مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

مواردی که دوست داریم در نسل نهم بازی ها شاهد باشیم؛ بخش دوم

محمد کرامت‌ فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

نسل نهم، تا این‌جای کار فوق العاده جذاب و بی‌نظیر آغاز شده …
از عرضه‌ی بازی‌های بی‌نظیری چون Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart گرفته تا معرفی بازی‌های جذاب و مورد انتظاری همچون Forza Horizon 5 و God of War: Ragnarok و Zelda Breath of the Wild 2، به نظر می‌رسد نسل فوق‌العاده جذابی را شاهد خواهیم بود و سه پلتفرم اصلی این صنعت یعنی سونی و ایکس باکس و نینتندو، عناوین انحصاری و مولتی پلتفرم جذاب و قدرتمندی را میزبان خواهند بود.
در مقاله‌ی امروز، به معرفی مواردی می‌پردازیم که امید داریم در نسل نهم، شاهد و نظاره‌گر آن‌ها باشیم … این موارد می‌توانند احیای دوباره‌ی یک سری فراموش شده باشند، یا عرضه‌ی بازی‌ای جدید از یک استودیو و یا موارد دیگر که خدمتتان عرض خواهیم کرد.
نکته‌ی مهم این‌که این موارد براساس مبنای خاصی طبقه‌بندی نشده‌اند و بنده به عنوان نویسنده و گردآورنده‌ی این مطلب، چیزهایی را که دوست دارم در نسل نهم شاهدشان باشم در این مقاله ذکر کرده‌ام … با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

یک پوستر بی‌نظیر برای یک عنوان شاهکار …

۱۱_ ریمسترد نسخه‌های دوم و سوم Gears of War:

وقتی در سال ۲۰۰۶، نسخه‌ی اول گیرز او وار عرضه شد، صنعت گیم و بالاخص بازی‌هایی که قرار بود از المان‌های شوتر سوم شخص استفاده کنند، تغییراتی اساسی به خود دیدند. با الگوگیری از المان‌های مختلف این بازی زیبا بود که ما در نسل هفتم و هشتم، عناوین شوتر جذاب و لذت‌بخشی همچون Uncharted، سری ریبوت Tomb Raider و حتی بازی Outriders را شاهد بودیم که همگی بازی‌هایی جذاب و فوق‌العاده در سبک و ژانر خود محسوب می‌شدند.
متاسفانه نسخه‌‌های دوم و سوم این سری هرگز برای پلتفرم PC عرضه نشدند و بازی‌بازان بسیاری از جمله خود شخص بنده، از تجربه‌ی این دوتا اثر شاهکار (که طبق صحبت‌ طرفداران این سری، بهترین عناوین این فرنچایز هم محسوب می‌شوند)، محروم شدند.
امیدوارم در نسل نهم شاهد ریمسترد شدن این دوتا عنوان جذاب و بی‌نظیر باشیم که اگر چنین شود قطعا طرفداران این ژانر و این فرنچایز کلی ذوق‌زده خواهند شد. هرچند همین چند وقت پیش شایعه‌ای مبنی بر در دست کار قرار گرفتن ریمسترد نسخه‌ی دوم این سری منتشر شده بود.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

یادش بخیر اون اوایل که تازه نسخه‌ی اول کرایسیز رو تجربه کرده بودم، با مفهومی به اسم نانو آشنا شده بودم و تو فامیل و در کوچه و مدرسه، به هر بهونه‌ای که می‌شد توی جملاتم از کلمه‌ی نانو استفاده می‌کردم که مثلا بگم من خیلی خفنم و این حرفا:)

۱۲_ یک Crysis جدید و نسل نهمی، نه ریمستردهایی ضعیف و تکراری:

یادم می‌آید ۷ سال پیش که تازه Crysis 3 آمده بود، در جایی یک خبر می‌خواندم با این عنوان: “کرایسیز جدید یک عنوان فرعی خواهد بود و نه نسخه‌ی چهارم”.
هرچند حالا دیگر نمی‌دانم این خبر تا چه اندازه صحت داشته، ولی من ۷ سال است که می‌گذرد و هم‌چنان چشم انتظار به وقوع پیوستن آن هستم ‌…
شما خودتان تصور کنید: چقدر رویایی می‌‌تواند باشد که ما بتوانیم نسخه‌ی جدیدی از این فرنچایز را با جزئیات گرافیکی و بصری نسل نهمی تجربه کنیم! فرنچایزی که نسخه‌‌های اصلی مختلف آن همیشه چندین سال از نظر گرافیکی، از عناوین منتشر شده در سال‌های عرضه‌ی خود جلوتر بوده‌اند و همیشه بازی‌بازان را با گرافیک بی‌نظیر خود حیرت زده کرده بودند، آن‌ هم با سیستم‌ها و امکانات زمان خود، یعنی زمانی که نه خبری از هاردهای SSD پرسرعت بود و نه چیزی به اسم Ray Tracing هنوز باب شده بود و قدرت‌ سخت‌افزارهای گرافیکی معمول و رایج، نهایتا به ۲ ترافلاپس هم نمی‌رسید.
ریمستردهای کمپانی EA که متاسفانه عموما به لعنت خدا هم نمی‌ارزند! و ما دیدیم که یک اثر شوتر نسل هفتمی، یعنی همین نسخه‌ی اول کرایسیز را وقتی در نسل هشتم ریمسترد کرده بود، حتی نتوانسته بود فریم ریت آن را به ۶۰ برساند! دیگر ارتقای گرافیکی برای خودتان …

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

کدوم نسخه‌ی موست واندتد رو بیشتر دوست داشتید؟ عنوان اول یا نسخه‌ی ریبوت؟

۱۳_ یک Need For Speed Most Wanted دیگر:

خب اول از همه توضیح می‌دهم خدمتتان که چرا گفتم یک نسخه‌ی موست وانتد دیگر و نگفتم یک بازی نید فور اسپید جدید …
می‌دانید فرق محوری دوتا نسخه‌ی Most Wanted با دیگر نسخه‌های این سری (به جز دو سه عنوان محدود قدیمی دیگر البته) در چه بود؟
هر دو نسخه‌ی موست واندتد، باس فایت‌ داشتند و این باس‌فایت‌های لعنتی جذاب هم هرکدام یک ماشین اسپورت فوق‌العاده داشت که بعد از شکست باس می‌توانستید دریافت کنید، مسیرها و مراحل بی‌نظیر مسابقه با باس‌ها، زحمت کشیدن و انگیزه‌ای که بازیکن برای شکست باس و دریافت ماشینش داشت و …، همه و همه نهایتا باعث شده بودند که این دو نسخه، فوق‌العاده بهتر و لذت‌بخش‌تر از دیگر عناوین این سری ظاهر شوند.
البته در همین‌جا هم باید متذکر شد که نسخه‌ی اول Most Wanted که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، قطعا در این زمینه بهتر عمل کرده بود و هم طراحی مراحل مبارزه با باس‌ها، هم Spray و رنگ‌آمیزی‌های خاصی که ماشین باس‌ها داشتند و البته چندین و چند مورد دیگر که از حوصله‌ی این مطلب خارج هستند، نهایتا آن عنوان را جذاب‌تر و بهتر بروز می‌دادند‌.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

عنوانی که واقعا حیف شد …

۱۴_ عرضه‌ی نسخه‌ی کامل P.T، این دموی بی‌نظیر:

برای بیان ارزش و جایگاه این بازی، همین صحبت بس که وقتی همان نسخه‌ی ناقص حدودا دو ساعته‌ی آن عرضه شد، آن‌قدر عالی و فوق‌العاده بود که در سال‌های بعد بازی‌های کامل و جذابی مثل Layers of Fear، آمدند و در ساخت بازی خود از این عنوان الگو گرفتند و دیدیم که نتیجه‌ی نهایی هم باز چقدر لذت‌بخش و دوست داشتنی از آب درآمده بود.
امیدوارم در نسل نهم، کوجیما دوباره گوشه‌چشمی به ژانر ترسناک داشته باشد و ما اثری به یادماندنی را از ایشان در این ژانر تجربه کنیم. در کل ژانر ترسناک، سالانه چه از نظر کیفیت و چه کمیت، به جز بازی‌های یکی دوتا فرنچایز و یا کمپانی معروف، حرف زیادی برای گفتن ندارد و معمولا جای خالی چند عنوان دهن پرکن در این ژانر در صنعت گیم حس می‌شود‌.
عنوان P.T، به واسطه‌ی تجربه‌ی دلهره‌آوری که فراهم می‌آورد، در ذهن هرکس که به پای تجربه‌ی آن می‌نشست، قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی فراهم می‌ساخت.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

دست از سر ریمسترد و کالکشن و باندل و … بردارین و نسخه‌ی جدید بدین بیرون!!

۱۵_ عرضه‌ی Prototype 3:

در نسل هفتم، پروتوتایپ یک و دو، عناوینی بودند که هم گیم‌پلی سرگرم‌کننده و جذابی را ارائه می‌دادند و هم داستان و شخصیت‌پردازی خوبی داشتند … نسخه‌ی اول این عنوان هم که البته جزو خشن‌ترین بازی‌های صنعت گیم محسوب می‌شود و هنوز باورم نمی‌شود ما این‌قدر راحت می‌توانستیم در این بازی، مردم بی‌دفاع شهر را قلع و قم و تکه‌تکه کنیم!
هرچند این دو بازی از نظر المان‌های سندباکس و جهان‌آزاد چندان قوی نبودند و صرفا یک سری مرحله‌ی فرعی و فعالیت جانبی چشم انتظار شما را برای انجام می‌کشیدند و خبری از مکان‌های به یادماندنی و … نبود، ولی باز هم‌چنان تجربه‌ی نهایی لذت‌بخش و دوست‌داشتنی بود‌.
در نسل هشتم هردو نسخه‌ی اول این سری با گرافیک بهتر برای کنسول‌های جدید عرضه شدند. امیدوار هستم که در نسل نهم، با یک نسخه‌ی اساسا جدید و نو از این عنوان، با قدرت‌ها و پروتاگونیست جدید همراه باشیم.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

شاهکار

۱۶_ یک بازی جدید در دنیای عظیم Dishonored:

استودیوی آرکین، بدون شک جزو برترین استودیوهای بازی‌سازی حال حاضر در صنعت گیم می‌باشد و همیشه بازی‌های این استودیو از یک حد کیفی بالاتر هستند، هم داستان جذاب و درگیرکننده‌ای دارند و هم از گیم‌پلی لذت‌بخشی برخوردارند.
اگر تریلر اثر جدید این استودیو یعنی Death Loop را دیده باشید، احتمالا متوجه شباهت‌های گیم‌پلی این اثر با سری دیس‌آنرد شده‌ باشید؛ ولی بنده شخصا آن فضای غم‌آلود و تاریک و سیاه سری دیس‌آنرد را به فضای رنگارنگ و نسبتا شادتر بازی‌های Death Loop و Redfall (طبق چیزی که در تریلرهای این دو اثر تا به امروز دیده‌ایم) ترجیح می‌دهم …
امیدوارم در نسل نهم دوباره یک عنوان جدید از این سری و فرنچایز جذاب ببینیم.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

شما فقط ابهت رو ببین …

۱۷_ یک اسسینز کرید اکشن_ادونچر با المان‌های مخفی‌کاری قوی:

دو عنوان آخر سری Assassin’s Creed، اگرچه بازی‌هایی عالی و سرگرم‌کننده بودند، ولی حقیقت امر این است که ابدا آن حس و حال خاص و جذاب نسخه‌های پیشین را به بازی‌کنان القا نمی‌کردند. دیگر از جذبه و کاریزمایی که پروتاگونیست‌ها همیشه در نسخه‌های مختلف این فرنچایز داشته‌اند خبری نبود. المان‌های نقش‌آفرینی با توجه به استایل بازی شما ممکن بود باعث سلب مخفی‌کاری از شما شوند (اگر یک دشمن معمولی را نتوانید با مخفی‌کاری حتی نصف خط سلامتی‌اش را هم کم کنید و تازه باقی سربازان را هم خبر سازید، دیگر چگونه ممکن است به این روش بازی را ادامه دهید؟).
خلاصه آن‌که یوبی‌سافت در سال‌های اخیر هرچقدر هم عناوین عظیم و پهناوری ساخته باشد (حالا با اندکی ارفاق عرض می‌کنم!)، باز هم به ما طرفداران این سری یک اسسینز کرید اصیل بدهکار است. یادش بخیر زمانی که اتزیو می‌گفت: “requiescat in pace” … چقدر قند در دلمان آب می‌شد و اشک هم در چشمانمان جمع. جمله‌ای که یادگاری بود از چیزهایی که عموی اتزیو به او آموخته بود. یادگاری که برای ما تبدیل به خاطره‌ای تلخ شده.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

لعنتی پوسترش هم برام ترسناکه هنوز …

۱۸_ عرضه‌ی Fear 4:

عجب سری معرکه‌ای است این Fear. زمان خودش یعنی در سال ۲۰۰۵ که اولین نسخه‌ی این فرنچایز آمده بود، همه‌ی بازی‌بازان را از گرافیک بی‌نظیر خود انگشت به دهان گذاشته بود. گیم‌پلی و گان‌پلی بی‌نظیری هم داشت. از نظر المان‌های وحشت_بقا هم عالی عمل کرده بود.
نسخه‌های دوم و سوم این فرنچایز گرچه از نظر سطح کیفی نسبت به نسخه‌ی شاهکار اول ضعیف‌تر ظاهر شدند، ولی نتیجه‌ی نهایی هم‌چنان جذاب و لذت‌بخش از آب درآمده بود و نسخه‌ی سوم یکی از بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های شوتر اول شخص بنده را در دوران گیمری‌ام رقم زده.
همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، امیدوارم از این سماجت بیش از حد سازنده‌ها و گیمرها برای تماما آنلاین شدن بازی‌های شوتر اول شخص کاسته شود و ما دوباره شاهد بازگشت فرنچایزهایی باشیم که در کنار گان‌پلی جذاب، داستان قشنگی هم برای ما به همراه دارند.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

یادت به خیر …

۱۹_ ادامه‌ی ریبوت Thief:

وقتی در سال ۲۰۱۴، Square Enix ریبوت این فرنچایز جذاب را عرضه کرد، امیدوار شدم که ما در کنار ریبوت فرنچایز Tomb Raider، یک سری جذاب دیگر هم داشته باشیم که هرچند سال یکبار، نسخه‌ی جدیدی از آن عرضه خواهد شد.
واقعا چقدر حسرت بزرگی برایم شده که یک نسخه‌ی جدید از این سری شاهکار ببینم. بازی‌بازان هم که گویی به کلی این سری فوق‌العاده را فراموش کرده‌اند و مثلا شما شاید در محافل مختلف، گهگداری اسمی از سری Splinter Cell بشنوید، ولی حتی یک نفر هم از سری بی‌نظیر Thief نامی به میان نخواهد آورد.
فرنچایزی که پتانسیل بی‌نظیری هم داشته و می‌تواند به یکی از عناوین مورد انتظار در هر نسل بدل شود.
همین نسخه‌ی ۲۰۱۴ هم از نظر جلوه‌های بصری و کیفیت هنری و فضاسازی یک محیط غم‌زده عالی عمل کرده بود و البته من را گاهی هم به یاد بازی Dishonored هم می‌انداخت.
امیدوارم از بین این همه فرنچایز مخفی‌کاری فراموش شده، حداقل همین یک سری دوباره و برای بار سوم! احیا شود.

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

یک عکس و یک عمر خاطره … بیشتر از ریمسترد شدن کدوم نسخه خوشحال خواهید شد؟

۲۰_ حتمی شدن این شایعه‌‌ی بزرگ؛ عرضه‌ی ریمسترد سه عنوان شاهکار GTA:

راکستار در حالت کلی، کمپانی‌ای است که تا به حال نه بازی‌ای را ریمیک کرده، نه فرنچایزی را ریبوت و نه عنوانی را ریمسترد‌. با این وجود چند وقتی است که در فضای مجازی شایعه‌‌های زیاد و متعددی از ریمسترد شدن چند عنوان از عناوین بزرگ و متعدد این شرکت به گوش می‌خورد و شرکت راکستار هم به جز یک مورد تکذیب خبر ریمسترد شدن نسخه‌ی اول Red Dead، سخن دیگری در این باره نداشته است.
یادش بخیر یک زمانی بود که هرچند وقت یکبار، وقتی می‌رفتیم به مراکز فروش بازی‌های ویدیویی، می‌دیدیم که بله یک GTA جدید، یک Prance of Persia جدید، یک نسخه‌ی بهتر و جدیدتر از Splinter Cell و … عرضه شده و بساط عیش و نوش چندین و چند ماه از عمر ما هم به این سبب فراهم می‌شد …
سری GTA عنوانی بود که با هر نسخه‌ی خود، هم با شخصیت‌ها و داستان جذابی که داشت کلی خاطره‌سازی می‌کرد برای بازی‌بازان و هم چندین لول کیفیت صنعت گیم را رو به جلو پیش ‌می‌برد و ارتقا می‌داد. ولی لعنت به پول و پول‌پرستی که تو برای این‌که فروش بی‌نظیر و عجیب و غریب خودت را از دست ندهی، بعد از ۸ سال هم‌چنان حاضر نشوی یک عنوان جدید برای فرنچایزت عرضه کنی و چند شخصیت به یادماندنی برای بازی‌بازان فراهم آوری. نسل هشتم گذشت و ما هیچ نسخه‌ی جدیدی از این فرنچایز با شهر و مکان جدید نداشتیم.
حالا حداقل انتظاری که می‌توان داشت، این است که در نسل نهم، ریمسترد سه عنوان جذاب این سری یعنی نسخه‌های سوم و Vice City و San Andreas، که خوشبختانه در ایران خودمان هم کلی طرفدار دارند عرضه شود و ما دوباره وارد آن شهرها و مکان‌های دوست‌داشتنی شویم و صدای شخصیت‌های مختلف این بازی‌ را دوباره شنیده و با انجام مراحل مختلف‌ آن‌ها کلی کیف کنیم (البته به جز مراحل جابه‌جایی بمب با هواپیماهای کنترلی که انصافا خیلی عذاب‌آور بودند!).

 


خب بخش دوم این مقاله به اتمام رسید. نظر شما کاربران عزیز راجع این لیست چیست؟ آیا موردی در این لیست وجود دارد که شما هم مثل ما چشم انتظار عرضه شدنش باشید؟ اگر بله برای ما بنویسید که بیشتر از همه چشم انتظار کدام مورد هستید و هم‌چنین بگویید دوست دارید چه چیزهای دیگری را علاوه بر این لیست در نسل نهم داشته باشیم …

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا
مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Faith گفت:

    من یه سکیرو ی دیگه میخوام تو نسل نهم-_-
    بعید میدونم یه گیم دیگه شبیهش بسازن

  • “acts of goodness are not always wise, and acts of evil are not always foolish, but regardless, we shall always strive to be good.” Bloodborne_item description

    پ.ن: از این به بعد سعی می‌کنم تو کامنت مقالاتم دیالوگ جالبی که تو بازی‌ها به چشمم خورده رو براتون بنویسم …

  • آرین گفت:

    سلام
    حالا که بازار از اشباعی در اومده، خوبه که یوبی‌سافت هر از گاهی نقش‌آفرینی رو ول کنه و بچسبه به اکشن_مخفی‌کاری.
    یا هر دو رو با هم ببره جلو.

  • NEON گفت:

    ای خدا با gta : sa جقدر خاطره دارم و همینطور nfs mw این دو بازی واقعا عالی بودن . هعی به کجا رفتی ea :liquor:

    • واقعا این دوتا عنوان جزو بهترین تجربه‌های گیمینگ منم بودن
      تنها بازی ریسینگی که به معنای واقعی بهش اعتیاد پیدا کرده بودم همین نسخه‌ی اول موست واندتد بود
      یادمه یه مشکلی پیش اومده بود و بازی از سیستمم حذف شد، تا چند روز کلا خواب و خوراک نداشتم …! :dazed:
      تا دوباره تونستم نصبش کنم و دلی از عزا در بیارم 😀

      • mugiwara07 گفت:

        موست واندتد یک بود بنظرم که خیلی باش خاطره داشتم و یه جورایی بهترین ریسینگی بود که تجربه کردم . کامنت شمارو که خوندم یاد خاطره های زیادی افتادم یکیش گفتم با شما در میون بزارم
        پلیس ها اگ یادتون باشه درجه بندی داشتن هرچی ستاره ها بیشتر میشد ماشین هاشون قوی تر میشد مثلا ماشین های معمولی که میومدن میگفتم بچه هاشون امدن اون بزرگ ترا میگفتم باباشون و به اون ون های گنده هم میگفتم مامانشون :laugh:
        امید وارم ea یه دستی به nfs بکشه payback به نظر من خوب بود ولی heat اصلا مخصوصا اونجا که امدن ماشین معروف موست واندتد رو اوردن وسط خیلی عصبی شدم

  • چقدر بازی ترسناک خوب و با کیفیت کم هست که هنوز دنبال pt هستیم.

    • نوید به شخصه خودم به جز بازی‌های شرکت بلوبرتیم، بازی‌های ترسناک دیگه‌ای نیستن که واقعا چندان به دلم بشینن
      اکثرا بازی‌های استرس‌آور هستن نه ترسناک!!

      • برادز اوت لست۲رو بزن بازی های بلوبر یادت میره 😀

      • فکر کنم هنوز هیچکدوم از بازیهاشون رو تجربه نکردم!
        و چون بهت اعتماد دارم، حتما میرم سراغشون چون واقعا بازیهای ترسناک رو دوست دارم.
        بنظرم هیچ فرنچایزی اندازه ی silent hill پتانسیل ترسناک بودن نداره. حتی همون silent hill 2 هم ارزش ریمیک شدن واسه نسل نهم رو داره که روبرو شدن با کله هرمی تو نسل نهم واقعا میتونه خوفناک باشه.

        • لطف داری نوید جان
          به نظرم با نسخه‌ی اول Layers of Fear شروع کن … هم داستان غمگینی داره … هم ساندرترک خیلی خیلیییی قشنگی داره و هم صحنه‌های ترسناک بی‌نظیری داره

          یک سکانس ترسناک داشت حدودا ۳۰ ثانیه طول می‌کشید، حالا چون اسپویل میشه نمیگم کجاشه، ولی واقعا واقعا واقعا عین یک کابوس برام دلهره‌‌آور و فراموش نشدنی بود … همون یک سکانس من رو عاشق این استودیو کرد
          امیدوارم اگه سراغشون رفتی مورد پسندت واقع بشن نوید جان

          • محمد جان ممنون بابت توضیحاتت. حتی یجورایی برای بازی کردن layers of fear هایپ شدم.
            البته اینم بگم که مشکل زمان و اولویت ها باعث شده که عناوین این استودیو رو بازی نکنم. من بازیها رو به سه دسته تقسیم و اولویت بندی میکنم.
            ۱) بازیهایی که حتما باید بازیشون کنم مثل عناوین ناتی داگ یا آثار میازاکی و…
            ۲) آثاری که مطمئنم ازشون لذت میبرم مثل خیلی از بازیهای یوبیسافت و بازیهای سرگرم کننده مشابه…
            ۳) بازیهای آندرریتد که نقد یا تریلرهاش به دلم نشسته.
            اکثر عناوین بلوبرتیم جزو دسته سوم هستن که متأسفانه معمولا وقت نمیکنم برم سراغشون وگرنه همین layers of fear رو پسندیده بودم و تو مغزم تگ کرده بودم برای اینکه حتما بهش شانس بدم.
            خلاصه الآن که تو تاییدش کردی دیگه آوردمش جزو اولویت های بالاتر که حتما میرم سراغش.

            • نوید جان دقیقا دقیقا با تقسیم بندیت موافقم و خیلی چیز جالب توجه‌ای هست
              من خودم در دو ماه گذشته، نود درصد تایمی که بازی کردم بلاد بورن بوده … لعنتی چقدر بی‌نظیره … تا الان ۸۰ ساعت بازیش کردم و خسته که نشدم هیچی هی روز به روز و ساعت به ساعت بیشتر و بیشتر هم عاشقش میشم …
              باور کن موقع مبارزه با باس‌هاش یک سلاح لول پایین و ضعیف برمی دارم که مبارزه باهاشون همیشه بیشتر و بیشتر طول بکشه از بس که برام لذت بخش هستن …
              راجع بخش سومت هم دقیقا درسته بازی‌های آندر ریتدی هستن … ولی خب خلاف انتظار هم نیست … به هر حال گیم پلی خاصی ندارن بازی‌هاش و نمره‌ی خاصی از این جهت بهشون تعلق نمی‌گیره …
              ولی در کل برای یک تجربه‌ی ترسناکه چند ساعته می‌تونن راضی کننده باشن

              • بلادبورن ایده و طراحیش افسانه‌ای بود. امکان نداره آدم از بازی کردنش خسته بشه. ولی بازم پتانسیل کامل بازی بیشتر از این هم بود. من منتظر بلادبورن ۲ هستم که میازاکی بیاد و عناصر نقش آفرینی بازی رو کامل و سیاه‌چاله رو خوش سلیقه تر بسازه و اینکه با سخت افزار نسل نهم، یه بلادبورن وحشتناک روون راهی بازار کنه که دیگه حتما بازی سال بشه.
                البته فعلا شدیدا منتظر elden ring هستم چون یکی از آرزوهام دیدن یه بازی اوپن ورلد با مبارزاتی در سطح آثار میازاکی بوده و هست.

                • بله دقیقا درسته نوید جان
                  من خودم بلاد بورن رو با آخرین آپدیت‌های موجودش تجربه کردم ولی بازم با کلی افت فریم مواجه شدم …
                  راجع الدن رینگ هم به نظرم با حضور مارتین، می‌تونه یکی از بهترین داستان‌ها رو بین عناوین سولز لایک داشته باشه …

  • Wild Rage گفت:

    اخخخ
    من میمیرم واسه یه دیسانرد دیگه

  • به ریمیک متال گیر سالید ۱ هم باید اشاره میکردید

  • ‌Aladar گفت:

    بازی IGI Origins که دو سال پیش ازش تریلر دادن قرار شد که ۲۰۲۱ بازی ریلیز بشه یعنی امسال ولی فعلا که هیچ خبری از این بازی نیست.
    ساخت بازی Mercenaries 3 .

  • کاملا کاملا با شما موافق هستم دوست عزیز
    دقیقا همین طوره
    نسل هفتم کمیت بازی‌های داستانی خیلی بیشتر بود
    هرچند نسل هشت هم به قول شما بازی شاهکار کم نداشت، ولی تعداد و تنوع بازی‌های داستانی به مراتب کمتر نسل هفت بود
    الان شما ببین
    ما نسل هفت ۳ تا بتمن آرخام داشتیم
    نسل هشت فقط یکدونه!

    برای اکثر فرنچایزها صادقه این قضیه
    آنچارتد مثلا …

  • Nfs most wanted …
    با اختلاف بهترین ریسینگ تاریخ
    از تنوع! مراحلش بگم یا تعقیب و گریز های جذاب و ماشین های خفنش؟ ( وای من میمیرم واسه پورش آخر بازی )
    از مپ زیباش بگم یا کاستومایز های خفنش؟
    خودم بخوام بگم باید یه مقاله بنویسم و از همش بگم ولی خب حسش نیست
    پس به یه سری دلنوشته اکتفا میکنم ( انگار بخوام هم میتونم بیشتر بنویسم⁦:-|⁩)
    بازی به بهترین شکل ممکن شروع میشه و با توجه به سبک ، یکی از بهترین اپنینگ های تاریخ رو داره
    چی بهتر از یه اتفاق مسخره و گرفته شدن یه ماشین خفن ازتون برای دادن انگیزه؟
    هیچی واقعا نیست بهتر از این
    اپنینگ بازی نشون میده که یه اپنینگ چطور باید باشه ، میاد چیزی که ما آخر بازی قراره بخش تبدیل بشیم رو بهمون نشون میده ، بعد به بهترین شکل ممکن ازمون میگیره و میگه سگ دو بزن تا برسی بهش⁦:-D⁩
    بعد از خرید اولین ماشین ، بازی میاد یه المان محشر دیگه رو رو می‌کنه ، انداختن وسایل روی سر پلیس های بدبخت بازی!
    چی بهتر از این قضیه برای یه تعقیب و گریز؟
    از این گذشته ما تو سرتاسر مپ چند مکان برای سریع کردن فرایند پیچوندن داریم که فرار رو هدف دار می‌کنه ، به شدت المان جذابیه
    هر چه بیشتر از پلیس ها فرار کنیم هیت می‌ره بالاتر و فرار سخت تر میشه و به زبان عامیانه به خاک میری⁦:-D⁩ ( هلیکوپتر و از این ماشین خرس طور ها و این ماشین کوچولو ها )
    حالا چرا فرار انقدر مهمه؟
    چون هر بار که میگیرنت یکی از سه فرصت ماشینت از دست می‌ره و بعد از سه بار گرفته شدن تو هر ماشین ، ماشینت می‌ره تو پارکینگ
    باحاله ، نه؟
    از پلیس بگذریم میرسیم به مسابقه های بازی ، مسابقات بازی با وجود میانبر های پر تعداد و بعضا خراب ( گند میزنه تو جایگاهت بعضیاش⁦:-D⁩ ، همینش جذابه ) ، بهترین تجربه رو ارائه میدن
    ولی ماست وانتد یه ریسینگ ساده نیست ، میشه گفت ریسینگ نقش آفرینی عه!
    بازی پر گاراژ عه که توش میشه از هزار راه ماشین رو شخصی سازی کرد ، از رنگ و چرخ و بدنه بگیر تا سرعت و انواع نیترو و هندلینگ
    مورد داشتیم پراید دادیم تو لامبورگینی تحویل گرفتیم⁦:-D⁩
    تنوع بازی به همین ختم نمیشه ، از مسابقات درگ و سرعت و غیره تا باس های خفن ، بازی رو میبره تو متنوع ترین های تاریخ!
    دقیقا نشون دهنده ی اینه که یه اپن وورلد چه شکلی باید باشه ، یوبی یاد بگیره⁦:-|⁩
    گفتم باس
    از خود باس بازی و طراحی مراحل زیباشون بگذریم ، به یه المان دیگه میرسیم ، پنج کارت که بعد از اتمام باس میشه سه تاشون رو انتخاب کرد که یکیشون ماشین خود باسه ، به شخصه کل بازی رو بخاطر همین میرفتم⁦:-D⁩
    از گرافیک زیبای بازی هم نگم که شاهکاره!

    • اخ
      الان دیدم چقدر طولانی شده
      من عذر میخوام⁦:-D⁩

    • Faith گفت:

      اولین گیم ریسینگی که زدم mw بود
      ولی اون نسخه ای که دان کرده بودم مشکل داشت کیبورد دیر عمل میکرد -_- رفت رو مخم پاکش کردم،حسش نبود دوباره نصب کنم :rotfl:
      وگرنه همون یکی دو ساعتی که بازی کردم از همه لحاظ عالی بود مخصوصا گرافیکش

    • Mohsen7_3_0 گفت:

      :yes: :yes: دقیقا معنای واقعی سرگرمی خالص جوری که مخاطب رو خسته نکنه میشد در همین
      nfs mw دید
      بعضی وقتا فکر میکنیم بازی ها لذت سابق رو ندارن ( البته بعضی هاشون ) به این خاطره که ما مثل گذشته نیستیم. اما اشتباهه
      شخصا همین الان اگر برم مرحله ی آخر most wanted رو ببینم بازم لذت میبرم با اون موسیقی های حماسی حین تعقیب و گریزش

    • آرین گفت:

      سلام
      کاستی اپن‌ورلدهای یوبی‌سافت اینه که حس پیشرفت نمی‌دهند یا بهتر بگم خیلی کم می‌دهند.
      مثلا بلک‌فلگ، یک‌سوم اول که با بازی و دنیاش آشنا می‌شیم، خیلی خوبه.
      ولی یک‌سوم میانی باید هر چی که یاد گرفتیم رو، دوباره تکرار کنیم.
      مثلا اولش یه کشتی داریم، تا بیایم با چم‌و‌خم راه آشنا بشیم، یکم طول می‌کشه.
      آشنا که شدیم، یه عالمه حال می‌کنیم!
      ولی درست بعد از این حال، ملال میاد!
      کارمون می‌شه فقط چرخیدن و توپ شلیک کردن و برد کردن و…
      مثلا بازی نمیاد به مرور، کشتی‌های خیلی قوی و خاص جلو رومون بزاره که ما یکم تحریک شیم و فعالیت کنیم.
      همون قبلی‌ها ست، فقط بزرگتر، دمیج بیشتر و با جون بیشتر.
      برای همین اول بازی خیلی حال می‌ده بعد برای خیلی‌ها تکراری می‌شه.
      بنظرم باید علاوه بر جون و دمیج بالا بردن، یه حرکتی هم تو دیزاین و طراحی مراحل بکنند.

    • سلام دوست عزیز
      خیلی کامنت عالی و کامل و دقیقی نوشتی
      کل خاطراتم با این بازی ریسینگ بی‌نظیر مرور شد
      دستت درد نکنه

      قطعا موست واندتد بهترین عنوان بین عناوین متعدد نید فور اسپید محسوب میشه

  • Old Gamer گفت:

    یه شاهزاده ایرانی اصیل یادت رفت

  • انسان گفت:

    چیزی که در نسل نهم می خواهیم : یک ps4

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خسته نباشی محمد جان ، بازی های خوبی در لیست هستن که تجربه هر کدومشون لذت بخشه ، اولین بازی که با کارت گرافیکِ ارتقاء دادم تو نسل ۸ بازی کردم تیف بود اتفاقا بازیه خوبی بود و اندکی خاطرات رو زنده کرد البته فقط اندکی
    .
    .
    من خیلی فکر کردم چه بازیی رو در نسل ۹ خیلی دلم میخوادش البته من خیلی بازی ها رو دلم میخواد و به سختی از یک بازی بدم بیاد ولی ریمیک پارازیت ایو ۱ یا ۲ و همچنین ریمیک متال گیر ۱ یا ۳ یا ۴ یا ۲ میتونه فوق العاده باشه و یک ریمیک سوپر شاهکار از رزیدنت اویل ۴ از اینا بگذریم بسیار دلم میخواد یک ریمیک ریمستر 😀 درجه ۱ از تومب ریدر ۱ تا ۴ شاهد باشیم یعنی بال در میارم اما خب بعید میدونم اتفاق بیوفته ، دلم میخواد نسل ۹ کماندر شپرد رو ببینم دوباره :heart: دلم برای دکتر فریمن و الکس هم خیلی تنگ شده و خلاصه محمد جان انقدر بازی هست که دلم میخواد 😀 اما جالبش اینه کنسول خونست بازیه استثنایی هم دارم لامصب فرصت نمیشه پلی بدم خدایی ستمه ، یعنی تو کفم تجربه کنم دوباره ادامه ریترنال رو وقت نمیشه :-/ عجب گیری کردیم خدایی :sweat: 😀 امیدوارم نسل ۹ یه مقدار وقت بیشتر داشته باشم دیشب که اماده بازی بودم یک لحظه دراز کشیدم دیدم صبحه اعصابم بهم ریخت ، ممد جان یک نسخه ایی برای من بنویس اینطوری نشه :laugh:

    • سلام محسن عزیز
      محسن جان دقیقا وضعیت منم همینه واقعا … اصلا وقت نمی‌کنم اون جوری که می‌خوام بازی کنم … و این شرایط برای بازی‌های روگ لایکی مثل رترنال کار رو خیلییی سخت می‌کنه… بازی روگ لایک باید یه ۴ ساعت حداقل تایم آزاد داشته باشی که بتونی درست و حسابی بازی شو پیش ببری!!
      همین خودم یکساله هنوز نتونستم Dead Cell رو تموم کنم از بس که دیر به دیر می‌رسم برم سراغش
      و این که محسن جان اگه ایول ۴ ریمیک بشه واقعا خود منم از خوشحالی بال در میارم … و البته اومدن ریمیک نسخه های مختلف متال گیر
      مرسی از کامنت خوبت محسنِ عزیز

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای کرامت فر
    عجب مقاله ای!
    باید بگم با خیلی از عناوینی که ذکر کردید موافقم (دلیل اینکه گفتم خیلی اینه که من تیف و فیر رو بازی نکردم 😀 )
    اقا پیر کرد این یوبی مارو از نسل هشتم 😐 حیف پرینس اف پرشیا و اسپلینتر سل و ریمن (البته ریمن لجندز بود تو نسل هشتم بود ولی فکر نکنم بسازنش توی این نسل) که اینجوری رها شدن :wilt: اقا ما پرینس اف پرشیا ریمیک شما رو نمیخوایم اخه وقتی دیدمش زیاد تغییر بزرگی هم نکرده بود 😐
    امیدوارم یوبی یه نسخه جدید از پرینس اف پرشیا بوده و یه نسخه یا ریمیک از اسپلینتر سل راستی ریمن هم فراموش نشه که یکی از بهترین بازی ها فانتزی من بود چه حالی میداد وقتی با دوستم بازی میکردم.
    حالا که بحث یوبی شد دلم میخواد یه اساسینز کرید با سبک اصیلش بده اونم با یه داستان جذاب. من که از والهالا خوشم اومد اما یه چیزی میخوام مثل سه گانه اتزیو و یه چیزی که حس و حال دوباره برادرهود رو بهم بده :chic:
    .
    .
    میدونم که یه رویا هست ولی من بیشتر دلم میخواد جی تی ای سن اندرس ریمیک بشه. باید بگم بهترین نسخه gta برای من سن اندرس بود. اقا من دلم دوباره هوای cj بزرگ ،بیگ اسموک نامرد دوست داشتنی و رایدر رو کرده. دوباره دلم میخواد دوچرخه رو بردارم و رایدر بهم بگه پا بزن….( خودتون میدونید دیگه 😉 من میترسم بگم تایید نشه)
    .
    .
    اقا کجاست نیتن دریک که دلم براش تنگ شده؟
    هوس یک انچارتد جدید کردم با حضور درخشان نیتن و صدای استاد صدا یعنی نولان نورث. یه ماجراجویی جدید میخوام از ناتی داگ که توش سم، النا، ویکتور و دختر نیتن باشن :idk:
    .
    .
    اقای گرامت فر گفتید ماست وانتد یه جوری شدم 😀
    اقا من دلم میخواد ماست وانتد یک ریمیک بشه
    من هر نسخه از NFS بیاد رو بازی میکنم حالا چه بد باشه یا چه خوب کلا باهاش حال میکنم 😀
    .
    .
    گفتید p.t من کلا یاد کوجیما افتادم و متال گیر
    حیف که اون اختلافات بین کوجیما و کونامی شکل گرفت
    امیدوارم نسخه دوم یا چهارم mgs ریمیک بشن
    .
    مقاله بسیار خوبی بود
    امیدوارم توی این نسل همه ناشر ها بترکونن و چیزهایی که ما دیگه به عنوان یه رویا بهشون نگاه میکنیم تبدیل به واقعیت کنن

    • سلام مهیار عزیز
      مرسی که وقت ارزشمندت رو گذاشتی و مقاله رو خوندم و همچنین خوشحالم که رضایت داشتی
      در رابطه با بازگشت نیتن دریک که کاملا باهات موافقم و جزو موارد اصلی بخش قبلی بود …
      اون بازگشت فرنچایزهای فراموش شده‌ی یوبی سافت که واقعا یه حسرت خیلی بزرگی برای خودم هم شده و حتما تو بخش‌های بعدی از اون عناوین نام خواهم برد
      ریمیک متال گیر هم اگه توسط بلوبر تیم صورت بگیره که دیگه میشه نور علی نور مهیار جان

  • vas گفت:

    من بشخصه به عناوین مخفی کاری بسیار علاقه دارم و دوست دارم نسخه جدید دو عنوان splinter cell و thief رو ببینم.
    عنوان thief رو عده کمی میشناسن به اصطلاح آندرریتد هست اما واقعا عنوان جذابی برای من بود محیط هم تنگ و تاریک و سیاه درست مانند دیسانرد بود و من واقعا از سبک بازی و طراحی مراحلش خوشم اومد از اون موقع منتظر یک بازی با المان های مخفی کاری و داستان یک دزد هستم! امیدوارم یک کمپانی پیدا بشه همچین چیزی رو بسازه با داستان غنی و تنوع محیطی خوب.

  • امیدوارم این نسل یک دیسانرد جدید یا حداقل یک بازی تو دنیای دیسانرد ببینیم ولی ظاهراً آرکین جدیدا روندی شبیه فرام سافتور پیش گرفته و رفته سراغ آی پی ها و ایده های جدید مثل همین دث لوپ و ردفال
    سری دزد هم متاسفانه قربانی سیاست های جدید اسکوئر انیکس شده که به جای دئوس اکس رفته سراغ امثال اونجرز ریمستر جی تی ای و گیرز احتمالش هست ولی متأسفانه وارنر گفته که از این به بعد قراره بره سراغ بازی های سرویس محور که کارو برای سری fear و استودیو مونولیث سخت میکنه

  • ShinjiMikami گفت:

    در این لیست کلی بازی مورد انتظار تر نیز میشه اضافه کرد مثل شاهزاده ایرانی و اسپلینتر و داینو کرایسیس و دد اسپیس و سایلنت هیل و …
    با اینکه بنده همه ی بازی های ترسناک رو تجربه کردم و این سبک رو دوست دارم ولی با pt ارتباطی برقرار نکردم. این بازی فقط در یک محیط قرار داشت و فقط باید راه میرفتی و چند تا جامپ اسکر داشت. بیشتر دوست دارم بجای pt، دد اسپیس و سایلنت هیل و ایول جدید و فرعی بسازن.
    در این لیست به مورد ۱۲ و ۱۳ خیلی نیاز دارم. Need for speed most wanted اولین و بهترین بازی ماشین سواری عمرم هست و اگر در همین سبک و داستان، یه بازی دیگه ای هم بدن مشتاقانه تجربش میکنم.

  • nightcrawller گفت:

    امیدوارم اون شایعه بزرگ و جذاب ریمستر سه گانه جی تی ای عملی بشه چون واقعا سه تا از شاهکاری های اون نسل هستن
    البته اینکه تو گزارشا نوشته شده بیشتر شبیه نسخه ماد شده هستن یکم تو ذوق میزنه ولی خب امیدوارم حداقل از لحاظ انیمیشن و مکانیک های گیم پلی هم مدرن تر بشن نه صرفا یه نسخه ماد شده
    در کنار ریمستر رد دد یک به نظرم نسخه جدید bully یا حداقل یه ریمیک از نسخه اولش بزنه راک استار
    چون واقعا یکی از لذت بخش ترین و باحال ترین بازی های نسل شش بود و ایده خیلی نابی داشت

  • فرید گفت:

    خسته نباشید آقای کرامت فر
    متن زیبایی بود
    از اون متنایی که میخونی یه دفعه میبینی تموم شد
    نسل نه من فقط منتظرم gta vi رو عرضه کنه این راکستار لعنتی همین

  • یه ریمیک یا ریبوتی از گیم پانیشر میخوام، اون موقع ها بازی میکردیم عجب گیمپلی،گان پلی و گرافیکی داشت با اینکه نسل ۶بود :inlove:

  • AHM.Gamer گفت:

    کسایی که سری FEAR رو بازی نکردن حتما باید این عنوان رو تجربه کنن گان پلی این بازی به طرز وحشتناکی عالیه و به نظرم تاحالا رو دستش نیومده!!!گرافیکش شبیه سری هف لایفه و حتما باید تجربه اش کنین؛درکل تجربه خیلی خوبیه(مخصوصا گان پلیش)

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    دست شما درد نکنه بابت این مقاله
    باید بگم تک تک مواردی که گفتید مورد انتظار خیلی از گیمرهاست
    فقط چند نکته
    Most Wanted 2012 اصلا ریبوت نبود ! چه برسه Most wanted !
    اصلا چیزای مهم این عنوان فوق العاده رو در خودش نداشت فقط black list ش بود که اصلا قابل مقایسه با نسخه ی اصلی نبود
    واقعا اگر بازی رو خارج از قالب MW در نظر بگیریم بازی خوبی ساخته بودن اما MW ???
    من هنوز توی کف مرحله ی آخر نسخه ی اصلیم
    ( اسپویل اسپویل اسپویل )

    وقتی میا مامور مخفی دراومد بعد یه حرکتی به razor زد و سوییچو انداخت برای ما ! ( بماند که کمی آبکی بود آخه کسی اونجا نمیاد علیه میا شهادت بده که تحت تعقیب ترین راننده رو فراری داده ؟ ! )
    بعد اون صحنه ی معروف اتفاق میوفته
    کراس میگه میخوام تک تک واحدایی که در اختیار داریم رو بفرستی دنبال اون. دستیارش ( یونیفرم پلیس اونجوری ؟ ! 😐 ) میگه
    everyone?
    کراس با عصبانیت میگه : !!! EVERYONE
    پایان بندی رو دارید انصافا ؟ بله NFS اینطوری شده بود یه زمانی هم در گیمپلی هم داستان زحمت میکشیدن گرچه به نظرم بهترین نسخه UG 2 بود و بهترین سازنده ی NFS هم blackbox که بهترین هارو ساخته

    FEAR هم که نیاز به گفتن نداره اون پتانسیل رو اگر در نسل نهم به کار بگیرن عنوان شاهکاری میشه
    استدیوی سازنده تمام تمرکزش رو گذاشته بود روی Middle earth
    همچنین Medal of honor که جاش سالهاست واقعا خالیه

    • Mohsen7_3_0 گفت:

      ببخشید اینم اضافه کنم … ولو ! انصافا دیگه باید منتظر حداقل ۲ عنوان از ولو در نسل نهم باشیم که به احتمال بسیار زیاد یکیش نیمه جان ۳ و پایان تمامی تئوری های بزرگ این بازی باشه.
      ولو سالهسات که میگه روی ۲-۳ عنوان کار میکنه و عرضه ی Alyx که چاله های بین نسخه ی اول و دوم رو پر میکنه میتونه نوید عرضه ی نسخه ی سوم رو در آینده بده.
      (کمی “اسپویل” البته اگر درست باشه )
      .
      .
      .
      .
      Gordon freeMAN = half

      G MAN = half

      half + half == LIFE

    • سلام محسن عزیز
      اره دقیقا درسته موست وانتد دوم بیشتر یک بورنایت پاردایس بود تو موست وانتد!

      راجع بخش داستانی نسخه‌ی اول هم باید بگم که بیشتر یک حالت فانتزی داشت تا realistic :rotfl:
      ولی خب باتوجه به این که بازیش ریسینگ هست و اصلا می‌تونه داستان هم نداشته باشه حتی، ایرادی بهش وارد نیست

  • آقا من با نسخه جدید فیر واقعا موافقم اگر بخوام اونایی که دوستدارم نسخه های جدید نسل نهمیشون بیاد و بازی کنم لیست کنم به ترتیب زیر میشن
    ۱٫ نسخه جدید بلک Black بازی به شدت زیبای شوتر اول شخص ، که انقلابی بود تو دوران خودش
    ۲٫ نسخه نسل نهمی بازیه cold fear ، میدونم زیاد تکرارش کردم ولی واقعا بازی قشنگیه ، خواهشا تو یوتیوب بهش نگاه کنین تا متوجه بشین چیه
    ۳٫نسخه نسل نهمی پرنس آف پرشیا ، یه چیز جدید و در حد قدیمی های خودش ، همونی که دهاکا دنبالمون میکرد
    ۴٫ Fear بازی فیر درسته نسخه سومش اصلا درخور توجه نبود و نسخه دومش هم کمی ضعیف بود ، اما اگر چیزی مثل نسخه اولش بسازن ، بعید میدونم گیمری پیدا بشه که آرزوی بازی کردنش رو نداشته باشه
    ۵٫alone in the dark کسی هست بازی کرده باشه بگه نسخه جدیدش رو نمیخوام 😐 😐
    ۶٫ Re code Veronica خداییش حیف نیست ریمیک این بازی رو نبینیم ، به خدا اگر ریمیک این بازی حتی اگر شایعه باشه ، خبرش بیاد ، اشکم در میاد .
    ۷٫ نینجا گایدن جدید و نسل نهمی :inlove:
    ۸٫ ریکانینگ ، یک ریکانینگ جدید با داستانی جدید و نسل نهمی
    ۹٫ سایلنت هیل ، یک سایلنت هیل جدید و پشم ریزون
    ۱۰٫ این سردسته آرزوهای دیدار مجدد من با گرافیکی نسل نهمی هست که احتمال به وقوع پیوستنش از ۱۰۰ درصد به ۰٫۵درصد هم نمیرسه ناسفرتو Nosfratu نمیدونم درست نوشتمش یا نه ، ولی اگر خیری پیدا بشه و این عنوان رو زنده کنه ، من قول میدم با هدفون حتی در حالت مرگ بازیش کنم ، گرچه میدونم از ترس حتما قلبم میگیره …..

  • 30nabhl گفت:

    من مکس پین ۴ میخوام و یه اسپلینترسل جدید
    و یه نیدفور اسپید خفن که واحد پولیش هم بالانس باشه
    و … بتمن و سونیک و تومب ریدر و میدل ارث
    ….
    چند سالیه شدیدا از بازی نقش آفرینی و جهان باز بدم میاد
    بطرز عجیبی اکثر بازیا افتادن تو این فاز
    البته دو روزه اساسین کرید ادیسی نصب کردم بدک نیس
    ولی خب بازیسازا خیلی کمتر به بقیه سبکا اهمیت میدن
    و اون بازیای که کلی باهاشون خاطره داریم کم کم دارن محو میشن
    میترسم اسپلینترسل بعدی هم اوپن ورلد بشه

  • Ryder گفت:

    منکه شدیدا منتظر یه دیسآنردم
    بنظرم که میرن سراغ داستان امیلی و وایمن

  • head of demon گفت:

    Killzone 4 – dead space 4- ninja gaiden 4- crysis 4wit her 4- new batman arkham
    این ها بازی هایی هستن که اگه معرفی بشن هایپ من میچسبه سقف و امیدوارم یه روزی ببینمشون

  • joel گفت:

    فکر کردم مقاله در مورد موارد کلی نسل ۹ باشه مثل هوش مصنوعی و جزئیات و …
    ولی زهی خیال باطل نویسنده فقط بازیهای مد نظر خودشو زده موارد مورد انتظار نسل ۹ :rotfl: :rotfl:

  • G.LN گفت:

    ای کاش سری هری پاتر ریمیک بشن.
    همیشه دوست داشتم نسخه ریمیک این سری رو بتونم بازی کنم

  • Dr.Ali گفت:

    تو بازیهای بخش دوم که گفتین با NFS و Crysis جدید موافقم. هرچند سری NFS هر سال منو ناامید می کنه و سری Crysis هم که زده تو کار ریمستر. Gears of war و GTA هم دوست دارم ولی بخصوص با GTA خیلی حال نمی کنم و صرفا چون Open world هست تجربه می کنم (می دونم الان منفی بارون میشم ولی خب سلیقه منه دیگه، چکار کنم؟!). نسخه های قبلی Thief و Fear هم بازی کردم و برام جالب بودن.

  • حمید گفت:

    فعلا منتظر تولید زیاد پلی استیشن ۵ هستیم که قیمت کمی واقعی تر شه و بشه خرید. بازی پیشکش

  • سلام دوست عزیز
    برای منم همینه دقیقا
    کل سری اساسینز کرید یک طرف
    برادرهوود هم یک طرف
    و این که دقیقا درسته اون مکان تیمارستان تیف حالت ترسناک و کلی جامپ اسکر و … داشت

  • Mr Ezio گفت:

    نظرتون درباره مکس پین ۴ چیه معلوم شه مونا از مکس بچه ای داره و این بچه می خواد انتقام مادرشو بگیره مثلا ۲۰ سال بعد بنطرتون ایده خوبی نیست؟

  • Nathan Drak گفت:

    من خیلی دوست دارم TMNT جدید داشته باشیم من هنوز نسخه ۲۰۰۷ این بازی رو دارم و ای کاش PES دوباره به اون دوران ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ برگرده

مواردی که دوست داریم در نسل نه ببینیم - گیمفا