۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man

آرمان زرمهر
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - 09:00
۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا

Spider-Man قطعا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ابرقهرمان‌های کامیک‌ بوکی به حساب می‌آید و به همین دلیل علاوه بر فیلم های سینمایی مختلف در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز حضور پررنگی داشته است.

اما این حضور با فراز و نشیب‌های زیادی در طول سال‌ها روبرو بوده است و با وجود تعداد زیادی بازی اقتباسی از این ابرقهرمان فقط تعدادی انگشت‌شمار از آنها تجربه‌ای خاص و به یادماندنی برای گیمرها به‌جا گذاشته‌اند.

چند روز پیش بود که در طی رویداد Playstation Showcase از نسخه‌ی دوم بازی Marvel’s Spider-Man رونمایی شد و حسابی آتش هیجان طرفداران این ابرقهرمان را شعله‌ور کرد، حال به همین مناسبت قصد داریم در این مقاله ۱۰ بازی برتر این ابرقهرمان دوست‌داشتنی را معرفی کنیم.

10 بازی برتر spider man
وجود طیف وسیعی از کرکترهای قابل بازی باعث می‌شود Spider-Man: Friend Or Foe به یک تجربه‌ی سرگرم کننده و متنوع تبدیل شود.

۱۰. Spider-Man: Friend Or Foe

بازی مردعنکبوتی: دوست یا دشمن در سال ۲۰۰۷ توسط استودیوی Next Level Game ساخته و در نهایت توسط کمپانی Activision برای کنسول‌های نسل ششم و ویندوز منتشر شد. شاید این بازی برترین حضور این ابرقهرمان در دنیای پر رقابت بازی‌های ویدیویی نباشد اما به نظر من کمی در حق‌اش اجحاف شده است. این عنوان وسیع‌ترین طیف کرکترهای قابل بازی در یک بازی مردعنکبوتی را داراست و همانطور که از اسمش مشخص است شامل دشمنان و دوستان او می‌شود!

همچنین این عنوان یک تجربه co-op نیز ارائه می‌دهد که در دوره‌ی خودش تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی بود، به همین دلیل نظر من این است که این بازی لیاقت حضور داشتن در این لیست را دارد.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
درحالی که این بازی تجربه‌ای انقلابی در زمینه‌ی گیم‌پلی ارائه نمی‌دهد اما داستان‌سرایی خاص آن ارزش تجربه‌ی آن را دو چندان می‌کند.

۹. Spider Man: Edge Of Time

شاید اسم این بازی خیلی برایتان آشنا نباشد، این بازی در اصل دنباله ای برای بازی Spider-Man: Shattered Dimensions می‌باشد و توسط استودیوی Beenox ساخته و در سال ۲۰۱۱ فقط برای کنسول‌های نسل هفتمی توسط کمپانی Activision منتشر شد.

 داستان بازی حول و محور دو مردعنکبوتی Peter Parker (Amazing Spider-Man) و  Miguel O’hara (Spider-Man 2099) می‌باشد و می‌توان گفت که یک داستان بسیار جذاب را روایت می‌کند. لازم به ذکر است که این بازی از مکانیزم  “Cause And Effect” نیز بهره‌مند است که باعث می‌شود اعمال شما در نقش هر کدام از این دو مردعنکبوتی بر دیگری تاثیر مستقیم داشته باشد.

در حالی که در بخش گیم‌پلی شاهد تنوع زیادی نیستیم اما داستان‌سرایی قوی این بازی و تعامل جذاب بین پیتر و میگوئل در طی روایت داستان باعث می‌شود که این بازی به یک تجربه‌ی ارزشمند تبدیل شود.

اگر تا به ‌حال این عنوان را تجربه نکرده‌اید و یک کنسول نسل هفتمی در اختیار دارید توصیه می‌کنم حتما به پای تجربه‌ی آن بنشینید.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
طراحی خوب مراحل و باس‌فایت‌ها این عنوان را به یک بازی ماندگار در خاطر طرفداران مردعنکبوتی تبدیل کرده است.

۸. Spider-man (2002)

این بازی اولین بازی در سه‌گانه اقتباسی Activision از فیلم‌های سم ریمی می‌باشد که توسط استودیوی Treyarch ساخته و در سال ۲۰۰۲ برای کنسول‌های نسل ششم و ویندوز منتشر شد و توانست به یکی از بازی‌های موردعلاقه طرفداران این ابرقهرمان تبدیل شود.

علاوه بر اینکه این بازی یک اقتباس بسیارخوب از اولین فیلم ریمی محسوب می‌شود، در زمینه‌ی گیم‌پلی از تنوع بیشتری نسبت به عناوین پیشین مردعنکبوتی بهره‌مند است و در بخش طراحی مراحل نیز بسیار خوب عمل می‌کند و با اضافه کردن بخش‌های جدید به داستان بازی باعث جذاب‌تر شدن هرچه بیشتر این بازی می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این عنوان از گرافیک خوبی نیز بهره‌مند است.

پس از گذشت سالیان سال همچنان بسیاری از طرفداران این ابرقهرمان باس‌فایت Green Goblin در این بازی را جزو برترین باس‌فایت‌های عناوین مردعنکبوتی می‌دانند.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
آرت‌استایل متفاوت و داستان جالب این عنوان در کنار انعطاف و تنوع در زمینه‌ی گیم‌پلی، باعث می‌شود که شاهد یک تجربه‌ی تازه و خاص از این ابرقهرمان باشیم.

۷. Ultimate Spider-Man

این نسخه از بازی های مردعنکبوتی از کامیک بوکی با همین نام اقتباس شده است که توسط استودیوی Treyarch ساخته و توسط کمپانی Activision در سال ۲۰۰۵ برای کنسول‌های نسل ششم و ویندوز منتشر شد.

 می‌توان این عنوان را یک تجربه‌ی عجیب و دوست‌داشتنی در بین عناوین ساخته شده بر اساس این ابرقهرمان دانست. در این بازی شما کنترل دو شخصیت ونوم و مردعنکبوتی را برعهده دارید و علاوه بر داستان جالبی که از طریق این دو کرکتر روایت می‌شود، هریک از آن‌ها تجربه گیم‌پلی مختص به خود را دارند.

به عنوان مثال برای اینکه میزان سلامتی شما در نقش کرکتر ونوم بالا برود باید از NPCهای بازی تغذیه کنید. بله درست متوجه شدید، در این بازی شما می‌توانید انسان‌ها را بخورید!

همچنین در این عنوان شاهد حضور بسیاری از دشمنان محبوب مردعنکبوتی نیز هستیم که تجربه‌ی آن را هیجان انگیزتر می‌کند.

به‌طورکلی آرت‌استایل خاص این بازی و ترکیب آن با گیم‌پلی متنوع و داستان جذاب، این بازی را به یکی از ماندگارترین عناوین مردعنکبوتی تبدیل می‌کند.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
آزادی عمل و نقشه‌ی بزرگ بازی در کنار گیم‌پلی روان و مکانیزم تاراندازی بسیارخوب، این اثر را به یکی از برترین عناوین اقتباسی مردعنکبوتی در زمان خود تبدیل کرده بود.

۶. Spider-Man 2 (2004)

کمی بالاتر درباره‌ی اولین بازی اقتباسی ساخته شده از فیلم های مردعنکبوتی سم ریمی توسط Activision صحبت کردیم و اکنون نوبت به دومین نسخه‌ی این سه‌گانه رسیده است. این بازی در سال ۲۰۰۴ برای کنسول‌های نسل ششم و کامپیوترهای شخصی منتشر شد و توانست بهتر از نسخه‌ی قبلی خود عمل کند و به یکی از برترین بازی‌های این ابرقهرمان تبدیل شود.

از پیشرفت‌های این نسخه نسبت به نسخه‌ی پیشین خود می‌توان به وجود نقشه‌ی بزرگ منهتن و آزادی عمل بی‌اندازه پلیرها در کنار یکی از بهترین تجربه‌های تاراندازی اشاره کرد. داستان این بازی نیز همانند فیلم آن به خوبی کلنجارهای پیتر را در برقرار کردن تعادل بین وظایفش به عنوان مردعنکبوتی و زندگی شخصی‌اش به تصویر می‌کشد و یک تجربه‌ی به‌یادماندنی را برای طرفداران مردعنکبوتی به ارمغان می‌آورد.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
وجود کرکترهای مهمان از جمله ولورین، مون‌نایت و لوک‌کیج جذابیت این عنوان را دوچندان می‌کند و همچنین نقش‌آفرینی آنها در روند داستانی باعث می‌شود این عنوان، به بازی مردعنکبوتی موردعلاقه‌ی بسیاری از طرفداران تبدیل شود.

۵. Spider-Man: Web Of Shadows

به جرأت می‌توانم بگویم که این بازی یکی از عمیق‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های مردعنکبوتی را روایت می‌کند و در واقع قدمی بزرگ در زمینه‌ی داستان‌سرایی در یک بازی ابرقهرمانی می‌باشد. در طی داستان بازی شاهد به تصویر کشیده شدن شخصیتی عمیق‌تر از پیتر/ مردعنکبوتی هستیم و برای اولین بار کشمکش‌های روانی پیتر پارکر را در مقابله با دشمنان و همچنین گوشه‌های تاریک درون خود می‌بینیم.

در زمینه‌ی گیم‌پلی نیز این بازی یک تجربه‌ی روان و لذت‌بخش را به نمایش می‌گذارد و وجود اسکیل‌ها و امکان تغییر بین لباس اصلی و مشکی مردعنکبوتی که هرکدام انیمیشن‌های تاراندازی و مکانیزم‌های گیم‌پلی ومبارزات خاص خود را دارند نیز تنوع خوبی در زمینه‌ی گیم‌پلی بازی بوجود می‌آورد.

این بازی از سیستم انتخاب دیالوگ نیز بهره‌مند است که تاثیر مستقیم بر پایان‌بندی بازی دارد. همچنین ما شاهد کرکترهای مهمان از جمله Wolverine ، Moon Knight و Luke Cage نیز هستیم که در طول روند روایت داستان بازی نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

 این بازی توسط Treyarch و Shaba Games ساخته و در سال ۲۰۰۸ برای کنسول‌های نسل هفتم و PC منتشر شد. لازم به ذکر است که نسخه‌ای دو بعدی از این بازی برای کنسول‌های نسل ششم نیز عرضه گردید که تفاوت‌های زیادی در زمینه‌ی داستان و گیم‌پلی با نسخه‌ی نسل هفتمی آن داشت.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
این عنوان برای اولین بار دوست تارانداز و شوخ‌طبع مارا به دنیای سه‌بعدی بازی‌های ویدیویی آورد و توانست به یک نوستالژی بزرگ برای عاشقان او تبدیل شود.

۴. Spider-Man (2000)

تا به اینجای کار لیست ما تشکیل شده از عناوین نسل ششمی و هفتمی بود اما مگر می‌شود صحبت از بازی‌های مردعنکبوتی باشد و اسمی از نسخه‌ی نسل پنجمی آن برده نشود؟!

این عنوان توسط استودیو Neversoft ساخته و توسط Activision در سال ۲۰۰۰ برای کنسول Playstation 1 و کمی بعد برای Nintendo 64 عرضه شد و یک استاندارد جدید برای بازی‌های مردعنکبوتی مشخص کرد و در زمان خودش از گیم‌پلی، مبارزات گسترده و گرافیک خوبی نیز برخوردار بود که آن را به یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای طرفداران تبدیل کرده بود.

امروزه بسیاری از عاشقان این ابر قهرمان از این بازی به عنوان پدر عناوین سه‌بعدی مردعنکبوتی یاد می‌کنند.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
وجود بخش گیم‌پلی غنی، روند داستانی پویا و تعامل جالب بین مردعنکبوتی‌ها باعث می‌شود این عنوان به عنوان یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های این ابرقهرمان شناخته شود.

۳. Spider-Man: Shattered Dimensions

وقتی از یک بازی مردعنکبوتی سرگرم‌کننده و خاص صحبت می‌کنیم دقیقا منظورمان چیست؟

جواب این سوال عنوانی است که الان می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم. Spider-Man: Shattered Dimensions قطعا یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها بین عناوین ساخته شده براساس این شخصیت است. شما در این بازی در نقش چهار مردعنکبوتی متفاوت از دنیاهای مختلف قرار می‌گیرید که عبارت‌اند از: Amazing Spider-Man، Spider-Man Noire، Ultimate Spider-Man و Spider-Man 2099.

لازم به ذکر است که هرکدام از این کرکترها استایل و گیم‌پلی خاص به خود را دارند، به عنوان مثال در نقش Noire شما شاهد یک گیم‌پلی مخفی‌کاری و مکانیزم‌های Stealth خواهید بود درحالی که گیم‌پلی Amazing Spider-Man از مبارزات زیادی بهره‌مند است و یا Spider-Man 2099 از گجت‌های پیشرفته‌ی متعددی استفاده می‌کند.  همچنین در این بازی شاهد حضور بسیاری از دشمنان محبوب مردعنکبوتی هستیم که جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

این عنوان نیز توسط استودیوی Beenox ساخته و به دست Activision در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های نسل هفتم و PC عرضه شد.

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
در حالی که این بازی در ظاهر شباهت‌های بسیاری با نسخه‌ی پیشین خود دارد اما شخصیت مایلز و اخلاقیات خاص او به تک‌تک بخش‌های بازی نفوذ کرده است و باعث تغییرات متعددی شده است که حس‌وحالی تازه و مختص به این شخصیت را به گیمر منتقل می‌کند.

۲. Spider-Man: Miles Morales

در حالی که طرفداران مردعنکبوتی در حال لذت‌بردن از بازی فوق‌العاده Marvel’s Spider-Man، ساخته‌ی Insomniac بودند سازندگان با نسخه‌ای جدید در سال ۲۰۲۰ درب خانه‌ی آن‌ها را زدند.

این عنوان اولین بازی در تاریخ عناوین مردعنکبوتی است که شخصیت Miles Morales را به عنوان پروتاگونیست اصلی خود به تصویر می‌کشد. درحالی که در ظاهر این بازی شباهت‌های زیادی به نسخه‌ی قبلی خود دارد اما در واقع تغییرات زیادی در آن انجام شده است.

از مکانیزم‌های جدید مبارزات تا انیمیشن‌های خاص تاراندازی Miles همه حس تازگی خاصی به این عنوان می‌دهند. در حالی که این بازی از بخش داستانی کوتاهی بهره‌مند است اما همچنان یک تجربه‌ی بسیار عالی را به گیمرها هدیه می‌دهد و قطعا یکی از برترین عناوین ساخته شده براساس این ابرقهرمان تا به امروز محسوب می‌شود.  

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
این عنوان قطعا یک انقلاب بزرگ نه‌تنها در بین بازی‌های مردعنکبوتی بلکه بین تمامی عناوین ابرقهرمانی محسوب می‌شود و نام خود را در دل طرفداران عناوین ابرقهرمانی حک کرده است.

۱. Marvel’s Spider-Man

و اما در آخر می‌رسیم به برترین بازی ویدیویی ساخته‌ شده بر اساس مردعنکبوتی یعنی Marvel’s Spider-Man. این عنوان همانند انقلابی در همه‌ی زمینه‌ها برای بازی‌های مردعنکبوتی است و می‌توان گفت که هیچگونه نقدی بر این بازی وارد نیست.

بگذارید از داستان بازی و روایت آن شروع کنم، داستانی که این شاهکار Insomniac روایت می‌کند مملو از احساسات مختلف است که آشکارکننده‌ی قسمت‌هایی از شخصیت پیتر/مردعنکبوتی هستند که حتی برخی از فیلم‌های سینمایی این کرکتر آن‌ها را به خوبی به نمایش نمی‌گذارند. وجود پیچیدگی‌ها و فراز و نشیب‌ها در طی روایت داستان باعث می‌شود که این عنوان دارای بهترین داستان‌سرایی در یک بازی مردعنکبوتی باشد.

گیم‌پلی و گرافیک این بازی نیز از مبارزات گرفته تا انیمیشن‌های تاراندازی و طراحی نقشه‌ی وسیع بازی به‌ اندازه‌ای با دقت، زیبایی و با جزییات فوق‌العاده طراحی شده‌اند که شما می‌توانید ساعت‌ها فقط به تاراندازی در شهر بزرگ و زیبای New York مشغول باشید و لحظه‌ای احساس خستگی نکنید.

و در نهایت تمام این بخش‌ها در کنار هم تشکیل دهنده‌ی یکی از به یادماندنی‌ترین، برترین و بزرگ‌ترین عناوین ابرقهرمانی تاریخ هستند.

  • سخن پایانی

در مقاله‌ی امروز سعی کردم ده عنوان برتر ساخته شده بر اساس ابرقهرمان دوست‌داشتنی، مردعنکبوتی را به شما عزیزان معرفی کنم. از آنجایی که بیش از ۱۵ عنوان مختلف براساس این شخصیت کامیک‌بوکی دوست‌داشتنی ساخته شده است، متاسفانه عناوین بسیارخوبی همانند Spider-Man And Venom: Maximum Carnage که از احترام زیادی بین طرفداران این شخصیت برخوردار است را به دلیل محدودیت در تعداد، نتوانستم در این لیست قرار بدهم و به همین دلیل از شما کاربران عزیز پوزش می‌طلبم.

خوشحال می‌شوم اگر شما کاربران عزیز هم در بخش نظرات، عناوین موردعلاقه خود و همچنین نظر خود را درباره‌ی این لیست با من به اشتراک بگذارید.

EA GAMER

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • sonicer گفت:

      موافق نیستم، اما قبل از توضیح دادن دلیلش باید بگم که من با سبک بازیهای ابرقهرمانی مثل بتمن و اسپایدرمن حال نمیکنم و بهمین دلیل نظری که الان میدم شخصی نیست و واقعیت این پست و خیلی دیگه از پستهای گیمفاست.
      همه بازیهای توی این لیست برای کنسول های پلی استیشن (هم) اومده و مشخصه که نگارنده مطلب تجربه گیمینگ رو از پلی استیشن شروع کرده و طبق سلیقه کاملا شخصی (برخلاف واقعیتها ) این لیست رو دادن. اما باور کنید قبل از اینکه بازی کردن شما شروع بشه، کلی بازی دیگه هم بوده که از این لیست سرتر هستن. بازی نکردین، قبول! اما ۱ سرچ ساده کنید. بازی های خوب قدیمی و همینطور برای اندروید اومده که میتونست تو لیست باشه.

      Amir(PC & PS4)
  • با سلام عرض خسته نباشید لیست عالی بود
    Spider man edge of time یکی از بهترین ها بود واقعا
    یادمه اون زمان یه دوبله فارسی هم داشت که خیلی خفن بود green goblin هم خیلی رو مخ بود😂 طراحی بازی هم برا اون موقع خیلی خوب بود
    رتبه اول دوم هم که کاملا درسته insomniac قشنگ ترکوند
    به امید موفقیت spider man 2 و Wolverine👍👍

  • CARNAGE گفت:

    Spider-Man: Web Of Shadows هر کی اینو بازی نکرده پیشنهاد ممیکنم همین الان بره دانلودش کنه و بازیش کنه به نظرم اگر رتبه اول یا دوم نباشه( رتبه اول و دوم دوو بازی اخیر که منتشر شدن) قطعا رتبه سوم رو داره بین بازی های اسپایدی خیلی خفنه

  • G_man گفت:

    با عرض خشته نباشید خدمت نویسنده محترم
    بدون شک مارول اسپایدرمن ۲۰۱۸ اوله ولی با نقد این بازی توسط گیمفا موافق نیستم!!بنظرم نمره ۹.۵ اصلا مناسب اسپایدرمن نیست و نمره ۸.۵ مناسبتره.
    نکات مثبت بازی که بر همگان آشکاره و نیازی به تعریفش نیست اما نکات منفی اون شامل سه مورد میشه:
    ۱_ضعف بسیارشدید در ماموریت های فرعی!!
    ۲-اورپاور بودن گجت های اسپایدرمن که چالش بازی رو کم میکنه و پیشنهاد میکنم در درجات سختی بالاتر بازی رو انجام بدین
    ۳-تکراری شدن بازی در بخش های پایانی که ناشی از درخت مهارت های ضعیفشه!!
    درخت مهارت ها شامل سه بخش defender،innovator،webslinger میشه که اولین شاخه تاثیر خاصی در کمبت بازی نداره
    اما دوشاخه بعدی،هر کدوم شامل سه ستون میشن که متاسفانه همه ی مهارت های موجود در هر ستون شبیه هم هستن و هر یک،صرفا نسخه ارتقا یافته دیگریه ، یعنی بازی کلا ۶ نوع مهارت بیش تر نداره!!پرتاب اسلحه،ضربه محکم از هوا،پرت کردن آدم های تارتنیده شده،افزایش قدرت،بازگشت تیر آرپی جی و بلند کردن دشمن ها از روی زمین(هنگامی که اسپایدرمن در هوا قرار داره)

    • Amir Reza گفت:

      بچه بیا پایین سرمون فوت شد
      همین‌ Marvel’s Spider-Man بهترین انحصاری سونی تو نسل هشتم بود

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      *اسپویل*
      منم ‌موافقم که ۹.۵ زیاده ولی اورپاور بودن گجت هارو قبول ندارم؛ ما داریم با یه ابرقهرمان بازی ‌میکنیم، انتطار ندارید که جلوی چندتا انسان معمولی که فقط سلاح‌های خوبی دارن به زحمت‌ بیفته؟
      راجب تکراری شدن هم باید بگم به هیچ وجه تکراری نمیشه. اوایل بازی برای حلوگیری از تکراری شدن مراحل داخل مدرسه ، آزمایشگاه و… وجود داره و اواخرش هم بازی در نقش مری ‌جین و مایلز.
      البته ضعف درخت مهارت رو قبول دارم‌. مراحل فرعی هم واقعا ضعیف ‌بود؛ درحدی که بعد اتمام داستان اصلی دیگه هیچ انگیزه‌ای برای ادامه بازی نداشتی.

      • G_man گفت:

        دشمن های اسپایدرمن عادی نیستن!!توی اوایل بازی صدق میکنه ولی بعدها باید با زیر دستای مستر نگاتیو و.. جنگ کنین که قدرت فرابشری دارن
        بعدشم منظور رو بد متوجه نشین،من با وجود این گجت ها مشکلی ندارم،مشکل من با کم بودن محدودیت در استفاده از اون هاست،هر کدوم از گجت ها نوار مخصوص خودشون رو دارن که به مرور زمان پر میشه و چون نوار هریک با دیگری جداست میتونین با سوویچ کردن بین اون ها،مبارزات رو بدون چالش به اتمام برسونید.علاوه بر اون تعدادی گجت، اورپاور(مثل اونی که کل دشمنات رو مینداخ هوا و اون ها رو خنثی میکرد) هم هستن
        مراحل تکراری نمیشن،سیستم مبارزات تکراری میشه که همون طور که گفتم دلیلش ضعف شدید در درخت مهارت هاست

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    Friend or foe
    Ultimate
    Web of Shadows
    عشقن فقط عشق
    انقدر با Ultimate خاطره دارم که نگو.
    حدود چهار بار تمومش کردم.
    همون طور که آقای زرمهر اشاره کردند با آرت جذاب و داستان به یاد موندنیش و همینطور باس هاس سخت! (اون دیوه خیلی سخت بود.. ببخشید اسمشو نمیدونم!) حسابی منو عاشق خودش کرد. و تبدیل به یکی از بهترین بازی های عمرم شد.
    .
    Web of Shadows
    ابن هم خیلی برام جالب بود.
    با درخت مهارت کاربردی و کامبو و داستان و شخصیت های جذابش، حسابی آدمو سرگرم میکنه.
    .
    Friend or foe
    این یکی متاسفانه قسمت نبود تمومش کنم ( طبق معمول برام ارور میداد!)
    ولی با وجود چند مرحله ای که رفتم از فضای متفاوتش و قابلیت سوئیچ کاراکتر خیلی خوشم اومد.
    .
    در کل
    با اینکه جو منفی پشت دو بازی the amazing spiderman هست ،ولی منو که سرگرم کرد (-:
    حداقل ارزش یک بار تموم کردن رو دارن.
    .
    خیلی ممنون از آقای زرمهر که خاطرات ما رو زنده کردند🍻
    خسته نباشید

  • Alucard64 گفت:

    خدای ولی انیمیشنا قدیمیا خیلی سم بود

  • TekkenGod گفت:

    اولین اسپایدرمنی که بازی کردم spider man return of the sinister six روی کنسول فمیکام نینتندو بود. ( البته قبلش یه اسپایدرمن رو اتاری ۲۶۰۰ داشتم که چون خیلی بیخود بود بازیش نکردم )
    اعصاب خورد کن ترین اسپایدرمنی که بازی کردم ultimate spider-man روی پی سی بود. ( یه جاهایی تو ریس چلنجای اجباری واقعا تایم کم میومد )
    آخرین و بهترینش هم Marvel’s Spider-Man روی PS4 بود .

  • رتبه ی یک اکی
    حتی دو هم اکی
    ولی اینکه اسپایدرمن دو و آلتیمبت اسپایدرمن رو بزاری زیر شترد دیمنشن و اسپایدی ۲۰۰۰ و مخصوصا web of the shadows واقعا مسخرست!

  • Spider Man: Edge Of Time واقعا خوب و خوش‌ساخت بود

  • Spider-Mah04 گفت:

    اسپایدرمن PS1 اولین بازی تمام عمرم بود، لامصب اصلا هیجان بازی پایین نمیومد، اول یکی میاد واسه پیتر توطئه درست میکنه که یه اسپایدرمنی اومده یکی از فناوری های اتو اکتاویوسو دزدیده، بعد باید جلوی یه سرقت از بانکو بگیریم، بعد عقرب میره جیمز جونا جیمسونو بکشه باید سریع خودمون برسونیم به دیلی بیوگل و با عقرب بجنگیم، بعد دردویل جلومونو میگیره فکر میکنه ما اون فناوری هارو دزدیدیم بهش توضیح میدیم، بعد پلیسا میوفتن دنبالمون و یه هلیکوپتر هم مارو به تیر و موشک میبنده (اون موقع بچه بودم فکر میکردم این خفن ترین مرحله اس با اون موزیکش)، بعد با بلک کت میفهمیم کرگدن با یه سری دیگه رفتن از یه شرکت دیگه ای یه فناوری دیگه بدزدن با اونم باید بجنگیم، بعد میوفتیم دنبال ونوم که چند ساعت دیگه مری جینو میکشه و به اون مراحل فاضلاب میرسیم و معماشو باید حل کنیم ونوم هم از ناکجا آباد یه دفعه میاد مارو میزنه، بعد از مبارزه با ونوم و توضیح دادن اینکه اون اسپایدر منه ما نبودیم که دوربینشو شکوند، میریم سراغ میستریو که اون خودشو شبیه اسپایدرمن کرده بود و حساب اونو میذاریم کف دستش، بعد از پانیشر کمک میگیریم مخفیگاه سر دسته همه اینا رو پیدا کنیم، که خود اکتاویوس پشت همه این قضایا بود و با کارنیج دارن سیمبیوت تولید میکنن، بعد از اینکه با هر دوشون جنگیدیم، سیمبیوت کارنیج میره سراغ اکتاویوس و Monster ock به وجود میاد که با اون شکل و صدا های ترسناکش باید از دستش در بریم که هی به ما نزدیک میشه (این با نمسیس کابوس بچگیای من بودن)، بازی قشنگ کلش اکشن بود و از همون جا بود که از اسپایدر من خوشم اومد
    راستی Ultimate Spider man هم خیلی خوب بود یه خورده رتبه اش به نظرم بالاتر باید میبود، آرت استایلش خیلی خوب بود انگار داری یکی از کمیک بوکای Ultimate spider man رو میخونی

  • رتبه ۵و۶رو بازی کردم بد نبودن اما گیمپلیشون جدید نبود.

  • saman گفت:

    چقدر با Friend Or Foe و Web of shadows خاطره دارم.
    Friend Or Foe برای من خیلی جذاب بود(مخصوصا مخصوصا کو_آپش)
    Web of shadows رو هم چندین بار تا اخر رفتم😂
    Shattered Dimensions هم واقعا جذابه.
    خسته نباشید آقای زرمهر🌹

  • Zgamer گفت:

    وای Spider-Man: Shattered Dimensions این بازی خدا بود
    واسه ی من بهترین بازی ابر قهرمانی بعد از سری ارکهامه
    مخصوصا اون سیاهه که فقط مال مخفی کاری بود

  • عاشق همه عناوین این لیستم❤
    اسپیادر من ۲
    و شاترد دیمنسن
    و ۲۰۱۸ سونی رو
    هر کدوم رو قطعا بالای ۱۰۰ ساعت بازی کردم

  • چرا نمیشه رفت تو پروفایل؟؟ارور میده

  • Black Knight گفت:

    عرضه خسته نباشید خدمت نویسنده محترم ممنون بابت مقاله
    شخصا با بیشتر بازی های اسپایدرمن حال کردم ولی خودم هم سری بازی های Insomniac Games رو به بقیه ترجیح میدم و به نظرم از هر نظر این سری رو پیشرفت دادن

  • Nathan گفت:

    یادش بخیر بچه بودم friend or foe رو بازی کردم اون زمان بلد نبودم سیو کنم بازی رو همیشه یه تیکشو میرفتم بعد خب چون سیو نمی‌کردم از اول میومد. یه بار خسته شدم میخواستم بعدش رو هم بازی کنم هیچی دیگه هفت ساعت بکوب بازی کردم تا بازی رو بالاخره تموم کردم ( بگذریم از اینکه با بدبختی راضی کردم مامان بابامو شب عید اونقدر بازی کنم:) بعد اینکه کنسول رو خاموش کردم رفتم جلو آینه نمی‌دونم چرا ولی حس میکردم صورتم کوچیکه شده احتمالا مشکل از چشام بود😂
    خلاصه دورانی بود یادش بخیر

  • Master گفت:

    من خودم به شخصه با نسخه ی ۲ the amazing Spider man حال کردم
    به نظرم باید اونم تو لیستتون بود

۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا
۱۰ بازی برتر ساخته شده بر اساس شخصیت Spider-Man - گیمفا