بودجهی ساخت بازی Cyberpunk 2077 حدود ۳۱۶ میلیون دلار بوده است
پس از انتشار آمارهای مالی شرکت سیدی پراجکت و میزان فروش و درآمدزایی بازی Cyberpunk 2077، اخیراً اعلام شد که بودجهی صرف شده برای توسعهی این بازی حدود ۳۱۶ میلیون دلار بوده و ۵۲۰۰ نفر نیز در پروژهی ساخت آن دخیل بودهاند.
در واقع، پس از اعلام آمار فروش ۱۳٫۷ میلیون واحدی بازی Cyberpunk 2077، صفحهی اختصاصی سرمایهداران شرکت سیدی پراجکت با انتشار آماری جدید گزارش داد که در پروژهی توسعهی این بازی ۱٫۲ میلیارد PLN یا تقریباً ۳۱۶،۱۳۱،۴۸۰ دلار آمریکا صرف شده است. البته، توجه داشته باشید که این هزینهها به احتمال قوی شامل بودجهی تخصیص یافته برای بازاریابی بازی نیز میشود.
علاوه بر این، با استناد به گزارشهای بیش از ۵۵ کمپین تبلیغاتی در سراسر جهان حدود ۳٫۱ میلیارد پروژهی تبلیغاتی کوچک و بزرگ را برای این بازی برعهده داشتند. از طرفی دیگر، با اینکه تنها ۵۳۰ فرد توسعهدهنده به صورت دائم بر روی ساخت این بازی در استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) فعالیت داشتند، اما تعداد کل افرادی که در این زمینه نقشآفرینی کردهاند به بیش از ۵۲۰۰ نفر میرسد. در نهایت، میتوان به هزینهبرترین بخش ساخت بازی یعنی استخدام صداپیشه و بازیگر اشاره کرد که شامل ۲۰۰۰ نفر و ۱۸ زبان مختلف میشود.
به هر ترتیب، این بازی حتی با وجود چنین بودجهی ساخت سنگینی همچنان پس از عنوان Red Dead Redemption 2 در رتبهی دوم از این زمینه قرار دارد؛ بازی که ساخت آن از نظر تحلیلگران چیزی بین ۳۷۰ تا ۵۴۰ میلیون دلار هزینه داشته است. البته، لازم به ذکر است که بازی Cyberpunk 2077 همچنان و پس از گذشت چند ماه از زمان عرضهی خود همچنان یک بازی پر از اشکال و یا حتی ناقص از برخی جهات تلقی میشود و استودیوی سیدی پراجکت نیز همچنان مشغول اعمال هزینه برای عرضهی بهروزرسانهای بزرگ، ساخت بستههای الحاقی و نسخهی نسل نهمی آن است و ممکن است که این اعداد در آینده دستخوش تغییرات شوند.
بازی هماکنون در دسترس کنسولهای پلیاستیشن ۴ (به صورت فیزیکی)، ایکسباکس وان، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا قرار دارد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
خوبع حداقل ضرر نکرده و تونسته دو برابر اش بگیره 😀
به خدا قسم بیاین لست ۲ وسط بکشین خودتون میبنید 😐
دوبرابر؟
اگر سود سی دی پروجکت رو ۱۰ تا ۲۰ دلار در نظر بگیریم ( بقیه اش حقوق کارمنداش و تبلیغات و سود پلتفرم ها و… ) یعنی ۱۳٫۷ میلیون نسخه فروخته شده ( که البته مشخص نیست برگشتی ها جزوش بوده یا نه ) ضربدر ۲۰ دلار کنیم در بهترین حالت میشه ۲۷۴ میلیون. سرمایه بازی برنگشته هنوز دو برابر رو از کجات آوردی بگو
سود خالص میدونی یعنی چی؟
همه هزینه ها ازش کم شده و ۳۰۳ میلیون دلار آن سود خالص کسب کرده سیدی پراجکت یعنی تقریبا اندازه همین بودجه البته فروشش همچنان ادامه داره و سر لحظه سودش بیشتر میشه.
هر بازی حداقل باید سه برابر بودجش بفروشه تا به سود برسه چون هزینه ی تبلیغات بازاریابی و درصد هر کدوم استور ها هم لحاظ میشه این بازی تا الان حدودا ۶۰۰ میلیون دلار فروش کرده هزینه ی تولید رو برگردونده ولی به سود نرسیده . مثل بازی max payne 3 که هشت میلیون نسخه زمان خودش فروخت ولی دیگ دنباله ای براش نیومد چون به سود نرسید
نمیدونم شما حساب کتاب هم میکنید؟!
بازی فقط تو ۲۰ روز ۱۳٫۶ میلیون فروخته
۱۳٫۶*۶۰ = ۸۱۶ میلیون
۳۰% کارمزد فروشگاها میشه ۲۴۴٫۸ میلیون (بااینکه رو gog اصلآ کارمزد نمیده واسه خودشونه و اپیک هم کمتر میگیره)
میمونه ۵۲۷٫۲ میلیون دلار
حالا هزینه هارو ازش کم کن
میشه ۲۱۱٫۲ میلیون سود بازی بوده در کمترین حالت ممکن
چطوری حساب میکنید که به سود دهی نرسیده؟!
بازی فقط تو ۲۰ روز اول به سود دهی رسیده
۱- علاوه بر تمامی این موارد ۱۰ درصد کل سود بخاطر کرانچ به سازنده ها داده شده بنابر بیانیه رسمی.
۲- قیمت بازی داخل همه کشورها ۶۰ دلار نیست.
۳- نسخه فیزیکی از هفته دوم به دلیل مشکلات متعدد بعضاَ ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف خورده. خیلی ها بازی رو با قیمت های بسیار پایین تر خریداری کردن.
افت سهام شرکتشون نکته جالبی اشاره کردید
فقط این رو همون دقت کنید که چند روز بعد از انتشار گفتن بازی به سود دهی رسیده!
نگفتم به سود دهی نرسیده، ولی سود زیادی که انتظار میرفت رو نداشته. اثری که برای این مدت طولانی در دست ساخت بوده مطمئناََ به جای تک تک عناوینی که در این سال ها توسط سی دی پراجکت عرضه نشده، انتظار سودآوری ازش میره. چرا باید بازی یک هفته بعد از عرضه توسط آمازون و … تخفیف بخوره؟ یا مجبور بشن درصدی از سود رو اختصاص به سازنده ها بدن به غیر از حقوق. مشخصاََ انتظار کاملاََ متفاوتی داشتن از این بازی. نه قصد تخفیف زودهنگام بوده برای چنین اثری نه انتظار داشتن بعد از دو هفته فروش کاهش پیدا کنه. بخش عظیمی از این سود به PRE-Order بر می گرده. یه جورایی سود کردن، اما سود از دست رفته هم داشتن به واسطه هزاران مشکلی که پیش اومده.
لامصب فقط تو ۲۰ روز اینقدر فروخته و سود خالص به دست اورده؟؟؟
کرک و پرم ریخت
۳۰۰ میلیون خرج تبلیغات و بازیگرا شده
۱۶ میلیون هم خرج خود بازی :rotfl:
همین مونده یه ترول بیاد حرف از بازی سازی بزنه
برو ترولتو بکن
ایکس باکس از اینور رفت برو دنبالش
کاش ۱ میلیون دلار هم خرج پرورش کودکان میکردن تو ایران تا شاهد همچین کامنت هایی نباشیم
۳۰۰۰۰۰ میلیارد دلار هم خرجت کنن باز نمیتونن سنت رو ببرن بابا ( منظورم سن عددیت نیست)
بعد مدتها..
خوش برگشتی :rose: (البته شاید بودی)
قربانت :rose:
بودم کامنت نمیدادم اعصابم راحت بشه
هعی بابا
بخدا دل آدم میسوزه
تروخدا نگاه کنین، نو جوون مملکت به جا اینکه بره یک کار مفید بکنه که در آینده یک کمکی به این کشور بکنه، انقدر بیکار و بی رغبت هست نسبت به آینده اش که مهم ترین کارش اینه که دائم صفحه مرورگر رو رفرش کنه تا یک پست جدید آمد سریع بیاد یک چیزی بنویسه که بقیه مردم رو عصبانی کنه….. نمیدونم تو بقیه ی جاهای دنیا هم اینجور موارد وجود داره یا نه ولی من دیگه تا این حد از بی هدفی رو هیچ جا ندیدم خداییش…. خب داداش انصافا یک سوال ازت دارم، تو با این وضعیتی که الان داری و اینجوری داری تمام روزتو تلف میکنی، انصافا چه انتظاری از آینده خودت داری؟ یعنی واقعا انتظار داری یک شخص موفقی بشی در آینده؟ در حال حاضر که پدرت داره پولتو میده و برات کنسول میخره، دو روز بعد که خانواده دیگه نبودن میخوای چیکار کنی؟ میخوای بری تو خیابونا گدایی کنی؟ چون اینطور که الان داری پیش میری شک نکن سرنوشتی غیر از این در انتظارت نیست…. آخه واقعا درک نمیکنم، یعنی واقعا نمیفهمم، میشه واسم توضیح بدی؟ که دقیقا چطوری خودتو توجیه میکنی که به بدترین روش ممکن روزتو تلف کنی؟ تمام روز ها دغدغه اصلیت اینه که بیای یک توهینی به هم وطن هات بکنی، به علایق دیگران توهین کنی…..خود سونی و مایکروسافت با تلاش های زیاد و ایده های جدید و کار شبانه روزی پیشرفت میکنن، اونوقت تو میای کل روز رو اینجا تلف میکنی و فکر هم میکنی داری کار خوبی میکنی…..بهرحال، بدون که اینو به عنوان دشمن بهت نمیگم، به عنوان هم وطن میگم، با این روندی که داری پیش میری، آینده ی خوبی در انتظارت نیست
عجب بودجه ای خرج ساخت بازی کرده
یکم رو مدیریت کار کنن قشنگ حله
قبلا گفته بودم راکستار بعدی این صنعته و هنوز سر حرفم هستم
آمار جالبی بود واقعا پروژه بسیار بزرگی بوده و قطعا هزینه ها بیشترم میشن
(بودجهی صرف شده برای توسعهی این بازی حدود ۳۱۶ میلیون دلار بوده و ۵۲۰۰ نفر نیز در پروژهی ساخت آن دخیل بودهاند.)
پنج هزار نفر :wilt:
نکته قابل توجه این جاست که از این مقدار بودجه،بیش تر از ۲۰۰ میلیونش صرف تبلیغات شده بود
تو پست قبلی شاهد یه سری حق گویی عجیب بودیم :laugh:
طرف داره فروش سایبرپانک(که تبلیغات وحشتناکی داشت و عامه پسند تر از لست ۲ئه)رو با یه بازی بقا محور با داستانی خشن و احساسی(که اصلا سبک بازی عامه پسند نیست) مقایسه میکنه :rotfl:
خطاب به اونی که میگه ناتی داگ از لحاظ فروش قابل مقایسه با سی دی نیست باید عرض کنم لست۱ و آنچارتد۴(آمار کلی لست ۲ هنوز اعلام نشده ولی مطمئنا از ۷ میلیون نسخه بیش تره) به ترتیب ۲۰ و۱۶ میلیون نسخست ولی ویچر۳ کلا روی سه تا پلتفرم ۲۸ میلیون نسخه فروش داره(فروشش روی پی سی ۱۲ میلیون بوده و روی پی اس ۴ هم ۱۰٫۵ میلیون) :heh:
بزار از بعضیا ! همین مقدار و ببینیم که خرج تبلیغات کردن نوش جونشون چرا نمیبینیم همچین فروشی رو ؟ 😀
راستش من بازی رو نمیشناسم که اندازه سایبر خرجش کرده باشن ولی فروشش پایین تر باشه 😀
وقتی انحصاری های ۱۰۰ میلیونی سونی رو یه پلتفرم فروششون بیشره من دیگه چی بگم؟
این بازی فقط ۸ میلیون پری اوردر داشته…
با احتساب تبلیغات بالا انتظار چنین فروشی دور از ذهن نبود.
هر چند که به سودآوری زیادی رسیده ولی از نظر من اتفاقی نیست که بخاطرش مشکلات عرضش رو نادیده بگیریم
(رو یه پلتفرم فروششون بیشره)
اینجا منظورم مقایسه فروش سایبر روی یک پلتفرم(مثلا پی سی) با انحصاری های سونیه
توی این مدت که یه بازی اومده ! سایبر ولست تقریبا یکسان اومدن … ولی سایبر به تنهایی رو پی سی بیشتر از لست ! رو پی اس فروخته این یعنی چی !!! دوبرابر کل بازی فروخته رو کل پلتفرما اینا همش بهانست
جمع کنین این دکل لستتون رو که جای یه بازی پر از مشکل سی دی هم کم فروخته چه برسه که اگر مشکل نمیداشت چی میشد !!! به جای هیت کردن برین چند تا کارمفید انجام بدین برای مثال پلی دادنش
اونی که میاد فروش سایبر پانک با لست رو قیاس میکنه قطعا یه هدف دیگه ایی داره هدفش هر چی هست جز گیم و چه بسا اصلا نه سایبرو بازی کرده باشه نه لست :laugh: دنیای عجیبیه …
بحث فروش چند تا نسخه نیست.
این که فعلا هیچ بازی در حد لست ۲ نبوده عیان است دیگه با تعصب بیخود هم نمیشه اونو تغییر داد.
اما واقعا سایبرپانک شاهکاره. دلیل این مقدار فروش کم حذف از استور سونی و جوسازی منفی هستش که هیترا ازش ساختن وگرنه این بازی رو هر کی پلی داده مطمئنه یه شاهکاره.
به هر ترتیبی شده کساییکه بازیش نکردن بازیش کنید تا متوجه نبوغ cdpr بشید، دیگه نمیدونم چطور بگم بازیش شاهکاره اما کاری به حرف دیگران نداشته باشید اینا یه سریشون همون هیترای لست دو بودن.
در کل بین بهترین استودیوها مثل ناتی داگ،راک استار، سی دی، حتی پلی گراند…، همیشه با اومدن بازیهاشون یه جوری جوسازی منفی میکنن.
همین رددد۲ مگه یادتون رفته وقتی رو pc که باگ زیاد داشت بعضی ازین هیترا شدن کشته مرده ی راک استار و بعد اومدن لست دو ازش یک بت ساختن؟
پس مطمئن باشید راک استار هم با اون شاهکارش بازم نتونست دهن هیترا رو ببنده.
پ.ن: نمیدونم چرا تایم ادیت رو انقدر کم کردن
خدایی این بودجه سنگینی هست اگر فقط اگر اون مدیریت مثل ادم بود می تونست بازی موفقی بشه :-/
امیدوارم موفق بشه… شکی ندارم که تونسته سودش را بگیره: اگه باگ زدایی و اینا انجام بدن خیلی بهتر میشه۰ ۰
الان فهمیدم یکاشتباه محاسباتیبزرگ کردم
۱۲۰ میلیون پلیر پلی ۴
۵ میلیون پلی ۵
۲ میلیون ایکس باکس جدید
۵۰ میلبون ابکس باکس قدیم
حداقل ۵۰۰ میلبون پی سی فن گمیر با پی سی خوب
جمع کل = ۶۷۷ میلیون خریدار برای سایبرباگ
*******
این طرف ۱۲۰+ ۵ خریدار برای لست ۲
تازه بازی سبگ سایبر خریدارش بیشتره
حالا لست تا الان حداقل ۵ ۶ میلیون فروخته با بازار ۱۲۵ میلیونی
سایبرباگ ۱۳.۷ میلیون ولی با بازار ۶۷۷ میلیونی
لست ۲ ۷ میلیون فروخته در کل مقایسه این دو بازی فقط وقت تلف کردنه علی جان. وقتی یه عده روز و شبشون شده فشار خوردن شما فقط باید بخندی و رد بشی :yes:
داداش من فشار رو کسی خورده که هر پستی از سایبر میاد کامنت اول هست میکنه بازی رو
باشه ماهم فهمیدیم لست خوبه زیاد فروخته
سایبر هم بده هیچی نفروخته
زمینم گرد نیست مکعب مستطیله …
اقتصاد ایران هم از آلمان بهتره
هیترا هم هیتلر رو کشتن 😀
چیکار به میزان گیمرها داری شما
میزان فروش بازیها ربطی به تعداد گیمرها نداره
رو pc همه کرکی میرن
ده میلیون نسخه از بازی رو پیسی فروخته شده
سیس ماست:-D
تو نت سرچ کنین میگه ۱٫۲ میلیارد گمیر پی سی وجود داره ولی بازیها روی pc تهش همینقدر میفروشن
فقط یه مورد gta v استثنا بود
خب این نشون میده کرکی میرن همه
کلا سواد داری میدونی اصلا ریاضی چی هست
رو پی سی و استادیا جمعا ۵۶ درصد فروش داشته کل ۵۶ درصد میشه ۷۶۰۰۰۰۰
اونم سیس ماست نیست
سوس ماست هست (البته درستش سوس ماز هست که آهنگ ترکی هستش)
رو پیسی ۵ یا ۶ میلیون فروخته کاماندر
واقعا فکر میکنین رو استدیا ۱۶۰۰ یا ۲۶۰۰ میلیون فروش داشته ؟تهش ۱۰ هزار نسخه رو استدیا فروش رفته.بعد این آمار فقط برا ۲۰ روزه الان سایبر هم بعد آپدیت آخری به لیست فروش برگشته هم تو تاپ سلر استیم داره میاد بالا از ۱۲۰ اومده ۵۰ هرروزم داره بالاتر میاد
رندش میکنیم هشت میلیون
دو میلیون هم اضافه کردم برای مبالغه
مشکلیه؟:-|
سلام جناب منافزاده
“با استناد به گزارشهای بیش از ۵۵ کمپین تبلیغاتی در سراسر جهان حدود ۳٫۱ میلیارد پروژهی تبلیغاتی کوچک و بزرگ را برای این بازی برعهده داشتند.”
فکر کنم با توجه به بند بالا، انگار ۱٫۳ هست نه ۳٫۱ امان از دست وردپرس!