هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

آنالیز: زمان هایپ شدن فرا رسیده است؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

مطمئناََ مراسم E3 مهم‌ترین مراسم‌ صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، مراسمی که چشم تمامی بازی‌بازان و اهالی این صنعت به آن است تا از تازه‎‌ترین اخبار بازی‌های ویدیویی مطلع شوند. سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، سازمان ESA مجبور به لغو رویداد E3 2020 شد، اما حالا با یک برنامه‌ریزی منسجم، آن‌ها توانسته‌اند باری دیگر با وعده ارائه مراسمی جذاب، بازی‌بازان را هیجان‎‌زده کنند.

زمان هایپ شدن فرا رسیده است

راستش را بخواهید نسبت به برگزاری این رویداد در سال ۲۰۲۱ شک داشتم. منطقی به نظر نمی‌رسید که ناشرهای بزرگ مانند مایکروسافت برای حضور در یک رویداد دیجیتالی هزینه کنند، چرا که به راحتی می‌توانند مانند سال قبل با یک ویدیوی ادیت شده، از برنامه‌های خود رونمایی کنند، اما به نظر می‌رسد سازمان ESA، برگزار کننده رویداد E3، به آن‌ها مزایا یا تخفیف‌های هنگفتی را پیشنهاد داده است. در حقیقت رویکرد جدید نیز تفاوت چندانی با گذشته ندارد، بلکه تنها کنفرانس‌های ناشرین مختلف در زیرمجموعه برند E3 پخش خواهند شد. به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا بر روی روند تبلیغات و برگزاری مراسم‌های مختلف تاثیراتی جدی گذاشته باشد و در این میان، مراسمی مانند E3 باید به شدت نفوذ خود را از دست داده باشد. قبلاََ ناشرها با هزینه کردن خواهان این موضوع بودند که در این رویداد شرکت کنند، اما حالا ESA باید با تخفیف‌های مختلف و دادن یک سری مزایا، مراسم E3 را سر پا نگه دارد.

از این بحث‌ها که بگذریم، به بحث شیرین انتظارات و احتمالات می‌رسیم. قصد داریم به تمامی احتمالات و انتظارات از رویداد E3 بپردازیم و بازی‌هایی که فکر می‌کنیم حضورشان در این مراسم شانس بالایی دارند را لیست کنیم.

ایکس‌باکس

Halo Infinite

مراسم e3 مهم‌ترین مراسم‌ صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود

نمایش این عنوان در سال ۲۰۲۰ باعث نارضایتی بسیاری از طرفداران شد و در حقیقت آن‌ چیزی نبود که انتظارش را داشتیم، اما با توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع داخلی، صحبت‌های تیم توسعه و تغییرات گسترده در تیم سازنده، به نظر می‌رسد که ۳۴۳ اینداستریز با فرصت یک ساله به وجود آمده، تحولات مثبتی را در Halo Infinite ایجاد کرده است.

بازی Halo Infinite مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است. نمایش این عنوان در سال ۲۰۲۰ باعث نارضایتی بسیاری از طرفداران شد و در حقیقت آن‌ چیزی نبود که انتظارش را داشتیم، اما با توجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع داخلی، صحبت‌های تیم توسعه و تغییرات گسترده در تیم سازنده، به نظر می‌رسد که ۳۴۳ اینداستریز با فرصت یک ساله به وجود آمده، تحولات مثبتی را در Halo Infinite ایجاد کرده است. جای هیچ شکی وجود ندارد که بازی Halo Infinite در کنفرانس ایکس‌باکس حضور خواهد داشت و نقش کلیدی را در لاین-آپ امسال آن‌ها ایفا می‌کند. ما انتظار داریم که مایکروسافت یک گیم‌پلی طولانی مدت با کیفیت بصری بهبود یافته به نمایش بگذارد. احتمالاََ اطلاعاتی از بخش چندنفره و محتویات در نظر گرفته شده برای آینده اثر نیز منتشر شود. طرفداران Halo خوشبین باشند، چرا که اخبار و گزارش‌ها همگی مثبت هستند و در این مراسم Halo Infinite نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

Forza Horizon 5

تا به این لحظه مایکروسافت در مورد بازی Forza Horizon 5 صحبت نکرده و حتی به آن اشاره‌‌ای نیز نشده است، اما منابع داخلی معتبر همگی اعتقاد دارند که این اثر در مراسم E3 رونمایی خواهد شد و به احتمال زیاد در اواخر سال جاری به انتشار می‌رسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع داخلی مختلف، Horizon 5 در مکزیک جریان دارد و یکی از عناوین مهم مایکروسافت در رویداد E3 امسال خواهد بود. متاسفانه اطلاعات بیشتری پیرامون این اثر در دست نیست.

Scorn

بازی Scorn عنوانی در سبک وحشت و بقاء از دید اول شخص است که در یک دنیای کابوس‌وار و مملوء از اشکال عجیب و غریب جریان دارد. این بازی بر پایه‌ی ایده‌ی “پرتاب شدن به دنیا” طراحی شده است. شما باید در این دنیای منزوی و عجیب، مناطق مختلف به هم پیوسته را به صورت غیرخطی کشف کنید. محیط ناآرام در واقع خود یک شخصیت است. هر مکان شامل مضمون، معما و شخصیت‌های خاص خود می‌شود که در ایجاد جهانی منسجم جدایی‌ناپذیر هستند. در طول بازی شما مناطق جدیدی را آزاد خواهید کرد و مجموعه‌ای از مهارت‌های گوناگون، سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف را به دست می‌آورید و سعی خواهید کرد مناظر ارائه شده را درک کنید. این اثر توسط تیم ایکس‌باکس پشتیبانی شده و مسلماََ برای پلتفرم‌های آن‌ها نیز منتشر خواهد شد. قبلاََ تیم سازنده تایید کرده بود که این بازی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد، اگرچه شرایط کنونی بازار جهانی همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است و تاخیر به راحتی می‌تواند رخ دهد. اگر تاریخ عرضه نهایی شده باشد، به طور حتم باید شاهد یک بازاریابی مجدد نیز باشیم و به نظر می‌رسد که Scorn در E3 2021 نمایشی جدید داشته باشد.

Starfield

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

شرکت بتسدا دقیقاََ سه سال پیش در جریان رویداد E3 2018 با یک نمایش کوتاه از عنوانی با نام Starfield رونمایی کرد که در ژانر Sci-Fi قرار دارد. شواهد و مدارک زیادی مبنی بر حضور این بازی در رویداد E3 وجود دارد.

در این لیست چند بازی مرموز و به شدت مورد انتظار جای دارند که انتظار داریم پس از مدت‌ها، تریلر جدیدی از آن‌ها به نمایش درآید؛ Starfield یکی از آن بازی‌ها است. شرکت بتسدا (Bethesda) دقیقاََ سه سال پیش در جریان رویداد E3 2018 با یک نمایش کوتاه از عنوانی با نام Starfield رونمایی کرد که در ژانر Sci-Fi قرار دارد. شواهد و مدارک زیادی مبنی بر حضور این بازی در رویداد E3 وجود دارد و به نظر می‌رسد که سرانجام زمان نمایش گیم‌پلی فرا رسیده است. در مورد تاریخ عرضه منابع داخلی اشتراک نظر چندانی ندارند و البته هیچکس در مورد این موضوع مطمئن نیست. اصولاََ بازه زمانی میان رونمایی از گیم‌پلی و عرضه بازی‌‌های بتسدا کوتاه است و این اتفاق در فاصله ۴ یا ۵ ماهه رخ می‌دهد، اما فراموش نکنید که این روزها با شرایطی عادی مواجه نیستیم و شیوع ویروس کرونا بر روی همه چیز تاثیر گذاشته است.

Psychonauts 2

شاید بتوان گفت که از میان استودیوهایی که شرکت مایکروسافت در خریدهای اخیر خود به دست آورد، نام دابل فاین پروداکشنز (Double Fine Productions) به خوبی می‌درخشد. بسیاری از بازی‌بازان این استودیو را به دلیل توسعه‌ی بازی‌هایی به مانند Psychonauts و Broken Age به خوبی می‌شناسند. این اثر تا به این لحظه دو بار تاخیر خورده است و بعید به نظر می‌سد که تیم سازنده برای بار سوم این کار را انجام دهد، از طرفی مدتی پیش دابل فاین پروداکشنز اعلام کرده بود که Psychonauts 2 قطعاََ در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود در جریان رویداد E3 تریلر جدیدی با تاریخ عرضه‌ای نزدیک منتشر شود، شاید نزدیک‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید، کسی چه می‌داند حتی این احتمال وجود دارد که مایکروسافت در جریان رویداد E3 ناگهان اعلام کند که Psychonauts 2 در دسترس قرار دارد.

Crossfire X

عنوان Crossfire X نیز از جمله آثاری قرار می‌گیرد که با تاخیر مواجه شد. از آن‌جایی که مدت زمان زیادی از توسعه بازی می‌گذرد و بزرگ‌ترین شانس تیم سازنده در ماه‌های اخیر برای بازاریابی E3 2021 است، دور از انتظار نیست که شاهد تریلری جدید به همراه تاریخ عرضه باشیم. بخش هایپ‌کننده و جذاب ماجرا این است که بخش تک‌نفره این بازی توسط استودیوی رمدی (Remedy) در دست ساخت قرار دارد.

S.T.A.L.K.E.R 2

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده و همچنین قرارداد فاش شده اخیر، S.T.A.L.K.E.R 2 با هدف عرضه در ماه‌‌های پایانی سال ۲۰۲۱ مراحل توسعه را طی می‌کند، اما باید خاطر نشان کنیم که تصاویر فاش شده از قراردادها مربوط به سال گذشته می‌شوند.

بازی S.T.A.L.K.E.R 2 پروژه‌ای است که با ایکس‌باکس قرارداد دارد و تبلیغات آن نیز توسط مایکروسافت انجام می‌شود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده و همچنین قرارداد فاش شده اخیر، S.T.A.L.K.E.R 2 با هدف عرضه در ماه‌‌های پایانی سال ۲۰۲۱ مراحل توسعه را طی می‌کند، اما باید خاطر نشان کنیم که تصاویر فاش شده از قراردادها مربوط به سال گذشته می‌شوند و در طول یک سال اتفاقات زیادی می‌تواند رخ داده باشد که تاریخ انتشار را به سال آینده بیندازد. در هر صورت، احتمال حضور این اثر در رویداد مایکروسافت بسیار بالا است و احتمالاََ این بار گیم‌پلی بازی را مشاهده کنیم.

Age of Empires 4

ماه گذشته رویدادی مخصوص Age of Empires 4 برگزار شد، اما بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای تبلیغات این اثر از رویداد E3 2021 و هایپ پیرامون آن بهره نبرد. انتظار داریم در کنفرانس مایکروسافت با نمایشی از بخش داستانی اثر، بیش از پیش با بازی آشنا شویم.

اضافه شدن بازی‌های بیشتر به سرویس ایکس‌باکس گیم پس

جای هیچ شکی وجود ندارد که ایکس‌باکس همکاری‌های بیشتری با ناشرهای مختلف برای آوردن بازی‌های جدید به سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) تدارک دیده است. شایعه‌های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که شاید محتمل‌ترین آن‌ها عرضه Persona 5R بر روی گیم پس باشد. از طرفی بسیاری از بازی‌بازان و طرفداران ایکس‌باکس خواهان انتشار Final Fantasy 7 Remake بر روی این پلتفرم هستند. قرارداد انحصاری بودن این اثر بر روی کنسول پلی‌استیشن به اتمام رسیده و اسکوئر انیکس می‌تواند بازی را بر روی پلتفرم ایکس‌باکس عرضه کند، اگرچه مدتی پیش کارگردان بازی متذکر شده بود که در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار بازی بر روی پلتفرم‌های دیگر ندارند، اما در نهایت ممکن است این اتفاق رخ دهد.

رویایی‌تر فکر کنیم

حقیقتاََ ایکس‌باکس پروژه‌های رونمایی شده و رونمایی نشده زیادی را در دست ساخت دارد که البته به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها در مرحله‌ای از توسعه قرار ندارند که بتوان تریلر گیم‌پلی آن‌ها را منتشر کرد. یکی از ایرادات اساسی رویداد بزرگ قبلی آن‌ها این بود که بسیاری از تریلرها سینماتیک بودند و به نظر می‌رسد که آن‌‌ها امسال تمرکز زیادی بر روی گیم‌پلی داشته باشند. بسیار بعید است خبری از بازی‌های Avowed ،State of Decay 3 ،Fable و Perfect Dark منتشر شود. در این میان اگرچه نمایش تریلر گیم‌پلی Hellblade 2 دور از ذهن نیست، اما به نظر می‌رسد آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) از این رونمایی جلوگیری کند. بنیان‌گذار استودیوی Inxile Entertainment نیز در بیانیه‌ای رسمی تایید کرد که بازی جدید آن‌ها در رویداد E3 2021 حضور ندارد. با این وجود، رونمایی از بازی‌های مستقل جدید و همکاری آن‌ها با گیم پس امری قطعی است، اگرچه انتظار داریم نسخه‌ کنسولی Hades نیز معرفی شود. همچنین در ذهن داشته باشید که بازی‌های دیگری از سایر ناشرها ممکن است در رویداد ایکس‌باکس نمایش داشته باشند و همکاری‌های متعددی رخ دهد. به طور مثال احتمال حضور Battlefield 6 از الکترونیک آرتز در کنفرانس مایکروسافت وجود دارد.

نینتندو

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

عنوان Breath of the Wild 2 برای اولین بار در E3 2019 رونمایی شد و از آن زمان اطلاعات بیشتری در اختیار بازی‌بازان قرار نگرفته است. شیگرو میاموتو، خالق سری The Legend of Zeda، در آخرین دایرکت نینتندو اعلام کرد که در ادامه سال ۲۰۲۱ جزئیات بیشتری پیرامون این اثر منتشر خواهد شد. به نظر نمی‌رسد موقعیتی بهتر از رویداد E3 شکل بگیرد.

Splatoon 3

در دایرکت قبلی نینتندو شاهد تیزر کوتاهی از بازی Splatoon 3 بودیم که سال ۲۰۲۲ را هدف عرضه خود قرار داده است. امیدواریم نینتندو در جریان رویداد E3 2021 نمایش کامل‌تری را از این بازی تدارک دیده باشد.

بازسازی‌های بیشتر از سری The Legend of Zelda

بازسازی The Legend of Zelda: Skyward Sword نیز در دایرکت قبلی نینتندو رونمایی شد و احتمالاََ نمایش تریلر جدیدی از بازی در مراسم E3 2021 منتشر شود. از طرفی به هیچ عنوان بعید نیست که نینتندو بازسازی‌های بیشتری از سری The Legend of Zelda معرفی کند.

بازگشت دو بازی مورد انتظار؟

طرفداران نینتندو تشنه‌ی اخبار و اطلاعات جدید از Bayonetta 3 و Metroid Prime 4 هستند. بعید به نظر می‌رسد که شاهد نمایش جدیدی از این دو بازی باشیم، اما هیچ چیز غیرممکن نیست. مدتی پیش نینتندو اعلام کرد که مراحل توسعه بازی چهارم از سری Metroid Prime آن‌طور که می‌خواستند پیش نرفته است و به همین دلیل پروسه ساخت برای باری دیگر از پایه انجام خواهد شد. همچنین تیم سازنده سه بازی اول از این سری وظیفه توسعه اثر چهارم را بر عهده گرفته است.

اسکوئر انیکس

Final Fantasy 16

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

اسکوئر انیکس (Square Enix) در مراسم E3 حضور دارد، اما به واسطه روابط بسیار خوب آن‌ها با سونی نمی‌توان مطمئن بود که آیا مهم‌ترین اثر آن‌ها یعنی Final Fatasy 16 در رویداد پلی‌استیشن حضور دارد و یا این که خودشان قصد دارند تبلیغات را پیش ببرند، اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که بازی Forspoken نیز تحت قراردادی با سونی مراحل توسعه را طی می‌کند، اما در رویداد قبلی اسکوئر انیکس شاهد این اثر بودیم. بنابراین احتمال انتشار اطلاعات بیشتر از این بازی در مراسم اسکوئر انیکس وجود دارد.

Life Is Strange: True Colors

یکی از عناوین مهم اسکوئر انیکس بازی Life Is Strange: True Colors است که ماه گذشته از آن رونمایی شد. به طور حتم آن‌ها قصد دارند که از رویداد E3 برای پیش بردن هر چه بیشتر تبلیغات استفاده کنند و احتمالاََ اطلاعات بیشتری پیرامون این اثر منتشر خواهد شد.

Forspoken

بازی Forspoken نیز به مانند Final Fantasy 16 وضعیت مشخصی ندارد، زیرا حق نشر و تبلیغات آن را سونی تحت اختیار خود دارد. با این وجود، ما در مراسم قبلی اسکوئر انیکس شاهد این اثر بودیم. در هر صورت می‌دانیم که اسکوئر انیکس با دست خالی وارد مراسم E3 نخواهد شد و حداقل یکی از دوبازی Forspoken یا Final Fantasy 16 در رویداد اختصاصی آن‌ها حضور خواهد داشت. کسی چه می‌داند شاید هر دوبازی حضور داشته باشند و در مراسم سونی نمایشی متفاوت از آن‌ها به مخاطبین ارائه شود.

محتویات بیشتر برای Avengers و Outriders

به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌‌ها اسکوئر انیکس قصد رها کردن بازی‌های Avengers و Outriders را داشته باشد. آن‌ها مدتی پیش در رویداد خود پیرامون محتوای اضافه Black-Panther بازی Avengers صحبت کردند و احتمالاََ در رویداد E3 شاهد انتشار جزئیات بیشتر پیرامون این بسته‌الحاقی باشیم. از طرفی Outriders نیز توانسته است نظر برخی از بازی‌بازان را به خود جلب کند و انتظار می‌رود که برای مدت طولانی شاهد پشتیبانی از این اثر باشیم.

بازی‌های رونمایی نشده

جای شکی نیست که اسکوئر انیکس بر روی بازی‌های جدید و رونمایی نشده مختلفی کار می‌کند، اما ما نمی‌دانیم که این آثار در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارند. اخیراََ گزارش‌ها و شایعه‌های معتبری پیرامون بازی‌های رونمایی نشده اسکوئر انیکس منتشر نشده است.

یوبی‌سافت

Far Cry 6

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

همه‌ ما فکر می‌کردیم که زودتر از این‌ها بتوانیم بازی Far Cry 6 را تجربه کنیم، اما به نظر می‌رسد که این اثر با تاخیرهای داخلی متوالی مواجه شده است. مهم‌ترین بازی یوبی‌سافت در E3 عنوان Far Cry 6 خواهد بود و به احتمال زیاد تمرکز اصلی آن‌ها این اثر باشد. انتظار می‌رود که یک تریلر گیم‌پلی مفصل را شاهد باشیم و جزئیاتی از بهبودهای نسخه نسل بعدی نیز منتشر شود.

Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine

Quarantine نیز از قطار تاخیرهای مختلف جا نماند و متاسفانه به صورت داخلی با تاخیری بلند مدت مواجه شد. به طور حتم این اثر در لاین-آپ آینده یوبی‌سافت نقش کلیدی ایفا می‌کند و یوبی‌سافت قصد دارد در E3 آن را به صورت کامل معرفی کند.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake

بازسازی بازی محبوب Prince of Persia: The Sands of Time نیز در تاریخ مشخص شده عرضه نشد و حتی تا تاریخی نامعلوم نیز تاخیر خورد. انتظار می‌رود در رویداد E3 جزئیات بیشتری پیرامون این بازی منتشر شود و شاید حتی با یک تحول کیفیت گرافیکی روبه‌رو شویم.

Riders Republic

در رویداد قبلی یوبی‌سافت فوروارد (Ubisoft Forward)، شاهد رونمایی از بازی جدیدی با نام Riders Republic بودیم که بر روی ورزش‌های اکستریم تمرکز دارد. در ابتدا قرار بود بازی در ابتدای سال ۲۰۲۱ عرضه شود، اما این بازی‌ هم به مانند سایر عناوین یوبی‌سافت به اواخر سال موکول شد. انتظار می‌رود تاریخ دقیق عرضه در رویداد E3 2021 مشخص شود.

Skull & Bones

این بازی نیز در فهرست عناوین مرموزی قرار می‌گیرد که موقعیت واضح و روشنی ندارند. بازی ابتدا در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما یوبی‌سافت مدتی بعد اعلام کرد که قصد دارد مراحل توسعه را دوباره از ابتدا ریبوت کند. در حقیقت این اثر چندین بار از نو ساخته شده است. با توجه به آخرین اخبار منتشر شده، آن‌ها همچنان بر روی این اثر کار می‌کنند، اما هنوز نمی‌دانیم که به E3 امسال خواهند رسید یا خیر.

بسته‌الحاقی سوم Assassin’s Creed Valhalla

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

گزارش‌های زیادی از سوی منابع داخلی معتبر به دست ما رسیده است مبنی بر آن که یوبی‌سافت قصد دارد برنامه اولیه خود پیرامون محتویات پس از انتشار Assassin’s Creed Valhalla را گسترس دهد و به دنبال این موضوع ما در اوایل سال ۲۰۲۲ شاهد یک بسته الحاقی عظیم برای این اثر خواهیم بود. گزارش منتشر شده به ما می‌گوید که این بسته‌الحاقی با اسم رمز Mateor در دست ساخت قرار دارد.

بازی جدیدی از مجموعه Star Wars

مدتی پیش لوکاس آرتز (Lucas Arts) اجازه توسعه یک بازی بر اساس سری Star Wars را به یوبی‌سافت داده بود و آن‌ها نیز این موضوع را تایید کردند. اگرچه به نظر می‌رسد که این پروژه در مراحل ابتدایی ساخت قرار داشته باشد، اما بعید نیست که تریلری سینماتیک از آن به نمایش در آید.

فراتر از احتمالات

شرکت یوبی‌سافت آی‌پی‌های متعددی را تحت مالکیت خود دارد از Splinter Cell گرفته تا Rayman و عنوانی بر اساس سری فیلم‌های Avatar، اما بعید به نظر می‌رسد که نسخه‌ جدیدی از این بازی‌ها رونمایی شود. در حقیقت هیچ گزارش یا شایعه‌ای در مورد بازی جدیدی از دو فرنچایز اول به دست ما نرسیده است و از طرفی استودیوهای زیرمجموعه یوبی‌سافت همگی مشغول ساخت بازی‌های دیگر هستند. اثر دیگری که طرفداران بسیاری دارد Beyond Good & Evil 2 است که متاسفانه به نظر نمی‌رسد در وضعیت خوبی به سر ببرد. هیچ گزارشی مبنی بر پیشرفت توسعه آن وجود ندارد. حتی ممکن است لغو شده باشد و یا این که مراحل توسعه آن متوقف شده باشد. میشل آنسل (Michel Ancel)، مغز متفکر بازی، مدتی پیش یوبی‌سافت را ترک کرد و اعضای تیم توسعه از وضعیت بد پروژه صحبت کرده بودند. با این وجود، بعید نیست که یوبی‌سافت همچنان توسعه آن را ادامه داده و تیزری جدید برای نمایش در دست داشته باشد.

وارنر برادرز

Gotham Knights

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

حضور وارنر برادرز در مراسم E3 به معنای آن است که ما اطلاعات و تریلر جدیدی پیرامون بازی Gotham Knights دریافت خواهیم کرد. مدتی پیش، در زمان اعلام تاخیر بازی، تیم سازنده خبر از انتشار تریلر و اطلاعات بیشتر در ادامه سال ۲۰۲۱ را داد و به نظر نمی‌رسد امسال جایگاه و پلتفرمی بهتر از E3 پیدا شود.

Hogwarts Legacy

عنوان Hogwarts Legacy نیز یکی دیگر از بازی‌های کلیدی وارنر برادرز است که با تاخیر مواجه شد. اگر بازی در حال حاضر ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ را هدف قرار داده باشد، بنابراین بدون هیچ شکی وارنر برادرز در رویداد E3 روند تبلیغات را پیش خواهد برد.

Suicide Squad Kill The Justice League

حضور بازی جدید استودیوی راک‌‌استدی (Rocksteady) در مراسم E3 2021 به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیست. ما دقیقاََ نمی‌دانیم که تیم توسعه بازی Suicide Squad آماده هستند تا بازی را به نمایش بگذارند و یا این که هنوز فاصله زمانی زیادی تا رونمایی از گیم‌پلی باقی مانده است. اگرچه رویداد بعدی DC Fandom برای پاییز امسال در نظر گرفته شده است، اما بهتر است که وارنر برادرز یک رونمایی جامع در میان اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشد. هیچ نظری قطعی نمی‌توان پیرامون این اثر صادر کرد.

یک بازی دیگر؟

به طور حتم استودیوی ندررلم (Netherrealm) بر روی یک بازی مبارزه‌ای جدید کار می‌کند، اگرچه شایعه‌هایی مبنی بر همکاری آن‌ها با مارول (Marvel) وجود دارد، اما بعید نیست که اثر جدیدی از Injustice نیز در دست توسعه قرار داشته باشد. E3 2021 مکان مناسبی برای رونمایی از بازی جدید آن‌ها خواهد.

باندای نامکو

Scarlet Nexus

بازی Scarlet Nexus تنها ۱۰ روز پس از نمایش E3 2021 در دسترس بازی‌بازان قرار می‌گیرد و احتمالاََ باندای نامکو یک برنامه منسجم برای ارائه بازی به مخاطبین غربی تدارک دیده است. انتظار داریم تریلری جدید از این بازی منتشر شود.

Tales of Arise

ماه گذشته شرکت باندای نامکو اینترتینمنت (Bandai Namco Entertainment) بازاریابی عنوان Tales of Arise را به صورت ناگهانی آغاز کرد و ما می‌دانیم که این بازی در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ (۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱) منتشر خواهد شد. به احتمال زیاد آن‌ها قصد دارند از رویداد E3 2021 برای تبلیغات مستحکم‌تر و نمایش بازی به مخاطبین غربی استفاده کنند. بنابراین انتظار داشته باشید که تریلری جدید از بازی به اشتراک گذاشته شود.

Elden Ring

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

اگر باندای نامکو قصد دارد بدون در دست داشتن تریلر گیم‌پلی جاه‌طلبانه‌ترین اثر استودیوی فرام‌سافتور وارد مراسم E3 شود، بنابراین بهتر است که اعضای بازاریابی آن‌‌ها در خانه بنشینند و اصلاََ به این مراسم فکر هم نکنند.

اگر باندای نامکو قصد دارد بدون در دست داشتن تریلر گیم‌پلی جاه‌طلبانه‎‌ترین اثر استودیوی فرام‌سافتور (From Software) وارد مراسم E3 شود، بنابراین بهتر است که اعضای بازاریابی آن‌‌ها در خانه بنشینند و اصلاََ به این مراسم فکر هم نکنند. هیچ اطلاعات و گزارش معتبری پیرامون این که باندای نامکو به طور صد درصدی با Elden Ring وارد مراسم می‌شود وجود ندارد، اما اگر قرار است همان دو بازی قبلی با تریلری جدید ارائه شوند، اصلاََ دلیل حضور باندای نامکو چیست؟ در آن زمان Scarlet Nexus در هفته پایانی بازاریابی خود به سر می‌برد، در چندین مراسم دیگر نیز حضور داشته و به هیچ عنوان نیاز شدید به حضور در مراسم ندارد و از طرفی Tales of Arise یک ماه قبل از E3 به صورت کامل رونمایی شد و حتی تاریخ عرضه نیز دارد. به نظر می‌رسد اگر دلیل باندای نامکو از حضور در مراسم E3 دو عنوان قبلی بود، آن‌ها می‌توانستند تنها یک ماه تا E3 2021 صبر کنند. شاید مایکروسافت خواستار بازی در مراسم خود بوده و دلیل حضور باندای نامکو و لیست شدن نامش نیز همین موضوع باشد. آیا در نهایت طرفداران بازی Elden Ring رستگار خواهند شد؟ اگر باندای نامکو تنها با دو بازی قبلی وارد این مراسم شود، رویکرد آن‌ها ناامیدی شدیدی را ایجاد می‌کند.

فراتر از E3

چندین شرکت بزرگ در مراسم E3 2021 شرکت نخواهند کرد که مهم‌ترین آن‌ها سونی و الکترونیک آرتز (Electronic Arts) هستند. با این وجود، جای هیچ شکی وجود ندارد که در بازه زمانی ژوئن و در بدترین حالت ماه جولای، شاهد کنفرانس آن‌ها نیز خواهیم بود. از طرفی به احتمال زیاد رویدادهای دیگر مانند دیولور دیجیتال (Devolver Digtal) و ناشرهای کوچک دیگر نیز در ماه جولای ادامه دهنده روند معرفی بازی‌های جدید باشند.

پلی‌استیشن

Horizon II: Forbidden West

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

به طور حتم یکی از برگ برنده‌های اصلی در رویداد بعدی پلی‌استیشن بازی Horizon II: Forbidden West خواهد بود. بنابر صحبت‌های قبلی آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به احتمال بالا در سال جاری شاهد بازی خواهیم بود و اگر چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد، مراسم پلی‌استیشن در ماه ژوئن (یا جولای) می‌تواند نقطه آغازین بازاریابی آن باشد. حتی اگر انتظار داشته باشیم بازی به امسال نرسد و در نیمه اول سال آینده عرضه شود، باز هم بهترین زمان برای شروع بازاریابی دوره زمانی مذکور است.

God of War Ragnarok

اگرچه بازی God of War Ragnarok (یا هر چیزی که در نهایت نام بگیرد) با هدف عرضه در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد، اما همه ما می‌دانیم با شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، بعید به نظر می‌رسد که اثر بعدی استودیو کمال‌گرای سانتا مونیکا (Santa Monica) بتواند پروژه بعدی خود را در سال جاری به انتشار برساند، اما عرضه نشدن بازی در سال ۲۰۲۱ به معنای عدم حضور آن در مراسم بعدی پلی‌استیشن نیست. اگر بازی برای عرضه در نیمه اول ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده باشد، بنابراین این احتمال وجود دارد که سونی گیم‌پلی بازی God of War Ragnaork را به نمایش بگذارد، در غیر این صورت منطقی به نظر نمی‌رسد که پیرامون اثری با فاصله بیش از ۹ ماه تا عرضه تریلر هایپ کننده منتشر کنند. سونی مدت‌ها پیش توضیح داده بود که قصد دارد از این به بعد میان رونمایی جامع از بازی‌ها و عرضه آن‌ها فاصله کمتری قرار دهد. از طرفی این احتمال وجود دارد که آن‌ها با تریلری جدید از تاخیر بازی به سال ۲۰۲۲ خبر دهند.

Gran Turismo 7

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

بازی Gran Turismo 7 نیز در جمع بازی‌هایی قرار می‌گیرد که تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خوردند. در چند رویداد اخیر پلی‌استیشن شاهد این بازی نبودیم و به نظر می‌رسد رویداد پلی‌استیشن در ماه ژوئن زمان خوبی برای انتشار تریلری جدید از بازی باشد. آن‌ها احتمالاََ تمرکز خود را بر روی نمایش حالت‌های مختلف و تعداد اتومبیل‌ها خواهند گذاشت.

Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۰ (۲۴ آگست ۲۰۲۱) عرضه خواهد شد و ما مطمئناََ در رویداد سونی که قبل از این تاریخ برگزار می‌‌شود، شاهد جزئیات بیشتری از این اثر خواهیم بود.

The Last of Us 1 Remake + The Last of Us Part 2 Factions

گزارش‌های زیادی وجود دارند که طبق آن‌ها ناتی‌داگ (Naughty Dog) بر روی بازسازی تمام عیار نسخه اول The Last of Us در کنار بخش چندنفره The Last of Us Part 2 کار می‌کند. اگر این گزارش‌ها صحیح باشند، ناتی‎‌داگ می‌تواند در جریان رویداد پلی‌استیشن از این پروژه پرده‌برداری کند. این موضوع نیز بسیار محتمل است که ما شاهد یک بسته ۷۰ دلاری که شامل بازسازی بازی اول، بازی دوم و بخش‌چندنفره بازی دوم می‌شود، باشیم.

Marvel’s Spider-Man 2

همه‌ی ما به صورت غیررسمی می‌دانیم که استودیوی اینسامنیاک گیمز سخت مشغول توسعه بازی دوم Marvel’s Spider-Man است. آن‌ها چندین پروژه مختلف در دست ساخت دارند و کار توسعه Ratchet & Clank: Rift Apart به زودی به پایان خواهد رسید. به هیچ عنوان بعید نیست که در رویداد پلی‌استیشن تیزر سینماتیک کوتاهی از بازی جدید Marvel’s Spider-Man به نمایش در آید.

Ghostwire Tokyo

از زمان رونمایی بازی جدید استودیوی شینجی میکامی (Shinji Mikami) یعنی Ghostwire Tokyo زمان زیادی می‌گذرد. ما می‌دانیم که در آبان (اکتبر) سال جاری این اثر منتشر خواهد شد و حضور بازی در رویداد پلی‌استیشن تقریباََ قطعی است.

Deathloop

Deathloop نیز به مانند بسیاری از بازی‌های سال ۲۰۲۱ با تاخیری نسبتاََ بلند مدت مواجه شد. انتظار می‌رود در جریان رویداد پلی‌استیشن جزئیات بیشتری پیرامون اثر به اشتراک گذاشته شود.

سورپرایز؟

احتمالاََ سونی غافلگیری‌های متعددی را برای رویداد بعدی خود در نظر داشته باشد، اما از آنجایی که حفاظت از اطلاعات در این شرکت بالاتر از هر کمپانی دیگری است و منابع داخلی به ندرت جزئیاتی را پیرامون پروژه‌های آن‌ها فاش می‌کنند، ما هیچ ایده‌ای نداریم که در استودیوهای آن‌ها چه می‌گذرد. تنها گزارش فاش شده مربوط به بازسازی The Last of Us 1 می‌شود.

الکترونیک آرتز

Battlefield 6

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حتی تریلر رونمایی نیز در حال حاضر ساخته شده است. انتظار می‌رفت که در تاریخ ۶ مه از بازی رونمایی شود، اما به نظر می‌رسد که رونمایی یک هفته تاخیر خورده است.

مدت زیادی است که منتظر بازی جدید از سری Battlefield هستیم. همه ما می‌دانیم که بازی ششم در دست ساخت قرار دارد و به زودی از آن رونمایی خواهد شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حتی تریلر رونمایی نیز در حال حاضر ساخته شده است. انتظار می‌رفت که در تاریخ ۶ مه از بازی رونمایی شود، اما به نظر می‌رسد که رونمایی تا رویداد E3 تاخیر خورده  است. در هر صورت احتمالاََ تریلر Battlefield 6 را در کنفرانس مایکروسافت خواهیم دید.

بازی‌های ورزشی

به مانند هر سال، الکترونیک آرتز در رویداد خود به بازی‌های ورزشی خود مانند FIFA و Madden NFL خواهد پرداخت.

بازی جدیدی از مجموعه Star Wars

الکترونیک آرتز دو بازی مختلف از سری Star Wars را گسترش می‌دهد. یکی از آن‌ها در ژانر شوتر اول شخص (Battlefront) و دیگری در ژانر سوم شخص ماجراجویی (Jedi Fallen Order) قرار دارد. به نظر می‌رسد بازی جدیدی از هر دو سری مراحل توسعه را طی می‌کند و احتمالاََ الکترونیک آرتز یکی از آن‌ها را به نمایش در خواهد آورد.

مستقل‌ها و محتمل‌های دیگر

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

  • Dying Light 2
  • Back 4 Blood
  • بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 (وظیفه نشر بر عهده WB و Bandai Namco است)
  • Stray
  • Solar Ash
  • GTA V Enhanced Edition
  • The Last Night
  • Babylon’s Fall
  • Ryse 2
  • Dead Island 2
  • بازی بعدی استودیوی Playdead
  • The Outlast Trials
  • Abandoned

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟
هایپ شوید؛ حضور چه بازی‌هایی در مراسم E3 محتمل است؟