بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا

بررسی ویدیویی ۱۰ بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ

سعید آقابابایی
۷ شهریور ۱۴۰۰ - 17:30
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا

امروز نوبت به یک ویدئو از سری ویدئوهای ۱۰ برتر گیمفا می‌رسد که یک ویدئوی خاص است. در این ویدئو، به سراغ برترین عناوین ابرقهرمانی در تاریخ بازی ها رفته‌ایم و قصد داریم تا ۱۰ بازی برتر این حوزه را با شما مرور کنیم. در ابتدای این مطلب باید خدمت شما عزیزان ذکر کنم که مثل هر مقاله و ویدئوی ۱۰ برتر دیگری در دنیا، در انتخاب این عناوین، مواردی مثل سلیقه‌ی شخصی و نظرات و بازخوردهای جهانی و ویدئوهای مختلفی که در مورد این موضوع منتشر شده‌اند، دخیل بوده‌اند.

برترین عناوین ابرقهرمانی در تاریخ بازی ها

قطعا با توجه به این که تعداد عناوین شاهکار ابرقهرمانی بسیار زیاد هستند، ممکن است که نظرات بسیار متفاوتی در مورد این رتبه‌بندی و بازی‌های آن وجود داشته باشد و در واقع هر کسی بسته به علاقه و سلیقه و عنوانی که بازی کرده است لیست خود را داشته باشد، در حالی که شاید نفری دیگر لیست کاملا متفاوتی داشته باشد.

بنابراین توجه داشته باشید که چیزی در این ویدئو به صورت قطعی اعلام نشده است و مانند تمامی ویدئوهای ۱۰ برتر در دنیا، صدها نظر مختلف ممکن است در مورد آن وجود داشته باشد و در چنین ویدئوهایی نه کسی قطعا درست می‌گوید و نه کسی قطعا غلط. زیرا که در این‌جا سلایق شخصی و تجربه‌هایی که بازی‌باز داشته است دخیل هستند.

بسیار خوشحال خواهیم شد که از نظرات شما نیز در مورد برترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ آگاه شویم و سلایق کاربران عزیز گیمفا را نیز بدانیم و با هم مقایسه کنیم. امیدوارم که از این ویدئو لذت ببرید. شما را دعوت می‌کنم به مشاهده و دانلود ویدئوی “بررسی ویدیویی برترین عناوین ابرقهرمانی در تاریخ بازی ها.”

 دانلود با کیفیت Full HD


Kratos.امین

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dracula گفت:

    ارزش شاهکار Marvel’s Spider-Man رو فقط کسانی میفهمند که با عنوان Spider Man 2 در PS3 خاطره دارند
    لقب پرفروش ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ کاملا شایسته این عنوان هست
    قبل از Marvel’s Spider-Man اینسامینیاک گیمز هم بازی بر اساس Spider-Man مولتی پلتفرم ساخته شده بود اما هیچکدوم فروش و موفقیت این عنوان انحصاری را نداشتند

  • Amir Reza گفت:

    ارزش شاهکار Marvel’s Spider-Man رو فقط کسانی میفهمند که با عنوان Spider Man 2 در PS3 خاطره دارند
    لقب پرفروش ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ و رتبه دوم این لیست کاملا شایسته این عنوان هست
    قبل از Marvel’s Spider-Man اینسامینیاک گیمز هم بازی بر اساس Spider-Man مولتی پلتفرم ساخته شده بود اما هیچکدوم فروش و موفقیت این عنوان انحصاری را نداشتن

  • farshadx گفت:

    من تازه دارم batman arkham knight بازی میکنم
    به نظرم که بهترین بازی ابرقهرمانی هست
    چقدر به این بازی کم لطفی شده واقعآ حیف این بازی هر سال جز ۲۰۱۵ منتشر میشد میتونست به راحتی گوتی بگیره

    arshia.ya.mo
  • بهترین بازیهای ابرقهرمانی از نظر من:

    ۱. “Marvel’s Spider-Man” که یکی از بهترین بازیهای نسل ۸ بود.
    2. “Marvel’s Spider-Man Miles Morales” اینم واقعا هیچی از نسخه اول کمتر نداشت.
    3. “Injustice 2” بهترین بازی مبارزه ای تاریخه در کنار MK11.
    4. “Batman Arkham Knight” که به نظرم بهترین نسخه سری آرخام هست. با نسخه های قبلی زیاد حال نکردم. این نسخه حس بهتری داشت برای من.
    5. “inFamous Second Son” با اینکه یکی از انحصاریایی بود که زیاد ازش لذت نبردم ولی میتونه تو این لیست باشه.

    • G_man گفت:

      شما یک برتری مارول اسپایدرمن به سری آرکهام رو نام ببر
      اسپویل:
      نگو باس فایت که یه باس فایت مسترفریز تو آرکهام سیتی می ارزه به کل باس های اسپایدرمن

      arshia.ya.mo
      • ۱. توی بتمن کافی بود مربع رو پشت هم فشار بدی تا همه دشمنا خیلی راحت بمیرن. ولی تو اسپایدر من اینطور نبود و مجبور بودی بیشتر از گجت ها و قابلیت های اسپایدر من استفاده کنی. در واقع اسپایدرمن گیمپلی ارتقایافته بتمن بود.
        .
        2. اسپایدر من داستان به مراتب بهتری داشت. توی بتمن زیاد به شخصیت بروس وین توجهی نشد و بیشتر به جنبه بتمن بودنش پرداخته شد. ولی اینسامنیاک تا جایی که تونست روی شخصیت پیتر پارکر و روابط با دوست و عشقش کار کرد.
        .
        3. من محیط و فضاسازی اسپایدر من رو خیلی بیشتر از بتمن دوست داشتم و یه فضای شاد و مفرح و لذت بخش داشت که دوست داشتی همش تو خیابونا تار بزنی.
        .
        4. اسپایدرمن ۲۰۱۸ هنگام عرضه ثبات فنی خیلی بیشتری از Arkham Knight داشت .
        .
        – اینا رو از رو هوا نمیگم ، ۲ نسخه اخر اسپایدرمن و ۳ گانه اصلی بتمن رو تموم کردم.
        .
        – در ضمن ، من نظر شخصیمو گفتم و دیس لایک ها هیچ اهمیتی برام ندارن.

        arshia.ya.mo
        • Cole Train گفت:

          Ali984
          مطمئنی نسخه های مختلف بتمن رو بازی کردی؟چون تمام دشمنای بازی مکانیکای مختلف خودشون رو دارن و عملا سیستم مبارزات اسپابدرمن یه سافت کپی از بتمنه که البته بنظرم ایرادی نداره و کار درستی هم کردن

        • G_man گفت:

          !_سخت در اشتباهی
          سیستم مبارزات بتمن چالشی تر از اسپایدرمنه.شاید در نگاه اول بگی خب کانتر میکنم اتک میزنم کانتر میکنم اتک میزنم تا آخر ولی دشمن های بازی این شیوه رو کلا منسوخ میکنن!!دشمن های خاصی که برای زدن هر کدوم باید دکمه های خاصی رو فشار بدی!!خیلیاشون ضربات معمولیت رو دفع میکنن و بعضی ها هم هستن که ضرباتشون رو نمیتونی کانتر کنی و باید جاخالی بدی یا خیلی مثال های دیگه،بعضیا به دشمن های شکست خورده جون میدن و دفع ضربات نینجاها و چاقوکش ها هم نیاز به کانتر خاصی داره!
          2-عوضش داستان بتمن به شدت مفهومی تر و کاراکتر بتمن و جوکر شخصیت پردازی بهتری داشتن
          3-مخالفم(فقط همینو میشه گفت :laugh: )
          4-نسخه پی سی آرکهام بد که مشکلات فنی زیادی داشت نه نسخه کنسولی
          من که نگفتم نظر نده!!صرفا میخواستم باهات بحث کنم

        • Wild Rage گفت:

          خواستم بیام و بگم که دشمنای بتمن همه مکانیسم های خودشونو دارن و اسپایدرمن یه کپی سبک از رو کامبت بتمن رفته ولی دیدم یه عزیزی خودشون اینجا اشاره کردن.
          خلاصه نمیدونم چجوری بازی کردین سری بتمن رو و میگین با مربع زدن دشمنا راحت میمیرن چون این واقعا عمق کم دید رو نشون میده

          arshia.ya.mo
        • INJUSTICE 3 گفت:

          ما توی بتمنم از سلاح های مختلفی استفاده میکردیم بعضی از حریفا بودن نمیشد زدشون مجبور بودیم یک سری حرکات مخصوص بزنیم تا گیجشون کنیم و اینکه توی بتمن حتی وقتی میخواستیم حریفا رو بزنیم میشد خیلی راحتر چندتا رو باهم بزنی تو اسپایدر من یک مقداری این کار سخت بود. مثلا توی اسپایدر من هیچ راهی برای زدن بعضی از حریفا نداشتی به جز تار زدن به بعضی از وسایل اطراف و پرت کردنشون به سمت اونا مثل دشمنایی که باتومای انرژی زا داشتن یا سپر داشتن یا آرپی جی و یا اسلحه داشتن. اونم تازه برای مرد عنکبوتی که میتونه یک ماشینو به راحتی بلند کنه یک مقداری عجیبه که بخواد اونا رو انقدر سخت بزنه. بعدشم اینکه با یک ضربه اونا یک عالمه از HP ما میرفت. و اینم در نظر بگیر که اسپایدر من ۳ سال دیر تر از آخرین بتمن اومد خوب معلومه یک سری چیزای جدید تر داره. گرافیک و محیط و یک سری قابلیتای جدید تر و گرافیک بهتر و….

        • INJUSTICE 3 گفت:

          راستی اینو یادم رفت بنویسم داستان بتمن خیلی مخوفتر از مردعنکبوتی بود توی بازی یک سری راز های گوناگون وجود داره که باعث شده بازی چالشی تر باشه مثلا جای مرگ پدر و مادر بتمن یا جود گرنبدند هاش و یا محلی که مترسک اونجا آزمایشات خودشو انجام میداد (که نشون دهنده ادامه بازی در آرخام نایته). یا دیدن ناگهانی ازراعیل در بالای بعضی از ساختمان ها یا مثلا توی بتمن آرخام نایت دیدن نشانه ابر قهرمانان دیگه مثل سوپرمن و فلش و اتم و زاتانا و جان کنستانتین یا اشاره تالیا الغول به مرد پرنده که توی متروپلیس پرواز میکنه اشاره به وجود (سوپرمن) . اینا همشون یک نشانه و یک پازل از ادامه داستان بازی هم هستن.

        • ۱- یک رو خوندم دیگه بقیش رو نخوندم
          جوک زیبایی بود دیگر نفرستید

    • Faith گفت:

      اینجاستیسو اومدم بگیرم
      رفتم پلیرای انلاینشو دیدم کلا ۲۰۰ ۳۰۰تا داشت تو استیم
      بیخیال شدم دگه /=
      مورتال فکر کنم ۲۰۰۰یا ۳۰۰۰تا داشت

    • انسان گفت:

      همین که داستان و گیم پلی injustice 2 رو برتر از آرخام سیتی می دونی دیگه معلومه … آرخام سیتی یکی از بهترین گیم پلی ها ، داستان ها ، مخوف ترین ها ، تغییر جهت دوربین ها و استفادها از قابلیت های پرشمار بتمن را داشت.

  • من بخوام رتبه بندی کنم اینطوری میشه
    آرکهام سیتی
    آرکهام نایت
    آرکهام اسلیم ( فقط بخاطر اندینگش از نایت پایین تره )
    اسپایدی
    هالک ( یادمه ته تخریب پذیری بود اونموقع ، یعنی منوی بازی هم اینطوری بود که یه دیوار بود ، هالک سوراخش میکرد می‌پرید بیرون⁦:-D⁩)
    آلتیمیت اسپایدی
    ددپول ( اینیکی گیم پلیش اونقدر خوب نبود ولی ته خنده بود لامصب⁦:-D⁩)
    اینجاستیس دو هم چون خیلی پی تو وین بود اصلا خوشم نیومد ، یعنی امکان نداشت بدون پرداخت پول به کرکتر قوی بگیری

    • farshadx گفت:

      خیلی دوست دارم دلیلت برای برتری آرکهام سیتی نسبت به آرکهام نایت بدونم
      من کل فرانچایز بتمن رو تو ۲ ماه دارم بازی میکنم چند روزه اورجینز تموم کردم رسیدم به آرکهام نایت به نظرم تو همه چیز آرکهام نایت از کل سری بتمن یه سر و گردن بالاتر هست
      بخصوص نقش جوکر بششدت عالی تو آرکهام نایت
      اول که فهمیدم تو آرکهام نایت جوکر مرده خیلی خورد تو ذوقم ولی بعد که تو ذهن بتمن اومد همه چیز عوض شد
      فقط تو یکی از مراحل اولیه پنگون که میخواید اسلحه هارو نابود کنید و بعدش که برای بت من تله گذاشتن رو ببینید از خنده میترکید
      خود بتمن خوشک با جوکر که همه جا فان هست مقایسه کنید یه تضاد خیلی خفن تو بازی به بهترین شکل ممکن پیاده کردن
      از اینا که بگذریم کلی شخصیت جدید دشمن و متحد بتمن نسبت به نسخه های قبلی اضافه شده که برخلاف نسخه سیتی که من اصلآ با اون شخصیت ها حال نکردم و خط داستانیشون رو هم نرفتم اما تو آرکهام نایت دوست دارم ببینم چیکار میکنن
      حضور بتموبیل و اپگرید کردنش و که دیگه نگم
      کلآ هیچ دلیل ندارم که برای دفاع از سیتی در برابر آرکهام نایت
      الآ که دارم آرکهام نایت بازی میکنم هایپم برای deadsquad بیشتر شده

      • XERXES گفت:

        بت موبیل حس جنگ نظامی به بازی میده 😀
        چیزی که تو آرکهام نایت خیلی اذیت میکنه بنظرم این تغییرات محوری کمه، بازی عملا همون آرکهام سیتیه
        بعد از دو نسخه هم واقعا لازم بود یکم فضای داستانی تغییر کنه، هرسه نسخه سر شب بتمنو صدا میکنن ساعت ۴ صب هم خدافظی میکنن 😐 میتونستن بیشتر به خود بروس وین بپردازن، مخفی کاری کمتر بازی و پایان بازی……
        توی trilogy های موفق همیشه نسخه سوم این ایرادات مثل تکراری شدنو عدم تغییر رو داره ولی خب جدای همه اینها واقعا بازی باکیفیتی بود، سال ۲۰۱۵ همچین گرافیکی واقعا پشم ریزون بود! مبارزات و صداگذاری هم که همیشه قدرتمند بوده تو این سری

      • G_man گفت:

        آرکهام نایت از همه لحاظ پیشرفت کرد ولی یه موضوع باعث شد پایین تر از آرکهام سیتی بیاد و یا اصطلاحا خیلی ها اون رو شاهکار ندونن و اون هم استفاده زیاد از بتموبیل بود!!
        تقریبا کل باس های بازی مربوط میشن به بتموبیل 😐 و همین عدم تعادل به بازی ضربه زد وگرنه در بخش های دیگه کم و کاستی نداشت(البته یه مقدار مراحل فرعیش هم ضعیف بودن ولی علت اصلی این که متای بازی از آرکهام سیتی کمتر شد همون مورد بود)

      • Cole Train گفت:

        farshadx
        مشکل شما اینجاست الان داری بازی میکنی کل سری رو و قطعا با استانداردای امروز آرکام نایت گیم خوش بر و رو تریه و گیمپلی جذاب تری داره ولی مشکل اصلی این بازی نداشتن باس فایت درست حسابیه و همینطور ماموریت های فرعی فاجعش.بعنوان فن دوآتیشه ی سری بتمن اینو بهت تضمین میدم از نظر روایت داستان طراحی مراحل اصلی و فرعی و همینطور صحنه های ماندگار اصلا قابل مقایسه نیست با آرکام سیتی.

        • farshadx گفت:

          مبارزه تن به تن با باس هارو هم داره همین چند ساعت پیش کروک رو زدم
          ماموریت های فرعیش به نظر من که خیلی عالی هست هم کیفیتشون هم تعدادشون بیشتر از سیتی هست
          صحنه ماندگار ؟! همونجا که گفتم تله برای بتمن گذاشتن و مسخره بازی جوکر تو تون صحنه کاملآ برام ماندگار شد
          به نظر من بدون هیچ شکی بازی یه سر گردن از نسخه سیتی بهتره
          نمیدونم چرا بتموبیل رو بد میدونید تو ۳ نسخه قبلی هیچ خبری از بتموبیل نبوده که حالا بخواد تکراری و یا چیز بدی باشه
          اتفاقآ مشکل نسخه های دیگه نبود بتموبیل هست
          بشخصه اصلآ بتموبیل بد نمیدونم کاملآ عالی و خوب هم پیاده شده

          • G_man گفت:

            دوست عزیز
            اون کروک یک محتوای دانلودی بود که بعدا اضافه شد و در نقد و بررسی نسخه اصلی و اولیه به حساب نمیاد

            • farshadx گفت:

              من چیزی که الآ دارم بازی میکنم رو میگم
              نمیدونم کدوماش dlc هست و نیست یا با اپدیت اضافه شده یا نه
              ولی چیزایی که من میبینم از بازی واقعآ شگفت زده ام کرده چرا این بازی رو قبلآ بازی نکردن
              مبارزات بازی خیلی بهتر شده میشه با بعضی وسایل تو محل مبارزه کومبو زد یا وسط مبارزه بتموبیل هم کومبو میزنه یا با روبین و نایت وینگ و … کومبو میزنن با هم
              در کل من خیلی خوشم اومد از بازی و شد سومین بازی زندگیم(هنوز تمومش هم نکردم)
              1-اسکایریم
              2-ویچر
              3-آرکهام نایت
              4-زلدا
              برای من از زلدا هم بهتره
              به نظرم حق بازی نمره ۹۲ یا ۹۳ بود حداقل

          • Cole Train گفت:

            عزیزم منم با بت مبیل مشکلی ندارم ولی این یه فکته که پایه و اساس گیمپلی و لول دیزاین بازی روی اون ساخته شده.اینکه شما از بت مبیل استفاده کنی به خودی خود ایرادی نداره ولی وقتی سیستم پلتفرمر بازی هم وابسته ی بت مبیله اونم به کرات اونجاست که دیگه میشه ایراد.هیچکدوم از سایت کوئست ها جذاب نیستن صرفا کپی پیست همدیگه هستن تا به اخرین ماموریت هر شخصیت برسی و یه سکانس ساده ببینی.برای مثال ساید کوئستای تووفیس رسما کپی هم بودن برای ازرائیل همینطور.والچر ووو.شما مبارزه با خود آرکام نایت یا دث استروک رو ببین بعد با نبرد اسپایدرمن و دکتر اختاپوس مقایسه کن.قطعا بازی خیلی خوبه ولی مشخصا میتونست خیلی بهتر باشه.در مقام مقایسه هم قطعا پایین تر از سیتی قرار میگیره بر اساس زمان عرضه ولی برای خودم هم رده ی اسپایدرمن قرار میگیره چون اونم کاستی های خودش رو داشت بخصوص ساید کوئستاش توی دیوار بودن مثه نایت

      • من بخوام بگم تکرار مکرراته
        آقای کریمی پایین توضیح داد
        یه چیزی اضافه میکنم فقط
        ماموریت های فرعی آرکهام نایت خیلی از آرکهام سیتی ضعیف تر بودن ، یعنی یه ماموریت ددشات میرزه به کل ماموریت های نایت رو همدیگه ، قشنگ حس کارآگاه بازی ارضا میشد⁦:-D⁩ ( تو نایت اینطوری نبود جز اون ماموریت جسد ها )
        ولی عمده دلیلش همین اینه که اون بتمن مخفی کاری ای که عاشقش بودم نبود و انگار ماشین جنگی بازی میکردیم

    • اگر نظر شخصی باشه من هم لیست مشابهی دارم اما داخل ویدیو براساس کیفیت رده‌بندی کردیم

  • ۱-Arkham City

    ۲- Arkham Asylum

    ۳- Spiderman 2018

    ۴- Arkham Knight

    ۵- Injustice 2

    ۶- Spiderman Shattered Dimensions

    ۷- Deadpool 🙂

    البته با Spiderman 2 هم خیلی خاطره دارم. دوست دارم دوباره بگیرمش

    • این لیست خوبیه، موافقم. البته arkham origins بیاد جای پنجمی یا ششمی بهتر هم میشه. به نظرم arkham knight به نسبت سایر بازی‌های مدرنی که تولید کردن، بدترین اثر راکستدی بوده، مخصوصا در زمینه طراحی باس‌ها.

      • G_man گفت:

        تو بازی هایی که سیستم بارزاتی مثل بتمن دارن طراحی باس فایت خیلی سخته و اگه به باس های نسخه های قبلی دقت کنید باس هاشون بیش تر به باس های عناوین پلتفرمر شباهت داشتن:مثل مترسک یا کیلر کراک و همین طور پویزن آیوی و…
        این جور بازی ها باس محور نیستن از نظر من و اسپایدرمن هم به جز یکی یا دوتا اصلا باس قابل قبولی نداشت.همشون صرفا دکمه زنی و انجام یه کار تکراری بود مثلا(اسپویل):
        بمبارزه آخر با دکتر اختاپوس،چندتا جاخالی بده،سه چهارتا تار بزن و بعد که گیر کرد بهش ضربه بزن و همین کار رو تکرار کن!!!یا باس اول که کلا از همین روش پیروی میکرد
        آرکهام نایت فقط یه مقدار در استفاده از بتموبیل زیاده روی کرده بود که خیلی از فن های سری رو عصبانی کرد وگرنه از همه لحاظ(چه مخفی کاری یا مبارزات)یه بازی کامل بود!

        • طراحی بد شامل طراحی بد گیمپلی و طراحی بد منطق و طراحی بد روایتی میشه. یک نمونه:
          باس فایت Deathstroke. یک شخصیت به شدت ماهر در زمینه‌ی مبارزات از نزدیک و یک رقیب سرسخت در مبارزات تن به تن. راکستدی چیکار کرده؟ به جای این یک مبارزه‌ی نفسگیر تن به تن طراحی کنه، به این شخصیت یه تانک میده و کل باس فایت تبدیل میشه به مبارزه تانک vs تانک. نکته خنده‌دار و افتضاح به بار آمده توسط راکستدی اینه که وقتی تانک deathstroke از کار میوفته، بتمن با یک مشت اونو بیهوش میکنه و به خوبی و خوشی پرونده این شخصیت بسته میشه. (در صورتی که به این شخصیت هیچ آسیبی وارد نشده) به نظرم با یکی مضحک‌ترین باس فایت‌ها که در بازی‌های ویدیویی طراحی شده چه از نظر روایتی چه از نظر منطق و چه از نظر گیمپلی رو به رو هستیم.
          نکته دوم: طراحی معماهای ریدلر.
          جالبه که ریدلر داخل بازی کلی پیست در اختیار داره اما این ایراد مهمی نیست و چشم پوشی میکنیم. موضوع جالب اینه که ریدلر به بتمن اجازه میده معماها رو تکرار کنه، انگار ریدلر فقط می خواد بازی کنه و هیچ خشونت و بی‌رحمی در کار نیست. شخصیت ریدلر هیچوقت در هیچ جایی از تاریخ بتمن به این شکل نبوده. راکستدی فقط بخاطر گیم‌پلی و فراهم کردن یک پیست هیجان انگیز کل منطقی شخصیتی رو بهم ریخته.
          نکته سوم: Scarecrow هیچ ارتباطی با scarecrowیی که داخل نسخه اول میبینیم نداره. انگار ریبوت کردن این شخصیت رو.
          نکته چهارم: منطق بینظیر بازی: تانک‌های بدون سرنشین. همه‌ی دشمن‌های بتمن میدونن که این ابرقهرمان یه سری اصول و کد رو رعایت می کنه و قصد نداره کسی رو بکشه. خیلی جالبه که villainهای بازی به جای مقابله هوشمندانه، تانک‌های بی سرنشین میفرستن سراغ بتمن. در نتیجه: فدای منطق برای لذت بخش شدن گیمپلی؟ (این اتفاق در حالی میوفته که ویلن اصلی بازی یعنی Arkham Knight به خوبی بتمن رو میشناسه)
          می تونم کلی نکته دیگه هم از مشکلات شخصیت پردازی، باس‌فایت‌ها، منطق و داستان بازی در بیارم که تعداد این مشکلات در بازی های قبلی خیلی خیلی کمتر بود. شخصیت پردازی و منطقی بودن اعمال آنتاگونیست‌ها و پروتاگونیست‌ها برای یک بازی ابرقهرمانی مهم‌ترین عامل به حساب میاد. این مشکل به شدت بزرگی هستش که یک شخصیت مهم مثل deathstroke اعمالش هیچ شباهتی به تصویری که ازش ترسیم شده نداره. روایت بازی به معنای واقعی کلمه Lazy هستش.
          اگر اسم سازنده رو نمی دونستم و فقط اثر رو تجربه می کردم این درک رو داشتم ازش که بتمن آرکام نایت از نظر visual توسط راکستدی ساخته شده. بخش داستانی رو دادن به نویسنده vampire diaries و گیمپلی توسط wb montreal ساخته شده. یه عقبگرد کامل نسبت به آرکام سیتی.
          در ضمن همان استفاده بیش از حد از بت موبیل یک ایراد به شدت بزرگ هستش، نکته منفی کوچکی نیست که در کنار مشکلات منطق، شخصیت پردازی و داستانی بازی رو تبدیل می کنه به بدترین اثر راکستدی.

          • Faith گفت:

            مسابقس کامنت هرکی طولانی تر باشه :rotfl:
            ولی مسخره نمیکنم خیلیم خوبه

          • G_man گفت:

            مورد اول که گفتم دلیلش استفاده بیش از حد از بتموبیل بود بود. نبایست اینقدر روش مانور میدادن
            اما در رابطه با نکته دوم
            خشونت و بی رحمی ریدلر در پایان معماهاشه.جایی که بتمن باید کلید مناسب رو انتخاب کنه یا در جاییه که بتمن در حین حل معما باید با ربات های ریدلر هم مبارزه کنه.اگه به معماهای آخرش دقت کنین به وفور خشونت و شکنجه در صورت اشتباه بتمن دیده میشه
            نکته سوم که ایراد نیست!!شخصیت مترسک نسخه اول طی زمان پخته تر شده و تونسته به یه دشمن شدیدا بزرگ تر تبدیل بشه،نمیدونم کجاش غیرمنطقیه.
            شما دقت کن که خود آرکهام نایت سوار اون ماشین غول پیکرش شده و با بتمن مبارزه رده.پس قطعا از اون ویژگی استفاده میکنه.
            دوما تانک ها بی سرنشینن ولی ماشین های زرهی یا نفربرها که باید نابودشون کنید بدون سرنشین نیستن.این حرفی که میزنین تناقضاتیه که تو هر بازی دیده میشه
            مثلا توی لست،چطور الی و جوئل وقتی کنترلشون میکنیم با قابلیت شنیدن صدا حتیدورترین کلیکرها رو هم تشخیص میدن ولی یهو وسط بازی،توی کاتسین توسط یه کلیکر پشت در غافل گیر میشن؟ یا چطور توی آنچارتد،با شاتگان مخ مرده رو میزنی ولی یه قطره خونم نمیپاشه؟یا چطور توی مارول اسپایدرمن،اسپایدرمن با مشت طرفو ۱۰ متر به هوا پرتاب میکنه بدون این که یه خراش تو صورت مرده به وجود میاد؟به این موضوعات تناقضات بازی روایی میگن که حتی در شاهکارترین بازی ها هم دیده میشه پس نباید اینقدر سخت گیر باشید

            • Faith گفت:

              داش بسه دیگه دلم برا انحصاریای سونی سوخت xD

            • مورد اول با استفاده بیش از حد از بتموبیل فرق داره. منظور از استفاده بیش از حد از بتموبیل اینه که حتی معماها هم توسط بت موبیل انجام میشه و جریان عادی گیمپلی بر محور بتموبیل بنا شده.
              مبارزه با deathstroke بیش از همه چیز مشکل منطق داره که توضیح دادم. اگر به جای deathstroke شخصیتی پنگوئن رو قرار میدادن میشد این مشکل رو نادیده گرفت. DEATHSTROKE کلی پتانسیل داشت برای یک مبارزه تن به تن خوب. اتفاقا origins در این زمینه عملکرد بهتری داشت.
              مورد دوم چجوری ریدلر مسابقاتش رو ریست می کنه. ریدلر فقط در آخر هر معما یادش میاد شخصیت خشنی هستش؟ و کل مسابقات رو آوانس میده به بتمن؟! من اصلا منطقی داخل این موضوع نمیبینم. شما فقط نتیجه رو میبینی مسیر رو فاکتور میگیری؟ یعنی ریدلر مسیر به این خطرناکی رو طراحی کرده هیچ و پوچ که بتمن برسه به خط پایان و تازه خشونتش رو اونجا به نمایش بذاره!!
              شخصیت مترسک پخته نشده به طور کلی به یک شخصیت دیگه تبدیل شده. پخته شدن و تکامل شخصیت پردازی خیلی تفاوت داره با ریبوت کردن.
              اتفاقا داخل Arkham Knight هم خیلی اوقات میشه دشمنان رو زیر گرفت و مشکلاتی از این زمینه داره که من اصلا مطرح نکردم چون دقیقا مثل همان پرتاب شدن دشمن داخل spiderman هستش، اما مشکلی که در مورد تانک‌ها وجود داره یک ایراد نویسندگی هستش بیشتر تا نادیده گرفتن. برای رسیدن به گیمپلی بهتر میشه در جریان گیمپلی “بعضی” از تناقضات رو نادیده گرفت مثل همین موضوع که برخی اوقات بتمن دشمن رو زیر میگیره با بت موبیل، اما این که نویسنده‌ی بازی یک سری drone رو وارد کنه به داستان اونم برای این که منطق ماشین کشتار نبودن بتمن جبران بشه و از طرفی منطق فکری دشمن بتمن رو نابود کنه خیلی مسئله‌ی بزرگ‌تریه نسبت به این که داخل گیمپلی یکی رو زیر بگیری یا وقتی شلیک می کنه مغز طرف نریزه بیرون. (عدم واقع گرایی بیشتر مشکل فنی یا درجه سنی هستش تا نویسندگی) مقایسه طراحی، نوشتن و ارائه یک سری دشمن با ویژگی‌های خاص با این که توی گیمپلی بازی‌باز چیکار می کنه خیلی فرق داره.

              god of war
              • G_man گفت:

                مورد اول حق با شماست
                ریدلر به بتمن آوانس نداده.همون طور که میدونین ریدلر کت وومن رو گروگان گرفته و نهایتا تا طلوع خورشید اون رو میکشه ولی از اون جایی که بخاطر محدودیت،زمان در بازی ثابت در نظر گرفته میشه(کلا شبه) شما متوجه وقت کم بتمن نمیشید.معماهای ریدلر وقتگیرن که دلیلش رو گفتم ولی اگه صدبارهم تکرارشون کنین متوجه این موضوع نمیشین چون زمان شب در بازی ثابته:و در آخر حل یه معمای وقت گیر،بتمن باید کلید موردنظر رو انتخاب کنه که انتخاب اشتباه مساویست با مرگ کت وومن!!!ریدلر با معماهاش هم وقت بتمن رو میگیره و هم ریسک کشتن کت وومن رو جلوش میذاره
                من که مشکل بزرگی در مترسک ندیدم
                گفتم که.نفربرها راننده دارن و بتمن تعداد زیادی ازاونها رو نابود میکنه!اینکه اون ماشین ها سرنشین ندارن هم فرض کنید تعداد نیروی انسانی که تانک رو کنترل کنه به اندازه تعداد ماشین های کشتار نیست!!این طوری تصمیم اسکرکرو هم منطقی میشه و شانس از دست دادن نیروی انسانی جهت کنترل ماشین ها هم کمتر!!
                شما به آرکهام نایت اشاره نکردین،مگه اون نبود که ماشینی به اون بزرگی رو کنترل میکرد؟پس سوءاستفاده از روش نکشتن بتمن هم در بازی دیده میشه.از اینجور تناقضات توی خیلی از بازی ها دیده میشه.مثلا توی یکی از مراحل مس افکت۲،سه گروه دشمن قراره آرکینجل رو بکشن ولی اصلا با هم دیگه حمله نمی کنن!!!به نوبت میان جلو!
                این ایراد شما در کم نقص ترین بازی های دنیا هم هست

              • farshadx گفت:

                اقای کریمی مطمعآ هستی آرکهام نایت بازی کردی؟!
                زیر نمیگیره نزدیکشون که میشه یه شوک الکتریکی قوی میزنه بهشون
                اون شلیک هم گلوله جنگی نیست که بکشه گلوله پلاستیکی هست و رو بتموبیل ۲ تا اسلحه هست یکی برای drone که گلوله جنگی شلیک میکنه
                اما اگر هدف بگیری روی افراد تو خیابون اسلحه دیگه شلیک میکنه که گلوله پلاستکی داره
                چیزایی که شماو دوستان از آرکهام نایت میگید رو ۱% هم قبول ندارم
                به نظرم تمام نقدهای منفی دور بازی بخاطر پورت بد بازی بوده و هست وگرنه نسبت به نسخه های قبلی یه پیشرفت بزرگ داشت

                • اولا من از این موضوع ایراد نگرفتم گفتم که میشه چشم پوشی کرد، اما تا حالا دقت کردی که برقی که وارد دشمن میشه از فرو کردن تیر برق داخل حلق دشمن‌ها هم بیشتر الکتریسیته تولید میکنه :دی. جدای از این مورد به تصادفات بازی دقت کردی که ماشین و سرنشین با خاک یکسان میشه. در ضمن خیلی از اوقات میشه سه بار از روی دشمن رد شد. البته بازم میگم من به این موضوع ایرادی نگرفتم. اگر متن رو درست بخونی.
                  من هم برای همین کامنت دادم که بگم اصلا موافق نیستم که arkham knight به خوبی باز‌های قبلی راکستدی هستش، به نظرم در مقایسه با آرکام سیتی با ارفاق یک بازی معمولی شاید معمولی رو به ضعیف محسوب بشه. در مقایسه با بازی های ابرقهرمانی دیگه میشه بازی خوبی در نظرش گرفت.

                • G_man گفت:

                  (به نظرم تمام نقدهای منفی دور بازی بخاطر پورت بد بازی بوده و هست وگرنه نسبت به نسخه های قبلی یه پیشرفت بزرگ داشت)
                  با نود درصد این حرف موافقم و مطمئنم اگه مشکلات نسخه پی سی نبود متای بازی بالای نود میشد(حتی در ابتدا بالای نود بود ولی بعد از مشکلی که سر نسخه پی سی پیش اومد(که تقصیر راک استدی هم نبود چون وارنر وظیفه پورتشو داشت) متاش به ۸۷ رسید)

                • @G-man
                  آخه نقد نسخه پلی استیشن ۴ چه ربطی به پی سی داره. ایراداتی که از بازی گرفتن همگی حول همان مشکلات روایتی و باس‌فایت‌ها و بت موبیل میچرخه.
                  مثلاََ گیم اسپات اصلا از مشکل فنی صحبت نکرده. سه نکته منفی رو مطرح کرده:
                  1-Froced batmobile
                  2- داستان قابل پیشبینی و دیالوگ‌های نامناسب
                  3- باس فایت های معمولی به خصوص در نیمه دوم بازی.
                  به بازی داده ۷/۱۰ که بهترین نمره اس. البته نمیگم نظر گیم اسپات وحی الهی هستش، اما شخصاََ تمام ایراداتی رو که گرفته داخل بازی دیدم.
                  آی جی ان به بازی ۹.۲ داده و ایرادی که گرفتم رو مطرح کرده یعنی زیر سوال رفتن code بتمن.
                  us gamer هم از روایت ایراد گرفته و cheesy بودنش رو مطرح کرده.
                  اینا رو رندوم چک کردم از میان کسانی که با بازی مخالف بودن نسبتاََ.
                  این که نسخه پی سی تاثیر داشته ارتباطی نداره به این موضوع و اصلا منطقی نیست هر منتقد بر اساس نسخه‌ای که بازی می کنه نمره میده و تحلیل می کنه و ایرادات هیچ کدام فنی نیست بیشتر به اصل بازی بر می گرده، مخصوصا روایت، بت موبیل و باس فایت‌ها.

                • G_man گفت:

                  @محمد حسین کریمی
                  وقتی متای بازی یهو از ۹۱ به ۸۷ سقوط میکنه اونم همزمان با اعتراض سر نسخه پی سی،چه فکری میکنید؟
                  همون گیم اسپات سر سه تا ایراد،سه نمره کم کرده درحالی که اگه بازی همتای اون یعنی اسپایدرمن رو بررسی کنیم میبینیم که از اینجور مشکلات زیاد داره!!ماموریت های فرعی بد و تکراری شدن گیم پلی در اواخر بازی و درخت مهارت های کوچک و..
                  سایت های معتبری مثل گیم اینفورمر ۹.۵ دادن یا پلیگان ۱۰ داده،گیم اسپات تنها سایت معتبر و مشهوری بود که نمره کم به بازی داد!!!
                  بنظرم همون نمره آی جی ان از همشون منطقی تر و درست تر بود

                • بارها این اتفاق افتاده متای returnal هم ابتدا ۸۹ بود سریع سقوط کرد به ۸۵. در کل من ارتباطی بین نسخه پی سی و پلی استیشن نمیبینم و منطقی در این موضوع نبینم که یک سایت بخواد نظر خودش رو بر اساس یک نسخه دیگه تغییر بده که چی بدست بیاره؟
                  اتفاقا گیم اسپات از ماموریت های تکراری اسپایدر من ایراد گرفته منتهی اسپایدر من از نظر روایت در خط اصلی داستانی، تناقض و باس فایت یک سر و گردن از آرکام نایت بالاتره و ایرادات مشابه رو نداره یا کمتر داره. اگرچه همچنان نزدیک آرکام سیتی هم نمیشه و از الگوبرداری هایی که کرده از سری بتمن نمیشه گذشت. همانطور که بالا گفتم marvel’s spider-man بالاتر از arkham knight و پایین تر از arkham asylum و arkham city هستش.

                • G_man گفت:

                  در هر صورت من هنوز سر این حرفم هستم که تعداد زیادی از نقدها تحت تاثیر اعتراضاتی که برای نسخه پی سی شده بود نمره رو کم کردند و کاهش ناگهانی نمره متای این بازی تا این اندازه اصلا رام قابل درک نیست
                  ولی در هر صورت در حق این بازی ظلم شد و از نظرمن نمره ی آی جی ان(۹.۲) امتیاز حقیقی این بازی بود

    • G_man گفت:

      از نظر من آرکهام نایت در تمام زمینه ها بالاتر ازمارول اسپایدرمنه!!!
      هرکسی هم حاضره باهاش بحث میکنم چون خیلی دلیل دارم!

      Bahram
    • mm_44 گفت:

      عه منم لیستم مثل تو بود به جز دوتا عنوان اخر که بازیشون نکردم 😀

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید ویدیو عالی بود :yes:
    حقیقتا من از بین بازی های ابر قهرمانی اول اسپایدرمن و بعد بتمن و بعد اینجاستیس رو خیلی دوست دارم
    کاری که اینسامنیاک کرد با اسپایدرمن واقعا شگفت انگیز بود
    یه بازی جهان باز با طراحی عالی، گیم پلی درگیر کننده، سیستم تار زنی خیلی باحال، موسیقی های خیلی جذاب، مراحل عالی و شخصیت هایی مثل ام جی و پیتر و مایلز و دکتر اختاپوس و…. که واقعا شخصیت پردازی خوبی داشتن. تار زدن توی شهر در نقش اسپایدرمن و پخش شدن اون اهنگ خفن قشنگ باعث میشد حس کنی یه اسپایدرمنی 😀
    .
    راک استدی با ساخت بتمن ارکهام نایت خودشو ثابت کرد. اصلا وقتی ارکهام رو میدیدی و به همراهش ارم بتمن هم توی اسمون دیده میشد اصلا یه حس خفنی بهت دست میداد.
    گیم پلی درگیر کننده، داستان جذاب، گرافیک عالی و طراحی ارکهام واقعا خوب بود راستی شخصیت پردازی هم که دیگه نگم 😀
    من که بی صبرانه منتظرم ببینم راک استدی با سوساید اسکواد میخواد چیکار کنه :-))
    .
    باید بگم اینجاستیس هم مثل مورتال کمبت و تیکن جز بهترین بازی های فایتینگی هست که بازی کردم. نمیدونید چقدر نشستیم با خانواده بازی کردیم این بازی رو 😀
    دم ندرلم هم گرم گه توی ساخت بازی های فایتینگ همه فن حریفن 😯
    .
    از تمام کسایی که در ساخت ویدیو نقش داشتن هم ممنونم :rose: :rose:

  • XERXES گفت:

    اصلا آرکهام نایت رو من دوست نداشتم
    بشدت حس تکراری شدن موقع بازی کردنش داشتم آخر هم نصفه ولش کردم، برعکسش آرکهام اسایلم بنظرم یکی از قویترین بازیهای نسل ۷ بود، آرکهام سیتی در همه زمینه ها ازش بهتر بود ولی اون حس خاص اسایلم یچیز دیگه بود، یه تیمارستان، پر آدم روانی با مکان های خوفناک، و فوکینگ جوکر! مپ آرکهام سیتی چون بزرگتر بود و خب، فضای شهری بود اون حس ترسناک طور اسایلم رو نداشت

  • Black Knight گفت:

    با تمام احرتام به نظر نویسنده ولی شخصا خودم بهترین بازی ابرقهرمانی رو اول Marvel’s Spider-Man میدونم بعد Batman: Arkham City و بعدش Injustice 2 و Infamous Second Son و غیره

    Bahram
  • Wild Rage گفت:

    ارکام سیتی نه تنها بهترین بازی ابر قهرمانی بلکه یکی از بهترین بازی های عمرمه. پسر اون جوکر با صداگذاری مارک همیل و بتمن و تمام تبهکار ها و ساید کوئست های عالی و …
    دلم میخواد برگردم و تو شهر حساب زندانی ها رو برسم.

    Bahramarshia.ya.mo
  • G_man گفت:

    اینکه بعضیا مارول اسپایدرمن رو برترین بازی ابرقهرمانی میدونن از نظر من کاملا اشتباست!!
    از نظر افتخارات که آرکهام سیتی با وجود اینکه در سال به شدت سرسخت تری عرضه شده ۴ برابر گوتی بیش تری نسبت به مارول اسپایدرمن داره و نمره متاشم حدود ۹ نمره بیش تر از مارول اسپایدرمنه!!!.بتمن آرکهام سیتی بازی هستش که اون رو جزئ برترین های تاریخ میدونن و یادمه تو فهرست برترین بازی های تاریخ از نظر گیم اینفورمر رتبه بیستم رو داشت!!!(بالاتر از جی تی ای سن آندریاس!!) و امکان نداره لیستی از برترین های تاریخ گیم باشه و خبری از آرکهام سیتی نباشه(میتونین امتحان کنین و به فهرست سایت های معتبر دنیا مثل آی جی ان و… نگاهی بندازین)).اصلا در حد مارول اسپایدرمن نیست.
    واگه بخوام رتبه بندی کنم:
    1-آرکهام سیتی
    2-آرکهام نایت
    3-آکهام اسایلوم
    4-مارول اسپایدرمن

    Bahram
  • alispider گفت:

    ۱- arkham city
    2- arkham knight
    3- marvel’s spider-man
    4-spider-man miles morales
    5- arkham asylum
    6- spider-man shattered dimensions
    7- injustice 2
    8- spider-man 2
    9- batman arkham origins

  • ‌Aladar گفت:

    بتمن ارکام سیتی بهترین بازی تو این سبک هست و بعید هست به این زودی ها بازی در حد و اندازه این بازی بیاد و متای ۹۶ بگیره.

    Bahram
  • Matin_kh گفت:

    بهترین بازی های ابرقهرمانی :
    marvel spiderman 2018
    and
    marvel spiderman miles morales

    Bahram
  • INJUSTICE 3 گفت:

    به به اینجاستیس ۲ جزو لیستتون هست اونم رتبه سوم :inlove: به نظرم باید بتمن آرخام نایت هم میاوردین. آخه اونم بازی خوبی بود.

  • بتمن ارکام سیتی قطعا بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخه

    راک استدی با این سگانه خودش رو بین ۱۰استودیو برتر جهان جای خودشو باز کرد

    ارکام نایت هم فوق العاده بود

    اینجاستیس۲واسه من بهترین بازی فایتینگ تاریخ بود هیچ بازی فایتینگی بهش نمیرسه.

  • Mehdi Nita گفت:

    چند ماه پیش با یکی از دوستانم داشتیم در مورد بازی های نسل هشت مخصوصا انحصاری های سونی بحث میکردیم که یه چیزی گفت باعث شد منفجر بشم… برگشت گفت Marvel Spider Man از Uncharted 4 قشنگ تره… گفتم این چه حرفیه میزنی… درسته من بازی رو نرفتم ولی امکان نداره از آنچارتد قشنگ تر باشه… یه چند روز گذشت بازی نداشتم و پیش خودم گفنم بذار بگیرمش برم ببینم چیه…. در کمال بی میلی شروع کردم و به خودم اومدم دیدم پنج ساعته پای بازیم… من هنوزم پای حرفم هستم که بهتر از آنچارتد نیست ولی واقعا فوق العاده بود… دوستان خواهش میکنم این بازی همه چی تمام رو از دست ندین…
    سعید جان عالی بود خسته نباشین خدا قوت… :yes: :yes: :yes:

  • خدایا هیچکدوم از انحصاری های سونی نتونست من رو وادار به رفتن به سمتش کنه ولی این اسپایدی لعنتی رو میخوام :weep: 😥 …. خدایا خودت تا پایان ترم بعد قیمت پی اس فایو رو بیار رو ۱۵ :worship: :worship:

  • Mr Ezio گفت:

    از نظر من بتمن arkham city بهترین بازی ابر قهرمانی تاریخ هست دوستان سونی فن کلا رو انحصاری ها غیرتی ان براشون فرقی نداره چی باشه
    بعدم محیط دارک و لایت بستگی به سلیقه داره و خودم با سیستم مبارزات spiderman 2018 خیلی حال نمی کنم و خیلی شله همش روی انعطاف بدنی اسپایدرمن دقت دارن ولی شما برو کومبو های batman رو یاد بگیر مثلا یه سری دشمنا هستن از در ماشین به عنوان سپر استفاده می کنن یه کومبو خاص هست شما می تونی پنجره اون دررو بشکنی به دشمن پشت در ضربه بزنی ولی اگه بلدنباشی مثل خودم باید دریک شرایط خاص رویه دشمن بپری و کارت سخت میشه . فقط ۲۰ دقیقه کمبو مخصوص تو youtube هست ولی دوستان می گن فقط باید کانتر کنی و ضربه بزنی خیلی حرفه اشتباهیه

  • Axel.7 گفت:

    همیشه نقش آفرینی در قالب یه ابرقهرمان لذت بخشه ، به نظر من ابر قهرمان ها در دنیای گیم دیدنی تر و خواستنی تَرَن تا روی پرده سینما یا صفحات کامیک بوک.
    در رابطه با عناوین بتمن و اسپایدرمن چند مورد مد نظرم بود که میخواستم عرض کنم : هیچ شکی در شاهکار بودن بتمن نیست حقیقتا تا همین امروز عناوین بتمن الگوی خیلی از عناوین مطرح مثل اسپایدرمن و … بودند.اما اگر بخوایم منصفانه وبدون تعصب به قضیه نگاه کنیم در بخش گیم پلی بخصوص کامبت استایل عنوان اسپایدرمن به طرز چشمگیری ارتقا یافته تر هست (به نسبت بتمن ) ، مبارزات سریع تر و فنی تر کمبوها متنوع تر و همین طور تنوع npc ها و باس فایت ها بیشتر و چالش برانگیزتر هستند و از جزئیات و ظرافت بیشتری در طراحی برخوردارن، کلا کامبت استایل روان تری داره اسپایدرمن . به نظرم اسپایدرمن استاندارد جدیدی برای این سبک تعریف کرد.
    جدای از بحث بت من و اسپایدی جا داره بگم اولین عنوان انحصاری نسل هشتی ام اینفیمس بود که چقدر عنوان جذاب و خوش ساختو خوش لعابی بود قطعا یکی از بهترین عناوین غیر اقتباسی در کنار sunset overdrive .byonde two souls در نسل ۸ بود . در رابطه با عنوان اونجرز هم با تمام فراز وفرودش
    بواسطه گیم پلی خوب ، تنوع و کیفیت بالای مبازرات میتونه عنوان لذت بخش و سرگرم کننده ای قلمداد بشه . نهایتا ممنون از ویدئو و سایت خوبتون.

    • آرین گفت:

      سلام
      پرچم رو بردید بالا! بابا ایول!

    • Ilia گفت:

      * نظر من ابر قهرمان ها در دنیای گیم دیدنی تر و خواستنی تَرَن تا روی پرده سینما یا صفحات کامیک بوک.*
      این یک حرف بی اساس و کاملا غلطه. کمیک بوک در سینما صد قدم جلوتر از گیمه. گیم های کمیک بوکی محتواهایی بی نهایت ساده (در مقایسه با سینما) و تقلیدی هستن ، گیم هنوز از سینما خیلی عقب ار هست. الآن تریلر نو وی هوم ببینید چه شور و شوقی راه انداخته. دارک نایت رو با ارکام نایت مقایسه کن… اینفینیتی وارو با اسپایدرمن ۲۰۱۸. سینما همیشه جذاب تر اصیل تر و حرفای بیشتر برای .فتن داره جدا از این که همشون بیشتر از یک بعد و ویدیو نیستن ولی گیم تو فضای کاملا مصنوعی و شبیه سازی شدس و بعد یه مدت تکنیک های مبارزه از فیلم ها هم تکراری تر میشه! این سینما بود که کمیک رو به ارش رسوند و سری ارکام و اسپایدر (((دربرابر))) mcu و سگانه های ریمی و نولان و سری فیلمای دیسی پشیزی ارزش محتوایی و سرگرمی ندارن

      • Axel.7 گفت:

        اول از همه یاد بگیریم به نظر هم احترام بزاریم عرض کردم نظر شخصی نه فکت این صرفا یه دیدگاهه.
        دوما من نگفتم گیم از سینما جلوتر یا عقب تره یا کلا بهتره یا بد تره این بحث کلا بحث غلطیه ، عرض کردم دیدنی تر (اونم از دید یه گیمر) از این حیث که شما در دنیای گیم قابلیته نقش آفرینی کردن به جای ابرقهرمان ها رو دارید نه صرفا تماشا کردن این خودش یه دنیا لذت و تفاوته که یه گیمر واقعی فقط میتونه درکش میکنه . در ضمن قیاسهایی که میکنید واقعا بچه گانه و بی ربطه بخصوص اون بخش که میگه سینما کامیک رو به اَرش رسوند!!!!
        کامیک ها از دهه ۲۰ یا قبل تر همیشه پر طرفدار بودن
        منبع الهام سینمای ابر قهرمانی کامیک بوک ها هستن اینو یه بچه ۵ ساله هم میدونه ، کلا سینمای ابر قهرمانی بدون کامیک بوک ها اصلا وجود نداشتن
        و هیچ شکی نیست که سینمای ابرقهرمانیه که از دنیای کامیکها مایه میگیره و نه بلعکس و این حرف که سینما کامیک رو به اَرش رسوند به شدت غلطه .
        یا بد تر سه گانه نولان پشیزی ارزش نداره !!!!!! ،در قبال این یکی واقعا ترجیح میدم سکوت کنم و ارجاتون بدم به نظر صاحب نظرها و کارشناسا در رابطه با این سه گانه شاهکار.که کلا سینمای ابر قهرمانی رو وارد فاز جدیدی کرد و یه استاندارد جدید برای این گونه آثار تعریف کرد.
        در مجموع بازم نظرتون محترمه.

        • Bàđà§82 گفت:

          دوست عزیز شما لطفا کامنتمن رو ذرست بخون نیازی نیست جایی ارجام بدی، من میگم سری ارکام و اسپایدرمن نسخه گیم دربرابر نسخه های سینماییشون ینی سگانه نولان و ریمی بهتر نیستن! وقتی من از طریق سینما با ابرقهرمانا اشنا شدم شما به چجور میگی سینما کمیک رو به جایگاه بالایی نرسوند؟ فیلمی مثل دارک نایت ، اندگیم ، سویساید اسکواد ، ددپول ، اینا که مستقیماً داستان و ظاهر کلاسیک کمیکو اسکی نرفتن؟! اینا کتاب داستان هارو وارد هنر هشتم با طرفدارای میلیونی کردن و بله .. به ارش رسوندنش. این روز ها تمام بحث ها راجب mcu و مولتی ورسه اصلا برو فروش فیلمای کمیک رو جمع کن با کمیک مقایسه کن.. هیچ لزومی به خوندن کمیک برای ذیدن این فیلما نیست . چون مارول و دیسی با فبلم ها دنیای زنده با بازیگرای خبره و داستان متفاوت خلق کردن. و در مورد گیم بگم اون زمان بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ بازی هایی مثل tmnt سان اندریاس و اون مرغیه و چنتای دیگه که اون زمان معروف بودن لذت دنیارو به آدم میدادن که الآن با تجربه گاد لست و ردد و … به اون لذت نمیرسم. شاید علتش بیش از حد اورتید کردنشون باشه. ب هر حال اونی که بازی هاش رو تو pc 100 میلیونی با گرافیک های الترا و فریم بالای شصت تو صفحه نمایش 4k0بازی میکنه میتونه سنگ برتری گیم رو به سینه بزنه ولی شما ؟؟؟ من خودم ps4 اسلیم دارم و اصلا از تجربه بازی ها از جمله رد دد که کلا تو صفحه بزرگ ۳۰ فریم و در مکان هایشلوغ زیر ۱۰ میده راضی نیستم چرا باید برتر از سینمایی که همیشه روانه و خوش خوراک تر و لذت بخش بخش تره بدونم؟ اینم یک گیمر واقعی میفهمه. نسل ۸ اونقدر بی معنی بود که هیچ گیمری برتری گیم رو مربوط به اونا نمیدونه.. یه نگاه با تاریخچه گذشته گیم هم بنداز. گیم روز به روز که بزرگ تر میشی کمرنگ تر میشه ولی سینما همیشه محتوای ذاب برای هرسنی می‌تونه ارائه بده. این هم نظر شخصی من هست ، من قرض شخصی با شما ندارم فقط کامنت رو خوندم

      • آرین گفت:

        سلام
        نکته اینه که اساس مقایسه غلط هست!
        شما اگه معیارهای استاندارد ویدیو‌گیم رو فقط در نظر بگیرید، از اون‌ور سینما دیگه “پشیزی محتوا و سرگرمی ندارد”
        معیارهای خود اون حوزه هم باید در نظر گرفت، همونطور که موسیقی به قله‌هایی می‌رسد که سینما نمی‌رسد و بالعکس…
        ویدیو‌گیم هم به قله‌هایی می‌رسد که دیگران نمی‌رسند و بالعکس!

        • Axel.7 گفت:

          آرین جان دادش من متوجه منظورت نشدم میشه یکم بیشتر توضیح بدی؟

          • آرین گفت:

            سلام، قربانت
            اینکه این مدیوم‌ها (ویدیو‌گیم، سینما، کمیک و…) هر کدوم در جایگاه خودشون خوب اند و جای همدیگه رو تنگ نکردند.
            ویدئوگیم گیمپلی و لول‌دیزاین داره که هیچکدوم از اون مدیوم‌ها ندارند از اون‌ور سینما یا…. هم چیزهایی دارند که ویدئوگیم نداره.
            بالاخره مسلما هر کدوم سرگرمی و هنر خودشون رو دارند.

            • Bàđà§82 گفت:

              من ۱۵۰ هزارتومن برای بازی های هکی اسلیم اکانتی هزینه میکنم ولی تا یه حد و حدودی آدم میتونه خرج گیم بده جدا از سختی های نصب و الافی های لود و اینا، من با این هزینه میتونم ۷۵ تا فیلم با کیفیت مطلوب بریزم و صدبرابر بیشتر لذت ببرم! چرا فکر میکنید گیم یه سر و گردن بالاتره آخه؟ اگه گیم رو برتر میدونی ۵ مورد از بهترین گیم های دنیا رو معرفی کن ببینیم
              چند چندیم؟! فقط قبلش من بگم اگه فورتنایت ، انثم، پابجی کامپیوتر، بتلفیلد ، کلاف وارزون ، جیتی ای و رد دد آنلاین رو نگی گیمر نیستی! منم اول فکر میکردم اگر لست و گاد و رد دد و سری واچ داگز و دیگر بازی های شاخ داستانی رو بازی کنی به اوج قله گیم رسیدی ولی نوچ نوچ… وقتی مولتی پلیر هایی که بالا اسم بردم با هزینه های هنگفت توی یه دنیای اجتماعی با رفقا بازی میکنه لذتی صد ها برابر گیم داستانی میده! من که هزینه تجربش رو ندارم… درضمن اونی میتونه گیم رو از سینما بهتر بدونه که رو pc 100 میلیونی با rtx02080ti و سیستم های فضایی با گرافیک های الترا بالای ۶۰ فریم روی مانیتور 4k گیم میزنه 🙂
              اگر بخای راجب اینکه توی گیم هم مثل سینما اختیاری نداری بلکه با محتوای حوصله سربر تر و کم کیفیت تری طرفیم میتونم یه تومار بنویسم چون تجربه کردم، ولی خودم میگم نظر شخصیه ولی موافق هم قطعا دارم

              • آرین گفت:

                سلام
                ملت همش غلط برداشت می‌کنند!
                پول و هزینه‌اش که به این بحث ربطی نداره!
                ما داریم می‌گیم سینما و گیم با هم برابر اند، ما اتفاقا اصلا دم از برتری نمی‌زنیم!
                پول و اینا که فرمودید قیاس مع‌الفارق هست.

      • البته که باید دارک نایت رو با سیتی مقایسه کرد که سیتی هم از لحاظ منطق داستانی ، هم از لحاظ جوکر و هم از لحاظ شخصیت بتمن فرسنگ ها جلوتره
        فکر نکنم نیازی هم باشه که رایزز رو با نایت مقایسه کنیم
        اسپایدی ۲۰۱۸ هم باید با دوتا اسپایدی مقایسه شه نه اینفینیتی وار که خب معلومه از اونا خیلی بهتره
        .
        کامنت دومت رو کاش همون اول میخوندم
        نادیده بگیر
        شعر زیبایی بود دیگر نفرستید

      • Elite گفت:

        برادر من
        اگه انتقادی داری ازادی مطرح کنی ولی نظر شخصی که به علایق دیگران خدشه وارد کنه بهتره تو دلت بگی
        در مورد کلیت نظرت که طبق شواهد و مدارک کاملا معلوم DC فنی وه این حرفا رو میزنی
        درمورد اسپایدر من هم اگه این شخصیت کم ابهت و ساده هست چطوره بازیش جزع بهترین و پر فروش ترین بازی های سال شد با اینکه انحصاری بود!
        دوم اینکه اگه ۴ تا دونه
        دارم میگماا ۴ تا دونه کامیک بوک بخونی هرگز این چیزا رو نمیگی
        شخصیت اسپایدرمن بهترین و کامل ترین و جزع قدیمی ترین شخصیت های دنیای کامیک مارول هست
        اینکه چرا تو mcu کمرنگ تره نقشش ربطی به ساده بودن نداره مربوط به یسری دلایلی که من بخوام اینجا بگم ۴ ساعت باید تایپ کنم
        درکل بگم تو این دنیا هرکس یا کسانی علایق خاص خودشون رو دارن
        تو اگه از اسپایدرمن خوشت نمیاد
        بازی نکن
        یا فیلمشو نبین
        دلیلی نداره بیای اینجا بگی
        اما نه اگه نقدی داری باگی دیدی مشکلی وجود داشته ازادی بگی
        اما طبق حرف های تو هیچکدوم نقد نبود همه نظر شخصی یه DC فن بود

        • Bàđà§82 گفت:

          خیر دوست عزیز مارول فنم ، سینمای دیسی در مقایسه با مارول بول شت هست_ اسپایدر من فروش زیادی میکنه چون باب اسفنجی هم معروف ترین کارتون دنیاست! ینی یچیزایی یه سن خاصی میطلبه، مرد عنکبوتی از بزرگسال تا تعداد زیادی نوجوان و کودک باعث فروش ۲۰ ملیونیش شدن. راستش من بچه بودم از ظاهر کارکتر های گیم بت میترسیدم.
          من خودمو مارول فن میدونم، اینکه بگی علت موفقیت مارول و پیشرفتش گیم بوده اساسش غلطه، سینما مارول رو بسط داد. درمورد کمیک بگم آدم از بیرون یک اثر خوشش نیاد و بزور بخاد واردش شه بد تر هم میشه.. من ندیده از سری پیکی بلایندز و ظاهر و تمش متنفرم نیازی به دیدنش نیست؟! وقتی میدونم لحظه به لحظه زجر کشم میکنه … کمیک و انیمه هم همچنین … نیازی به خوندنش نیست من بچه بودم کتاب داستانامو خوندم، بیشتر از چیزی که فکرش رو کنی. والا تر از سینما و موسیقی سرگرمی دیگه ای نیست از نظر من

          • Elite گفت:

            دوست عزیز گل من
            تو انگار کامنت منو کلا یا نخوندی
            یا برعکس خوندی
            من نمیگم برو کمیک بخون
            کمیک خوندن تو شکم منو سیر نمیکنه
            نمیگمم سینما خوبه گیم بده یا گیم خوبه سینما بده من کجای اون همه حرفم همچین جمله ای بود خدا میدونه
            من از اینکه شما داری به شخصیتی که خیلیا کل بچگی و بزرگسالیشون رو با اون بودن رو بهش به راحتی توهین میکنی چون نظر خودته
            من خودم ۱۵ سال زندگیم با این شخصیت گذشت
            منم خیلی نظرات دارم ولی قرار نیست دهنمو باز کنم چشمامو ببندم
            منم طبق عشق هات گفتم دیسی فنی نصف بازیهت و فیلم هایی که میگفتی منتظرشم بیاد همه مال دیسی بول شت بود
            من نگفتم برو کمیک بخون
            تو گفتی شخصیت اسپایدر من ساده و سطحی
            منم گفتم برو یکم کمیک هاشو بخون
            درمورد حرف هات درمورد گیم باید بگم داداش ما خودمون رو گیمر حساب نمیکنیم اما به حرمت ۱۲/۱۳ سالی که با سگا و اتاری و PS2 و PS3 و PC و درنهایت الان XB ONE X گذشت میتونم ادعا گیمری کنم
            من دعوا ندارم ک
            شما ازادانه بقول معروف راحت و چکشی نظرتو گفتی
            منم راحت و چکشی جوابتو دادم
            درکل ما مخلصیم ناراحت شدی شرمنده

    • Axel.7 گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر جناب کرامت فر عزیز،بشخصه byonde رو عاشقانه دوست دارم به خصوص نقش آفرینی Elliot pageجدید یا همون Ellen page قدیم :laugh:
      چقدر روایت داستان تو این بازی خاص ویونیک بود
      و همینطور خود داستان .
      بشخصه فکر میکنم این اثر خیلی مورد کم لطفی قرار گرفت .

    • G_man گفت:

      حرفتون در باب مقایسه گیم پلی کاملا غلطه و گیم پلی سری آرکهام خیلی برتر از اسپایدیه که اگر مایل باشید راجبش بحث خواهیم کرد

      Bahram
  • ویدیوی امشب واقعا انقدر خوب بود اصلا نفهمیدم زمان چطور گذشت … دست همگی درد نکنه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ویدیو جالبی بود و بازی های بسیار خوبی انتخاب شده بود ، محبوب ترین شخصیت من در دنیای ابر قهرمانی بتمن هست و بازیه بتمن ارخام سیتی مثل معجزه بود که اتفاق افتاد و به عقیده من تاثیر فوق العاده ایی در بازی های ابر قهرمانی بعد از خودش گذاشت اگر بکم این بازی در سبک ابر قهرمانی یک انقلاب بود اغراق نکردم.
    .
    .
    این ویدیو در مورد بهترین بازی های ابر قهرمانی تاریخه ولی میخوام در مورد محبوب ترین بازیه ابر قهرمانی خودم بگم بازیه شاهکار و فراموش نشدنی phantom 2040 عجب بازیه معرکه ایی و چقدر سخت ، این بازی در زمان خودش جزو بهترین ها بود اون موقع بازی ها سیو نداشتن اما خلاقیت همیشه وجود داشته ، تعدادی از بازی ها از پسورد استفاده میکردن وقتی مرحله رو تموم میکردی پسورد رو میگرفتی و دفعه بعد با زدن پسورد وارد مرحله مورد نظر میشدی و این خیلی جالب بود فانتوم ۲۰۴۰ از نقشه و داستان و راه های پر پیچ و خم بر قرار بود و بسیار بازیه مرموزی بود یکی از بهترین گیمپلی ها رو داشت و من فکر کنم یه شصت باری تمومش کردم و جالب اینه با تلاش بالای یکسال و کلی تمرکز هرگز نتونستم پایان اصلیش رو ببینیم و باس اخرش که ۳ خواهر بود رو وقتی شکست میدادیم نشون میداد که یک قسمت رو نرفتی و من هرگز اون یک قسمت لعنتی رو نتونستم پیدا کنم 😀 ( چند بار با شبیه ساز فانتوم رو بازی کردم ولی نسخه اصلی سگا جنسیس بسیار کاملتره مخصوصا در صدا گذاری ) اون موقع ها اگر بازی رو easy و normal میرفتی خیلی اوقات پایان اصلیش رو نمیدیدی و باید hard تموم میکردی یکی از همین بازی ها که از قضا ابر قهرمانی هم بود بازیه اسپاون د اترنال در زمان پلی استیشن ۱ بود من لذتی که از این بازی بردم وصف ناپذیره بازی بسیار سخت با مبارزات چالش بر انگیز ، من هر وقت تو کلوپ اسپاون رو بازی میکردم چند تا تماشاچی داشتم ( یادش بخیر ) اشاره کنم به بازیه بی نظیر و بسیار سخت batman forever که رو کنسول سگا اومد از یکی از استودیو های بسیار محبوب عمرم acclaim این بازی گرافیکی داد زمان سگا که هنوزم برام باور نکردنیه و در اخر اشاره کنم به بازی فراموش نشدنی از سری ایکس من که قطعا در زمان خودش شاهکاری بود عنوان X_man 2:colne wars …… این قسمت دوم رو گفتم که مروری بشه بر بازی های محبوب و ابر قهرمانی خودم که سالها از تجربشون گذشته ولی انگار همین دیروز بود که بازیشون کردم صحبت در مورد ابر قهرمانی شد دلم میخواد یک فیلم بسیار عالی هم بهتون معرفی کنم که نگاهی دیگر به ابر قهرمان داره در مورد کسی هست که فکر میکنه ابر قهرمانه ، یه فیلم کوچیک و بی ادعا با مفاهیم عمیق ، به اسم : defendor 2009 با بازی وودی هارلسون.

  • G.LN گفت:

    از نظر من اسپایدی ۲۰۱۸ بهترین بازی ابرقهرمانی بوده که تا حالا ساخته شده به همراه مایلز مورالز

    Bahram
بررسی ویدیویی 10 بازی‌ برتر ابرقهرمانی در تاریخ- گیمفا