طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا

طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی

پست گیمفا
۱۹:۲۰ ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا

گل ها و گیاهان در هر جایی زیبا به نظر می رسند. مخصوصا در محیط کار و یا فضاهایی که از دنیای واقعی فاصله گرفته ایم . خرید گل برای آپارتمان و دفتر کار باعث می شود تا فضای زندگی شما به یک خانه واقعی تبدیل شود. از فضای مجازی دور می‌شوید و احساس واقعی بودن و خودمانی بودن به شما دست می دهد. یکی از فضاهایی که نیاز شدیدی به استفاده از گل های آپارتمانی دارد، گیمینگ روم ها یا اتاق های بازی حرفه ای هستند. در ادامه این مطلب می خواهیم بدانیم که چرا باید از گل و گیاه درGaming room  استفاده کنیم و چه گیاهانی برای این محیط مناسب هستند؟

فواید نگهداری گل وگیاه در اتاق های گیمینگ

۱-    تصفیه کننده هوا

یکی از مزیت‌های بسیار فوق‌العاده گیاهان این است که می‌توانند به خوبی عمل تصفیه هوا را بدون هزینه و تولید آلودگی انجام دهند. تحقیقات نشان داده است که هوا در فضاهای بسته ۱۲ برابر از فضای باز آلوده‌تر است. گیاهان این آلاینده‌ها را به خود جذب کرده و کیفیت هوای شرکت، مطب و اداره را افزایش می‌دهند.

۲-    رطوبت محیط را افزایش می دهند.

گیاهان در فصول خشک سال آب جذب شده را در محیط به صورت رطوبت پخش میکنند و باعث می شوند تا اتاق بازی شما هوای دلپذیرتری را داشته باشد. این رطوبت از گلودرد، سوزش چشم، سر درد و… های احتمالی در اثر بازی های کامپیوتری را کمتر خواهد کرد. پس خرید گل چه به صورت گل های شاخه ای  و چه به صورت گلدانی علاوه بر زیبایی به سلامت محیط بازی شما نیز کمک می کند.

طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا

۳-    بازدهی شما را بالا می برد.

پژوهشی در انگلستان نشان داده است که توجه به درس در کلاس‌هایی که دارای گیاهان مختلفی است تا ۷۰ درصد بیشتر است. در همین راستا در آمریکا نیز آزمایشی نشان می‌دهد که کارکنانی که در اتاق‌هایی با حداقل دو گلدان و یک دسته گل مشغول به فعالیت هستند تا ۱۵ درصد ایده‌های بیشتری نسبت به کارکنان دیگر تولید کرده‌اند. استفاده از گیاهان در اتاق یک گیمر می تواند راندمان او را بالاتر برده و باعث شود تا او دیرتر خسته شود.

۴-    کم شدن فشار خون و استرس در حین بازی

گیمر ها به دلیل تحرک پایین و تمرکز روی دنیای مجازی بیشتر در معرض آسیب های جسمی و روحی هستند. به همین دلیل باید برای جلوگیری از این موضوع به بهداشت جسم و روان خود در محیط بازی بیشتر توجه کنند. استفاده از گل و گیاه در اتاق گیمینگ به دلیل تولید اکسیژن و جذب انرژی منفی روی قلب تاثیر مستقیم داشته و باعث کاهش فشار خون و استرس افراد می شود.

۵-    حذف صداهای اضافی

یکی فاکتورهای اصلی اتاق گیمینگ، این است که از نظر صوتی عایق باشد. که برای این کار از دیوارهای آکوستیک و روش های نویزگیری و… استفاده می‌شود. یکی از کم هزینه ترین روش های کاهش صداهای اضافی محیط استفاده از گل های طبیعی و آپارتمانی است. هر ارتفاع گیاه بیشتر باشد تاثیر آن در حذف صداهای اضافی بیشتر خواهد بود.

اتاق های گیمینگ به دلیل داشتن نور کم و شاید هوای نسبتا نامناسب نیاز بیشتری به این گیاهان دارند. اما سوال اینجاست که :

 

چه گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در گیمینگ روم ها مناسب است؟

۱-    سانسوریا یا زبان مادر شوهر!

اولین گیاه از گل های آپارتمانی مقاوم به نور کم که به معرفی آن خواهیم پرداخت، سانسوریا یا گل شمشیری (Sansevieria) است که به خاطر داشتن برگ‌های آبدار و بلندش به زبان مادر شوهر نیز معروف است! این گیاه جزو ۱۵ گیاه برتر در تصفیه هوا شناخته شده است.

سانسوریا را می‌توان در فضاهایی بدون نور طبیعی نیز رشد داد و توانایی این گیاه برای سازگاری در محیط‌های بسیار کم نور مثل اتاق گیمینگ بی‌بدیل است. اگر چندین گل سانسوریا را در خانه داشته باشید دیگر نیازی به دستگاه‌های تصفیه هوا نخواهید داشت. این گیاه دارای گونه‌های مختلفی است که به شرح زیر هستند:

  • سانسوریا پاکوتاه
  • مهتابی
  • نیزه‌ای، لوله‌ای یا مخملی
  • ابلق
  • شمشیری سبز

یکی دیگر از مزیت‌های داشتن گل سانسوریا در اتاق گیمرها این است که برخلاف اکثر گیاهان، این گل در شب اکسیژن خالص تولید می‌کند که می‌تواند خوابی راحت و آسوده را برای شما به ارمغان آورد. آبیاری سانسوری در روزهای گرم سال هر هفته یک بار است و در روزهای سرد سال هر دو هفته یک بار، به طوری که بین دو آبیاری خاک کاملا خشک باشد.

sansevieria

Sansevieria

۲-    زامیفولیا یا گلِ ZZ !

یکی دیگر از گل های مناسب برای طراحی یک گیمینگ روم گیاه زامیفولیا (Zamiifolia) است که به دلیل بومی بودن این گل به شرق آفریقا مخصوصا زنگبار به گیاه زِ زِ (ZZ) نیز معروف شده‌است. این گیاه جزو مقاوم‌ترین گیاهان در شرایط بد اعم از نور کم و بی‌آبی است. این گیاه به آبیاری آنچنانی احتیاج ندارد، تا حدی که آبیاری بیش از حد، می‌تواند به نابودی این گیاه زیبا و لوکس منجر شود. برگ‌های این گل بسیار براق هستند و جزو گل‌های تزئینی به حساب می‌آیند.

zamiifolia

Zamiifolia

۳-    پتوس یا پیچک شیطان!

از این گیاه می‌توانید حتی در آشپزخانه، حمام و زیرپله خانه خود استفاده کنید. پتوس یا پیچک شیطان  (Devil’s Ivy)  در تصفیه کربن مونو اکسید هوا بسیار شهرت دارد و از آنجایی که شرایط نگهداری آن بسیار آسان است، یک گل آپارتمانی ایده‌آل برای اتاق بازی به حساب می‌آید.

devil's Ivy

Devil’s Ivy

۴-    نخشید یا همان آگلونما

این گیاه نیاز شدیدی به رطوبت دارد و برای نگه‌داری آن در تابستان نیاز است آب را بروی برگ‌های آن افشره کنید. آگلونما (Aglaonema) دارای رنگ‌بندی‌های متنوعی از جمله صورتی، سبز، نقره‌ای و طلایی است که رنگ صورتی بیشترین طرفدار را دارد. هرچه برگ‌های آگلونما رنگی‌تر باشد، نیاز به نور آن نیز افزایش مییابد. اما مانند گل های آپارتمانی مقاوم به نور کم دیگر تا ده روز بدون آب نیز می‌توانند دوام بیاورند.

۵-    لیندا یا دم اسبی

به دلیل شباهت آن به درخت نخل، لیندا را با نام نخل دم اسبی هم میشناسیم. این گیاه که متعلق به آمریکای مرکزی است، به آب‌و‌هوای بیابانی عادت دارد. لقب کم‌توقع‌ترین گیاه آپارتمانی شاید درخور لیندا باشد اما توجه کنید اگر گیاه دیگری بروی آن سایه بیاندازد قهر خواهد کرد! همچنین جویدن برگ لیندا توسط کودکان و حیوانات خانگی بی‌خطر است، پس هرچه سریع‌تر برای داشتن یک اتاق گیمینگ ساده، یک لیندا تهیه کنید!

 

۶-    شامادورا الگانس

الگانس (Chamaedorea elegans) از تیره نخل‌ها است و لقب صبورترین گیاه آپارتمانی را به یدک می‌کشد. شما می‌توانید شامادورا را چه در داخل خانه چه در باغچه بکارید و با نور کم و حتی نور مصنوعی نیز می‌توانید شاهد رشد الگانس باشید! این گیاه مهربان است و می‌تواند تا چندین روز حتی هفته بدون آبیاری زندگی کند، اما اگر به آن بیش از حد مهربانی کنید ممکن است از بین برود.

chamaedorea elegans

Chamaedorea elegans

۷-    برگ‌انجیری یا پنیر سوئیسی!

این گیاه متعلق به کشور مکزیک است و ربطی به انجیر، پنیر و سوئیس ندارد! ایرانیان به اشتباه به مونسترا (Monestra) لقب برگ انجیری داده‌اند، چرا که اصلا شبیه به برگ درخت انجیر نیست و با فیلودندرون (Philodendron) که بیشتر شبیه به برگ درخت انجیر است اشتباه گرفته شده است. محل نگهداری نیمه سایه با آبیاری کم و منظم بهترین شرایط برای پنیر سوئیسی شما خواهد بود!

monestra

Monestra

هـفـت گل سایه دوست دیگر!

از ۱۴ گل آپارتمانی، ۷ گیاه را به طور ویژه معرفی کردیم. برای کامل‌تر شدن لیست گل های آپارتمانی مناسب برای دیزاین گیم روم، برای هفت گیاه دیگر تنها به نام آنها اکتفا میکنیم. حال برای مطالعه بیشتر در مورد این گیاهان به مقاله گیاهان مقاوم در سایت گل VIP مراجعه نمایید.

  • دراسنا (خون سیاوشان)
  • فیکوس
  • پیرومیا (گل قاشقی)
  • شفلرا Schefflera یا چترِ کوتوله
  • بونسای
  • ارکیده
  • دیفین باخیا

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Truegamer گفت:

    خیلی مطلب مفید و جالبی بود برای من….باتشکر :rose:

  • reza.mhp گفت:

    هی… همین گل هم گرون شده خدایش

  • Big Bad Wolf گفت:

    گیاه برای سر زندگی اتاق عالیه . ولی مراقبت هم میخواد دیگه

  • All Alone گفت:

    از تجهیزات اتاق گیمینگ همین گلدون گیاه رو فقط میتونم بخرم

  • اون عکسی که گزاشتی تو پست کل دیوارو گل و گیاه زده خیلی خوبه :shy: ولی خب تو زمستونم باید با پشه ها نبرد داشته باشم یه لحظه تصور کن یه سوسک بی وجدان پرواز کنان بره لای اون برگها :smug:

  • سلام
    ممنون از مقاله خوبتون من از وقتی که این مقالرو خوندم دلم میخواست یک گیاه بخرم ببین واقعا تاثیر داره یا نه.
    از اونموقعی که گیاه رو خریداری کردم و داخل اتاقم گذاشتم واقعا روحیم بهتر شده و کمتر خسته میشم. بازم ممنون بابت مقاله خوب و راهنمایی هایی که کردین.

    • محسن گفت:

      سلام منم هم نظرم با شما ولی من یه مشکلی که دارم تو اتاقی که پلی استیشنم رو گذاشتم خیلی تاریکه و نور مصنوعی آبی داره. میترسم گیاه بخرم نگهداری کنم خراب بشه. به خاطر همین فقط از کاکتوس استفاده می کنم. همون چهارتا دونه کاکتوس رو هم که گذاشتم خیلی خوبه. بعضی وقتا تو بازی عصبانی میشم میخوام کاکتوس ها رو پرت کنم سمت دشمنم

  • سلام
    با توجه به مطالعاتی که از نگه داری گیاهان خونگی داشتم، متوجه شدم که گل و گیاه تاثیر مثبت بر وضعیت جسمی و روحی انسان داره و سبب هماهنگ ساختن نیروهی فکری و جسمی بدن میشه شده و به نظرم ماها که دور از طبیعت هستیم وجود گیاهان لازمه و باعث تقویت روحیه میشه و راحت تر میتونین تو بازیا موفق بشینو کمتر عصبی بشید.
    من تجربشو داشتم حتما پیشنهاد میکنم

  • خدا رو شکر انقدر وسایل برای اتاق بازی گیم گرون شده که باید رو بیاریم به گیاه های آپارتمانی. من یه اتاق گیم دارم طراحی میکنم نور پردازیش فقط شده ۲۰ میلیون تومن. اتفاقا تو نظرم هم بود که یه تعداد گلدون بخرم بزارم گوشه اتاق و کنار مبل و فضاهای پرت. البته خیلی از اسم های این گلدون ها رو نمی دونستم. ولی خیلی خوبه که مقاله های متفاوت میذارید. مخصوصا اون قسمتی که در مورد مزایای گیاهان آپارتمانی توی گیمینگ روم ها صحبت کرده بودید برام جالب بود.
    فعلا که میتوتونم گلدون ها رو بخرم تا پول دستم بیاد برم سراغ بقیه اکسسوری هاش
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • من وقتی بازی میکردم خیلی استرس میگرفتم بخاطر بازی و خیلی زود عصبی میشدم تا اینکه یجا خوندم وجود گیاهان اپارتمانی داخل اتاق خیلی میتونه به کاهش استرس کمک کنه و از وقتی که گیاه رو خریداری کردم واقعا موثر بوده برام

  • pesplayers گفت:

    اون عکس اولیه که دیوار سبز داره خیلی عالیه. آدم انگار تو بالکن کلاردشت دشت نشسته داره pes بازی میکنه. ای کاش از عکس ها و نمونه های ایرانی هم عکس میذاشتید. من مقاله دیگه ای برای طراخی اتاق گیمینگ تو سایت تون ندیدم. متاسفانه تو گوگل هم اتاق گیمینگ های فضایی و خارجیه که اصلا با اوضاع دلار الان نمیشه رفت سمتشون. بهتره که با امکانات ساده تر بیان و به اتاق های بازی بپردازن. همین گلدون های آپارتمانی خودش ایده خوبی بود که جای دیگه ندیده بودم. به شرطی که نزنیم نابودشون کنیم.
    آخه تو خونه ما کاکتوس هم دوام نمیاره. میترسم برم گلدون بزارم کنار play station اونم خشک بشه. ولی این سری میخوام برم به یارو بگم یه گلدون سگ جون بده که هیچ جوره خشک نشه

  • ali_sa02 گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون
    واقعا گیاه بسیار مفیده مخصوصا برای پاکسازی هوای داخل اتاق. من چون بیشتر وقتمو تو اتاقم هستم نیاز به هوای پاک و اکسیژن خوب دارم که از وقتی که گیاه رو خریداری کردم خیلی حس بهتری دارم

  • javad گفت:

    سلام
    من چون بیشتر وقتمو تو اتاقم میگذرونم و مشغول بازیم، روحیمو از دست دادم و یجور حس افسردگی بهم دست داده بود. یجایی خوندم که وجود گیاه میتونه باعث تقویت روحیه بشه. از وقتی گیاه رو خریداری کردیم واقعا روحیم بهتر شده و حس میکنم وسط جنگلم. به شدت به گیمرای عزیز پیشنهاد میکنم❤️

  • reza گفت:

    خیلی از ماها موقع بازی کردن ممکنه حواسمون پرت بیرون باشه و تمرکز کافی نداشته باشیم موقع بازی کردن. من خودم این مشکلو داشتم و وجود گیاه داخل اتاقم باعث شد که تمرکز بیشتر بشه و سطح بازیم هم بهتر بشه. به شدت پیشنهاد میکنم

  • vahid گفت:

    واقعا از روزی که گیاه رو وارد اتاقم کردم بازدهیم خیلیییی بالاتر رفته و اونم به خاطر اینه که وقتی گیاه رو میبینیم حس میکنم تو طبیعت نشستم و دارم بازی میکنم و حسابی تمرکزم میره بالا و استرس ازم دور میشه. به شدت تاثیر گذاره خیلییی پیشنهاد میکنم.

  • kami گفت:

    احترام میزارم به این متن و خیلی چیزا از این سایت یاد گرفتم ولی به نظر من گل آپارتمانی هیچ ربطی به طراحی اتاق گیمینگ نداره. انقدر چیزای مهم تر و واجب تر برای اتاق حرفه ای هست که گلدون پیشش هیچه. بهتر بود بیاید اول در مورد سیستم های صوت و نورپردازی، نحوه چیدمان وسایل، خرید وسایل اتاق گیمینگ و اینا صحبت می کردید آخر سر که یه گوشه خالی گیر آوردیم میریم یه گلدون میخریم میزاریم اونجا :struggle: حالا مثلا اگه ما گلدون نزاریم یا یه گل آپارتمانی بزاریم تو اتاق مون که تو این مقاله نبوده چه اتفاقی میفته؟ :stop: من که انقدر تو اتاق گیمینگم سیگار میکشم که فکر کنم کاکتوس های بیابون یا درخت های خیابون ولیعصر رو هم بیارن تو اتاقم دو روزه خشک بشه :rotfl: ولی خب شما هم مجبورید برای تولید محتواتون باید برید سراغ مطلب جدید. من خودم پیج اینستاگرام دارم درک تون میکنم. در کل توی مقاله هاتون به درد مردم برسید خیلی بهتره تا اینکه فقط به فکر سایت خودتون باشید. :yes:

  • AmirT گفت:

    سلام ممنونم از مقاله مفید و کاملتون. مقاله شما خیلی به من کمک کرد و من گیاه رو خریدم و واقعا تاثیر گذار بود تو روحیم و تمرکزم خیلی بیشتر شده. بازم ممنونم بابت مقاله کامل و کاربردیتون.

  • nima گفت:

    من اتاق گیمم خیلی تاریکه. تا الان یکی دو تا گیاه داشتم توی اتاقم ولی توی نور کم از بین رفتن. الان یه دو سه ماهی هست که یه زاموفیلیا گرفتم. تاالان که اوکی بوده. به گیمرایی هم که میخوان گیاه بگیرن توصیه میکنم زاموفیلیا بگیرن.

  • arsalan گفت:

    منم با مطالب مقاله موافقم. بنظرم حداقل یک گیاه برای اتاق گیم لازم و الزامیه. مخصوصا تو در فصول خشک سال گیاهان آب جذب شده را در محیط به صورت رطوبت پخش میکنند و باعث میشه تا اتاق هوای دلپذیرتری داشته باشه. این رطوبت از گلودرد، سوزش چشم، سر درد و… های احتمالی در اثر بازی های را کمتر میکنه. پس خرید گل چه به صورت گل های شاخه ای و چه به صورت گلدانی علاوه بر زیبایی به سلامت محیط بازیمونم تامین میکنه.❤️

  • فکر نمیکردم گل و گیاه ام به گیمینگ ربط داشته باشن 😀 خیلی جالب بود برای من و فکر کنم استفاده از گل ها در دیزاین اتاق گیم بتونه روحیه رو بالاتر ببره تا گیاهان مختلف
    اما به هر حال جالب بود ممنون :clap:

  • من هیچ وقت فک نمیکردم بتونم تو فضای تاریک اتاقم گیاه نگهداری کنم. چونم هم نور نیس هم ادم تنبلیم یادم میره هی بخوام آبیاری کنم گیاهو.
    ولی با خوندن این مقاله یه جرقه تو ذهنم زده شد که گیاه به اتاقم اضافه کنم که با شرایط اتاقم سازگار باشه تا اینکه با خانواده کاکتوس ها آشنا شدم. واقعا بینظیرن من اصلا دو هفته یبار بهشون اب میدم و نیازی هم خیلی به نور ندارن . بینظیرن حتما پیشنهاد میکنم

  • Ho3ein گفت:

    واقعا هیچ وقت نمیتونستم حتی تصورشو کنم که گیاه بتونه باعث افزایش تمرکز و آروم شدن ذهنم بشه. موقع بازی کردن همیشه عصبی میشم و تمرکزمو از دست میدم ولی وقتی به گیاه نگاه میکنم آروم میشم و قوی تر از قبل میتونم به بازی کردنم ادامه بدم. به شدت پیشنهاد میکنم برای کسایی که عین من تمرکزشونو از دست میدن و عصبی میشن

  • mehrdad گفت:

    بسیار مقاله عالی و آموزنده ای بود. من اصلا فک نمیکردم که گیاهان همچین خواص و فایده هایی دارن ولی از وقتی این مقالرو مطالعه کردم حتما دلم میخواد داخل اتاقم یه گیاه داشته باشم و از وجودش لذت ببرم☘️❤️

  • Mehdi گفت:

    بسیار مطالب عالی و آموزنده ای بود. خیلی دیدگاه و طرز فکرم نسبیت به گیاهان آپارتمانی عوض شد و دلم میخواد یکیشو داشته باشم.
    ممنونم❤️

  • Navid گفت:

    بسیار مقاله جامع و کاملی بود
    متشکرم❤️

طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا
طراحی اتاق گیمینگ؛ با خرید گل و گیاه آپارتمانی - گیمفا