هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید

هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوهای پَست، ژاپنی بنویسید

محمد حسین کریمی
۲۳:۵۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید

فضای توییتر می‌تواند در اکثر مواقع سمی و غیر قابل تحمل باشد، اما نکته مثبت آن توانایی برقراری ارتباط با افراد مشهور و همچنین سازندگان بازی‌های ویدیویی مختلف است. کارگردانان معروف گاهی اوقات نظرات جالبی را به اشتراک می‌گذارند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست، اما کیس مربوط به هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) بسیار عجیب، خنده‌دار و جذاب است.

هیدکی کامیا

هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) از آن دسته نوابغی به حساب می‌آید که به اندازه کافی مورد ستایش بازی‌بازان قرار نگرفته است. تمامی بازی‌های او با وجود فضاها و ژانرهای مختلف به یک دلیل مشخص شاهکار‌هایی فراموش نشدنی هستند: گیمپلی عالی. او Resident Evil 2، یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ را، کارگردانی کرده است، ژانر اکشن شخصیت محور را با معرفی سری Devil May Cry متحول کرد، بازی شاهکاری به نام Okami را به صنعت بازی‌های ویدیویی هدیه داد و باری دیگر به ژانر اکشن شخصیت محور بازگشت و با بازی Bayonetta این ژانر را تکامل داد. به سادگی می‌توان گفت که کامیا مهندس طراحی گیم‌پلی‌های بی‌نظیر است.

دست به بلاک هیدکی کامیا عجیب خوب است

ژاپنی‌ها را با چه خصوصیات اخلاقی می‌شناسیم؟ احترام گذاشتن به همه؟ صبر؟ خب، باید بگویم که هیچکدام از این‌ها در خصوصیات اخلاقی کامیا جای ندارد. بهتر بگویم، در شخصیت فضای مجازی او چنین خصوصیاتی دیده نمی‌شود. کامیا زودرنج است و همه را بلاک می‌کند. در مورد Bayonetta 3 سوال پرسیدید؟ بلاک! سوالی تکراری که قبلا به آن جوابی داده شده است پرسیدید؟ بلاک! بدتر از همه، به انگلیسی یا به زبانی غیر از ژاپنی به توییت او پاسخ دادید؟ بله درست است، بلاک! کاور توییتر او قابل توجه است:

هیدکی کامیا

برای حشره‌های موذی تکرار می‌کنم: همانطور که ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بار به شما گفتم، من تمامی افرادی که پست‌هایی با زبان خارجی منتشر می‌کنند را بلاک می‌کنم (بله انگلیسی هم جزوش است). مراقب باشید، حشره‌های موذی که زبان من را نمی‌فهمند و برایشان مهم نیست چه چیزی را توییت می‌‎کنم و هیچ درکی ندارند.

هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید

از Bayonetta 3 خبری نیست، اما کامیا بدبختی طرفداران بازی را به یادشان می‌آورد. ری‌توییت ۱۳۱۷ روز بی‌خبری از Bayonetta 3.

دانلود

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید
هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • با زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری) مشکل داره نه با نژاد. اگر نژاد پرست بود به ساعت نمیکشید که از توییتر حذف میشد حساب کاربریش.

      • البته نژادپرستی به اون نژادهایی که توییتر خاص میدونه… :wilt:

      • این بنده خدا نژاد پرست نیست ولی شمایی که میگی “ژاپنی‌ها” فلانن نهایت نژاد پرستیه فکر کنم دی ان ای این قوم رو مورد تحلیل قرار دادی که چنین فکتی صادر می کنی. اگر این بنده خدا هم نژاد پرست باشه درست نیست همه رو باهم جمع ببندی. منم حالم از زبان چینی بهم میخوره دلیل نمیشه نژاد پرست باشم و یه نفر نتیجه گیری کنم که فلانی نژاد خودش رو از چینی‌ها بالاتر میدونه، آخه نژاد چه ربطی به زبان، آداب و رسوم یا … داره. نژاد پرست یعنی نژاد خودت رو بالا بدونی و مثلا بگی همه‌ی هندی‌ها کثیفن و پایین‌تر از منن یا همه ژاپنی‌ها بی شخصیتن. نژاد پرستی ربطی به زبان و تلفظ کلمات نداره. شاید بشه طرف رو مغرور بدونی، اما نژاد پرست به هیچ وجه.
        دوما من موندم چرا خیلی ها مثل شما ذره‌ای تفکر نمیکنن در مورد اتفاقات مختلف و اولین چیزی که از ذهنشون تراوش می‌کنه رو تبدیل به کامنت می کنن. نوشته‌های انگلیسی این شخص برای این بوده که طرف مقابلش و دنبال کنندگانش بفهمن دوست نداره کامنت انگلیسی بشنوه، اگر ژاپنی مینوشت چجوری پیامش به بقیه میرسید؟
        سوما اگر کسی به قوانین پیج شخصی ایشون اعتقادی نداره و دوست داره با هر زبانی صحبت کنه، میتونه فالو نکنه و ریپلای نکنه.
        چهارما اگر نژاد پرستی بود این چیزا، زودتر از این که شما این صفحه رو ببینی از توییتر حذف شده بود. قوانین توییتر خیلی سرسخت‌تر از چیزیه که شما فکر می کنی.
        پنجما واقعا به کامنت هایی که به انتشار میرسونین فکر می کنین یا همینجوری برای خالی نبودن عریضه ریپلای می کنین؟
        ششماََ فکر کنم موضوع هیتر بی پایه و دلیل پلی استیشن بودن شما دلیلش به همین نژاد پرستیتون برگرده. من قبلاََ فکر می کردم یه دلیل ساده مثل سن پایین داشته باشه یا این که مثلا به تازگی با بخش کامنت آشنا شده باشید، ولی گویا موضوع چیز دیگریه.
        هفتماََ افرادی که ترس از شنیدن زبان‌های خارجی دارن و یا متنفرن از شنیدن این زبان‌ها با عبارت “Xenolingohassen” مطرح میشن نه “Racism” یا نژاد پرستی.
        هشتماََ این موضوع توییتر شوخی هستش و هیچ خارجی‌ای یا مدیای خارجی از این موضوع با بدنامی نام نبرده جز دو نفر مثل شما داخل ایران که جبهه میگیرن.

      • Alireza-spv گفت:

        منم بچه خرم آبادم
        هرکی لری حرف نزنه بلاک؟؟
        اگه نژادپرست بهم نمیگن پ چی باس بهم بگن؟
        دقت کنید کسانی ک گیم میسازن و گیمرن اینام آدمن
        نژادپرستم توشونه
        دیگه چون اسمش تو فضای گیمه نمیشه هر حرکت زشتی انجام داد ماس مالش کنیم

        • چیزی که شما ازش به عنوان Racist یا نژاد پرست نام میبری هیچ ربطی به این موضوع نداره و با نام Xenolingohassen شناخته میشه. بذار بیشتر برات توضیح بدم اگرچه می تونی خودت با سرچ کردن متوجه بشی که Racism و Xenolingohassen هیچ ارتباطی بهم ندارن.
          من اهل کرمانم.
          فرض کن یکی از لهجه کرمانی متنفره و میگه چرته! این یعنی اون نژاد پرسته و خودشو از من بالاتر میدونه؟ بنده خدا دوست نداره این ساختار زبانی رو بشنوه.
          هیدکی کامیا دوست داره داخل صفحه شخصی خودش با هم زبان های خودش صحبت کنه، بارها هم اعلام کرده بود، اما کسی توجه نکرد. در نهایت با لحن تندی این موضوع رو بیان کرد. من نژاد پرستی در این موضوع نمیبینم و اونو قضیه‌ای کاملاََ جداگانه تلقی می کنم. من نمیگم کار درستی کرده، اما صد درصد نژاد پرستی نیست.
          در ضمن شما صفحه شخصی خودتو زدی میتونی قوانین خودت رو بذاری. کسی نمیگه “نژاد پرستی” شاید اسم مغرور بهت بدن یا بی اعصاب ولی نتیجه گیری نمی کنن که نژاد پرستی.

          • Eternal Man گفت:

            تا صبح هم که بیاد کسی به شما بگه این حرکت چقدر زشته و مصداق بارز نژاد پرستی شما زیر بار نمیرید، بعدم کامنت آدمو تحریف میکنید – دوست نداره کسی کامنت به غیر از زبان خودش بسازه، پس واسه بازی هایی که کارگردانی کرده و واسه اعتباری که دست و پا کرده زیان انگلیسی رو استفاده نکنه، کسی مجبورش نکرد مخاطب جهانی جذب کنه، – بعد ببینید دلیل نمیشه هر بنی بشری که اسم استاد پشت اسمش خورد رو آدم بالایی بدونیم؛ این آدما، این کارگردان ها و بازیسازها سلبریتی های دنیای گیمن نه چیزی بیشتر از اون

            • به هیچ عنوان چنین چیزی نژاد پرستی نام نداره به طور واضح توضیح دادم چرا. باز طوطی‌وار یه چیزی رو تکرار می کنید. در ضمن پیج شخصی طرف چه ارتباطی با اثری داره که یه کمپانی خلق میکنه. منم نگفتم کار طرف زیبا و جالبه، گفتم “نژاد پرستی نیست” هر کاری رو اسمشو نژاد پرستی نمیذارن، حرفی که شما زدی و “اکثر” ژاپنی‌ها رو بنا بر تجربه شخصی یا هر چیز دیگری “با احترام بیشتر” بی شخصیت توصیف کردی خیلی خیلی بیشتر به نژاد پرستی نزدیکه تا کسی که دوست داره پیج خودش فقط زبان ژاپنی باشه. بهت توضیح دادم اصلا نام این حرکت کامیا چیه جوابی نداشتی. بهت با مثال توضیح دادم چرا مثلا کسی که از زبانی چینی خوشش نمیاد نژاد پرست نیست، بازم جوابی نداشتی. بهت گفتم “اگر نژاد پرستیه چرا پیجش بسته نشده؟” بازم جواب نداشتی. با یه N word زندگی یه سلبریتی بهم میریزه با یک کلمه فقط نژاد پرستی دنیا روی سر یه نفر خراب میشه، اما کامیا ۱۱ سال داخل توییتر فعالیت داره و “نژاد پرسته” به قول یکی مثل شما، اما توییتر خواب بوده و یه نفر انگلیسی زبان هم پیدا نشده پیگیری کنه. برای چی بدون استدلال صحبت می کنی. از کنترلر دوال سنس تا موضوع نژاد پرستی فقط هیت و ترول.
              دوستانه پیشنهاد میدم نژاد پرست نباشید و همه یا “اکثریت” یک گروه از افراد رو قضاوت نکنید. انسان ها مثل هم نیستند و نژاد پرستی چیزی جز زیر سوال بردن خود آدم نیست.
              در ضمن همه با اکثریت یا بیشترشون فرقی نداره.
              یکی به عنوان مثال کامنت شما رو بخونه و بگه “بیشتر ایرانی‌ها هیتر و ترول هستند” این درسته؟ یک نفر نمی تونه خاصیت همه رو نشون بده. در ضمن برای این که حرفی از “حرف در دهان شما گذاشتن” پیش نیاد:
              https://s4.uupload.ir/files/676768_5dnl.png
              این کامنت شماس که دقیقا با قسمت بولد شده برابره و شما گفتی ژاپنیا “خیلیاشون” خصوصیتی دارن که هر چه بیشتر بهشون احترام بذاری بیشتر “بی‌شخصیت” میشن. عین جمله شما هستش که داری اکثریت یه قوم رو قضاوت می‌کنی که نوعی نژاد پرستی به شمار میاد. بعد اومدی از کار کامیا که هیچ نژاد پرستی نیست و اسمش اصلا چیز دیگری هستش ایراد گرفتی.

      • XERXES گفت:

        فرمایش شما درست ولی مشکل با اون عبارت “حشرات موذی کثیف” بوجود میاد

    • XERXES گفت:

      من یه سرچ زدم این بزرگوار تاحالا ۱۷۰۰۰ اکانتو بلاک کرده 😐 خدا قوت 😐

  • Sam_fisher_47 گفت:

    اعصاب معصاب تعطیله :laugh:
    لامصب خودش به انگلیسی توییت میزنه نمیزاره بقیه انگلیسی توییت کنن :laugh:

  • چیزی که برام سواله این هس که، آیا این شخص که فرد بسیار بزرگی در صنعت گیم هم هس
    آیا الان هم میتونه بازی انقلابی مثل گذشته ارائه بده یا نه؟
    نه فقط هیدکی کامیا
    بلکه اشخاص بسیاری دیگر

    • انقلاب داخل صنعت گیم چیزی هستش که اصولاََ یک بار در زندگی هر شخص اتفاق میوفته. باید بودجه، شرایط، تیم و پشتیبانی از ناشر همگی به همراه ذهن باز و خلاق فراهم باشه تا نتیجه‌‌ای انقلابی به ثمر بشینه. ذهن خلاق یا شرایط و بودجه یا پشتیبانی از ایده های تازه همیشه برای هر شخص فراهم نمیشه. هماهنگ بودن تمام این شرایط خیلی سخت پیش میاد. این سال های اخیر هم که شرکت‌ها به جز عده‌ای محدود، زیاد ریسک نمی کنن. شینجی میکامی از آن دسته افرادی هستش که نتونست تاثیر قدیم خودش رو تکرار کنه. ولی اینو میتونیم بگیم که هیدکی کامیا استاد طراحی گیمپلی به حساب میاد و در اکثر پروژه‌هاش موفق بوده کار جدیدی رو از حیث گیمپلی انجام بده.

      • be name pc گفت:

        شینجی میکامی با اویل ویتین ۱ نشون داد بازم بهترین کارگردانه اویل ویتین خیلی نسبت با اثار قبلیش سطحش بالا تر بود اوج نبوغ شینجی و نشون داد ولی یسری منتقد با ایرادای بیخود بازیو نابود کردن رفت همین متای پایینشم باعث شد فروش کافی نکرد همین اویل ویتین و با دث استردینگ کوجیما مقایسه کنید مشخصه کوجیما بدون کونامی اونقدرا هم نابغه نیست

        • من در مورد کیفیت بازی های جدید میکامی صحبت نکردم، صرفا گفتم دیگه تاثیر قدیم و انقلابی که با RE 4 انجام داد رو تکرار نکرد که قطعاََ هم همینطوره. هر کسی که بخواد EVIL WITHIN رو انقلابی یا تاثیرگذار خطاب کنه به نظر من چیزی جز تعصب نیست، اما در مورد خوب یا بد بودن اثر میشه بحث کرد. در ضمن مدعی این موضوع شدن که میکامی بهترین کارگردانه خیلی صحبت و ادعای بولد و بزرگی هستش، آنقدر این صنعت آدم خلاق و تاثیرگذار مثل میکامی داره که گرفتن چنین تصمیمی به دور از تعصب خیلی سخته.

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          اویل ویتین عالی بود واقعا من ازش لذت بردم ولی کجا از اثار قبلیش سطحش بالاتر بود ، قبول ندارم اینو . کوجیما اتفاقا خیلی نابغه هست چه در خلق گیمپلی و چه بقیه موارد مربوط به ویدیو گیم ولی ظاهرا مسیر حرفه ایی خودش رو دستخوش تغییر کرده
          .
          .
          کوجیما و میکامی در نسل ۵ و ۶ جزو تاثیر گذارترین افراد ویدیو گیم بودن و امیدوارم باز هم یک اثر شاهکار دیگه تحویلمون بدن و شخصا سلیقه من به سبک میکامی خیلی نزدیکتره و کلا شخصیتشو دوس دارم و در اخر هر گیمری که خودشو علاقه مند میدونه به گیم و باهاش زندگی میکنه مدیون هنر این اساتید بزرگ هست مهم نیست الان چی میکنن اونا تاثیرشون گذاشتن اونم یه تاثیر بسیار بزرگ

    • be name pc گفت:

      باید دید بایونتا ۳ چیکار میکنه ظاهرا دوباره کارگردانشم خود کامیاس مثل قسمت اولش امیدوارم بازیو مولتی پلتفرم کنن برای پیسیرهم بزنن حیف این شاهکار نیست

    • والا در حال حاضر تنها کسی که بازیای انقلابی میده یه دوست نینتندوییه که اسمش خیلی سخته ( سازنده ی botw )
      بقیه ی بازیا بدون استثنا کپی موفقیت های نسل های قبلن
      البته هیدکی کامیا قبلاً انقلاب هاشو کرده و الان داره فقط رو شاهکار ساختن تمرکز می‌کنه که کارشو درست انجام میده

  • Ignite گفت:

    مثل صاحب قهوه‌خونه‌هاست که خودشون تو قهوه‌خونشون سیگار میکشن ولی اجازه نمیدن بقیه بکشن :‌ )))

  • جالب بود 😀 اگه این طرز رفتارش فقط یه جور پرسوناست براش و دوست داره اینطوری توی توییتر رفتار کنه به نظرم کارش مشکلی نداره و اتفاقا خیلی هم باحاله. به هر حال وقتی طرف حاضر شده در اون ویدیوی طنز حاضر بشه و مثل تویترش رفتار کنه لابد این کار براش مثل یه شوخیه و جدا منظوری نداره. طرف یه تروله 😀

    • Ignite گفت:

      اره دقیقا هر ادمی یک نوع طنز داره که مالا این آقا معطوف به غروره. و با وجود اینکه زبان از نمود های تفاوت های نژادیه ولی این آقا به هیچ و جه به کسانی که با زبان غیر صحبت میکنن کاری نداره و پیکانش به سمت خود زبان هست و به همین دلیل نژادپرستی هم محیوب نمیشه.

  • پس ایشون حق نداره به زبان انگلیسی توییت بزنه

  • Artorias گفت:

    سه نفر فقط سه نفر از کارگردانا هستن که هیچ وقت تکرار نخواهند شد نفر اول اقای میازاکی به خاطر دارک و بورن …. نفر دوم اقای شیجی میکامی به خاطر اویل۴ نفر سوم اقای اد بون به خاطر کمبت وسلام نامه تمام

  • SiRSiNa گفت:

    دوس داره میتونه جواب نده و بلاک کنه
    اما ، حشره های کوچولوی پست؟؟؟؟
    فکر نکنم طرز حرف زدنش قابل تحمل باشه
    حالا هرکیم که هست باشه این کار درست نیست (خودم میدونم توییتر حرفای خیلی چرت تر و سمی تر هم داره ولی نه واسه یه بازیساز…)

  • farshadx گفت:

    من که خیلی قبولش داشتم
    والا اگر میدونست یه اینجور ادمیه بازیهاش رو انجام نمیدادم
    یعنی چی هر کی ازش سوالی کنه با زبان دیگه بهش میگه حشره؟!
    یعنی عملآ به تمام زبان ها به جز ژاپنی داره توهین میکنه
    به نظر من هم نژاد پرستی میاد
    خوب نژاد پرستی یعنی چی؟! سفید پوستهام از سیاه پوستا نفرت داشتن و مثل حیون باهاشون رفتار میکردن
    حالا ایشون از زبانهای دیگه به جز ژاپنی متنفر و بهشون توهین هم میکنه 😯 😯
    به نظرم مصداق بارز نژاد پرستی هست

  • آرین گفت:

    سلام
    استاد خب حداقل جواب نده، بلاک کردن نداره که!

  • بدبخت صد بار گفته بود خب⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩

  • مدلین گفت:

    چه ترول جالبی :blush:
    میگه مثلا اگه این بازی حمایت کنید همه انبلاک میشن ولی باز همشون رو بلاک میکنه :disdain:

  • Artorias گفت:

    اینا چی فکر میکنن پیش خودشون حالا خوبه کاره ای هم نیست اخه دو سه تا بازی ساخته که اویل دو بینشون خوب بود تو مراسم گیم اورد شما میازاکی بزرگ رو برید ببیینید وقتی سکیرو انتخاب میشه میاد رو سن مردم چطور تشویقش میکنن نمیزارن حرف بزنه اصلا از چهرش مهربونی میریزه مرد خیلی بزرگیه انشالله هزار سال بمونه و فقط هاردکور بسازه

    • devil may cry خوب نبوده! بایونتا هم خوب نبوده! okami هم خوب نبوده! یا بازی نکردین یا تعریف یک بازی خوب رو نمی دونید چیه.

      • Artorias گفت:

        کریمی جان این بازیا جزو بازیای متوسط هستن دویل نسخه ی جدیدش دویله بایونتا هم که حقیقتش من دوست نداشتم با بقیه کاری ندارم اوکامی هم همینطور یدونه از اویل ۲ و یه کوچولو اویل ویتن وگرنه به زودی گاست وایر میاد برو ببین چی میشه اشغال

        • هیدکی کامیا یه کارگردانه.
          شینجی میکامی یه کارگردان دیگس.
          بایونتا و dmc و RE 2 توسط کامیا خلق شدن.
          گوست وایر توسط خالق رزیدنت به وجود آمده. اصلا سه جمله ای که نوشتی هیچ ارتباط و معنایی ندارن به همدیگه. فکر کنم هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع ندارین با توجه به این کامنت عرض می کنم.
          در ضمن این که شما خوشت نیومده دلیل نمیشه متوسط باشن یه نگاهی بندازی متوجه میشی چه از نظر منتقدها چه از نظر جمع کثیری از گیمرها جزو بازی های شاهکار هستند. هیدکی کامیا اگر بالاتر از میازاکی نباشه چیزی کم نداره از میازاکی به هیچ عنوان.
          با چه مقیاس و بر چه اساسی به دو تا از شاهکارترین‌ها و تاثیرگذارترین بازی‌های H&S تاریخ متوسط می‌گین خدا داند. یعنی این روزها به یه موارد عجیبی برخورد کردم که آدم شک می‌کنه به گیمر بودن طرف مقابلش:
          https://s4.uupload.ir/files/78658657456_tw9.png
          https://s4.uupload.ir/files/2142354235_23h6.png
          در ضمن کسی درخواست پیشبینی نکرد.

  • پین هد گفت:

    معلومه حسابی فضای توییتر جناب هیدکی کامیا رو عصبی
    کرده

هیدکی کامیا شما را بلاک کرد؛ حشره کوچولوها ژاپنی بنویسید