انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا

انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم

سهند خانمحمدی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا

بازی Marvel’s Spider-Man 2 در مراسم اخیر سونی معرفی شد. این بازی قرار است به زودی برای پلی استیشن ۵ منتشر شده و دنباله‌ای برای اسپایدرمن سال ۲۰۱۸ باشد. برخی بازی Marvel’s Spiderman سال ۲۰۱۸ را بهترین بازی ساخته شده با کرکتر اسپایدر من می‌دانند. این حرف هم تا حدی درست است. اگر شما کلاً به اسپایدرمن علاقه داشته باشید بسیار برای شما دلنشین خواهد بود و حتی می‌توانید آن را بهترین بازی قهرمانی ساخته شده بدانید.

به هرروی حتی اگر شما آن را دوست نداشته باشید اسپایدرمن سال ۲۰۱۸ یک اثر بسیار خاص و زیبا بود و می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۴ دانست. حال شرکت سازنده آن، Insomniac، پس از استقبالی که از نسخه اول شد تصمیم به ساخت دنباله آن گرفت. ابتدای عرضه پلی استیشن ۵ بود که بازی Miles Morales منتشر شد. نمی‌توان از آن به عنوان اسپایدرمن ۲ یاد کرد به دلیل اینکه تغییرات چندانی نسبت به نسخه اول نداشت.

به همین دلیل حال که سونی نسخه دوم را معرفی کرده ما قصد داریم تا در این مقاله انتظاراتی که از این بازی داریم را بیان کنیم. توجه داشته باشید که این نظرات کاملاً شخصی است و خوشحال می‌شویم تا انتظارات شما را در بخش نظرات ببینیم.

اطلاعاتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم

به طور کلی اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست. ما تنها از آن یک تریلر دیدیم که می‌توانید آن را اینجا مشاهده کنید. به جز آن حرف خاصی در مورد اسپایدرمن ۲ زده نشده است. در تریلر ما مایلز و پیتر را در حال مبارزه دیدیم اما قسمت مهم ماجرا انتهای تریلر بود. زمانی که Venom ناگهان پدیدار شد.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری از دو کارکتر اصلی این بازی، مایلز در سمت چپ و پیتر در سمت راست

در همین تریلر تاریخ عرضه این بازی نیز اعلام شد. البته این تاریخ اصلاً دقیق نبوده و اعلام می‌کند که در سال ۲۰۲۳ این بازی عرضه خواهد شد. البته اینکه دقیقاً در چه تاریخی عرضه می‌شود را نمی‌دانیم. تنها در تریلر سال ۲۰۲۳ اعلام شد و اینکه امکان تأخیر نیز وجود دارد. پس به این تاریخ اعتماد چندانی نکنید!

به جز این تریلر ما چیز خاصی از این بازی نمی‌دانیم. به همین دلیل است که تا الان اکثر اخبار و مقالات در مورد آن در حد گمانه‌زنی بوده و اطلاعات تأیید شده‌ای را به ما ارائه نمی‌دهند. حال بیایید تا انتظاراتمان را از این بازی بیان کنیم.

۱. هم مایلز و هم پیتر قابل بازی باشند

یکی از نکات مهم تریلر حضور هردوی این شخصیت‌ها در بازی بود. حال ما خوشحال می‌شویم که بتوانیم هر دوی این کرکترها را تجربه کرده و اینگونه نباشد که یکی کمکی دیگر باشد. البته ایده کوآپ هم بسیار جالب و مفرح به نظر می‌رسد.

گیم‌پلی مایلز مورالس از اسپایدرمن عادی بسیار جذاب‌تر و خلاقانه‌تر بود. مایلز توانایی‌های بسیاری داشت و همین باعث می‌شد تا برخی آن را به پیتر ترجیح دهند. حال اگر این دو شخصیت توسط یک بازیکن قابل تجربه باشند که خب تعادل میان شخصیت‌ها مطرح نیست اما اگر کوآپ باشد، Insomniac باید تلاش کند تا قدرت این دو کرکتر را باهم برابر کند. اگر اینگونه نباشد ممکن است یک نفر کمتر از بازی لذت ببرد.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری دیگر از این کارکتر اصلی بازی Marvel’s Spider-man 2

اینکه ما انتظار داریم هر دو کرکتر قابل بازی باشند لزوماً بر این اساس نیست که در یک بار تمام کردن بازی هر دو کرکتر را تجربه کنیم. وضعیت می‌توانید چیزی مانند Nier Automata باشد. یعنی شما بازی را یک بار با دیدگاه پیتر تمام کرده و بار دیگر با دیدگاه مایلز بازی کنید. با اینکار بازی Marvel’s Spider-Man 2 ارزش چند بار بازی کردن را پیدا خواهد کرد که به نوبه خود بسیار جالب است.

اگر قابلیت انتخاب شخصیت در ابتدای بازی وجود داشته باشد بسیار چیز جالبی می‌شود. برای مثال شما بتوانید انتخاب کنید که پیتر باشید یا مایلز. حتی می‌توانند Venom را نیز جزء شخصیت‌های قابل بازی قرار دهند. به طور کلی هدف از حرف ما این است که دست Insomniac در این زمینه به شدت باز است. همین عامل باعث می‌شود تا ما انتظار داشته باشیم که بتوانیم در بازی اسپایدرمن ۲ هردو کارکتر را بازی کنیم.

۲. داستان بازی Marvel’s Spider-Man 2 بهتر از دو بازی قبلی باشد

ببینید داستان بازی‌های اسپایدرمن اخیر به هیچ عنوان بد نیستند اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان نقاط قوت بازی یاد کرد. به این معنا که یک داستان خیلی معمولی و عادی داشتند. چیزی نبود که بتواند ذهن شما را درگیر کرده و ساعت‌ها به آن فکر کنید. از یک بازی قهرمانی نیز چیزی بیش از این انتظار نمی‌رود اما ما در این میان مواردی داریم که داستان بسیار خوبی نیز دارند. برای مثال Batman Arkham City از بازی‌های قهرمانی‌ای بود که داستان بسیار زیبا و گیرایی داشت.

خواسته ما نیز از Insomniac یک بتمن نیست اما می‌تواند تمرکز بیشتری روی داستان بازی بگذارد. در این مدت این استودیو بازی‌های بسیاری منتشر کرده که همگی در زمینه داستانی در حد معمول بودند. به نوعی تخصص Insomniac گیم‌پلی است. حال بد نیست که وقتی این استودیو در زمینه گیم‌پلی به تکامل رسیده، توجهی نیز به داستان کند. داستانی گیرا با انتهایی که هیچ‌کس انتظار آن را نداشته باشد.

در اصل می‌توان گفت که همه یک گیم‌پلی روان و خوب را از Marvel’s Spider-Man 2 انتظار دارند اما یک داستان بسیار خوب می‌تواند تمام طرفداران را سورپرایز کند. همینطور اینکه می‌تواند نمرات و نقدهای بازی را نیز بسیار بهبود بخشد.

۳. دنیایی بسیار پویاتر و گسترده‌تر

دیگر در نسل ۹ بهانه‌ای برای محدود کردن دنیا به دلیل توانایی کم کنسول‌ها وجود ندارد. پس حرف ما این است، قدرت را دارید پس از آن استفاده کنید. به راحتی می‌توان گفت که تا الان بازی‌ای منتشر نشده که رسماً قدرت نسل ۹ را به رخ بکشد. یعنی اکثر بازی‌هایی که تنها برای پلی استیشن ۵ عرضه شدند، پلی استیشن ۴ نیز توانایی اجرای آن‌ها را داشته است اما این تصمیم سونی بوده که روی کنسول نسل ۸ منتشر نشود.

حال بازی اسپایدرمن ۲ یک فرصت طلایی برای سونی است. سونی می‌تواند در آن از هرلحاظی برتری کنسولش را نسبت به نسل قبل یا حتی رقبا نشان دهد. یکی از بهترین راه‌های نشان دادن این قدرت، ساخت یک دنیای بزرگ و پویا است. دنیایی که تنها پردازنده جدید پلی استیشن ۵ از پس رندر آن بر آمده و پردازنده قدیمی پلی استیشن ۴ توانایی اجرای آن را نداشته باشد.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری از قسمت کوچکی از دنیای نسخه اول بازی اسپایدرمن

به نوعی ما انتظار داریم تا نیویورک واقعی را در بازی اسپایدرمن ۲ ببینیم. حتی انتظار داریم حواشی آن را هم ببینیم. یعنی دنیای اسپایدرمن تنها Manhattan نباشد بلکه بتواند جاهای دیگر نیز برود. با توجه به چیزی که ما در Ratchet and Clank جدید دیدیم، فهمیدیم توانایی SSD پلی استیشن ۵ بسیار زیاد است. به همین دلیل وقتی از پس اجرای سریع دنیاهای مختلف Ratchet and Clank بر می‌آید قطعاً توانایی اجرای دنیای گسترده‌تری از Marvel’s Spider-Man را خواهد داشت.

۴. ونوم نقش قابل توجهی در بازی Marvel’s Spider-Man 2 داشته باشد

در بسیاری از بازی‌ها شخصیت منفی داستان تأثیر زیادی ندارد. از طرفی برخی بازی‌ها مثل The Last of Us 2 شما را جای شخصیت منفی قرار می‌دهند تا از دیدگاه او بازی را ببینید. چیزی که ما انتظار داریم حد میانه‌ای از این دو حالت است. ما از Insomniac چیزی که ناتی داگ ساخت را انتظار نداریم، به خاطر اینکه دیگر تکراری خواهد شد، اما با این وجود انتظار داریم که مبارزه بین ونوم و اسپایدرمن را شاهد باشیم.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری از ونوم در بازی Marvel’s Spider-man 2

همینطور اینکه جالب می‌شود اگر بتوانیم داستان بوجود آمدن ونوم را ببینیم. تقریباً مانند چیزی که در نسخه اول بود. به این معنا که شما به مدت کوتاهی می‌توانستید کرکترهای دیگر را بازی کرده و داستان را از دیدگاه آن‌ها ببینید.

حتی جالب می‌شود اگر داستان فیلم اسپایدرمن ۳ نیز در این بازی تکرار شود. یعنی ونوم به پیتر چسبیده و او را قدرتمندتر کند. به طور کلی موارد بسیاری هستند که Insomniac می‌تواند انجام دهد و باید دید که چگونه عمل خواهد کرد.

۵. لطفاً پیتر یا مایلز را نکشید

ببینید شاید این اتفاق بیفتد که در میانه راه یکی از این دو بمیرند. احتمال آن هم از نظر من بسیار است. به دلیل اینکه می‌تواند قله احساسی برای داستان بوده و آن را جذاب کند. مشکل اینجاست که اگر این اتفاق بیفتد هم ناراحت کننده خواهد بود و هم اینکه گیم‌پلی را تبدیل به بازی‌های قبلی می‌کند.

همینطور اینکه جذابیت کل داستان بازی Marvel’s Spider-Man 2 به خاطر حضور این دو نفر باهم است. اگر یکی از آن‌ها حذف شود بازی به شدت افت خواهد کرد. پس امیدواریم که Insomniac تصمیم نگیرد که بازی را به فیلم هندی تبدیل کرده و یکی از شخصیت‌های مهم بازی را بکشد.

با این وجود اگر هم تصمیم به چنین کاری گرفت لااقل مرگ زیبا و با افتخاری را برای یکی از این شخصیت‌ها رقم بزند. درست است که کلاً مخالف این ماجرا هستم اما اگر تأثیر زیادی روی گیم‌پلی و شرایط بازی نگذارد قسمت جالبی از داستان خواهد بود.

۶. شخصیت‌های فرعی قابل بازی نباشند

ببینید در بالاتر گفتیم که یکی از نکات جالب نسخه اول این بود که شما می‌توانستید شخصیت‌های فرعی را برای مدت کوتاه بازی کنید. با اینحال اگر به یاد داشته باشید آن قسمت‌ها خیلی خسته کننده بودند. به این حالت که شما تنها راه می‌رفتید و نهایتاً با MJ می‌توانستید کمی مراحل هیجان انگیز را تجربه کنید. این مراحل اصلاً هیجان خاصی نداشتند و نسبت به خود بازی تجربه خسته کننده‌تری را ارائه می‌دادند.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری از زمانی که شما می‌توانستید در نقش MJ باشید

به طور کلی این چند مورد باعث می‌شدند تا روند بازی کُند شود. این قسمت‌ها نقش مهمی در داستان داشتند اما کاش کمی هیجان انگیزتر بودند. امیدواریم که این ماجرا دیگر تکرار نشود. اگر هم Insomniac این بخش را شاخصه بازی خود می‌داند حداقل آن را هیجان انگیزتر کند تا فرد از داستان و شخصیت‌های فرعی نیز لذت ببرد.

۷. داستان‌ها و مأموریت‌های بازی Marvel’s Spider-Man 2 زیاد باشند

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نسخه اول مراحل فرعی بود. البته نمی‌توان گفت که بدون نقص بودند. بسیاری از آن‌ها تکراری بوده و شما را خسته می‌کردند اما اگر در دنیا می‌گشتید موارد بسیار جالبی را پیدا می‌کردید.

حال ما امیدواریم تا همانطور که انتظار داریم دنیای این بازی گسترده‌تر شود، مأموریت‌های فرعی‌ نیز بیشتر و متنوع‌تر شوند. این متنوع بودن بسیار مهم است. مخصوصاً اینکه داستان‌ها و شخصیت‌های فرعی در دنیای مرد عنکبوتی بسیار هستند و Insomniac سوژه‌های بسیاری برای کار دارد.

همینطور اینکه امیدواریم از یک شخصیت (مثل هَری) مأموریت زیاد نگیریم و هر مورد یک داستان مخصوص به خود را داشته باشد.

۸. مبارزات بازی سخت‌تر و چالش برانگیزتر باشند

دو بازی قبلی به گونه‌ای بودند که اگر شما مهارت کافی را کسب می‌کردید می‌توانستید هیچ ضربه‌ای نخورید. این مورد در نسخه اول بسیار مشهود بود. می‌توان گفت که مبارزات بسیار راحت بودند و با وجود اینکه هرچه پیش می‌رفتید، دشمنان سخت‌تر می‌شدند، اما اگر مهارت لازم را کسب می‌کردید می‌توانستید بدون مشکل مراحل را طی کنید.

بازی marvel's Spider-man 2
تصویری از مبارزات شماره اول این بازی

حال ما انتظار دارک سولز را نداریم ولی می‌خواهیم به چالش کشیده شویم. با اینکار فرد برای هر تصمیم خود فکر می‌کند و بیشتر از بازی لذت خواهد برد. این کار نسبت به اینکه شما تنها کلید مربع و دایره را فشار دهید تا مبارزه به اتمام برسد بسیار جالب‌تر است. مخصوصاً اینکه کنترلر دؤال سنس نیز ویژگی‌هایی دارد که سازنده این بازی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

برای مثال به جای چندین بار فشردن مثلث برای بلند کردن اجسام، می‌تواند فشردن تریگرها را سخت‌تر بکند.

حرف آخر

در انتها باید گفت که این متن تنها انتظارات ما از بازی Marvel’s Spider-Man 2 است. پس قرار نیست همه آن‌ها به حقیقت پیوسته و همه رد شوند. این‌ها مواردی هستند که با توجه به دو بازی قبلی ما از نسخه جدید انتظار داریم.

Insomniac در این مدت در حال درخشیدن است و چندین عنوان خوب داشته است. حال حسابی سر خود را با Marvel’s Spider-Man 2 و Wolverin شلوغ کرده و امیدواریم که تأثیر چندانی روی کیفیت‌ بازی‌هایش نگذارد.

با اینحال انتظارات شدیداً از این بازی بالاست و امیدواریم که شرکت سازنده بتواند این انتظارات را برآورده کند. چونکه فرصت بسیار خوبی هم برای سونی و هم برای Insomniac است تا قدرت کنسول و توانایی بازی سازی خود را به رخ رقبا بکشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا
انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • راستش رو بگم و بخوام از ته دل بگم وقتی تریلر این گیمو دیدم و ونوم رو در اخرش دیدم حتی بیشتر از گاد هم هایپ شدم براش
    این بازی راحت میگم پتانسیل یه شاهکار رو داره با توجه به بودن مایلز و پیتر و البته ونوم و مهم ترینش پتانسیل و قدرت پی اس فایو هست
    دلم میخواد یه داستان دارک با مبارزات خفن ببینیم و اون سیاهی و خوی وح.شی گری ونوم رو به مخاطب القا کنن و بتونیم نهایت لذت رو ببریم
    اگر بتونن چیزی که از ونوم تو ذهن من و خیلی از اسپایدی فنا هست رو اینسنامنیاک اجرا کنه که البته با توجه به استعدادش میتونه برای من هم سطح ناتی داگ قرار میگیره
    تمامم

  • اینکه شخصیت های فرعی قابل بازی نباشن درست نیست
    اما در این بازی صدق میکرد
    چون روند کندی رو در پیش می‌گرفت
    میشه از شخصیت های فرعی بجا و با صحنه های سینمایی تنوع بیشتر ایجاد کرد
    در مورد سختی بازی هم خب بازی اول ب اندازه کافی سخت بود کاش دوربین بازی کمی نزدیک تر بود تا حرکات و جزییات درگیری ها و فیزیک ب خوبی خودش رو نشون میداد
    دارک تر شدن بازی چیزی که سری اسپایدر من لازم داره
    و اینستامینیک گیمز تنها با دشمنان دارک به این موضوع دست پیدا نمیکنه باید با ی داستان و کارگردانی و دیالوگ نویسی قوی مرموز و دلهره آور بازی رو جدی تر به گیمر نشون داد منظورم اینکه بازیباز هر لحظه احساس خطر و دلهره رو داشته باشه نه اینکه چون ی ابر قهرمان هست همه کارا رو ب آسونی بتونه پیش ببره

  • mugiwara07 گفت:

    انتظارات من اینه بشه بین مایلز و پیتر سوییچ کرد ، ونوم تاثیر زیادی داشته باشه رو بازی و در جایی پیتر رو میزبان خودش کنه ، شهر های دیگری به بازی اضاف شن و مپ بزرگ تر شه حتما ، پیتر و مایلز هردو ماموریت های فرعی و اصلی زیادی داشته باشن ، (این یکی یکم زیادع رویه ولی اگ در جایی ونوم با ما ترکیب بشه و بتونیم شخصیتو کنترل کنیم جالب میشه 😁 ) در اخر باید بگم اینسومنیاک باید نقطه ضعف ونوم رو ور دارع چون ونوم یکی از ضعف هاش الکتریسیته است و مایلزم قدرتش همینه . کار ساده ای هست چون ونوم اینجا یه موجود آزمایشگاهی هست ولی تو کمیک از فضا میاد پس یعنی همه چی مثله کمیک نیست

  • Adler گفت:

    این گیم من میگم بیاد بالا ۹۰ میشه ونوم هم میگن قابل بازیه توش که عالیییییه

    • HASAN گفت:

      نسخه اولش ۸۵ شد بعد این نسخه ی دوم فی البداهه میگی بالای ۹۰؟😂 بذار بازی بیاد ببینیم چیه.
      من که میگم نهایتش ۸۷ رو میزنه بعد دیگه از اسپایدی ۳ چون تکراری میشه افت میکنه.

      RDR2
      • Adler گفت:

        منم میگم هیرو جدید بعد از ۶ نسخه تکراریه تکراریه کامله و نمره ۶۰ میگیره یکم با منطق حرف بزن باهوش

        • HASAN گفت:

          اولا هیرو نیست. هیلوعه دوما منطق شمایی که به هیلو ۶۰ میدی؟ یا منی که به اسپایدی ۸۷ میدم😂😂😂
          هیلو ۵ متاش ۸۴ توهم مثل من حداقل ۲ تا بذار روش بشه ۸۶ چرا کردی ۶۰؟
          زیادی فشار میخوری تو معلومه سنت کمه اصلا بحث چه ربطی به هیلو داره. اگه متای هیلو ۶۰ نشه چی؟ اونوقت ضایع میشی کاربر Alder😛

          RDR2
          • Adler گفت:

            بچه من از وقتی تو توی شکم مامانت به‌وجود نیومده بودی داشتم گیم میزدم ۹۰درصد هیلو هارو بازی کردم حتی هیلو ۵ تو که از دار دنیا فقط فن بوی هستی برا من بحث نکن ببینم این همه میایی از مایکروسافت دفاع میکنی و سونی رو خراب می‌کنی بهت پول میرسه باز حداقل من کنسول هر دوتاشون رو تا حالا داشتم هر چی بگم حق دارم تو چی که نمیدونی اسم هیلو و گاد از کجا اومده بچه دو ماهه بابات داره صدات میزنه 🤣
            در ضمن من به Adler افتخار میکنم نه مثل تو که برم به همه فحاشی کنم همه وی حدی داره

      • Black Knight گفت:

        نسخه اول متاش ۸۷ شد نه ۸۵ !
        اون اسپین آف مایلز مورالز بود که ۸۵ شد که برای یه نسخه فرعی اتفاقا عالی بود
        این نسخه هم صد در صد با ماهر تر شدن و با تجربه تر شدن اعضای تیم ساخت اصلا احتمال اینکه متشا بالای ۹۰ بشه کم نیست !
        بخصوص که ویلن های معروفی هم تو بازی هستن مثل ونوم و کریون و از اونطرف هم هم مایلز و هم پیتر رو میشه کنترل کرد که به نوع خودش میتونه بازی رو متنوع تر بکنه
        حالا هی به فشار خوردن ادامه بده بلکه از کمبود هایی که داری کم بشه

        RDR2
      • Sajad Akb گفت:

        کالکشن آرکام بتمن شامل تعداد زیادی بازی میشد که ۴ تای اونها اصلی بودن آیا این اتفاقی که شما میگید برای اونا افتاد!؟ فقط جز آرکام اوریجینز بقیه همه نمرات عالی گرفتن من جمله آرکام نایت که نسخه چهارم این سری بود!
        در ضمن اینجا حرفی از دی سی و مارول زده نشده که شما اومدی اینطوری نظر میدی و یه بازی رو میخوای خراب کنی یا یکی رو خیلی بهتر جلوه بدی!

        RDR2
  • AmirAgha گفت:

    کلا سری بازی های استودیو اینسامنیاک خیلی کژوال پسنده!
    بخاطر همین اونچنان گیم پلی سختی توشون نمیبینیم!
    نه اینکه خیلی آسونه ها!! ولی اگه یکم بازی کنی دیگه راحت میشه!
    و چون خیلی کژواله داستان بازی هاشون زیاد پیچش خاصی نداره تا مخ بیننده دود کنه!
    و من فکر نمیکنم تو این بازی یک کدوم از اسپایدرمن ها بمیرن!
    و بنظر من تو این بازی همون‌طور که اسم بازی هست اسپایدرمن ۲
    این بازی هم ۲تا مرد عنکبوتی قابل بازی خواهد داشت!
    فک میکنم داستانش بهتر از قبلیه باشه!
    و npc قابل بازی باز هم خواهد داشت!
    و بنظرم با توجه به تیزر بازی بنظرم ونوم هم تاثیر زیادی در داستان خواهد داشت!
    ولی چیزایی که من انتظار دارم
    اینه که شهر در طول زمان تغییر کنه!
    اصا شهر بازی اگه میشه از نیویورک بیاد بیرون!
    ماموریت های فرعی تکراری نباشه!
    فک میکنم این اسپایدرمن خیلی بیشتر از قبلیه بترکونه!
    چون هم دیگه نسل نهمیه
    هم بنظرم از خیلی وقته که دارن روش کار میکنن!
    ینی سال ۲۰۱۸ که اسپایدر من ۱ اومد!
    اون تیم رفت روی اسپایدرمن ۲
    چون تیم ساخت رچت و اسپایدرمن مایلز که فرق میکرد
    بعد راستی یه سوال
    اون کارگردان خفن استودیو اینسامنیاک داره روی اسپایدرمن ۲ کار میکنه؟؟
    اگه کار می‌کنه که صددرصد میترکونه دیگه

    RDR2
  • بتمن ارخام سیتی خیلی بازی خوبی بود.

    RDR2
  • ممنون مقاله عالی بود. موفقیت این بازی تضمینیه👍

  • “لطفاً پیتر یا مایلز را نکشید”
    اینجا اینسامنیاک میتونه یه حرکت خیلی جالب بزنه با توجه به حضور کریون و ونوم بعید نیست سری به اخرین شکار کریون زده باشه میتونه از بخشی از این داستان الهام بگیره
    درواقع در طی این داستان نبرد بزرگی بین کریون و اسپایدرمن رخ میده و کریون با تیر های مخصوصش اسپایدرمن رو بیهوش میکنه و زیر زمین دفنش میکنه و تا مدتی همه فکر میکنن اسپایدرمن مرده اینجا نقش مایلز در بازی پر رنگ میشه و بعد از مدتی شاهد بازگشت غیر قابل باور اسپایدرمن میتونیم باشیم

  • به نظرم تو این نسخه ونوم با پیتر و مایلز همکاری میکنه حداقل شاید برای شکست دادن کریون
    چون اگه به تریلر دقت کنید کریون میگه ( همیشه دنبال کسی میگشتم تا بتونه منو شکست بده آیا شما اون چیزی که میخوام رو بهم میدین)
    بعد ونوم میگه ( بله میدیم)
    من یکی از انتظاراتم از نسخه دوم اینه که باس های بازی چالش بر انگیز تر از نسخه قبلی باشن
    تنوع دشمنان بیشتر از نسخه قبل باشه و بازی کمی طولانی تر باشه
    اگه مشکل کمبود تنوع ماموریت های فرعی رو هم بتونن حل کنن میشه انتظار یه شاهکار رو داشت

  • من فقط دوتا انتظار دارم ، طراحی مراحل اصلی بهتر باشه و تنوع مراحل فرعی
    مراحل اصلی از یه جایی تا یه جایی واقعا بد بود و خسته کننده ، تا جایی که یه مدت بازی رو دراپ کردم
    مراحل فرعی هم که افتضاح بود
    این دوتا درست شده بازی شاهکار میشع

    RDR2
    • Black Knight گفت:

      مراحل اصلی بازی به هیچ وجه تکراری نبودن
      اون مراحل فرعی بازی بود که خیلی ها انتقاد میکردن که صد در صد تو این قسمت به تنوع بیشتر بهش میپردازن مخصوصا که هم مایلز رو این قسمت کنترل میکنیم و هم پیتر

      RDR2
      • بازی از یه جایی میفتاد تو دور تکرار
        اگه درست یادم باشه از باس مسترنکاتیو یهو بازی افت میکرد ، مبارزات تکراری میشد و اینا تا شورش در شهر و مرحله ی زندان که دوباره اوج بگیره
        ماموریت های فرعی رو که گفتی
        این قضیه رو درست کنن که مبارزات تکراری نشه و داستان همیشه تو اوج باشه عالی میشه

        RDR2
        • Black Knight گفت:

          من هیچ کمبودی تو مراحل اصلی حس نکردم دقیقا همون چیزی بودن که باید باشن
          کمبت های بازی هم تکراری نمیشدن دقیقا همون چیزی بودن که از یه مرد عنکبوتی انتظار داشتی تازه اونقدر سریع بودن که اصلا نمیتونستی متوجه بشی کدوم شبیه کدوم هستش
          ولی مراحل فرعی رو قبول دارم میتونست بهتر طراحی بشه که اینو میشه تا حدی گذاشت رو این مسئله که اولین بازی بزرگ Insomniac Games بود و اولین تجربشون رو یه بازی ابرقهرمانی بود که اگه بخوایم این چیزا رو در نظر بگیریم اوکی بود
          مطمئنا تو این قسمت بازی رو بهتر میکنن با توجه به مصاحبه تونی تاد صداپیشه ونوم که گفته بود بازی خیلی خیلی عظیمه و اینکه مدت زمان توسعه بازی هم خیلی طولانی شده

          RDR2
  • Vampire گفت:

    باید بین اسپایدی ۱ و ۲ فاصله میدادن. اسپایدی ۱ که همین ۲۰۲۰ اومد بعد سه سال دومیش میاد😂 حداقل ولورینی چیزی میدادن اول

    RDR2
  • سونی واسه ۲۰۲۳ فقط اسپایدی و ولورین رو داره چراااا😐

    RDR2
    • Karim گفت:

      مایکرو بنظر میرسه اوود و هلبلید و ردفال رو بده بیرون توی ۲۰۲۳
      یچیزم بگم ولورین واسه ۲۰۲۴ ایناس فکر نکنم دوتاش باهم بدن. اسپایدی میفته کنار اوود و هلبلید😂
      اینجور باشه فکر نکنم اسپایدی جلو اوود همون Avowed دووم بیاره

      RDR2
      • Black Knight گفت:

        به جزء Redfall که گفتن ۲۰۲۲ میاد تازه هیچکدوم از اون بازی هایی که نوشتی تاریخ عرضه دقیق ندارن !!!
        سونی هم مطئنا فقط Marvel’s Spider-Man 2 رو برای ۲۰۲۳ نمیده و کلی بازی دیگه هم هست که هم شایعه شدن و هم بخشی از لاین آپ سونی برای آینده هستن که هنوز معرفی نشدن
        مایکروسافت اگه میبینی پشت سر هم بازی معرفی میکنه با Teaser و CGI به خاطر اینه که یه شکست سنگین خورده نسل قبل و باید با این چیزا تبلیغات بکنه برای خودش تو این نسل
        بیشتر بازی هایی هم که تا الان معرفی کرده حتی تو مراحل پایانی ساخت هم نبودن !!!
        خیلی هاشون تو پیش تولیدن بعضی هاشون هم تو مراحل اواسط توسعه هستن
        سونی هم استودیو هاش حداقل روی دو تا پروژه کار میکنن و از اونطرف کلی قرارداد سکند پارتی دارن
        حالا باز امثال هیتر ها و فن بوی هایی مثل تو فکر کنن سونی قراره برای ۲۰۲۳ فقط Marvel’s Spider-Man 2 رو بده

        • Karim گفت:

          اخه بچه چی بگم بهت. بازیا در پیش تولیدن؟😐 واسه همینه که استارفیلد و استاکر و ردفال و هیلو و فورزا و A Plague Tale: Innocence و Atomic Heart و Party Animals و کانترابند رو میده بیرون؟
          فیبل و پرفکت دارک و اوود و هلبلید میدونی از کی معرفی شدن اینا به راحتی تا ۲۰۲۵ میان؟ بعد ولفنشتاین و ایندیانا و دیسانرد و الدر ۶ و اوتر وردلز هم در حال ساختن حالا فقط اینا اوایل یا اواسط ساختشونه. البته به جز الدر ۶ بقیشون توی ۴ ۵ سال تکمیل میشن و ۲۰۲۵ شاید ایندیانا و اوتر ورلدز و دیسانرد دستمون برسه.
          جدا از این همه میدونی کوالیشن دو تا ایپی میسازه؟ میدونی اید سافت ویر ایپی میسازه؟ میدونی تانگو ایپی میسازه؟ میدونی ابسیدین و اینیشیتیو یه ایپی دیگه ای دارن؟ میدونی مایکروسافت بازم خرید داره؟
          تو فقط فکر میکنی سونی ایپی هاشو مخفی کرده تا بعدا نشون بده؟😂 مایکرو هم تو جیبش چیزایی داره که واسه انچارتد و لستتون بزنه بیرون و جواب بده.
          شما الان بین بهترین ایپی هاتون همین گاد و هورایزون ۲۰۲۲ میاد میمونه انچارتد و لست ولی مایکرو با یک حرکت خوب میخواد گاد و هورایزون رو با استارفیلد تموم کنه. اون یکی دوتا هم میمونن واسه فیبل و اوود و پرفکت دارک و الدر ۶ و ایپی های دیگه که از کوالیشن در دست ساخته.
          در کنار اینا اخر بگم که
          بهترین بازی های مایکرو از جمله الدر و فیبل و اوود و … الکی نیستن که توی ۲ ۳ سال مثل اسپایدی ساخته بشن. اینا بازیای بزرگین و روشون باید ۷ ۸ سال زحمت کشید. اونم به ست بهترین استدیو ها مثل ابسیدین و پلی گراند و بتسدا و …

          RDR2
    • Black Knight گفت:

      سونی لاین آپ زیادی داره ولی هنوز هیچی ازش رو نشون نداده و داره با برنامه پیش میره
      Marvel’s Wolverine هم تارخی عرضه نداره ولی احتمالا بره برای اوایل و اواسط یا حتی اواخر ۲۰۲۴
      چون عرضه دو بازی ابرقهرمانی اتفاقا فقط به ضرر سونیه و باعث میشه به فروش همدیگه ضرر بزنن و هایپشون هم از اونطرف کم میشه
      از اونور همه استودیو های سونی گسترش پیدا کردن و حداقل دو تا پروژه در دست ساخت دارن که هنوز از خیلی هاشون چیزی ندیدیم
      مطمئنا ۲۰۲۲ یا شاید دسامبر همین امسال یه ایونت خفن از سونی میبینیم و بازی های جدیدش رونمایی میشن
      فعلا تا پایان ۲۰۲۲ بازی زیاد برای عرضه داره

  • Spider-Mah04 گفت:

    چیزی که خیلی دوست دارم نسخه بعد داشته باشه, اول از همه طولانی تر از بازی قبل باشه و بتونه به شخصیتا خوب بپردازه برای مثال ملاقات هری و پیتر بعد از چند سال باید جالب باشه, داستان بازی از کمیک kraven’s last hunt هم یه خورده اقتباس کنه اما با وجود خود سیمبیوت, یه چیزی مثل شماره ۳ کمیک spider-man: life story و اون صحنه نمادینی که پیتر از قبرش میاد بیرونو ببینیم. لباس سیمبیوتی پیتر هم داشته باشیم و قابیلتای خفنی داشته باشه, و اینکه دوست دارم دشمنای دیگه اسپایدی هم ببینیم بالاخره پیتر ۸ ساله که مردعنکبوتیه و با ویلنای زیادی دست و پنجه نرم کرده, مثلا دیدن میستریو و سندمن میتونه خیلی باحال باشه (البته سند منو بتونن قشنگ با جزئیات دربیارن واقعا باید باریکلا به اینسامنیاک گفت ), نورمن آزبورن هم باید ببینیم داستانش به کجا میرسه با توجه به دو بازی قبلی, اون مبارزه ذهنی پیتر با سیمبیوت هم داشته باشیم یه جوری که کل شخصیت پردازی و جوهره اسپایدرمنو نشون بده دیگه فوق العاده میشه, از یه طرفم رابطه MJ و پیتر هم بعد از نسخه قبلی خیلی بهتر شده و دوست دارم مری جین هم کسی باشه که به پیتر امید میده و سعی کنه با سیمبیوت و اون تاریکی درونش مقابله کنه, یه چیزی مثل کمیک spider-man: spider’s shadow
    داستان بازی قبلی هم به نظر من قشنگ بود, اگه طرفدار اسپایدرمن باشی قطعا از داستان بازی لذت میبری و هنوزم به نظرم بهترین اقتباس هم از پیتر پارکر/اسپایدرمن , هم از مری جین, هم از مایلز مورالز , هم از بلک کت و هم از اتو اکتاویوس در خارج از دنیای کمیک بوده. باس فایتا هم بهتر و حماسی تر شه عالی میشه, اینسامنیاک خودش ثابت کرده که شخصیت اسپایدرمنو خوب میشناسه و فک کن قسمت بعدی هم عالی بشه

  • kian1990 گفت:

    خودشون تایید کردن که کو اپ نیس
    نویسنده دقت کن 😀

  • Black Knight گفت:

    پسر هایپ برای این بازی شدیدا بالاست
    تمامی چیزای لازم برای تبدیل شدن به یه بازی عالی و یا حتی شاهکار رو داره
    ویلن های خفن :
    کریون و ونوم
    اضافه شدن مایلز به روند اصلی بازی و انتخاب بین پیتر و مایلز تو برخی مراحل
    گرافیک در حد CGI
    استفاده از تمام قدرت پردازش PS5
    و هزارا چیز دیگه
    فقط اگه این وسط به مراحل فرعی بازی هم برسن دیگه کار تمومه

    RDR2
  • اگه ونوم قابل بازی باشه عالی میشه با قابلیت ها و گیمپلی جدید وتوم نسبت به اسپایدرمن
    اگه کوآپ باشه و خوب عمل کنه هم که میشه بهتر
    ولی با اینکه بشه سوییچ کرد یا داستانو از دید هر کدوم باشه بیشتر موافق
    وجود آنتاگونیست خوب واسه این نسخه واقعا حیاتی است امیدوارم آنتاگونیست خوبی رو شاهد باشیم با مراحل فرعی متفاوت تر

    RDR2
  • Nathan گفت:

    برعکس اتفاقا من موافقم قابل بازی بودن شخصیت های فرئی هستم به شرطی که درصد زیادی از گیم پلی رو در بر نگیره هم برای تنوع خوبه هم پیشروی داستان
    متن خوبی بود
    موفق باشید ✋

    RDR2
  • RDR2 گفت:

    من فقط میدونم که هری قرار نیست تو بازی باشه به عنوان ویلن چون ویلن بودنش تو قسمت‌ سوم حتمیه‌ و شاید ما شاهد ترکیب گرین گابلین‌ با یه سینبیوت باشیم که در نتیجه یا دارک ‌گابلین‌ میشه یا رد گابلین‌
    بنظرم کارنیج میاد یا تو خود بازی یا تو دی ال سی ها یا نسخه سوم
    اصلا نمیخام شهر های اطراف بیان تو بازی چون اصلا جالب نیست بنظرم یه نیویورک بزرگ تر با ابعاد واقعی تر بسازن بهتره
    من با بازی با بقیه شخصیتا‌ مشکل ندارم ولی خواهشن‌ اون مینی گیم های رو اعصاب از بازی حذف بشن
    مهم ترین چیزی که تو داستان باید رعایت بشه قوی تر بودن پیتر نسبت به مایلزه‌ چون تو اسپین‌اف مایلز‌ خیلی اعصابم خورد شد سره شکست خوردن پیتر اونم اونقدر فجیه‌ (البته اون برای قوی نشون دادن مایلز بود درک میکنم) ولی اینجا دیگه این اتفاق نباید بیفته چون پیتر راینو رو با ۵ تا ویلن دیگه میتونه شکست بده حالا تو نبرد رو در رو اونطوری‌ ……
    اون قابلیت های لباس های پیتر تو بازی اول خیلی خوب بود کاش iron arms پیشرفت کنند و فقط در حد یه فینیشر نباشن یا مثل نسخه اول که اصلا شبیه اونی که تو فیلم ها بود نبود و باهاش‌ توانایی حرکت داشته باشیم
    ساعت و آب و هوا مثل red dead 2 خودش تغیر کنه نه اینکه ما جای گاد‌ تصمیم بگیریم آب و هوا روز و شب کی تغیر کنه

  • RDR2 گفت:

    مقایسه انحصاری های پلی استیشن با جعبه
    این الان شوخیه‌ یا جدی ؟
    طرفدار های مایلز هم از هیلو بیشترن‌
    بخدا سخت ترین کار دنیا طرفدار اسپایدی بودن شده
    از یه طرف PC از یه طرف جعبه از یه طرف بتمن ‌از یه طرف سوپر من از یه طرف دی سی از یه طرف گاد‌ اف وار از یه طرف سانتامونیکا‌ از یه طرف ناتی داگ از یه طرف the last of us از یه طرف انچارتد از یه طرف فیلم اواتار
    جواب این همه آدم رو چجوری باید داد؟؟؟؟؟

انتظاراتی که از بازی Marvel’s Spider-Man 2 داریم - گیمفا