مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا

مناسب ترین بازی ها برای غیرگیمرها؛ ورود به دنیایی پر از معجزه

مهدی رضایی
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا

دنیای ویدئوگیم مملو است از بازی‌های مختلف با ژانرهای متفاوت. بازی‌هایی که هرکدام می‌توانند برای گیمرها و کسانی که دنیای گیم را با جدیت دنبال می‌کنند بسیار لذت‌بخش باشند؛ اما این وسط تکلیف آن‌هایی که چندان در این زمینه حرفه‌ای نیستند و تازه می‌خواهند با این دنیا آشنا شوند و یا قصد دارند با این صنعت آشنا شوند و کم‌کم آن را بشناسند چیست؟ باید به آن‌ها بگوییم شما چون از کودکی با بازی‌ها نبوده‌اید، حق ندارید دسته دستتان بگیرید و دیگر دیر شده و این هنر فقط برای حرفه‌ای هاست؟ قطعا خیر. در دنیای بازی‌ها، عناوینی وجود دارند که به طرق مختلف می‌توانند افراد غیرگیمر را هم به خوبی سرگرم کنند یا زمینه را برای ورود و علاقه‌مند شدنشان به هنر هشتم فراهم کنند؛ اما این بازی‌ها چه ویژگی‌ای باید داشته باشند؟ مثلا چرا نمی‌توانیم به چنین افرادی God Of War یا Dark Souls را پیشنهاد کنیم؟

بازی‌هایی که برای این افراد مناسب است باید درجه سختی نسبتا آسانی داشته باشند و در عین حال بازی سطحی و بی‌معنایی هم نباشند. خب سخت است بازی‌ای پیدا کنیم که هم آسان باشد هم کمی فراتر از بازی‌های دیگر کیفیت داشته باشد تا بتواند این افراد را به خود علاقه‌مند کند. در این مقاله قصد داریم چند مورد از این بازی‌ها را به شما معرفی کنیم. بازی‌هایی که برای غیرگیمرها هم مناسب هستند؛ چه از نظر سرگرم‌کنندگی و چه از نظر ایجاد علاقه به پیگیری بیش‌تر بازی‌ها در آن‌ها. با گیمفا همراه باشید.

۱- Rocket League

بازی rocket league

بازی‌هایی که برای این افراد مناسب است باید درجه سختی نسبتا آسانی داشته باشند و در عین حال بازی سطحی و بی‌معنایی هم نباشند.

شاید بگویید این بازی سخت است و مناسب فردی که یک گیمر حرفه‌ای نیست، نمی‌باشد. اشتباه می‌کنید. این بازی زیبا، از آن عناوینی است که می‌تواند با تمرین زیاد یک غیرگیمر را هم تبدیل به یک گیمر حرفه‌ای در زمینه عناوین ورزشی کند. گیم‌پلی این بازی و به طور کلی بازی‌هایی که: Easy To Learn Hard To Master هستند، بهترین انتخاب برای حرفه‌ای شدن قدم به قدم برای افراد غیرگیمر است. این بازی به یک فرد خارج از دنیای گیم به طور قاطع می‌فهماند پیروزی در بازی‌ها، وقتی یک رقابت سالم برقرار باشد، با هیچ چیز مگر مهارت و تمرین شدنی نیست و وقتی فردی در یک بازی ورزشی و به خصوص آنلاین، حرفه‌ای می‌شود، هیچ‌گاه تصادفی نبوده و فقط با تکرار و تمرین زیاد به این سطح از مهارت رسیده است. اگر در اطرافتان غیرگیمر دارید، حتما این بازی را با او بازی کنید.

۲- Animal Crossing: New Horizons

بازی animal crossing

این یکی از بازی‌هایی است که احتمالا کمک چندانی به شروع یا ادامه مسیر حرفه‌ای شدن یک غیرگیمر کمکی نمی‌کند، اما یک گزینه بسیار مناسب برای اوست. چرا؟ خیلی ساده است: چون هم سرگرم‌کننده است، هم هنر را در این صنعت نمایش می‌دهد.

این یکی از بازی‌هایی است که احتمالا کمک چندانی به شروع یا ادامه مسیر حرفه‌ای شدن یک غیرگیمر کمکی نمی‌کند، اما یک گزینه بسیار مناسب برای اوست. چرا؟ خیلی ساده است: چون هم سرگرم‌کننده است، هم هنر را در این صنعت نمایش می‌دهد. هنر به تصویر کشیدن زندگی به ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین شکل ممکن! شما هیچ فشاری را در بازی تحمل نمی‌کنید و تقریبا هیچ استرسی ندارید. نه تایمری برای انجام یک مرحله وجود دارد، نه مجبورید کار خاصی بکنید و نه چیزی به نام باخت و مرگ در بازی می‌بینید! باید پول دربیاورید، خرج کنید، سرکار بروید، ماهی بگیرید، غذا بخورید، مهمانی بروید و خلاصه هر کاری در زندگی واقعی می‌کنید. البته راه‌هایی برای سخت کردن بازی در حالت‌های چندنفره وجود دارد؛ اما همین تنوع زیاد بازی باعث می‌شود بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشد، حتی برای کسی که گیمر نیست.

۳- Child Of Light

بازی child of light

مگر می‌شود مقاله‌ای نوشت که در آن نام یک عنوان از بازی‌های یوبیسافت بزرگ به چشم نخورد؛ شرکتی که چندوقتی است از مسیر اصلی‌اش منحرف شده، اما به هر حال چیزی از عظمتش کم نشده.

مگر می‌شود مقاله‌ای نوشت که در آن نام یک عنوان از بازی‌های یوبیسافت بزرگ به چشم نخورد؛ شرکتی که چندوقتی است از مسیر اصلی‌اش منحرف شده، اما به هر حال چیزی از عظمتش کم نشده. بازی Child Of Light عنوانی است در سبک نقش‌آفرینی نوبتی یا Turn-Based RPG که یکی از دلچسب‌ترین بازی‌های ساخت یوبیسافت است. این بازی در دو حالت تک‌نفره و دونفره قابل بازی است که حالت دونفره بسیار مناسب افرادغیرگیمر است. در حالت دو نفره یکی کنترل شخصیت اصلی بازی و یکی هم کنترل Igniculus، روح همراه شخصیت اصلی را برعهده می‌گیرد. پروتاگونیست بازی که Aura نام دارد بیش‌تر باید مبارزات را مدیریت کند و ایگنیکولوس معماها را. اما داستان کمی فراتر از این است و ایگنیکولوس واقعا نقش مهمی در بازی دارد. او در معماها نقش اصلی دارد و بدون او حل معماها امکان‌پذیر نیست و در مبارزات هم با آمدن بالای سر دشمنان آن‌ها را گیج می‌کند تا نتوانند به درستی ضربات را وارد کنند.

با سپردن کنترل ایگنیکولوس به دست یک غیرگیمر، علاوه بر آن که او را با سبک زیبای نقش‌آفرینی نوبتی آشنا می‌کنید و متوجه مکانیسم‌های این سبک می‌شود، می‌تواند در عین سادگی در بازی نقش بسیار مهمی را ایفا کند و با ساده‌ترین کارها از مهم بودن نقش خود و این بازی زیبا نهایت لذت را ببرد. این بازی را حتما با یک غیر گیمر هم تجربه کنید.

۴- Super Mario Party

mario party

هرچقدر هم مهارت داشته باشید، در این بازی شانس است که حرف اول و آخر را می‌زند. هدف بازیکنان در این بازی که ساز و کاری همچون Crash Bash دارد، به دست آوردن ۵ الماس از ۵ بازی مختلف است.

بازی‌های نینتندو به معنای واقعی سرگرم‌کننده هستند. اغلب این بازی‌ها نیازمند مهارت برای اتمام یا لذت بردن هستند؛ اما Super Mario Party یک استثنا در این زمینه محسوب می‌شود. این بازی مثل یک بوردگیم مجازی به همراه تعداد زیادی مینی‌گیم است که به آن تنوع بسیار زیادی می‌دهد. فاکتور شانس در رقم زدن پیروزی‌ها بسیار مهم است و همین هم نکته مهمی در انتخاب آن برای یک بازی مناسب برای غیرگیمرها بوده است. هرچقدر هم مهارت داشته باشید، در این بازی شانس است که حرف اول و آخر را می‌زند. هدف بازیکنان در این بازی که ساز و کاری همچون Crash Bash دارد، به دست آوردن ۵ الماس از ۵ بازی مختلف است که در نهایت پیروزی یا بازنده شدن شما در بازی اصلی را سبب می‌شوند. اکثر مینی‌گیم‌ها هم با یک دکمه یا چند جهت ساده انجام می‌شود و اصلا برای غیرگیمرها سخت نیست. این بازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد غیرگیمر است.

۵- بازی‌های Supermassive Games

until dawn

بازی‌های Supermassive Games آنقدر سینمایی هستند که می‌توان آن‌ها را در یک جمع انجام داد و بقیه فقط از دیدن یک فیلم لذت ببرند!

بازی‌های Supermassive Games آنقدر سینمایی هستند که می‌توان آن‌ها را‌ در یک جمع انجام داد و بقیه فقط از دیدن یک فیلم لذت ببرند! بازی‌های این استودیو، اکثرا شامل دکمه‌زنی‌های بسیار زیادی می‌شوند که بدنه اصلی گیم‌پلی هستند و با وجود مهم بودن گشت و گذار در محیط‌ها از برخی جهات، می‌توان تنها مسیر اصلی را دنبال کرد و چندان درگیر جزئیات نشد. داستان زیبا، گرافیک عالی و صداگذاری و موسیقی بسیار خوب این عناوین، هر فردی را اعم از گیمر و غیرگیمر جذب خود می‌کند. بازی Until Dawn صرفا یک تجربه تک‌نفره است که یک فرد غیرگیمر هم می‌تواند با کمی سرعت در دکمه‌زنی‌های غیر پیچیده از آن لذت ببرد. بازی‌های Dark Pictures که به زودی قسمت سوم آن هم عرضه می‌شود، حالت چندنفره هم دارد که هر یک از افراد کنترل یک فرد از بازی را بر عهده می‌گیرد و باهم داستان را پیش می‌برید. این عناوین را به راحتی می‌توانید به یک فرد غیرگیمر هم پیشنهاد بدهید و به صورت مشترک هم از داستان زیبای آن‌ها لذت ببرید.

Hidden Agenda عنوان دیگری از این استودیو است که پا را در سادگی فراتر هم می‌گذارد و می‌توانید آن را حتی با یک گوشی موبایل و بدون دسته هم روی کنسولتان تجربه کنید. این بازی ۲۰ دلاری که در زمان عرضه توجه زیادی به خود جلب کرد، یک داستان پلیسی زیبا برای دست‌گیری یک قاتل سریالی است که بازی‌بازها می‌توانند با انتخاب‌های خود این بازی فیلم‌گونه را پیش ببرند. هم‌چنین یک حالت رقابتی هم وجود دارد که شما انتخاب‌های دیگر بازیکنان را نمی‌بینید و در انتها معلوم می‌شود چه کسی درست تصمیم گرفته و به قاتل درست رسیده است.

۶- Overcoocked 2

بازی overcoocked

در این بازی می‌توانید به روش‌های مختلفی با شریک غیرگیمر خود بازی کنید؛ مثلا می‌توانید خودتان کار پخت و پز را انجام دهید و از فرد دوم بخواهید فقط ظرف‌ها را بشوید و غذاها را تحویل دهد.

این شاهکار چندنفره که دیگر اصلا نیازی به تعریف ندارد! بازی‌ای که حتی می‌توانید با پدر و مادرتان هم تجربه کنید و با آن‌ها کلی بخندید و سرگرم شوید و حال کنید. باور کنید این بازی حتی سرسخت‌ترین مخالفین گیم را هم به زانو در می‌آورد و حتی دیده شده همین افراد پای همین بازی آنقدر خندیده‌اند  که از فرد پیشنهاددهنده درخواست کرده‌اند چند بازی همین مدلی و با همین سبک و سیاق برای سرگرم شدن پیشنهاد کند و نهایتا هم به شدت مشغول تجربه بازی‌های مختلف شده‌اند! بازی Overcoocked 2 هرچند در مراحل پایانی خود کمی سخت می‌شود، اما از ابتدا آرام آرام اصول را به شما می‌آموزد تا چگونه یک آشپز سریع باشید. مطمئن باشید در طول این پروسه، شریک غیرگیمرتان هم در بازی حرفه‌ای می‌شود؛ حتی شاید بیش‌تر از شما!

در این بازی می‌توانید به روش‌های مختلفی با شریک غیرگیمر خود بازی کنید؛ مثلا می‌توانید خودتان کار پخت و پز را انجام دهید و از فرد دوم بخواهید فقط ظرف‌ها را بشوید و غذاها را تحویل دهد. وقتی فرد دوم کمی پیشرفت کرد به او بگویید علاوه بر این‌ها غذاها را هم خرد کند و به سمت شما پرتاب کند و در نهایت کارها را تقسیم کنید و هر دو مشغول پخت و پز و تحویل شوید. تقسیم کار در این بازی حرف اول و آخر را می‌زند. هم‌چنین این بازی از قابلیت بازی آنلاین هم بهره می‌برد و اگر شریک غیرگیمرتان نزدیکتان هم نیست، مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید با او بازی کنید. همچنین این بازی در Gamepass هم وجود دارد.

۷- Destiny 2

بازی destiny 2

اگر فردغیرگیمری که می‌خواهید به او بازی معرفی کنید، عناوین شوتر دوست دارد، به او بازی رایگان Destiny 2 را هم می‌توانید توصیه کنید.

اگر فردغیرگیمری که می‌خواهید به او بازی معرفی کنید، عناوین شوتر دوست دارد، به او بازی رایگان Destiny 2 را هم می‌توانید توصیه کنید. این بازی علاوه بر مکانیسم نه چندان پیچیده گیم‌پلی، امکانات خوبی را هم برای راحتی افراد تازه‌کار فراهم کرده است. نسخه New Light بازی امکانات خوبی را برای افراد غیرگیمر و تازه‌کار فراهم آورده و بازیکنان در این حالت سریع‌تر و با گریند کم‌تری پیشرفت می‌کنند و به حد مشخصی از قدرت و Level می‌رسند. همچنین رایگان بودن بازی و کراس‌سیو بودن بازی امکان تجربه راحت‌تر همه افراد را فراهم آورده. به علاوه بازی در طی ۴ ماه آینده قابلیت کراس‌پلی هم به آن اضافه می‌شود تا دیگر هیچ چیز برای تجربه بازی توسط همه با دوستانشان کم نباشد. مطمئن باشید از تجربه این بازی با دوست غیرگیمر خود هم لذت خواهید برد. لازم بذکر است اگر اکنون نسخه رایگان بازی را دانلود کنید به تمام محتوای سال اول بازی دسترسی خواهید داشت.

۸-Journey

مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا

بازی Journey یا سفر واقعا یک سفر زیبا است. این بازی یک جور سفر معنوی را به تصویر می‌کشد که مثل سفر به اعماق هنر در دنیای بازی‌ها است.

بازی Journey یا سفر واقعا یک سفر زیبا است. این بازی یک جور سفر معنوی را به تصویر می‌کشد که مثل سفر به اعماق هنر در دنیای بازی‌ها است. این بازی نه قرار است یک فرد غیرگیمر را بامهارت کند و نه آن‌چنان مثل بازی‌های دیگر لیست سرگرم‌کننده و وقت‌پرکن است. این بازی با به تصویرکشیدن هنر خالص در این صنعت می‌تواند گامی بزرگ باشد برای علاقه‌مند کردن یک فرد خارج از دنیای بازی‌ها به این صنعت و کاشت این بذر تفکر در او که چقدر دنیای بازی‌ها از آن چه فکر می‌کردم زیباتر، بامعناتر و وسیع‌تر است و فقط به کشتن چند دشمن خلاصه نمی‌شود. بازی Journey هم‌اکنون برای PC و PS4 و PS3 در دسترس است و می‌توانید با مصرف حجم کمی از ترافیک اینترنت خود به تجربه این شاهکار بپردازید و آن را به دوستان خود توصیه کنید؛ چه گیمر باشند چه نه.

به پایان مقاله بازی‌های مناسب برای افرادی که گیمر نیستند رسیدیم و امیدوارم از آن راضی بوده باشید. سعی شد بیش‌تر بر کیفیت بازی‌های لیست تاکید شود تا این که بخواهم نام ۵۰ بازی را بدون هیچ توضیح و پیش‌زمینه‌ای لیست کنم. شما هم می‌توانید به ما بگویید به نظرتان چه عناوینی برای افرادی که گیمر نیستند مناسب است تا هم سرگرم شوند و هم به این حوزه علاقه‌مند.

Alireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا
مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مناسب ترین بازی ها برای آن هایی که گیمر نیستند- گیمفا