ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند

ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند

احسان شریعت
۲۲:۳۲ ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند

به گفته‌ی مت بوتی (Matt Booty)، رییس بخش بازی‌سازی مایکروسافت، قرار نیست شرکت ایکس‌باکس به استودیوهای خود بگوید که تمام عناوین خود را سرویس محور بسازند.

علی‌رغم ناکامی‌های متعدد بازی‌های سرویس محور، بسیاری از شرکت‌ها همچنان اصرار بر ساخت عناوین خود در این ژانر دارند. ایکس‌باکس با آثار سرویس محوری مانند Sea of Thieves و حتی Fallout 76 در جایگاه مطلوبی از این ژانر قرار دارد، اما طبق گفته‌ی مت بوتی، این جایگاه به معنای اجبار در سرویس محور بودن بازی‌های این شرکت نیست.

مت بوتی طی مصاحبه‌ای با سایت The Guardian در این باره اظهار کرد:

ما هیچ قصد و اجباری برای سرویس محور بودن بازی‌ها نداریم. برای مثال ممکن است عنوان Psychonauts 3 وجود داشته باشد، اما من هیچوقت به تیم شفر (Tim Schafer) نمی‌گویم که این بازی باید سرویس محور باشد، البته با دانستن تاریخچه‌ی بازی‌هایی که توسط او ساخته شده‌اند، فکر نمی‌کنم او عنوانی بسازد که فصلی باشد و به مدت پنج سال نیز ادامه داشته باشد.

حتی با وجود موفقیت بخش سرویس محور بازی‌هایی مانند Sea of Thieves و Halo Infinite، بوتی می‌گوید که عناوین مستقل همچنان برای ایکس‌باکس ارزشمند هستند. او گفت:

بازی Sea of Thieves به دلیل سرویس محور بودن طول عمر زیادی دارد و ما می‌خواهیم بخش چندنفره‌ی Halo فصلی باشد، اما ما به Compulsion Games، استودیوی ما در مونترئال، نگفتیم که عنوانی بسازد که دارای فصل یا ۶ بسته‌ی الحاقی یا چیزهای دیگر باشد. پس هیچ اجباری برای آنها در رابطه با فصلی کردن بازی‌های خود وجود ندارد.

البته می‌توان در بازی Halo Infinite مشاهده کرد که علی رغم داشتن فصل‌ها و بخش سرویس محور، این بازی هنوز هم یک بخش داستانی قدرتمند را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر ایکس‌باکس برای سال‌های آینده دارای عناوین در حال توسعه‌ی زیادی است، از Fable بعدی و Forza Horizon 5 گرفته تا Perfect Dark ،State of Decay 3 و Avowed. علاوه بر این عناوین، ایکس‌‌باکس بر روی پروژه‌های توسعه‌دهندگانی مانند اولانچ (Avalanche Studios) برای بازی Contraband و استودیوی IO Interactive برای عنوان احتمالی Project Dragon، کار می‌کند. با این همه‌، اگر بگوییم که فضای کافی هم برای آثار سرویس محور و هم برای بازی‌های مستقل و داستان محور وجود ندارد، کم لطفی کرده‌ایم.

همچنین شما ‌می‌توانید قسمتی دیگر از این مصاحبه که با فیل اسپنسر انجام شد را در این نشانی بخوانید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند
ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ایکس‌باکس تمام عناوین خود را مجبور به سرویس محور بودن نمیکند