چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا

چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟

پست گیمفا
۱۴:۲۷ ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا

این روزها در دست هر فردی یک تلفن هوشمند است، بنابراین تعجبی ندارد که بازار بازی‌های موبایل بسیار داغ باشد و روز به روز به تعداد این بازی‌ها اضافه شود. مطمئنا در این روزها نیز افراد زیادی به این حیطه علاقه بسیاری پیدا می‌کنند و دوست دارند تا برنامه نویسی برای طراحی بازی را آغاز کنند.

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید طراحی گیم را آغاز کنید، این مقاله برای شما مراحلی را بیان می‌کند که با کمک آنها می‌توانید کار برنامه نویسی برای بازی موبایل را برنامه ریزی کنید و خیلی زود شما نیز به جرگه برنامه نویسان گیم بپیوندید. اما قبل از هر کاری به شما پیشنهاد می‌کنیم که درباره برنامه اندروید بخوانید و به پاسخ این برسید که برنامه نویسی اندروید را چطور یاد بگیریم.

کار خود را با یک ایده شروع کنید

اولین و احتمالاً مهم‌ترین مرحله برای طراحی بازی موبایل، مرحله ایده پردازی است.Angry Birds ، Clash of Clans  و Infinity Blade همه در میان بهترین بازی‌ها و محبوب‌ترین بازی‌های موبایل به شمار می‌آیند که زاده یک ذهن خلاق و ایده پرداز بودند.

ما به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا سراغ این بروید که ببینید از چه مدل بازی‌ای بیشتر لذت می‌برید و با پیاده کردن ایده‌های خود روی یک کاغذ به یک جمع بندی عالی از تمام علاقه‌مندی‌ها و ایده‌ها برسید. به عبارت دیگر، برای الهام گرفتن می‌توانید به لیست بازی‌های محبوب خود مراجعه کنید، اما سعی نکنید آنها را کپی کنید.

حتی اگر شما مهارت زیادی در برنامه نویسی نداشته باشید و در مورد بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی تعداد بسیار کمی زبان برنامه نویسی بلد باشید، این روزها ابزارهای زیادی برای طراحی بازی برای موبایل وجود دارد که اگر تمام تلاش خود را بکنید تا از یک اشتباه که اکثر توسعه دهندگان جدید مرتکب می‌شوند، جلوگیری کنید می‌توانید ایده و بازی خارق العاده‌ای بسازید.

حتی اگر منابع بسیاری نیز برای شروع طراحی گیم و برنامه نویسی در اختیار داشته باشید هم، باز هم منطقی این است که سراغ ایده‌ای ساده و آسان بروید و کار خود را با این ایده آغاز کنید تا اینکه خود را به چالش بکشید.

ابزارهای خود را انتخاب کنید

 

کسانی که دانش برنامه نویسی دارند، باید قبل از هر کاری ابزار و پلتفرم طراحی ر انتخاب کنند و همچنین در اولین قدم‌ها سراغ انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر خود بروند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بازی شما در iOS باشد، احتمالاً Objective C را به عنوان زبان برنامه نویسی خود انتخاب خواهید کرد.

اما برای بازی‌های اندرویدی، بیشتر برنامه نویسان سراغ جاوا می‌روند. در واقع این زبان برنامه نویسی نقش مهم و اساسی در فرصت های شغلی برای برنامه نویسان اندروید دارد و تسلط به این زبان می‌تواند شانس افراد برای استخدام را افزایش دهد. به همین خاطر انتخاب بسیاری برای طراحی گیم در اندروید، این زبان خواهد بود.

خوشبختانه پلتفرم‌های بسیاری امروزه وجود دارد که کار شما را در طراحی بسیار راحت کرده‌اند و حتی اگر در این زبان‌های برنامه نویسی خیلی هم ماهر نباشید، می‌توانید از آنها برای طراحی خود کمک بگیرید. فقط بسته به پیچیدگی بازی شما، ممکن است نیاز کم و زیاد به برنامه نویسی نیز داشته باشید.

نمونه اولیه بازی را بسازید

درست مانند آزمایش، نمونه سازی و آزمایش آن نمونه اولیه کاری است که تمام طراحان گیم باید انجام دهند و متأسفانه بسیاری از توسعه دهندگان بی تجربه از آن چشم پوشی می‌کنند و بعدا پشیمان خواهند شد.

نمونه سازی از بازی به شما این امکان را می‌دهد که قبل از اجرا کردن بازی و عمومی کردن آن، خود شما و جمعی دیگر از متخصصان آن را آزمایش کنید و ببینید آیا ایده شما واقعاً کار خواهد کرد یا خیر.

در این مرحله با مشاهده و آزمایش بازی به نقص‌های آشکار در طراحی یا حتی راه‌هایی برای پخته‌تر کردن ایده می‌رسید، که باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می‌شود.

بسته به نوع و سبک بازی شما، نمونه سازی فیزیکی با قلم و کاغذ می‌تواند اطلاعات ارزشمندی از بازی و نحوه‌ی اجرای آن به شما بدهد.

البته، انجام این کار با چیزی شبیه به platformer 2D نیز صورت می‌پذیرد، اما سخت‌تر است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم با استفاده از ساده‌ترین اشکال و خطوط ممکن، یک نمونه اولیه دیجیتال از بازی خود ایجاد کنید.

چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا

شروع به ساخت بازی کنید

اگر ایده‌ای دارید و نمونه اولیه نشان می‌دهد که بازی شما می‌تواند سرگرم کننده باشد، گام بعدی شما این است که طراحی و ساخت بازی را آغاز کنید. بهتر است با مکانیک اصلی بازی شروع کنید.

اگر بازی شما یک پلتفرم دو بعدی است، سعی کنید قبل از صرف زمان برای افزایش قدرت، توانایی‌ها و غیره ابتدا فیزیک و حرکت را خنثی کنید.

علاوه بر مکان یابی در بازی، شما همچنین باید روی گرافیک، صدا و موسیقی بازی نیز کار کنید تا در نسخه نهایی بازی تمام اینها را در کنار هم داشته باشید و بتوانید استفاده کنید.

این روزها شما مجبور نیستید یک هنرمند و گرافیست حرفه‌ای باشید که بتوانید گرافیک بازی را طراحی کنید. به لطف نرم افزارهای آسان و استفاده از آموزش‌های آنلاین، شما این توانایی را دارید که زیبایی بصری به بازی موبایل خود بدهید.

آزمایش و اجرای بازی

معمولا در اوایل معرفی هر بازی‌ای تعداد بسیار زیادی شکایت و گلایه از بازی خواهید داشت که در پروسه طراحی بازی، هیچ چیزی از این بدتر وجود نخواهد داشت.

به عنوان یک توسعه دهنده بازی، باید انتظار این شکایت‌ها و گلایه‌ها را داشته باشید و هر زمان آماده باشید که هر مشکلی که پیش آمد را رفع کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از دیگران بخواهید بازی شما را بازی کنند. در مراحل اولیه، این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد، چرا که ممکن است آنها مشکل و ایرادی را پیدا کنند که شما متوجه آن نشده باشید.

زمانی که به این پی بردید که بازی برای لانچ شدن عمومی آماده است، می‌توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که کار شما با معرفی بازی به پایان نمی‌رسد. اگر دوست دارید تا بازی شما بیشتر دیده شود و افراد بیشتری سراغ آن بیایند، باید سراغ تبلیغات و معرفی بیشتر آن بروید.

نتیجه گیری

در حالی که این مراحل برای انواع بازی صدق می‌کند و مراحلی است که ممکن است کم و بیش با آنها آشنایی داشته باشید، اما برخی از چیزهایی که در این مقاله عنوان کردیم ممکن است برای شما حکم ایده را داشته باشند و چراغی را در ذهن شما روشن کنند.

کسانی که سراغ طراحی بازی رفتند و این کار را دنبال کردند، همیشه عنوان کردند که این کار همیشه در میان پرچالش‌ترین کارها برای آنها بوده است. البته، این کار چالش برانگیز لذت‌های بسیار و احساس رضایت را نیز در آنها به همراه داشته است که به همین خاطر، همیشه طراحی گیم برای آنها شیرین بوده است. همین شیرین بودن این کار و تقاضا برای بازی‌ها بوده که بازار کار برنامه نویسی اندروید را در حال حاضر بازار گرم و پرجنب و جوشی کرده است.

بنابراین مهم نیست که چقدر طول می‌کشد تا یک بازی موبایلی طراحی شود، امیدوارم شما تصمیم بگیرید که به آن پایبند باشید و چیزی را که مردم می‌توانند از آن لذت ببرند را طراحی و ارائه دهید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا
چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چطور می‌توانیم برای موبایل گیم طراحی کنیم؟ - گیمفا