رد دد تمام معادلاتو بهم میریزه و باعث حذف پروژه‌های مثل مکس‌پین میشه ، چیکار میشه کرد
          حرفه من اینه که امثال اساسین‌ها و واچز‌داگز‌ها توی دنیای گیم زیاد هستن که صرفا یه بازی مثلا خوب از آب در میان اما کدوم کمپانی سراغ دارین که توو ژانر جهان آزاد بودنش همچین کیفیت و کلاسیو داره(کاری به گیمپلی خوب یا بد ندارم)
          مثال میزنم
          شما کدوم استدیو در حال حاضر سراغ دارین که به مهارت پلی‌گراوند توو ریسینگ آرکید رسیده باشه؟

          • قسمت اول کامنت من ترجیح خودم بود. من اصلا از RDR 2 لذت نبردم، البته ربطی به موضوع نداره چون نظر شخصیه. چیزی که راکستار جدیداََ درش میدرخشه یعنی واقع‌گرایی خلاف ایده آل‌های من از صنعت گیمه، اما ممکنه برای خیلیا واقع‌گرایی همه چیز باشه. منتهی با این درآمدی که راکستار داشته باید قسمتیش رو با صرف نظر کردن از سود به جامعه گیمینگ بر گردونه. این همه استودیو، کنار gta vi میتونن یه پروژه خطی تولید کنن. اصلا استودیوها هیچی این همه درآمد میتونه صرف یک استودیو یا شعبه‌ی جدید بشه برای بازی‌های خطی. ریسک‌پذیری راکستار صفره. در هر صورت پول پرستی راکستار در نسل های جدید واضحه.

      • Amirsadeq گفت:

        اگه راکستاره فعلی رو بخوای با کمپانی ای که نسل هفت بود مقایسه کنی، حتی خسته تر و کم کار تر از خیلی استودیو ها شده. کلی آیپی خفن دستشه که معلوم نیست اصلا تا آخر عمرمون یه نسخه دیگه ازش می‌بینیم یا نه، مثل MAX PAYNE, MIDNIGHT CLUB, L.A NOIR, BULLY, MANHUNT و…
        تو کلللللل نسل هشت راکستار یدونه بازی عرضه عرضه کرد با روندی هم که ازشون میبینم مثل اینکه قراره این کارو تو نسل نه هم ادامه بده مگه اینکه با ریمستر سه‌گانه‌ی قدیمی GTA معجزه کنه
        یوبی و اکتیویژن و EA با تمام بدیشون سالی چندتا بازی عرضه میکردند که بینشون عناوین مورد توجه هم پیدا میشد

        • SHadDelZero گفت:

          این یدووووووونه بازی که تو نسل هشت داده ، اندازه همه بازی های نسل هشت (جز لست ۲) می ارزه ، در ضمن راکستار پول پرست نیست ، اگه پول پرست بود ، ردد ۲ هم نمیداد ، در ضمن ، همیچین میگید پول پرست ، انگار یه بازی اشغال تحویل داده ، خب برادر بازیش تا همین لحظه فروش داشته ، خودتون هم میدونید که راکستار زیاد به حرف هیتر ها گوش نمیده ، و امار براش مهمه ، حالا یا اون فکر میکنه که شما خوشتون میاد ، یا تیک تو از سود بازی نمیگذره(تا وقتی ناشر اجازه نده ، چیزی ساخته نمیشه) ، حالا من منکر این نمیشم که کسی بخاطر پول بازی نمیسازه ، هر کاری تهش پوله ، هرکاری ، ولی راکستار پول پرست نیست ! اینو مطمئنم ، در ضمن این همه که میگید قبلا ها تند تند بازی میداد ، خب عزیز من ، قدیم ها خیلی محدود تر بود ، زود ساخته میشد ، در ضمن میدونید که راکستار هر بار که بازی داده ۱۰۰ درصد از بازی قبلیش بهتر بوده و طرفدار هارو نا امید نکرده ، پس باید درک کنید که ساخت یه بازی بهتر از ردد ۲ و کاملا نسل نهمی زمان میخواد ، این وسط ممکنه عرزه خیلی از بازی ها بخاطر فروش جی تی ای وی به تعویق و پشتیبانی از جی تی ای وی تغییر کرده باشه! کلا باید همه جوانب و دید ، نه اینکه یهو قضاوت کرد ، پول پرست یعنی بخاطر پول اشغال تحویلت بده ، راکستار جی تی ای وی رو با بهترین اپدیت ها به ما فروخته ،(تازه بخش انلاینش رایگانه)

  • این یعنی مایکروسافت تیک تو رو خریده🤯🤯🤯🤯
    و با بستن سایت Agent که از قضا انحصاری سونی هم بود میشه فهمید.

  • MahyarMsm گفت:

    صد حیف و افسوس که این بازی از اخرش منتشر نشد

  • 1100 گفت:

    #یه_پیام_برای_راکستار_عزیز

  • Dan گفت:

    میزان محبوبیت راکستار در اوایل دهه ۲۰۲۰ ، ۱۸۰ درجه با محبوبیتش تو اوایل دهه ۲۰۱۰ فرق داده
    یا فقط من ازش نفرت دارم :/

  • Animals گفت:

    خوب از اینم خلاص شدیم این خطر هم رفع شد… داریم نزدیک میشیم

  • NicK گفت:

    خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان😂عاشق راکستارم روزی یه بازی همین طوری زرت زرت میده😂
    باو بسه چخبره اینقد خسته بازی

راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد
راکستار با بستن سایت Agent آن را از لیست بازیهای خود حذف کرد