کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش نشان داد

محسن رضوی فر
۱۳:۲۳ ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

جف راس (Jeff Ross)، یکی از کارگردانان بازی Days Gone و عضو سابق استودیوی بند (Bend)، اخیراً در خصوص گزارش منتشر شده در خصوص لغو توسعه‌ی نسخه‌ی دوم این بازی صحبت کرده است.

مدتی پیش، جیسون شرایر از بلومبرگ (Bloomberg) گزارشی در خصوص لغو توسعه‌ی دنباله‌ی بازی Days Gone را منتشر کرد. در این گزارش اشاره شده بود که سونی به دلایل مختلف، به ساخت نسخه‌ی دوم این بازی چراغ سبز نشان نداده است. به دنبال این موضوع، برخی از کارمندان استودیوی بند به عنوان تیم پشتیبانی کار در پروژه‌های ناتی داگ را آغاز کردند. در همین راستا، جف راس کارگردان بازی Days Gone در طی یک مصاحبه توضیحاتی را ارائه داده است. وی در اواخر سال ۲۰۲۰ و به علت مشکلات شخصی، استودیوی بند را ترک کرد و به استودیوی ندررلم (NetherRealm) پیوست.

آقای راس گزارش اخیر منتشر شده توسط بلومبرگ را تا حدود زیادی تایید کرده است. به گفته‌ی وی، استودیوی بند در مقطعی برنامه‌هایی برای ساخت دنباله‌ی Days Gone با وجود بخش‌های بزرگ Co-Op آنلاین داشتند. وی در ادامه گفت ظاهراً سونی از عملکرد این بازی راضی نبوده، اما اشاره کرد بازی مذکور از مجموع بازی‌های قبلی این استودیو فروش بیشتری را داشته است. بخشی از صحبت‌های آقای راس به شرح زیر است.

بودجه‌ی ابتدایی که برای Days Gone در نظر گرفته شده بود زیاد به نظر می‌رسید، اما بازی بهتر از انتظارات عمل کرد. ما فروش را در یک عدد بسیار بالاتر به پایان رساندیم و فکر می‌کردم این نسخه‌ احتمالاً نقطه شروعی برای نسخه‌ی بعدی باشد. مطمئنا ساخت بازی‌های بزرگ AAA برای سونی ارزان نبوده است. فکر می‌کنم هزینه‌ی نسخه‌ی اول Syphon Filter بین یک یا ۲ میلیون دلار باشد. نسخه‌ی دوم نیز ۲ میلیون دلار بود زیرا ما این کار را در یک سال انجام دادیم.

بنابراین بازگشت سرمایه برای سونی بسیار مهم است، اما برای بازی‌هایی که باید چهار الی پنج میلیون نسخه فروش داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که بازدهی وجود دارد، زیرا سونی آن پول نقد را ندارد. مایکروسافت این کار را می‌کند و آن‌ها باید بسیار هوشمندانه از آن استفاده کنند و روی چیزهای متنوعی متمرکز شوند. همچنین جدایی من از استودیوی بند هیچ ارتباطی به وضعیت دنباله‌ی Days Gone ندارد. من متوجه شدم به مرحله‌ای رسیده‌ام که باید کار خود را در جای دیگری ادامه دهم.

سونی تاکنون آمار دقیق فروش بازی Days Gone را اعلام نکرده، اما ظاهراً کسب میانگین نمرات ۷۱ توسط این بازی برای این شرکت قابل قبول نبوده است. با این حال، جف راس به ساخت این بازی افتخار می‌کند. همچنین او گفت تیم توسعه از ابتدا قصد داشت تا حالت Co-op را در نسخه‌ی اول این بازی قرار دهد. این کارگردان همکاری با استودیو ناتی‌داگ را نیز تایید کرد. با این حال، وی شایعات اخیر تبدیل شدن استودیوی بند به استودیوی پشتیبانی ناتی‌داگ را انکار کرده است. به گفته‌ی راس، این رابطه تنها یک همکاری بوده است.

راس در مورد تمرکز سونی بر روی عناوین بلاک‌باستر گفت که اعتقاد دارد اولویت آن‌ها فعلا بر روی موفقیت تجاری متمرکز خواهند بود. با این حال او اشاره کرد که با وجود محافظه کاری سونی، این شرکت همچنان حمایت خوبی را از استودیوهای توسعه‌دهنده‌ انجام می‌دهد.

بازی Days Gone در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد و در بهار امسال بر روی رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد
کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان Days Gone به گزارش لغو ساخت نسخه‌ی دوم این بازی واکنش داد