تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا

تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت

...
۱۶:۲۷ ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا

دقایقی قبل خبر بسیار جالب و خوشحال کننده ای از توسعه دهندگان موتور بازیسازی یونیتی اعلام شد و آن هم چیزی نبود جز اینکه نسخه ای ابتدایی از تکنولوژی ساخت بازی موبایل موتور یونیتی به طور رایگان در دسترس بازیساز های مستقل و استدیو های کوچک قرار خواهد گرفت.این قضیه به عنوان بخشی از فرایند و برنامه ریزی های توسعه و بهبود این موتور محبوب بازیسازی به شمار می رود.

با توجه به اطلاعاتی که امروز استدیوی توسعه دهنده ی این موتور به وبسایت VG247 ارسال کرده است.این استدیو تایید کرده است که از امروز تمام بازیساز های مستقل و استدیو های کوچک اجازه ی انتشار تمام پروژهای خود را (از قبیل نرم افزار و گیم) که از تکنولوزی این موتور بهره می برن را به طور مستقیم برای خروجی های پلتفرم های iOS و اندروید خواهند داشت.

قیمتی که در گذشته برای خروجی پلتفرم های موبایل برای موتور یونیتی اعلام شده قیمتی بالغ بر ۸۰۰ دلار بود .اما هم اکنون شرکت های بازیسازی کوچک قادر خواهند تا از تکنولوژی ساخت بازی موبایل این کمپانی بدون پرداخت هیچ مبلغی و حتی اشتراک گذاری درآمد خود با کمپانی سازنده ی این موتور گرافیکی به طور کاملا رایگان از تکنولوژی توسعه بازی برای پلتفرم های همراه این انجین بهره مند شود.

David Helgason مدیر عامل کمپانی سازنده ی تکنولوژِی یونیتی اعلام کرده است که :”ما در گذشته نیز می توانستیم در موتور یونیتی خروجی رایگان برای بازی های تحت وب و کامپیوتر های شخصی قرار دهیم اما ما آرزو هایی برای انجام کاری متفاوت برای پلتفرم موبایل را داریم چیزی به غیر از آن چیزی که همیشه به نظر میرسد.”او در ادامه افزود :”ساخت و توسعه بازی برای پلتفرم های موبایل یک کار ممکن و هیجان انگیز در سطح جهان به شمار می رود , و این یک وظیفه است که به کمک توسعه دهندگان برای موفقیت ها و به تحقق رساندن اهدافشان و ایجاد کسب و کار کمک کنیم.”

با این وجود باید شاهد موفقیت های چشم گیر دیگری توسط این انجین محبوب برای پلتفرم های موبایل باشیم.این موتور گرافیکی تاکنون به محبوبیت ها و موفقیت های زیادی در زمینه ی خروجی موبایل دست یافته است و این حرکت این کمپانی را می توان نوعی برنامه ریزی برای توسعه موتور گرافیکی و همچنین حمایت از توسعه دهنده های مستقل دانست.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا
تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • miladhtc گفت:

    اگر ایرانی بتونن از بازی های موبایل شروع کنن بهتر به نتیجه میرسن چون بازی های موبایل مثل کامپیوتر و کنسول زیاد پیشرفتی نکردن میتونن خودشونو تو جهان نشون بدن مثل بازی پرندگان خشمگین وخیلی های دیگه که با خلاقیت خودشونو نشون دادن :yes: :yes:

    • کاملا درسته.جون این بازی ها نیاز به گرافیک ندارند و فقط باید سرگرم کننده باشند.

      • ... گفت:

        اول باید بگم که چرا بازی های موبایل بسته به سخت افزار موبایل خیلی پیشرفت کردن…نمونه ی بارزش Infinity Blade هست که تو سال انتشارش واقعا دنیا رو تکون داد اونم به وسیله ی مواردی مثل نورپردازی قوی و بافت ها طبیعی{که اولین بازی موبایلی هم بود که با آنریل انجین ۳ ساخته شد !}…یونیتی بهترین گزینه برای توسعه دهند های بزرگ هست…از طرفی هزینه ی زیادی مثل هزینه ی تهیه ی لایسنس آنریل انجین ۳ رو نداره که برای شرکت های بازیسازی موبایل تهیه ی این انجین خیلی سخته مگه اینکه شرکت های بزرگ {یا مثلا هزینه تهیه ی فراسبایت} !…از طرفی خیلی می تونه به شرکت های کم تجربه بها بده اونم فقط به وسلیه ی زبان های برنامه نویسی ساده ای که داره {که از این لحاظ هم آنریل انجین و خیلی انجین های بزرگ به درد شرکت های کم تجربه نمی خوره} که می تونن راحت ایده ای رو که می خوان پیاده کنن…یونیتی بهترین گزینه برای شرکت های کوچیک هست …موفقیت های نسخه ی سوم این موتور هم کم نبوده {البته تو زمینه ی خروجی موبایل}

    • hossein copol گفت:

      آقا میلاد یه چیزی آدم تو بازی سازی با هر چی شروع کنه موفق میشه فقط به ۳ تا چیز بستگی داره که هیچکدومش تو ایران رعایت نمیشه .

      ۱.انتخاب انجینه بازی سازی
      مثلا بازی گرشاسب را با انجینه ایرانیه نو پا پر از باگ ساختن که باعث شد بازیی مزخرفی بشه یا مپل خلیج عدن که یه بازی اول شخص که باید گرافیکش بالا باشه را یونیتی ساختن که بیشتر ماله بازیایه کژوال هستش

      ۲.مسولیت اعضای گروه
      توی بازی سازی کلا ۳ گروه هستند ۱-طراح لول ۲- دیزاینر ها ۳-برنامه نویس ها (کسایی که سرو کارشون با انجینه )
      که تو ایرن گروه طراحی لول تو بیشتر گروه های بازی سازی ایرنی حذف شده برای همینه که بازیا ایرنی اکثرا بی مزه اند و یه مثالش تو خلیج عدن مرحله اول باید مثل اساسین همه چی سری می بود گه خلیجه عدن یکی رو داشت که طراحی لول بلد بود نمیزاشت مرحله اول اینقدر مزخرف بشه (یعنی تو بازی اول شخص باید بکش بکش باشه نی جاسوسی بازیایی که سریین مثل هیتمن و اساسین سوم شخصن و اینکه بازیایی هم مثل کرایسیس که توش می تونی نامریی بشی هم دو تا گزینه برای کاربر داره یا مخفیانه بره یا همه رو بکشه بعد بره که تویه هر لول لول یه جوری طراحی شده که کاربر با رضایت یکی از اونا را انتخاب میکنه )

      و یه یه مثال دیگه تویه گروه بازی سازی گرشاسب طرف AI programmer بوده وقتی کارش تموم شده رفته یه سری کار دیگه انجام داده بعد بازی را با همون کاراش خراب کرده :reallypissed:

      ۳.برنامه ریزی
      تو ایران مثلا بازی گرشاسب راز اژدها قرار بود ۱ ساله تموم شه ولی ۳ ساله تموم شد ای در حالی که بازی خارجی اونایی که من دیدم حداکثر ۳ ماه تاخیر داشتند

      ببخشید وقتتونو گرفتم 😎

  • kurosh گفت:

    تاجاییکه توسایتای دیگه خوندم کاربا یونیتی بسی آسان هست واین واسه ایرانیاخوبه که شروع کارشون باهمین موتوریا یودی کی باشه.راستی آرش جان بازی مبارزه درخلیج عدن باهمین موتوربودآره؟

    • ... گفت:

      مبارزه در خلیج عدن با همین انجین ساخته شد…ولی از نظر من این موتور اصلا به درد بازی اول شخص نمی خوره مخصوصا برای PC !!!
      UDK هم امکانات خیلی زیادی برای سادگی به توسعه دهنده ها میده…ولی برنامه نویسی با این موتور کار هر کسی نیست…برای همین نمیشه گفت که این موتور برای بازیساز های کوچیک خوبه…از طرفی این موتور هزینه ی خیلی سنگینی می خواد برای خروجی موبایل که هر کسی از پسش بر نمیاد …مگه اینکه مقداری از سهم بازی رو با اپیک به استراک بذارن که اونم برای خروجی PC هست و مربوط به موبایل نمیشه و این موتور به درد استدیو های کوچیک نمی خوره …یونیتی بهترین گزینه برای ساخت بازی موبایل هست :yes:

  • SON OF SPARDA گفت:

    من ۵ سال با گیم میکر کار کردم موتورشو کاملا بلدم چند تا بازی هم ساختم که الان تو سایت گیم میکر هست ولی هفته ی پیش بنا بر دلایلی تصمیم گرفتم برای همیشه بزارمش کنار. الان دارم با یونیتی کار می کنم نه تنها راضیم بلکه از نظر من خیلی راحت تر از موتور های دیگه میشه باهاش بازی ساخت. چون تنها ۳۰ درصد برنامه نویسی داره. به امیده پیشرفت بازی سازی ایران.

  • kurosh گفت:

    آره آرش جان منم نظرتورو دارم.خودم بایودی کی کارکردم واقعاساخته محیط و این چیزاش آسونه اما اصلش آنریل اسکریپتشه که توش موندم.خودشم استاتیک مش ومتریال های زیادی داره که کسی که حالو حوصله ۳دی مکس نداره میتونه با استفاده ازابزارآماده ی خود یودی کی یک بازی بسازه.یکی ازبچهاباتیم۳نفره که اسمش فکرکنم فکرکنمacdباشه که کار روی پروژه ای به اسم آخرین دشمن دارند.و واقعادمشون گرمه.بنظرم یونیتی فقط به دردموبایل میخوره وبس

  • kurosh گفت:

    ویرایش کردم بعداکی زدم آخرهمون اومد!آخرش وخواستم پاک کنم بذارم یونیتی فقط به دردتازه کارامیخوره_پوزش

  • COD-ER گفت:

    آقا آرش لطفا جواب بده… لطفا
    ۱-لایسنس رسمی یونیتی یا آنریل ۳ چقدر میشه؟؟(cinema 4d چی؟؟)
    ۲-این موتور رو جداگانه تو سایتشون برای دانلود قرار میدن؟؟؟
    ۳- سیستم انیمیشن داره؟؟؟
    ۴-فراست بایت فروشیه ?:-)
    ۵.۲۱.۱۳
    یا به عبارتی امشب

    • ... گفت:

      درود
      لایسنس موتور چیزی نیست که بشه به همین راحتی قیمت دقیق راجبش گفت !
      مثلا یونیتی قیمت هاش اینجا هست :

      https://store.unity3d.com/

      ولی شما اگه بخواید تهیه کنید خیلی راحت می تونید از نسخه ی رایگانش استفاده کنید.آنریل انجین هم چندین نوع قیمت داره…که اگه بخواید برای استفاده غیر تجاری ازش استفاده کنید…لایسنس رو رایگان در اختیارتون میزارن ….ولی قیمت لایسنس رو من نمی تونم دقیق بهتون بگم ولی اگه بخواید اسفاده تجاری ازش بکنید می تونید با پرداخت یک قیمت اولیه به اپیک و بعد درصدی از سودش راحت ازش استفاده کنید …که البته UDK هم نسخه ی رایگان این انجین هست و خیلی راحت می تونید هر نوع بازی رو باهاش بسازید…که تو ایران نگران این که اپیک ناراضی بشه ازتون نباشد!…cinema 4d هم اخرین نسخش قیمتش الان نزدیک هزار دلار هست ولی نمی دونم چرا می خواید ازش استفاده کنید چون جایگزین زیاد داره !…

      اگه منظورتون از سیستم انیمیشن یونیتی هست که بله داره…یک سیستم به نام mecanim …که انیمیشن ها رو تو نسخه ی چهارم یونیتی خیلی روون تر از نسخه ی سوم کرده…

      فراسبایت هم فکر کنم EA قبلا میگفت علاقه ای به فروش لایسنسش نداره…الان هم فکر کنم فقط به استدیو های داخلی خودش میده…

      • COD-ER گفت:

        من اول می خواستم یه شوتر درست حسابی برای pc بسازم با یونیتی ولی حالا
        که به حرف شما فکر می کنم می بینم راست می می گی یونیتی مال شوتر نیست (داستان خوبی داره :silly: )
        فعلا چند تا ایده (فکر نکنم خوب باشن ولی برای شروع بد نیستن ) برای موبایل
        دارم که فعلا اونا رو می سازم شاید بعدا با udk ساختم :silly:
        من با ۳ds maya کار کردم ولی باید هر دو باشن تا خوب بشه ولی cinema
        خوبه (maya سخته :beatup: )
        ۱۰۰۰ دلار میشه :beatup: :beatup: :beatup:

  • خیلی عالی امیدوارم به بازی سازان ایرانی هم بدن :snicker: :snicker:

تکنولوژی ساخت بازی برای موبایل موتور Unity به زودی به صورت رایگان در دسترس بازیسازان مستقل قرار خواهد گرفت - گیمفا