فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت

فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌ مارک به سونی تبریک گفت

محمد حسین کریمی
۰۱:۴۶ ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت

رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، در توییتر خرید استودیوی سازنده‌ی Returnal یعنی هاوس‌مارک (Housemarque) را به سونی تبریک گفت. او همچنین در مصاحبه‌ای با IGN پیرامون این موضوع صحبت کرد که رد کردن و مخالفت با ادغام و خرید استودیوهای مختلف نگاهی کوته بینانه است.

پس از خرید شرکت زنیمکس مدیا (Zenimax Media) توسط مایکروسافت، شاهد نظرهای مختلفی پیرامون تاثیرات این خرید بر روی صنعت بازی‌های ویدیویی بودیم. اسپنسر در مصاحبه‌ی جدید خود توضیح داد که به برخی از واکنش‌های منفی نیز پرداخته و آن‌ها را خوانده است. با این وجود، او توضیح می‌دهد که M&A یا خرید‌ها و ادغام‌ها بخش سالمی از کسب و کار به حساب می‌آیند. او در این باره به IGN گفت:

من بعضاََ نظرات مخاطبین را می‌خوانم که در مورد خوب یا بد بود خرید‌های بزرگ شرکت‌ها صحبت می‌کنند. چیزی که من در مورد آن صحبت می‌کنم این است که راه انداختن هر کسب و کاری یک فعالیت ریسکی به حساب می‌آید و راه انداختن یک استودیوی بازی‌سازی حتی ریسک بالاتری را شامل می‌شود. حتی اگر یک تیم ریسک کند، شرکت یا استودیویی تازه را راه‌اندازی کند، آن را در طول سال‌های متمادی گسترش دهد و ارزش آن را بالاتر ببرد، باز هم این که بگوییم آن‌ها نباید تحت زیرمجموعه‌ی شرکتی دیگر قرار بگیرند، یک نظر کوته‌ بینانه است.

اسپنسر توضیح می‌دهد که استودیوهای کوچک‌‌تر با ملحق شدن به مجموعه‌ای بزرگ امنیت مالی پیدا خواهند کرد و منابع بیشتری را می‌توانند جذب کنند و به همین دلیل فروش می‌تواند گزینه‌ی بسیار مفیدی برای آن‌ها باشند:

مسیر ارزشمند کردن استودیوها و شرکت‌های کوچک، یک ماجراجویی ریسکی و پر‌خطر به حساب می‌آید. من همیشه به شرکت‌هایی که استودیوهای کوچک‌تر را زیر نظر می‌گیرند و آن‌ها را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه می‌کنند تبریک می‌گویم. آن استودیوهای کوچک نیز با زحمات خود به جایگاه و ارزشی رسیده‌اند که نظر شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده‌اند. یکی از رهبران این استودیوها در آینده یک تیم کوچک دیگر را تاسیس خواهد کرد و این روال ادامه می‌یابد.

هولست، رئیس استودیوهای پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ی اخیر خود با مجله‌ی بریتیش جی‌کیو (British GQ) به این سوال که “آیا در بحث خرید استودیوها و سازندگان مختلف کمی رقابت با مایکروسافت و فیسبوک وجود دارد یا خیر؟” پاسخ منفی داد. او توضیح داد که سونی در چنین موضوعاتی (خرید و تصاحب) بسیار دقیق و سختگیرانه عمل می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت
فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    به شخصه با حرفش درباره استودیو های کوچیک موافقم.
    به نظرم شرکت هایی که وضع مالی خوبی دارن تو صنعت گیم باید از استودیو های کوچیک حمایت کنن و اونا رو زیر بال و پر بگیرن. اینجوری میتونن استودیو ها رو رشد بدن و اون استودیو ها هم که بزرگ شدن میتونن به استودیو های دیگه کمک کنن.

  • من چهار سال پیش یه مقاله خوندم در مورد اینکه سونی در بعضی از استودیو های مایکروسافت رو ترغیب به جدایی می کند مثل بانجی و مورد حمایت قرار می دهد و این حرکت مایکروسافت در خرید های بزرگ و دسته جمعی خیلی به نفع سونی هست ، ایکس باکس تو کنترل همون استودیو هایی هم که داشت عاجز بود حالا که چند ده تا استودیو اضافه شده بماند . فرق خرید سونی هم همینه سونی یه ارتباط عمیق بین استودیو ها پیش از خریده شدن با استودیو های فرست پارتی خودش ایجاد می کند و جدایی آنها رو سخت می کند ولی مایکروسافت پشت سر هم استودیو هایی که مدنظرش هست رو بدون ارزیابی بلند مدت می‌خره و اون استودیو ها احساس رغبت و وابستگی به مایکروسافت نمی کنند و سونی می تواند از این بی نظمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف استفاده کند و بدون کمترین هزینه کاری ترین ضربه رو وارد کند. مثل بهرام چوبین که با ارتش ۱۴هزار نفره بر ارتش ۳۰۰هزار نفره خاقانات ترک غربی پیروز شد او در صفوف نامنظم سواره نظامی رخنه کرد و ارتش ترک رو پاره کرد

    • amazon گفت:

      “سونی در بعضی از استودیو های مایکروسافت رو ترغیب به جدایی می کند مثل بانجی”
      چه جالب شما اینو فهمیدی ولی مدیران ماکروسافت نفهمیدن تا کاری بکنن و نشستن تا سونی جدایی بندازه بینشون! این چیزی که گفتین خبر زرد هستش. خبر دروغی که فقط جنبه افزایش بازدید داره دوست من.

  • یزمان میگفت انحصار بده! بعد خرید بتسدا هم تا مدت ها معلوم نبود چی میگه و همش میگفت نمیخوایم کسی رو از بازی کردن هیچ عنوانی محروم کنیم و ازین حرف های فریبنده!

    تا سونی هاوس مارک رو خرید دید که بهترین فرصته بیاد بگه کی گفته استودیو خریدن و انحصاری کردن بده! 😀 غلط کرده هرکی گفته؛ منتظر خرید استودیوهای بعدی و انحصاری کردن عناوین مولتی بعدی باشید. :rotfl:

    • Ghost گفت:

      پیسی ، اندروید؛ ای او اس ؛ کنسول ۳۰۰ دلاری ، کنسول ۵۰۰ دلاری ، کلاود

      دیگه بیشتر از این دسترسی پذیری ؟

      گیمپس ۱ ساله ۳۰۰ تومن میدی اکانت رو میسازی تو اندروید میری سراغ بازیا بدون هیچ دردسر و خرجی . واقعا الان اسم اینو میزاری انحصاری و محدود کردن کاربرا ؟ من الان واقعا نمیبینم کسی از بازی کردن اینا محروم شده باشه فقط تو داری تو پلتفرم مایکروسافت به راحت ترین و بهترین روش های ممکن بازی هاشو اجرا میکنی(الان میخوای بگی ایرانیا نمیتونن دسترسی پیدا کنن که باید بگم هیشکی تو دنیا مارو اصلا آدم حساب نمیکنه و این قابلیت ها واسه کشور های دیگه هست. من دارم صورت کلی مسئله رو توضیح میدم)

      • Ghost گفت:

        تازه اپ برنامه هم امسال رو تلویزیونا قرار می‌گیره. یعنی بازی کردن فقط با روشن کردن تلوزیون و به راحتی وارد شدن گیم و بازی کردنشون

        • thelastofus گفت:

          پیسی که یه پلتفرم به شدت گرون هست مخصوصا این اواخر به خاطر رمز ارزها چندین برابر قیمت سابقش هم شده پس اصلا اونو حذف کن . کنسول سیصد دلاری یا بهتر بگم زباله غیرقابل بازیافت سیصد گیگی اصلا ارزش خرید نداره برای من سونی فن خیلی از بازیها ری تریسینگ روش ساپورت نمیکنه رزولوشن خیلی پایین فریم ناپایدار جزییات و تنظیمات گرافیکی پایینتر نسبت به کنسولهای اصلی نسل نهمی رزولوشن بعضی بازیها مثل مترو و مدیوم ( انحصاری مایکرو ) روش ۵۰۰p هستش برگشت به زمان رزولوشن سگا جنسیسه . اندروید و ای او اس و تلویزون های هوشمند که جز پلتفرمای بازیهای مایکرو نیستند فقط کلاود روی اینا هست که نیازمند اینترنت خیلی قویی و باثبات هست که توی همون امریکا هم خیلی گرونه این نوع اینترنت ها و هنوزم امریکایی ها و کشورهای پیشرفته و جهان اول انتخاب اول و آخرشون سخت افزاره حالا یا کنسول یا پیسی . بحث اینه اسپنسر توی مصاحبه قبلیش سونی رو متهم به این میکرد که انحصاریهاشو بعد از سال ها برای پیسی پورت میکنه و پیسی فنا رو مجبور به خرید سخت افزارش میکنه حالا بماند که سونی انحصاری هاش صفر تا صدش محصول خودشه و نرفته ناشر و لقمه آماده بخره و کاربران سایر پلتفرما را از آیپی ها و بازیهای مولتی پلتفرم محروم کنه زنیمکس جزء محدود ناشرهای تردپارتی بود که بازیهای زیادی روی پلتفرم نینتندو میداد الان صد میلیون کاربران نینتندو از بازیهای زنیمکس محروم شدند صد و بیست میلیون کاربران پلی استیشن از خیلی از آیپی ها و بازیهای مولتی پلتفرم محروم شدند و راهی ندارن جز خرید سریز ایکس پونصددلاری در کنار ps5 در صورتی که در حالت عادی با خرید چهارصددلاری کنسول ps5 دیجیتال هم بدون خرج اضافه میتونستند به ادامه این بازیها و آیپی های مولتی پلتفرم محبوبشون دسنرسی داشته باشند

          • arm4nii گفت:

            ینی خندت نگرفت خودت از این حق گوییهات؟؟؟
            ادم بی منطق و توهم زا دیگه اینقدر ندیدیم.
            میگم تو همونی نیستی که اقای کریمی جوابشو داد دیگه روش نشد با اون اکانتش دیگه توی سایت پیام بده و پیداش نشد و با اکانتهای دیگش حضور پیدا کردی؟
            اولا که سری اس مشخصه هدفش چه بازیبازهایی هستن و اکثر بازیهایی که ریتریسینگ دارنو اجرا میکنه شاید تک و توک نداشته باشه.
            دوما حجمش ۵۱۲ گیگ هست و سیصد گیگ نیست و بالاتره.
            اگه اینجوره اقای سونی فن پلی ۵ هم بهش بگیم ۶۰۰ گیگی؟
            بعدشم چرا چرت میگی که مدیوم و مترو ۵۰۰ p اجرا میشن؟توهم زدی یا ریاضیت ضعیفه یا اطلاعاتت کمه؟ رزولوشن این بازیها خبرش توی همین سایت هست و دیجیتال فاندری هم بررسی کرده و اطلاعات چرت تحویل مردم نده.
            خوبه اینهمه رزولوشن برات مهمه و ری تریسینگ که کنسول مورد علاقت تو اکثر بازیها داره از کنسول ماکرو ضعیفتر اجرا میکنه با رزولوشن پایینتر و ایا خوبه ما بگیم سری ایکس خوبه و پلی ۵ زباله؟
            راجب کلاود هم اطلاعات نداری و اینترنت خارجیام که پوکوندی با حرفت خخخخ.
            بیچاره فقط تو ایران و کشورهای شبیهشه که سخته دسترسی و اجرای کلاود و سرعت نت وگرنه کلاود اینده گیمینگه و همین الانم خیلیا دارن استفادهمیکنن و اینترنت عادی کشورهای معمول دنیا جواب میده و برو چهارتا مطلب راجبش بخون بعد دروغ بگو.
            از دروغ گویی راجب کلاود و رزولوشن این بازیها که اسم بردی و ریتریسینگ چیو ثابت کردی؟
            اینی که بفهمن دروغگویی؟
            بعدشم خیلی بازیهای انحصاری سونی که موفق بودن صفر تا صدش دست سونی نبوده.
            یا سونی ناشر بوده یا سونی پول داده قرارداد انحصاری اخذ کرده. نمونش هم زیاده که یه سرچ بزن.همه بازیهای سونی رو که استدیوهای بازیسازی سونی نمیسازن.
            وقتی اطلاعات نداری نیا نخندون کاربرارو.
            حالا باز بیا حق بگو و چهارتا خزعبله تلاوت کن.

            • thelastofus گفت:

              آرووووم باش . نمیدونم اون کی بوده اینقدر نقره داغت کرده که همه رو به چشم اون میبینی به هر حال آروووم باش آروووم باش . مترو اکسدوس بررسی اش دیجیتال فاندری مین رزولوشن ۵۱۲p برو خودت ببین مدیوم هم همین قدره . همین مترو که رزولوشن کنسول مورد علاقت یه ذره بیشتره فریمش زیر ps5 هستش در لحظه هات سنگین بازی ۸ الی ۱۰ فریم زیرش هست حجم سری اس ۳۶۴ گیگ هست که برخلاف دروغ مایکروسافت حجم نود و نه درصد بازیها روی این کنسول هیچ تفاوتی با حجم بازیها روی سری ایکس نداره همون سریز ایکس هم از لحاظ حجم زیر ps5 هست چون حجم بازیها تا حدود شصت درصد روی ps5 کمتره بخاطر فشرده سازی اختصاصی سونی . ps5 بازیهای نسل نهمی بیشتری نسبت به سری ایکس در خودش جا میده اینطور بگی بهتره سری اس در تعداد تک و توک بازی مثل واچ داگز لیجن ری تریسینگ ساپورت میکنه و در اکثر بازیها مثل کولد وار و dmc5 ری تریسینگ ساپورت نمیکنه دروغگو تویی دیگه م اینقدر فیشاری نشو

              • arm4nii گفت:

                محض اطلاعت دیگه خود سونی فنها هم میفهمن اکثر بازیهای مولتی روی سری ایکس کیفیت و اجرای بهتری داره و مقایسه های زیادی هم هست همه جا گذاشتن و اینو دیگه کسی نمیتونه زیر سوال ببره.
                راجب مترو و مدیوم و کلی بازیهای دیگم مقایسه و تحلیل گرافیکیش همه جا هست حتی همین گیمفا با زبان فارسی.بیشتر از این خودتو ضایع نکن.
                یه سرچ ساده زدن که اینهمه دروغ نداره.
                دیجیتال فاندری هم هست و انگلیسی بلد نیستی تو یوتوب خودش اتومات میزاره برات یا لااقل توی گوگل تزانزلیت بزن.
                اون بنده خدا کسیو فشاری نکرده اون سوژه خاص و عام و مظهر خنده بیشتر بچه های سایت بود که الان حکمشو تقدیم تو کرده خخخخخ.
                حجم بازیها توی پلی ۵ میزان ۶۰ درسد کمتره؟؟؟؟وای خدا.خخخخ.
                تو دیگه چه سمی هستی.
                ریاضی بلدی یا نوشتن اعداد و حروف الفبا خدایی بلد نیستی؟؟؟
                بعد یه سوال اینارو میگی جدیه یا داری ادا در میاری؟
                افرین پسر خوب پس حجم سری اس ۳۰۰ گیگ نیست و ۳۶۴ گیگه این یه دروغت.
                اخه ایکیو این سمهایی که گفتی جایی نگو بهت میخندن راجب حجم بازیهای مشترک ۶۰ درصدی و رزولوشن بازیها و کیفیت اجرایی و ریتریسینگ.
                باید توی این سایت به افراد کم سن و سال اجازه فعالیت و کامنت دادن ندن تا به سن بلوغ برسن یا مدرک از نهضت سواد اموزی بیارن که حداقل سواد و فهم حقایق رو داشته باشن.

                • thelastofus گفت:

                  قشنگ مشخصه بزرگترات برخلاف میل خودت اشتباهی یه ایکس باکس برات خریدن تو هم هر کسی بیاد بگه بالای چشم ایکس باکس ابروعه میای بهش فحش میدی چقدر ادبیات و طرز حرف زدنت سطح پایینه . راجع به اون شخصی که درباره ش حرف میزنی هر کی بوده مشخصا برات بی اهمیت نبوده قشنگ مشخصه کاری باهات کرده و داغی روی دلت گذاشته که بعد از مدت زیادی هنوز توی فکرشی و به کابوست تبدیل شده که همه رو اون شخص خاص میبینی . تو وقتی کنترلی روی اعصابت نداری و هر کسی چیزی برخلاف اون قدسیه ایی که از ایکس باکس توی ذهنت ساختی بگه میای اینجوری با ادبیات زشت حرفای بی محتوا و بچه گانه میزنی بهتره اصلا توی سایت نیای و نظراتو نخونی تا فشارت بالا نره . حتی دانش فنی هم نداری که ارزش داشته باشه بخوام باهات در موردش حرف بزنم ولی به هر حال میگم برای سایر کاربرها اونا بخونند اولا من اصلا در مورد سری ایکس و قدرتش حرف نزدم که میای اینجا برای من داستان تعریف میکنی اتفاقا گفتم سونی فنا بجای سری اس باید سری ایکس بخرن چون فقط سری ایکس و ps5 کنسولهای واقعا نسل نهمی هستند سری اس یه کنسول برای کژوال گیمرا و کسایی هست که فقط فیفا بازی میکنند بازیهای زیادی هنوز روی ps5 و سری ایکس هم نیومده که میگی اکثر بازیها روی سری ایکس بهتر اجرا میشن اختلاف این دو کنسول بسیار بهم نزدیکه و هر دو کنسول بسیار عالی هستند در سخت افزار اما سری ایکس دوال سنس و ویژگی های منحصر به فرد این دسته را نداره و خب اینم یه برتری برای ps5 هست اکثر بازیها توی آبان و آذر اومدن که اکثرشون روی ps5 بهتر اجرا شدن بازیهایی مثل والهالا و کولدوار الان فصل اومدن بازیهای جدید نیست اون تعداد اندکی که هم اومدن یکی در میون یه بار روی ps5 بهتر بودن یه بار روی سری ایکس با این وجود اختلافشون اینقدر اندکه که اصلا مهم نیست مثال میزنم برات مثلا بازی کنترل روی ps5 عملکرد بهتری داشت فریم بیشتری داشت بعدش رزیدنت اویل هشت روی سری ایکس با اختلاف جزیی میانگین یک فریم بیشتر از ps5 داشت عوضش لودینگ یک و نیم ثانیه روی ps5 داشت و لودینگ هشت ثانیه ایی روی سری ایکس داشت یعنی لودینگش ۶ برابر از سری ایکس سریعتر بود مترو اکسدوس رزولوشن کمی بیشتر روی سری ایکس و فریم بهتر روی ps5 شخصا فریم برام مهم تره پس نیا اراجیف تحویل من بده بزار یه مثال دیگه بزنم بازی مورتال شل اوایل روی سری ایکس بهتر اجرا میشد ولی بعد از اخرین اپدیت روی ps5 بهتر اجرا میشه پس میبنی اختلاف ps5 و سری ایکس بسیار ناچیز و سینوسی هست و نمیشه بگی کدوم بهتره . هنوز توی باد اون اختلاف زیاد وان ایکس با پرو هستید ps5 و سری ایکس جفتشون عالین و برتری خاصی نسبت به هم دیگه ندارن ولی مثلا سری ایکس دوال سنس و ویژگی های رابط کاربری جدید ps5 نداره که خب این یه برتری خیلی بزرگ برای ps5 هست وقتی میگم هیچی بارت نیست و فقط یه فن بوی بچه سال هستی بخاطر همینه که تکنولوژی اختصاصی کراکن سونیو قبول نداری مثل بچه ها انکارش میکنی رجوع کن به حجم همون بازی کنترل ببین چقدر اختلاف حجم دارن وقتی از تکنولوژی کراکن استفاده بشه همین بازی کنترل ری تریسینگ روی ps5 و سری ایکس داره روی سری اس ری تریسینگ نداره بازیهای dmc5 و کولدوار هم روی سری اس ری تریسینگ ندارن دلیلش چیه مشخصه دیگه این کنسول کنسولی نیست که گیمرهای حرفه ایی و کسایی که ps5 دارن برن بخرن بخاطر همین گفتم مناسب سونی فنا نیست ناپایداری شدید فریم در خیلی از بایها داره زمانی که ps5 و سری ایکس روی شصت فریم قفل هستند روی سری اس فریم میاد روی حدود ۴۵ خیلی از بازیها تنظیمات گرافیک و پوشش گیاهی و کیفیت تکسچرها و کیفیت افکت ها روی سری اس پایینتره رزولوشن در حالت پرفورمنس روی سری اس هم غالب بین ۷۲۰p و ۱۰۸۰p هست و بعضی بازیها مثل مترو اکسدوس هم تا ۵۱۲p هم رزولوشنش پایین میاد . در اخر یه نصیحت دوستانه بهت میکنم اون اسباب بازی که برات خریدن ارزش اینقدر حرص خوردن و فشاری شدن نداره بشین بازی یه دلاریتو روی گیم پس بزن اینقدر به ps5 فکر نکن انشالله خودت بزرگ شدی دیگه کنسول اشتباهی برای خودت نمیخری

              • arm4nii گفت:

                میتونی بری پیامهای اولتو بخونی نمیدونم چرا زورت اومده با دلیل و مدرک و ادرس درست جوابتو دادم.وقتی اطلاعات غلط و دروغ میگی و الکی اطلاعات میدی به کاربرا یکی باید جوابتو بده و اطلاعات غلطی که میدیو درست بگه.نمیدونم چرا بیشتر خودتو مضککه اعضای سایت میکنی اما درست بخون کانتامو جواب اطلاعات غلطت توش هست.
                من فارسی جوابتو دادم و مقایست کردم با یه بنده خدایی در سطح و لول خودت که خیلی چیپ بوده و گفتم که مایه خنده همه بود اما نمیدونم باید کجایی حرف بزنم که بفهمی ین جمله ساده رو و ربط ندی به چیزای دیگه و چه ربطی به فشاری شدن و…
                اونم حرفای توروتکرار میکرد و نویسنده سایت جوری محترمانه جوابشو داد با دلیل و مدرک که دیگه روش نشد با اون اکانتش کامنت بده.دیگه نمیدونم چجور حرف بزنم بفهمی و نپری روی شاخه بحثی دیگه و…. بعدم پسر کوچولو جان بیخود اسم بزرگترارو نیار چون من مثل امثالت نیستم که پول از ولیم بگیرمو کنسول بگیرن برام.همه مثل خودت نیستن که.

                • thelastofus گفت:

                  منکه نفهمیدم چی گفتی از بس نظرت غلط املایی و نگارشی داشت در ضمن من اطلاعات غلط میدم یا تو ؟ مگه نمیگی سری اس برای اکثر بازیها ری تریسینگ ساپورت میکنه و فقط تک و توک بازی روی سری اس ری تریسینگ نداره ؟ پس چرا این همه بازی مثل کنترل و dmcV و کالاف cold war ری تریسینگ روی سری اس ندارند ؟ بازی Doom Eternal همین امروز نسخه نسل نهمیش اومد بازی استودیو id سافتور استودیو فرست پارتی مایکروسافت چرا این باژی Doom Eternal روی سری اس ری تریسینگ نداره و ساپورت نمیکنه ولی روی ps5 و سری ایکس ری تریسینگ داره اینکه دیگه استودیو فرست پارتیه خود مایکروسافته پس این یعنی این کنسول توانایی اجرای ری تریسینگ در اکثر بازیها رو نداره یاد بگیر وقتی از چیزی اطلاعات نداری بخاطر فن بوی بازی و تعصب روی اسباب بازی که برات خریدن نیای چرت و پرت بگی

                • arm4nii گفت:

                  خوبه واسه بقیه حرفام جوابی نداری.
                  تو میگی ریترسینگ ندارن من میگم داره.
                  دهها بازی اومده ریتریسنگ داره و راحت اجرا میکنه حالا چند تا نداره چه ربطی داره به کل بازیها.
                  بعدم از روز اول سری اس مشخص کرده مخصوص کیا هست و چه بازاری رو هدف گرفته اما ادم نباید دروغ تحویل مردم داد.جواب اون بحثهایی که کردیمو چرا نمیدی و پیامها هستش.
                  نگاه چقدر اطلاعاتت ناقصه.دووم الان چه ربطی به استدیو فرست پارتی ماکرو داره.مگه اونموقع که دووم اومده شرکت سازندش مال ماکرو بود.بعدم بهینه سازی و اپدیت نسل جدید که لپ لپ نیست توی فروشگاه بفروشن بعدشم ماکرو و بتسدا تازه نهایی شده قراردادشون و باید صبر کرد راجب کیفیت نهایی اجرای بازیهای نسل نهمی نه بازیهایی که بر پایه نسل هشتم اومده.اگه اینجوره کنسولی که طرفدارشی و بابا مامانت قراره برات بخرند خب بازیهای نسل هشتمیو زاییده که.بعدم من فارسی راجب خریدن کنسول و اینا جوابتو دادم اما تو مشکل فهم داری و من نمیتونم بیشتر از این باهات بحث کنم.

                • thelastofus گفت:

                  دیدی ضایع شدی ؟ دیدی جوابی نداشتی بله سری اس هدف خاصی داره برای کژوال گیمرایی مثل تو ساخته شده که هیچی از گرافیک و پرفورمنس بازیها سرشون نمیشه حیف اون پولی که پدر و مامانت دادن برات کنسول خریدن چون هیچی از کنسول و گیم نمیفهمی فقط دنبال فن بوی بازی هستی و منتظری یکی بیاد به اسباب بازیت انتقاد کنه بیای بهش حرف بزنی بتسدا ده ماهه توسط مایکروسافت خریداری شده این نسخه نسل نهمیش توی همین چند ماه اخیر روش کار کردند نابغه جان . اسم ببر بازیهایی که روی سری اس ری تریسینگ دارند غیر از واچ داگز لیجن نام ببر این همه بازیساز اومدن از سری اس انتقاد کردن اونوقت تو شلوارک پوش میای تز چی میدی خودت نمیفهمی چی میگی الان اعتراف کردی هدف سری اس برای کسایی خاصیه خب عقل کل مگه منم همینو گفتم پیسی گرونه نت قوی و باثبات در دسترس اکثر مردم جهان نیست و گیمرای جهان هنوز تمایل به سخت افزار دارند آمار هم همینو نشون میده سری اس کنسولیه برای کژوال گیمرا بدرد گیمرا نمیخوره پس یه سونی فن مجبوره بره سری ایکس پونصد دلاری بخره فهم این مطالب برات سنگینه البته

      • MahyarMsm گفت:

        شاید یکی نتونست دوتا کنسول داشته باشه این نسل
        یکی مثل من که با تمام عناوین بتسدا خاطره دارم الان با این کار مایکرو نمیتونم بازیای ایندش رو بازی کنم بازیایی که خیلی براش هایپ بودم و منم اگه کنسول نسل نهم بخرم ps5 اول میخرم و بخوام کنسول ایکس باکس بگیرم باید کلی باز پول بدم
        این اسمش چیه؟ محدود کردن نیست؟ بازم توی ایران داری بازی میکنی اما الان خیلیامون برای اینکه بازیای بتسدا رو بازی کنیم باید بریم ۱۶ میلیون پول یه کنسول بدی
        اینا کار اقایی هست که با بازیای انحصاری مخالف بودن

      • اولا اون ها سرویس ابری میخواد با نت قوی که خیلی از کشورهای اروپاییش هم ندارن
        دوما ۱۲۰ میلیون کاربرد پلی استیشن پشم؟ کم روی دو رویی این آدم ماله بکش بابا

    • thelastofus گفت:

      ضمن تایید صحبتای شما که همین قبل از خرید بتسدا بود زمانی که سونی پشت سر هم انحصاری های شاهکار که حاصل دسترنج خودش بود میداد بیرون فیل بزرگ اومد گفت انحصاری ها با روح صنعت گیم و لذت بردن گیمرها مغایرت داره و ما مخالف انحصاری شدن بازیها هستیم حالا همون شرکت هشتاد درصد بازیهای در دست ساختش آیپی ها و بازیهای مولتی پلتفرم سابق صنعت گیمه و گیمرهای زیاد کنسول های نینتندو و سونی رو از تجربه بازیهای مولتی پلتفرم محروم کرده . طرف صحبتم با اوناییه که میان خرید زنیمکس را با این استدلال ماله میکشن که مایکرو مجبور بوده وقت نداشته استودیو کوچک بخره پرورشش بده وگرنه نسل نه هم مثل نسل هشت شکست میخورده اولا باید به این ماله کشان گرامی گفت مگه مایکروسافت سال اول حضورش در صنعت گیمه که وقت نداشته مایکروسافت بیست ساله در صنعت گیم حضور داره توی این بیست سال چه غلطی میکرده ؟ دوما این خوی درندگی و مونوپولی و تصاحب شرکت های بزرگ بازیسازی از همون ابتدای حضور مایکروسافت در صنعت گیم به شکل خیلی افراطی وجود داشته ممکنه ایکس باکس فنای امروزی سنشون اونقدر نباشه که به یاد داشته باشند اما ابر شرکت بازیسازی RARE زمان خودش غولی بود برای خودش و انواع و اقسام بازیهای متنوع با کیفیت تولید و عرضه میکرد اگه خرید بتسدا بزرگ بدونید اون خرید به مراتب بهتر و بزرگتر بود و با مبلغ درشتی که اون زمان با توجه به ارزش خیلی پایینتر صنعت گیم خیلی حساب میشد این استودیو خریداری کرد نگاه به الانش نکنید که خود ایکس باکس فنا هم rare رو جز ده استودیو برتر از ۲۳ استودیو مایکروسافت قرار نمیدن rare اون زمان غول بی شاخ و دمی بود با مدیریت ردموندی ها به این جایگاه رسیده از این خرید بزرگ بگذریم میرسیم به رویای خرید نینتندو که با خنده های چند ساعته تحقیرآمیز مدیران اون وقت نینتندو بدرقه شدند همون سال ها بارها تلاش کردند EA را بخرند اما موفق نشدند همین پارسال که وارنر به فروش گذاشته شد مایکروسافت بدو بدو اومد توی صف خرید وقتی هرمن هولست میگه خرید تصادفی منظورش این نیست که بتسدا استودیو بدیه منظورش اینه مایکروسافت فقط منتظره یه شرکت بزرگ وضع مالیش یه ذره به مشکل بخوره بره سریع بخرتش براش مهم نیست که میتونه با اون شرکت بزرگ همکاری بدون مشکل داشته باشه یا نه

    • amazon گفت:

      یکی از دو رو ترین چهره های صنعت گیمه این بشر. وقتی یه بیزینس منو بیاری بکنی مدیر بخش گیمینگ همین میشه دیگه. به جای پیشرفت و خلق چیزهای نو گیمپسو ایجاد میکنه تا ماه به ماه پول از جیب گیمرهای بیچاره واریز بشه به حسابش. وقتی به سونی و نینتندو نگاه میکنی موجی از خلاقیتو میبینی که با عشق توسط مدیرانی که خودشون گیمرن ساخته شده.

      • vas گفت:

        داداش جیم رایان بیزنس منه ها

        اسپنسر از زمان اکس باکس اورجینال تو بخش گیم فعالیت میکرده.

      • Xbox+Bethesda گفت:

        پرت و پلا نگو بیزنس من جیم رایانه که تو عمرش یه کنترلر دستش نگرفته اسپنسر یه گیمره که نیاز گیمرا رو میدونه نه مثل جیم رایان به فکر پول باشه بازی هاشو بده رو پیسی بازی هایی که شناسنامه کنسولشن.
        درمورد گیم پس مگه مجبورت کردن گیم پس بخری برو ۶۰ ۷۰ دلار بده خود بازیو بخر گیم پس برا ایرانیا بهترین راه تجربه گیم به صورت قانونیه!
        یعنی قشنگ دیگه دارین با چرت و پرت گفتن ترول میکنید انقد ادم سطح ندیده بودم.

        • Black Knight گفت:

          نمیدونستم تو خونه جیم رایان هستی از کل زندگی شخصیش خبر داری !
          چه قدر بچه ای که تو دیدن یه عکس که اسپنسر کنترلر گرفته دستش جوگیر شدی و فکر میکنی فقط اسپنسره که گیم میزنه !
          یکم بزرگ شو انصافا مگه مدیر بودن تو بخش گیم به بازی کردنه ؟
          وقتی چیزی نمیدونی لازم نیشت از خودت حرف در بیاری همین جیم رایان بود که سرویس های سونی رو از این رو به اون رو کرد و استودیو های سونی رو تقویت کرد طوری که روی چند تا بازی کار بکنن همین جیم رایان بود که تو ۱ سال سه تا خرید انجام داد و سونی رو بیش از پیش تو بخش ها مختلف گیم قوی تر کرد همین جیم رایان بود که سونی رو تو بخش بازار PC داره قوی میکنه و داره سونی رو برای آینده گیمینگ یعنی کلاود آماده میکنه
          من کاری با اون ترول ندارم ولی تو هم منطقی نیستی وقتی درباره چیزی اطلاع نداری لازم نیست حتما دربارش حرف بزنی صرفا برای اینکه نمیتونی موفقیتاشو تحمل کنی

      • Arno گفت:

        اگه ۵۰۰ تا بازی شامل ۲۰۰ بازی با متای بالای ۸۵ رو با قیمت ۱ دلار در اختیار گیمرا بزاری اسمش میشه زدن جیب گیم بیچاره ولی اون نینتندو که بازیای موبایلی که مشابه اونا رو گوگل پلی ۱ تا ۵ دلار قیمت دارن یه ماریو توش میچپونه و ۶۰ دلار تو پاچه گیمر میکنه و سونی که بازی ۱۰ ساعته و یکبار مصرف رو ۷۰ دلار میندازه اسمش میشه خلاقیت و عشق به گیمر؟ :rotfl: :rotfl:

    • farshadx گفت:

      اگه این کار ماکرو انحصاری بزار کلآ همه بازی هارو انحصاری کنه
      فقط دست امثال سونی نیوفته مشکلی نیست
      دیدم با اسپایدر من چیکار کردم
      اون بهونه قدیمیتون که اسپایدر من یه بازی ضعیف بود هم نگه دارید برای خودتون تا قبلش همه نسخه هارو بازی کردم و اتفاقآ چند نسخه عالی هم داشت

      • دیدی با اسپایدرمن چه کار کرد؟ یک بازی شکست خورده رو شاهکار کرد
        دیدی با ریر و اسکال بند و … چه کار کرد؟ دیدی با نینجا تئوری چه کار کرد؟ چقدر تو متعصبی

        • Wild Rage گفت:

          محض اطلاع میگم:
          وقتی مایکرو ریر رو خرید بیشتر افرادش رفته بودن به نینتندو
          اسکیل باند هم باید بگم که استودیوش داشت یه جورایی بودجه مایکرو رو میدزدید برای بازی خودش و خدا را شکر که مایکرو مچشون رو گرفت
          نینجا تئوری هم که در بهترین وضعیت ممکنشون هستن و هر چند روز دارن افراد جدید میارن تو استودیوشون.
          یکم سعی کنید دانشتون رو ببرید بالا

          • thelastofus گفت:

            در آینده اگه بتسدا هم گند بزنه شما فن بوی ها میگید بتسدا قبل خرید افت شدید داشت فالوت ۷۶ با متای قرمز پنجاه داد ولفشتاین اخری افتضاح بود فالوت چهار هم متای ۸۶ داشت و گوتی و بیگ وینر نشد کلا بتسدا نسل هفت دو تا گوتی و سه تا بیگ وینر داشت با چندین متای بالای ۹۰ اما در نسل هشت نه تنها هیچ گوتی و بیگ وینری بدست نیاورد بلکه توی کل نسل هشت حتی یه بازی با متای ۹۰ و بالای ۹۰ نداشت کلا بهونه آوردن بی منطق جز ذات شما هستش rare رو مایکروسافت به این روز انداخت rare بهترین آیپی ها رو داشت تک تک این آیپی ها بدست مایکرو نابود شد اخریش آیپی Battletoads بود که یه آیپی شاهکار بود که مایکرو نابودش کرد با نسخه جدیدش که پارسال دادش دست یه استودیو ضعیف اینم بگم هیچ استودیوی بزرگی در اوج به فروش نمیره معمولا استودیوهایی که دچار مشکل مالی و مسلما دچار افت میشن خودشونو در معرض فروش قرار میدن پس این بهونه ها قانع کننده نیست دنبال بهونه جدید باشید

            • Wild Rage گفت:

              اول از همه فن بوی شمایید که حالت دفاعی گرفتید. من فقط یه سری فکت رو گفتم که مردم اطلاعات اشتباه وارد کلشون نکنن.
              بتسدا ربطی به حرف هایی که بالا زدم نداره پس معذرت میخوام ولی نمیتونم حرفاتون درباره بتسدا رو به هیچ جام بگیرم
              ریر هم همونطور که گفتم اعضای خوبش رفتن نینتندو (بالای ۷۰ درصد اعضا اینطور که میگن).
              اینا رو با سرچیدن هم میتونید پیدا کنید.
              لطفا دنبال تفرقه افکنی نباشید

      • صنعت گیم داره مسیر خودش رو میره و به حرف منو شما کاری نداره.
        مسئله یادآوری دروغ های قشنگی هست که فیل اسپنسر میگفت و زد زیر همشون. یادمون نرفته که همتون زیر پرچم اسپنسر، هی نق میزدید انحصاری دیگه چیه و این کارا خوب نیست :rotfl: ولی حالا ببین فقط تو همین کامنت داری چجوری حرف میزنی. 😀

        • farshadx گفت:

          اتفاقآ همیشه منتقد سیاست کثیف انحصاری بودم و هستم برعکس شما @PARASITE EVE 2 @pegasus
          اسپنسر راستگو@ (اینم که دیگه اصلآ ولش کن)
          فقط وقتی ماکرو این کارو بکنه بد میشه و کار خوبی نیست
          وقتی سونی بکنه بهترین کار دنیارو انجام داده
          جمع کنین این حرفهایو رفتار های دوگانه تون رو شما فن بازی و گیم نیستین فن برند هستین
          والا بخدا خستمون کردین هر کار سونی بکنه مشکلی نیست بهترین کار ممکنه
          خدا نکنه ماکرو کاری بکنه حوری هیتش میدین انگار ارث پدرتون ازش میخواین
          تا کی میخواید اینقدر عقده فن باشین خدا میدونه

      • pegasus گفت:

        نوش جونش گرفته اسپایدی و شاهکار کرده

        • farshadx گفت:

          ما هم نگفتیم کوفتش یا بازی بدی ساخته
          اما دم به دقیقه نیاین هیت بدین ماکرو شیطانه ماکرو صنعت بازیهارو خراب کرد ماکرو فلان بازی انحصاری کرد
          دیگه اینو از هر کس که بشنویم خدا وکیلی از سونی فن جماعت نباید بشنویم
          سونی فنهایی که به انحصاری افتخار میکردین و دلیل کنسول گرفتنتون انحصاری بوده نمیتونین به سیاست انحصاری ماکرو خورده بگیرین
          دیگه مسخره همه چیز در اوردین دقیقآ مثل کودکی که فقط میخواد پوز اسباب بازیش رو بده

      • TzzzT23 گفت:

        دوستان لطفا یکی ترجمه کنه اگه زبان این دوستمون رو بلد هست

    • Arno گفت:

      ” استودیوهای کوچک‌‌تر با ملحق شدن به مجموعه‌ای بزرگ امنیت مالی پیدا خواهند کرد و منابع بیشتری را می‌توانند جذب کنند و به همین دلیل فروش می‌تواند گزینه‌ی بسیار مفیدی برای آن‌ها باشد”
      چه ربطی به انحصاری کردن داره؟ هنوزم اسپنسر مخالف انحصاری کردنه و گفته برا تمام پلتفرم های دارای گیمپس عرضه میشه بازیای بتسدا.
      سونی البته خودش هم دیگه توان مالی نداره برا انحصاری کردن و تمام بازیاش داره برا pc عرضه میشه.

      • کل پست خیلی واضح و خوانا برای همه قابل مشاهده ست که معناش هم همون چیزی هست که من گفتم؛ مخصوصاً اونجا که میگه : “رد کردن و مخالفت با ادغام و خرید استودیوهای مختلف نگاهی کوته بینانه است” قشنگ یعنی منتظر فرصت بوده تا بعد از خرید یه استودیو توسط سونی، بیاد خرید بتسدا و محروم کردن کلی گیمر از بازیهای بتسدا رو توجیه کنه.

        و اینکه یه شرکت بازیهای انحصاری کنسولش رو برای pc هم منتشر کنه، یه تصمیم تجاری هست. ولیکن خودتو گول نزن و ما رو احمق فرض نکن که انتقادهای فیل اسپنسر از انحصاری کردن بازیها توسط سونی، منظور و دقدقه اش این بوده باشه که کاش بازیهاشون رو روی pc هم منتشر کنن و سود بیشتری به جیب بزنن! :rotfl:

  • Hasan0930 گفت:

    این تبریک رو گفت تا فردا که اوالانچ و بقیه رو خریدن کسی بهشون گیر نده که بازی های مولتی رو انحصاری کردی..خوب سونی هم داره همین کارو می کنه….

  • سینا گفت:

    دمش گرم.ولی خوب یکم حزب بادی اسپنسر جان.مخصوصا از اون بیدای لرزون در خصوص انحصاری کردن بازی ها!

  • pegasus گفت:

    مدیریت سونی میاد هی به مدیریت مایکرو تیکه میندازه اسپنسر هم همیشه تبریک میگه

  • amazon گفت:

    این دورویی فیل اسپنسر حالمو به هم میزنه. آقای اسپنسر. بله با شما هستم! هنوز ۶ ماه نگذشته از اون ویدیوی مسخره کردن پایه کنسول پلی استیشن ۵ توسط تیم ایکس باکس! الان تبریک میگین؟ همه ما میدونیم هدفتون چی بوده. هدف اصلی از این تبریک این بوده که تو اخبار دنیا، وقتی خبر خرید دوتا استودیو توسط سونی داره پخش میشه نام ایکس باکس هم اون وسطا پخش بشه تا تاثیر خرید این استودیو ها کمتر به چشم بیاد. ایکس باکس از کجا (دوران فوق طلایی ۳۶۰) به کجا رسید. #خجالت

  • Black Knight گفت:

    جالبه که خود اسپنسر هم داره درباره حمایت از استودیو های مستقل و همکاری باهاشون صحبت میکنه بعد یه سری اعتقاد دارن مایکروسافت فقط باید ناشر بخره !

  • و سونی خرید بتسدا رو تبریک گفت؟

  • @alistar گفت:

    این بشر چرا خودشو نخود هر آشی میکنه

    • Xbox+Bethesda گفت:

      فرق یه ادم با شخصیت با کسی که هیچ بویی از شخصیت نبرده و فقط تیکه انداختن بلده همینه.

      • Black Knight گفت:

        یعنی یا واقعا نمیفهمی یا خودتو زدی به نفهمی !
        از سونی سوال پرسیدن که سیاست شما در رابطه با خرید چیه اونا گفتن سیاست ما اینه اصلا خود خبرنگاره در رابطه با مایکروسافت از سونی سوال میپرسه الان اسپنسر هم به عرضه بازی های سونی رو پی سی واکنش نشون داد و میگفت نباید اینطوری بیان پس با منطق تو اون هم تیکه انداخته !
        پ.ن: تو کل صنعت ها چه بازی چه فیلم و غیره همه شرکت ها بهم تیکه یا اشاره میکنن این به هیچ وجه به معنی اینکه همدیگه رو ترول میکنن یا از همدیگه متنفرن نیست تازه سونی اصلا تیکه ننداخته فقط سیاست خودش در ارتباط با خرید استودیو رو گفته نمیدونم چرا انقدر بعضیا حساسیت نشون میدن

  • آرین گفت:

    سلام
    بله دیگه! خودتون غول تشریف دارید دوست دارید بقیه هم غول بشن!

فیل اسپنسر بابت خرید هاوس‌مارک به سونی تبریک گفت